Regisztráció Blogot indítok
Adatok
karvalytöke

0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
TComment Menyit ér a szervizkönyv 2013.09.16 06:15:00
Odasétálok, bemondom a rendszámot, lekérdezi a számítógépből, hogy az elmúlt öt évben összesen kicsit több, mint 950.000 forintot hordtam ide időszakos szerviz címén. Megérte? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
karvalytöke 2013.09.18 22:47:17
@Ciri: Az assistance szolgáltatás nyilván méretgazdaságossági kérdés. El tudom képzelni, hogy egy nagyobb hálózat (mint pl. Bosch Service) előállhat valami ilyesmivel. Amúgy szerintem részedről volt "zöldség" egyáltalán előhozakodni ezzel az assistance dologgal, hiszen tudvalevő, hogy sok márkakereskedés is biztosítási alapon (biztpsítókkal szövetkezve) nyújt ilyen szolgálatatást. Miért ne ajánlhatna akkor egy független szerviz is így assistance-ot?

Sosem mondtam hogy olcsón lehet megfelelni a követelményeknek. Meg lehet feleni. Valkinek nem éri meg, más valakinek meg igen.

A méltányosság gyakorlására pedig nem csak motorügyi vélágvége esetén lehet szükség, hanem egyéb, sokkal hétköznapibb esetekben is, amiket azért az ügyfél megtartása érdekében egy független szerviz is simán bevállalhat.

Nem értem miért vágsz "zöldségeket" a fejemhez, amikor láthatólag a legbonyolultabb/legrosszabb forgatókönyvekre (Q5 MMI patkolás, motor krach)kihegyezett példákkal próbálod bizonygatni, hogy menetirányak háttal foglaltam helyet azon a négylábún. Igen, ezekben az általad felhozott esetekben nyilván a márkaszerviz lesz a nyerő, de szimlább esetekben egy független szerviz is nyújthat teljesen jó szolgáltatást. Szóval továbbra sem érzem úgy, hogy menetorányak háttal ülnék azon a négylábún. De mindegy, ez meddő eszmecsere, ez teljesen világosan látszik.
karvalytöke 2013.09.18 22:50:46
@tlacka: Lásd a Cirnek írt válaszomat.
karvalytöke 2013.09.19 21:35:36
@tlacka: :-) Ez a hasonlat tetszik. Nekem is a cikkíró általánosító/sommás következtetése piszkálta a csőrömet.
TComment A mindenes, ami mégse az 2012.09.27 05:45:00
Ami jó családnak, dolgozni, terepre, vadászni, vontatni, bármire. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
karvalytöke 2012.09.27 10:06:39
@degeco: Pathfinder 4x4
Attól függ, hogy az összkerékhajtást melyik üzemmódban használod... A Pathfinder "Auto" módja bolondbiztos, akár szilárd burkolatú, jól tapadó felületen is használható. (((Nem vagyok biztos a műszaki részletekben, de úgy tudom, hogy nem differenciálmű, hanem egy többtárcsás kuplungszerkezet van az osztóműben/környékén, és ez kezeli az első:hátsó tengelyek közti nyomatékosztás / fordulatszámkülönbség problémát úgy, hogy 0:100 és 50:50 % arány között bárhogyan tudja osztani a nyomatékot.)))
VISZONT "4H" módban már fixre zár ez a szerkenytű, így ebben a módban (meg persze 4L-ben) már be tud feszülni a hajtás jól tapadó felületen.
Nekem egy 2007-es Pathfinder 2.5D AT-m van. Gond nélkül lehet vele Auto módban közlekedni akárhol és akármikor (akár januártól decemberig). Csak terepen van értelme a 4H-nak, pláne 4L-nek. Ezeket NE használd aszfaton. Vizesen se! Arra az Auto mód való.
Három gyermekhez többféle módon juthat az ember: kitartó gyermekszüléssel, jól sikerült második házassággal, az ügyesebbek egy patronból megoldják. Viszont ilyenkor egy csapásra szembesülnek az nagy kérdéssel: milyen autóban fér el három gyerekülés? Mai cikkünk…..
Nézek ki aranyvasárnap az ablakomon a kertbe, és a teremtés egyetemességén, a lét hiábavalóságán, továbbá a diós bejgli metszetének és a spirálgalaxisoknak az alaktani hasonlóságán merengek. Szabadidőm eltöltését a felületes szemlélő semmittevésként, a beavatott taoista…..
Belsőség Bazi nagy magyar lagzi 2010.11.24 06:40:00
Vagy inkább olasz teadélután? Egy biztos, jól esik néha szembesülnünk azzal, hogy a Totalcar nem a Seggen Ülő Némák Egyesülete, hanem egy ilyen folyamatosan pörgő izé. Ilyen óriási vitát eddig semmi se generált a szerkesztőségben. Ennél talán egy hosszabb levélváltás volt,…..
karvalytöke 2010.11.27 17:30:52
Winkler „A” matricás felvetése tetszik, de az a gyengéje, hogy reális önértékelést tételez fel a tötymörgőtől. Valahogy azt kéne elérni, hogy a „többiek” tudják ráragasztani LEVAKARHATATLANUL az „A” matricát a tötymörgő balfékjére. Igen, balfékre! Mert – ezt szeretném az elején leszögezni – szerintem is menjen a … ööö… busszal az összes tötymörgő. (Amúgy a Páty-Telki-Budakeszi alkotta háromszögben, ahol a cikkíró merítette az ihletét, még a KingLong-ok is gyorsabban mennek, mint tötymörgők. Ezt helybéliként én is megerősíthetem. Rendszeresen vánszorgok tízen-huszadikként egy-egy nemérdekelmilyenokból 90-es korlátnál 62-vel tötymörgő mögött úgy, hogy sok-sok kilométeren át nem lehet normálisan előzni.)

Egy másik kommentelő fedélzeti gépágyús megoldásával viszont nem tudok azonosulni, mert A) dúl bennem a tolerancia... höhö... B) amúgy lehet rendes ember a tötymörgő, csak nem kéne gépjárművezetéssel stresszelnie se önmagát, sem pedig az arra alkalmasakat.

Szerintem ezt az egész tötymörgős / száguldozós / nem indexelős / levillogós / nem beengedős / agresszív genyós / balf@sz mazsolás stb. problémakört egy, a KGFB-hez kapcsolt emelt díjas SMS szolgáltatás bevezetésével kéne kezelni (megoldani?). Tök jó lenne, ha beküldhetnénk az általunk (bárki/akárki) által az adott helyzetben közúti terroristának bélyegzett egyed rendszámát egy kód kíséretében:
M1 – szemét volt, büntit neki! (200 Ft/SMS)
M2 – nem tud vezetni ez az ökör, vegyék el a jogsiját! (500 Ft/SMS)
M3 – szaporodni szaporodhat, de jogsit a sarjai se kaphassanak! (1000 Ft/SMS)

Persze lehessen buksit simogatni is más kódokkal:
B1 – időben indexelt, nem kellett mögötte satuféket nyomnom (100 Ft/SMS)
B2 – lemondott az elsőbbségéről, hogy ne a kereszteződésben járjon le a jogsim (200 Ft/SMS)
B3 – segített a feleségemnek kereket cserélni az esőben (500 Ft/SMS)

A rendszer (mondjuk pl. a MABISZ) gyűjtögetné az SMS szavazatokat egy ideig (pl. egy naptári évig), majd beforgatná az eredményt a KGFB bónusz/malus rendszerébe. Aki sok M-mes szavazatot kapott, annak emelkedjen a KGFB díja. Aki meg sok B-s szavazatot kapott, annak meg csökkenjen.

Így én (a tötymörgők szerint nyilván száguldozó barom) elégtételt vehetnék a tötymörgőkön, azok meg rajtam. Aztán év végén meg mindenki megkapná a visszacsatolást: téged a többiek szenyónak tartanak a közúti viselkedésed alapján és ezért jövőre perkálni fogsz. Te meg a többiek szerint jó srác vagy, neked olcsóbb lesz a köteleződ.

A befolyt pénzt meg valami normális (autózással kapcsolatos) célra lehetne/kellene fordítani.

Elismerem, vannak gyengéi a javaslatomnak:
- Mi lesz a rendszámmal nem rendelkező közúti terroristákkal?
- A rendszám nem azonosítja a vezetőt. (Ámbár ezzel a KGFB se foglalkozik, se az „objektív felelősség” elve.)

Mindegy, én örülnék egy ilyen rendszernek. Isten bizony nem sajnálnám rá a pénzt. Szerintem már jó pár környékbeli autóstársam KGFB-jét M10-be zúztam volna. (Persze szigorúan csak álló gépjárműből küldeném az SMS-eket ;-)