Regisztráció Blogot indítok
Adatok
lapomi (törölt)

0 bejegyzést írt és 71 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Talán olvasták Alfám történetét, a csodaszép, minden porcikájában csábító, V6-os 166-os sztoriját. Lehet, azt is, hogyan sikerült visszaszereznem vételárát a morálisan kissé ingoványos neppertől. Nem kezdenék hosszú fejtegetésbe arról, miként és hogyan jutottam el…..
lapomi (törölt) 2011.04.03 12:26:08
@Rocko-: Az a lényeg, hogy ebben az esetben tök egyértelmű, hol él életvitelszerűen, csak a te szerecsenmosdató, "bántottad a haveromat utállak" óvodás lelkednek nem. Egyébként nem értem, hogy jön ide az állampolgárság, de te majd elmeséled.
lapomi (törölt) 2011.04.03 13:25:01
@Rocko-: Az, hogy mit keresek itt maradjon az én dolgom, jó? Egyébként meg te nem tudsz választ adni, arra, hogy miben nem egyértelmű, hogy itt él életvitelszerűen, tehát jogosulatlanul veszi igénybe az ottani kisebb adóterheket.
@gyvy: Előnyök és hátrányok, jogok és kötelezettségek(pl.: adók).
lapomi (törölt) 2011.04.03 17:51:49
@gyvy: Vagy vállalkozóként dolgozik itt vagy nem. Magánszemélyként meg rohadtul egyértelmű a szabály: ahol többet élsz, ott kell rátenni a rendszámot és oda fizetni.
@Rocko-: Te funkcionális analfabéta vagy az már tuti.
Őszintén bevallom, már régóta szemezgettem néhány jól ismert gyártó előre megírt programmal forgalmazott ECU-jaival (Engine Control Unit: Motorvezérlő Egység, ejtsd:eku) a nemzetközi aukciós oldalakon. Mivel –mint megannyi korabeli japán sportautó– a saját Celica…..
Belsőség Gyulavitéz, a puhapöcs 2011.03.15 07:50:00
Sportautó-szakírónk erősen gondolkozik rajta, hogy emblematikus sportkocsiját eladja. Elképzelhető, hogy Swift lesz az Integrából. Vélemények az azonos című írásunkról...
Hülye kérdés: a konnektorba. De megolvad-e a drót? Elbírja-e Paks? Mit csinálnak eközben a szélerőművek és lehet-e az akksiban tárolt energiával mosógépet hajtani? Vélemények az azonos című írásunkról...
lapomi (törölt) 2011.03.12 09:32:15
@Walgoo: Az erősen elméleti! 450 km, már 77000 USD és az USAban. Egy Mercedes S400 hybrid, (az összehasonlíthatóság kedvéért: 190ezer regadó) ott 91000 dollártól, itt 24 milliótól indul, tehát a Tesla Model S említett változata itt több mint 20 milliótól indulna, és a feltételes mód sajnos indokolt, ugyanis a nagyobb probléma, hogy független tesztelők még sajnos egy métert sem mentek vele (legalábbis nem hallottam róla) így nem tudni menyi is a hatótáv stb.
lapomi (törölt) 2011.03.12 10:13:54
@Martian: "Úgyhogy tessék már gőzerővel kutatni a hidegfúzió lehetőségeit!
" Inkább ne így is sok butaságra megy el a pénz. Inkább olyasvalamit, amiben már a tudomány mai állása szerint is van potenciál, ne lázálmokat kergessünk.
lapomi (törölt) 2011.03.12 11:27:02
@végbéla: Tesla Model S tesztet nem találtam a Top Gearnél sem, márpedig arról volt szó, a Roadster más tészta.
Belsőség Passat light 2011.03.07 06:29:59
Volkswagenes dilemma: Golffal Dunát lehet rekeszteni, ráadásul kicsi is a családnak, a Passat viszont drága, mi legyen? Mi más: Jetta! Vélemények az azonos című írásunkról...
lapomi (törölt) 2011.03.07 12:17:15
@ColT: 2009-től kapható a legutóbbi 3-as Mazda.
Másrészt végigmehetsz mondjuk Budapest belvárosában, délben esetleg pásztázhatod a gyönyörűséges Erzsébet-híd forgalmát garantálom hogy több e-osztályt és 5-öst látsz, mint Golfot. Ettől még csak Budapesten is utóbbiból van több.
lapomi (törölt) 2011.03.07 16:53:33
@ColT: Egyrészt mivel az "ott már 10 éve sem" fordulatot használtad, azért nem hülyeség az itteni mondjuk azért néhány már éve fennálló helyzettel hasonlítani, másrészt a mondandó lényegét nem fogtad.
Tudom, tudom, másfél hónap telt el az utolsó Dezső-jelentés óta. Ez a karosszériarestaurálás már csak ilyen. Eddig öles léptekkel lehetett haladni, jobbra-balra estek kifele az A oszlop-aljak, szakadtak ki a padlólemezek, hullott az alvázvédő, csendben kotyogott a csapszeg-zenekar.…..
lapomi (törölt) 2011.03.06 15:47:22
@F/: Szerintem nem kell túlragozni, közepes mesterségbeli tudással, jó kereskedői vénával és nem túl magas szórakoztatási potenciállal rendelkező páros, aki a lehető legolcsóbban, még elfogadható műszaki színvonalon javítja a 2-5 legfontosabb ill. "legvevőcsalogatóbb" hiányosságot. Egynek jó a műsor.
lapomi (törölt) 2011.03.07 10:00:57
@F/: Tényleg nem mindig a legkifinomultabb technikát választják, de annyiból jobbnak látom az itthoniaknál, hogy amihez hozzányúlnak azt tényleg igyekeznek normálisan és nem csak kapugaranciával megcsinálni. (Meg persze, hogy Tv műsorságból fakadóan is, nem hazudoznak összevissza.)
Meg kellene végre hozni ezt a férfias döntést a teszetosza heti emelések helyett. Nagyot változna a világ, imádnánk. Vitaindító cikkünk blogposztja...
lapomi (törölt) 2011.03.04 11:29:31
@Shadowbull: Még nincsenek is rászorulva illetve vsz nem éri meg, de akkor ugye abban megegyezhetünk, hogy relatíve gyorsan fogynak a saját készleteik? Valahova csak eladják, azon pedig a kitermelést végző cégeknek is haszna van. Apropó tudtad, hogy az amerikai hadsereg napi közel 450,000 hordót fogyaszt (2007-es adat)? Mekkora része állomásozik a Perzsa-öböl térségében? Az iráni dolgokra nem reagáltál.
lapomi (törölt) 2011.03.04 12:09:57
@Shadowbull: "Nehany ev mulva az amcsik nem is lesznek Irakban." Vagy igen vagy nem, de valahol a környéken vagy nem és távol. De a kitermelő cégeik igen.
"Az irakiak meg ugyanugy eladjak a nemzetkozi piacon a kezsleteiket, ahogy masok." Amcsi cégeken keresztül, az összeset, amit nem kötnek szerződések.
"Es ez mekkora resze a teljes amerikai fogyasztasnak?" cca. 2,5%-a, és szerintem akkor sem jelentősen kevesebb, ha nem növelik a befolyást épp.
Iránra (én is) kíváncsi vagyok.
(Gondolom tudod, hogy felnézek rád és azért vitatkozom, mert tudom, hogy alulmaradok, de sokat tanulhatok belőle.)
Szép hétvégét!
lapomi (törölt) 2011.03.04 12:31:11
@Shadowbull: Pedig akkor mondod a legmagvasabbakat, mikor a szó jó értelmében provokálnak.
Az öreg autó ciki, megbízhatatlan és állandóan szervizbe kell vinni. Ezt gondolják, akiknek még nem kellett hatvanezer kilométer után kettős tömegű lendkereket cserélni az új autójukon. És akik még nem bírták kiszámolni az értékvesztést. Vélemények az azonos című…..
A szakemberek általános véleménye a K-Jetronic befecskendezős, régi autókról – bontóban a helyük! Pedig nem olyan komplikáltak ám, a javításuk sem lehetetlen. Két jó példa – lássuk őket. Vélemények az azonos című írásunkról...
lapomi (törölt) 2011.02.26 16:57:24
lapomi (törölt) 2011.02.26 16:58:43
Dél-Afrika a BMW hagyományosan jelentős piaca. Van is a témában egy ősi sowetói zulu vicc. Minek a rövidítése a BMW? Break My Window, azaz törd be az ablakom. Az öböl repülőről A BMW két okból helyezte az új 6 Cabrio világbemutatóját Dél-Afrikába: a déli féltekén ilyenkor…..
lapomi (törölt) 2011.02.03 17:59:31
Belsőség 125 év helybenjárás? 2011.02.02 14:20:00
Amikor az autózás egy és negyed százados évfordulójára emlékezünk, kimondva-kimondatlanul mindenki egy belsőégésű dugattyús motorral hajtott szerkezetre gondol. Ezt értjük AZ autó alatt, dacára a manapság a csapból is folyó mindenféle alternatív hajtású újdonságnak. Pedig…..
lapomi (törölt) 2011.02.02 19:41:30
@Shadowbull: Illetőleg forog a sírjában a sok baromság miatt, amit a nevéhez kötnek.
Belsőség Az autózás vége 2011.01.31 18:15:00
Nincs már ordító Weber karbi, nincs már hörgő kipufogó, az autót már nem vezetni kell, hanem utazni benne. 8 légzsák, övfeszítő, biztonságosabb, mint az anyaméh. Vajon jó irányba megy a fejlesztés?Szerintem egyáltalán nem.Nem vagyok a műszaki fejlesztés ellenzője, sőt. Én…..
lapomi (törölt) 2011.02.01 12:39:39
@TrutHurts: Az eficient dynamics egy kb. a sok kicsi sokramegy szlogennel jellemezhető, döntően klasszikus elemeket, mint légellenállás, belső (pl. súrlódási) veszteségek, jobb hatásfokú mellékagregátok, éppen nem használt rendszerek lekapcsolása stb. tartalmú tervezési szemlélet, amit az összes modellben igyekeznek alkalmazni. A 320d EfficientDynamics Edition a sima 320d ezen eszközök alkalmazásával módosított változata külön modellnév alatt, mintegy első képviselője ennek a szemléletnek.
lapomi (törölt) 2011.02.01 15:37:40
@Geza16V: Igen ám, de cipeled a teljes elektromostól félig meddig független rendszert is munkahengerekkel, tárcsákkal, betétekkel folyadékkal. Jaj megint plusz súly, ááá:)

Egyébként a 2-vel ezelőtti kommentemben a 8. és 9. generációs Lancert vetettem össze, ami szignifikánsan mutatja, hogy mire is van valódi igény. Még Magyarországon is.
Toyotás Józsinál utoljára vagy három éve jártam. Kivittem hozzá a 4Runnert, amire gyakorlatilag ő beszélt rá, és nem is bántam meg. A későbbiekben inkább nem zargattam az elfoglalt művészt. A Tervszerű Megelőző Karbantartást Mazda Mester végzi, a check engine-lámpa…..
lapomi (törölt) 2011.01.30 11:59:53
@Forest: A közgazdaságtan törvényei pedig már akkor is működtek: ha a Fiat úgy ítélte meg be, hogy a leendő vásárlójának nagy valószínűséggel x összeget ér meg az összkerékhajtás, akkor egy olyan rendszert tervezett bele amit a Bosch x összeg y%-áért hajlandó volt leszállítani neki.
Aki életében kettőnél többször járt autószerelő műhelyben, biztosan hallotta már a címben szereplő mondatot. Ez már a múlté, nagyon nem így kell azt. Vélemények az azonos című írásunkról...
lapomi (törölt) 2011.01.30 10:34:22
@toncsi64: "Azt hiszem ez az írás is alátámasztja azt a gondolatomat, hogy a mai prémiumkategóriás autókból nemigen lesz veterán :( "
Demagógia on: Az úton közlekedő gyerekedből viszont szignifikánsan több eséllyel lesz felnőtt, illetve nem árvul el korán.
demagógia off
lapomi (törölt) 2011.01.30 11:07:45
@magyar bucó: Nem felesleges a csere: az alkalmazott adalékok(pl. korrózióvédelem) a fagyálló típusától függő idő ill. kilométer alatt elvesztik a szükséges tulajdonságaikat, elhasználódnak, úgymond elfogynak.
lapomi (törölt) 2011.01.30 11:14:14
@toncsi64: Sajnos ez is igaz!
@BOSCHtechnikus: Jajmár, mondom, hogy csak csípkelődés miatt, mert amúgy űber.:)
Szép délutánt mindenkinek!
Finom és mérhetetlenül csinos hölgy libbent be az ajtón, kezében egy tortával. Mondanom sem kell, hogy azonnal fókuszáltunk, kicsit tán bambán is néztünk, mert egyre inkább felénk tartott. Egy tortával? Ilyenkor? Mi van? - Sziasztok, Csikós Zsoltot keresem... – forrázott le…..
lapomi (törölt) 2011.01.28 19:28:20
@Dr. Robin Masters: A cím egy alliteráció, amit pedig említettél az figura etimologiCa.
Belsőség Elakadtunk az aknamezőn 2011.01.25 20:03:00
Pénteken végre megérkeztünk a sivatagba. Marokkó déli része már a Szahara övezetébe tartozik, de dűnék még csak mutatóba akadnak, jellemzően köves az óceánpart. Ezt a területet Nyugat-Szaharának hívják hivatalosan, bár a marokkóiak inkább csak déli tartományoknak nevezik.…..
lapomi (törölt) 2011.01.26 19:46:18
@egg: Ráadásul már vagy 5-6 éve nem gyártják, hirtelen a 2005 októberi ADAC tesztben már a Polaris2 szerepel. Afrika mégis a régi?:)
Belsőség Autót vettem 2011.01.22 08:00:00
És itt akár véget is érhetne mai posztunk, ahogyan véget is fog, ezzel a két szóval, valamikor, több ezer karakterrel később. Valójában - ha egy szerencsésebb, kevésbé korrupt és gazdagabb, saját tulajdonukkal jobban törődő emberekkel teli országban játszódik a történet -…..
lapomi (törölt) 2011.01.22 16:39:11
@megint: Subaru Forestert még mindig vehetsz, sőt 2009-ig a Legacyba is az járt. 4 sebességes automata volt: 97-ig az E osztályban, szintén 97-ig a 850-es Volvoban, a Saab 9-3-ban 2002-ig. Annyira nem számított végletesen elavultnak.
A BoschTechnikus újabb horrorsztorival szórakoztatja a nagybecsűt – most egy beindíthatatlan Peugeot agytekervényeibe túr bele. Közben megismerünk egy zseniális, régi trükköt is. Vélemények az azonos című írásunkról...
lapomi (törölt) 2011.01.09 20:07:39
@BOSCHtechnikus: Gratulálok a cikkhez, jó volt nagyon most is!
Végzettségről-iskoláról: büszke lehetsz az iskola-tapasztalati úton megszerzett nagy tudásodra! Ami meglepett, nem szurkapiszka, hogy dohányzol eddig valahogy nem ez a kép rajzolódott ki. Minden jót a továbbiakhoz!
lapomi (törölt) 2011.01.09 22:02:59
OFF: @BOSCHtechnikus: A folyamatos többlettudásra törekvés fontos szerintem is! Ez hozza eredményül, hogy látod a korlátaidat (ld. először ki fogalmazta meg elsőként a fenti gondolatot). Azért szükség van néha elégedettségre, siker megélésre, mert bekattan az ember. Egyébként, ha mégis a felsőoktatás mellett döntesz BME-Gépészkarban szívesen segítek (még egy évig), Közlekkarban nem tudok.
Kezdeményezésünk - úgy látszik - mgmozgatta az országot, autóst, motorost egyaránt. Innentől kezdve nincs megállás, ezt végig kell és végig is fogjuk csinálni. Ha kell vért szívunk, ha kell intézünk, de nem adjuk fel. Most, hogy az X-edik nagyhatalom, a média is felkapta az…..
A taxisoktól egyre többet hallom a panaszt, mondom nekik, hogy megállni tilosos utcákban még az utast sem rakhatják ki büntetlenül, mert a bekamerázott utcákban automatikusan verik rájuk a harmincezer forintot. Vélemények az azonos című írásunkról...
lapomi (törölt) 2011.01.02 10:12:35
@donphobos: Eklatáns példája, h fizikai jelenlét nélkül a legjobb tudással, szándékkal, jogszerűen üzemeltetett kamerás rendszer is keveset ér.
  A gyári állásajánlatokat böngészve bárki érdekes információkhoz juthat az autóipar helyzetéről. Az elmúlt évek pangása után százszámra hirdetett betöltetlen állások például azt mutatják, hogy az autógyárak szerint a válságnak valóban vége van, sőt az elmúlt…..
lapomi (törölt) 2010.12.29 11:34:50
@Ciri: "Ennyi a történet magyarországi verziója."
Nono, nem lepődnék meg, ha Magyarországon jó helyre tett "kenőanyaggal" el lehetne intézni, hogy pont az én autómat válasszák ki.:)
lapomi (törölt) 2010.12.29 18:00:18
@Ciri: Sztem egy elég hihető forgatókönyvet vázoltam fel, de valóban nincs úgyhogy mesélj.
Belsőség Túl sok erőszak 2010.12.25 14:20:00
Rendes autóbuzi az alábbi képekkel úgy van, mint csemetéiket féltő szülők az akciófilmekkel. Ott indokolatlan mennyiségben ölnek embert, itt hasonlóan szívfájdító módon préselnek össze vadonatúj Toyotákat. Nem való ez rendes férfiember szemének.  Most kellene…..
lapomi (törölt) 2010.12.26 08:59:25
@inu: Érdekes messze a leggyakoribb szürkeimportos autó Magyarországon. Nem mondom h valami világrengető cucc, de sokan vállalják a macerát magyar rendszámmal is.
Belsőség Mint a mesében... 2010.12.21 17:12:00
Nem titok, hogy az ismeretterjesztő csatornák mellett csak akkor kapcsolok Eurosportra, ha bunyó vagy rali van soron. Így halmozottan is volt már szerencsém a Teutul-famíliát lassan felváltó keménymelósokvagyunkvazze favágó-családhoz, a Pelletier-fivérekhez. A sztori minden egyes…..
lapomi (törölt) 2010.12.21 22:00:58
@bda: teljesen igazad van, ami még nagyon nem mindegy, hogy a szellemi munkán álmodban is jár az agyad, ez is legalább olyan rossz, mint amit felsoroltál.
Egy hónappal ezelőtt úgy éreztem, a Svédben vett Ponton-Mercim – ez a bizonyos Dezső névre hallgató egyén – a szakadékba viszi a családot. Játsszunk most kicsit Onedin-sorozatot, összefoglalom, mi történt a korábbi részekben. Kimentünk érte a messzi északra,…..
Nem húzom a dolgot: az első Zsiguli idén negyven éve gördült le a futószalagról Togliattiban. A vasfüggyöny mögötti országok autósaira új nap virradt, ekkortól kezdve a béketábor átlépett a modern motorizáció korszakába, amikortól - elméletileg - mindenkinek juthatott autó.…..
lapomi (törölt) 2010.12.05 09:32:09
@!MegaStorm: "még eredeti Fiat motoros": a Lada motorja a kezdet kezdetétől OHC volt, a Fiat 124 meg még nyomórudas, azt hiszem a furat és/vagy a löket is eltérő.
lapomi (törölt) 2010.12.05 10:32:07
@belagezabela: Képzeld a szocializmusban is, pláne a 80-as években működtek torzultan a kapitalizmus szabályai édesanyám 18 vagy 20-ik születésnapjára új Wartburgot kapott és apáméknak is a Record olympia után Zsigulijuk volt. Nem voltak párttagok, se csókosok, se túlélők a "régi rendszerből", se egyéb. Viszont nagyon sokat dolgoztak. Mindkét részről plusz munkával, önképzéssel érték el ezt, amit. (igen Csikós egyik részről parasztok voltak és a kertben volt a budi, ez a szöveged kb. hasonló okos barátunkéhoz és cirka 2,5 millió embert köptél szembe..-ha irónia volt akkor nem eléggé implicit) Tudod háztáji gazdálkodás, állatok, peremkerületi telken termelt gyümölcs piacra hordása, barkácsolás, mikor előbbre jutottak dédnagymamámnál "baráti országokból" albérlő stb.
lapomi (törölt) 2010.12.05 10:50:03
@dennisthemenace: 1198 ccm 76x66mm.