Adatok
BandW 22 (törölt)
0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A Kommunizmus Áldozatainak Emléknapja van február 25-én egy 2000-es országgyűlési határozat óta. Arra emlékezünk, hogy Kovács Bélát, a Független Kisgazdapárt főtitkárát 1947-ben ezen a napon jogellenesen letartóztatták, és a Szovjetunióba hurcolták. Kíváncsi vagyok, hogy a…..
Justy – 2011. február 15. kedd 10:12 1. Nem bírja a szaragút a homok súlyát :) Inkább jó kis kínai bazaltot kellett volna hordani a tetejére :D :D De persze főleg nem kellett volna alagutat építeni oda, ahol nincs hegy, meg völgyhidat, ahova nem kellene híd....de legalább…..
BandW 22 (törölt)
2011.02.22 20:53:01
@jenci111: Azért, mert ostoba blog posztokra nem érdemes vádat alapozni.
BandW 22 (törölt)
2011.02.22 21:23:05
@Vogel Zs: Egyik sem, nem is dolgozom itthon már jó ideje, viszont meglehetősen értek hozzá.
BandW 22 (törölt)
2011.02.22 23:18:23
@fenehorizont: Őszintén szólva megtettem már párszor, hogy adatokkal és tényekkel, szakszerű, ámde közérthető műszaki magyarázatokkal láttam el kételkedő honfitársaimat, de a gyakorlatban az lett az eredménye, hogy mintha a falnak beszéltem volna.
Esetleg még azt, hogy biztos én is tolvaj vagyok, ezért lököm a sódert.
Úgyhogy nem igazán hiszek már abban, hogy akár a blogszférában, akár máshol lenne helye az értelmes vitának.
(kivéve a szakmai társaságot)
Főleg a mai magyarországi körülmények között.
Én sem véletlenül dolgozom ma már külföldre. Semmi kedvem az alpári, mocskolódó, minden ésszerű érvet nélkülöző, pusztán hitbéli alapokon nyugvó itthoni vitákban részt venni.
Ha valaki alapvető tudás nélkül fikázza a magyar mérnöktársadalmat, hát tegye, én ebből már kivonultam.
Nincs se kedvem se időm ahhoz, hogy a "Vogel Zs" féle ostobácska reagálásokkal foglalkozzam.
De azért, hogy nagyon röviden érdemben a kérdésedre.
1, Az említett térségben a terepviszonyok tagoltak, és pont az autópálya nyomvonalára közel merőlegesen. Ésszerű határokon belül ezt a tagoltságot nem lehet megkerülni.
2, Az autópályák geometriai kialakítása a tervezési sebesség miatt meglehetősen kötött, mind helyszínrajzi, mind hossz-szelvényi értelemben, nem kanyaroghat úgy, mint az ökörhugyozás, mert az nem autópálya, hanem mezőgazdasági út lenne.
3, Ebből kifolyólag nem mászunk dombra 12%-os emelkedővel, és nem is kerülgetjük 100 m sugarú ívekkel a tereptárgyakat.
4, Nem nyitunk elképesztő méretű bevágásokat, főleg akkor nem, ha a kitermelt föld jelentős része töltésépítésre alkalmatlan, ezért baromi drágán el kell szállítani egy deponáló helyre, a töltésekhez meg baromi drágán be kell szállítani anyagnyerőhelyről.
5, A költségeket a műtárgy teljes életciklusára számoljuk, ha tudjuk.
Elképesztő méretű rézsüfelületek karbantartása mondjuk 35 évig, az elképesztő költség.
6, A kiviteli tenderen a résztvevők választhattak az alagutas és a nem alagutas megoldások között, 2 alagút ugyanis elméletben elhagyható volt (teoretikusan ugyan mind a 4, de kettőnél ez a költségek miatt szóba sem jöhetett. A legolcsóbb ajánlat a mostani volt.
7, Úgy 2-300 mérnök dolgozott a tervezés/tendereztetés/ajánlattétel munkákon. Semmiféle olyan érdekközösségük nem volt, ami arra predesztinálta volna őket, hogy valami nagy összeesküvésben vegyenek részt, főleg azért, mert nem ugyanabban az érdekeltségi rendszerben dolgoztak.
8, Az alagutak portáljai az esetek legalább felében "cut and cover" eljárással épülnek, azaz a szerkezetet nyitott bevágásban építik, majd visszatöltik rá a talajt. Nincs ebben semmi különös, alapvető talajmechanikai kérdés.
Na, mondjuk alapból ennyi.
Nem mintha látnám értelmét a beírásomnak.
Nagyjából vagy lefikázzák, vagy nyomtalanul tűnik el a semmibe, és a beírás mellőzésével folyik majd a fikázás tova.
Ahogyan ezt ebben az országban amúgy már akár meg is szokhattuk volna.
Esetleg még azt, hogy biztos én is tolvaj vagyok, ezért lököm a sódert.
Úgyhogy nem igazán hiszek már abban, hogy akár a blogszférában, akár máshol lenne helye az értelmes vitának.
(kivéve a szakmai társaságot)
Főleg a mai magyarországi körülmények között.
Én sem véletlenül dolgozom ma már külföldre. Semmi kedvem az alpári, mocskolódó, minden ésszerű érvet nélkülöző, pusztán hitbéli alapokon nyugvó itthoni vitákban részt venni.
Ha valaki alapvető tudás nélkül fikázza a magyar mérnöktársadalmat, hát tegye, én ebből már kivonultam.
Nincs se kedvem se időm ahhoz, hogy a "Vogel Zs" féle ostobácska reagálásokkal foglalkozzam.
De azért, hogy nagyon röviden érdemben a kérdésedre.
1, Az említett térségben a terepviszonyok tagoltak, és pont az autópálya nyomvonalára közel merőlegesen. Ésszerű határokon belül ezt a tagoltságot nem lehet megkerülni.
2, Az autópályák geometriai kialakítása a tervezési sebesség miatt meglehetősen kötött, mind helyszínrajzi, mind hossz-szelvényi értelemben, nem kanyaroghat úgy, mint az ökörhugyozás, mert az nem autópálya, hanem mezőgazdasági út lenne.
3, Ebből kifolyólag nem mászunk dombra 12%-os emelkedővel, és nem is kerülgetjük 100 m sugarú ívekkel a tereptárgyakat.
4, Nem nyitunk elképesztő méretű bevágásokat, főleg akkor nem, ha a kitermelt föld jelentős része töltésépítésre alkalmatlan, ezért baromi drágán el kell szállítani egy deponáló helyre, a töltésekhez meg baromi drágán be kell szállítani anyagnyerőhelyről.
5, A költségeket a műtárgy teljes életciklusára számoljuk, ha tudjuk.
Elképesztő méretű rézsüfelületek karbantartása mondjuk 35 évig, az elképesztő költség.
6, A kiviteli tenderen a résztvevők választhattak az alagutas és a nem alagutas megoldások között, 2 alagút ugyanis elméletben elhagyható volt (teoretikusan ugyan mind a 4, de kettőnél ez a költségek miatt szóba sem jöhetett. A legolcsóbb ajánlat a mostani volt.
7, Úgy 2-300 mérnök dolgozott a tervezés/tendereztetés/ajánlattétel munkákon. Semmiféle olyan érdekközösségük nem volt, ami arra predesztinálta volna őket, hogy valami nagy összeesküvésben vegyenek részt, főleg azért, mert nem ugyanabban az érdekeltségi rendszerben dolgoztak.
8, Az alagutak portáljai az esetek legalább felében "cut and cover" eljárással épülnek, azaz a szerkezetet nyitott bevágásban építik, majd visszatöltik rá a talajt. Nincs ebben semmi különös, alapvető talajmechanikai kérdés.
Na, mondjuk alapból ennyi.
Nem mintha látnám értelmét a beírásomnak.
Nagyjából vagy lefikázzák, vagy nyomtalanul tűnik el a semmibe, és a beírás mellőzésével folyik majd a fikázás tova.
Ahogyan ezt ebben az országban amúgy már akár meg is szokhattuk volna.
A levélből nem derül ki, hogy pontosan hogy is történt Elar feleségének balesete, de azért el tudom képzelni, hogy egy ijedt nőt mennyire ki tud készíteni baleset után az idióta kamionsofőr a főnöke heves támogatásával. Ha pedig kamera nincs az autóban, soha a büdös életben…..
Az új médiatörvény elleni tiltakozás az utóbbi néhány napban a racionalitás világából gyorsuló ütemben költözik át az irracionalitás terepére. Mintha egymást licitálnák felül az újabb és újabb megszólalók, egyre erőteljesebbek (és bántóbbak) a…..
BandW 22 (törölt)
2011.01.05 20:38:14
BandW 22 (törölt)
2011.01.05 20:40:56
Mandiner blog
Vörös kalapács, sajtószabadság – Ilyen ország pedig nincs CCXLVIII.
2011.01.04 08:31:00
Én mondom, olyan ezeknek a kétharmados Orbán-kurzus, mint párkányra dermedt légynek a reggeli napfény. Nyilván minimum egy ciklus óta készítik a patronokat, hogy nyugi, nem kell sokáig égni az offshore-király igazmondók segge alatt, lesz még a Köztársaság is ellenzékben…..
BandW 22 (törölt)
2011.01.04 17:04:58
@tewton: A "Kalapácsos Ember" a szocdemek emblémája volt.
BandW 22 (törölt)
2011.01.04 19:34:25
@tewton: Egyrészt miért ne lett volna a tanácsköztársaságban látványtervező, másrészt mégis milófax bűne van egy látványtervezőnek.
Bartók elvtárs is vállalt közfeladatot a tanácsköztársaság idején. :))
Egyébként meg mégis mit gondoltál, milyen parlament mellett agitáljon egy szocdempárt?
"kisgazdákat a parlamentbe"?
:))
Bartók elvtárs is vállalt közfeladatot a tanácsköztársaság idején. :))
Egyébként meg mégis mit gondoltál, milyen parlament mellett agitáljon egy szocdempárt?
"kisgazdákat a parlamentbe"?
:))
„Szőrös töke van a légynek, ha nem hiszed, nézd meg!” Részlet egy népszerű dalból Nem tudjuk, mikor sikerült kifejlesztenie Paul Lendvainak azt a testét borító különleges, teflonszerű anyagot, amelynek felhasználhatóságát jelenleg brit tudósok…..
BandW 22 (törölt)
2010.11.20 11:02:00
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ki a fene tudja, hogy ki volt Kovács Béla?
Senki.
október 23 az jelent valamit, és magyar szempontból pont a diktatúra elleni lázadást jelenti.
Tök fölösleges volt még egy másik, amúgy semmitmondó napot kijelölni, mert épp jó ötletnek tűnt akkor politikailag.
A magyar társadalom meg nagyjából érdektelen vállrándítással áll hozzá a más országokban történt jogsértésekhez.
Amúgy meg a feudalizmusnak sem volt kevés áldozata, meg a kapitalizmusnak is volt jópár.
Már maga a névválasztás is elhibázott.
Annyira általánosan semmitmondó, hogy nincs hozzá viszonyulni.
Ezért azután nem is érdekel senkit. Pont úgy szállt el a semmibe, mint a Nenyi meg a többi ökörség.