Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ertelmetlensegi

0 bejegyzést írt és 136 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Vendégszerzőnk, dr. Rigó Mihály újabb alapos cikke ezúttal az M0 körgyűrű problémáját, illetve különböző tervezők megoldási javaslatait járja körül. Előrebocsátjuk, hogy egyesületünk nem ért mindenben egyet az itt bemutatottakkal, például mi alapvetően nem közúti megoldásban gondolkozunk: szerintünk…..
Édesanyámat elütötték a zebrán. Az elkövetőnek 3 hónapra bevonták a jogosítványát. Engem viszont személyi szabadság korlátozásáért majdnem eljárás alá vontak, amikor ezt nehezményeztem a bírónál... Anyám körülnézést követően, több gyalogossal együtt kelt át a zebrán. Az autó közéjük hajtott.…..
A kérdésre persze egyből lehet is egy rövid választ adni: a szlovén kocsik a szlovén fővárosig, Ljubljanáig közlekedő Citadella IC (nemzetközi gyorsvonat, hívják akárhogy is) részei, melyeket a határátkeléskor nem csatolnak le, hanem szépen elközlekednek Budapestig...
ertelmetlensegi 2022.01.15 18:22:01
Hogy micsodája? Nyilván mindenki a metróhálózatra gondolt, hiszen amikor a nagyvárosok méregetik magukat egymáshoz, akkor előszeretettel kerül elő a metróhálózatok összehasonlítása – olyannyira, hogy „komoly” urbanisták és közlekedéstervezők is ennek csapdájába esnek: több metró jó, kevesebb metró…..
Nagyon úgy tűnik, hogy szép csendben elindult egy rockrádió az FM 103.9-en A Rock néven. Egyelőre négy műsorvezető személyét hozták nyilvánosságra, közülük hárman az egykori Rock FM-nél is dolgoztak...
Kezdjük az elején: honnét veszed ezeket összeesküvés-elméleteket, hogy „Clemenceau-terv”, meg „Soros-terv”? Azt most nem is hánytorgatom fel, hogy a keresztnevüket rosszul írtad: az elsőt Georges-nak írják „s”-sel a végén, a másodikat George-nak! De ez utóbbit igazából György-nek mondjuk, mert…..
ertelmetlensegi 2021.12.17 18:19:51
Az előző posztban arról volt szó, hogy ha a relatíve alacsony forgalomra tervezett, de az utasok „túl jól” sikerült rákényszerítése miatt a négyes metró (a járvány előtt) már néha zsúfolttá is vált, pofonegyszerű megoldás lehet egyszerűen visszaadni a metró miatt elvágott kapcsolatokat. Ez a…..
HamPLÓ Elindult a tram-train! 2021.11.29 19:20:52
Bár személyesen nem tudtam ott lenni, NZA küldött képeket a Hódmezővásárhely - Szeged tram-train első napjáról: Ez itt a 005-ös Stadler CityLink Vásárhely központjában, az Andrássy úton, ahol a kitérő is található - a városi szakasz ugyanis egyvágányos. Három helyen tudják kikerülni egymást a…..
Világbank: a romániai GDP idén először meghaladta a magyarországit Economica.net 2021. október 30., szombat, 13:44 Romániában idén először haladta meg az egy főre eső bruttó hazai termék (GDP) mértéke a magyarországi mutatót, és ha marad ez a tendencia, akkor két éven belül Lengyelországot is…..
A baloldali városvezetés nem hazudtolta meg önmagát, Szabó Tímea és Kiss László bandája adóemelésekkel kezdte az őszt. Sokakat érint az extra sarc: többet kell majd fizetni a ház és telektulajdonosoknak, valamint a közterületet használóknak is.  Az elmúlt másfél évben – köszönhetően a kormány…..
Mivel legutóbb, az első, az ATV-n rendezett miniszterelnök jelölti vita után is végeztem egy gyorselemzést a Google keresések alapján, ezért gondoltam, hogy megteszem ezt a második alkalommal is.  A grafikon alapján most is felrobbant a Google a vita alatt. Az alábbi grafikon az elmúlt 24 óra…..
A magyar kormány úgy tesz, mintha semmi köze nem lenne a koronavírus-járvány egyre erősödő negyedik hullámával. Kommunikációjával azt üzeni a polgároknak, hogy az oltási kampányok sikeres lebonyolításával a hivatalos szervek minden tőlük telhetőt megtettek, azok pedig, akik ezek ellenére se oltatták…..
Végre, végre, végre! Vagy inkább: sajnos, sajnos, sajnos! Lezárult a Blaha Lujza tér felújításának közbeszerzési tendere, amit pont az indulása óta kritizálunk, és e kritika bármekkora hullámokat kavart is, olyan tevőleges politikai szereplő, akinek egyszerre elég akarata és befolyása lett volna a…..
ertelmetlensegi 2021.06.12 20:52:02
Metró 4 építését akadályozta az alagútfúró cég, és a politikai ellentét. Jó nagy árnövekedést okozott, nem is lett második szakasz Újpalotáig.
Tarlós alatt elkezdődött az Metró 3 felújítása, furcsa mód, pont ugyanaz az alagútfúró cég végezte az alagút felújítást, jött a zsarolás, költségek elszálltak, határidők 6 hetes csúszásban (újpesti szakasz). Talán a Kispesti szakaszon is megismétlődött ugyan ez. Most a középső szakasz felújítása zajlik, utólag mi derül ki?
Bécsben meg máshol is épülnek a metrók, Budapesten ez nem sikerül. Rákóczi úti villamos pártiak irtóznak, hogy Újpalotáig meghosszabbítják a metrót és ezzel rengeteg füstokádó buszt kiváltanának. az autósok féltik a Rákóczi úti autópálya megszüntetését kétszer két sávos autóúttá csökkentése.
Méhlegelőket, szerintem nem tervezik a Rákóczi út helyén. Ellenben megszűnő egyik sáv helyén kétsávos kerékpárút létesítése az egyik oldalon támogatható. Én túlzásnak tartom a buszsávot, mert ha kész a metró Újpalotáig, akkor a Keleti pu. közlekedő 178-as és az 5-s busz elég lesz.
Kéregvezetésű metró Újpalotáig esetén töredéke lesz. Az az alagútfúró cég nem lesz. Alagút kiásása, kibetonozása, lebetonozása.
Autósoknak meg a Fűrész utca és Késmárk út között is kétszer kétsávos lenne beleértve a felüljáró kiszélesítésével. Oszt jó napot!
Igazán alávaló, talán minden eddiginél alávalóbb háborút folytatnak a NER propagandamédiái azon ellenzéki - különösen DK-s fővárosi - önkormányzatok ellen, akik idén úgy döntöttek: felhagynak azzal a hagyományos menetrenddel, hogy tavasztól egy-másfél havonta egyentarrá nyíratják a parkok és egyéb…..
ertelmetlensegi 2021.06.07 18:19:20
Akár az aluljáró lezárásával is járhat, ha a Fővárosi Önkormányzat nem lát hozzá haladéktalanul a Flórián téri felüljáró rekonstrukciójához. Gyerekfej nagyságú, méretes betondarabok potyognak rendszeresen a Flórián tér különböző részeire az Árpád hídi felhajtó két ágának elhanyagolt állapota miatt.…..
Nem kérdés, hogy Magyarország a világ legjobban átoltott országai közé tartozik jelenleg. Jogosan merül fel viszont a kérdés, hogy mikor élvezhetjük már végre az átoltottság áldásos hatását? Hiszen az sem titok, hogy hazánk a harmadik hullám legtöbb halottját produkáló ország. A napi halottak…..
ertelmetlensegi 2021.04.18 13:57:20
1. Az oltás kevés a járvány leküzdéséhez. Van aki az első oltás után megfertőződik, volt már olyan aki a második oltás ellenére belehalt a koronavírusba. Vagy a Kína elismerte, hogy az oltása nem olyan hatékony, mint a nyugati vakcinák. Kína szerint szükséges a második oltás után röviddel a harmadik oltás. Nyugati vakcinák a 60 év feletti idősöknek és krónikus betegeknek találták ki. A Pfizer vakcina esetén is már valószínűsítik , hogy évenkénti egy emlékeztető oltásra lesz szükség.

2. Valószínűleg a meleg időjárásban nehezebben terjed a koronavírus. Pl. a Szahara szinte az egész évben forró, de éjszaka fagypontig hűl az idő. Nem jó tehát.
Hazánkban, amikor röpködnek a harminc fokok , egyre többen légkondicionált helységekben vannak 20-25 fok között. Nem jó tehát.
Szerintem az Egyenlítő közelében van állandó hőmérséklet, viszont ott vannak a trópusi betegségek. Nem jó tehát.

3. Emberek fele nem tartja be a könnyű, vagy szigorú járványintézkedéseket Az hónapokig tartó korlátozások helyett, a három hetes nagyon szigorú intézkedés hatásosabb lenne. Lakóhelyet 500 méteres távolságban lehet elhagyni, élelmiszerboltba, orvoshoz menni szabad, háztartásonként egy fő. Nincs szabad mozgás! Nincs munkába járás!. Nincs iskola. Karantént a koronavírusos beteg a közeli hotelben, szállásokon kell eltölteni, ami három hetet is meghaladhatja. (Dél-Koreai eset, hogy valaki a hotel folyósorára kilépett , azt egy millió forintra bírságolták.) Azért ez nem börtön, de ha beteg vagy családtól, közösségtől legyél távol. Ha megfázással, légszomjjal, végtag fájdalommal küzdesz , akkor teszteltessél, mert valószínűleg az koronavírus vagy.

4. A politikusok ne nyilatkozzanak felelőtlenül összevissza (pláne hazudoznak), mert összezavarja az állampolgárokat. A virológus szakorvosokra hallgatni kéne. Romániában bejelentették Húsvétkor, hogy június elsején lesz a teljes nyitás. Én sem tartom jó döntésnek, hogy napi több mint 200 halálozás és napi több mint 4000 új napi fertőzött mellett fokozatosan nyitnak, pláne 8000-10000 napi új fertőzött esetén nyitásról beszélnek, konzultációval az állampolgárok kezébe adják a nyitást. Hatalmon lévő politikusok tetszettek volna nem hónapokig elhúzódó lezárásokkal sokkolni az embereket.

5. Politikusoknak a 60% átoltottság esetén lehet lazításról beszélni. 80% átoltottság esetén lehet teljes nyitásról beszélni.

Ámen. Oszt jó napot!
Két értelemben is belazulhatott a miniszerelnök: a járványkezelésre is jellemző ez, de annak is örülhet, hogy a nép jobban elismeri áldásos tevékenységét, mint korábban. Mindkettőről durva dolgokat tudtunk meg a napokban. Járványkezelés ügyben a helyzet világos: extrém magas fertőzöttség mellett…..
ertelmetlensegi 2021.04.17 20:45:13
Hogy is mondtuk a minap? Ha mi társadalmasítunk valamit, az társadalmasítva van! Mondjuk, társadalmasítás ide vagy oda, azok az idők nem jöttek (még) el, amikor a kommentszekció dönt az urbanisztika és a közlekedésfejlesztés igazságairól, azonban a logikus vita nyitott, és ebben a sokszor feltett…..
ertelmetlensegi 2021.01.30 15:23:56
Ugyan! Cammogó villamost visszaépíteni: két vágány és kétszer két sáv út? Elméletileg. Továbbá villamos megállóperonok miatt egyszer egy sáv vagy a két oldali járda szűkítés lesz belőle. Vannak korabeli felvételek vagy fényképek.

Szerintem a Keletitől Újpalota, Rákospalotai temetőig Metro4 11 állomás és nem fúrva, hanem útfelbontással (kéregvasút), kibetonozva, sínfektetés, födémzárás. Ez nem sokkal drágább, mint a villamospálya építés, ráadásul a körvasútnál állítólag a felüljáró ramaty állapotban. Amíg átvezetik a metrót a sínek alatt,
addig felüljáró bontása, majd kétszer két sávos felüljáró visszaépítése. Természetesen a Csömöri - Thököly - Rákóczi - Szabad sajtó útig végig kétszer két sáv, a két sávos egy oldalon vezetett kerékpárúttal. Mero4 új remiznek még megvan a helye a Pólus, Szilas park utca és Ázsia Center között. Jelentősen csökkenne a buszvonalak száma a 5, 7E, és 178.

Megérne egy hosszabb beírást is, ha szinte teljesen átszervezhetném budapesti tömegközlekedési járatok hálózatát. Pl. Metro4 meghosszabbításért cserébe összeköthetik a 14-es és 47, 48,. 49-es villamosokat.
Dugódíjat csak Budapest közig. határa környékén van értelme bevezetni, mert beljebb értelmetlen. Ezért lenne ésszerű a tömegközlekedés átszervezése.

Elgondolásra érdemes lenne ha a főútvonalakon a villamos vágányokat visszaépítenék az út két oldalára a járda mellé. Vannak korabeli felvételek vagy fényképek. itt megszűnne a parkolás és a szabálytalan parkolás is. Az életveszélyes peronok eltűnnek az útból autósoknak több hely lenne.
A címben olvasható jelző nem tetszik. Bangóné Borbély Ildikó azonban ragaszkodik a tökösséghez. Már hét éve is kacérkodott vele, mondván: „Tökösebbek vagyunk, mint sok-sok férfi ebben a pártban.” (YouTube.com, 2012. május 3.) Ezt még lehetne úgy értelmezni, hogy voltaképpen nem is önmagára értette,…..
Amikor tegnap este értesültem róla, hogy az Azori-botrányról elhíresült Szűcs Lajos, fideszes képviselőjelölt (Pest megye 7-es választókörzet) Bayer Zsoltot látja vendégül a kampányban Vecsésen, feltettem neki néhány udvarias kérdést a politikusi Facebook-oldalán. Nem…..