Adatok
amind enit
0 bejegyzést írt és 77 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ezen az oldalon eddig ritka volt a politizálás, és ezen a jövőben sem szeretnék változtatni. Azonban ma a következőket olvastam egy cikkben: A tavaly elfogadott Nemzeti alaptantervben és a kerettantervekben is szerepel, hogy szeptembertől a testnevelésórákon tanítani kell a…..
amind enit
2013.04.17 11:22:11
Én a félelmeket osztom. Nem azért mert nem gondolom jónak a dolgot, hanem azért mert nem látom azt, hogy mi történik akkor ha pl. a Balázs által leírt pontokon, módokon baj van. Ki fog segíteni? Mennyire ellenőrizhető, hogy mi történik ott? Válogatják-e azokat akik irányítják? Nincsenek illúzióim a 60 órás pedagógus továbbképzésekkel kapcsolatban. Tartja a mondás: a pedagógus olyan sokoldalú, hogy már gömb. Ennyire azért ne legyen sokoldalú. Számomra semmivel sem tűnik ez jobbnak, mint mondjuk szürkehályogműtét, vagy pl. vadhús, tyúkszem körömbenővés eltávolítás elsajátítása 60 órában. Aztán lehet csinálni a suliban. Vicc. Ezek szakmák. Képzett pszichológus és orvos (sebész) szükségeltetik hozzá. Nem a pedagógusok hibásak ebben, hanem a NAT olyan területre megy, amihez nincs köze. Olyan tudást akar osztani amire - vélhetően - csak a tanulók egy része kíváncsi. Semmivel se lesz banálisabb a hétköznapokban Réteslapos alsó általános iskolájában - vagy Csenyétén(hm?) - mint a háztartástan, vagy erkölcs és hittan (60 órás képzés után tanítható). Egyszerűen azért mert nem önkéntes. Egyetértek azzal, hogy távolító hatása van és általában nem a pszichológiai műveltséget, önisnmeretet hanem a homályt, félelmet és kiszolgáltatottságot növeli. Kárt okoz. Kínálja magát az orosz nyelv tanításának analógiája. És még: A pedagógus képzés ma nincs pszichológiai vizsgálathoz kötve. A tanítóképzés állapotát nem kell ecsetelni. Bárki lehet komoly mentális problémákkal pedagógus és - valljuk be - lesz is. Nem az elhivatott, minőségi munkát, vagy legalább jó szakmunkát végző általában "OK" pedagógusokról beszélek. Mi van ha épp egy ilyen vállalkozót dob a gép a hét éves továbbképzési terv relaxációs képzés rovatába?
„Azt hiszem, a szex jobb, mint a logika – csak nem tudom bizonyítani” – mondja az ismert graffiti. A jelen írás nem a szexszel foglalkozik, sőt – az alábbi ősrégi vicc keltette látszat ellenére – még csak nem is a melegséggel vagy a homofóbiával. Pap Jancsi sétál az…..
Lángoló Gitárok
Maguk miért etetik reneszánsz tányérból a csirkét? – interjú Sebő Ferenccel
2013.01.10 22:56:00
„Urbánus művészet, új kortárs műfaj született, aminek Magyarországon vannak a gyökerei” – emlékezik vissza az eredetileg építészmérnök végzettségű népzenekutató, Sebő Ferenc, aki a hazai táncházmozgalom legnagyobb sikerének azt tartja, hogy a népzene manapság már nem…..
Csaknem hat évvel ezelőtti írtam egy másfél oldalas szösszenetet, amely ezt a – némiképp önironikus – címet viselte: Pszichológiai esettanulmányok. Az írás bevezető mondata a következő volt: „Két pszichológiai tézist szeretnék demonstrálni, egy-egy…..
A Facebookon találtam az imént a mellékelt képet. Az itt olvasható receptek egyikéről sem gondolom, hogy a Nagy Végső Igazságot fedik fel. Azonban az egyik javaslatról kifejezetten azt gondolom, hogy ártalmas, káros az egészségre, vagy ahogy a címben fogalmaztam: biztos recept a…..
amind enit
2012.07.24 11:45:28
@Kállai Ákos:
Engem is érdekel, hogy mire gondoltál.
@Roquentin:
A gondolatmeneted azon alapszik, hogy szerinted mire gondolt Ákos! Ezt még nem tudom. A bejegyzésedhez - mivel használom a TA modelljeit az életemben - van hozzáfűznivalóm. Értelmezhetetlen és - mi tagadás - sértő is számomra a fülbefogós hasonlat, a képmutató magatartásra és az ostobaságra való utalás. Ha jól értem a gondolatvezetés következtetése az, hogy fülbefogásnak minősül, ostoba és képmutató magatartás, ha nem értek egyet és kérdezetlenül nem vagyok kíváncsi más véleményére, gondolataira. A kommunikáció lényege szerintem az, hogy ezt elmondom. Úgy teszem, hogy a tartalmát és nem téged minősítelek, utasítalak el. Ez az integritásom megőrzése. Én ezt gondolom, te azt és pont. Ez nem fülbefogás, hanem elfogadás. Ennek az elmondása nem képmutatás, hanem őszinteség. A világ sokszínű, mások vagyunk. Ha ennek tudomásul vétele helyett minősítések és verbális agresszió következik, akkor megszakítom a kommunikációt, megelőzve a további sérüléseimet. Ez is az integráció megőrzése és ennek módja lehet a fülbefogás. Egy adott szituációban lehet adekvát válasz a sérülések elkerülésére.
Engem is érdekel, hogy mire gondoltál.
@Roquentin:
A gondolatmeneted azon alapszik, hogy szerinted mire gondolt Ákos! Ezt még nem tudom. A bejegyzésedhez - mivel használom a TA modelljeit az életemben - van hozzáfűznivalóm. Értelmezhetetlen és - mi tagadás - sértő is számomra a fülbefogós hasonlat, a képmutató magatartásra és az ostobaságra való utalás. Ha jól értem a gondolatvezetés következtetése az, hogy fülbefogásnak minősül, ostoba és képmutató magatartás, ha nem értek egyet és kérdezetlenül nem vagyok kíváncsi más véleményére, gondolataira. A kommunikáció lényege szerintem az, hogy ezt elmondom. Úgy teszem, hogy a tartalmát és nem téged minősítelek, utasítalak el. Ez az integritásom megőrzése. Én ezt gondolom, te azt és pont. Ez nem fülbefogás, hanem elfogadás. Ennek az elmondása nem képmutatás, hanem őszinteség. A világ sokszínű, mások vagyunk. Ha ennek tudomásul vétele helyett minősítések és verbális agresszió következik, akkor megszakítom a kommunikációt, megelőzve a további sérüléseimet. Ez is az integráció megőrzése és ennek módja lehet a fülbefogás. Egy adott szituációban lehet adekvát válasz a sérülések elkerülésére.
Mikor történik velünk először, hogy hosszú idő után elhagyunk egy helyet, hogy aztán radikálisan más közegben folytassuk életünket? Világos: a születéskor. És mi lapul első ballagási tarisznyánkban, életre szóló útravalóként? Hát persze: a nevünk. Köztudott, hogy az…..
amind enit
2012.06.04 11:01:25
@Birtalan Balazs:
Megint egy fontos és kitűnő írás!
Gratulálok! :-) Jó feladat a névválasztás - és adás - végiggondolása...
@kétbalkéz zsófi: A kérdésedről nekem az jutott az eszembe, hogy hasznos lehet a saját ötletek és a környezetből érkező fantasztikus javaslatok, rosszabb esetben pressziók indítékainak végiggondolása a fentiek tükrében. Aztán jót tehet a szinkronizálás a saját családi terveiddel, a (remélhetőleg várt és szeretett) gyermekedről alkotott képzeteiddel. Végül nevet adsz ahogy jól esik, és ami tetszik. :-)
Megint egy fontos és kitűnő írás!
Gratulálok! :-) Jó feladat a névválasztás - és adás - végiggondolása...
@kétbalkéz zsófi: A kérdésedről nekem az jutott az eszembe, hogy hasznos lehet a saját ötletek és a környezetből érkező fantasztikus javaslatok, rosszabb esetben pressziók indítékainak végiggondolása a fentiek tükrében. Aztán jót tehet a szinkronizálás a saját családi terveiddel, a (remélhetőleg várt és szeretett) gyermekedről alkotott képzeteiddel. Végül nevet adsz ahogy jól esik, és ami tetszik. :-)
Egy ilyen alkalom szinte tálcán kínálja a pszichológiailag releváns témák sokaságát – legalábbis az asszociációk szintjén. Az alábbi szösszenetek között az egyetlen összekötő kapocs Adolf Hitler születésnapja.
1. A narratíva
A „narratíva” szó, amely…..
amind enit
2012.05.07 09:09:32
@polly2:
Szerintem a vezető típus mint olyan nem egy konstans tulajdonsághalmaz. Tudatos, felelősségteljes, magukat ismerő emberek csoportja egészen eltérő tulajdonságok alapján választ(ana) vezetőt. Ami magával hozza a "vezető típusú ember" tulajdonsághalmazának átdefiniálását.
Én úgy gondolom, amíg a tömegek gondolkodása nem változik - életcélok, életminőség tekintetében - addig olyan vezetőket választanak, akik a céljaik (a világról alkotott képük) elérését segítik. Ha a nagy tömegek életminőségét a birtokolt javak, a trendek határozzák meg, mintegy elfedve a szembenézést a személyes felelősségvállalással és illúziókkal helyettesítve az élet dolgait, akkor a világ olyan hely, ahol most élünk, a vezetőink olyanok amilyenek most.
Szerintem a vezető típus mint olyan nem egy konstans tulajdonsághalmaz. Tudatos, felelősségteljes, magukat ismerő emberek csoportja egészen eltérő tulajdonságok alapján választ(ana) vezetőt. Ami magával hozza a "vezető típusú ember" tulajdonsághalmazának átdefiniálását.
Én úgy gondolom, amíg a tömegek gondolkodása nem változik - életcélok, életminőség tekintetében - addig olyan vezetőket választanak, akik a céljaik (a világról alkotott képük) elérését segítik. Ha a nagy tömegek életminőségét a birtokolt javak, a trendek határozzák meg, mintegy elfedve a szembenézést a személyes felelősségvállalással és illúziókkal helyettesítve az élet dolgait, akkor a világ olyan hely, ahol most élünk, a vezetőink olyanok amilyenek most.
„Milyen jól húz a motor!” – állapította meg anyai nagyapám, miután befejezte a próbakört a Várban a Nagy Szenzációval: szüleim első Trabantjával. „Hát még, ha a kéziféket is ki tetszett volna engedni” – felelte faarccal apám.
E családi legenda jutott eszembe, amikor…..
Európa Pont
Elbukott közgazdasági szakdolgozatból nemzetközi bestseller - vendégünk: Tomáš Sedláček
2012.03.05 15:15:00
Az Európa Pont következő vendége a világhírű, fiatal cseh közgazdász és publicista – egy biciklista Prágából, aki 24 éves korában első munkájaként Václav Havelnek dolgozott gazdasági tanácsadóként, akit a Yale Economic Review az öt legnagyobb közgazdász elme közé sorolt, és akinek „a jó és a rossz…..
Ha úgy gondolod, hogy félig üres, akkor ez az írás neked szól. Ha úgy gondolod, hogy félig tele van, akkor pláne. Ha pedig úgy vagy vele, hogy nem tudod, meddig van a pohár, de te torkig vagy ezzel a kérdéssel – nos, akkor jó eséllyel egyetértesz az alábbiakkal.
A pozitív…..
amind enit
2012.02.15 13:05:12
amind enit
2012.02.16 08:17:19
„Visszakerült a képbe a kolléga, aki fiatalabb ugyan a nejemnél, de soha nincs senkije, és elkaptam már néhány rajongó pillantását, amit a nejem felé vetett” – a féltékenység tárgya a feleség gyanúsan figyelmes főnöke, aki egyik alkalommal hazakíséri az…..
amind enit
2012.02.02 11:19:32
@(Ő_Ő): Érdemes megismételni! "illene rászólni méghozzá az asszonynak nem a férjnek. Szóval férj üljön le aconykával és aconyka meg legyen normális és álljon ki a házasságáért a főni előtt"
Frappáns! :-) Egyetértünk.
Frappáns! :-) Egyetértünk.
amind enit
2012.02.02 11:32:27
@(Ő_Ő): Fiú. :-)
Kérdi valaki a papot: Miért prédikál folyton a megtérésről? Azért, feleli, mert a hívei nincsenek megtérve. Majd ha megtérnek, prédikál másról is.Elolvastam a tavalyi AIDS-világnap alkalmából írott, Csak mással történhet meg c. cikkemet. Sajnos az utolsó betűig aktuálisnak…..
amind enit
2011.12.01 15:49:55
@Zabalint:
Nem értek egyet. Ha érdemi és nem személyeskedő hozzáfűznivalód van, arra szívesen válaszolok. Maradjunk ennyiben ok?
Nem értek egyet. Ha érdemi és nem személyeskedő hozzáfűznivalód van, arra szívesen válaszolok. Maradjunk ennyiben ok?
amind enit
2011.12.01 21:41:42
amind enit
2011.12.02 10:58:13
Közkeletű vélekedés szerint ez az emberi élet legalapvetőbb kérdése. Én ezzel nem értek egyet. Alább két állítást próbálok igazolni, mégpedig:1. Nem az a lényeges kérdés, hogy mi az élet értelme, hanem hogy miért tartják ezt sokan alapkérdésnek.2. Az élet értelmetlen –…..
„Baláááázs, miért vannak oly primitív emberek a földön, akiknek annyiból áll az üzenetük, hogy...” – kérdezte huszonéves barátom, aki alig egy hónapja, hogy alámerült a virtuális társkeresés bugyraiba. A három pont helyén a fenti címmel azonos tartalmú…..
amind enit
2011.08.29 11:26:28
@Roziblogol:
Remélem nem veszed rossz néven, ha én (is) válaszolok a kérdésedre. Az, hogy érdemes-é vagy sem mindenkivel zsiráfkodni, az döntés dolga. Az EMK egy nézőpont, egy kommunikációs forma. Egy, a sok közül. Te mint autonóm ember eldöntöd, hogy egy adott szituációban van-e létjogosultsága a zsiráfkodásnak. Ez attól is függ, hogy te magad épp milyen állapotban vagy. Ha épp nem vagy túl jól - gondolok itt arra, hogy az erőforrásaid lemerültek, és/vagy maladaptív, mást ne mondjak sorskönyvi sémák kapcsolnak be - akkor vagy ezek irányítanak és válaszolsz úgy ahogy, vagy erőt veszel magadon és válaszolsz az általad választott kommunikációs (pl. EMK) módszer szerint. Függ attól, hogy milyen a szitu. Késsel támadnak, vagy csak a boltban veszekszel. A lényeg a döntés. Tudatosan választasz, nem pedig betanult minták alapján kommunikálsz. Ehhez szükséges a sorskönyvi sémák felismerése. A szándék és energia a változtatásra. Tanulás, gyakorlás és értékelés. Talán egy szóval: önreflexió. A zsiráfkodás nem érdem. Ez a külső kontroll. A zsiráfkodás olyan erő, amely belülről, belőled fakad - belső kontroll. Te döntesz, hogy használod-e vagy sem és nem azért mert azt mondják, hanem azért mert számodra ez fontos.
Remélem nem veszed rossz néven, ha én (is) válaszolok a kérdésedre. Az, hogy érdemes-é vagy sem mindenkivel zsiráfkodni, az döntés dolga. Az EMK egy nézőpont, egy kommunikációs forma. Egy, a sok közül. Te mint autonóm ember eldöntöd, hogy egy adott szituációban van-e létjogosultsága a zsiráfkodásnak. Ez attól is függ, hogy te magad épp milyen állapotban vagy. Ha épp nem vagy túl jól - gondolok itt arra, hogy az erőforrásaid lemerültek, és/vagy maladaptív, mást ne mondjak sorskönyvi sémák kapcsolnak be - akkor vagy ezek irányítanak és válaszolsz úgy ahogy, vagy erőt veszel magadon és válaszolsz az általad választott kommunikációs (pl. EMK) módszer szerint. Függ attól, hogy milyen a szitu. Késsel támadnak, vagy csak a boltban veszekszel. A lényeg a döntés. Tudatosan választasz, nem pedig betanult minták alapján kommunikálsz. Ehhez szükséges a sorskönyvi sémák felismerése. A szándék és energia a változtatásra. Tanulás, gyakorlás és értékelés. Talán egy szóval: önreflexió. A zsiráfkodás nem érdem. Ez a külső kontroll. A zsiráfkodás olyan erő, amely belülről, belőled fakad - belső kontroll. Te döntesz, hogy használod-e vagy sem és nem azért mert azt mondják, hanem azért mert számodra ez fontos.
amind enit
2011.08.29 11:36:31
Többek közt, ez a bejegyzés (sorskonyvnelkul.blog.hu/2011/03/24/szemkozt_a_golyoszoroval) a mostaninál nem kevésbé élvezetes módon tárgyalta a kérdést.
„Még aznap este közölte, hogy beszélnünk kéne valamiről, amit „csak most van bátorságom elmondani”, de én azt mondtam, hogy nem derülhet ki olyasmi, ami miatt aggódnom kéne” – pedig ki fog! Mai posztolónk egy meglehetősen rázós történetet hozott, ezen…..
Ízlés dolga. Ám túllépve az obligát replikán – „Miért, te mit érzel?” – annyit leszögezhetünk: mindenképpen hasznos. Hogy miért, az saját fájdalmas, mindennapi hülyeségeinket elemezve válik érthetővé – s e megértés segíthet hülyeségeink…..
Bő másfél hónapja indítottam egy szavazást itt a blogon, a következő kérdéssel: Melyik életpozícióban szoktad a legtöbb időt eltölteni? Alább – némi fogalomtisztázás után – e szavazás kiértékelése következik.
Az OK-keret
A TA az életpozíciókat az ún.…..
amind enit
2011.07.02 10:00:41
www.jide.hu/index.php?page=news_reader&id=3702
A link tartalma vastagon rímel a végszóra. Annyi kiegészítés, hogy ne csodálkozzunk, ha ilyen a himnuszunk. Ott kezdeném, hogy kiírnék egy pályázatot új Himnusz írására. Mielőtt nekem esnének sokan a nemzetrontást vízionálva, jelzem nem ez a célom. Mondjuk, hogy egy kisgyermek csecsemő korától azt hallja, hogy ahol él, az szép táj, ott békés, sikeres, elégedett emberek élnek, akik maguk oldják meg a gondjaikat, összetartók, vidámak. Gondolnak egymásra, törődnek egymással, a nehéz helyzetben sem esnek kétségbe, hanem megkeresik a megoldásokat. Minden iskolai, nemzeti ünnepen, meccsen, felkelve, lefeküdve, újévkor ezt hallja. A példa sarkos, mert nyilván a világ nem ilyen. De a tudatalatti üzenete fontos minden magyar polgár számára, akiknek az adott területen élő halmaza alkotja a nemzetet....A mi himnuszunk gyönyörű. De nincs benne az, hogy összefogtunk és kimásztunk a bajból. Az van benne, hogy Isten áldd meg a magyart, és nyújts segítséget, húzz ki a bajból. A probléma távol van az éneklőtől. Isten tedd ezt, azt, hogy nekem-nekünk magyaroknak jó legyen. De Isten nem fog nekünk segíteni. Soha. Nem segít 1000 éve. Akkor nézzünk már ki ebből. Mi van ha arra állunk rá, hogy meg tudjuk oldani a gondjainkat? Mit kell tenni ehhez? És tegyük meg. Aztán majd meglátjuk, hogy jó volt-e. De már tettünk, már mi irányítunk. Nem Isten.
Vajon miért megy mindenki nemzeti ünnepen kirándulni? (jól teszik) Hány nyugodt nemzeti ünnepünk van, ahol nem öldöklésre, vereségre, halálra emlékszünk? Bár nem számoltam össze, de az az érzésem erősen ezek a hangsúlyosak. Ezek a NAGY ünnepek. Ünnepeljük a forradalmat (48,56) aztán azt, hogy nem sikerült. Éljen a nemzeti Sorskönyv! Légy ügyes, kreatív, de aztán csinálj mindenképp valamit, hogy ne sikerüljön és kend másra. Mi magyarok nem tanuljuk töriből, hogy mit csináltunk rosszul. Minket mindig kihasználtak, elnyomtak, ármánykodtak, a nagyok elhagytak, mi összevesztünk. De ezt még egyszer sem vallottuk be. Legyen egy nagy nemzeti hibák napja - 1 nap. A többi a lehetőségek napja. Hosszú távon megérné a társadalmi felzúdulást a himnuszvátás....
A link tartalma vastagon rímel a végszóra. Annyi kiegészítés, hogy ne csodálkozzunk, ha ilyen a himnuszunk. Ott kezdeném, hogy kiírnék egy pályázatot új Himnusz írására. Mielőtt nekem esnének sokan a nemzetrontást vízionálva, jelzem nem ez a célom. Mondjuk, hogy egy kisgyermek csecsemő korától azt hallja, hogy ahol él, az szép táj, ott békés, sikeres, elégedett emberek élnek, akik maguk oldják meg a gondjaikat, összetartók, vidámak. Gondolnak egymásra, törődnek egymással, a nehéz helyzetben sem esnek kétségbe, hanem megkeresik a megoldásokat. Minden iskolai, nemzeti ünnepen, meccsen, felkelve, lefeküdve, újévkor ezt hallja. A példa sarkos, mert nyilván a világ nem ilyen. De a tudatalatti üzenete fontos minden magyar polgár számára, akiknek az adott területen élő halmaza alkotja a nemzetet....A mi himnuszunk gyönyörű. De nincs benne az, hogy összefogtunk és kimásztunk a bajból. Az van benne, hogy Isten áldd meg a magyart, és nyújts segítséget, húzz ki a bajból. A probléma távol van az éneklőtől. Isten tedd ezt, azt, hogy nekem-nekünk magyaroknak jó legyen. De Isten nem fog nekünk segíteni. Soha. Nem segít 1000 éve. Akkor nézzünk már ki ebből. Mi van ha arra állunk rá, hogy meg tudjuk oldani a gondjainkat? Mit kell tenni ehhez? És tegyük meg. Aztán majd meglátjuk, hogy jó volt-e. De már tettünk, már mi irányítunk. Nem Isten.
Vajon miért megy mindenki nemzeti ünnepen kirándulni? (jól teszik) Hány nyugodt nemzeti ünnepünk van, ahol nem öldöklésre, vereségre, halálra emlékszünk? Bár nem számoltam össze, de az az érzésem erősen ezek a hangsúlyosak. Ezek a NAGY ünnepek. Ünnepeljük a forradalmat (48,56) aztán azt, hogy nem sikerült. Éljen a nemzeti Sorskönyv! Légy ügyes, kreatív, de aztán csinálj mindenképp valamit, hogy ne sikerüljön és kend másra. Mi magyarok nem tanuljuk töriből, hogy mit csináltunk rosszul. Minket mindig kihasználtak, elnyomtak, ármánykodtak, a nagyok elhagytak, mi összevesztünk. De ezt még egyszer sem vallottuk be. Legyen egy nagy nemzeti hibák napja - 1 nap. A többi a lehetőségek napja. Hosszú távon megérné a társadalmi felzúdulást a himnuszvátás....
Mivel a játszma egyik sajátossága, hogy a benne részt vevő felek rosszul érzik magukat benne, a játszmával egyetlen értelmes dolgot lehet csinálni: nem játszani. Ezt szem előtt tartva alább egy saját játszmám elemzését mutatom be, amelyet a minap játszottam le. (Akinek a…..
amind enit
2011.06.23 15:23:35
Ezt az írást eredetileg olyasmivel akartam indítani, hogy „íme, a kognitív terápia foglalata”. Újragondolva azonban szerencsésebbnek érzek egy efféle felütést: „Hogyan sikerült nem felbasznom az agyam szombat reggel, amikor beázott a cipőm?” A történet…..
amind enit
2011.05.13 09:57:19
A horcrux-készítés szörnyű varázslat. A horcrux halhatatlanságot nyújt, de olyan állapot árán, ami rosszabb a halálnál – tudjuk meg a Harry Potter-sorozat 6. kötetéből. Arról azonban nem ír Rowling, hogy hasonló mágiát a muglik (varázstalan emberek) is űznek.Az alábbiakban…..
amind enit
2011.04.22 09:19:34
– Szövegelemzés – A Boszorkány zsiráffülekkel című írásban megjegyeztem: nem nehéz példát találni arra, hogy Hermione Granger sakálfülekkel támad neki valakinek. Azonban megesik, hogy a sakálordítás értelmes beszédnek álcázza magát. Alább egy ilyen esetet…..
Ranschburg Jenő mesél Szili Nórának életéről, gyerekkoráról, a vészkorszakról, szerelméről és házasságáról, saját gyerekei neveléséről, a törött lábujjáról, és arról, hogy nem hisz abban, hogy valaha meghalna... ..
Vagy parancsol inkább szívinfarktust? Esetleg válást? Más családi tragédiát? Ha kis beruházásra gondol, kiváló pánikrohamot tudunk ajánlani. Ha nagyban utazik, mit szólna egy öngyilkossághoz? Ön dönti el, mire óhajtja beváltani összegyűjtött zsetonjait.A tranzakcióanalízis…..
amind enit
2011.03.12 16:50:05
Mivel az önismeretnek nemcsak egyéni, de társadalmi dimenziói vannak, indokoltnak gondolom, hogy közreadjam e blogon, mit is gondolok én jó ideje a nemzetközi nőnapról.A nőnap ünnep: fallokratikus, hímsoviniszta társadalmunk jóm kippurja. Ezen a napon vásárolják meg maguknak a…..
amind enit
2011.03.09 11:18:15
Az előző, „Regressziós hipnózis” című írás után borítékolhattam volna, hogy valamilyen formában megkapom az alábbi kérdést:Szerinted mi lehet a magyarázata annak, hogy az ilyen regressziók alkalmával egyes alanyok olyan részletességgel számolnak be bizonyos…..
amind enit
2011.03.03 14:18:25
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz