Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Vu, de ja vu

0 bejegyzést írt és 722 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem titkolható megdöbbenéssel és felháborodással olvasom, hogy a 2009-ben feloszlatott Magyar Gárda egyik utódszervezetének tartott Szebb Jövőért Egyesületet (SZJE) a Gyulai Törvényszék nem találta feloszlathatónak. Leszögezném rögtön az elején: nem kizárólag az ítéletet…..
Vu, de ja vu 2014.04.27 19:48:23
A jogvédők felháborodását abban az értelemben értem meg, ha a háborgás témája az a nyelvi paradoxon, ami miatt egyenlőre nincs megfelelő kifejezés arra a jelenségre, hogy egyes, etnikailag körülirható csoportosulásból álló személyek azért követhetnek el általában szintén jól meghatározható bűncselekmény-fajtákat, mert az igazságszolgáltatás színvonala olyan alacsony, hogy a megszokott polgári rendvédelmi erők (polgári védelem) mellett további, a célcsoporttal szemben fellépő, de el nem ismert más rendvédelmi erő létrehozását és működését is legitimizálhatja.

Az ország keleti részében élve, módom volt kb. 1 hónapot a nyugati országrészben eltöltenem és az első döbbenetem az volt, hogy cigány házaktól pár száz méternyire, őrizetlenül, hobbitelket művelő embereket láttam. A helyiek ugyan mondták, hogy előfordul terménylopás időnként, azonban összehasonlíthatatlan az és az itteni lét, amikor az itt élő körbekerített kertjéből úgy szüretelnek, hogy ha észre is veszi a tulaj, visszaküldik a házba, "egészségügyi" okból:-(((

Sajnálom a bírónőt, mert egy olyan csürhe támad most rá, amelyik ellen nincs védelem, mert ezeknek - bármit mondanak - a szava maga az igazság, mint axióma, ami ellen minden szó fölösleges.

Holott elég lenne csak annak utána olvasni, hogy a történlemben mikor és miért radikalizálódtak társadalmak, mikor és miért kezdődtek nép pogromok, és végül hova vezettek ezek...

Egyenlőre a szélsőjobb által létrehozott szervezetek azok, amelyek hatásosan képesek fellépni a renitens, a lakosság nagyobbik részét sújtó, súlyában talán csekély, de gyakoriságában elviselhetetlen agresszióval szemben.

Ezen kívül kérem a jogvédők fellépését azok védelmében is, akik tisztességes, fehérbőrű magyar állampolgárok, munkájuk miatt vagy más okból öltönyt viselnek, így könnyedén összekeverhetők a "fehérgalléros bűnözőkkel"... Ugye ez is egy fenntartások nélkül elfogadott fogalom, egy köztisztviselőt azonban jogosan zavarhat - mégsem tesz különbséget a szleng a kettő közé... DE EZ JÓL VAN ÍGY???

A "bodzaszedésből százmillát", a "csigafelvásárlásból nagy vagyont", a "szinterezésből családi megélhetést" biztosító esezek semmilyen ingerküszöböt nem érnek el, de a "nemdefiniált származású emberek tipikus bűnözői életmódja" ellen fellépő önszerveződő csoportok erőszakmentes megjelenése, bűnmegelőző jelenléte már indok??? Megindul az államgépezet... és letarolja a jog mellett kiállókat???

Nem fognak cigányozni: tessék nevet adni ennek a bűnelkövetési formának IS, és kész...
Hiába a hamis, szép szavak, a hazug ígéretek és irreális illúziók: a világ urainak és egyúttal fő gazembereinek - Putyinnak, Obamának és társaiknak - eszük ágában sincsen az olaj helyett egy élhetőbb, alapvetően megújuló energián alapuló, villanyhajtású motorizációra…..
Vu, de ja vu 2014.04.25 12:23:16
Meg kell nézni a jutubon a "Ki ölte meg az elektromos autót", utána lehet zöldülni, realitásokról álmodozni...

Az idős házaspár az EV-1 tipushoz feltalált egy akkumulátor-tipust, aminek élettartama hosszabb az autóénál, a töltése pedig egy kávé vagy könnyű ebéd ideje alatt megoldható (jó, most hagyjuk, hogy kW-okban lenne mérhető a töltőteljesítmény, amihez nem gyenge elektromos hálózat kellene).

Az EV-1-est végül mondvacsinált okokkal bedarálták, az akku-szabadalmat megvette egy olaj-cég:-(((

Ki kellene venni a zöldeknek a kezét a biliből: amíg a napelem-rendszerek megtérülési ideje valahol a várható élettartam környékén van, és valamiért inkább a napkollektorokat dotálják, ami önmagában csak "langyos víz", még fűtésre is csak hőszivattyúkkal, kombi-gázrendszerekkel működőképes, plusz villamos-energia bevitele mellett, addig nincs miről beszélni. Egy családi háznak elérhető áron 4-8 kW-os napelem-rendszert kellene üzemeltetnie, az akkuk kiváltása úgy történhetne, hogy a fölös termelés menne a hálózatba.

Ha ugyanis áram van, akkor csaknem minden van: elektromos teljesítmény, melegvíz, klíma, átmeneti időszokban mint most, kicsiny fűtés stb-stb...

Valamiért azonban a napelemek ára megfizethetetlen átlagembernek:-(((

Egyébként itt:
hu.wikipedia.org/wiki/Akkumul%C3%A1tor_%28energia%29
lehet mazsolázni, hogy a drága és alacsony hatásfokú Li-ion akkuk mellett miből lehetne még elektromos autót építeni, a súly/Wh, fajlagos költség és töltési ciklus alapján...
TComment Autót 200 ezresért? 2014.02.26 06:15:00
Keresik őket, adják-veszik őket, mennek, amíg van vizsga, aztán bontó. A Halál Völgye tele van romokkal, de vajon akadnak túlélők? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Vu, de ja vu 2014.02.28 15:19:39
@Shadowbull: Nem, sajnos első kézből származó információim vannak, de lehetetlenség ezt nyilvánosan kitárgyalni:-(

Én belátom, hogy az élet rengeteg szegmensét nem látom át, Te miért gondolod, hogy egy talán még nem is konkurrens gyártónál bizony előfordulhat ilyen???

Vettél mostanában 100 eFt alatti árfekvésű mosógépet? Bármilyen márkát?

Hát az elmúlt 10 évben ismeretségi körömben általában 3-4 "tette le a lantot"... ebből nagyon kevés mechanikai hiba miatt!!!

Igen, az elektronika:-(((
"Ezzel kezdjél valamit májer-gyerek" - röhög a gyártó, digitális vezérlés, szenzorhegyek, zéró leírás... a szerelő ha javít, komplett elektronikát hoz:-(((

Szép és okos gépek, többet tudnak mint egy Hajdú ugra-bugra elsőszériás automata mosógép, ami csupán a metlachit verte fel, de egyébként köszöni, jól elvan... Ez hogyan lehet???

A nagy gyártók elfelejtettek programozni???
Vagy a Hajdú megoldotta proci nélkül, barkácsbolti áramköri elemekből???
Vu, de ja vu 2014.02.28 15:39:47
@románc cuvée: Gyöngyösön volt egy barnaszemű svéd, aki S80-nal járt - nem kis bosszúságomra...
Vu, de ja vu 2014.03.01 11:22:47
@C20ne: A gazdaságosság - szerintem - relatív...

Ha valakinek nincs egyben pl. 1-sok mFt-ja másik, azonnal használató autóra, részletekben, apránként fog kifizetni javítás címén közel ennyit (vagy az autó valós értékét meghaladó összeget), egyszerűen azon oknál fogva, amiért az ilyen "Ernős" posztok is születnek: az autó egyeseknek létszükséglet (pl: nekem, mással képtelenség a munkahelyre bejárni), viszont az is látszik, hogy ez a munkahely addig lesz meg, amíg egyszer ki nem esik alólam az autó, mert se üzemanyag-térítés, se más címen nem adnak errefelé egy fillért sem, gyakorlatilag felélik a használati eszközeimet.

Most kátyúztam az utolsó téligumimat, így 1 db maradt, fogalmam sincs, jövőre mit rakok fel télire és miből...

Szóval az anyagi korlátok kényszerítette részlet-fizetések felülírják az ésszerű gazdaságosságot:-(((
Nemzetpolitikai gyakorlatok kezdőknek és haladóknak: I. Kezdő szint Első feladat: Ön egy túlnyomórészt magyar lakosságú település lakója a Kárpát-medencében. Jön a menetrendszerű influenzajárvány, belázasodik, ezért elmegy a körzeti orvoshoz. Az érintett a gyerekkori…..
Ha valaki pirosban vagy egyszerűen csak a nem megfelelő helyen kel át egy kereszteződésben, az USA-ban akár körülbelül 50.000 forintnak megfelelő bírságot is fizethet. A rendőrség rámozdult az „elkövetőkre”, ugyanis azt mondják túl sok balesetet, halálesetet okoznak a…..
Vu, de ja vu 2014.02.13 17:20:48
Nem vagyok gyalogos-gyűlölő, de elméleti lehetőségként cáfolnám meg, hogy a "gyalogos ritkán szokott elütni vagy halálra gázolni egy autóst" IS egy TERELÉS, ugyanis az autósok többsége NEM SZÁNDÉKOZIK elgázolni a gyalogost, így a maga módján van aki tesz is ellene, pl: félrerántja a kormányt - legyünk pesszimisták - mondjuk pont a szembejövő forgalomba, vagy belezúg az árokba hogy a gázolást elkerülje, stb-stb...

Van aki szerint még erre nem volt példa??? Ugye, nem is egy:-(((

És ráadásul akit nem gázoltak el, az - gyalogos vagy kerékpáros - egy vállrándítással elintézi az autós kisebb-nagyobb kárát és elsétál/elteker...

Erre szerencsére fizet a biztosító...

Azaz... de hülye vagyok: hiszen a gyalogos vagy a járművetőnek minősülő kerékpáros, kézikocsis nem rendelkezik KGFB-vel, sőt sokan semmilyen felelősség-biztosítással!!!

Mivel kerékpárok is, magam ellen is beszélve mondom, hogy az átkosban volt lehetőség CSÉB80 és tsi megkötésére, most is van lehetőség egyfajta felelősség-biztosítás kötésére, de ez csak smkp-tól felfelé kötelező... MIÉRT???

(megj: fizetek KGFB-t nem is egyet, + van lakás+felelősségbiztosításom, pl. ha kijut a kutyám és valakit megharap meg ilyesmi)

A gyalogosnak miért CSAK joga van??? Ha nem ütöm el (meg ha elütöm is) a szabálytalankodót, mikor fogja kifizetni a hiteles vagy hiteltelen de munkaeszköz autómban esett kárt???
Gyűlöletem kezdete a 90-es évek elejére datálható. Még javában uralkodott nagy, nemzeti Hóbaglyunk (Boross Péter), amikor ez a narancsszínű undormány már az ártatlan gyermekek felé is elkezdte nyújtogatni rettenetes csápjait. Általános iskolás voltam, de - talán kissé…..
Éppen ma 45 éve, Bauer Sándor autószerelő-tanuló az emberi jogok eltiprása és a kommunista önkény ellen való tiltakozása jeléül, Budapesten a Nemzeti  Múzeum kertjében önégetéssel öngyilkosságot követett el. MEGRÁZÓ KÉPEK ÉS FELVÉTELEK!..
Vu, de ja vu 2014.01.21 14:53:20
Sokszor felvetődhet egyfajta passzív ellenállással kapcsolatban, hogy mi értelme, hogyan kényszeríti ez a hatalmat bármire, stb-stb...

Álljon erre pozitív példaként Mahátma Ghandi élete (éhségsztrájkjai, a "Nagy Menetelés"), aki a tiltakozásnak az erőszakmentes, de a közösségre mégis kihatással bíró változatait alkalmazta.

Enno Dr. Antall József miniszterelnök oktatta ki elégedetlen politikus-társait azzal, hogy "tetszettek volna forradalmat csinálni". És ezen a mondatán egy párttársa - egy ügyvéd - felháborodásában a ciklus közepén kilépett a pártból...

Évekkel ezután azt magyarázta nekem, hogy aki igazán ismeri az emberi természetet, annak soha nem szabad ilyen kijelentést tennie! "Nem születtünk hősöknek" - mondta és véleménye szerint azért mert egy adott környezetben valaki tenni mert valamit, nem lett hős... A hőst az utókor nyilvánítja annak, időnként akár felülbírálva korábbi véleményét is és ekkor a hősből a rossz megtestesítője lesz, ellenség.

Így van igaza azoknak, akik nem találják értelmét egy ilyen áldozatnak és/vagy nem is mernék meglépni ezt akkor sem, ha a meggyőződésük megengedné.

Akik látják az önégetésben az áldozatot, máris megértették, hogy mi miért történt és ők valódi hősként tekintenek a fiatal Bauer Sándorra.

Mellesleg a hátrahagyott üzenetei alapján az a néhány mondata nagyságrendileg nagyobb intelligenciáról, a körülötte zajló események megértéséről szól, mint ami egyik-másik kommentből nagyon hiányzik:-(
Nincs más út csak a Viktor útja, bármit hoz reánk. E földön nála nincs nagyobb erő. Az Alaptörvényre esküszöm, hogy hozzá hű leszek, és nem hátrálok meg a rezsiharc elől (Szörényi-Bródy: István a király c. Rockoperája után szabadon). Fukusima a katasztrófa…..
Az új-zélandi kormány közlekedésbiztonsági kisfilmje olyan, mint egy horrorfilm, amiben egy ponton reménykedsz, hogy elkerülhető a vég. De a pont nem ott van, ahol gondoljuk. Akkor már késő. Elképesztő, hogy hogyan vezetnek az emberek. Kétféleképpen osztályozom a dolgot…..
Vu, de ja vu 2014.01.12 12:17:03
Amióta a Rendőrségből pénzbehajtó céget csináltak, én megfogadtam, hogy tőlem egy vasat nem fognak látni: mindenhol betartom a sebességhatárokat, még a kint felejtett 30-as tábláknál is, és nem érdekel, hogy mögöttem ki hogyan siet, majd ha ő lesz a forgalmimban az üzembentartó, aki csenget a költségvetésbe, akkor szabjon feltételeket, hogy hogyan közlekedjek.

A sebességhatárok kapcsán KÜLÖN KIEMELNÉM, hogy a sebességhatárok néhány kivételtől eltekintve FELSŐ határok, 90-es úton lehet 85-tel haladni, sőt rakott utánfutóval képes voltam 60-nal is menni, ÉN tankolom az autót és NEKEM kell megfogni a fogatot, ha "helyzet" van!!!

Mert helyzet az mindig van, sokszor nem is tudatosul az emberben... Egyszámjegyű főúton csináltam már 90-nél 100+-es kárt magamnak, a remek útminőségnek hála, mintegy 8 méteres szakaszon a felezővonal mellett volt 3 db gödör, 15 centi mély kátyút én ugyanis nem úthibának hívom, hanem gödörnek és elhessentett a közútkezelő, mondván hogy kint a tábla, figyelmesebben kell vezetni. Az utánam jövő Suzukis - látva a villogó rendőrautót - már "csak" ~60 km/ó-val ment bele ugyanebbe, a helyszínelés végeztével, miután otthonról hozattam két nyárigumis kereket, 1 km-rel távolabb még mindig a kocsi körül járkált a vezető, mert "valami nem jó a futóművel":-(((

Azóta én ezen a szakaszon nem ritkán ~60-70 között közlekedem és csodálkozom, hogy mások nagy tempóban húznak el mellettem: ezeknek az úthibák nem mutatják magukat??? Mert vannak, egyre több és több... A céges autókat, buszokat-kamionokat értem, nem ők fizetik a javítást, mit foglalkozik azzal, hogy 3 havonta cserélnek szilenteket és más futóműalkatrészeket a távolsági buszon stb...

Aki hétvégi vezetőnek gondol, vagy a sokat szidott "mazsola" kategóriába sorolna, hát elmondanám, hogy 1985 óta sokféle autóval sok km-t levezettem, vannak egyéni útvonal-csúcsaim, amiket kollégák sosem tudtak megközelíteni, ráadásul kb. 10 éves korom óta motoroztam, az első hivatalos gépem egy 350-es CZ volt, és jó iskolának bizonyult, hogy amikor már bátran kijelentettem, hogy ÉN TUDOK motorozni, azután egy éven belül 3x is zúgtam kisebbet-nagyobbat, az utolsónál ráadásul azt sem tudom, hogy miért történt:-O

Azutén jöttek a nagyobb és nagyobb motorok, 73 lovas, 137 lovas, 12-140 utazótempóval, majd 160-180-as szokott tempóval és csak a motorozás abbahagyása után jöttek elő olyan emlékek, amire utólag azt kellett mondanom, hogy bizony ez is, az is egy-egy születésnap volt, a tragédia a véletlen folytán vagy a másik fél korrekciója miatt maradt el... mostanra ha lenne pénzem, akkor is kérdéses, hogy vennék-e motort, ezekre az utakra... ismerve magamat, bizonyosan a vesztemet okozná. Próbáltam én sport-túrával szabályosan menni, de kb. öt percig bírtam, utána az is nagyobb élmény lett volna, ha csak ülök az árokparton, a motor is és én is a nagy tempó mellett éreztük jól magunkat.

Most vagy 8 éve van meg egy 200+ lovas autó, amit kezdetben előszeretettel hajtottam, Tanathos felhasználó nézetét osztva. Bizonyára van mindenkinek személyes tapasztalata, nekem az egyik egy szilveszteri "hazafutás" volt, olyan lefagyott úton, hogy előzéskor 140-nél a kipörgésgátló dolgozott, lassításnál az ABS, mert a jeges úton 200-210 körül verettem: már csak ezért utólag is járnak a f.szkorbács. Ahogy járnak azért, amikor megnéztem hogy mit tud a motor, ~265 körül került elém 3 autó, semmit nem tudtam felmérni a sebességükből, csak hogy elég messze vannak egymástól ahhoz, hogy 2-3 másodpercen belül ne kezdjenek előzésbe, utólag járna a bocsánatkérés tőlük, miután autóban ülve rám is a frászt hozták a speed-motorosok, megtudtam hogy milyen érzés: két tükörbe pillantás között "még nem látom-már elment" effektus, 160 dB-lel betörve a lehúzott ablakon.
Én is 140-160 között használtam az autót (fele ennyi sem volt még a benzin), és döbbenetes felismerés az, hogy aki fél kilométerrel előttem megy, hamarosan a múltté lesz... nos az a töküres főúton megállt, hogy beengedje szemből a balra kanyarodni akaró autóbuszt:-(((
Én pedig nyomtam a féket, recsegett az ABS, húztam az autót lefelé, ott pár méterrel több hely volt, de gondolatban már láttam, hogy skulóként viszem át a busz csomagterét... és váratlanul megállt az autó, a lekanyarodó sávban, másfél méterre a Suzuki mögött:-\

Nem volt dudálás, anyázás, bármilyen irreális dolog egy üres úton megállni 80-90-ről és lemondani az elsőbbségről, itt a baj okozója 90 %-ban én lettem volna:-(((

Mára lehiggadtam, mindig is körültekintő vezetőnek gondoltam magamat és val'szeg az is voltam, ha ennyi mindent megúsztam... csakhogy ez nem tart örökké, a szerencse-faktor vagy ott lesz, vagy nem... de az első autótörés után még nem esett le, hogy a képességek a korral kopnak el, helyüket átveszi az óvatosság, a helyzeten való lamentálás, az állagmegóvás, a fogyasztással spórolás - miután másodiknak a saját autómat reccsentettem meg, kis tempóval, nagy gázzal, 100 méterre a házunktól, kitört kerékkel az árokban landolva:-(((

Az élet nagy Rendező:-P
Vu, de ja vu 2014.01.12 18:41:38
@cso zsi: szerintem ez részben korosztályi kérdés is, nálunk is volt generációs ellenzék, az autóvezetési stílusom (fiatalkori) illetve a motorozás miatt, én voltam a májer, aki az aggódó anyját lehurrogta:-(

Mára elértem oda, hogy szeretném a gyermekeimnek a jogosítvány szerzést, sőt zárt helyen kifejezetten szeretném, ha a gyerekek az autó és saját képességeik határáig és azon túl is elmennének, menjenek vezetéstechnikai tréningre is, hogy amikor bajba kerülnek, ne behunyt szemmel tapossák az állóra fékezett autót a csattanásig, hanem ha kell, vállalják be az árkot, a szántóföldet, bármit ami jobb a frontálisnál...

Attól meg egyenesen zabszem-effektus lesz, ha valamelyik motorra akar ülni:-(((

Az oktatási rendszer egyik borzasztó hibája, hogy nem mutatja meg a felelős közlekedés módját, negatív példák stb révén. Így a jogsi megszerzése után a gyerek a többiek előtt fel akar vágni - ezen nem kell csodálkozni, fiatalon szinte mind így viselkedtünk -, de ha tudatosan a felelősséget is sulykolnák a képzésnél, talán kevesebb diszkóbaleset lenne, kevesebb agresszív-nyomulós közlekedő... Tudni kell időben elindulni, hogy ne legyen percre kiszámolva megérkezés, ne okozzon gondot pár kilométernyi poroszkálás, figyelje a többi partnert hogy "ott van-e", figyel-e rá viszont, ha hibázik, ne a fa-testápolóért nyúljon vagy teli torokból anyázza a másik közlekedőt. Nekem is időbe telt, mire eddig eljutottam és hihetetlen jó érzés, hogy nem tudnak akármivel felhúzni: ha hibázik és látom hogy ez tudatosult is benne, elegáns és nagyvonalú tudok lenni, ha én hibázok, jelzem, hogy "bocsi" és sokan beérik ennyivel.

Tuskók, erőszakosok ellen van ellenszerem, mert ha valaki nem ura magának, akkor se nézzen a kutyájának, de - kopp-kopp - ilyenre nemigen volt eddig szükség...

Ha egy Corollásnak nem tetszik a tempóm (90-nél GPS szerint 84-86), amennyire lehet lehúzódok, ha nem lehet előzni, de amúgy lehetne haladni, szándékosan nem tartom fel, az előzési lehetőségig 95-100-ra gyorsítok, ennél többre nem vagyok hajlandó.

Autópályán is inkább a 100-110 az utazó, nem sietünk sehova, a Balcsira is végigmentünk a 7-esen, 60-as táblák erdejében, és csodák csodája, fél-egy óra difivel, feleannyi fogyasztással megjártuk az utat.

Minek a sok ló, ha az ember "tötymörög"??? Hát pl. ennyi lóval +1 eszköz van a kezemben, vagyis lehet "előre is menekülni", normál használatnál nem a képességei felső határán gyilkolódik a gép, ami kihat az élettartamra, meghibásodási lehetőségekre, azon át a pénztárcára:-)

A motornál még érdekelt, hogy "mennyi a vége"...
Az autónál elég a tudat, hogy papíron pl. egy Octavia RS-sel pariban van:-)
Gyakori kritika a hívőkkel szemben, hogy jó, a Krisztus-sztori rendben van, Istenben is tudok hinni, de az egyházi szóban nem. Az efféle autodeista hozzáállás eredménye nemcsak egyházszakadás, mint azt láttuk a történelemben, hanem egyféle lelki szárazság is: mondom, hogy hiszem az…..
A piliscsabai, római katolikus Páduai Szent Antal Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola 2 kisdiákja reggelente elkésik a napkezdő miséről. A szülők egy fegyelemre nevelő levelet kaptak az intézménytől, melyben kiemelik: hogy aki késik, annál egy…..
Vu, de ja vu 2014.01.11 16:34:44
Az egyházi iskola nem kötelező, de amikor valaki oda jelentkezik, bármi is motiválja, illendő elfogadni az elvárásokat éppúgy, mint a jogokat, várható előnyöket (aka: 1949. évi XX. tv az Alkotmányról, Állampolgárok jogai és Kötelezettségei)...

Az én gyermekeim önkormányzati suliban kezdtek, az átpolitizálódás miatt írattuk át őket a katolikus egyház által fenntartott iskolába, elfogadva az egyház jelenlétét és elvárásait.

Bizonyára vannak hasonló jó iszlám, izraelita vagy netán jehovás, szcientológus vagy neadjisten sátánista iskolák, ide sosem mentünk volna át, mivel ezek a hitvallások távolabb állnak tőlünk (a Korán és Mózes még hagyján), de tőlünk idegenek ezek a tanítások.

A pontosság mindemellett nem vallási kritérium, hanem alapvető emberi érték, mint az igazmondás vagy pl. a hűség, ennek nyilvánvaló hiányát felhánytorgatni PONT az értékrendjére kínosan vigyázó iskola dolga, ha a szülőnek ez magától nem egyértelmű... Tette mindezt olyan módon, hogy nem nyilvános szülői értekezleten, hanem magánlevélben közölte ezt a szülővel!

Én magam közel az 50-hez, a két kezem elég megszámolni azt, hogy hányszor késtem munkából, iskolából...

Hadd osszak meg egy megfigyelést: minél távolabbról jár be valaki az iskolába/munkahelyre, annál kisebb az esélye, hogy el fog késni:-)

Én mindig messziről jártam - a többiekhez képest - így sok idő ment el az utazással, de ha késtem, annak legtöbbször a közlekedési cég volt az oka (aki erről igazolást kell hogy kiállítson, kérésre), nem pedig én...

Ha egyházi suliba "divatból" tetszik járatni a gyereket, vagy azért, mert talán ott nem lesz drogos vagy más káros hatásnak kitéve, akkor is tessék alkalmazkodni, vagy ha nem megy, "nem-egyházi" fenntartású intézményt választani (és megfizetni)!!!

Kedvencem az ateista házaspár gyerekeinek templomi esküvője, ha lehet minél nagyobb felhajtással, lehetőleg bazilikában(!), de: ne akarják már az egyházközségi díjat 20 évre visszamenőleg kifizettetni, mert milyen dolog már, hogy a szentségek kiszolgáltatásáért pénzet kérnek???

Hát ugye az olyan dolog, hogy aki egyháztag és rendesen fizeti évente a "pártbért", annak tényleg (majdnem) ingyenes...

Egyébként meg az egyház legyen önfenntartó, "ne az ÉN ADÓMBÓL"... stb-stb...
Vu, de ja vu 2014.01.11 17:14:40
@tildy[UK]: Átérzem a helyzeted, a gyerekek 6-kor kelnek, sokszor este 10-ig tanulnak, miközben a helyi ált.isk. tőlünk 300 m-re van...

Átérzem, mert mi nem egyedül neveljük őket...

A mi családi életünk ugyanúgy megpecsételődött mint a Tiéd: Mi - apa és anya - nem számítunk, a lényeg az, hogy a gyerekek esélye megmaradjon... ezért nincs hétvégéje a nejemnek és a gyerekeknek, ezért nincs "rendes" családfő a családnak, mert ez nem ingyé' van: ezért minden lehetőséget meg kell ragadni, mert mondhat bármit bármelyik kormány, ÉN TUDOM, hogy mi mennyibe kerül, a rávalót ugyanis nekem kell összehajtani... mindegy milyen áron:-(((
Vu, de ja vu 2014.01.12 12:37:55
@croc: Az Ó- és Újszövetség, az Evangéliumok nem a szavakon lovagolás kedvéért születtek, Jézus az ilyen "belemagyarázókat" - a farizeusokat - álszenteknek és megvetendőnek tartotta, nemegyszer le is oltotta őket, saját kifacsart szövegükkel...

Gondolom, hogy Te ezeket az írásokat nemigen olvastad vagy nem kellő figyelemmel, ha a szerénység és könyörületesség jut elsőként eszedbe egy rendszeresen elkéső gyermek szüleinek írt iskolai levélről.

MINDENHOL van valamilyen "jogok és Kötelezettségek" gyűjteménye, kollégiumi házirend, társasházi rendtartás, munkaszerződés vagy kollektív szerződés, szolgálati törvény stb-stb.

Valaki már beidézte a katolikus iskola házirendjéből azt a részt, hogy a hitgyakorlat, a hittel való azonosulás ELVÁRÁS az iskola részéről. Innentől kezdve miután szülőként valahol ezt tudomásul kellett venned, ha konkrétan ez nem szerepelt az aláírt okmányban, a Házirendre 100 % hogy volt utalás!

Innentől kezdve a poszt a megmagyarázhatatlan mentegetőzése, "legjobb védekezés a támadás" nemtelen alkalmazása.

A pontatlan, rendszeresen elkéső embert a köznyelv "link", megbízhatatlan emberként könyveli el. Az iskola helyesen járt el, amikor erre idejében rámutatott, "aki érti, hallja meg" - mondta volt Jézus, tudva hogy a PÉLDABESZÉD a legalkalmasabb illusztrálásra, olyan emberek között, akik másként nemigen tudták volna megérteni, mire akar kilyukadni a Mester.

Zanzásítva: a késés rossz emberi tulajdonság, kéretik nagyobb figyelmet fordítani erre, akár gyerek, akár a notórius késő gyerek szülője a megszólított...
Most, hogy létrejött az összefogás, és eldőlt, nem Bajnai Gordon lesz a közös miniszterelnök jelölt, sokan nyilván automatikusan vesztesnek, losernek tekintik Bajnai Gordont. Vesztesnek gondolhatják azért is, mert Bajnai Gordon a zászlóbontásakor ama bizonyos október 23-án azt…..
Vu, de ja vu 2014.01.11 17:05:59
A baloldalt rangsorolva:

Politikusként:
1. Gyurcsány
2. Bajnai
3. Mesterházi

Szakemberként:

1. Bajnai
2. Gyurcsány
3. Mesterházi

Összegzés: a baloldali ellenzéki összefogás olyan jól alakul, hogy egy baloldali szavazónak komoly dilemma, hogy a Jobbikra szavazzon-e vagy inkább senkire sem:-(((

Ki ez a Mesterházi??? Csinált ez valamit??? Mondott ez valamit??? Hol volt ez Bajnai, Gyurcsány meg medgyesi előtt??? Miért nem értem, hogy miről beszél, amikor magyar szavak és mondatok hagyják el a száját???

Mert egy nímand, egy senki törtető, aki le akarta aratni a maradék népszerűséget úgy, hogy se kormányerőként, se ellenzékként egy lerágott csontot se tudott az asztalra tenni!!!

Ez az ember nekem nem lesz miniszterelnököm, még ha OV marad helyette, akkor sem: a Fidesznek és sleppjének buknia kell, de nagyon durván!!! Soha többet helyzet nem kerülhetnek, menjenek oda, ahova ők az FKGP-t, MIÉP-et, MDF-et és az összes koalíciós partnert tették - a mély feledésbe!!!

És ugyanígy süllyedjen el a Mesterházi (& Tsi) MSZP is, devalválódva, a szintet meg sem közelítve!!! Ha Mesterházi alkalmas miniszterelnöknek, akkor én vagy a fiam simán lehetünk az EU diktátorai - igen béna tolvajok vagyunk, hajlamosan időnként elismerni a hibáinkat, ahogy GyF az öszödi beszédben elismerte, hogy véget kellene vetni a hazudozásnak... én nem újságokból alkotok véleményt, rászántam az a röpke időt és az eredeti beszédet végighallgattam: 2006 őszi eseményei a beszéd kiforgatásán alapuló, a fennálló államrend elleni felforgató tevékenységnek voltak az eredményei, jellemzően a jobboldal erőszakosságára, jellemzően a fidesz felforgató retorikájára, amelyik meglovagolta a beszédet, utcára vonultatta a fizetett és/vagy elvakult, gátlástalan és erőszakos bérenceit, törve-gyújtogatva válogatás nélkül más állampolgárok javait, rátámadva az ennek megakadályozására odarendelt, "áldozati bárány" szerepét betöltő rendőrökre, akiket később ugyanazzal a retorikával felbőszítve fordítottak a tömegek ellen - innen a szemkilövetés (1 db), bántalmazás és a többi erőszakos tett. Mellesleg az MTV székház után nem volt kérdés, hogy előfordulhat-e mégegyszer ilyen fiaskó... és aki a felszólítás ellenére ott maradt, akár aktív, akár passzív polgárként, ne a rendőröket hibáztassa: arra vesse az első követ, aki odahívta, vagy marasztalta!!!
Belsőség Heti merítés 2014.01.05 10:32:15
Seggriszáló VADÁLLAT, hétvégére... 2011-ben jött a szerelem, mikor olcsó, de erős autót kerestem. Igazából a keresés megkezdésekor eszembe sem jutott az MR2, inkább Z3, MX-5, RX-8 S2000, Impreza, Supra szavak forogtak a fejemben, de valahogy sosem áll össze a…..
Vu, de ja vu 2014.01.06 20:51:23
@We make the world a better place: @Schütii:

Jó, akkor JÓL érzékelhető válla van, nem bosszantottam magam még azzal is, hogy pontosan lemérjem... Sűrít eleget, ereje is van elég, műszakin is magától tudta a jobbik matricát (pedig azért az egyért nem haragudtam volna)... Szerintem nem a motor fogja kidobni a taccsot, 850-nél inkább a kormánygép a gyenge pont, a futómű (azzal van egy kis bibi) meg ha egyszer megindul a rozsda... Egyenlőre tartja magát a cink, de már vannak helyek, amiket kezelni kellene:-(((
Vu, de ja vu 2014.01.07 13:43:07
@ciel: Üdv! A lehúzást én csak vélelmezem, mégpedig azért, mert nálam ABS-hiba sokszor jelentkezett, de sosem maga az elektronika hibásodott meg, csupán az a max. pár tízcentis jeladó-kábel szakadt meg. Nekem még DLC-s hibatárolóm van, a leírások alapján kiolvasott ABS hibák is vezetékszakadást vagy zárlatot jeleztek.
A fórumos véleményekről annyit, hogy ott igen kevesen javítják maguk az autóikat, az ODB-vel rendelkezők eleve csak kiolvastatni tudják a hibatárolót, elektromos hibákkal ezért a Volvós körökben megbízhatónak ítélt Seres vagy Lestyán urakat keresik fel. Én nem ítélhetem meg látatlanban ezeknek a mestereknek a javítási módszereiket, lehet hogy ezt a Nagykönyv szerint így kell eljárni, talán meggyőződésük is ez. A mikro-szintű javítások ideje régen leáldozott, paneleket, komplett egységeket cserélnek, időegységben gondolkodva.
Amikor az elektromos űlés vezérlő egysége beázott, a fórum segítsége az volt, hogy cserélni kell az ülés-elektronikát. Valójában csupán a nyomógombok áztak be, az elektronika az ülés alatt figyelt. A javítása az egyik, közönséges beégett relé cseréjéből és az alatta futó, a túlterheléstől elégett nyák-szál átkötéséből állt.
A példából kiindulva, akinek ideje-kedve-tudása engedi, sokat spórolhat azzal, hogy megtalálja a konkrét hibás alkatrészt. Aki nem akar/tud foglalkozni vele, az szakemberhez viszi, aki akár protokolt tart be, akár szimplán vastag ceruzával ír, pénzbe - akár sok vagy nagyon sok pénzbe fog kerülni. Nekem szerencsém van, nem idegen az elektronika és barátomnak tudhatok egy jó és népszerű szerelőt is.
Aki nem sokallja a szervizelés költségét, kényelmesen használja az autót. Aki pedig nem tudja megfizetni a szerelőt és maga sem tudja javítani, az lehúzza a tipust a Népítéletben.
Azt gondolom, hogy aki megismeri az autóját, jobban fel tudja mérni, hogy mikor érdemes szerelőt megfizetni és mikor tudja azt megspórolni. Az említett szerelőket nem szándékom leszólni, én a saját példámat hoztam fel, amivel nem feltétlenül értenének egyet, de nekem messze is vannak, nem is telik rájuk, szükség sem volt rájuk... kopp-kopp.
Vu, de ja vu 2014.01.07 14:46:20
@Schütii: Szia! A környezetvélmi besorolás annyira “egyértelmű“, hogy a műszakin automatikusan a fekete matricát akarták adni, több telefon meg vita után jutottunk odáig, hogy előbb mérjünk, utána vitázzunk. A tipus az állomási katalógus szerint Euro alárhanyas, azaz 1 db szabályozott katalizátoros, ami szerint rosszabb besorolású. Eleve már hozni akartak donort, hogy feketét kaphasson, de meglepő módon nem volt rá szükség és megkaphatta a jobbik besorolást. A miérteket és hogyanokat nem tudom, elég baj volt az is, hogy pattogtam hátsó rendszám és forgalmi nélkül az okmányiroda és a vizsgahely között, mert valakik ellentmondásba keveredtek a gyártmány-tipus adathalmazban:-(
Tavaly decemberben ünnepelte fennállásának 25-ik évfordulóját a Supercomputing (SC) Conference, a nagy teljesítményű számítástechnikával (High Performance Computing – HPC) foglalkozó konferenciasorozat. Ennek örömére a szervezők összeállítottak egy idővonalat (lásd a…..
Vu, de ja vu 2014.01.06 15:32:27
@szorokin: Ha másfél évente "muplázódik", akkor 49,5 év alatt a 2-nek 33-dik hatványszorosára nő a sebessége, azaz (3*10^6)*2^33=~25,77 PFlops lesz...

Ez a Moore nem lehetett olyan rossz mérnöki "hasraütő":-D
A jelenlegi állami nyugdíjrendszer világ-, de legalábbis Európa-szerte fenntarthatatlan. Egy dolog ezt beismerni, és egy másik dolog meghozni a szükséges, ámde esetenként népszerűtlen intézkedéseket.Az állami nyugdíj, és annak hosszú távú fenntarthatósága nem több, mint…..
Vu, de ja vu 2013.12.19 10:54:52
@midnight coder: A "korengedményes" nyugdíjasba az is beletartozik, aki önhibából vagy rajta kívülálló okból, de olyan mértékben lett munkaképtelen, hogy a rendszer nem veszi hasznát.
Egy jó példa pl a fogyatékkal élők foglalkoztatása: rendeletileg százalékos arányban foglalkoztatni kell őket, miközben elég nagy pénzeket kell részben ennek érdekében elkölteni, hogy kerekesszékes, vak vagy hallássérült rokkantak egyáltalán eljussanak a munkahelyükre... és akkor még csak vélelmezem, hogy valóban teljesértékű munkát végeznek, nem csak "statisztikai adatok" vagy éppen mondjuk állami támogatáshoz jutás egyik komponensei.
Tapasztalatom is van ilyesmi, igaz ebben voltak munkanélküliek és csökkent munkaképességűek is: Kinder-tojás összeszerelésre vettek fel PAPÍRON, felmarták a támogatást, de dolgozni egyiküket sem hívták be, vagyis kaptak valamennyi pénzt, de otthon maradtak. Ne hidd, hogy mindenki örült ennek, volt aki tényleg munkát akart:-(((

A HSzT. hatálya alá tartozók rugdosását meg szerintem illene már hanyagolni: egyrészt elég nagy állomány ara, hogy ne degradáljuk mindegyiket traffizó útakadálynak (parancsra teszi), vagy lusta aktakukac nyomozónak, henyélő tűzoltónak, semmittevő katonának. Járőrt is lelőttek, elgázoltak nem egyet, nyomozó is esett áldozatul vagy fenyegették meg őt vagy a családját, verték össze a Dankó-telepen őket vagy az autójukat, és az elsőlépcsős alakulatok sem banánt hajlítanak, kiemelve az igencsak korengedményes vadászpilótákat vagy helikopter-vezetőket: ugye ezekre büszkék vagyunk, amikor Angliából évekig elnyerték a trófeákat a "haszontalan" MIG-ekkel, de miután "felsőbb parancsra" nyugdíjazták őket, a repülőnapon pl. egy Váry Gyulát ingyen sem engedték hogy saját gépével bemutatózzon - legalábbis utolsó tudomásom szerint. Az ok: a hivatalos verzió nevetséges, a vélt valós ok meg szánalmas...

Nem mellesleg amikor felszereltek ezek az emberek, aláírtak egy szerződést az állammal, saját részüket megtették, most az állam jön...

A morális oldala vitatható, sőt a feltételek meg is változtathatók, de ha pl. egy uránbányásznak napi néhány óra munka után igen fiatalon járt a nyugdíj, aki ezt irigyli, a pálya nyitva áll...

Igaz, most 67 éves koráig nyomhatja az ipart, ahol a tapasztalat szerint az érintettek többsége már 50 évesen is betegségekkel küzdött, az öregedés jelei miatt már be sem nagyon vetették őket - ugye mindenkiból nem lehet aktakukacot vagy vezetőt csinálni, értelme sincs, de 45-50 éves embert kifacsarva a munkaerőpiacra kidobni közönséges embertelenség, nem csak a korengedményesek vonatkozásában, de bárhol a versenyszférában is!!!

Ugye nem lenne most ekkora probléma, ha abból a bizonyos 1 millió(!!!) új munkahelyből most nem mínusz százezer fölött járnánk, de valaki vagy túlígérte magát, vagy lövése sincs, hogy nem leépítgetni kelle az oktatásban, államigazgatásban, nem megszüntetni-eladni győdbe vitt cégeket, hanem potens vezetőket az élükre tenni, tovább vinni a vállalatot - ld. MALÉV esete: sok ember szerintem fel sem fogja, hogy túl a munkanélküli pilótákon, stewardes-eken, kiszolgáló és kapcsolódó cégeket keresztül 30-40 év munkáját tiporták sárba néhány hónap alatt, fillérekért örökre megszabadulva kurrens járatok-viszonylatoktól... azaz vissza nem fordítható kárt okoztak, nemzetgazdasági kárt, országimázs kárt, egyfajta hazaárulást!!! És még csak nem is pirulnak, olyan vastag a bőr...:-(((
Vu, de ja vu 2013.12.19 10:56:16
@midnight coder: A "korengedményes" nyugdíjasba az is beletartozik, aki önhibából vagy rajta kívülálló okból, de olyan mértékben lett munkaképtelen, hogy a rendszer nem veszi hasznát.
Egy jó példa pl a fogyatékkal élők foglalkoztatása: rendeletileg százalékos arányban foglalkoztatni kell őket, miközben elég nagy pénzeket kell részben ennek érdekében elkölteni, hogy kerekesszékes, vak vagy hallássérült rokkantak egyáltalán eljussanak a munkahelyükre... és akkor még csak vélelmezem, hogy valóban teljesértékű munkát végeznek, nem csak "statisztikai adatok" vagy éppen mondjuk állami támogatáshoz jutás egyik komponensei.
Tapasztalatom is van ilyesmi, igaz ebben voltak munkanélküliek és csökkent munkaképességűek is: Kinder-tojás összeszerelésre vettek fel PAPÍRON, felmarták a támogatást, de dolgozni egyiküket sem hívták be, vagyis kaptak valamennyi pénzt, de otthon maradtak. Ne hidd, hogy mindenki örült ennek, volt aki tényleg munkát akart:-(((

A HSzT. hatálya alá tartozók rugdosását meg szerintem illene már hanyagolni: egyrészt elég nagy állomány ara, hogy ne degradáljuk mindegyiket traffizó útakadálynak (parancsra teszi), vagy lusta aktakukac nyomozónak, henyélő tűzoltónak, semmittevő katonának. Járőrt is lelőttek, elgázoltak nem egyet, nyomozó is esett áldozatul vagy fenyegették meg őt vagy a családját, verték össze a Dankó-telepen őket vagy az autójukat, és az elsőlépcsős alakulatok sem banánt hajlítanak, kiemelve az igencsak korengedményes vadászpilótákat vagy helikopter-vezetőket: ugye ezekre büszkék vagyunk, amikor Angliából évekig elnyerték a trófeákat a "haszontalan" MIG-ekkel, de miután "felsőbb parancsra" nyugdíjazták őket, a repülőnapon pl. egy Váry Gyulát ingyen sem engedték hogy saját gépével bemutatózzon - legalábbis utolsó tudomásom szerint. Az ok: a hivatalos verzió nevetséges, a vélt valós ok meg szánalmas...

Nem mellesleg amikor felszereltek ezek az emberek, aláírtak egy szerződést az állammal, saját részüket megtették, most az állam jön...

A morális oldala vitatható, sőt a feltételek meg is változtathatók, de ha pl. egy uránbányásznak napi néhány óra munka után igen fiatalon járt a nyugdíj, aki ezt irigyli, a pálya nyitva áll...

Igaz, most 67 éves koráig nyomhatja az ipart, ahol a tapasztalat szerint az érintettek többsége már 50 évesen is betegségekkel küzdött, az öregedés jelei miatt már be sem nagyon vetették őket - ugye mindenkiból nem lehet aktakukacot vagy vezetőt csinálni, értelme sincs, de 45-50 éves embert kifacsarva a munkaerőpiacra kidobni közönséges embertelenség, nem csak a korengedményesek vonatkozásában, de bárhol a versenyszférában is!!!

Ugye nem lenne most ekkora probléma, ha abból a bizonyos 1 millió(!!!) új munkahelyből most nem mínusz százezer fölött járnánk, de valaki vagy túlígérte magát, vagy lövése sincs, hogy nem leépítgetni kelle az oktatásban, államigazgatásban, nem megszüntetni-eladni győdbe vitt cégeket, hanem potens vezetőket az élükre tenni, tovább vinni a vállalatot - ld. MALÉV esete: sok ember szerintem fel sem fogja, hogy túl a munkanélküli pilótákon, stewardes-eken, kiszolgáló és kapcsolódó cégeket keresztül 30-40 év munkáját tiporták sárba néhány hónap alatt, fillérekért örökre megszabadulva kurrens járatok-viszonylatoktól... azaz vissza nem fordítható kárt okoztak, nemzetgazdasági kárt, országimázs kárt, egyfajta hazaárulást!!! És még csak nem is pirulnak, olyan vastag a bőr...:-(((
Neil Armstrong helyett Gus Grissom, az Apollo-1 parancsnoka lehetett volna az első ember a Holdon. Az alábbiakban részletet közlünk Deke Slayton "DEKE!" című könyvéből, amit ezen a blogon fordítunk magyarra; Deke a hatvanas évek elején lett az asztronauták főnöke: "Egyvalami…..
Vu, de ja vu 2013.12.18 23:55:41
@Krisz11: Nem néztem utána, de mintha Kína elsőre a Hold sötét oldalára tervezett volna, ami ha igaz, akkor ebben még első lehet...

Számomra - bár technokrata vagyok - az egész "emberes" holdraszállás egyfajta melldöngetés, Amstrongék után már senkinek nem volt sürgős ugyanez - hacsak Kínának nem státusz-kérdés, hogy önállóan meg-e tudják csinálni...

És Kynával kapcsolatban van egy gyanúm, hogy ha pár dolog még bejön nekik amolyan világ-szinten, talán bepróbálkoznak átvenni az USA helyét (és/vagy a volt SZU-ét meg a többiekét)...
Ha igaz az, amit a Blikk ír, akkor az RTL Klub a pitlákerséget olyan szinten kimaxolta, amire a sokat látott magyar médiában sem nagyon volt még példa. Nagy Feró, az X-Faktor egykori mentora ugyanis szeretett volna elmenni a Sztárban sztár című TV2-s produkcióba, hogy megnézze…..
Az IMF tanulmánya felveti a lehetőségét egy egyszeri, 10 százalékos vagyonadó kivetésének, a Harvard professzora ugyanakkor úgy látja, hogy ez az adónem több szempontból is csalóka.Az IMF közgazdászai felvetették az egyszeri, nettó vagyonra kivetett 10 százalékos adó ötletét,…..
Vu, de ja vu 2013.11.07 01:04:14
10 % adót - ha tudnék fizetni - MINDENKINEK a pofájába röhögnék:-(((

Azt viszont támogatom - mert az nem az én farkam - hogy a leggazdagabbtól kezdve kezdejenek 10 %-os vonni, amíg helyre nem áll a mérleg:-P

Egyébként pedig Európát (is) a mértéktelen, fogyasztásra ösztönzés hozta ebbe a helyzetbe, tehát akik mindenáron el akartak adni, ám tegyék, de a felelősség egyetemleges legyen:

Saját példám: legális, bankinfo rendszerből lenyomozható adós-adatok, ügyfélkapuról lekérdezhető jövedelmi adatok...

Van egy fix jövedelmem (~190 eFt), lakás- és felújítási hitelem (~16 mFt), kisebb-ngyobb piaci kamatozású hitelek. A számlavezető évek óta láthatja, hogy MINDEN hónapban teljesen kimerítem a folyószámla-hitel keretemet, illetve azt is, hogy hó 01-től rendszerint ~10 eFt kerettúllépésem van, mivel fizuig -8-9 eFt a számlavezetés, kamat stb-stb...

Erre küld ma egy bankkártyát, 1.090.000 Ft hitelkerettel, csupa széppel és jóval...

Kérdezem én: ha a számlavezető bankom látja, hogy hónapról hónapra élek, minden hónapban túllépem a hitelkeretem, milyen mérce szerint adja ide ÖNKÉNT a jövedelmem ~ötszörösét???

Ha netán aktiválnám a kártyát, és elmaradásom keletkezik, van-e olyan bíróság, amelyik azt mondaná, hogy jó, 50-50 % a felek kockázata, vagyis a bank is IGENIS KOCKÁZTAT, amikor számlavezetőként minden online hiteltörlesztésemről, közüzemi díjaim nagy részéről tud, vagyis ajánlatát az ismert kockázatok ismeretében tette...

Vajon nyerhetek így pert Csányi úr ellen???
Biztos emlékszünk még az ominózus Apple kontra Samsung perre, ami az utóbbi számára ért csúfos véget. Akkor egymilliárd amerikai dollár kártérítés fizetésére ítélték a koreai gyártót, illetve jó pár telefonját és táblagépét kitiltották Amerikából. Most újabb viharos…..
no emisszió Ruszkik, haza! 2013.10.22 07:08:44
Mindannyiunk szívéből szólt ez az egyszerűségében is egyértelmű, otthon és baráti körben folyamatosan emlegetett, a Kádár-rendszerben nagy nyilvánosság előtt legelőször mégis csak 1989-ben, Orbán Viktor bátor beszédében napvilágot látott mondat. Ami azóta történt…..
Vu, de ja vu 2013.10.22 18:58:57
@gatto nero: "Én a történelmi tapasztalatok alapján se a franciáknak, se az oroszoknak nem adnék itt munkát."

Emlékszel még arra, amikor a Progressz-M34 elnavigálta magát és nekiütközött a MIR egyik egységének? Egy amerikai és két orosz űrhajós volt az űrállomáson, az amerikait azonnal a mentőkabinba zsuppolták és nekiálltak helyrehozni a hibát. Láttam a Michael Foale-val készült interjút: halálfélelme volt, mivel szökött az oxigén az állomásról, és kizárták a probléma-megoldásból, vagyis maguk akarták megoldani és meg is oldották a krízist...

Én szeretnék annyira uralkodni saját életösztönöm felett, hogy egy vészhelyzetben én legyen az utolsó szempont saját tevékenységem során, vagyis legyen erőm másokat magam elé helyezni...

Az oroszok közül sokan megtették ezt, akiknek a neve ennek ellenére sem maradt fenn, mert pl. rossz képet festettek volna a közvélemény előtt. Más nációk ezeket az embereket hősként ünnepelték, mert elismerték azt hogy az egoizmusaikon felül tudtak kerekedni, a küldetéseik sikerét képesek voltak minden elé helyezni... És bár ilyen esetről számos amerikai film készült, kiderült hogy az amerikaiaknak és voltak és vannak bőven fóbiáik, akármelyik háborúban szenvedték el, legyen az a II vh, Vietnám, Kambodzsa, Afganisztán, az Öböl-háború vagy Irak bevétele.

Szóval nem sztárolom azt amit csinálnak, de elismerem és tisztelem... Amerikának sokszor annyi pénze volt, hadizsákmány-tudósaik, mégsem tudtak a hidegháború idején az oroszok fölé kerekedni, mert amit ők nem tudtak pénzzel elérni, azt az oroszok elérték elhivatottsággal - mindegy hogy az nemes vagy önös érdeket szolgált.

Szóval ha az életem múlna rajta, én inkább bíznék egy a parancsokat vakon követő oroszban, mint a saját eszére és annak döntésére hagyott franciában... Biztosan van bátor francia is, de akkor jobban titkolják, mint az oroszok:-P
Vu, de ja vu 2013.10.22 23:50:44
@igazi hős: Régen volt már, amikor én ezt hallottam, a lényeg azon van, hogy az erőmű - légyen az bármilyen féle - nemzetközi irányítórendszer eleme, vagyis fokozatos hálózatba vezetése vagy kivétele, beleértve a hirtelen eseményeket is - valamilyen szinten kontrollált esemény, azaz átlagfogyasztó számára nem több pár tizedmásodpercnyi kimaradásnál - amire az UPS-tápokat kitalálták.
Vu, de ja vu 2013.10.23 00:02:08
@Kim Јong Un: Ördögöd van: tényleg értek valamennyit a feszkóhoz...

Például tudom, hogy váltóáram esetében a terhelés növekedése akkor okoz frekvenciaváltozást, ha az egy bicikli-dinamó. Egyes nagyfogyasztók a freki-csúszás kiegyenlítésére kondenzátorokat szoktak használni, mármint azok, akik általában sok induktív fogyasztót működtetnek, ezzel a frekvencia-csúszást - iskolában tanult nevén a fázis-eltolódás avagy cos φ értékét 0-felé közelítve a meddő-áram mértékét csökkentik, vagyis fogyasztást takarítanak meg.

Mivel ezt el kellett magyarázni, javaslom hogy kotródj vissza a többi bértollnok közé, nem azért kapod a Júdás-pénzedet, hogy tudományos kérdésekbe ugass bele!!!

Tapintatlan, moslék pribék!!!
Panniéknál kis híján kikötötték a gázt, mert a Tigáz rendszere azt hallucinálta, hogy tartozásuk van, pedig csak augusztusra könyvelték a júliusi befizetést. Amin végül kibukott, az a jó ügyfélszolgálatos-rossz ügyfélszolgálatos játék: az egyik azt mondta, hogy nincs…..
Vu, de ja vu 2013.10.22 20:18:22
A poszt-toló a hülye, merthogy azt a hangnemet, amin ő sírva fakadt, neki kellett volna használni elmagyarázandó hogy ő fizetett és keressék meg, különben felügyeleti szervné panasz lesz hogy az elszámolás nem fogyasztóbarát...

Nekem az ÉMÁSZ-szal volt ilyen elszámolósdim, annyi difivel, hogy ott mérőcserék és jegyzőkönyvek is voltak a havi leolvasások között (villanyt csak havi-leolvasásra!), és első körben önmagukat kötbérezték 5 eFt-ra, második körben - amikor mégis Fogyasztóvédelem lett belőle - én kaptam 10 rongyot, a bírságuk meg volt 100 ezer... Azóta igen óvatosak...

És igen, a Tigáznak is elmaradásban vagyok, de amikor utána akartam nézni, hogy mennyi volt az utolsó óraállás (a havi m3 ugye adott), az hiányzott az elszámolásról! Így mai napig nem tudom a fogyasztásom egyenlegét... az általány-fizetés ugyanis szvsz nem jogosítja fel a szolgáltatót semmilyen korlátozásra, ha nem tudja igazolni, hogy van elmaradásom felé, note bene: amit külön jelzett is felém!!! Én a sima postai küldeményeket szinte sosem kapom meg, aki ennek ellent mond, az cáfolja is:-D

Marad az, hogy majd ha TÉNYLEG tartozom, akkor szankcionálhatnak, de addig csitt!!!

A posztírónak (meg másnak is) javaslom, hogy vezessen nyilvántartást a közüzemi számláiról és befizetéseiről.

Nagyon felsőbbrendű dolog a lekötésre érkező dolgozót beinvitálni a lakásba és kinyomtatni neki egy lapot, hogy a mérőállás ennyi, a csekkel igazolt befizetett átalány ennyi, és a szolgáltatói tartozás közlésének tudtával szünteti meg a szolgáltatást elmaradás címén:-PPP

Dolgoztam pár helyen és ennek alapján alakult ki egy közhelyem:

"B.szogatni (gyk.:ugratni) azt lehet, akinek van is hajlandósága azt felvenni"

Az ugratás is akkor mókás, ha a delikvens vevő rá, ha szerel, akkor oda a mulatság.

Mérő-kikötésnél is érdemes elébb utána számolni (főleg átalánynál) hogy mennyi az elmaradás mértéke, mert lehet hogy amikor alá kell írni azt a "bizonyost", a 'holtbiztos emberek' elbizonytalanodnak:-)

PS, netán új téma: A Heves Megyei TÜZKÉV (kéményseprők) szeptemberben postáztak egy levelet, hogy 2012-ben(!) nem fizettem be a söprés díját, és egy törvényre, valamint megyei önkormányzati rendeletre hivatkoztak.
Szonszédot kérdeztem: ő is kapott ilyet, dőre módon befizette a csekket, nem volt kedve hadakozni. Kérdem én: ha egy felülvizsgálattal megbízott cég értesítés hátrahagyása után nem jelenik meg sem az adott napon, sem később, a szolgáltatásban történő akadályoztatást sehova nem jelenti (tv kötelezi), és más törvényi kötelezettségének sem tesz eleget, milyen jogon kéri a szolgáltatás díját, ha a tv-nyi határidő is eltelt a szolgáltatás elvégzésére, illetve a szabálysértési határidő szerint is elévült???

Fontos kérdés, ugyanis ebben az évben ez megismétlődött: kijöttek, a tv szerint jogunk van másik időpontban megállapodni, a kötelező végrehajtás időpontja viszont megint letelt, így mi van, ha külsős, de szakirányú céggel végeztetem el a felülvizsgálatot???

Csak érdekességként jelzem, hogy a TÜZKÉV részéről rendezett a dolog, ha utólag (több mint egy évre az esedékességtől) rendezem a seprés díját. A morbid kérdésem az, ilyenkor terjesztenek-e elő igazolási kérelmet Isten felé akkor, ha igazolhatóan nekik felróható okból marad el az éves felülvizsgálat és ez miatt haláleset történik???

A kérdést motiválja az, hogy helyszínelőként több CO-s visszaáramlós halálnál helyszíneltem már, és soha-de-soha nem firtatta senki az éves felülvizsgálatot, holott a tv szerint a "kötelező éves felülvizsgálat" az élet- és vagyonbiztonság miatt kötelező érvényű!