Adatok
Vu, de ja vu
0 bejegyzést írt és 722 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Nem titkolható megdöbbenéssel és felháborodással olvasom, hogy a 2009-ben feloszlatott Magyar Gárda egyik utódszervezetének tartott Szebb Jövőért Egyesületet (SZJE) a Gyulai Törvényszék nem találta feloszlathatónak. Leszögezném rögtön az elején: nem kizárólag az ítéletet…..
Hiába a hamis, szép szavak, a hazug ígéretek és irreális illúziók: a világ urainak és egyúttal fő gazembereinek - Putyinnak, Obamának és társaiknak - eszük ágában sincsen az olaj helyett egy élhetőbb, alapvetően megújuló energián alapuló, villanyhajtású motorizációra…..
Vu, de ja vu
2014.04.25 12:23:16
Meg kell nézni a jutubon a "Ki ölte meg az elektromos autót", utána lehet zöldülni, realitásokról álmodozni...
Az idős házaspár az EV-1 tipushoz feltalált egy akkumulátor-tipust, aminek élettartama hosszabb az autóénál, a töltése pedig egy kávé vagy könnyű ebéd ideje alatt megoldható (jó, most hagyjuk, hogy kW-okban lenne mérhető a töltőteljesítmény, amihez nem gyenge elektromos hálózat kellene).
Az EV-1-est végül mondvacsinált okokkal bedarálták, az akku-szabadalmat megvette egy olaj-cég:-(((
Ki kellene venni a zöldeknek a kezét a biliből: amíg a napelem-rendszerek megtérülési ideje valahol a várható élettartam környékén van, és valamiért inkább a napkollektorokat dotálják, ami önmagában csak "langyos víz", még fűtésre is csak hőszivattyúkkal, kombi-gázrendszerekkel működőképes, plusz villamos-energia bevitele mellett, addig nincs miről beszélni. Egy családi háznak elérhető áron 4-8 kW-os napelem-rendszert kellene üzemeltetnie, az akkuk kiváltása úgy történhetne, hogy a fölös termelés menne a hálózatba.
Ha ugyanis áram van, akkor csaknem minden van: elektromos teljesítmény, melegvíz, klíma, átmeneti időszokban mint most, kicsiny fűtés stb-stb...
Valamiért azonban a napelemek ára megfizethetetlen átlagembernek:-(((
Egyébként itt: hu.wikipedia.org/wiki/Akkumul%C3%A1tor_%28energia%29
lehet mazsolázni, hogy a drága és alacsony hatásfokú Li-ion akkuk mellett miből lehetne még elektromos autót építeni, a súly/Wh, fajlagos költség és töltési ciklus alapján...
Az idős házaspár az EV-1 tipushoz feltalált egy akkumulátor-tipust, aminek élettartama hosszabb az autóénál, a töltése pedig egy kávé vagy könnyű ebéd ideje alatt megoldható (jó, most hagyjuk, hogy kW-okban lenne mérhető a töltőteljesítmény, amihez nem gyenge elektromos hálózat kellene).
Az EV-1-est végül mondvacsinált okokkal bedarálták, az akku-szabadalmat megvette egy olaj-cég:-(((
Ki kellene venni a zöldeknek a kezét a biliből: amíg a napelem-rendszerek megtérülési ideje valahol a várható élettartam környékén van, és valamiért inkább a napkollektorokat dotálják, ami önmagában csak "langyos víz", még fűtésre is csak hőszivattyúkkal, kombi-gázrendszerekkel működőképes, plusz villamos-energia bevitele mellett, addig nincs miről beszélni. Egy családi háznak elérhető áron 4-8 kW-os napelem-rendszert kellene üzemeltetnie, az akkuk kiváltása úgy történhetne, hogy a fölös termelés menne a hálózatba.
Ha ugyanis áram van, akkor csaknem minden van: elektromos teljesítmény, melegvíz, klíma, átmeneti időszokban mint most, kicsiny fűtés stb-stb...
Valamiért azonban a napelemek ára megfizethetetlen átlagembernek:-(((
Egyébként itt: hu.wikipedia.org/wiki/Akkumul%C3%A1tor_%28energia%29
lehet mazsolázni, hogy a drága és alacsony hatásfokú Li-ion akkuk mellett miből lehetne még elektromos autót építeni, a súly/Wh, fajlagos költség és töltési ciklus alapján...
Keresik őket, adják-veszik őket, mennek, amíg van vizsga, aztán bontó. A Halál Völgye tele van romokkal, de vajon akadnak túlélők?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Vu, de ja vu
2014.02.28 15:19:39
@Shadowbull: Nem, sajnos első kézből származó információim vannak, de lehetetlenség ezt nyilvánosan kitárgyalni:-(
Én belátom, hogy az élet rengeteg szegmensét nem látom át, Te miért gondolod, hogy egy talán még nem is konkurrens gyártónál bizony előfordulhat ilyen???
Vettél mostanában 100 eFt alatti árfekvésű mosógépet? Bármilyen márkát?
Hát az elmúlt 10 évben ismeretségi körömben általában 3-4 "tette le a lantot"... ebből nagyon kevés mechanikai hiba miatt!!!
Igen, az elektronika:-(((
"Ezzel kezdjél valamit májer-gyerek" - röhög a gyártó, digitális vezérlés, szenzorhegyek, zéró leírás... a szerelő ha javít, komplett elektronikát hoz:-(((
Szép és okos gépek, többet tudnak mint egy Hajdú ugra-bugra elsőszériás automata mosógép, ami csupán a metlachit verte fel, de egyébként köszöni, jól elvan... Ez hogyan lehet???
A nagy gyártók elfelejtettek programozni???
Vagy a Hajdú megoldotta proci nélkül, barkácsbolti áramköri elemekből???
Én belátom, hogy az élet rengeteg szegmensét nem látom át, Te miért gondolod, hogy egy talán még nem is konkurrens gyártónál bizony előfordulhat ilyen???
Vettél mostanában 100 eFt alatti árfekvésű mosógépet? Bármilyen márkát?
Hát az elmúlt 10 évben ismeretségi körömben általában 3-4 "tette le a lantot"... ebből nagyon kevés mechanikai hiba miatt!!!
Igen, az elektronika:-(((
"Ezzel kezdjél valamit májer-gyerek" - röhög a gyártó, digitális vezérlés, szenzorhegyek, zéró leírás... a szerelő ha javít, komplett elektronikát hoz:-(((
Szép és okos gépek, többet tudnak mint egy Hajdú ugra-bugra elsőszériás automata mosógép, ami csupán a metlachit verte fel, de egyébként köszöni, jól elvan... Ez hogyan lehet???
A nagy gyártók elfelejtettek programozni???
Vagy a Hajdú megoldotta proci nélkül, barkácsbolti áramköri elemekből???
Vu, de ja vu
2014.02.28 15:39:47
@románc cuvée: Gyöngyösön volt egy barnaszemű svéd, aki S80-nal járt - nem kis bosszúságomra...
Vu, de ja vu
2014.03.01 11:22:47
@C20ne: A gazdaságosság - szerintem - relatív...
Ha valakinek nincs egyben pl. 1-sok mFt-ja másik, azonnal használató autóra, részletekben, apránként fog kifizetni javítás címén közel ennyit (vagy az autó valós értékét meghaladó összeget), egyszerűen azon oknál fogva, amiért az ilyen "Ernős" posztok is születnek: az autó egyeseknek létszükséglet (pl: nekem, mással képtelenség a munkahelyre bejárni), viszont az is látszik, hogy ez a munkahely addig lesz meg, amíg egyszer ki nem esik alólam az autó, mert se üzemanyag-térítés, se más címen nem adnak errefelé egy fillért sem, gyakorlatilag felélik a használati eszközeimet.
Most kátyúztam az utolsó téligumimat, így 1 db maradt, fogalmam sincs, jövőre mit rakok fel télire és miből...
Szóval az anyagi korlátok kényszerítette részlet-fizetések felülírják az ésszerű gazdaságosságot:-(((
Ha valakinek nincs egyben pl. 1-sok mFt-ja másik, azonnal használató autóra, részletekben, apránként fog kifizetni javítás címén közel ennyit (vagy az autó valós értékét meghaladó összeget), egyszerűen azon oknál fogva, amiért az ilyen "Ernős" posztok is születnek: az autó egyeseknek létszükséglet (pl: nekem, mással képtelenség a munkahelyre bejárni), viszont az is látszik, hogy ez a munkahely addig lesz meg, amíg egyszer ki nem esik alólam az autó, mert se üzemanyag-térítés, se más címen nem adnak errefelé egy fillért sem, gyakorlatilag felélik a használati eszközeimet.
Most kátyúztam az utolsó téligumimat, így 1 db maradt, fogalmam sincs, jövőre mit rakok fel télire és miből...
Szóval az anyagi korlátok kényszerítette részlet-fizetések felülírják az ésszerű gazdaságosságot:-(((
Nemzetpolitikai gyakorlatok kezdőknek és haladóknak:
I. Kezdő szint
Első feladat: Ön egy túlnyomórészt magyar lakosságú település lakója a Kárpát-medencében. Jön a menetrendszerű influenzajárvány, belázasodik, ezért elmegy a körzeti orvoshoz. Az érintett a gyerekkori…..
Ha valaki pirosban vagy egyszerűen csak a nem megfelelő helyen kel át egy kereszteződésben, az USA-ban akár körülbelül 50.000 forintnak megfelelő bírságot is fizethet. A rendőrség rámozdult az „elkövetőkre”, ugyanis azt mondják túl sok balesetet, halálesetet okoznak a…..
Gyűlöletem kezdete a 90-es évek elejére datálható. Még javában uralkodott nagy, nemzeti Hóbaglyunk (Boross Péter), amikor ez a narancsszínű undormány már az ártatlan gyermekek felé is elkezdte nyújtogatni rettenetes csápjait. Általános iskolás voltam, de - talán kissé…..
A Közgáz rektora válaszolt egy KDNP-s államtitkár, bizonyos Rétvári, követelőzésére, hogy az egyetem távolítsa el Marx szobrát az aulából. Rostoványi rektor úgy döntött, magyarázkodni kezd, és előszedte az egyetem történetétől kezdve a már meghozott "radikális…..
Éppen ma 45 éve, Bauer Sándor autószerelő-tanuló az emberi jogok eltiprása és a kommunista önkény ellen való tiltakozása jeléül, Budapesten a Nemzeti Múzeum kertjében önégetéssel öngyilkosságot követett el.
MEGRÁZÓ KÉPEK ÉS FELVÉTELEK!..
Nincs más út csak a Viktor útja, bármit hoz reánk. E földön nála nincs nagyobb erő. Az Alaptörvényre esküszöm, hogy hozzá hű leszek, és nem hátrálok meg a rezsiharc elől (Szörényi-Bródy: István a király c. Rockoperája után szabadon).
Fukusima a katasztrófa…..
Az új-zélandi kormány közlekedésbiztonsági kisfilmje olyan, mint egy horrorfilm, amiben egy ponton reménykedsz, hogy elkerülhető a vég. De a pont nem ott van, ahol gondoljuk. Akkor már késő. Elképesztő, hogy hogyan vezetnek az emberek. Kétféleképpen osztályozom a dolgot…..
Vu, de ja vu
2014.01.12 18:41:38
@cso zsi: szerintem ez részben korosztályi kérdés is, nálunk is volt generációs ellenzék, az autóvezetési stílusom (fiatalkori) illetve a motorozás miatt, én voltam a májer, aki az aggódó anyját lehurrogta:-(
Mára elértem oda, hogy szeretném a gyermekeimnek a jogosítvány szerzést, sőt zárt helyen kifejezetten szeretném, ha a gyerekek az autó és saját képességeik határáig és azon túl is elmennének, menjenek vezetéstechnikai tréningre is, hogy amikor bajba kerülnek, ne behunyt szemmel tapossák az állóra fékezett autót a csattanásig, hanem ha kell, vállalják be az árkot, a szántóföldet, bármit ami jobb a frontálisnál...
Attól meg egyenesen zabszem-effektus lesz, ha valamelyik motorra akar ülni:-(((
Az oktatási rendszer egyik borzasztó hibája, hogy nem mutatja meg a felelős közlekedés módját, negatív példák stb révén. Így a jogsi megszerzése után a gyerek a többiek előtt fel akar vágni - ezen nem kell csodálkozni, fiatalon szinte mind így viselkedtünk -, de ha tudatosan a felelősséget is sulykolnák a képzésnél, talán kevesebb diszkóbaleset lenne, kevesebb agresszív-nyomulós közlekedő... Tudni kell időben elindulni, hogy ne legyen percre kiszámolva megérkezés, ne okozzon gondot pár kilométernyi poroszkálás, figyelje a többi partnert hogy "ott van-e", figyel-e rá viszont, ha hibázik, ne a fa-testápolóért nyúljon vagy teli torokból anyázza a másik közlekedőt. Nekem is időbe telt, mire eddig eljutottam és hihetetlen jó érzés, hogy nem tudnak akármivel felhúzni: ha hibázik és látom hogy ez tudatosult is benne, elegáns és nagyvonalú tudok lenni, ha én hibázok, jelzem, hogy "bocsi" és sokan beérik ennyivel.
Tuskók, erőszakosok ellen van ellenszerem, mert ha valaki nem ura magának, akkor se nézzen a kutyájának, de - kopp-kopp - ilyenre nemigen volt eddig szükség...
Ha egy Corollásnak nem tetszik a tempóm (90-nél GPS szerint 84-86), amennyire lehet lehúzódok, ha nem lehet előzni, de amúgy lehetne haladni, szándékosan nem tartom fel, az előzési lehetőségig 95-100-ra gyorsítok, ennél többre nem vagyok hajlandó.
Autópályán is inkább a 100-110 az utazó, nem sietünk sehova, a Balcsira is végigmentünk a 7-esen, 60-as táblák erdejében, és csodák csodája, fél-egy óra difivel, feleannyi fogyasztással megjártuk az utat.
Minek a sok ló, ha az ember "tötymörög"??? Hát pl. ennyi lóval +1 eszköz van a kezemben, vagyis lehet "előre is menekülni", normál használatnál nem a képességei felső határán gyilkolódik a gép, ami kihat az élettartamra, meghibásodási lehetőségekre, azon át a pénztárcára:-)
A motornál még érdekelt, hogy "mennyi a vége"...
Az autónál elég a tudat, hogy papíron pl. egy Octavia RS-sel pariban van:-)
Mára elértem oda, hogy szeretném a gyermekeimnek a jogosítvány szerzést, sőt zárt helyen kifejezetten szeretném, ha a gyerekek az autó és saját képességeik határáig és azon túl is elmennének, menjenek vezetéstechnikai tréningre is, hogy amikor bajba kerülnek, ne behunyt szemmel tapossák az állóra fékezett autót a csattanásig, hanem ha kell, vállalják be az árkot, a szántóföldet, bármit ami jobb a frontálisnál...
Attól meg egyenesen zabszem-effektus lesz, ha valamelyik motorra akar ülni:-(((
Az oktatási rendszer egyik borzasztó hibája, hogy nem mutatja meg a felelős közlekedés módját, negatív példák stb révén. Így a jogsi megszerzése után a gyerek a többiek előtt fel akar vágni - ezen nem kell csodálkozni, fiatalon szinte mind így viselkedtünk -, de ha tudatosan a felelősséget is sulykolnák a képzésnél, talán kevesebb diszkóbaleset lenne, kevesebb agresszív-nyomulós közlekedő... Tudni kell időben elindulni, hogy ne legyen percre kiszámolva megérkezés, ne okozzon gondot pár kilométernyi poroszkálás, figyelje a többi partnert hogy "ott van-e", figyel-e rá viszont, ha hibázik, ne a fa-testápolóért nyúljon vagy teli torokból anyázza a másik közlekedőt. Nekem is időbe telt, mire eddig eljutottam és hihetetlen jó érzés, hogy nem tudnak akármivel felhúzni: ha hibázik és látom hogy ez tudatosult is benne, elegáns és nagyvonalú tudok lenni, ha én hibázok, jelzem, hogy "bocsi" és sokan beérik ennyivel.
Tuskók, erőszakosok ellen van ellenszerem, mert ha valaki nem ura magának, akkor se nézzen a kutyájának, de - kopp-kopp - ilyenre nemigen volt eddig szükség...
Ha egy Corollásnak nem tetszik a tempóm (90-nél GPS szerint 84-86), amennyire lehet lehúzódok, ha nem lehet előzni, de amúgy lehetne haladni, szándékosan nem tartom fel, az előzési lehetőségig 95-100-ra gyorsítok, ennél többre nem vagyok hajlandó.
Autópályán is inkább a 100-110 az utazó, nem sietünk sehova, a Balcsira is végigmentünk a 7-esen, 60-as táblák erdejében, és csodák csodája, fél-egy óra difivel, feleannyi fogyasztással megjártuk az utat.
Minek a sok ló, ha az ember "tötymörög"??? Hát pl. ennyi lóval +1 eszköz van a kezemben, vagyis lehet "előre is menekülni", normál használatnál nem a képességei felső határán gyilkolódik a gép, ami kihat az élettartamra, meghibásodási lehetőségekre, azon át a pénztárcára:-)
A motornál még érdekelt, hogy "mennyi a vége"...
Az autónál elég a tudat, hogy papíron pl. egy Octavia RS-sel pariban van:-)
Gyakori kritika a hívőkkel szemben, hogy jó, a Krisztus-sztori rendben van, Istenben is tudok hinni, de az egyházi szóban nem. Az efféle autodeista hozzáállás eredménye nemcsak egyházszakadás, mint azt láttuk a történelemben, hanem egyféle lelki szárazság is: mondom, hogy hiszem az…..
A piliscsabai, római katolikus Páduai Szent Antal Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola 2 kisdiákja reggelente elkésik a napkezdő miséről. A szülők egy fegyelemre nevelő levelet kaptak az intézménytől, melyben kiemelik: hogy aki késik, annál egy…..
Vu, de ja vu
2014.01.11 17:14:40
@tildy[UK]: Átérzem a helyzeted, a gyerekek 6-kor kelnek, sokszor este 10-ig tanulnak, miközben a helyi ált.isk. tőlünk 300 m-re van...
Átérzem, mert mi nem egyedül neveljük őket...
A mi családi életünk ugyanúgy megpecsételődött mint a Tiéd: Mi - apa és anya - nem számítunk, a lényeg az, hogy a gyerekek esélye megmaradjon... ezért nincs hétvégéje a nejemnek és a gyerekeknek, ezért nincs "rendes" családfő a családnak, mert ez nem ingyé' van: ezért minden lehetőséget meg kell ragadni, mert mondhat bármit bármelyik kormány, ÉN TUDOM, hogy mi mennyibe kerül, a rávalót ugyanis nekem kell összehajtani... mindegy milyen áron:-(((
Átérzem, mert mi nem egyedül neveljük őket...
A mi családi életünk ugyanúgy megpecsételődött mint a Tiéd: Mi - apa és anya - nem számítunk, a lényeg az, hogy a gyerekek esélye megmaradjon... ezért nincs hétvégéje a nejemnek és a gyerekeknek, ezért nincs "rendes" családfő a családnak, mert ez nem ingyé' van: ezért minden lehetőséget meg kell ragadni, mert mondhat bármit bármelyik kormány, ÉN TUDOM, hogy mi mennyibe kerül, a rávalót ugyanis nekem kell összehajtani... mindegy milyen áron:-(((
Vu, de ja vu
2014.01.12 12:37:55
@croc: Az Ó- és Újszövetség, az Evangéliumok nem a szavakon lovagolás kedvéért születtek, Jézus az ilyen "belemagyarázókat" - a farizeusokat - álszenteknek és megvetendőnek tartotta, nemegyszer le is oltotta őket, saját kifacsart szövegükkel...
Gondolom, hogy Te ezeket az írásokat nemigen olvastad vagy nem kellő figyelemmel, ha a szerénység és könyörületesség jut elsőként eszedbe egy rendszeresen elkéső gyermek szüleinek írt iskolai levélről.
MINDENHOL van valamilyen "jogok és Kötelezettségek" gyűjteménye, kollégiumi házirend, társasházi rendtartás, munkaszerződés vagy kollektív szerződés, szolgálati törvény stb-stb.
Valaki már beidézte a katolikus iskola házirendjéből azt a részt, hogy a hitgyakorlat, a hittel való azonosulás ELVÁRÁS az iskola részéről. Innentől kezdve miután szülőként valahol ezt tudomásul kellett venned, ha konkrétan ez nem szerepelt az aláírt okmányban, a Házirendre 100 % hogy volt utalás!
Innentől kezdve a poszt a megmagyarázhatatlan mentegetőzése, "legjobb védekezés a támadás" nemtelen alkalmazása.
A pontatlan, rendszeresen elkéső embert a köznyelv "link", megbízhatatlan emberként könyveli el. Az iskola helyesen járt el, amikor erre idejében rámutatott, "aki érti, hallja meg" - mondta volt Jézus, tudva hogy a PÉLDABESZÉD a legalkalmasabb illusztrálásra, olyan emberek között, akik másként nemigen tudták volna megérteni, mire akar kilyukadni a Mester.
Zanzásítva: a késés rossz emberi tulajdonság, kéretik nagyobb figyelmet fordítani erre, akár gyerek, akár a notórius késő gyerek szülője a megszólított...
Gondolom, hogy Te ezeket az írásokat nemigen olvastad vagy nem kellő figyelemmel, ha a szerénység és könyörületesség jut elsőként eszedbe egy rendszeresen elkéső gyermek szüleinek írt iskolai levélről.
MINDENHOL van valamilyen "jogok és Kötelezettségek" gyűjteménye, kollégiumi házirend, társasházi rendtartás, munkaszerződés vagy kollektív szerződés, szolgálati törvény stb-stb.
Valaki már beidézte a katolikus iskola házirendjéből azt a részt, hogy a hitgyakorlat, a hittel való azonosulás ELVÁRÁS az iskola részéről. Innentől kezdve miután szülőként valahol ezt tudomásul kellett venned, ha konkrétan ez nem szerepelt az aláírt okmányban, a Házirendre 100 % hogy volt utalás!
Innentől kezdve a poszt a megmagyarázhatatlan mentegetőzése, "legjobb védekezés a támadás" nemtelen alkalmazása.
A pontatlan, rendszeresen elkéső embert a köznyelv "link", megbízhatatlan emberként könyveli el. Az iskola helyesen járt el, amikor erre idejében rámutatott, "aki érti, hallja meg" - mondta volt Jézus, tudva hogy a PÉLDABESZÉD a legalkalmasabb illusztrálásra, olyan emberek között, akik másként nemigen tudták volna megérteni, mire akar kilyukadni a Mester.
Zanzásítva: a késés rossz emberi tulajdonság, kéretik nagyobb figyelmet fordítani erre, akár gyerek, akár a notórius késő gyerek szülője a megszólított...
Most, hogy létrejött az összefogás, és eldőlt, nem Bajnai Gordon lesz a közös miniszterelnök jelölt, sokan nyilván automatikusan vesztesnek, losernek tekintik Bajnai Gordont. Vesztesnek gondolhatják azért is, mert Bajnai Gordon a zászlóbontásakor ama bizonyos október 23-án azt…..
Lehet, hogy a Magyar Kétfarkú Kutya Párt bejegyzésének ismételt elutasítása maga is csak afféle viccnek látszik (bár egy vicc, ha sokszor elsütik, általában kifakul, unalmassá, direkt idegesítővé válik), de elképesztő nagy baj van ott, ahol egy bíróság feljogosítva érzi…..
Seggriszáló VADÁLLAT, hétvégére...
2011-ben jött a szerelem, mikor olcsó, de erős autót kerestem. Igazából a keresés megkezdésekor eszembe sem jutott az MR2, inkább Z3, MX-5, RX-8 S2000, Impreza, Supra szavak forogtak a fejemben, de valahogy sosem áll össze a…..
Vu, de ja vu
2014.01.06 20:51:23
@We make the world a better place: @Schütii:
Jó, akkor JÓL érzékelhető válla van, nem bosszantottam magam még azzal is, hogy pontosan lemérjem... Sűrít eleget, ereje is van elég, műszakin is magától tudta a jobbik matricát (pedig azért az egyért nem haragudtam volna)... Szerintem nem a motor fogja kidobni a taccsot, 850-nél inkább a kormánygép a gyenge pont, a futómű (azzal van egy kis bibi) meg ha egyszer megindul a rozsda... Egyenlőre tartja magát a cink, de már vannak helyek, amiket kezelni kellene:-(((
Jó, akkor JÓL érzékelhető válla van, nem bosszantottam magam még azzal is, hogy pontosan lemérjem... Sűrít eleget, ereje is van elég, műszakin is magától tudta a jobbik matricát (pedig azért az egyért nem haragudtam volna)... Szerintem nem a motor fogja kidobni a taccsot, 850-nél inkább a kormánygép a gyenge pont, a futómű (azzal van egy kis bibi) meg ha egyszer megindul a rozsda... Egyenlőre tartja magát a cink, de már vannak helyek, amiket kezelni kellene:-(((
Vu, de ja vu
2014.01.07 13:43:07
@ciel: Üdv! A lehúzást én csak vélelmezem, mégpedig azért, mert nálam ABS-hiba sokszor jelentkezett, de sosem maga az elektronika hibásodott meg, csupán az a max. pár tízcentis jeladó-kábel szakadt meg. Nekem még DLC-s hibatárolóm van, a leírások alapján kiolvasott ABS hibák is vezetékszakadást vagy zárlatot jeleztek.
A fórumos véleményekről annyit, hogy ott igen kevesen javítják maguk az autóikat, az ODB-vel rendelkezők eleve csak kiolvastatni tudják a hibatárolót, elektromos hibákkal ezért a Volvós körökben megbízhatónak ítélt Seres vagy Lestyán urakat keresik fel. Én nem ítélhetem meg látatlanban ezeknek a mestereknek a javítási módszereiket, lehet hogy ezt a Nagykönyv szerint így kell eljárni, talán meggyőződésük is ez. A mikro-szintű javítások ideje régen leáldozott, paneleket, komplett egységeket cserélnek, időegységben gondolkodva.
Amikor az elektromos űlés vezérlő egysége beázott, a fórum segítsége az volt, hogy cserélni kell az ülés-elektronikát. Valójában csupán a nyomógombok áztak be, az elektronika az ülés alatt figyelt. A javítása az egyik, közönséges beégett relé cseréjéből és az alatta futó, a túlterheléstől elégett nyák-szál átkötéséből állt.
A példából kiindulva, akinek ideje-kedve-tudása engedi, sokat spórolhat azzal, hogy megtalálja a konkrét hibás alkatrészt. Aki nem akar/tud foglalkozni vele, az szakemberhez viszi, aki akár protokolt tart be, akár szimplán vastag ceruzával ír, pénzbe - akár sok vagy nagyon sok pénzbe fog kerülni. Nekem szerencsém van, nem idegen az elektronika és barátomnak tudhatok egy jó és népszerű szerelőt is.
Aki nem sokallja a szervizelés költségét, kényelmesen használja az autót. Aki pedig nem tudja megfizetni a szerelőt és maga sem tudja javítani, az lehúzza a tipust a Népítéletben.
Azt gondolom, hogy aki megismeri az autóját, jobban fel tudja mérni, hogy mikor érdemes szerelőt megfizetni és mikor tudja azt megspórolni. Az említett szerelőket nem szándékom leszólni, én a saját példámat hoztam fel, amivel nem feltétlenül értenének egyet, de nekem messze is vannak, nem is telik rájuk, szükség sem volt rájuk... kopp-kopp.
A fórumos véleményekről annyit, hogy ott igen kevesen javítják maguk az autóikat, az ODB-vel rendelkezők eleve csak kiolvastatni tudják a hibatárolót, elektromos hibákkal ezért a Volvós körökben megbízhatónak ítélt Seres vagy Lestyán urakat keresik fel. Én nem ítélhetem meg látatlanban ezeknek a mestereknek a javítási módszereiket, lehet hogy ezt a Nagykönyv szerint így kell eljárni, talán meggyőződésük is ez. A mikro-szintű javítások ideje régen leáldozott, paneleket, komplett egységeket cserélnek, időegységben gondolkodva.
Amikor az elektromos űlés vezérlő egysége beázott, a fórum segítsége az volt, hogy cserélni kell az ülés-elektronikát. Valójában csupán a nyomógombok áztak be, az elektronika az ülés alatt figyelt. A javítása az egyik, közönséges beégett relé cseréjéből és az alatta futó, a túlterheléstől elégett nyák-szál átkötéséből állt.
A példából kiindulva, akinek ideje-kedve-tudása engedi, sokat spórolhat azzal, hogy megtalálja a konkrét hibás alkatrészt. Aki nem akar/tud foglalkozni vele, az szakemberhez viszi, aki akár protokolt tart be, akár szimplán vastag ceruzával ír, pénzbe - akár sok vagy nagyon sok pénzbe fog kerülni. Nekem szerencsém van, nem idegen az elektronika és barátomnak tudhatok egy jó és népszerű szerelőt is.
Aki nem sokallja a szervizelés költségét, kényelmesen használja az autót. Aki pedig nem tudja megfizetni a szerelőt és maga sem tudja javítani, az lehúzza a tipust a Népítéletben.
Azt gondolom, hogy aki megismeri az autóját, jobban fel tudja mérni, hogy mikor érdemes szerelőt megfizetni és mikor tudja azt megspórolni. Az említett szerelőket nem szándékom leszólni, én a saját példámat hoztam fel, amivel nem feltétlenül értenének egyet, de nekem messze is vannak, nem is telik rájuk, szükség sem volt rájuk... kopp-kopp.
Vu, de ja vu
2014.01.07 14:46:20
@Schütii: Szia! A környezetvélmi besorolás annyira “egyértelmű“, hogy a műszakin automatikusan a fekete matricát akarták adni, több telefon meg vita után jutottunk odáig, hogy előbb mérjünk, utána vitázzunk. A tipus az állomási katalógus szerint Euro alárhanyas, azaz 1 db szabályozott katalizátoros, ami szerint rosszabb besorolású. Eleve már hozni akartak donort, hogy feketét kaphasson, de meglepő módon nem volt rá szükség és megkaphatta a jobbik besorolást. A miérteket és hogyanokat nem tudom, elég baj volt az is, hogy pattogtam hátsó rendszám és forgalmi nélkül az okmányiroda és a vizsgahely között, mert valakik ellentmondásba keveredtek a gyártmány-tipus adathalmazban:-(
Novo Sapiens
A szuperszámítógépek már 11,3 milliárdszor gyorsabbak, mint a kezdetekkor – idővonal
2014.01.03 16:41:42
Tavaly decemberben ünnepelte fennállásának 25-ik évfordulóját a Supercomputing (SC) Conference, a nagy teljesítményű számítástechnikával (High Performance Computing – HPC) foglalkozó konferenciasorozat. Ennek örömére a szervezők összeállítottak egy idővonalat (lásd a…..
Vu, de ja vu
2014.01.06 15:32:27
@szorokin: Ha másfél évente "muplázódik", akkor 49,5 év alatt a 2-nek 33-dik hatványszorosára nő a sebessége, azaz (3*10^6)*2^33=~25,77 PFlops lesz...
Ez a Moore nem lehetett olyan rossz mérnöki "hasraütő":-D
Ez a Moore nem lehetett olyan rossz mérnöki "hasraütő":-D
Pénzügyi Szemle Online Blog
Valamit kezdeni kell a nyugdíjakkal - a spanyol példa
2013.12.18 08:31:00
A jelenlegi állami nyugdíjrendszer világ-, de legalábbis Európa-szerte fenntarthatatlan. Egy dolog ezt beismerni, és egy másik dolog meghozni a szükséges, ámde esetenként népszerűtlen intézkedéseket.Az állami nyugdíj, és annak hosszú távú fenntarthatósága nem több, mint…..
Vu, de ja vu
2013.12.19 10:54:52
@midnight coder: A "korengedményes" nyugdíjasba az is beletartozik, aki önhibából vagy rajta kívülálló okból, de olyan mértékben lett munkaképtelen, hogy a rendszer nem veszi hasznát.
Egy jó példa pl a fogyatékkal élők foglalkoztatása: rendeletileg százalékos arányban foglalkoztatni kell őket, miközben elég nagy pénzeket kell részben ennek érdekében elkölteni, hogy kerekesszékes, vak vagy hallássérült rokkantak egyáltalán eljussanak a munkahelyükre... és akkor még csak vélelmezem, hogy valóban teljesértékű munkát végeznek, nem csak "statisztikai adatok" vagy éppen mondjuk állami támogatáshoz jutás egyik komponensei.
Tapasztalatom is van ilyesmi, igaz ebben voltak munkanélküliek és csökkent munkaképességűek is: Kinder-tojás összeszerelésre vettek fel PAPÍRON, felmarták a támogatást, de dolgozni egyiküket sem hívták be, vagyis kaptak valamennyi pénzt, de otthon maradtak. Ne hidd, hogy mindenki örült ennek, volt aki tényleg munkát akart:-(((
A HSzT. hatálya alá tartozók rugdosását meg szerintem illene már hanyagolni: egyrészt elég nagy állomány ara, hogy ne degradáljuk mindegyiket traffizó útakadálynak (parancsra teszi), vagy lusta aktakukac nyomozónak, henyélő tűzoltónak, semmittevő katonának. Járőrt is lelőttek, elgázoltak nem egyet, nyomozó is esett áldozatul vagy fenyegették meg őt vagy a családját, verték össze a Dankó-telepen őket vagy az autójukat, és az elsőlépcsős alakulatok sem banánt hajlítanak, kiemelve az igencsak korengedményes vadászpilótákat vagy helikopter-vezetőket: ugye ezekre büszkék vagyunk, amikor Angliából évekig elnyerték a trófeákat a "haszontalan" MIG-ekkel, de miután "felsőbb parancsra" nyugdíjazták őket, a repülőnapon pl. egy Váry Gyulát ingyen sem engedték hogy saját gépével bemutatózzon - legalábbis utolsó tudomásom szerint. Az ok: a hivatalos verzió nevetséges, a vélt valós ok meg szánalmas...
Nem mellesleg amikor felszereltek ezek az emberek, aláírtak egy szerződést az állammal, saját részüket megtették, most az állam jön...
A morális oldala vitatható, sőt a feltételek meg is változtathatók, de ha pl. egy uránbányásznak napi néhány óra munka után igen fiatalon járt a nyugdíj, aki ezt irigyli, a pálya nyitva áll...
Igaz, most 67 éves koráig nyomhatja az ipart, ahol a tapasztalat szerint az érintettek többsége már 50 évesen is betegségekkel küzdött, az öregedés jelei miatt már be sem nagyon vetették őket - ugye mindenkiból nem lehet aktakukacot vagy vezetőt csinálni, értelme sincs, de 45-50 éves embert kifacsarva a munkaerőpiacra kidobni közönséges embertelenség, nem csak a korengedményesek vonatkozásában, de bárhol a versenyszférában is!!!
Ugye nem lenne most ekkora probléma, ha abból a bizonyos 1 millió(!!!) új munkahelyből most nem mínusz százezer fölött járnánk, de valaki vagy túlígérte magát, vagy lövése sincs, hogy nem leépítgetni kelle az oktatásban, államigazgatásban, nem megszüntetni-eladni győdbe vitt cégeket, hanem potens vezetőket az élükre tenni, tovább vinni a vállalatot - ld. MALÉV esete: sok ember szerintem fel sem fogja, hogy túl a munkanélküli pilótákon, stewardes-eken, kiszolgáló és kapcsolódó cégeket keresztül 30-40 év munkáját tiporták sárba néhány hónap alatt, fillérekért örökre megszabadulva kurrens járatok-viszonylatoktól... azaz vissza nem fordítható kárt okoztak, nemzetgazdasági kárt, országimázs kárt, egyfajta hazaárulást!!! És még csak nem is pirulnak, olyan vastag a bőr...:-(((
Egy jó példa pl a fogyatékkal élők foglalkoztatása: rendeletileg százalékos arányban foglalkoztatni kell őket, miközben elég nagy pénzeket kell részben ennek érdekében elkölteni, hogy kerekesszékes, vak vagy hallássérült rokkantak egyáltalán eljussanak a munkahelyükre... és akkor még csak vélelmezem, hogy valóban teljesértékű munkát végeznek, nem csak "statisztikai adatok" vagy éppen mondjuk állami támogatáshoz jutás egyik komponensei.
Tapasztalatom is van ilyesmi, igaz ebben voltak munkanélküliek és csökkent munkaképességűek is: Kinder-tojás összeszerelésre vettek fel PAPÍRON, felmarták a támogatást, de dolgozni egyiküket sem hívták be, vagyis kaptak valamennyi pénzt, de otthon maradtak. Ne hidd, hogy mindenki örült ennek, volt aki tényleg munkát akart:-(((
A HSzT. hatálya alá tartozók rugdosását meg szerintem illene már hanyagolni: egyrészt elég nagy állomány ara, hogy ne degradáljuk mindegyiket traffizó útakadálynak (parancsra teszi), vagy lusta aktakukac nyomozónak, henyélő tűzoltónak, semmittevő katonának. Járőrt is lelőttek, elgázoltak nem egyet, nyomozó is esett áldozatul vagy fenyegették meg őt vagy a családját, verték össze a Dankó-telepen őket vagy az autójukat, és az elsőlépcsős alakulatok sem banánt hajlítanak, kiemelve az igencsak korengedményes vadászpilótákat vagy helikopter-vezetőket: ugye ezekre büszkék vagyunk, amikor Angliából évekig elnyerték a trófeákat a "haszontalan" MIG-ekkel, de miután "felsőbb parancsra" nyugdíjazták őket, a repülőnapon pl. egy Váry Gyulát ingyen sem engedték hogy saját gépével bemutatózzon - legalábbis utolsó tudomásom szerint. Az ok: a hivatalos verzió nevetséges, a vélt valós ok meg szánalmas...
Nem mellesleg amikor felszereltek ezek az emberek, aláírtak egy szerződést az állammal, saját részüket megtették, most az állam jön...
A morális oldala vitatható, sőt a feltételek meg is változtathatók, de ha pl. egy uránbányásznak napi néhány óra munka után igen fiatalon járt a nyugdíj, aki ezt irigyli, a pálya nyitva áll...
Igaz, most 67 éves koráig nyomhatja az ipart, ahol a tapasztalat szerint az érintettek többsége már 50 évesen is betegségekkel küzdött, az öregedés jelei miatt már be sem nagyon vetették őket - ugye mindenkiból nem lehet aktakukacot vagy vezetőt csinálni, értelme sincs, de 45-50 éves embert kifacsarva a munkaerőpiacra kidobni közönséges embertelenség, nem csak a korengedményesek vonatkozásában, de bárhol a versenyszférában is!!!
Ugye nem lenne most ekkora probléma, ha abból a bizonyos 1 millió(!!!) új munkahelyből most nem mínusz százezer fölött járnánk, de valaki vagy túlígérte magát, vagy lövése sincs, hogy nem leépítgetni kelle az oktatásban, államigazgatásban, nem megszüntetni-eladni győdbe vitt cégeket, hanem potens vezetőket az élükre tenni, tovább vinni a vállalatot - ld. MALÉV esete: sok ember szerintem fel sem fogja, hogy túl a munkanélküli pilótákon, stewardes-eken, kiszolgáló és kapcsolódó cégeket keresztül 30-40 év munkáját tiporták sárba néhány hónap alatt, fillérekért örökre megszabadulva kurrens járatok-viszonylatoktól... azaz vissza nem fordítható kárt okoztak, nemzetgazdasági kárt, országimázs kárt, egyfajta hazaárulást!!! És még csak nem is pirulnak, olyan vastag a bőr...:-(((
Vu, de ja vu
2013.12.19 10:57:26
Neil Armstrong helyett Gus Grissom, az Apollo-1 parancsnoka lehetett volna az első ember a Holdon. Az alábbiakban részletet közlünk Deke Slayton "DEKE!" című könyvéből, amit ezen a blogon fordítunk magyarra; Deke a hatvanas évek elején lett az asztronauták főnöke:
"Egyvalami…..
Vu, de ja vu
2013.12.18 23:55:41
@Krisz11: Nem néztem utána, de mintha Kína elsőre a Hold sötét oldalára tervezett volna, ami ha igaz, akkor ebben még első lehet...
Számomra - bár technokrata vagyok - az egész "emberes" holdraszállás egyfajta melldöngetés, Amstrongék után már senkinek nem volt sürgős ugyanez - hacsak Kínának nem státusz-kérdés, hogy önállóan meg-e tudják csinálni...
És Kynával kapcsolatban van egy gyanúm, hogy ha pár dolog még bejön nekik amolyan világ-szinten, talán bepróbálkoznak átvenni az USA helyét (és/vagy a volt SZU-ét meg a többiekét)...
Számomra - bár technokrata vagyok - az egész "emberes" holdraszállás egyfajta melldöngetés, Amstrongék után már senkinek nem volt sürgős ugyanez - hacsak Kínának nem státusz-kérdés, hogy önállóan meg-e tudják csinálni...
És Kynával kapcsolatban van egy gyanúm, hogy ha pár dolog még bejön nekik amolyan világ-szinten, talán bepróbálkoznak átvenni az USA helyét (és/vagy a volt SZU-ét meg a többiekét)...
Ha igaz az, amit a Blikk ír, akkor az RTL Klub a pitlákerséget olyan szinten kimaxolta, amire a sokat látott magyar médiában sem nagyon volt még példa. Nagy Feró, az X-Faktor egykori mentora ugyanis szeretett volna elmenni a Sztárban sztár című TV2-s produkcióba, hogy megnézze…..
Az IMF tanulmánya felveti a lehetőségét egy egyszeri, 10 százalékos vagyonadó kivetésének, a Harvard professzora ugyanakkor úgy látja, hogy ez az adónem több szempontból is csalóka.Az IMF közgazdászai felvetették az egyszeri, nettó vagyonra kivetett 10 százalékos adó ötletét,…..
Mentés közben szenvedett halálos balesetet egy tűzoltó a Rám-szakadékban. Mint kiderült, az elhunyt lánglovag a szabadidejében mentősként dolgozott. Vajon jól van ez így? A tűzoltónak a szabadidejében nem pihennie kéne?
Pénteken este riasztották a tűzoltókat a…..
Biztos emlékszünk még az ominózus Apple kontra Samsung perre, ami az utóbbi számára ért csúfos véget. Akkor egymilliárd amerikai dollár kártérítés fizetésére ítélték a koreai gyártót, illetve jó pár telefonját és táblagépét kitiltották Amerikából. Most újabb viharos…..
Mindannyiunk szívéből szólt ez az egyszerűségében is egyértelmű, otthon és baráti körben folyamatosan emlegetett, a Kádár-rendszerben nagy nyilvánosság előtt legelőször mégis csak 1989-ben, Orbán Viktor bátor beszédében napvilágot látott mondat.
Ami azóta történt…..
Vu, de ja vu
2013.10.22 18:58:57
@gatto nero: "Én a történelmi tapasztalatok alapján se a franciáknak, se az oroszoknak nem adnék itt munkát."
Emlékszel még arra, amikor a Progressz-M34 elnavigálta magát és nekiütközött a MIR egyik egységének? Egy amerikai és két orosz űrhajós volt az űrállomáson, az amerikait azonnal a mentőkabinba zsuppolták és nekiálltak helyrehozni a hibát. Láttam a Michael Foale-val készült interjút: halálfélelme volt, mivel szökött az oxigén az állomásról, és kizárták a probléma-megoldásból, vagyis maguk akarták megoldani és meg is oldották a krízist...
Én szeretnék annyira uralkodni saját életösztönöm felett, hogy egy vészhelyzetben én legyen az utolsó szempont saját tevékenységem során, vagyis legyen erőm másokat magam elé helyezni...
Az oroszok közül sokan megtették ezt, akiknek a neve ennek ellenére sem maradt fenn, mert pl. rossz képet festettek volna a közvélemény előtt. Más nációk ezeket az embereket hősként ünnepelték, mert elismerték azt hogy az egoizmusaikon felül tudtak kerekedni, a küldetéseik sikerét képesek voltak minden elé helyezni... És bár ilyen esetről számos amerikai film készült, kiderült hogy az amerikaiaknak és voltak és vannak bőven fóbiáik, akármelyik háborúban szenvedték el, legyen az a II vh, Vietnám, Kambodzsa, Afganisztán, az Öböl-háború vagy Irak bevétele.
Szóval nem sztárolom azt amit csinálnak, de elismerem és tisztelem... Amerikának sokszor annyi pénze volt, hadizsákmány-tudósaik, mégsem tudtak a hidegháború idején az oroszok fölé kerekedni, mert amit ők nem tudtak pénzzel elérni, azt az oroszok elérték elhivatottsággal - mindegy hogy az nemes vagy önös érdeket szolgált.
Szóval ha az életem múlna rajta, én inkább bíznék egy a parancsokat vakon követő oroszban, mint a saját eszére és annak döntésére hagyott franciában... Biztosan van bátor francia is, de akkor jobban titkolják, mint az oroszok:-P
Emlékszel még arra, amikor a Progressz-M34 elnavigálta magát és nekiütközött a MIR egyik egységének? Egy amerikai és két orosz űrhajós volt az űrállomáson, az amerikait azonnal a mentőkabinba zsuppolták és nekiálltak helyrehozni a hibát. Láttam a Michael Foale-val készült interjút: halálfélelme volt, mivel szökött az oxigén az állomásról, és kizárták a probléma-megoldásból, vagyis maguk akarták megoldani és meg is oldották a krízist...
Én szeretnék annyira uralkodni saját életösztönöm felett, hogy egy vészhelyzetben én legyen az utolsó szempont saját tevékenységem során, vagyis legyen erőm másokat magam elé helyezni...
Az oroszok közül sokan megtették ezt, akiknek a neve ennek ellenére sem maradt fenn, mert pl. rossz képet festettek volna a közvélemény előtt. Más nációk ezeket az embereket hősként ünnepelték, mert elismerték azt hogy az egoizmusaikon felül tudtak kerekedni, a küldetéseik sikerét képesek voltak minden elé helyezni... És bár ilyen esetről számos amerikai film készült, kiderült hogy az amerikaiaknak és voltak és vannak bőven fóbiáik, akármelyik háborúban szenvedték el, legyen az a II vh, Vietnám, Kambodzsa, Afganisztán, az Öböl-háború vagy Irak bevétele.
Szóval nem sztárolom azt amit csinálnak, de elismerem és tisztelem... Amerikának sokszor annyi pénze volt, hadizsákmány-tudósaik, mégsem tudtak a hidegháború idején az oroszok fölé kerekedni, mert amit ők nem tudtak pénzzel elérni, azt az oroszok elérték elhivatottsággal - mindegy hogy az nemes vagy önös érdeket szolgált.
Szóval ha az életem múlna rajta, én inkább bíznék egy a parancsokat vakon követő oroszban, mint a saját eszére és annak döntésére hagyott franciában... Biztosan van bátor francia is, de akkor jobban titkolják, mint az oroszok:-P
Vu, de ja vu
2013.10.22 23:50:44
@igazi hős: Régen volt már, amikor én ezt hallottam, a lényeg azon van, hogy az erőmű - légyen az bármilyen féle - nemzetközi irányítórendszer eleme, vagyis fokozatos hálózatba vezetése vagy kivétele, beleértve a hirtelen eseményeket is - valamilyen szinten kontrollált esemény, azaz átlagfogyasztó számára nem több pár tizedmásodpercnyi kimaradásnál - amire az UPS-tápokat kitalálták.
Vu, de ja vu
2013.10.23 00:02:08
@Kim Јong Un: Ördögöd van: tényleg értek valamennyit a feszkóhoz...
Például tudom, hogy váltóáram esetében a terhelés növekedése akkor okoz frekvenciaváltozást, ha az egy bicikli-dinamó. Egyes nagyfogyasztók a freki-csúszás kiegyenlítésére kondenzátorokat szoktak használni, mármint azok, akik általában sok induktív fogyasztót működtetnek, ezzel a frekvencia-csúszást - iskolában tanult nevén a fázis-eltolódás avagy cos φ értékét 0-felé közelítve a meddő-áram mértékét csökkentik, vagyis fogyasztást takarítanak meg.
Mivel ezt el kellett magyarázni, javaslom hogy kotródj vissza a többi bértollnok közé, nem azért kapod a Júdás-pénzedet, hogy tudományos kérdésekbe ugass bele!!!
Tapintatlan, moslék pribék!!!
Például tudom, hogy váltóáram esetében a terhelés növekedése akkor okoz frekvenciaváltozást, ha az egy bicikli-dinamó. Egyes nagyfogyasztók a freki-csúszás kiegyenlítésére kondenzátorokat szoktak használni, mármint azok, akik általában sok induktív fogyasztót működtetnek, ezzel a frekvencia-csúszást - iskolában tanult nevén a fázis-eltolódás avagy cos φ értékét 0-felé közelítve a meddő-áram mértékét csökkentik, vagyis fogyasztást takarítanak meg.
Mivel ezt el kellett magyarázni, javaslom hogy kotródj vissza a többi bértollnok közé, nem azért kapod a Júdás-pénzedet, hogy tudományos kérdésekbe ugass bele!!!
Tapintatlan, moslék pribék!!!
Panniéknál kis híján kikötötték a gázt, mert a Tigáz rendszere azt hallucinálta, hogy tartozásuk van, pedig csak augusztusra könyvelték a júliusi befizetést. Amin végül kibukott, az a jó ügyfélszolgálatos-rossz ügyfélszolgálatos játék: az egyik azt mondta, hogy nincs…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az ország keleti részében élve, módom volt kb. 1 hónapot a nyugati országrészben eltöltenem és az első döbbenetem az volt, hogy cigány házaktól pár száz méternyire, őrizetlenül, hobbitelket művelő embereket láttam. A helyiek ugyan mondták, hogy előfordul terménylopás időnként, azonban összehasonlíthatatlan az és az itteni lét, amikor az itt élő körbekerített kertjéből úgy szüretelnek, hogy ha észre is veszi a tulaj, visszaküldik a házba, "egészségügyi" okból:-(((
Sajnálom a bírónőt, mert egy olyan csürhe támad most rá, amelyik ellen nincs védelem, mert ezeknek - bármit mondanak - a szava maga az igazság, mint axióma, ami ellen minden szó fölösleges.
Holott elég lenne csak annak utána olvasni, hogy a történlemben mikor és miért radikalizálódtak társadalmak, mikor és miért kezdődtek nép pogromok, és végül hova vezettek ezek...
Egyenlőre a szélsőjobb által létrehozott szervezetek azok, amelyek hatásosan képesek fellépni a renitens, a lakosság nagyobbik részét sújtó, súlyában talán csekély, de gyakoriságában elviselhetetlen agresszióval szemben.
Ezen kívül kérem a jogvédők fellépését azok védelmében is, akik tisztességes, fehérbőrű magyar állampolgárok, munkájuk miatt vagy más okból öltönyt viselnek, így könnyedén összekeverhetők a "fehérgalléros bűnözőkkel"... Ugye ez is egy fenntartások nélkül elfogadott fogalom, egy köztisztviselőt azonban jogosan zavarhat - mégsem tesz különbséget a szleng a kettő közé... DE EZ JÓL VAN ÍGY???
A "bodzaszedésből százmillát", a "csigafelvásárlásból nagy vagyont", a "szinterezésből családi megélhetést" biztosító esezek semmilyen ingerküszöböt nem érnek el, de a "nemdefiniált származású emberek tipikus bűnözői életmódja" ellen fellépő önszerveződő csoportok erőszakmentes megjelenése, bűnmegelőző jelenléte már indok??? Megindul az államgépezet... és letarolja a jog mellett kiállókat???
Nem fognak cigányozni: tessék nevet adni ennek a bűnelkövetési formának IS, és kész...