Adatok
gabóapó
0 bejegyzést írt és 76 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Privát gondolatok az autók világáról
Minden idők legdögösebb magyarországi gyártású autói
2015.08.19 11:14:47
Lassan elérkezik az államalapítás ünnepe, és mi mással csatlakozhatna egy autós blog az ünnepléshez, mint a magyar gyártású autók személyes toplistájával.
Amikor nekiálltam, még nem gondoltam, hogy ennyire impozáns darabokat fogok találni, sőt hogy ennyire sok modellt…..
Legalábbis a Rába sajtóhíre szerint. Szerintünk pedig van magyar beszállítója a Volvo buszainak, igaz ők Wroclawba szállítanak és nem Győrbe. Így a Budapesten nemrég forgalomba állított Mercedes Citarók is több magyar alkatrészt tartalmaznak, mint a Nemzeti busz.
Ha egy üzlet…..
gabóapó
2013.10.01 23:47:31
@nincs_nick:
Biza... Csak addig volt ígéret,amíg a madarakat le nem szállították,ki nem fizettük. Azóta ikeáék kussolnak ellentételezésről. Sajna valami ilyesmi készül most is. Sebaj... Majd ezzel hurcolja szélespajtás a birkákat a békamenetre. Legközelebb kb. három hét múlva.
(felkészül még:P.Attila,B.Zsolt,és még sokan mások)
Biza... Csak addig volt ígéret,amíg a madarakat le nem szállították,ki nem fizettük. Azóta ikeáék kussolnak ellentételezésről. Sajna valami ilyesmi készül most is. Sebaj... Majd ezzel hurcolja szélespajtás a birkákat a békamenetre. Legközelebb kb. három hét múlva.
(felkészül még:P.Attila,B.Zsolt,és még sokan mások)
Egyike volt azoknak a nyugaton született fiataloknak, akik a kilencvenes évek elején idejöttek, és itt ragadtak. Két év sem telt bele, és már gyönyörűen tudott magyarul. Még azt is tudta, hogy "köménymagos kelkáposzta főzelék". Jó barátok lettünk, sok szép kalandot éltünk…..
gabóapó
2013.04.04 00:28:50
@kaliban01: Bocs: Ki az a "Péter"?
Szerintem B.T. NEM Gerendás Úrról írt, aki szintén (mint közölte) el kíván menni innen. Csak sejtem, hogy az általam igen nagyra becsült Winchester Úrról van szó.
(vagy tévedtem-az is lehet...)
Szerintem B.T. NEM Gerendás Úrról írt, aki szintén (mint közölte) el kíván menni innen. Csak sejtem, hogy az általam igen nagyra becsült Winchester Úrról van szó.
(vagy tévedtem-az is lehet...)
gabóapó
2013.04.04 00:37:23
@rkrm: Istenem! Nem az a baj, hogy nagy az Istené, hanem az alacsony kerítés a probléma.
Szóval, örök igazság: AKI FOLYTON HÁTRAFELÉ NÉZ,AZ SEGGEL ELŐRE MEGY A JÖVŐBE!
Magyarul: lehet évszázados vélt/valós sebeket nyalogatni, gonosz külföldre/nyugatra mutogatni,de józanul nézve mindaz,amit normális életnek/társadalomnak gondolunk,az biza manapság ott van.
És ha az ember egy kicsit is elmegy külföldre, hát kívülről látszik igazán, hogy mennyire nevetséges/szánalmas ez a belterjes mélymagyar kesergés/düh/arrogancia/sértettség,stb... Vagy talán a "Kelet" (bármi is legyen az) a minta? Egy Oroszország, ahol egy ex-KGB-s az új cár? Vagy mégis hol/ki/mi? Azon meg nem kell csodálkozni, hogy ha valakitől az ember pénzt kér, hát akkor az illető szeretne garanciákat arra, hogy egyszer vissza is kapja azt. Lehetőleg belátható időn belül.
Az,hogy Vitya nem minta neked, sajnos megértem, azt már kevésbé, hogy egy koncepciótlan, csak a "NEM"-et ismerő, saját belső nyűgjeivel sem bíró ideológia a példád-már ha jól értem, a kommentjeidet. Ha nem,hát akkor tévedtem,de annyi baj legyen!
Szóval, örök igazság: AKI FOLYTON HÁTRAFELÉ NÉZ,AZ SEGGEL ELŐRE MEGY A JÖVŐBE!
Magyarul: lehet évszázados vélt/valós sebeket nyalogatni, gonosz külföldre/nyugatra mutogatni,de józanul nézve mindaz,amit normális életnek/társadalomnak gondolunk,az biza manapság ott van.
És ha az ember egy kicsit is elmegy külföldre, hát kívülről látszik igazán, hogy mennyire nevetséges/szánalmas ez a belterjes mélymagyar kesergés/düh/arrogancia/sértettség,stb... Vagy talán a "Kelet" (bármi is legyen az) a minta? Egy Oroszország, ahol egy ex-KGB-s az új cár? Vagy mégis hol/ki/mi? Azon meg nem kell csodálkozni, hogy ha valakitől az ember pénzt kér, hát akkor az illető szeretne garanciákat arra, hogy egyszer vissza is kapja azt. Lehetőleg belátható időn belül.
Az,hogy Vitya nem minta neked, sajnos megértem, azt már kevésbé, hogy egy koncepciótlan, csak a "NEM"-et ismerő, saját belső nyűgjeivel sem bíró ideológia a példád-már ha jól értem, a kommentjeidet. Ha nem,hát akkor tévedtem,de annyi baj legyen!
Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek kellene egy 127-es Fiat, hogy helyre zökkenjen a világnézete.
Nem, nem találtam fel a meleg vizet, volt már erről írás a Totalcaron. Csikós is nagyon szerette és egy…..
Az SS 101. páncélos hadosztályának PZ VI-ja 1944-ben egy francia mezőn. Propagandafotó, de kétségkívül impresszív látvány, bár ekkoriban már keveset mozogtak ilyen merészen, nyílt terepen. A szövetségeseké volt a légtér
A Panzerkampfwagen VI, azaz a Tigris a világ talán…..
gabóapó
2013.01.15 17:22:41
@PLaci1982: Kösz...
Az este már nem volt kanalam előszedni a szakirodalmat (Waffenarsenal,Squadron Signal,Krieg der Panzer, Gosztonyi,Sárhidai, Számvéber,egyéb források/szakirodalom hegyeket),a makettezés meg már régóta csak a padlás/pince fogja. (akinek van gyereke,megérti miért)
Úgyhogy "csak úgy emlékeztem",hogy Marder-de nekem is már sejlik-a Mardert Pz.II alvázra építették.
No akkor még a kérdés kérdés... bolgár kókány,vagy német kényszer ez a PzIV-76 millis házasság?
Az este már nem volt kanalam előszedni a szakirodalmat (Waffenarsenal,Squadron Signal,Krieg der Panzer, Gosztonyi,Sárhidai, Számvéber,egyéb források/szakirodalom hegyeket),a makettezés meg már régóta csak a padlás/pince fogja. (akinek van gyereke,megérti miért)
Úgyhogy "csak úgy emlékeztem",hogy Marder-de nekem is már sejlik-a Mardert Pz.II alvázra építették.
No akkor még a kérdés kérdés... bolgár kókány,vagy német kényszer ez a PzIV-76 millis házasság?
gabóapó
2013.01.15 17:38:51
@Tie: Én meg asszem,hogy a LeGlies-i (belga/ardenneki csata múzeuma) Königstiger is "hadra fogható"... Én csak kiállítva láttam,de szerintem azt is be lehet röffenteni...
gabóapó
2013.01.15 17:44:26
@Tie: Én meg asszem,hogy a LeGlies-i (belga/ardenneki csata múzeuma) Königstiger is "hadra fogható"... Én csak kiállítva láttam,de szerintem azt is be lehet röffenteni...
Karl Pilkington ezen a héten Indiába látogat el, ami azért lehet még viccesebb, mint előző, kínai útja, mert ha lehet, a szubkontinensen még több olyan dolog van, ami az utazást, idegen kultúrákat és szokásokat rühellő manchesteri hangmérnököt kiakaszthatja. Már az eligazítás…..
gabóapó
2011.09.16 17:51:51
@Equinoxe: De mennyire,hogy kurvára így van! Én is nem egyszer gondoltam,hogy "anyám,és én ezért még fizettem is?!",de aztán ez pár nap után elmúlt, (a fosás nem,csak pár hét után),és életre szóló élmény maradt! Ma is,ha az elmebeteg haverjaimmal összejövünk,lassan húsz év után is,komplett estét végigröhögünk az emlékek felidézésével,hogy "emléxel,mikor láttuk Nepálban a világ négy legmagasabb csúcsát egyszerre?" vagy"megvan még,amikor a Péter a teheráni buszpályaudvar közepén feketét hányt a rakat széntablettától?",vagy "és az milyen volt,amikor Darjeelingból egy nap után vissza kellett jönni,mert jött a monszun,és vagy lejövünk a hegyről,vagy ott ragadunk kb.3-4 hétre?". Fostunk,igaz,szoptunk,igaz,büdös volt igaz-de szegényebb lennék,ha nem lettem volna ott.
gabóapó
2011.09.16 18:09:26
@különvélemény: Igaz. De annyira,hogy jómagam bejártam már fél ázsiát,mindíg "kalandozómagyar" körülmények között-vagyis fullnomádban. Így aztán fostam Iránban,Szíriában,Jordániában,Egyiptomban,(ja,az nem Ázsia) Kazahsztánban,Türkmenisztánban,Tadzsikisztánban,Üzbegisztánban,de ugyanígy lehet Ukrajnában,MOszkvában... de Mátészalkán is. Hát persze,ez benne van a pakliban. Az egyik srác először volt "mélyázsiában",előtte Peruban,meg Bolíviában túrázott,mondta,hogy ha azt kibírta,neki ez semmi. Ő kapta el legelőbb,és ő fosott a legtovább. Ez van,ha nem tetszik,ne menj oda.. (dehogynem,menj csak,óriási élmény,cxsak ezt be kell kalkulálni,még ha nem is eszel máshol,csak a Mekiben.Ott az is megfosat)
gabóapó
2013.01.13 13:44:36
@zdyzs: Most akadtam a válaszra...
Én NEM azt írtam,hogy napi két dolcsi, hanem hogy nepi két dolcsi KAJÁRA,SZÁLLÁSRA...
Persze,az utazás, a belépők, az külön...
De fél dollárért volt már szállás. Csak víz legyen benne, meg ventillátor. A többi smafu...
Én NEM azt írtam,hogy napi két dolcsi, hanem hogy nepi két dolcsi KAJÁRA,SZÁLLÁSRA...
Persze,az utazás, a belépők, az külön...
De fél dollárért volt már szállás. Csak víz legyen benne, meg ventillátor. A többi smafu...
Kiemelkedően fontos döntés előtt áll a Nagyvezér, márciustól végre teljesen lenyúlhatja a Magyar Nemzeti Bankot is a magát kétharmadnak nevező törpe kisebbség. Jönnek is szépen a tippek arról, hogy kik az esélyesek a kamatcsökkentést csak elméletben ismerő offshorelovag…..
gabóapó
2013.01.02 23:23:20
@Szalmonella: No én meg úgy vele,hogy a kollektív-szelektív memóval nincs mit kezdeni.
Ok,hogy Bajnai nem túl népszerű Hajdúban sok embernél,de ilyen alapon okolhatnának sok mindenki mást is.
Miért is van a "libázás"?
Valóban,a csődbe ment Hajdú-Bét-ben bent ragadt jópár ember pénze,vagyona.
Miért ment csődbe? Figyelem, figyeljünk oda a dátumokra. Két eset volt akkoriban,ami óriási pofont adott a hazai baromfiágazatnak.
1. Jött valami 4 mancs, aki szétkürtölte ajrópában, hogy a magyarok hogy kínozzák szegény libákat a töméskor,emiatt bojkott,vesztegzár,meg minden istenharagja...
2."jó kis" madárinfluenza,ami (ugyebár a pánik gyorsan tejed)itthon-külhonban egyaránt hazavágta a baromfiágazatot.
Na akkor eszerint mindkettőt a Bajnai pénzelte,hogy jól tönkremenjenek, és ne kelljen fizetnie a tenyésztőknek.
Csak erre tudok gondolni... :)
Ok,hogy Bajnai nem túl népszerű Hajdúban sok embernél,de ilyen alapon okolhatnának sok mindenki mást is.
Miért is van a "libázás"?
Valóban,a csődbe ment Hajdú-Bét-ben bent ragadt jópár ember pénze,vagyona.
Miért ment csődbe? Figyelem, figyeljünk oda a dátumokra. Két eset volt akkoriban,ami óriási pofont adott a hazai baromfiágazatnak.
1. Jött valami 4 mancs, aki szétkürtölte ajrópában, hogy a magyarok hogy kínozzák szegény libákat a töméskor,emiatt bojkott,vesztegzár,meg minden istenharagja...
2."jó kis" madárinfluenza,ami (ugyebár a pánik gyorsan tejed)itthon-külhonban egyaránt hazavágta a baromfiágazatot.
Na akkor eszerint mindkettőt a Bajnai pénzelte,hogy jól tönkremenjenek, és ne kelljen fizetnie a tenyésztőknek.
Csak erre tudok gondolni... :)
gabóapó
2013.01.02 23:26:28
Az év végi toplistáinkat most 2012 szerintünk legfontosabb beszédeivel, politikai szövegeivel nyitjuk meg. Egy jó beszéd kritériuma nemcsak maga a beszéd, hanem az is, hogy irányt mutasson a társadalom számára, vagy fordulópontot hozzon egy ország életébe.…..
gabóapó
2012.12.27 23:21:24
@reszeg tengeresz:
Igazából arra vagyok kiváncsi, hogy: Tudod-e,hogy mit tettél fel profilképnek magadnak?
Ok,ok... Azt "mindenki" tudja,hogy ez egy Pzkfw VI, (a gyengébbek kedvéért: ismertebb nevén "a" Tigris),node...
Vajon melyik változat (ausführung,ha úgy jobban ismered) és az meg honnan derül ki?
na szóval... Ha ezzel nem vagy tisztában, (utánanézni hirtelen a neten,az nem ér ám!) akkor csak divatnáci vagy te is,mint oly sokan. És biza' ettől kezdve az sem igaz,amit kérdezel...
Ne, kérlek te se kezdj el zsidózni,libsizni,meg nem is tudom miket vagdosni. Egyik sem vagyok,csak rühellem a divatnácikat (is),és sírva röhögök rajtuk-kínomban... :(
Igazából arra vagyok kiváncsi, hogy: Tudod-e,hogy mit tettél fel profilképnek magadnak?
Ok,ok... Azt "mindenki" tudja,hogy ez egy Pzkfw VI, (a gyengébbek kedvéért: ismertebb nevén "a" Tigris),node...
Vajon melyik változat (ausführung,ha úgy jobban ismered) és az meg honnan derül ki?
na szóval... Ha ezzel nem vagy tisztában, (utánanézni hirtelen a neten,az nem ér ám!) akkor csak divatnáci vagy te is,mint oly sokan. És biza' ettől kezdve az sem igaz,amit kérdezel...
Ne, kérlek te se kezdj el zsidózni,libsizni,meg nem is tudom miket vagdosni. Egyik sem vagyok,csak rühellem a divatnácikat (is),és sírva röhögök rajtuk-kínomban... :(
gabóapó
2012.12.29 23:21:44
@reszeg tengeresz: Szóval nem tudod...- divatnáci vagy... :)
Egyes hölgyismerőseim szerint a fütykösöm is jól néz ki,mégsem teszem ki profilképnek... (most akkor prűd vagyok?)
Egyes hölgyismerőseim szerint a fütykösöm is jól néz ki,mégsem teszem ki profilképnek... (most akkor prűd vagyok?)
A diákság nem akar semmit, csak balhét.
A diákság mögött az ellenzék vigyorog és vicsorog, amely most véli megtalálni a fogást a kormányon, két év meddő küzdelme és hazudozása után.
Ez a diákság alig egy hét alatt olyan lett, mint a ’68-as párizsi diáklázadások…..
gabóapó
2012.12.18 20:32:46
@beebeer: Sajnos van.
De abban bízom,hogy egyre kevesebben vannak,és tényleg el lehet tennei ezek a megérdemelt süllyesztőbe-lehetőleg végleg.
Nem arról van szó,hogy nem kell "jobboldal",dehogynem kell!
De ezek nem azok,és ezekre nincs szükség. Kétszer kaptak (először vissza nem térően jó gazdasági/pénzügyi körülmények között-a sokat szidott Bokros-csomag miatt) sanszot,mindkétszer nagyon csúnyán elcseszték!
Tényleg elég volt!
De abban bízom,hogy egyre kevesebben vannak,és tényleg el lehet tennei ezek a megérdemelt süllyesztőbe-lehetőleg végleg.
Nem arról van szó,hogy nem kell "jobboldal",dehogynem kell!
De ezek nem azok,és ezekre nincs szükség. Kétszer kaptak (először vissza nem térően jó gazdasági/pénzügyi körülmények között-a sokat szidott Bokros-csomag miatt) sanszot,mindkétszer nagyon csúnyán elcseszték!
Tényleg elég volt!
gabóapó
2012.12.18 20:36:17
@Airgüzü: Persze,hogy nem a kor alapvetően a baj. (ennyi idős koromban én sem voltam öregebb:) )
De te sem gondolhatod komolyan,hogy pont egy éppen nem tinédzser, tapasztalatok nélküli valaki volt a legalkalmasabb ide?! ugye nem?!
Az már külön plusz,hogy a legfőbb gondja a Kempinski konyhájának a tesztelése,érdemi dolgok nélkül. (egyedül a ritka és csak látszólagos sikerpropagandában van az élen)
Igaz,hogy a papa (Heti Téma) millióiért cserébe kellett valamit adni...
De te sem gondolhatod komolyan,hogy pont egy éppen nem tinédzser, tapasztalatok nélküli valaki volt a legalkalmasabb ide?! ugye nem?!
Az már külön plusz,hogy a legfőbb gondja a Kempinski konyhájának a tesztelése,érdemi dolgok nélkül. (egyedül a ritka és csak látszólagos sikerpropagandában van az élen)
Igaz,hogy a papa (Heti Téma) millióiért cserébe kellett valamit adni...
Hát mindenki megveregetheti a saját vállát: Orbán Viktor és stábja annyira megijedt az utcára lépő hallgatók, oktatók, szülők és középiskolások tömegétől, hogy totális hátraarcot csinált. Jól figyeljünk, most épül a nyugdíjrendszerhez hasonló újabb szent tehén, és…..
gabóapó
2012.12.16 12:37:48
@Sir Galahad: Na akkor legyünk kicsit pontosak..!
Nem azt mondták,hogy nem állnak szóba a minisztérrel,hanem azt,hogy ok,de előbb beszélünk minden érintett szervezettel. (pedagógusok, HÖOK, egyetemek vezetés,stb.) Azt hiszem te (is) súlyos torzítás,csúsztatás áldozata lettél:a köztévében persze ez így jött le,hogy "..nem állnak szóba,pedig szegény miniszter hajlandó lenne,de ezek a csúnya diákok,csak az maszop szekerét tolják..."
Ezzel szemben az volt a tény,hogy ok,beszéljünk,de egységesen,minden érintett féllel konzultálva. Vagyis: qrvára nem dőltek be az "oszd meg és uralkodj" dumának...
Viktor (az,aki a képen látszik,aki akkor még baromi jó fej volt,és simán leköpné a mostani önmagát) helyette "romkocsmákban konzultált".. a saját tégláival...
Elküldhetné a francba már Havasielvtársat és Habonyelvtársat. A hétköznapokról lövéssel sem rendelkező tanácsadó lóf...sz nem tanácsadó...
Uff!
Nem azt mondták,hogy nem állnak szóba a minisztérrel,hanem azt,hogy ok,de előbb beszélünk minden érintett szervezettel. (pedagógusok, HÖOK, egyetemek vezetés,stb.) Azt hiszem te (is) súlyos torzítás,csúsztatás áldozata lettél:a köztévében persze ez így jött le,hogy "..nem állnak szóba,pedig szegény miniszter hajlandó lenne,de ezek a csúnya diákok,csak az maszop szekerét tolják..."
Ezzel szemben az volt a tény,hogy ok,beszéljünk,de egységesen,minden érintett féllel konzultálva. Vagyis: qrvára nem dőltek be az "oszd meg és uralkodj" dumának...
Viktor (az,aki a képen látszik,aki akkor még baromi jó fej volt,és simán leköpné a mostani önmagát) helyette "romkocsmákban konzultált".. a saját tégláival...
Elküldhetné a francba már Havasielvtársat és Habonyelvtársat. A hétköznapokról lövéssel sem rendelkező tanácsadó lóf...sz nem tanácsadó...
Uff!
Hát megszavazták a választási szabályokat - hogy melyikeket, arról érdemes lett volna egy rögtönzött felmérést tartani a parlamenti padsorokban, tudják-e, éppen melyikeket. Az biztos, hogy az utolsó pillanatban Lázár János és Gulyás Gergely vezetésével szanaszét…..
gabóapó
2012.11.26 23:03:08
@Balibgeczyk: Helyesírás egyes,leülhetsz,megbuktál.
(te milyen "magyar" vagy,hogy még rendesen írni se tudsz,csak fröcsögni?!)
Amolyan "csakhangmagyar"?4
szép...
Please ne válaszolj,ne gyalázz,nem vagyok sem zsidó,sem ballib,sem egyéb,szerinted irtandó valami/valaki...
"jóccakát"
(te milyen "magyar" vagy,hogy még rendesen írni se tudsz,csak fröcsögni?!)
Amolyan "csakhangmagyar"?4
szép...
Please ne válaszolj,ne gyalázz,nem vagyok sem zsidó,sem ballib,sem egyéb,szerinted irtandó valami/valaki...
"jóccakát"
Folyamatosan változik a választási törvény, és valahogy sikerül mindig úgy csavarni rajta, hogy az egy újabb lépés legyen a jogok korlátozása felé, az ellehetetlenítsen mindenkit a kormánypártokon kívül. Mivel jó szokásuk mindent akár utolsó pillanatban is átírni, ez még…..
gabóapó
2012.11.09 20:39:52
@házelnök: Ekkora csúsztatást sem olvastam még! Vityának igenis olyan a színe,csak egy ideje dolgoznak már rajta Májkeldzsekszon fehérítőspecialistái.
kuruc.info/r/20/47096/
Egyetlen nyűgöm volt csupán ezzel a linkkel,az,hogy még véletlenül sem szeretnék semmilyen szinten azonosulni az oldallal,de nem találtam más linket a képről... :)))))
kuruc.info/r/20/47096/
Egyetlen nyűgöm volt csupán ezzel a linkkel,az,hogy még véletlenül sem szeretnék semmilyen szinten azonosulni az oldallal,de nem találtam más linket a képről... :)))))
gabóapó
2012.11.09 22:04:59
@nemsirunk: Tudjátok Urak egy pár évvel ezelőtt rengeteget jártam Erdélybe,jelesül Kolozsvárra,Nagyváradra,Szatmárnémetibe,és néha Székelyudvarhelyre. Nem,nem nyaralni,(bár 1996 óta-a tavalyit leszámítva-minden évben egy hetet a Hargitán töltünk a barátainkkal),de én kb.5 éven keresztül munka miatt jártam évi átlag 25-30-szor Erdélybe.És ezen utak során nagyon sok embert megismertem,magyarokat,székelyeket,(aki tényleg ismeri a körülményeket,az tudja,hogy még ott is elkülönülnek a "magyaroktól",külön népként kezelik őket,és ők magukat)románokat,"vegyeseket". No és itt a bibi... Ugyanis a törvény szerint magyar állampolgár és szavazati joggal bír (direkt valós neveket írok!) Bánhegyesi Hajnalka,Zsíros István,Szitás Benjámin,Szabó István,Kapitány Antal,stb. Ezen emberek többsége(tudtommal)meg is kérte az állampolgárságot,bevallottan főleg a schengeni útlevél miatt. A "vicc",hogy direkt olyanokat írtam le példának akik a magyar nevük ellenére (szó szerint!!!) köszönni sem tudnak már magyarul,de Vityáék szerint ők (is) döntenének pl. az én sorsomról is.
Nem,ne kezdjen el senki árulózni,meg nemzettagadózni,kérem ne! Könnyű innen,vagy éppen a még most is nagyobbrészt magyarnak számító részeken identitást őrizni,de a szórványban,pláne,ha az egzisztencia,család múlik rajta,bizony sok az eltelt több mint 90 év.És vegyesházasságnál nem kérdés,hogy a gyerek milyennek vallja magát.
Nem kell felhördülni,az itt élő sváb,(szlovák,szerb,román,stb.) kisebbség is magyarnak tartja magát,és ebben a helyzet nem sokban különbözik a leszakadt részek bármelyikétől. (magam is szlovák-sváb községben élek,de rohadt nagy kokárda van mindenkin,ha alkalom van-ja,én betelepült vagyok itt, magyar,-de szerintem 1000 év tatár-török-német-orosz dúlás után mutasson már nekem bárki is egy "igazi" magyart! Milyen is az?!?!?!))Ha egy felvidéki magyar szlovák himnuszt énekel,attól még nem lesz nemzetáruló. Tudom,hogy nehéz megemészteni sokaknak,de semmi,de abszolút semmi realitása nincs semmiféle "országegyesítésnek",nem beszélve arról,hogy az ott élők túlnyomó (!!!!) többsége nem is akarna Magyarországhoz tartozni. Nincs már régen napirenden német-francia,vagy német-cseh határvita,pedig lehetne. Értelmesebbek már rég rájöttek,hogy az országhatárokat nem tologatni kell (ezzel is újabb vérfürdők magvait hintve el),hanem gyakorlatilag megszüntetni.
Igen,egyfajta "Unió". És igen,ez egyfajta egységességgel is jár. (ki lehet maradni,de rohadtul nem érdemes)
És ezért fogom a fejem,és sírok dühömben,amikor közpénzen látom faszsággal teleplakátolva a várost,és hallom (szerencsére ritkán,egyre ritkábban),hogy páron tapsolnak ennek.
Sírnom kell,mert ilyenkor tényleg félázsiainak érzem magam körül az országot,és nagyon nem örülök neki,de néha elmegyek pl. Ausztriába vagy Hollandiába pusztán csak azért,hogy emberi légkörben érezzem magam.
És bánt,sértő a kisstílűség,amikor hazajövök,és megint dühöngök a nemtörődömség,a pitiáner gyalázkodások,az ostoba,alap nélküli zsidózások,(ne fáradjatok:nem vagyok érintett benne,kár gyalázkodni)az aljasságok,a trehányság miatt.
És emiatt utálom a Kádár-rendszert,mert ezt tette ezzel az országgal-elsősorban fejben,gondolkodásban-hogy itt az a jó fej,aki lop,csal,aki adót titkol,aki ellenséget keres határon belül,aki gyűlöl,és a kisstílű csürhe meg tapsol neki.
És ezért gyűlölöm a fideszt,mert pont ők voltak azok,akik 89-90 ben a friss szelet,abszolút az én generációm szelét hozták,(egyidős vagyok Vityával,majdnem hónapra)és azt reméltem sokad magammal,hogy "majd ők,a srácok kitakarítják ezt az állott,koszlott,bűzös pudvát,amit ezek itthagytak",szóval bennük bíztam,bíztunk. Vitya az én hangomon is szólt az újratemetésen,a nevemben is röhögött azon az áporodott kenetteljes álszent maszlagon amit az Antall-kormány képviselt...
És hová jutottunk! Rosszabbak mint Antallék,sunyibbak mint Kádárék,álszentebbek mint Torgyánék,átbasztak,átvertek,ellopták a fiatalságom lendületét,hitét!
NEM VOLT SZÓ KÖZGÉPRŐL,MEG SZÉLESGÁBOROKRÓL,VITÉZY "ORRTÚRÓTAKNYOSSZARZSÁK" DÁVIDKÁKRÓL,SELMECI "IGAZISZŐKE" KIFLIRŐL!!!!!!!!! NEM!!!!
A 89-es Orbán szemen köpné a mait,a csürhéjével együtt!
Én nem tehetem,csak azt tehetem,hogy másfél év múlva mindenkinek azt mondom,hogy segítsen kitakarítani a hazámból a folyton visszafelé néző,álszent,hazug tömjénfüstbe révedő, soha egyetlen szó erejéig el nem hihető,mesterségesen kitalált múlttal takarózó jövőtlen,pitiáner,kisszerű szarsághalmazt!
Nem vagyok megelégedve Bajnaival,és a társaival! De ha addigra nem találok mást,jobbat náluk,rájuk fogok ikszelni (leszarom hogy akarják megakadályozni,szavazni fogok a gyerekem miatt!) és mindenkit erre próbálok majd rávenni.
Bárkit,csak ezeket ne!
Bocs,kicsit elszállt az agyam,de másfél hét Benelux után megint sokkoló volt szembesülni az itthoni szarsággal.
Huhhhh!
Nem,ne kezdjen el senki árulózni,meg nemzettagadózni,kérem ne! Könnyű innen,vagy éppen a még most is nagyobbrészt magyarnak számító részeken identitást őrizni,de a szórványban,pláne,ha az egzisztencia,család múlik rajta,bizony sok az eltelt több mint 90 év.És vegyesházasságnál nem kérdés,hogy a gyerek milyennek vallja magát.
Nem kell felhördülni,az itt élő sváb,(szlovák,szerb,román,stb.) kisebbség is magyarnak tartja magát,és ebben a helyzet nem sokban különbözik a leszakadt részek bármelyikétől. (magam is szlovák-sváb községben élek,de rohadt nagy kokárda van mindenkin,ha alkalom van-ja,én betelepült vagyok itt, magyar,-de szerintem 1000 év tatár-török-német-orosz dúlás után mutasson már nekem bárki is egy "igazi" magyart! Milyen is az?!?!?!))Ha egy felvidéki magyar szlovák himnuszt énekel,attól még nem lesz nemzetáruló. Tudom,hogy nehéz megemészteni sokaknak,de semmi,de abszolút semmi realitása nincs semmiféle "országegyesítésnek",nem beszélve arról,hogy az ott élők túlnyomó (!!!!) többsége nem is akarna Magyarországhoz tartozni. Nincs már régen napirenden német-francia,vagy német-cseh határvita,pedig lehetne. Értelmesebbek már rég rájöttek,hogy az országhatárokat nem tologatni kell (ezzel is újabb vérfürdők magvait hintve el),hanem gyakorlatilag megszüntetni.
Igen,egyfajta "Unió". És igen,ez egyfajta egységességgel is jár. (ki lehet maradni,de rohadtul nem érdemes)
És ezért fogom a fejem,és sírok dühömben,amikor közpénzen látom faszsággal teleplakátolva a várost,és hallom (szerencsére ritkán,egyre ritkábban),hogy páron tapsolnak ennek.
Sírnom kell,mert ilyenkor tényleg félázsiainak érzem magam körül az országot,és nagyon nem örülök neki,de néha elmegyek pl. Ausztriába vagy Hollandiába pusztán csak azért,hogy emberi légkörben érezzem magam.
És bánt,sértő a kisstílűség,amikor hazajövök,és megint dühöngök a nemtörődömség,a pitiáner gyalázkodások,az ostoba,alap nélküli zsidózások,(ne fáradjatok:nem vagyok érintett benne,kár gyalázkodni)az aljasságok,a trehányság miatt.
És emiatt utálom a Kádár-rendszert,mert ezt tette ezzel az országgal-elsősorban fejben,gondolkodásban-hogy itt az a jó fej,aki lop,csal,aki adót titkol,aki ellenséget keres határon belül,aki gyűlöl,és a kisstílű csürhe meg tapsol neki.
És ezért gyűlölöm a fideszt,mert pont ők voltak azok,akik 89-90 ben a friss szelet,abszolút az én generációm szelét hozták,(egyidős vagyok Vityával,majdnem hónapra)és azt reméltem sokad magammal,hogy "majd ők,a srácok kitakarítják ezt az állott,koszlott,bűzös pudvát,amit ezek itthagytak",szóval bennük bíztam,bíztunk. Vitya az én hangomon is szólt az újratemetésen,a nevemben is röhögött azon az áporodott kenetteljes álszent maszlagon amit az Antall-kormány képviselt...
És hová jutottunk! Rosszabbak mint Antallék,sunyibbak mint Kádárék,álszentebbek mint Torgyánék,átbasztak,átvertek,ellopták a fiatalságom lendületét,hitét!
NEM VOLT SZÓ KÖZGÉPRŐL,MEG SZÉLESGÁBOROKRÓL,VITÉZY "ORRTÚRÓTAKNYOSSZARZSÁK" DÁVIDKÁKRÓL,SELMECI "IGAZISZŐKE" KIFLIRŐL!!!!!!!!! NEM!!!!
A 89-es Orbán szemen köpné a mait,a csürhéjével együtt!
Én nem tehetem,csak azt tehetem,hogy másfél év múlva mindenkinek azt mondom,hogy segítsen kitakarítani a hazámból a folyton visszafelé néző,álszent,hazug tömjénfüstbe révedő, soha egyetlen szó erejéig el nem hihető,mesterségesen kitalált múlttal takarózó jövőtlen,pitiáner,kisszerű szarsághalmazt!
Nem vagyok megelégedve Bajnaival,és a társaival! De ha addigra nem találok mást,jobbat náluk,rájuk fogok ikszelni (leszarom hogy akarják megakadályozni,szavazni fogok a gyerekem miatt!) és mindenkit erre próbálok majd rávenni.
Bárkit,csak ezeket ne!
Bocs,kicsit elszállt az agyam,de másfél hét Benelux után megint sokkoló volt szembesülni az itthoni szarsággal.
Huhhhh!
gabóapó
2012.11.09 22:24:37
@BenFranklin: Most akkor veszettjó a humorod,és levetted a lényeget,vagy sajna te is azokat gyarapítod,akiktől kezdem megutálni a saját hazámat,azt,amivé lett. (pedig tényleg borzongok a himnusztól,de ez más téma)
Miért hazudnék? A fent sorolt nevek valódi embereket takarnak,számomra is meglepő volt,amikor kiderült,hogy a "Jó napot,Sziasztok"-ra "Buna Ziuával" köszöntek,és nem is tudtak másképp.
Közös kollégától hallottam később,hogy kérték az állampolgárságot,az útlevél miatt. (badarság,hogy mindenki tud magyarul,2009-ben voltam itthon,Budapesten egy állampolgársági eskütételen,a fekák-sárgák konkrétan papírból olvasták fel a szöveget-ráadásul nem is latin betűs szövegből)
Nem mondtam,hogy eljön,azt sem,hogy vityáékra fog.
De ha kicsit is érted,amire utalni akartam,te is felháborodsz eleve az elvtől.
Mert tényleg mi köze van bárkinek is a Hargitán ahhoz,hogy ez a taknyos vitézykölyök tovább játssza itt az úrifiút?
Miért hazudnék? A fent sorolt nevek valódi embereket takarnak,számomra is meglepő volt,amikor kiderült,hogy a "Jó napot,Sziasztok"-ra "Buna Ziuával" köszöntek,és nem is tudtak másképp.
Közös kollégától hallottam később,hogy kérték az állampolgárságot,az útlevél miatt. (badarság,hogy mindenki tud magyarul,2009-ben voltam itthon,Budapesten egy állampolgársági eskütételen,a fekák-sárgák konkrétan papírból olvasták fel a szöveget-ráadásul nem is latin betűs szövegből)
Nem mondtam,hogy eljön,azt sem,hogy vityáékra fog.
De ha kicsit is érted,amire utalni akartam,te is felháborodsz eleve az elvtől.
Mert tényleg mi köze van bárkinek is a Hargitán ahhoz,hogy ez a taknyos vitézykölyök tovább játssza itt az úrifiút?
Zászlót bontott az a közös civil szerveződés, amely nem csak az orbáni hatalom leváltását, a jogállamiság visszaállítását, új garanciáinak megteremtését tűzte ki célul, hanem politikai korszakváltást ígér, olyan változást, amelynek eredményeként hazánk újra élhető…..
Fent és lent - gátlástalan patriotizmus
Pörzse Sándor és a zöldséges ápolatlan felesége
2012.08.28 07:26:00
Pörzse Sándor a Barikád nevű jobbikos sajtóorgánumban illetve Mark Zuckerberg közösségi oldalán publikált egy keményet. Nevét ugyan nem írta le, de Szegedi Csanádot minősítette. Összeállt számára a kép: Szegedi lepaktált az ellenséggel. Vagyis Pörzse Sándor immár…..
gabóapó
2012.08.28 22:47:38
@dr. Kóser Malac: Ki biza!
Ha láttad volna valaha ezt, (az amúgy kiváló képzést adó vállaltan liberális intézményt)akkor láttad volna rajta a Yad Vashem (na ammeg mi igaz?)tábláját,illetve tábláit.
Nincs ezzel gond,de ez az egész nevetségesen álságos. Sámándob,meg szentkorona (akkó' most Vajk,István,Koppány,vagy ki a bánat?),égetünk egy kis EU-zászlót,de a markunkat/pofánkat koptatjuk Brüsszelben, és persze nem kis lóvéért.
Tiszta MIÉP. (bocs:miép) Amíg volt lóvé, volt ordenáré hang,amikor kiestek a pixisből,a szélrózsa (bocs:utalva csurka múltjára:szerjózsa)minden irányába estek szét.
Ha meg olyan qrva nagy népieschek,"vónahalenne"gábor minek rohangál az orosz,meg iráni követségekre nyakra-főre? (ne kezdj el meggyőzni,a asaját szememmel láttam,nem is egyszer.
Szar ügynök ez mind,színezettől
függetlenül...
Ha láttad volna valaha ezt, (az amúgy kiváló képzést adó vállaltan liberális intézményt)akkor láttad volna rajta a Yad Vashem (na ammeg mi igaz?)tábláját,illetve tábláit.
Nincs ezzel gond,de ez az egész nevetségesen álságos. Sámándob,meg szentkorona (akkó' most Vajk,István,Koppány,vagy ki a bánat?),égetünk egy kis EU-zászlót,de a markunkat/pofánkat koptatjuk Brüsszelben, és persze nem kis lóvéért.
Tiszta MIÉP. (bocs:miép) Amíg volt lóvé, volt ordenáré hang,amikor kiestek a pixisből,a szélrózsa (bocs:utalva csurka múltjára:szerjózsa)minden irányába estek szét.
Ha meg olyan qrva nagy népieschek,"vónahalenne"gábor minek rohangál az orosz,meg iráni követségekre nyakra-főre? (ne kezdj el meggyőzni,a asaját szememmel láttam,nem is egyszer.
Szar ügynök ez mind,színezettől
függetlenül...
Karambolozott az államfő... nyomják a szalagcímek, de nem ő vezetett. Csak az Audija karambolozott. Benne van a pakliban, aki vezet az hibázhat. Mindennapos dolog.
Az már nem annyira, hogy a TEK-es Audikban ki van kötve a kilométeróra. A videót sajnos majdnem végig kell szenvednetek…..
Azért nagy öröm, hogy a lesajnált, futottak még válogatottak csinálják meg nekünk az Eb-t. Lehetne persze keresni a törvényszerűségeket, hogy a dél-amerikaiak Mexikóban '86-ban vittek mindent, meg az ázsiai vébén a koreaiak, ugye, de ezt hagyjuk meg a szakíróknak, meg az…..
Az RTL Klub 1999 óta műsoron levő beszélgetős showműsorával kapcsolatban kis túlzással az utóbbi éveben szinte minden évadban felmerül a kasza kérdése, vajon folytatódik-e vagy sem, kell-e az RTL Klubnak egy nyilvánvalóan pártos, és egy oldalra (oké, mondjuk ki, balra) húzó…..
gabóapó
2012.05.13 22:15:46
@(C) Neel Armstrong (A): Tökre nem érint,semmilyen vonalon,de azt eléggé szánalmasnak tartom,hogy egy abszolút a nézettségen-és ezáltal az eladhatóságon-műló műsort egy jó kis zsidózásra lehessen felhasználni.
Mondom még egyszer:NEM ÉRINT A TÉMA SEMMILYEN FORMÁBAN, de szerintem ennél visszatetszőbb kevés van. Mi a rák köze van a szereplők származásának (főleg,ha nem is gyakorolják a hitüket) ahhoz,hogy valami jó-e,vagy sem?
De ha ilyen fóbiád van,akkor nézz körül a Simicska-Deutsch-Mráz Ágoston Sámuel-vonalon,vagy a nagytőkeellenes "nincsenekoligarchák" szövegben,majd kukkolj csak rá a gazdasági háttérre...
Sírtam kínomban a röhögéstől,amikor a békamenet elején Széles Gábor vitte a "nem leszünk gyarmat" transzparenst... Hát persze.. Nem leszünk-másé. Az,hogy a fél ország már az enyém,a maradék meg a mutyitársaimé... Hát az már más tészta...
Mondom még egyszer:NEM ÉRINT A TÉMA SEMMILYEN FORMÁBAN, de szerintem ennél visszatetszőbb kevés van. Mi a rák köze van a szereplők származásának (főleg,ha nem is gyakorolják a hitüket) ahhoz,hogy valami jó-e,vagy sem?
De ha ilyen fóbiád van,akkor nézz körül a Simicska-Deutsch-Mráz Ágoston Sámuel-vonalon,vagy a nagytőkeellenes "nincsenekoligarchák" szövegben,majd kukkolj csak rá a gazdasági háttérre...
Sírtam kínomban a röhögéstől,amikor a békamenet elején Széles Gábor vitte a "nem leszünk gyarmat" transzparenst... Hát persze.. Nem leszünk-másé. Az,hogy a fél ország már az enyém,a maradék meg a mutyitársaimé... Hát az már más tészta...
Szerda este tíz tájban szusszantam egy nagyot, végre elkészült egy oknyomozó dokumentumfilm az m1-nek arról, amit eddig is tudtunk, létezik egy kockás füzet, amiért vagy tíz éve nem adott egymillió forintot a Nemzeti Sport Karesznak. A Becsengetünk és elfutunk dokumentumfilm-sorozat…..
Újszerű autót márkaszervizbe viszek, eddig rendben. De hova menjek, ha már nem köt röghöz a garanciafüzet? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
gabóapó
2012.03.29 17:15:54
gabóapó
2012.03.30 10:48:36
@dr. Szabványok: Igazad van,ugyanakkor nem teljesen.
Én sem azt mondtam(írtam),hogy minden egyes "utángyártott" cucc egyenlő a gyárival. Hanem azt,hogy az autógyár NEM gyárt alkatrészt,(igazából autót sem,csak összeszerel)hanem megveszi az erre szakosodott gyártóktól.
Namármost nem biztos,hogy Pista bácsi az igazán illetékes forrás az eldöntésére,hogy mi felel meg "gyári minőségűnek",és mi nem. A komolyabb gyártók ezt igazolják is magukról,pont az adott márka (BMW,VW,stb.)gyártójától kapott HIVATALOS elismeréssel. Természetesen óriási szórás lehet utángyártott és utánygyártott között. Ugyanúgy,ahogy autó és autó között is.
De!
Amit állítottam,(és továbbra is esküszöm rá bárki/bármi előtt!) az az,hogy a gyári minőségű utángyártott és a "gyári eredeti" között NINCS technikai,műszaki különbség.
Amikor gyári szűrőről beszélünk, ne az általad felhozott márkát vegyük ide,hanem egy MANN Filtert,egy MAhlet,egy Knechtet, egy VIC-et. EZEK (és még jópár) valóban megegyeznek a gyári alkatrésszel.
Jó tudni,hogy az Európában gyártott szűrők több mint 90%-a ugyanabból a három gyárból származó papírt használja. Mégis van különbség,mert a papír az egy dolog,de hogy mennyi kerül bele (és ezáltal mekkora a szűrőfelület),milyen tömítéseket használnak, olajszűrőnél milyen,hány nyomástartó szelepet tesznek bele, stb. na az már tényleg nem mindegy.
DE!
(elméletileg)az EU-ban,és így Magyarországon is,csak bevizsgált,és típusengedéllyel rendelkező cikkeket lehet forgalmazni. Tehát elvileg mindegyik megfelel a technikai-műszaki előírásoknak. Ettől még nem biztos,hogy pont ugyanazt tudják,de a gyári beszállítóként működő alkatrészgyártók (kevés kivétellel)ugyanazt a minőséget adják. Ahol nem,ott a korrektebbek (lásd:Jurid/Bendix pld.) ezt meg is jelölik,így az ember tudhatja,hogy mit vesz meg.A forgalmazók korrektebbje ezt szintén feltünteti a saját katalógusrendszerében. (nem csinálnék reklámot nekik,de pld. a négybetűs,U-val kezdődő tipikus példa erre,ott egy fékbetétnél adott gyártói márkán belül különbséget tesznek a minőségek között)
Ezzel együtt hiszem azt,hogy egy-egy utángyártott cikk lehet akár jobb minőségű is,mint a gyári és erre is már láttam számtalan példát.
Összefoglalva:Örök igazság,hogy az aftermarket piacon igenis lehet ugyanolyan,vagy akár jobb minőséget is találni,mint amit a gyárban betettek az autóba eredetileg,csak éppen a forrást kell ismerni,vagyis meg kell bízni "Pista bácsi" ezirányú szakértelmében és abban,hogy nem akar átvágni.
Ha ez,ezek nincsenek meg,ott kell hagyni Pista bácsit,jó szívvel tudok ajánlani olyan szervizeket, ahol ez nem lehet kérdés.
Én sem azt mondtam(írtam),hogy minden egyes "utángyártott" cucc egyenlő a gyárival. Hanem azt,hogy az autógyár NEM gyárt alkatrészt,(igazából autót sem,csak összeszerel)hanem megveszi az erre szakosodott gyártóktól.
Namármost nem biztos,hogy Pista bácsi az igazán illetékes forrás az eldöntésére,hogy mi felel meg "gyári minőségűnek",és mi nem. A komolyabb gyártók ezt igazolják is magukról,pont az adott márka (BMW,VW,stb.)gyártójától kapott HIVATALOS elismeréssel. Természetesen óriási szórás lehet utángyártott és utánygyártott között. Ugyanúgy,ahogy autó és autó között is.
De!
Amit állítottam,(és továbbra is esküszöm rá bárki/bármi előtt!) az az,hogy a gyári minőségű utángyártott és a "gyári eredeti" között NINCS technikai,műszaki különbség.
Amikor gyári szűrőről beszélünk, ne az általad felhozott márkát vegyük ide,hanem egy MANN Filtert,egy MAhlet,egy Knechtet, egy VIC-et. EZEK (és még jópár) valóban megegyeznek a gyári alkatrésszel.
Jó tudni,hogy az Európában gyártott szűrők több mint 90%-a ugyanabból a három gyárból származó papírt használja. Mégis van különbség,mert a papír az egy dolog,de hogy mennyi kerül bele (és ezáltal mekkora a szűrőfelület),milyen tömítéseket használnak, olajszűrőnél milyen,hány nyomástartó szelepet tesznek bele, stb. na az már tényleg nem mindegy.
DE!
(elméletileg)az EU-ban,és így Magyarországon is,csak bevizsgált,és típusengedéllyel rendelkező cikkeket lehet forgalmazni. Tehát elvileg mindegyik megfelel a technikai-műszaki előírásoknak. Ettől még nem biztos,hogy pont ugyanazt tudják,de a gyári beszállítóként működő alkatrészgyártók (kevés kivétellel)ugyanazt a minőséget adják. Ahol nem,ott a korrektebbek (lásd:Jurid/Bendix pld.) ezt meg is jelölik,így az ember tudhatja,hogy mit vesz meg.A forgalmazók korrektebbje ezt szintén feltünteti a saját katalógusrendszerében. (nem csinálnék reklámot nekik,de pld. a négybetűs,U-val kezdődő tipikus példa erre,ott egy fékbetétnél adott gyártói márkán belül különbséget tesznek a minőségek között)
Ezzel együtt hiszem azt,hogy egy-egy utángyártott cikk lehet akár jobb minőségű is,mint a gyári és erre is már láttam számtalan példát.
Összefoglalva:Örök igazság,hogy az aftermarket piacon igenis lehet ugyanolyan,vagy akár jobb minőséget is találni,mint amit a gyárban betettek az autóba eredetileg,csak éppen a forrást kell ismerni,vagyis meg kell bízni "Pista bácsi" ezirányú szakértelmében és abban,hogy nem akar átvágni.
Ha ez,ezek nincsenek meg,ott kell hagyni Pista bácsit,jó szívvel tudok ajánlani olyan szervizeket, ahol ez nem lehet kérdés.
gabóapó
2012.04.01 18:29:16
@dr. Szabványok: Amiről te beszélsz,az két különböző dolog.
Egy:Hogy az adott olaj mit tud,azt nagyon komoly vizsgálatok után lehet csak ráírni a dobozára. És ha nem hamisított,(jellemzően NEM a drága olajat hamisítják,hanem megkérdezném én,hogy lehet egy akár alapminőségű olajat is 1000 Ft/liter ár alatt kihozni?! Szerintem sehogy-az egyszerűen szar)akkor az olaj az egyik legegyszerűbb téma. Ugyanis az adott motorhoz (váltóhoz,diffihez,stb.)egy adott műszaki tartalmat kell tudnia a löttynek. NEM az a lényeg,hogy pld.10W-40-es,hanem az,hogy milyen gyártói specifikációnak felel meg. Pld. az általad is jelzett BMW előírás. Azon belül, hogy milyen gyártmány,majdnem (!) teljesen mindegy. Tudnia kell az előírt kategóriát,és kész. Na persze azt viszont télen-nyáron,hóban fagyban-forróságban egyaránt...
A másik téma,az "egyéb" alkatrészek. Azt gondolom,hogy azért sem leszünk soha teljesen egy platformon,mert te (jogosan)a felhasználó szenével nézed,míg én azzal a szemmel,hogy ebből élek sok-sok éve,ezt tanultam,ilyen gyárak,gyártók üzemeiben voltam már több tucatszor is.És láttam,amit láttam.
Szerintem ezt nem kell túl spirázni. Ha te "gyárit" akarsz venni,vagy beletenni az autódba,tedd azt,a szíved joga. Csak annyi,hogy tudd,azt sem az adott autómárka valamelyik üzemében készítették,hanem jó eséllyel ugyanezt a márkát megtalálod "után gyártott"-ként is. Sőt:egyáltalán nem biztos,hogy a márkaszervízben nem "unixbárdiláng"-forrású cikket tesznek bele,mert ők is tudják,hogy nincs különbség,max a dobozolásban,illetve a realizált haszonban.
Persze hangsúlyozzuk sokadszorra is:CSAK a gyári beszállítói minőségű cikkek esetében van így,viszont ilyet minden forgalmazó kínálatában találni.
Összefoglalva:Az alap témám az volt,hogy NEM kell csak a garancia miatt márkaszervízbe vinni az autót,megfelelő technilógiával,és alkatrésszel független szervíz is pecsételhet,azt el kell fogadnia minden szervezetnek. (Magyarországon 2004 november 1. óta) Hogy ezen kívül ki,milyen forrásból származó anyagban hisz,az már az ő dolga.
Ha te a BMW-vel a Budapest Motorshoz jársz,tedd azt,ha bármilyen (minőségi munkát végző) független szervízhez,hát akkor sem jársz rosszul. A te döntésed.
Csak utolsó sztori,és ne tudjak felállni az asztaltól,ha nem igaz:számtalan esetben voltam már tanúja annak,hogy neves márkák neves márkaszervize nem tudta megoldani a hibát,és "fű alatt" elvitték a független specialistához,aki meg tudta csinálni,az általa berakott anyaggal.Utána visszavitték,az ügyfél kifizette,és meg volt győződve,hogy az autója nem hagyta el a műhelyt a javítás alatt,és "gyári" cikk került bele.
Nincs is ezzel baj,a cél teljesült,vagyis az autó jó lett,és megfelelő alkatrész,megfelelő módon került kicserélésre. Nem baj ez,csupán egy jel,hogy a "márkaszervíz-gyári alkatrész" egyáltalán nem olyan mindenható,mint azt esetleg gondolhatja bárki is.
Jó utat!
Egy:Hogy az adott olaj mit tud,azt nagyon komoly vizsgálatok után lehet csak ráírni a dobozára. És ha nem hamisított,(jellemzően NEM a drága olajat hamisítják,hanem megkérdezném én,hogy lehet egy akár alapminőségű olajat is 1000 Ft/liter ár alatt kihozni?! Szerintem sehogy-az egyszerűen szar)akkor az olaj az egyik legegyszerűbb téma. Ugyanis az adott motorhoz (váltóhoz,diffihez,stb.)egy adott műszaki tartalmat kell tudnia a löttynek. NEM az a lényeg,hogy pld.10W-40-es,hanem az,hogy milyen gyártói specifikációnak felel meg. Pld. az általad is jelzett BMW előírás. Azon belül, hogy milyen gyártmány,majdnem (!) teljesen mindegy. Tudnia kell az előírt kategóriát,és kész. Na persze azt viszont télen-nyáron,hóban fagyban-forróságban egyaránt...
A másik téma,az "egyéb" alkatrészek. Azt gondolom,hogy azért sem leszünk soha teljesen egy platformon,mert te (jogosan)a felhasználó szenével nézed,míg én azzal a szemmel,hogy ebből élek sok-sok éve,ezt tanultam,ilyen gyárak,gyártók üzemeiben voltam már több tucatszor is.És láttam,amit láttam.
Szerintem ezt nem kell túl spirázni. Ha te "gyárit" akarsz venni,vagy beletenni az autódba,tedd azt,a szíved joga. Csak annyi,hogy tudd,azt sem az adott autómárka valamelyik üzemében készítették,hanem jó eséllyel ugyanezt a márkát megtalálod "után gyártott"-ként is. Sőt:egyáltalán nem biztos,hogy a márkaszervízben nem "unixbárdiláng"-forrású cikket tesznek bele,mert ők is tudják,hogy nincs különbség,max a dobozolásban,illetve a realizált haszonban.
Persze hangsúlyozzuk sokadszorra is:CSAK a gyári beszállítói minőségű cikkek esetében van így,viszont ilyet minden forgalmazó kínálatában találni.
Összefoglalva:Az alap témám az volt,hogy NEM kell csak a garancia miatt márkaszervízbe vinni az autót,megfelelő technilógiával,és alkatrésszel független szervíz is pecsételhet,azt el kell fogadnia minden szervezetnek. (Magyarországon 2004 november 1. óta) Hogy ezen kívül ki,milyen forrásból származó anyagban hisz,az már az ő dolga.
Ha te a BMW-vel a Budapest Motorshoz jársz,tedd azt,ha bármilyen (minőségi munkát végző) független szervízhez,hát akkor sem jársz rosszul. A te döntésed.
Csak utolsó sztori,és ne tudjak felállni az asztaltól,ha nem igaz:számtalan esetben voltam már tanúja annak,hogy neves márkák neves márkaszervize nem tudta megoldani a hibát,és "fű alatt" elvitték a független specialistához,aki meg tudta csinálni,az általa berakott anyaggal.Utána visszavitték,az ügyfél kifizette,és meg volt győződve,hogy az autója nem hagyta el a műhelyt a javítás alatt,és "gyári" cikk került bele.
Nincs is ezzel baj,a cél teljesült,vagyis az autó jó lett,és megfelelő alkatrész,megfelelő módon került kicserélésre. Nem baj ez,csupán egy jel,hogy a "márkaszervíz-gyári alkatrész" egyáltalán nem olyan mindenható,mint azt esetleg gondolhatja bárki is.
Jó utat!
A Magyar Televízió a közmédia új rendszerében kiemelten figyel arra, hogy minőségi, pártatlan, naprakész és az állampolgárokat mindenben kiszolgáló hírszolgáltatást nyújtson. Munkatársaink szakmai felkészültsége, elhivatottsága a garancia arra, hogy nézőink mindig…..
gabóapó
2012.02.15 17:35:23
@Wernher vonn Braun: Ez mekkora szemellenzős gyökér! Nem elég a hírtévé,meg a "visszhang" a nívótlan (mondjuk a Hír annyira nem gagyi annál inkább a másik),elfogult,seggnyalós stílushoz?
Nem mondom,hogy az ATV sokkal jobb,de basszus ekkora szart közpénzből? Ejnye-ejnye... Fiúk,már megint csalódtam bennetek..4
(kétmillás kálmiban nem,ő már sok éve leszerepelt,még a kisfika zenecsatornánl)
Nem mondom,hogy az ATV sokkal jobb,de basszus ekkora szart közpénzből? Ejnye-ejnye... Fiúk,már megint csalódtam bennetek..4
(kétmillás kálmiban nem,ő már sok éve leszerepelt,még a kisfika zenecsatornánl)
Imádja Orbán Viktort, és közben azt gondolja, hogy jobb lenne, ha Európa visszavenne, hiszen itt arcoskodnak nekünk, miközben náluk verik a négereket? Ha azt hallja, "külföldi", rögtön az jut eszébe, hogy "holdudvar, szoknya, kettős mérce"? Önnek sosem…..
gabóapó
2012.02.14 14:17:42
@szemtanú: Ja... vagy túl sokat,értelmetlenül sokat kell kutakodni ahhoz,hogy a hazugsághalmazban valamiféle egzakt képe legyen. És amint tudjuk,akkor is pont annyit ér,mint az,aki csak az utolsónak elhangzott mondatot jegyezte meg,és annak alapján ikszel. Hogy is mondta Churchill? " a demokrácia nem jó,csak még nem találtak ki jobbat nála.." vagy valami ilyesmi. Tudom,hogy nem népszerű,(meg nem is igen lehetne kivitelezni),de ha rajtam múlna,minimum egy IQ,vagy közéleti ismeretek teszthez kötném a szavazati jogot.
Hátha más lenne a végeredmény...
vagy nem...
Hátha más lenne a végeredmény...
vagy nem...
gabóapó
2012.02.14 14:30:39
gabóapó
2012.02.14 14:33:49
Új év, új beszéd - régi sallangok.Persze azért vegyük egy picit hosszabra a dolgot, ha már csinálunk valamit, hát csináljuk normálisan - vagy annak tetszőn.Nem igazán van kedvem végigmazsolázgatni a beszédet, de Orbán egy-két állítására azért reflektálnom kell.1. Az új…..
A friss Demokrata hosszú elemzésben foglalkozik Schmitt Pál kisdoktorijával. A Tarts ki, Elnök úr! címből sejthető, milyen következtetésre jut írásában Hernádi Zsuzsa, aki ekként foglalja össze megállapításait: „A Demokrata az ügy kirobbanása kapcsán azon…..
gabóapó
2012.02.02 14:55:11
@cutcopy: Hát én ugyan sem kis,sem nagydoktorit nem írtam,csak két nyavalyás szakdolgozatot (ha jobban tetszik:diplomamunkát),de tudtommal a szabályok nagyjából azonosak. Vagyis: 30% lehet elmélet (ha úgy jobban tetszik forrásanyag),a többi pedig a választott téma alapos,részletes kifejtése,indoklása,véleményezése, megoldások,előremutató felvetések,értékelések összessége. Tehát:30 tetves %,és nem 180+18 rühes oldal!!!
PS:ha bármilyen doktorinál ettől lényegesen eltérő a megadott arány,akkor akkor vissza az egész,de szerintem nagyjából ez a mérvadó mindenhol.
PS:ha bármilyen doktorinál ettől lényegesen eltérő a megadott arány,akkor akkor vissza az egész,de szerintem nagyjából ez a mérvadó mindenhol.
Az Eurovíziós Dalfesztivál a világ egyik legviccesebb, de rohadt komolynak szánt zenés seregszemléje, aminek az egykori keleti blokkban az egészségesnél jóval nagyobb figyelmet szentelnek, de érdekes módon az északi országokban (svéd, norvég, finn) is azt hiszik, hogy ennél…..
A plagizálás ténye nem csak egy személy elmarasztalását jelenti, hanem annak a közösségét is, amelyben ez a munka elvégeztetett – állítja Bazsa György. A MAB elnöke szerint egy ilyen eset miatt az illetékes intézmény nemzetközi megítélésén is csorba eshet. A…..
gabóapó
2012.01.16 21:56:03
@bastian: Ugyanmár! Gondolod,mert valaki szemében ez a pösz a nímand,akkor visszasírja automatikusan a hornmedgyessygyurcsánylampertvereskisspétersatöbbi-brigádot?!?!?! NANE!!!!
Mindkettő mohó fasz gárda,de ezeknek még minimális stílusuk sincs! Ennyi a különbség (palibá szerint ez biztos külömbség),és nem több. Egyetlen tisztességes van csak köztük:Semjénzsolti! (nem véletlen,hogy doktor!)
hmmm... vagy csak vicceltem?! vajon?
Mindkettő mohó fasz gárda,de ezeknek még minimális stílusuk sincs! Ennyi a különbség (palibá szerint ez biztos külömbség),és nem több. Egyetlen tisztességes van csak köztük:Semjénzsolti! (nem véletlen,hogy doktor!)
hmmm... vagy csak vicceltem?! vajon?
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Toldi: licenc, a svéd Landsverk L60 licence.
Turán: Licenc, a Skoda (ha jól emlékszem) T21 licence.
Nimród: licenc, szintén egy svéd, a Landsverk L62 licence.
Zrínyi: Turán alapokon továbbfejlesztés.
Lehel: Nimród lapokon sebesültszállító, semmiféle harcértékkel nem bírt.
Tas: valóban előremutató korszerű konstrukció-pici hibája, hogy összesen két mintadarab alváza készült el, mikor a csepeli Weiss Manfréd gyárat 44' áprilisában szarrá bombázták.
Csaba: magyar szinten korszerű, de semmilyen nemzetközi összehasonlításban nem állta a meg a helyét. (magas, instabil, gyengén páncélozott, minimális tűzerő, stb.) nem véletlen, hogy maximum felderítőként használták, akként sem sokáig.
Straussler V3, V4: jellemző, hogy még a Magyar Királyi Honvédség sem rendszeresítette. (amúgy Straussler Miklós Angliában élt, sok köze nem volt Magyarországhoz akkor már)
Ha már korszerű magyar járművek a korból: Rába Botond, ami valóban a kor színvonalán álló konstrukció. Az összes többi sajnos vagy licenc, (és annak is maximum másodvonalbeli), vagy nem korszerű... Sommás, de kb. ez a reális..