Adatok
adamjanos
0 bejegyzést írt és 19 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Sokszor járok a Kassák Lajos utcában a kis bekerített lakótelep előtt. Már régóta be akarom mutatni, a Lengyelországból Magyarországra vándorolt munkáscsaládok egykori kis lakótelepét. Ma is elkülönül a többi környékbeli házaktól. Nem állapotuk, vagy koruk teszi…..
adamjanos
2015.02.08 11:31:18
Nagyon érdekes bejegyzés. Annyi apró kiegészítést tennék, hogy a munkások nem azért jöhettek ide, mert "határosak" voltunk Lengyelországgal, hanem mert az Osztrák-Magyar Monarchia része volt Galícia tartomány, ami a mai Dél-Lengyelországot és Nyugat-Ukrajnát jelentette és mivel egy ország voltunk természetesen szabad volt a költözés és munkavállalás, akárcsak ma az EU-ban, illetve azon belül különösen egyszerűen a Schengen-zónában. Közös pénzzel, közös piaccal, egyenrangú nemzetiségekkel, fejlett és elég liberális jogrendszerrel az Osztrák-Magyar Monarchia kis EU-ként máig a legnagyobb fejlődést hozta el Magyarország számára is.
Urbanista
Szépen körbeaszfaltozták, aztán kidöntötték a lámpaoszlopot a Keletinél
2014.02.19 14:03:44
Akár fogadóirodák érdeklődését is felkelthette volna, hogy mi lesz a Keletinél a szabadtéri lámpakiállítással, ahol a napokban felállítottak egy új lámpaoszlopot, a régit meg szépen, akkurátusan körbeaszfaltozták. Álmatlanul forgolódtam én is a tegnapi poszt után egész…..
adamjanos
2014.02.19 15:21:00
Urbanista
Baromi jó csúszkás képek a megújult Ferenciek teréről: ilyen volt, ilyen lett
2014.02.18 08:23:47
A Ferenciek tere megújítása az egyik legmenőbb, legbátrabb, legprogresszívebb húzás volt a főváros elmúlt néhány évében - ráadásul a végeredmény jól is néz ki. Ez utóbbit bizonyítja az a 12 képpár, amit az Origo tolt ki. A leglátványosabb változások persze a betömött…..
adamjanos
2014.02.18 10:24:33
Urbanista
Mégsem hibás Tiszavasvár neve a 4-es metróban. Vagy ha igen, akkor az egy több száz éves hiba!
2013.12.11 12:43:13
Fotó: BKK
Néhány napja a Szerencsi Válasz nyomán az Urbanistán is megjelent, hogy hibásan írták az egyik település nevét a Rákóczi téri metrómegállón, ráadásul öles betűkkel, betonba. Nos mint kiderült, tévedtünk: nem Tiszavasvári nevének végéről maradt le az i betű,…..
adamjanos
2013.12.11 21:09:03
@bpelhos: off topic, de az előző bejegyzésemben említett Geberyén ma valószínűleg Géberjén.
Urbanista
Betonba öntött helyesírási hiba a 4-es metró megállójában - FRISSÍTVE: nem hiba, vagyis nem mai
2013.12.09 09:13:56
Lenyűgözően jól néz ki a 4-es metró Rákóczi téri megállója. A nemrég elkészült állomás fotóját én is megosztottam, de a helyesírási hibát nem vettem észre, pedig öles betűkkel öntötték betonba. Kiszúrta viszont a Szerencsi Válasz!
FRISSÍTVE: Mint kiderült, valóban…..
adamjanos
2013.12.09 11:00:01
@shearer86: Köszi, miközben az előző bejegyzést írtam, nem láttam, hogy meg is érkezett a válasz.
Ezek szerint a tanulság, hogy az eredeti Büd községnevet, a mai Tiszavasvárira cserélték (azt is rosszul), míg Lednicnél vissztértek a régi Ledniczére a mai helyesírással. Szép kavar, mi lehet a többi feliraton:-)
Ezek szerint a tanulság, hogy az eredeti Büd községnevet, a mai Tiszavasvárira cserélték (azt is rosszul), míg Lednicnél vissztértek a régi Ledniczére a mai helyesírással. Szép kavar, mi lehet a többi feliraton:-)
adamjanos
2013.12.09 11:56:47
@Zubreczki Dávid: A feliratokhoz még utoljára: esetleg egy jó látható helyre elhelyezett tájékoztató tábla segíthetne, ami leírná a Rákóczi család életét, leírná a birtokok akkori és mai nevét (pl. Lednica), esetleg egy régi térképen elhelyezné. Lehet, hogy van ilyen az állomáson, de ha nincs akkor jó ötlet lenne, mivel a betonon úgysem javítanak majd.
„Elmegyek, elmegyek, hosszú útra megyek, hosszú út porából köpönyeget veszek.” (Kodály Zoltán feldolgozása)
Utazunk. Járjuk a világot. Napjaink embere már kedvére válogathat a különböző közlekedési eszközök, utazási módok között. A régi korok utazója néha hajóra…..
adamjanos
2013.11.28 16:40:43
@Innotéka: Köszönöm a választ. Úgy gondolom az ilyen gondolatcserék is rávilágítanak arra, hogy vannak olyan sokak által igaznak vélt tévedések, amelyek nehezen változtathatóak meg a köztudatban, de természetesen a meggyőzés nehézségétől válik még érdekesebbé egy ilyen vita.
A kérdéses területnek éppen az a különlegessége, hogy 1947-ig soha nem volt Csehszlovákia része. (Tehát nem az első bécsi döntéssel ideig-óráig magyar közigazgatás alá került területről van szó.) A pozsonyi hídfő kérdése külön is felmerült a párizsi békekonferencián, ahol Csehszlovákia Pozsony jobb katonai védhetősége érdekében 5 falu átengedését követelte. (az említetteken kívül Rajkát és Bezenyét is) A magyar delegáció legfőbb érve a határmódosítás ellen, éppen a Budapest-Bécs közúti közlekedésben beálló problémák voltak. A békekonferencia végül 3-2 arányban osztotta fel a területet és Oroszvár + a két falu 1947. október 15-én került Csehszlovákiához, néhány órát hagyva a helyieknek, hogy Magyarországra távozzanak. De ez más történet, máshol szívesen részletezem majd.
Az eredeti jogszabálynak a számát igen, de a szövegét még nem sikerült fellelnem a jogszabálytárban, de valóban több forrás szerint is a cikkíró által is hivatkozott 70846/1934. számú KM rendelet szabályozta először az utak számozását, jelenleg ezt a 19/1994 (V.31) KHVM rendelet teszi.
Nehezen, de sikerült megtalálni "Magyarország közlekedési térképe - 1937" szkennelt változatát, ez is megerősíti a korábban leírtakat: a térkép alján kiemelve láthatóak "Magyarország főközlekedési közútvonalai", amelyek közül az első: "1. Budapest-oroszvár-wieni"
A térképen a Magyaróvár (külön városként jelölve) és Hegyeshalom közötti utat 853-asként jelölik (bár nehezen olvasható) és még sok más érdekességet is tartalmaz.
A kérdéses területnek éppen az a különlegessége, hogy 1947-ig soha nem volt Csehszlovákia része. (Tehát nem az első bécsi döntéssel ideig-óráig magyar közigazgatás alá került területről van szó.) A pozsonyi hídfő kérdése külön is felmerült a párizsi békekonferencián, ahol Csehszlovákia Pozsony jobb katonai védhetősége érdekében 5 falu átengedését követelte. (az említetteken kívül Rajkát és Bezenyét is) A magyar delegáció legfőbb érve a határmódosítás ellen, éppen a Budapest-Bécs közúti közlekedésben beálló problémák voltak. A békekonferencia végül 3-2 arányban osztotta fel a területet és Oroszvár + a két falu 1947. október 15-én került Csehszlovákiához, néhány órát hagyva a helyieknek, hogy Magyarországra távozzanak. De ez más történet, máshol szívesen részletezem majd.
Az eredeti jogszabálynak a számát igen, de a szövegét még nem sikerült fellelnem a jogszabálytárban, de valóban több forrás szerint is a cikkíró által is hivatkozott 70846/1934. számú KM rendelet szabályozta először az utak számozását, jelenleg ezt a 19/1994 (V.31) KHVM rendelet teszi.
Nehezen, de sikerült megtalálni "Magyarország közlekedési térképe - 1937" szkennelt változatát, ez is megerősíti a korábban leírtakat: a térkép alján kiemelve láthatóak "Magyarország főközlekedési közútvonalai", amelyek közül az első: "1. Budapest-oroszvár-wieni"
A térképen a Magyaróvár (külön városként jelölve) és Hegyeshalom közötti utat 853-asként jelölik (bár nehezen olvasható) és még sok más érdekességet is tartalmaz.
adamjanos
2013.12.05 14:50:16
@Innotéka: Szerintem is egészen jó hangulatú az eredeti írás, hozzászólásomat egy kis fűszerezésnek szántam,a közelgő ünnepek bécsi forraltborozásai mellé. Őszintén szólva nem is vártam választ első bejegyzésemre. Állításom azonban nem változott, hogy az eredeti 1934-es kijelöléskor a budapest-bécsi 1. sz. főút Oroszvárnál lépett át Ausztriába, ezt az 1937-es térkép már három év közelségéből bizonyítja. (Határváltozás közben nem volt.)
Természetesen keresem az elsődleges forrást is a kereskedelmi minisztériumi (K.M.) rendelet formájában, de egyelőre még a könyvtárosunk sem találja (nincs a '34-es rendeletek között). Ha tart még a tisztelt cikkszerző és az esetleges olvasók türelme,amint megvan közzé teszem itt és a wikipédián is (ahol már javítottam az 1-es főútról szóló szócikket a fényképes és a térképes forrás alapján).
Természetesen keresem az elsődleges forrást is a kereskedelmi minisztériumi (K.M.) rendelet formájában, de egyelőre még a könyvtárosunk sem találja (nincs a '34-es rendeletek között). Ha tart még a tisztelt cikkszerző és az esetleges olvasók türelme,amint megvan közzé teszem itt és a wikipédián is (ahol már javítottam az 1-es főútról szóló szócikket a fényképes és a térképes forrás alapján).
Urbanista
Miért nem volt jó a régi? Miért pont most kell új? Mennyibe került? - minden metrólogós kérdéseteket nekiszegeztük a BKK-nak
2013.11.21 13:59:35
Elképesztő vihart kavartak az új metrólogók az Urbanistán. Míg egyes kommentelők meg voltak győződve, hogy a BKK fizetett ügynöke lettem, aközben a közlekedési központ - kis túlzással - válságstábot hívott össze tegnap a posztjaim miatt, annyira váratlanul érte őket a…..
Urbanista
Különös faragott kövek kerültek elő a Baross téri aluljáró bontásánál. Talán a régi Erzsébet híd darabjai?
2013.02.15 14:00:00
Fotó: Józsefváros Anno
A Józsefváros Anno amúgy is igen figyelemre méltó oldal, de most valami egészen különleges dolgot fedezett fel. A Baross tér aluljáróinak brutális bontásáról már itt az Urbanistán is esett szó, ám a lefeszegetett korlátoknál sokkal…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz