Adatok
NMihalY
0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Vajon ma sikeres lenne a szárnyas vízitaxi, a kompmozi vagy a bútorvásárlásra szakosodott hajójárat?
..
NMihalY
2020.12.03 11:48:41
@gigabursch: a Fecskék voltak a magyar gyártmányú, de kísérleti fázisban megrekedt hordszárnyas hajók. Pontosabban: összesen 1 Fecske készült, amit először a Dunán mutattak be, terv szerint készült volna a Balatonra is. A hiba az volt, hogy szárnyashajóra a KGST-n belül leginkább a Szovjetuniónak volt szüksége, akik már sikerrel gyártottak hajókat, így olcsóbb volt tőlük megvenni a Sólymokat. Az egyetlen magyar gyártmányú hordszárnyas hajóról leszerelték a hordszárnyakat, átalakították tavi motorossá, és a Velencei-tóra szállították. Máig üzemel Nadap motoros néven, Z-hajtóműves hajóként. (Ajánlom a hajoregiszter.hu böngészését bővebb infóért.)
Interjút készített a német püspöki konferencia hivatalos híroldala, a katholisch.de, a Würzburgi Egyetem liturgiakutatójával, Martin Stuflesser-rel. Stuflesser három éven át interjúkon keresztül kutatta azt, hogy a németországi papok hol és hogyan térnek el az Egyház által kötelezően előírt rendtől…..
A Budagyöngye kórház hazánk számos kihasználatlanul álló kórházai közül csupán az egyik. Az O.P.N.I.-val egyetemben 2007-ben bezárt intézmény állapota folyamatosan romlik...
1975. ápr 4-én, azaz ma 35 éve állították fel a Nulla kilométerkövet a Clark Ádám téren. Borsos Miklós alkotása a Sikló alsó állomása előtti kis parkban kapott helyet. Azért itt, mert innen indul a főbb útonalak kilométerszámlálása. Pontosabban az egyszámjegyű utak számozása, kivéve a 8-ast, de…..
NMihalY
2016.04.25 23:17:49
@Labancz: az Újlipótváros kivétel. Az 1950-ig nem Budapesthez tartozó kerületekben van, ahol nem igazították a számozási rendszert.
(Borsos Miklós műveit tekintve külön freudista tanulmányt lehetne írni. A legtöbb műve p*naábrázolás...)
(Borsos Miklós műveit tekintve külön freudista tanulmányt lehetne írni. A legtöbb műve p*naábrázolás...)
Egy rosszul írt betű, egy aljas átfirkálás, egy megszűnt és egy sosem volt település neve, na meg egy tökéletesen eltévedt utcatábla. Palotabarát, a BPXV bloggere ismét remek válogatást küldött az Urbanistára, saját fotókkal és ismertetőkkel. Át is adom neki a szót,…..
NMihalY
2013.11.24 17:54:36
@hatja: a Duna Plaza már *nem Újlipót*. Újlipót (másképpen Lipócia) határai: délen a Szent István körút, nyugaton a Duna, északon a Gogol utca, keleten a Váci út.
A Duna Plaza környéke konkrétan Angyalföld, a XIII. kerület pedig három részből áll: Angyalföld, Vizafogó, Újlipótváros.
A kerületek nagy része újabban nevet is kapott a sorszám mellé, a XIII. kerületnek nincs ilyen neve (még egy kerület van, amelyiknek nincs a sorszám mellett neve: II. kerület).
A Duna Plaza környéke konkrétan Angyalföld, a XIII. kerület pedig három részből áll: Angyalföld, Vizafogó, Újlipótváros.
A kerületek nagy része újabban nevet is kapott a sorszám mellé, a XIII. kerületnek nincs ilyen neve (még egy kerület van, amelyiknek nincs a sorszám mellett neve: II. kerület).
NMihalY
2013.11.24 18:00:07
@sasfiók: a Körvasút sor éppen Pestújhely (jól tudod és jó helyen laktál:) ) és Felsőrákos határán van... az újhelyi oldalon valamikor elnevezték Rákospalotai Körvasút sornak (ahelyett, hogy helyesen Pestújhelyi Körvasút sornak nevezték volna).
NMihalY
2013.11.24 18:01:34
@Cseh Balázs - Balee: valszeg a kimérő a másik oldal kimérésekor részeg volt, azt' sinusban haladt...
A budapesti tömegközlekedés történetében eddig nem nagyon volt példa arra, hogy a kerékpárosok véleményét kérdezzék arról, hogyan alakítanák át a várost. A Budapesti Közlekedési Központ biciklis kérdőíve viszont rögtön olyan kérdéseket feszeget, amelyek hazai…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz