Adatok
tatrafаn (törölt)
0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/9555a2634e870184df1d31250ff13d51_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Volt idő, amikor élen jártunk a járműiparban, és ezzel nem az Ikarusra gondolok, bár az ugrik be mindenkinek elsőre. A Magomobilok, Fejes Endre-féle lemezmotoros kocsik, Csonka postakocsik, Pannóniák sem voltak okvetlenül a csúcson, itt másról van szó. Egy kivételes képességű…..
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/0b2cf62f6608e24ca9b9497450a2dfbe_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Nem tudom, hogyan került Árpádunk szeme elé, de bizonyíthatóan ő volt az, aki átküldte nekem ezt a linket azzal, hogy: rapper a tatra mtx-ben. ...és az ominózus hivatkozás, a 34 perces kisfilmé, melybe unottam beletekertem, majd ennyit válaszoltam neki: na most én itt egy…..
tatrafаn (törölt)
2010.11.14 04:31:12
"Resemblance to KdF-Wagen / Volkswagen
Beetle
Both the streamlined design and the
technical specifications, especially the air-
cooled flat-four engine mounted in the
back, give the T97 a striking resemblance to
the KdF-Wagen or Volkswagen, the later
Beetle. It is believed that Porsche used
Tatra's designs since he was under huge
pressure to design the Volkswagen quickly
and cheaply. According to the book Car Wars, Adolf Hitler
called the Tatra 'the kind of car I want for
my highways'. Ferdinand Porsche later
admitted 'to have looked over Ledwinka's
shoulders' while designing the Volkswagen.
Tatra sued Porsche for damages, and
Porsche was willing to settle. However, Hitler
canceled this, saying 'he would settle the
matter.' When Czechoslovakia was
invaded by the Nazis, the production of the
T97 was immediately halted, and the lawsuit
dropped. After the war, Tatra reopened the
lawsuit against Volkswagen. In 1967, the
matter was settled when Volkswagen paid
Tatra 3,000,000 Deutsche Mark in
compensation."
wikipedia.org/wiki/Tatra_T97?wasRedirected=true
Beetle
Both the streamlined design and the
technical specifications, especially the air-
cooled flat-four engine mounted in the
back, give the T97 a striking resemblance to
the KdF-Wagen or Volkswagen, the later
Beetle. It is believed that Porsche used
Tatra's designs since he was under huge
pressure to design the Volkswagen quickly
and cheaply. According to the book Car Wars, Adolf Hitler
called the Tatra 'the kind of car I want for
my highways'. Ferdinand Porsche later
admitted 'to have looked over Ledwinka's
shoulders' while designing the Volkswagen.
Tatra sued Porsche for damages, and
Porsche was willing to settle. However, Hitler
canceled this, saying 'he would settle the
matter.' When Czechoslovakia was
invaded by the Nazis, the production of the
T97 was immediately halted, and the lawsuit
dropped. After the war, Tatra reopened the
lawsuit against Volkswagen. In 1967, the
matter was settled when Volkswagen paid
Tatra 3,000,000 Deutsche Mark in
compensation."
wikipedia.org/wiki/Tatra_T97?wasRedirected=true
tatrafаn (törölt)
2010.11.14 05:16:15
Tatra V570: a KdF-Wagen alapja -> wikipedia.org/wiki/Tatra_V570?wasRedirected=true
A KdF-ből lett aztán a Volkswagen Bogár, ebből a Porsche 356, majd a Porsche 911. A rokonság annyira erős, hogy még a klasszikus 911-esek alatt is Bogár futómű van. A Porsche cég első sorozatgyártású autója, a 356-os, pedig csak a felépítményében különbözik a Bogártól. Tulajdonképpen egy Bogár kupéról van szó, mert a gépészetük teljes mértékben azonos.
wikipedia.org/wiki?search=Porsche+356&x=13&y=12
A KdF-ből lett aztán a Volkswagen Bogár, ebből a Porsche 356, majd a Porsche 911. A rokonság annyira erős, hogy még a klasszikus 911-esek alatt is Bogár futómű van. A Porsche cég első sorozatgyártású autója, a 356-os, pedig csak a felépítményében különbözik a Bogártól. Tulajdonképpen egy Bogár kupéról van szó, mert a gépészetük teljes mértékben azonos.
wikipedia.org/wiki?search=Porsche+356&x=13&y=12
tatrafаn (törölt)
2010.11.14 23:25:40
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/781c87227c1ede0e54a287dfb3e61334_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Hihhhetetlen, hogy egyikük-másikuk mennyire béna, egyszerűen felfoghatatlan. Aztán vannak rendes szopógépek is, na, azok a legröhejesebbek. Formula–1-es pilóták „at their worst”. Vélemények az azonos című írásunkról...
tatrafаn (törölt)
2010.11.12 04:34:27
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Most már értem, honnan ered a Csepel D-566 - szintén brilliáns - kerékfelfüggesztése. Azelőtt nem ment a fejembe, hogyan születhetett meg az az autó mindenféle előzmény nélkül, hát most már értem.