Adatok
Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!
0 bejegyzést írt és 682 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az orosz hadsereg 2022 február 24-én rohanta le a független Ukrajnát, ám legelső offenzívája meglepetésre nem tudta azonnal térdre kényszeríteni az ukránokat. A kijevi vezetés hadseregét akkoriban jóval gyengébbnek tartották a nemzetközi biztonság-politikai szakértők, így szinte senki nem hitt…..
Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!
2023.08.27 21:34:44
@Köznapló:
Isten tudja már hogy hol hallottam a védelmi-biztosító övet mint kifejezést, de azt a területet értem alatta, ami a legelső összefüggő, harckocsi árokkal, beton tankcsapdákkal és egyéb kiépített akadályokkal rendelkező védelmi vonal előtt van, és az a feladata, hogy megakadályozza, hogy a támadás közvetlenül az első védelmi vonalra zúduljon.
A nyugati médiumok valóban azt írják, hogy az ukránok áttörték az "első orosz védelmi vonalat", de mindenesetre feltűnő, hogy nem látni a tankcsapdák, beton sárkányfogak, vasbeton bunkerek mellett vidáman pózoló ukrán katonákról készült felvételeket (állítani pedig bármit lehet, épp ezért erős fenntartásokkal kezelem mind az orosz, mind az ukrán/nyugati sajtót).
Ami az orosz tüzérségi fölényt illeti, ez egy olyan tényező amit minden elemző kiemel, mint óriási problémát az ukránok számára, sőt maguk az ukrán vezetők is így nyilatkoznak. Legutóbb az amerikaiak mondták, hogy azért küldenek kazettás lőszereket az ukránoknak, mert hagyományosból már nincs elég, vagyis nem csak eszközökben, de lőszerekben is hiányt szenvednek. Ehhez képest az oroszokról már vagy négy-ötször olvastam (ISW, brit titkosszolgálat), hogy "hamarosan" kifogynak a lőszerből/rakétából/drónból, de azóta sem fogytak ki.
"Orosz "pánik"+ eddig sem volt. A muszka olyan fajta, amelyik megy előre mint a faltörő kos és agyonlöveti magát, de akkor is csak megy előre. Ezt csinálják 500 éve. Ezt tudják. Mert kurvasokan vannak."
Régen lehet, hogy ilyenek voltak az oroszok (bár a "halálrohamok" gyakoriságát propaganda okokból erősen eltúlozták mind a szovjetek, mind a németek), de a jelenlegi háború nem ezt bizonyítja: Herszon és Harkov környékéről is kivonták az erőiket amikor egyértelmű volt, hogy nagy áldozatok nélkül nem tarthatók az állások. "Halálrohamokra" csak Bahmutban került sor, és ott is köztörvényes bűnözőket hajtottak neki az ukrán állásoknak, nem átlag sorkatonákat. Az az orosz katonatípus, amelyik gondolkodás nélkül nekirohan bárminek a jelek szerint már rég nem létezik.
"A "raszputyica" vagyis az őszi sarasodás nem lényeges most, mert a jelenlegi ukrán támadás addigra végetér (így vagy úgy) az orosz ellentámadás meg 8amihez most toboroznak) pedig csak utána indul majd el."
Én nem vagyok biztos abban hogy az oroszok ellentámadni akarnának a közeljövőben. Egyrészt a raszputyica őket ugyanúgy akadályozni fogja, mint az ukránokat, másrészt védekező félként kényelmes pozícióban vannak.
Hogy mekkora lesz az F-16-osok hatása, azt nyilván nem tudom megmondani. Csak azt tudom, hogy az F-16 nem éppen a legmodernebb nyugati technológiát képviseli (az első ilyen repülők 70-es években álltak rendszerbe) és hogy az ukránok nem kapnak belőlük eleget.
"Az ukrán hadsereg "ledarálása" nagyon odébb van még. Mára a világ egyik legjobb hadseregévé kovácsolódtak. Van még kraft bennük nyugati fegyverekkel és azok nélkül is."
Ez igaz, de az oroszoknak úgy tűnik, van ideje és erőforrása darálni. És attól tartok, hogy az ukrán "anyag" előbb el fog fogyni, mint az orosz.
Isten tudja már hogy hol hallottam a védelmi-biztosító övet mint kifejezést, de azt a területet értem alatta, ami a legelső összefüggő, harckocsi árokkal, beton tankcsapdákkal és egyéb kiépített akadályokkal rendelkező védelmi vonal előtt van, és az a feladata, hogy megakadályozza, hogy a támadás közvetlenül az első védelmi vonalra zúduljon.
A nyugati médiumok valóban azt írják, hogy az ukránok áttörték az "első orosz védelmi vonalat", de mindenesetre feltűnő, hogy nem látni a tankcsapdák, beton sárkányfogak, vasbeton bunkerek mellett vidáman pózoló ukrán katonákról készült felvételeket (állítani pedig bármit lehet, épp ezért erős fenntartásokkal kezelem mind az orosz, mind az ukrán/nyugati sajtót).
Ami az orosz tüzérségi fölényt illeti, ez egy olyan tényező amit minden elemző kiemel, mint óriási problémát az ukránok számára, sőt maguk az ukrán vezetők is így nyilatkoznak. Legutóbb az amerikaiak mondták, hogy azért küldenek kazettás lőszereket az ukránoknak, mert hagyományosból már nincs elég, vagyis nem csak eszközökben, de lőszerekben is hiányt szenvednek. Ehhez képest az oroszokról már vagy négy-ötször olvastam (ISW, brit titkosszolgálat), hogy "hamarosan" kifogynak a lőszerből/rakétából/drónból, de azóta sem fogytak ki.
"Orosz "pánik"+ eddig sem volt. A muszka olyan fajta, amelyik megy előre mint a faltörő kos és agyonlöveti magát, de akkor is csak megy előre. Ezt csinálják 500 éve. Ezt tudják. Mert kurvasokan vannak."
Régen lehet, hogy ilyenek voltak az oroszok (bár a "halálrohamok" gyakoriságát propaganda okokból erősen eltúlozták mind a szovjetek, mind a németek), de a jelenlegi háború nem ezt bizonyítja: Herszon és Harkov környékéről is kivonták az erőiket amikor egyértelmű volt, hogy nagy áldozatok nélkül nem tarthatók az állások. "Halálrohamokra" csak Bahmutban került sor, és ott is köztörvényes bűnözőket hajtottak neki az ukrán állásoknak, nem átlag sorkatonákat. Az az orosz katonatípus, amelyik gondolkodás nélkül nekirohan bárminek a jelek szerint már rég nem létezik.
"A "raszputyica" vagyis az őszi sarasodás nem lényeges most, mert a jelenlegi ukrán támadás addigra végetér (így vagy úgy) az orosz ellentámadás meg 8amihez most toboroznak) pedig csak utána indul majd el."
Én nem vagyok biztos abban hogy az oroszok ellentámadni akarnának a közeljövőben. Egyrészt a raszputyica őket ugyanúgy akadályozni fogja, mint az ukránokat, másrészt védekező félként kényelmes pozícióban vannak.
Hogy mekkora lesz az F-16-osok hatása, azt nyilván nem tudom megmondani. Csak azt tudom, hogy az F-16 nem éppen a legmodernebb nyugati technológiát képviseli (az első ilyen repülők 70-es években álltak rendszerbe) és hogy az ukránok nem kapnak belőlük eleget.
"Az ukrán hadsereg "ledarálása" nagyon odébb van még. Mára a világ egyik legjobb hadseregévé kovácsolódtak. Van még kraft bennük nyugati fegyverekkel és azok nélkül is."
Ez igaz, de az oroszoknak úgy tűnik, van ideje és erőforrása darálni. És attól tartok, hogy az ukrán "anyag" előbb el fog fogyni, mint az orosz.
Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!
2023.08.27 21:35:22
@Nietzsche.: Pedig így volt, keress rá. 2001 után csak próbálkozások voltak, mert miután "kiderült", hogy egy módszertanilag helyes és pontos népszámlálás rengeteg pénzbe kerül az egymást követő kormányok mind lemondtak róla.
Még Zelenszkijék is azzal kampányoltak annak idején, hogy így 20 év után tartanak egyet, aztán amikor kormányra kerültek már beérték azzal is, hogy mobil telefon használat alapján becsülték meg a népesség számát (ez alapján egyébként 37,3 millió jött ki 2020-ban):
eurasianet.org/ukraines-census-attempt-crashes-and-burns-yet-again
Nem tudom, hogy a Worldometers, vagy az EU, vagy bárki más honnan szerzi az adatait, de az ukránok saját becslése 2020-ban 37 millió volt.
Ami a 10 milliós csökkenést illeti: ha valóban ekkorát csökkent a népesség tavaly óta, de az EU-ban hivatalosan csak 4 millió ukrán menekült van jelenleg, akkor hová tűnt a maradék 6 millió? Ez olyan, mintha Horvátország és Szlovénia teljes lakosságát egyszer csak elnyelné a föld. Lehetséges egyáltalán ekkora statisztikai hiba az EU-ban?
Még Zelenszkijék is azzal kampányoltak annak idején, hogy így 20 év után tartanak egyet, aztán amikor kormányra kerültek már beérték azzal is, hogy mobil telefon használat alapján becsülték meg a népesség számát (ez alapján egyébként 37,3 millió jött ki 2020-ban):
eurasianet.org/ukraines-census-attempt-crashes-and-burns-yet-again
Nem tudom, hogy a Worldometers, vagy az EU, vagy bárki más honnan szerzi az adatait, de az ukránok saját becslése 2020-ban 37 millió volt.
Ami a 10 milliós csökkenést illeti: ha valóban ekkorát csökkent a népesség tavaly óta, de az EU-ban hivatalosan csak 4 millió ukrán menekült van jelenleg, akkor hová tűnt a maradék 6 millió? Ez olyan, mintha Horvátország és Szlovénia teljes lakosságát egyszer csak elnyelné a föld. Lehetséges egyáltalán ekkora statisztikai hiba az EU-ban?
Szlovákiában 10 év után 2020-ban eljött politikai fordulat, ami nagyon hamar kifulladt. Hogyan bukhat el egy látszólag győztes kormány? Mit tanulhat a magyar ellenzék a szlovákiai példából?..
Két hónappal az orosz hadsereg Ukrajna ellen megindult (hadüzenet nélküli) háborújának megkezdése után érdemes elgondolkodni azon, hogy miként is végződhet ez a konfliktus. Jelenleg hat lehetséges forgatókönyvről beszélhetünk, melyeknek különböző a valószínűsége.
1. Megegyezés és Ukrajna…..
Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!
2022.04.28 01:05:47
@Editor_: Az engem is nagyon érdekelne, hogy szerintetek miért van nagyobb esély egy K-Európai eszkalációra (=atomháború), mint Ukrajna felosztására (már a kiinduló állapot is ez volt, és az elmúlt 8 évben működött is).
Az április hónap valóban bolondos volt. Az évszázad eddigi leghidegebb áprilisa hagyott el minket, és szerintem nagyon kevesen sajnáljuk. Ezzel ellentétben viszont a hónap végén hirtelen szabad lett vásár, és lehetett vakcinát választani. Érdekes események alakultak ki...
Az orbánista manipuláció jellegzetessége a „fiamnak mondom, hogy a menyem értsen belőle”-effektus, vagyis hogy baloldali-liberálisnak tüntet fel valamit, amitől el akarja tántorítani a jobboldaliakat. Ha a keresztényi emberiesség azt diktálná, hogy a háború elől menekülőket, vagy a magyar…..
Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!
2021.04.06 23:56:16
@Magyaur: "A Fidesznek az az érdeke, hogy elterelje a figyelmet György István katasztrofális oltásszervezéséről és hogy minden felelősséget a 2022-es választások előtt a „hazaáruló” ellenzék nyakába varrja."
Miféle katasztrofális oltásszervezésről beszél? Tény hogy eleinte döcögött kicsit a rendszer (ez így szokott lenni ilyen volumenű projektek kapcsán), de március második felétől már napi szinten rengeteg embert be tudnak oltani. Jópár ismerősöm és családtagom megkapta már a vakcináját és mindegyiküknek nagyon flottul ment a folyamat. Hol a rákba' van itt a katasztrófa?
Ami meg az ellenzék oltásellenességét illeti: nem úgy oltásellenesek mint a gyíkemberlátók, ez kétségtelen. Azok ugyanis őszintén meg vannak győződve róla, hogy a világkormány (most éppen) így akarja őket chippel ellátni / kiírtani stb.. Ezzel szemben az ellenzék tisztán politikai számításból kampányol (még most is, eszem megáll!) a keleti vakcinák ellen, mivel ha lassabban haladna az oltási program, akkor csak később lehet nyitni, és a társadalomban felgyülemlett frusztrációt kihasználva könnyebben nyerhetnének választást jövőre. A kínai ill. az orosz vakcinával eddig semmi probléma nem volt, ellenben az EMA által rohamtempóban bevizsgált (mert nyugaton ugye nincs politikai nyomás, ugye, kedves szerző?) AstraZenecáról már egy hónapja nem tudják eldönteni, hogy megöl-e minket vagy sem.
Miféle katasztrofális oltásszervezésről beszél? Tény hogy eleinte döcögött kicsit a rendszer (ez így szokott lenni ilyen volumenű projektek kapcsán), de március második felétől már napi szinten rengeteg embert be tudnak oltani. Jópár ismerősöm és családtagom megkapta már a vakcináját és mindegyiküknek nagyon flottul ment a folyamat. Hol a rákba' van itt a katasztrófa?
Ami meg az ellenzék oltásellenességét illeti: nem úgy oltásellenesek mint a gyíkemberlátók, ez kétségtelen. Azok ugyanis őszintén meg vannak győződve róla, hogy a világkormány (most éppen) így akarja őket chippel ellátni / kiírtani stb.. Ezzel szemben az ellenzék tisztán politikai számításból kampányol (még most is, eszem megáll!) a keleti vakcinák ellen, mivel ha lassabban haladna az oltási program, akkor csak később lehet nyitni, és a társadalomban felgyülemlett frusztrációt kihasználva könnyebben nyerhetnének választást jövőre. A kínai ill. az orosz vakcinával eddig semmi probléma nem volt, ellenben az EMA által rohamtempóban bevizsgált (mert nyugaton ugye nincs politikai nyomás, ugye, kedves szerző?) AstraZenecáról már egy hónapja nem tudják eldönteni, hogy megöl-e minket vagy sem.
Szegedi Kattintós
Tényleg balos libernyákok vagyunk, ha nem akarjuk beadatni magunknak a kínai vakcinát?
2021.02.28 17:07:33
Lassan minden magas tisztséget betöltő fideszes politikus megkapja a védőoltást, és többségük demonstratív módon a kínai vakcinát választja. Nem is lenne ezzel gond, hiszen saját akaratukból választották a Sinopharm-vakcinát, de az oltóanyag körüli vitáknak olyan politikai töltete van, ami messze…..
USA OFF, a nap, amikor a modernkori demokrácia meghalt!
Európából nézve blazírt nyugalommal néztem mindig is mi történik az USA-ban. Tetszett a gyakorlatiasságuk, profizmusuk, önbizalmuk, erejük, de dühített az álszentségük, a mindent a profitnak alárendelő szemléletük, a történelmükben…..
Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!
2021.01.07 09:33:30
@hannibal_barcas_127: Kérj az óvónénitől egy kis meleg tejecskét, attól majd lenyugszol :D
Valami DK-s agyhalott EU-képviselő azt találta mondani pár perce a rádióban, hogy Orbán feladta a vétót, hú de megfutamodott, meg hogy ez most a legnagyobb bukása. Tényleg nem tudom, nem fogja fel, hogy mi történt, vagy tudja, csak akkora sokkot kapott, hogy csak a bekészített demagóg panelt bírja…..
Kevesebb mint két év van a következő választásokig, ha nem válik be Török Gábor jóslata az előrehozott választásokról. Ma még nincs miért előrehozni, hiszen a Fidesz továbbra is nyerő helyzetben van, az ellenzék meg keresi önmagát, vagy éppen próbál túlélni.
Nézzük meg, hogy állnak az ellenzéki…..
1000 leütés
A második tény, amit az ellenzék nem hajlandó elismerni Orbánnal kapcsolatban
2020.04.03 10:46:42
Nemrég írtam egy posztot, amelyben Orbán hitvallásának vezérmondatáról értekeztem -- akként, hogy az ellenzéki politikusok képtelenek felfogni és a jelentőségén értékelni azt. A mondat lényege, hogy Orbán úgy kel és úgy fekszik, hogy ha nincs hatalmon, akkor meg akarja szerezni a hatalmat, ha pedig…..
Rengeteg kritika érte szinte a kezdetektől a Star Wars filmek készítőit, producereit és rendezőit amiért egyértelmű politikai üzeneteket helyeztek/helyeznek el a franchise epizódjaiban, állást foglalva ezzel bizonyos politikai szemlélet (és világlátás) mellett. Egynémely részek kevésbé, mások…..
Szegedi Kattintós
A magyar kormány suttyomban fogad be menekülteket – Ez veszélyes!
2019.02.22 15:55:38
Szokásához híven bort iszik és vizet prédikál az Orbán-kormány menekültügyben. Korábban titokban úgy teljesítette az unió által előírt menekültkvótát, hogy közben milliárdokból hirdette, hogy Magyarország nem fogad be migránsokat. Ma már szinte meg sem lepődünk azon, hogy olyan venezuelai menekültek…..
Egyszerre lehet szórakoztató és dühítő nézni egy parlamenti vitát, amelyben időnként válogatott szitkokat vágnak egymás fejéhez a politikusok, de az ember közben arra gondolhat: mégiscsak ők vezetik az országot. Szerencsére nem mindenki tartja a heves viselkedést…..
Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!
2018.12.11 22:48:42
Médianapló
Médianapló - Kunhalmi miért Orbánban keresi a választási vereség okát?
2018.07.07 10:42:48
A Mozgó Világ című folyóirat találmánya a Fapados Szalon. Közéleti személyiségek fejtik ki álláspontjukat egy időszerű témáról. Május 9-én az április 8-i országgyűlési választás került szóba, a szerkesztett szöveg a 2018/ 6. számban látott napvilágot. Tegnap délután Bolgár György, a Klubrádió…..
Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!
2018.07.08 17:59:45
Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!
2018.07.08 18:06:17
Gyereket gázolt egy segway a Várban – mi következik ebből?..
Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!
2018.06.03 13:22:41
A milliárdos üzletembernek a Fidesz elnökével történt szakítás óta 4 éve, a rossz viszony elfajulása óta 3 éve, 2 hónapja és 1 napja lett volna, hogy puszító információkat hozzon nyilvánosságra egykori barátjáról és szövetségeséről...
Képviselő választás előtt állunk, ami elvileg azt jelentené, hogy a magyar állampolgárok csoportjai megválasztják azokat az embereket, akik majd a Parlamentbe kerülve képviselik az érdekeinket. Az érdekeinket, amelyek közül egyet nagyon nagyon egyértelműen a pártok tudomásukra…..
Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!
2018.04.02 00:53:24
Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!
2018.04.02 14:36:09
@chrisred: "Míg azok, akik ellen ez az érzelmi hangulatkeltés irányul, nyilvánvalóan óvatosabbak, titkolják a politikai preferenciáikat. Ezért adnak torz képet a jelenlegi mérések."
Lehet, hogy ebben igazad van, de én mást tapasztaltam az elmúlt választások során. Akkor is azt mondták a politikusok (sőt egyes közvéleménykutatók is), hogy a fideszesek, jobbikosok, mszpsek stb. egy része titkolja a pártpreferenciáját a felméréseken, ehhez képest mindig kb. a papírforma érvényesült. A titkolózó szavazók aránya sohasem volt akkor, hogy érdemben befolyásolja az eredményeket.
De van itt még valami. A rendszerváltástól idáig mindig érvényesült az a szabály, hogy a szavazókorú népesség kb. egy harmada sosem megy el választani. Erre bizton számíthatunk most is. Ha pedig így van akkor a Medián legfrissebb felmérése meglehetősen valósnak tűnik. Ami Hódmezővásárhelyt illeti, ott helyben lehetett valami, amit a Fidesz nagyon eltolt, ezért nem hiszem, hogy országosan reprezentatív lenne. De hát ne legyen igazam.
Lehet, hogy ebben igazad van, de én mást tapasztaltam az elmúlt választások során. Akkor is azt mondták a politikusok (sőt egyes közvéleménykutatók is), hogy a fideszesek, jobbikosok, mszpsek stb. egy része titkolja a pártpreferenciáját a felméréseken, ehhez képest mindig kb. a papírforma érvényesült. A titkolózó szavazók aránya sohasem volt akkor, hogy érdemben befolyásolja az eredményeket.
De van itt még valami. A rendszerváltástól idáig mindig érvényesült az a szabály, hogy a szavazókorú népesség kb. egy harmada sosem megy el választani. Erre bizton számíthatunk most is. Ha pedig így van akkor a Medián legfrissebb felmérése meglehetősen valósnak tűnik. Ami Hódmezővásárhelyt illeti, ott helyben lehetett valami, amit a Fidesz nagyon eltolt, ezért nem hiszem, hogy országosan reprezentatív lenne. De hát ne legyen igazam.
Médianapló
Médianapló - Akarnak-e győzni a március 15-én szónokló ellenzéki poliikusok?
2018.03.15 10:34:26
Amikor e sorokat írom, még nem hangzottak el az ünnepi beszédek. Annyi azonban már nyilvánvaló, hogy az ellenzéki pártok külön-külön próbálják meggyőzni híveiket a vélt vagy valóságos igazukról. Nem tudható, vajon mit mondanak majd, de aligha űberelik Szigetvári Viktor tegnapi kijelentését. Az…..
Jegyzettár
Az Árpád-házi királyok genetikája - új kutatások III. Béla földi maradványain [53.]
2018.02.22 19:52:20
Nemrégiben (2018 február 10-én) jelent meg az Archaeological and Anthropological Sciences nevű szakfolyóiratban egy érdekes cikk a 2013 –ban feltárt (és azóta vizsgálatoknak alávetett) budapesti királysírról, mely a Mátyás-templomban található és a kutatók szerint III Béla illetve Chatillon Anna…..
B1 BLOGCSALÁD
Sivalkodik a magyar kormány az iszlám terjeszkedés és a keresztényüldözés miatt, közben Magyarország fegyvert exportál az Iszlám Államnak
2017.12.28 12:02:02
Csak ezen az egy ügyön meg kellene buknia Szijjártótól kezdve a keresztényüldözésekkel foglalkozó államtitkárságnak. ..
B1 BLOGCSALÁD
Nagy Bandót megtörte a gyűlölethadjárat: bocsánatot kért a megbántott Orbántól
2017.12.26 16:58:19
Majdhogynem könyörögve kéri, hagyják életben...
Az egyik olvasó azt kérdezte, miként látom a volt miniszterelnök kormányfői ambícióit. Azt vette ki tegnapi bejegyzésemből, hogy a két baloldali pártelnök, a DK-s Gyurcsány Ferenc és az MSZP-s Molnár Gyula baráti beszélgetésnek álcázott tévévitájában a volt kormányfő sejtelmesen fogalmazott. Majd a…..
Viszlát, kétharmad!
A választók összefogása: így állítható meg 2018-ban a kétharmad
2017.10.09 14:00:00
A 2018-as választást minden valószínűség szerint a Fidesz fogja nyerni. S ha ez így lesz, annak elsődleges oka az ellenzék megosztottsága lesz. Támogatottságukat tekintve az ellenzéki pártoknak külön-külön nincs reális esélyük a kormányváltásra, a teljes ellenzéki összefogásnak viszont szintén nincs…..
Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!
2017.10.09 21:02:04
Az elismert maffiaszakértő és író, Roberto Saviano szerint messze nem Olaszország, vagy mondjuk Kolumbia, esetleg Mexikó a leginkább korrupt ország a világon. A hivatalos lista kicsit másképp néz ki...
Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!
2017.08.16 13:55:41
Még csak 2017 augusztusát írjuk, de már szinte teljes bizonyossággal kijelenthető, hogy a 2014-es összefogáshoz hasonlóan, még csak alakulófélben levő baloldali csoportosulás nem fog sikerülni. Nehéz véleményt mondani valami olyanról, ami hivatalos formában még meg sem alakult, de részeinek…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A legzavaróbb azonban az, hogy még azt sem tudjuk pontosan, hogy az EU-ban hány ukrán menekült tartózkodik illetve nagyon ellentmondásosak a különböző forrásokból érkező számok.
A legfrissebb hivatalos EU-s adat 4 millió fő, idén augusztusban:
www.portfolio.hu/global/20230809/kiderult-mely-orszagok-fogadtak-be-a-legtobb-ukran-menekultet-632689
Ugyanakkor emlékeim szerint a háború kitörése óta csak a magyar schengeni határokon - tehát az ukrán és román határon együtt - napi szinten átlag 10.000 fő ukrán kelt át, de lehet hogy több is (a tegnapi adat 23.000 például). Ma van a háború 549. napja és ha nem számolunk a háború kirobbanását követő néhány héttel, amikor nap szinten százezres tömegek menekültek el Ukrajnából, akkor is legalább 549*10.000 = kb. 5,5 millió menekültről beszélünk eddig, csak a magyar határszakaszon (és ott van még a szlovák és a lengyel, aminek a forgalmáról nem is tudunk) -> tényleg csak 4 millió ukrán menekült lenne az EU-ban?