Adatok
firpo88
0 bejegyzést írt és 75 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Előszó a bejegyzéshez: két héttel ezelőtt a Mindennapi klasszikusok blog Facebook oldalára kikerült Mendelsshon Hegedűversenyének első tétele az alábbi ajánlóval: "Ahogyan a hegedűverseny kezdődik, annál talán nincs is szebb és édeskésebb dallam..."A megosztáshoz 11…..
Három gyermekhez többféle módon juthat az ember: kitartó gyermekszüléssel, jól sikerült második házassággal, az ügyesebbek egy patronból megoldják. Viszont ilyenkor egy csapásra szembesülnek az nagy kérdéssel: milyen autóban fér el három gyerekülés? Mai cikkünk…..
firpo88
2011.07.07 17:58:39
@fogash: Fiestába ebben a sorrendben belefér:
Graco Junior Maxi, Römer King Quickfix, Concord Trimax. Az utóbbi kettő sajátöves.
Fusionba is, Focusba is, Mondeoba is.
Nem kérdés, állítás. Más sorrendben nem fér bele, főleg a becsatolás okoz gondot.
Nem csak az autó számít, az ülés típusa is.
Lehet tovább hétszentségelni.
Graco Junior Maxi, Römer King Quickfix, Concord Trimax. Az utóbbi kettő sajátöves.
Fusionba is, Focusba is, Mondeoba is.
Nem kérdés, állítás. Más sorrendben nem fér bele, főleg a becsatolás okoz gondot.
Nem csak az autó számít, az ülés típusa is.
Lehet tovább hétszentségelni.
Épp az egyik Harry Potter film megtekintése után írom a bejegyzést, de már most kétségeim vannak: vajon a filmben vagy az új nyugdíjtervekben van-e több varázslat.Különösen most, hogy éppen a valódi egyéni számlákat sem adják oda, amelynek ígérete egy fontos…..
Gondolta a Homár, hogy lesz még móka a becsődölt MÁV Biztosítóval, de ilyen szörnyűségre nem számított: Párommal 2006 év elején karamboloztunk az egyik madaras áruház parkolójában. Érvényes felelősségbiztosításunk volt (vesztünkre a Mávnál.) Kedvesem elismerte a…..
firpo88
2011.06.10 15:18:51
@Roltii: miután a MABISZ fizetett, szépen beperel téged, mint károkozót. Az, hogy a MABISZ fizet, az csak a károsultat védi. A károkozónak ebben az esetben polgári jogi perben kell teljes vagyonával a kárért jótállni.
Éveken keresztül tudott volt, hogy a MÁV és a KÖBE egyaránt egy surmó, szemét cég, aki mindent vitat, soha nem fizet, minden szarral perre megy, ezért voltak olcsóbbak. Az ember csak azért fohászkodott, hogy nehogy egy olyan idiótával kerüljön szembe, akit a MÁV vagy a KÖBE biztosított.
Ha valakinek nem jut el az agyáig az, hogy a kötelező biztosítás őt is védi egy nagyobb kiadástól, és egy ilyen szemét céggel szerződik, akkor fizessen 2 millát öt év után. Rászánt volna még 10-20k forintot, megúszott volna 2 milkót.
Éveken keresztül tudott volt, hogy a MÁV és a KÖBE egyaránt egy surmó, szemét cég, aki mindent vitat, soha nem fizet, minden szarral perre megy, ezért voltak olcsóbbak. Az ember csak azért fohászkodott, hogy nehogy egy olyan idiótával kerüljön szembe, akit a MÁV vagy a KÖBE biztosított.
Ha valakinek nem jut el az agyáig az, hogy a kötelező biztosítás őt is védi egy nagyobb kiadástól, és egy ilyen szemét céggel szerződik, akkor fizessen 2 millát öt év után. Rászánt volna még 10-20k forintot, megúszott volna 2 milkót.
firpo88
2011.06.10 16:00:32
@Roltii: azért hittél a PSZAF-nek, mert kényelmesebb volt. Most is kényelmesebb mást hibáztatni.
Nem kell hozzá bonyolult táblázat, hogy az ember rájöjjön, ha valami átlagára X pénz, de más 0.6X-ért árulja, bukta lesz a vége belőle. Egyébként is, MÁV. Miegyebet kell még mondani. Tegyük hozzá, a KÖBE hamarabb bedőlt, akkor is lehetett volna pattanni a MÁV-tól.
Nem kell hozzá bonyolult táblázat, hogy az ember rájöjjön, ha valami átlagára X pénz, de más 0.6X-ért árulja, bukta lesz a vége belőle. Egyébként is, MÁV. Miegyebet kell még mondani. Tegyük hozzá, a KÖBE hamarabb bedőlt, akkor is lehetett volna pattanni a MÁV-tól.
Érdekes cikket olvastam az előbb a Napi Gazdaságon: a MÁV egyik igazgatósági tagja, Lantos Csaba harmadával csökkentené a MÁV tarifáit, főleg azért, hogy a közösségi közlekedés újra előnyben legyen az egyéni közlekedési módokkal szemben. Ezt társítanák a jelenlegi…..
firpo88
2011.06.10 09:57:16
@GMS: miért fizessek külön díjat az úthasználatért, bakker? Azért fizetek adót, hogy abból utat építhessenek, én meg azon közlekedhessek. Mit gondolsz a benzinben mennyi adó van? Még a jövedéki adóra is fizetek ÁFÁ-t. Ha kocsit veszel, aon mennyi adó van? Regisztrációs adó, ÁFA, tulajdonszerzési illeték, külön pénz a forgalmira, a rendszámra, a forgalombahelyezésre, stb.
Ha csak azok használhatják az utat, akik mellette laknak, akkor építsék meg az ő adójukból. Nagy település szilárd út, kis település földút.
Ha csak azok használhatják az utat, akik mellette laknak, akkor építsék meg az ő adójukból. Nagy település szilárd út, kis település földút.
firpo88
2011.06.10 12:21:25
@akkor most mi van?: a hír nem az, hogy csökkentik az árakat. A hír ez: a MÁV nem képes értékarányos és versenyképes szolgáltatást nyújtani, ezért a versenytársakra kivetett adó növelését szorgalmazza. Tegyük még hozzá, hogy nem az árat csökkentené, hanem a saját szolgáltatására kivetett adó tartalmát.
Nem mellesleg pedig kéri a saját adósságának az adófizetők pénzéből történő szanálását. Mindezekért cserébe persze semmit sem ajánl.
Ami miatt is a kommentelők fel vannak háborodva az az adónövelés és nem pedig az árcsökkentés.
Nem mellesleg pedig kéri a saját adósságának az adófizetők pénzéből történő szanálását. Mindezekért cserébe persze semmit sem ajánl.
Ami miatt is a kommentelők fel vannak háborodva az az adónövelés és nem pedig az árcsökkentés.
firpo88
2011.06.10 12:36:27
@akkor most mi van?: az miért evidens, hogy több emberre drágább a tömegközlekedés? Éppen az kellene a lényeg legyen, hogy több emberre olcsóbb legyen, egyébként miért válaszatná bárki is
Tisztelt Cím! Lányom két picike gyermekét nevelő édesanya. Több hónappal ezelőtt elkapta az influenzát mindkét gyermek, és a szülők is.(Csak jelzem, a család valamennyi tagját beoltották a H1N1-el- lévén, hogy lányom éppen szülés előtt állt közvetlenül, és a…..
firpo88
2011.05.12 10:58:11
@fehéregér: nyugodtan :-) Akár itt is ...
firpo88
2011.05.12 11:06:20
@ColT: korábbi posztban már megírták, hogy az ügyelet sürgősségi ellátásra szolgál. Okkal háborodott föl, hogy torokfájással jönnek. Ha annyira nagy volt a gáz, miért nem azt mondták. Ennyire egyszerű. Nem csak az orvosokat kell anyázni, hogy nem tudnak kommunikálni, az a betegeknek is meg kell tanulniuk.
Egy ügyelet több normál körzetet lát el egyszerre. Az ügyeletes orvos talán épp a normál rendelését folytatja, hosszú műszakot tartva. Nem feltétlenül saját választása okán, hanem mert kötelező is lehet.
Ha minden krónikus az ügyeletre menne az éppen fájó derekával, bokájával, torkával, stb. az ügyelet ellehetetlenülne. Márpedig pusztán a leírás alapján ennek a betegnek króniuks baja volt, nem akut, továbbá semmit sem írt a kapott kezelésről, lehet hogy csak az N+1-edik tablettáját írták fel neki, és pusztán az orvoslátogatás nyugtatta meg.
Egy ügyelet több normál körzetet lát el egyszerre. Az ügyeletes orvos talán épp a normál rendelését folytatja, hosszú műszakot tartva. Nem feltétlenül saját választása okán, hanem mert kötelező is lehet.
Ha minden krónikus az ügyeletre menne az éppen fájó derekával, bokájával, torkával, stb. az ügyelet ellehetetlenülne. Márpedig pusztán a leírás alapján ennek a betegnek króniuks baja volt, nem akut, továbbá semmit sem írt a kapott kezelésről, lehet hogy csak az N+1-edik tablettáját írták fel neki, és pusztán az orvoslátogatás nyugtatta meg.
Tisztelt Praxis blog! Nem mai történet, de elég komoly sebeket és mély nyomokat hagyott bennem a világ legjobb édesapjának, az én drága édesapámnak az elvesztése. 7 és fél év távlatából nyugodtan mondhatom, harag egy csepp sincs a szívemben, csak keserűség és értetlenség.…..
firpo88
2011.05.03 11:43:35
@Leroi: szerintem úgy lehet valószínűsíthetően éleslőfegyver egy fegyver, hogy engedély nélkül vásárolhatsz hatástalanított, de egyébként igazi fegyvert akkor, ha erről (mármint a hatástalanításról) a megfelelő, és hiteles iratokkal rendelkezel. Azután hozzáértő emberek a hatástalanítást hatástalanítják, így újból éles lesz a lőfegyver ...
Gondolm, hogy amennyiben a visszaélesítésre utaló nyomokat találna, akkor szakértői vizsgálat állapítja meg, hogy a fegyver "mennyire" éles. BNyilván nem adnak le vele a helyszínen próbalővést, már csak azért sem ha egy marha elbarmolta, még a kezében robban az egész ...
Gondolm, hogy amennyiben a visszaélesítésre utaló nyomokat találna, akkor szakértői vizsgálat állapítja meg, hogy a fegyver "mennyire" éles. BNyilván nem adnak le vele a helyszínen próbalővést, már csak azért sem ha egy marha elbarmolta, még a kezében robban az egész ...
firpo88
2011.05.03 12:49:22
@Leroi: Biztos úgy van, ahogy mondod, nem vagyok mai kommandós, meg tegnapi sem :-)
Csak arra próbáltam utalni, hogy biztosan nem kezdik az ismeretlen fegyvert a helyszínen buherálni, ezért a "valószínűsíthetően" jelző.
A rendőrségi szakzsargon egyébként nagyon bájos, nálunk a helyi újságban a heti összesítők tele vannak ilyen kifejezésekkel: ajtóberúgás módszere, tetőbontás módszere, ablakfelfeszítés módszere... Mintha bizony ezekre bevett módszertanok lennének, amit a suliban okítanak
Csak arra próbáltam utalni, hogy biztosan nem kezdik az ismeretlen fegyvert a helyszínen buherálni, ezért a "valószínűsíthetően" jelző.
A rendőrségi szakzsargon egyébként nagyon bájos, nálunk a helyi újságban a heti összesítők tele vannak ilyen kifejezésekkel: ajtóberúgás módszere, tetőbontás módszere, ablakfelfeszítés módszere... Mintha bizony ezekre bevett módszertanok lennének, amit a suliban okítanak
firpo88
2011.05.03 17:03:08
@ReignOfdark: ja, csak éppen nem a suliban :-)
Sziasztok! Fél éves kislányom múlt hét szombaton belázasodott.Az otthon felelhető eszközökkel megpróbáltam csillapítani a lázát. Először hűtőfürdővel próbálkoztam, majd ezután kúppal, de egyik sem segített, egyszerűen nem ment a pici láza 39,5 fok alá. Nagyon meg voltam…..
firpo88
2011.05.03 12:43:29
@Jim Raynor: én úgy tudom, hogy az informatika manapság már online kapcsolatban van az OEP adatbázisával, és ott le kell ellenőrizni, hogy van-e a "jelöltnek" biztosítási jogviszonya. Ha nincs, nem jogosult az ellátásra, és csak azoktól veszi el az erőforrásokat, akik egyébként fizetnek. Bár ez a poszt nem erről szól, inkább arról, hogy az ügyeletnek ki kellett volna-e mennie, illetve hogy szemérmetlenül lenyúlták az 5 rugót.
firpo88
2011.05.03 16:58:46
@Dr.laikus PhD:
93. § (1) Az ügyeleti rendszer a napi munkarenden kívül bekövetkező sürgősségi esetekben a 88-92. §-ok szerinti egészségügyi ellátás folyamatos igénybevételének lehetőségét biztosítja
A 88.§ az alapellátásról szól, a beteg otthonában történő ellátást a c) pont szabályozza, hivatkozik a bb és bd pontokra.
A 89. § a járóbeteg szakellátásról szól. SZó sincs róla, hogy azt a beteg otthonában kellene biztosítani. Az első bekezdés szerint "Az általános járóbeteg-szakellátást a beteg egészségi állapotának veszélyeztetése nélkül, rendszeres tömegközlekedés igénybevételével megközelíthetően (a továbbiakban: lakóhelyének közelében) kell biztosítani."
91-92 § itt nem releváns.
Az én megértésem szerint tehát magyarra lefordítva az ügyelet azért van, hogy tudjon hova menni a beteg, ha az orvosok munkaidején túl igényel sürgősségi (=azonnali) ellátást. Vagyis, a lázas újszülöttet, vagy csecsemőt rendelési időben a háziorvoshoz viszi (alapellátás), ügyeleti időben pedig az ügyeletre.
Persze az is lehet, hogy én vagyok láma, és inkább viszem a gyerekemet az ügyeletre, mint könyörgök nekik, hogy jöjjenek ki. És ez konkrét példa.
Félreértés ne essék: ha a kórházból elhajtották őket ellátás nélkül, az szenyóság. Az, hogy lehúzták 5 rugóra számla nélkül szintén az, és csak az előítélteket erősíti.
Viszont ha a kórházba el tudott menni, akkor az ügyeletre is elmehetett volna egyből, és ez az egész meg sem történik.
Már persze ha van ügyelet, ahova el lehet menni. Ui. ezzel kezdtem itt a hozzászólásaimat.
93. § (1) Az ügyeleti rendszer a napi munkarenden kívül bekövetkező sürgősségi esetekben a 88-92. §-ok szerinti egészségügyi ellátás folyamatos igénybevételének lehetőségét biztosítja
A 88.§ az alapellátásról szól, a beteg otthonában történő ellátást a c) pont szabályozza, hivatkozik a bb és bd pontokra.
A 89. § a járóbeteg szakellátásról szól. SZó sincs róla, hogy azt a beteg otthonában kellene biztosítani. Az első bekezdés szerint "Az általános járóbeteg-szakellátást a beteg egészségi állapotának veszélyeztetése nélkül, rendszeres tömegközlekedés igénybevételével megközelíthetően (a továbbiakban: lakóhelyének közelében) kell biztosítani."
91-92 § itt nem releváns.
Az én megértésem szerint tehát magyarra lefordítva az ügyelet azért van, hogy tudjon hova menni a beteg, ha az orvosok munkaidején túl igényel sürgősségi (=azonnali) ellátást. Vagyis, a lázas újszülöttet, vagy csecsemőt rendelési időben a háziorvoshoz viszi (alapellátás), ügyeleti időben pedig az ügyeletre.
Persze az is lehet, hogy én vagyok láma, és inkább viszem a gyerekemet az ügyeletre, mint könyörgök nekik, hogy jöjjenek ki. És ez konkrét példa.
Félreértés ne essék: ha a kórházból elhajtották őket ellátás nélkül, az szenyóság. Az, hogy lehúzták 5 rugóra számla nélkül szintén az, és csak az előítélteket erősíti.
Viszont ha a kórházba el tudott menni, akkor az ügyeletre is elmehetett volna egyből, és ez az egész meg sem történik.
Már persze ha van ügyelet, ahova el lehet menni. Ui. ezzel kezdtem itt a hozzászólásaimat.
firpo88
2011.05.03 17:01:14
@Dr.laikus PhD: igazad van, és nem is erre a konkrét esetre gondoltam (bár nem fejtettem ki hosszabban), hanem csak arra a kiszólásra reagáltam általánosságban, hogy minek is rugóznak az itt előforduló orvosok a jogosultságon.
Rokonunk 2010 augusztus 9-én egy 5 napos infúziós kezelésre feküdt be a Váci Jávorszky Ödön kórházba,már nem először kezelték itt. 2010 augusztus 12-én eltűnt a kórházból.Se a nővéreknek, se az orvosának nem tűnt fel, hogy hiányzik egy beteg. Csak akkor vették észre, mikor…..
firpo88
2011.05.03 11:03:55
@miklos.rabai: példának okáért, ha állandó fülcsengésed van (lenne :-)), infúziós kezeléssel (is?) próbálkoznak, ami egy teljes hétig tart, és kórházi ágynyugalom a protokol szerint. Az én esetemben legalábbis így volt. Bizonyára vannak más kezelések is, amelyeknél ez az eljárás.
Egyébként persze igazad van, mert a posztból semmit sem lehet megtudni, nemcsak hogy azt nem, mi is volt beteg betegsége, de azt sem, hogy hány éves volt.
Történetesen emlékszem erre az esetre, mert elég nagy publicitást kapott, az index is sokat írt róla, így ha tényleg hozzátartozó küldte be, jó lett volna az utózöngékről is hallani valamit. Minthogy erről semmi sincs, szerintem vagy nagyon távoli a rokon akivel az alapvető információkat sem osztották meg, vagy kamu az egész.
Egyébként persze igazad van, mert a posztból semmit sem lehet megtudni, nemcsak hogy azt nem, mi is volt beteg betegsége, de azt sem, hogy hány éves volt.
Történetesen emlékszem erre az esetre, mert elég nagy publicitást kapott, az index is sokat írt róla, így ha tényleg hozzátartozó küldte be, jó lett volna az utózöngékről is hallani valamit. Minthogy erről semmi sincs, szerintem vagy nagyon távoli a rokon akivel az alapvető információkat sem osztották meg, vagy kamu az egész.
Kedves Praxis blog!
A kislányomat vérvételre kellett vinnem a múlt héten, mert a háziorvosunk elküldte, korábban sajnos a leletei erős vashiányt mutattak. Odamentünk reggel hétre, mert nem akartunk utolsónak érkezni. A kicsi elég stresszben volt, nagyon fél minden…..
firpo88
2011.04.15 09:07:07
@különvélemény: szerintem a 'jó' meg a 'nem volt semmi gond' között azért nagy a különbség.
Ráadásul a gyerekek között is nagy a különbség, az egyik ducibb, nehezebb a vénát megtalálni, bár a poszt szerint a másik nővérnek jobban ment.
@Máгia: -nak is teljesen igaza van, a szülő pánikja hatványozottan hat a gyerekre.
Szerintem (is), ha a szép szó nem használ, nem érdemes vég nélkül könyörögni, hanem le kell fogni a gyereket és mielőbb túlesni rajta, nem az agóniát nyújtani.
Azért szerintem a rend kedvéért hozzá kell tenni, hogy a "hülye", illetve a "a hisztis picsa" használata túllép minden tolerálható határt.
Ráadásul a gyerekek között is nagy a különbség, az egyik ducibb, nehezebb a vénát megtalálni, bár a poszt szerint a másik nővérnek jobban ment.
@Máгia: -nak is teljesen igaza van, a szülő pánikja hatványozottan hat a gyerekre.
Szerintem (is), ha a szép szó nem használ, nem érdemes vég nélkül könyörögni, hanem le kell fogni a gyereket és mielőbb túlesni rajta, nem az agóniát nyújtani.
Azért szerintem a rend kedvéért hozzá kell tenni, hogy a "hülye", illetve a "a hisztis picsa" használata túllép minden tolerálható határt.
Kedves Szerkesztők! A minap egészen véletlenül kerültem bele egy olyan esetbe, amit most megírok önöknek. A 24-es villamossal utaztam a Vágóhíd felé (nem kell izgulni, nem a bkv hibáit szeretném ecsetelni). Az Orczy tér után egy megállóval, amelynek most nem ugrik be a neve…..
firpo88
2011.03.22 11:19:35
@min: Naponta járok el a Gellért hegy mellett, meg a Gellért hegyen át, néha a Gellért Szálló és a Gellért Fürdő mellett is, ez elég nagy terület. A Gellért szobor, ha jól sejtem, a Gellért hegy oldalában van, és egyátalán nem triviális, hogyan lehet autóval megközelíteni.
A Lázár János által is képviselt világnézet azért olyan gyakori társadalmunkban, mivel ez maga a kádárizmus. Az élet egyetlen mérőeszköze, hogy ki mennyit keres, milyen jólétben él. (Fotó: Segesvári Csaba/delmagyar.hu) A hétvégén ismét új információkkal gazdagodtunk…..
firpo88
2011.03.21 14:25:58
@véleményvezér: A 'Mennie kell' bekezdés fényében ez ugyanolyan kármentésnek tűnik, mint Lázár János magyarázkodása a sajtótájékoztatón. Jobb lett volna ezt már a posztba is beleírni, nyilván oka volt, hogy nem így történt.
Mellesleg az átlag magyarnak éppen nem az a problémája, hogy maradnadót alkosson, vagy az anyagiakon túl egyéb elismeréseket szerezzen, hanem az, hogy az anyagi boldogulását megteremtse. Kádári ez, vagy sem, az itt teljesen indifferens.
Mellesleg az átlag magyarnak éppen nem az a problémája, hogy maradnadót alkosson, vagy az anyagiakon túl egyéb elismeréseket szerezzen, hanem az, hogy az anyagi boldogulását megteremtse. Kádári ez, vagy sem, az itt teljesen indifferens.
T. Praxis blog! Nemrég, másfél hónappal ezelőtt elveszítettem egyetlen élő rokonomat, az édesanyámat. Szívelégtelenséggel szállították kórházba, ahonnan már nem is jött ki többé. Évek óta gond volt a szívével, rengeteget feküdt kórházba szegény, de nem gondoltam,…..
A kamionok előzési tilalmát a legkorlátoltabb, legostobább döntésnek tartom. És ami még rosszabb: ezzel gyakorlatilag az országutak, lakott területek közlekedésbiztonságát rontják. Hogy miért? Kommentelje az azonos című írásunkat és ennek ellenvéleményét!..
A Tv2 vetélkedőjének korábbi adásaiban akadt már pál olyan kérdés, amin elvitatkozgattunk a készítőkkel és a kommentelőkkel, mostani találatunk is hasonló kimenetellel kecsegtet. Történt ugyanis, hogy a március 1-i adásban két fiatalember (egyikük a testmodositas.blog.hu…..
firpo88
2011.03.04 11:47:03
firpo88
2011.03.04 11:49:16
@annomini: :-)))
Ez a mi történetünk, az enyém és a kisfiamé, mások biztosan szerencsésebbek voltak és nem jártak úgy, mint mi. Ez a történet a szülés után kórházban eltöltött napjainkról szól, ami nagyon hosszúnak és elviselhetetlennek tűnt.
2010.12.29-én megszületett a…..
firpo88
2011.03.01 12:23:44
@mérien: minden jó, ha a vége jó, nemigaz :-)
firpo88
2011.03.01 12:45:56
@Mária:
"Gondolom azért, mert az elmúlt párszázezer évben minden asszony hülye volt a szoptatáshoz, az emberiség lélekszáma a kritikus határ alá csökkent, gyakorlatilag elsőfokú unokatestvérek csináltak gyereket egymásnak, olyan kevesen maradtak."
És még én csusztatok :-)
Az én stílusom nem durva, a saját családom nagymamáival kapcsolatban legfeljebb feltételezéseid lehetnek, a 30 év során végbement fejlődést legfeljebb csak te nevezed divatnak vagy kereskedelmi, gyógyszeripari érdeknek, és ne aggódj, békén hagylak, mert látom felhúzod magad, és amúgy is csak én vettem a fáradságot, hogy győzködjelek. Stop.
"Gondolom azért, mert az elmúlt párszázezer évben minden asszony hülye volt a szoptatáshoz, az emberiség lélekszáma a kritikus határ alá csökkent, gyakorlatilag elsőfokú unokatestvérek csináltak gyereket egymásnak, olyan kevesen maradtak."
És még én csusztatok :-)
Az én stílusom nem durva, a saját családom nagymamáival kapcsolatban legfeljebb feltételezéseid lehetnek, a 30 év során végbement fejlődést legfeljebb csak te nevezed divatnak vagy kereskedelmi, gyógyszeripari érdeknek, és ne aggódj, békén hagylak, mert látom felhúzod magad, és amúgy is csak én vettem a fáradságot, hogy győzködjelek. Stop.
firpo88
2011.03.01 12:55:50
@Biga néni: +1
Ha tizenkettő egy tucat a probléma, a TB ellátás fedezi az orvoslását. Amint speciális a gond, a kezelése pénzbe kerül.
Én szívesen költöm a gyerekemre a pénzt, nyaralás helyett.
Mennyire sajnálatos, hogy a gyerekek nem egyenlő eséllyel indulnak, olyan sok minden múlik a változó körülményeken (elérhető orvosi ellátás, szülők lehetőségei, vagy akár figyelme, stb.)
Ha tizenkettő egy tucat a probléma, a TB ellátás fedezi az orvoslását. Amint speciális a gond, a kezelése pénzbe kerül.
Én szívesen költöm a gyerekemre a pénzt, nyaralás helyett.
Mennyire sajnálatos, hogy a gyerekek nem egyenlő eséllyel indulnak, olyan sok minden múlik a változó körülményeken (elérhető orvosi ellátás, szülők lehetőségei, vagy akár figyelme, stb.)
Senki nem hiszi, hogy a nagy fekete autó azért tol le, mert így biztonságos és gyors. Vélemények az azonos című írásunkról...
Most, hogy talán kezd elülni a médiatörvény okozta csatazaj, készülhetünk az újabb kulturkampfra. Jön ugyanis az alkotmányozás, és lesz abban minden szép és jó, amitől egy magára valamit is adó balos felhorgadhat. A Szent Korona említése, és az álegyházak…..
Január 29-én este hazafelé tartva egy ismerős helyi hajléktalan a földön fekve találtam. Üres flakon mellette, a fejéhez mintha valami géz darab lenne ragadva, ébreszteni szokás szerint nem lehet, ilyenkor teljesen magán kívül van.
Különösen hideg volt, mínusz 8 fok, és…..
firpo88
2011.02.04 14:25:34
@Mária: gondolom azért hívja a mentőket, mert azok tényleg jönnek is. Onnan már az ő felelősségük. A lelkiismeret nagy úr, és ez lehetőséget ad arra, hogy nyugodt lélekkel távozzon. Nem sokat tett, de többet, mint sokan. Ha a Mátlát hívja, vagy egy alapítványt, azok vagy jönnek, vagy nem, de ha nem, ott maradnak hárman, a hajléktalan, aki rátalált és annak a lelkiismerete. És ez nem egyszerű helyzet.
firpo88
2011.02.04 15:35:39
@Mária: bár nem én írtam a posztot, így aztán nem ingem, de kvázi kérdezte a hajléktalan mentő számát:
"Mondtam neki, nem tudom mi a száma a hajléktalan mentőknek (Delta), erre dünnyögött valamit és levágta a telefont"
Mondjuk én speciel azt sem tudtam, hogy van hajléktalan mentő.
Ha tudod a számát, tedd ide ki, egyből értelmesebb mederbe kerül is a diskurzus.
"Mondtam neki, nem tudom mi a száma a hajléktalan mentőknek (Delta), erre dünnyögött valamit és levágta a telefont"
Mondjuk én speciel azt sem tudtam, hogy van hajléktalan mentő.
Ha tudod a számát, tedd ide ki, egyből értelmesebb mederbe kerül is a diskurzus.
Ufo rosszkor parkolt rossz helyen az autójával (nem, semmi repülő csészalj nincs a sztoriban), egy ráérő járókelő pedig sok másik kocsival együtt az övét is alaposan dokumentálta és bejelentést is tett a rendőrségen. Ti mit gondoltok az ilyesmiről? Vesszen, aki…..
firpo88
2011.02.02 17:09:58
@sbronzo: @Reggie:
Csak a pontosség kedvéért. Bizonyos fajta szabálysértések esetében lehet közigazgatási eljárást indítani abban az esetben, ha a szabálysértés ténye megfelelő képrögzítő eljárással dokumentálva van. Ekkor a tarifák rögzítettek, mérlegelésnek helye nincs, végső soron az objektív felelősség okán a tulajdonos/üzembentartó fizet.
Ha nincs megfelelő képi bizonyíték, és valszeg ez esetben sincs ilyen (a hangsúly a megfelelőn van), akkor még lehet szabálysértési eljárást indítani. Itt már van mérlegelési hatásköre a hatóságnak a bírség mértékét tekintve, meg az ügyfél is kuncsoroghat csökkentésért, nem én vezettem, a járda ugrott alám, stb.
Érdemben: szabálytalanul parkolt, fizessen. Ennyi.
Csak a pontosség kedvéért. Bizonyos fajta szabálysértések esetében lehet közigazgatási eljárást indítani abban az esetben, ha a szabálysértés ténye megfelelő képrögzítő eljárással dokumentálva van. Ekkor a tarifák rögzítettek, mérlegelésnek helye nincs, végső soron az objektív felelősség okán a tulajdonos/üzembentartó fizet.
Ha nincs megfelelő képi bizonyíték, és valszeg ez esetben sincs ilyen (a hangsúly a megfelelőn van), akkor még lehet szabálysértési eljárást indítani. Itt már van mérlegelési hatásköre a hatóságnak a bírség mértékét tekintve, meg az ügyfél is kuncsoroghat csökkentésért, nem én vezettem, a járda ugrott alám, stb.
Érdemben: szabálytalanul parkolt, fizessen. Ennyi.
firpo88
2011.02.02 17:12:33
@SzZ: én úgy hittem, hogy a táblákat menetiránnyal szemben kell kitenni, hiszen ha a menetirányba néznének, az autóvezetők nem látnák.
firpo88
2011.02.02 17:30:31
@SzZ: sajna van hogy szenyok direkt elforditják, hogy ne latszodjon, mas meg csak szív vele.
Én jártam már élére fordított, 3 m magasra tett táblával is pórul.
Én jártam már élére fordított, 3 m magasra tett táblával is pórul.
A Szent János Kórházzal kapcsolatban igen felháborító esetet írnék le.2010. december 17. -én alkalmazottként, céges rendezvény keretében sí tanulásra mentünk Ausztriába (Pontosabban Murau -ba.) Életemben először "láttam síelést", viszont ahhoz képest igen gyorsan…..
firpo88
2011.01.31 15:31:12
@Svajci_munkaado: asszem rátapintottál a lényegre. Horribilis összeg.
Magyarországon kevés pénzt költenek az egészségügyre, alulfizetettek az egészségügyi dolgozók, viszont munka van jócskán.
Majd ha idehaza is megértik a megfelelő helyen, hogy többet kell rá költeni, és többet kell fizetni az eü-ben dolgozóknak, majd jobb lesz itt is az ellátás.
Kár Svájccal példálózni, nem is értem, hogy mi értelme van itt, ezen a blogon.
Magyarországon kevés pénzt költenek az egészségügyre, alulfizetettek az egészségügyi dolgozók, viszont munka van jócskán.
Majd ha idehaza is megértik a megfelelő helyen, hogy többet kell rá költeni, és többet kell fizetni az eü-ben dolgozóknak, majd jobb lesz itt is az ellátás.
Kár Svájccal példálózni, nem is értem, hogy mi értelme van itt, ezen a blogon.
2010. október 8-án (pénteken) 18 óra után pár perccel, beszélgetés közben, váratlanul, minden előzmény nélkül rosszul lett a férjem, elvesztette az eszméletét. Azonnal hívtam az ügyeletes orvost, elmondtam a tüneteket és telefonálás előtt és után próbáltam újraéleszteni…..
firpo88
2011.01.27 12:22:58
@Irise: Hát igen, nálad biztos nem érdemes reklamálni.
Én ezt olvastam:
"4 orvossal beszéltünk, 4 véleményt hallottunk, illetve semmit"
Ez azt jelenti, hogy 4 orvossal beszéltek, és 4 különböző véleményt hallottak.
Valamint ezt írtam:
"Ha odafigyeltél, nem az a gondom, hogy meghalt a beteg."
Felesleges a kioktató hangnem, a nagy nekibuzdulás.
4 orvossal beszélt, négy különböző véleményt hallott. Ha én lettem volna ott, ezt úgy fordítottam volna le, hogy ezek az orvosok egymással nem beszélnek, vagy a beteggel senki sem törődik igazán, minden nap másik jön, és mindegyik az alpvonaltól kezdi.
4 különböző vélemény, a férje meghalt, nem tudja mi az oka.
Persze hogy frusztrált, és ideges. Azon agyal, mit kellett volna másként csinálnia, hogy talán még ma is éljen a férje.
A rosszindulatú megjegyzések sem biztos, hogy akkor történtek, hanem utólag adódott hozzá, ahogy szerencsétlen rágódik a történteken.
Én ezt olvastam:
"4 orvossal beszéltünk, 4 véleményt hallottunk, illetve semmit"
Ez azt jelenti, hogy 4 orvossal beszéltek, és 4 különböző véleményt hallottak.
Valamint ezt írtam:
"Ha odafigyeltél, nem az a gondom, hogy meghalt a beteg."
Felesleges a kioktató hangnem, a nagy nekibuzdulás.
4 orvossal beszélt, négy különböző véleményt hallott. Ha én lettem volna ott, ezt úgy fordítottam volna le, hogy ezek az orvosok egymással nem beszélnek, vagy a beteggel senki sem törődik igazán, minden nap másik jön, és mindegyik az alpvonaltól kezdi.
4 különböző vélemény, a férje meghalt, nem tudja mi az oka.
Persze hogy frusztrált, és ideges. Azon agyal, mit kellett volna másként csinálnia, hogy talán még ma is éljen a férje.
A rosszindulatú megjegyzések sem biztos, hogy akkor történtek, hanem utólag adódott hozzá, ahogy szerencsétlen rágódik a történteken.
firpo88
2011.01.27 12:56:00
@Irise: nekem nem szükséges a figyelmembe ajánlanod marand22 hozzászólását.
Ezt én írtam:
"@marand22: hozzászólása legalább érthetővé teszi a dolgokat."
Még annyit tennék hozzá, hogy marand22 volt az első, aki vette a fáradságot, hogy értelmes módon leírja, szerinte mi történt.
Az orvosgyalázós blogra vonatkozó kiszólásodat nem veszem magamra, én ugyanis nem gyaláztam senkit, nem is oktattam ki senkit. Eddig sem tettem, ezután sem szeretném. Mi több, még csak azt sem állítottam, hogy a beteg nem kapott volna megfelelő kezelést és a halálát mulasztás okozta volna, az orvosok itt pedig a mundért védik. Nem csak hogy nem állítottam ezt, de nem is gondolom.
Mit szeretnél, hogy ki olvassa ezt a blogot, csak orvosok, vagy laikusok is? Ha ez utóbbi, akkor ideje lenne megértened, hogy a laikusok nem értenek félszavakból, főleg nem a terminus technicusokból, továbbá az, hogy kérdéseket tesznek fel nem azt jelenti, hogy az orvost inkompetensnek vagy rosszindulatúnak tartanák.
Ezt én írtam:
"@marand22: hozzászólása legalább érthetővé teszi a dolgokat."
Még annyit tennék hozzá, hogy marand22 volt az első, aki vette a fáradságot, hogy értelmes módon leírja, szerinte mi történt.
Az orvosgyalázós blogra vonatkozó kiszólásodat nem veszem magamra, én ugyanis nem gyaláztam senkit, nem is oktattam ki senkit. Eddig sem tettem, ezután sem szeretném. Mi több, még csak azt sem állítottam, hogy a beteg nem kapott volna megfelelő kezelést és a halálát mulasztás okozta volna, az orvosok itt pedig a mundért védik. Nem csak hogy nem állítottam ezt, de nem is gondolom.
Mit szeretnél, hogy ki olvassa ezt a blogot, csak orvosok, vagy laikusok is? Ha ez utóbbi, akkor ideje lenne megértened, hogy a laikusok nem értenek félszavakból, főleg nem a terminus technicusokból, továbbá az, hogy kérdéseket tesznek fel nem azt jelenti, hogy az orvost inkompetensnek vagy rosszindulatúnak tartanák.
firpo88
2011.01.27 13:38:27
@Irise: és így foltatódik:
"Persze lehetséges, hogy az orvosok nem pöcsölték el az időt, csak nem tudták elmagyarázni az aggódó hozzátartozónak, hogy mi is a baj, és mivel próbálják gyógyítani.
@marand22: hozzászólása legalább érthetővé teszi a dolgokat."
Egyébként egyetértünk. Ignor ON.
"Persze lehetséges, hogy az orvosok nem pöcsölték el az időt, csak nem tudták elmagyarázni az aggódó hozzátartozónak, hogy mi is a baj, és mivel próbálják gyógyítani.
@marand22: hozzászólása legalább érthetővé teszi a dolgokat."
Egyébként egyetértünk. Ignor ON.
Amit leírok saját tapasztalat.Kisfiam 5 éves. Két éve nagyon beteg lett persze pont pünkösd hétvégéjén. Szombaton bevittük az ügyeletre, ahol azt mondták, hogy csak egy kicsit megfázott. 39.2 volt a láza, amit nem tudtam csillapítani sehogy sem, megállás nélkül köhögött és…..
firpo88
2011.01.20 11:51:46
@SusanneF: lehet, hogy én benéztem, de a posztban nincs szó antibiotikum kúráról a röntgen előtt. Az amúgy sem egyik napról a másikra hatna.
Az is lehet, hogy a kezdő doki azért nem hallotta, mert sírt a gyerek. Ez speciel nem derül ki a posztból.
Megértem, hogy a szülő aggódott, de szerintem kissé sommásak a megállapításai.
Az is lehet, hogy a kezdő doki azért nem hallotta, mert sírt a gyerek. Ez speciel nem derül ki a posztból.
Megértem, hogy a szülő aggódott, de szerintem kissé sommásak a megállapításai.
firpo88
2011.01.20 12:47:16
@Dr.laikus PhD: Hát igen, más meg azon pampog, minek nyomják bele az antibiotikumot orrba-szájba. Bár napokon keresztül magas láz azért figyelemfelkeltő lehet.
@Zsuzsa20:
Szerintem az ördög a részletekben lakozik. Milyen tünetek, milyen évszakban. Másra gondol egy orvos a magas lázról nyáron, másra gondol télen. Kissé hangulatkeltő a hozzászólásod, de lehet azért, mert túl kevés a konkrétum.
@Zsuzsa20:
Szerintem az ördög a részletekben lakozik. Milyen tünetek, milyen évszakban. Másra gondol egy orvos a magas lázról nyáron, másra gondol télen. Kissé hangulatkeltő a hozzászólásod, de lehet azért, mert túl kevés a konkrétum.
Az alább leírt eset nem velem esett meg, csak szemtanúja voltam. 10 éve született a kislányom, sajnos annyira súlyosan besárgult, hogy a szülészetről nem engedtek haza bennünket, hanem a gyermek-klinika csecsemőosztályára került a babám. Itt voltak a súlyos beteg, koraszülött…..
firpo88
2011.01.19 14:13:12
@Mária: Pontosan, kár itt is folytatni.
Bubsy azon háborodott fel a minap, hogy egy rendőrautó bár használta a megkülönböztető jelzéseit, annyira nagyon sietett, hogy a nagy rohanásban balesetet idézett elő. Bizonyítani persze nehéz lenne a pórul járt autós igazát, hisz ha jól értettem, akkor a rendőrautó nem…..
firpo88
2011.01.14 08:53:48
firpo88
2011.01.14 08:59:40
@totorohun: nem hallgathatod az autódban az ACDC-t full hangerőn. Ha ezt teszed, veszélyezteted a közlekedés biztonságát, épp egy fentihez hasonló esetben.
@donfuligjimmy:
Viszont ha halláskárosult vagy, kaphatsz jogosítványt, de nem hallod a sziránát. Ezért kell a megkülönböztető jelzéseit használó jármű vezetőjének meggyőződnie arról, hogy az elsőbbséget megadták neki.
@donfuligjimmy:
Viszont ha halláskárosult vagy, kaphatsz jogosítványt, de nem hallod a sziránát. Ezért kell a megkülönböztető jelzéseit használó jármű vezetőjének meggyőződnie arról, hogy az elsőbbséget megadták neki.
firpo88
2011.01.14 09:16:46
@donfuligjimmy: a vakot úgy érted, hogy vannak aki néznek, de nem látnak, nem?
Ez ellen nem lehet mit tenni. Szavazati joga is van minden nagykorúnak, mégha némelyik olvasni sem tud ... Ilyen az élet.
Ez ellen nem lehet mit tenni. Szavazati joga is van minden nagykorúnak, mégha némelyik olvasni sem tud ... Ilyen az élet.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nekem kazettán volt meg ugyanez a felvétel. Annyira tetszett, hogy még a partitúrát is megvettem.
Azóta vagy négy másik felvételt is meghallgattam, de egyik sem tetszik annyira, mint Kovács Dénes előadásában.
Nem tudja valaki, hogy CD-n megjelent-e?