Regisztráció Blogot indítok
Adatok
oplenti

2 bejegyzést írt és 65 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egészen kisgyerekkorom óta szeretem a képregényeket, és magam is folyamatosan rajzolok. Nyilván egy idő után minden kreatív emberben megérik az elhatározás, hogy szeretne valami saját dolgot alkotni, ami túléli őt, amiről másoknak később is eszébe juthat, esetleg amikor már eltávozott. Könyvet írni,…..
1993-ban, az alig 12 éves Lacika (egy átlagos csepeli kissrác) és barátja, Viktor rendszeres vendégei voltak a helyi művelődési ház egyik kis termének, ahol az asztalokon a korabeli két legnépszerűbb konzolgyártó gépei sorakoztak arra várva, hogy hőseinkhez hasonló fiatalok vaskos készpénz ellenében…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
oplenti 2021.02.10 08:25:38
az én 10 legnagyobb csalódásom (hozzáteszem, 2012 utáni játékokkal nagyon-nagyon-nagyon ritkán játszom):
- UFO Afterlight és Aftershock: ezek mi a büdös francok voltak???
- Deus Ex 2: azon túl, hogy nagyon bugos volt, és akkoriban patch-hez jutni nem volt egyszerű, nagyon rossz volt a sztori, a kezelőfelület, és minden más is...
- Tomb Raider - Angel of darkness: nna, ez mekkora csalódás volt! a Core Design nagy nehezen kicsit felhúzta a zuhanó gép orrát a TR3 után a negyedik résszel, és ezen fölbuzdulva valami egészen újat akart csinálni... nem sikerült. a játék félkészen jelent meg, a sztori nehezen bontakozott ki, az új 'fícsörök' nem működtek jól, Kurtis karaktere pedig totál jellegtelen volt. de sokat szidtam a Core-t és az Eidos-t ezután...
- Alone in the dark: a Central parkban játszódó epizód sok tekintetben lehetett volna zseniális játék, de az előzetesekben mutogatott lehetőségek hiába voltak ígéretesek, amikor az irányítás olyan botrányosan szar volt, hogy pl. a taxis jelentnek legalább harmincszor kellett nekifutnom, mire sikerült. később kipróbáltam a játékot X360-on is, mondván, kontrollerre lett tervezve, de nem, sajnos. ott sem működött...
- Tresspasser: ezért a játékért fáj a szívem nagyon. hatalmas Jurassic Park rajongóként még a PC-met is felbővítettem anno, hogy játszhassak. ha a hardvert csak ez a játék kapta volna, akkor azt mondanám, kár volt. egy játszhatatlan kódtömeg, aminek kizárólag a főmenüje ér valamit.
- Gorogoa: nagyon szeretem a logikai játékokat, és az intuitív, új ötletekre építő indie cuccokat. ez a játék azonban úgy felb...ott kb. a tizedik jelenet környékén, hogy nagyot horkantva töröltem az iPad-emről...
- Indiana Jones and the staff of kings: minden (de komolyan, MINDEN) Indy játékot imádtam eddig a pontig, még a desktop advventures-t is. nagyon vártam a Staff of kings-et, hogy PSP-n is lenyomjak egy jó 10-12 órás kalandot, és elégedetten dőljek hátra, hogy egy újabb ereklyét helyeztem biztonságba a világot felforgatni kívánók elől. ehelyett basszus, egy kb. 4 órás minijáték gyűjteményt kaptam, ráadásul méregdrágán! fúúú, de felbosszantott...!
- Lands of lore 3: én nem is értem, mi történt itt a játékkal...
- Eye of beholder 3: úgy látszik, a jó dungeon crawlerek a harmadik részre mennek teljesen tönkre...
- Gabriel knight 2 és 3: a második részt kb. 20 percig, a harmadikat kb. 10 percig bírtam. botrányos. eltűnt az első rész zseniális pixel grafikája, a szinkronszínészek, a hangulat, minden.
- Tales of monkey island: áááhh..... ezt nem is értem. sem humoros, sem érdekes, sem pedig élvezhető nem volt.
Július végén otthon voltam egy hetet, és Grathtel kihasználtuk a lehetőséget: négy adást is felvettünk, még utoljára az Index stúdiójában. A következő hetekben ezek jönnek, aztán nagyon remélem, hogy a második hullám megengedi, hogy az őszi szünetben is hazajussak. Addig is fogadjátok szeretettel az…..
Ismét itt van régi jó ismerősünk, a Spurifuvar! A költöztető cég 2015-ben többek között félrekalkulálásért és ügyeskedésért járt nálunk, idén tavasszal pedig tönkretett búrotok és eltűnt holmi is szerepelt a panaszban. De hogy ne unjuk meg a sztorikat, a harmadik rész egy óriási csattanóval fog…..
Valódi tenyérizzasztó történet, ami talán egy bonyolult családi viszonynak köszönhetően mára egymilliós tartozássá duzzadt. Mit tehetünk, ha valaki a nevünkben aláír, majd nem fizeti a számlákat? Kedves Homár! Úgy látszik olyan világot élünk, ahol simán bárki nevére Tigázos számlát írathatunk rá…..
Szegény jó Péter, már a kezében érezhette a csomagját, de hiába. A kézbesítő valahová úgy elkeverte a megrendelt cuccot, hogy hiába a segítőkész alkalmazottak, Péter a hajára is kenheti őket, a csomagját nem találja senki. Viszont annyi jó hírünk van, hogy kártérítési igényt lehet érvényesíteni, az…..
oplenti 2019.06.04 14:38:42
@juhaszvik1: tök jogos, rohadtul bosszantó az, hogy a legtöbb szolgáltató simán kisasszézhat a felelősség alól...
Meddig lehet elviselni a telefonos ügyfélszolgálatok liftzenéit és a megnyugtatónak szánt bársonyos gépi hangjának biztatását? Levélírónk 30 percig bírta, de biztos nagyon fontos ügyben próbálkozott és/vagy különösen türelmes ember. Vodafone ügyfélszolgálattal lett…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
oplenti 2018.04.30 21:49:59
az én listám (basszus, Grath, ez talán eddig a legnehezebb....:)):

10. The Last ninja 2 (nem mehetek el mellette, egyszerűen nem tudom elfelejteni, hogy leesett az állam tőle, amikor először játszottam vele)
9. Syndicate (nagyon klassz logikai/akció játék volt. néhány évente egyszer újrajátszom)
8. Darkmere (Amigához képest gyönyörű, nagyon jól irányítható, nagyon hangulatos játék volt)
7. Hero Quest (számomra minden idők egyik legjobb logikai játéka, a táblás játék a legnagyobb kedvencem, a pc átírat pedig majdnem perfekt lett. pár évente ezzel is megyek pár kört)
6. Heimdall 2 (mai szemmel nézve talán kicsit üres, de egy nagyon hangulatos, és a Cadaver-t idéző gyönyörű grafikával készült logikai akció játék. imádom...)
5. Shadowrun (a SNES-es verzió, természetesen. anno pontosan olyannak képzeltem a SR világát, mint mailyennek ez a játék bemutatta)
4. Legacy of sorasil (tudom, ez folytatásnak lett szánva, de annyival több az első részhez képest, olyan sokat tesz hozzá, hogy kár lenne csak úgy elmenni mellette...)
3. X-COM Ufo defense (számomra minden idők egyik legjobb, leghangulatosabb taktikai/stratégiai játéka. emlékszem, az egyik első pc játék volt, aminek láttam az intro-ját. felejthetetlen...)
2. Sim city 2000 (hangulatos, összetett, szórakoztató, erőszakmentes, folyamatos kihívás, és még szép is)
1. Ultima VIII (ez a játék nálam minden idők top 10-én is elpkelp helyen van)
oplenti 2018.05.03 14:30:29
@B-Bird: szerintem annyira nem volt jó, mint a syndicate, de mindenképp a "jó" kategória :)
Perverz örömet okoz nekem olyan angol szövegeket olvasni, amikről ordít, hogy japánok találták ki azokat. Például azt, hogy Psycho Mantis vagy Revolver Ocelot, esetleg Decoy Octopus. Vagy ha már itt tartunk, Solid Snake. Idén húszéves a Metal Gear Solid, és idén jelent meg az első olyan MGS, amiben…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
oplenti 2018.03.26 10:17:26
rohadt nehéz témát húzott elő Grath a top 10 gyanánt az ingujjából. ehhez jószerivel hozzá sem tudok szagolni. mindössze kérdés szintjén merül fel bennem, hogy a The Last Guardian párosa miért nem szerepel egyikőtöknél sem? vagy én néztem el valamit? ha már csaltatok, és is csalnék kicsit, és megemlíteném a Beyond good and evil Jade és Pey'j párosát, ami játéktechnikailag ugyan csak a sztori vége felé lesz érdekes, de a kapcsolatuk meghatározza a teljes történetet (és elvileg a következő részét is).

maga a téma egyébként egy eléggé kínzó kérdést vet fel: miért nincs több ilyen játék, ahol a karakterek (és kizárólag duók vagy triók, mert a jrpg palettán szinte csak ilyenek vannak) nem csupán a narráció kellékei, de a játékmenet szerves részei is... talán azért, mert baromi nehéz lehet egy ilyen játékot, és szerethető/használható karaktereket megálmodni......

a Sam&Max benne volt abban a 10 PC játékban, amivel először találkoztam, és azóta sem telik el szerintem úgy év, hogy egyszer ne üljek le elé. olyan nekem, mint egy jó könyv, amit újra és újra elolvas az ember. egyszerűen imádom a poénokat, a feladványokat, és amit többször is kiemeltetek, a két karakter szövegét. a zene is nagyon jó, és a fejtörők nehézségi foka is pont az én ízlésemhez (agyamhoz?) lettek igazítva (bevallom, egy-egy Monkey Island játék olykor nehéznek bizonyult nekem...).
Régen volt olyan adásunk, amiben egy fejlesztőcsapat történetét veséztük ki. Márciusban kettő ilyen is lesz, és a mostani adás az egyik: a Rare korszakait és évtizedeit beszéltük át, illetve az Ultimate Play The Game-ét. Hiszen a Spectrum-korszak egyik legsikeresebb fejlesztőcége, az Ultimate tagjai…..
oplenti 2018.03.21 08:56:02
@deepest: @Grath: általában egyetértek Grath-tel, de most sajnos nem. az első Tekkenek és Virtua Fighterek szerintem SOKKAL rosszabbul öregedtek. múlt hétvégén volt alkalmam játszani a Savegame-en a Tekken 3 árkád masinával (anno PS1-en több ezer meccset lejátszottam vele), majd otthon zúztam egyet a SNES-es KI-el, és sokkal jobban szórakoztam (pedig sosem voltam nagy KI játékos, általában a profikat bámultam), míg a Tekkent rossz volt nézni, és nehézkes irányítani :S
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
oplenti 2018.03.01 14:22:13
@Grath: a Detetntion-t nem ismerem
oplenti 2018.03.01 15:03:42
@Grath: ránéztem a Detention-re. egészen kellemes, nagyon megtetszett. köszönöm az ajánlást!
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
oplenti 2018.02.15 11:22:02
@Stöki: jogos, ezt al ista végére el is felejtettem. akkor Red alert 2. de csak mert nem lehet benne Westwood játék sem :)
oplenti 2018.02.15 11:23:10
@inframazsola: én csak egyet ismerek, bár az nem kalandjáték..... Donkey Kong Country :D
NERtárs-blog 2018. Kire voksoljak? 2018.01.01 11:14:08
Eljött 2018. Túl vagyunk a halászlés-bejglis-lencsés-virslis kajakómán, mindezt leöblítettük az újévi pezsgővel, Áder szavait is figyelmesen végighallgattuk; úgyhogy rákoncentrálhatunk az új év adta lehetőségekre. Ezen a ponton pedig nem feledhetjük el, hogy áprilisban választások lesznek. Őszintén…..
oplenti 2018.01.02 08:46:40
Valamikor 1996 második felében a Blizzard úgy döntött, felül a kalandjátékvonatra, és elkezdtek dolgozni egy Warcraft Adventures nevű játékon. Rajzfilmes grafikája lett volna, és az animációk nagy részén egy orosz gyökerű stúdió, az Animation Magic dolgozott. 1997-ben akarták kiadni, de a projekt…..
oplenti 2016.09.18 07:42:37
@natS: az arcába növesztett hajjal, feketére sminkelt szemhéjjal énekelne monoto hangon a halálról
Igen, kicsit akadozik az adás, mert megszületett második gyerekem, és éppen egy megnyerhetetlen time management játékot játszom a családal. Pedig hat Checkpoint (két vendéges és négy mini) van tárban, csak a vágásra nagyon nehezen jut időm, szóval kis türelmet és megértést kérnék. Hogy érdemes…..
oplenti 2016.09.11 07:20:39
Azt hiszem, itt lenne az ideje szobrot állítani annak az ismeretlen reklámszakembernek, aki felépítette a kéményseprők pozitív imázsát. Ez az ismeretlenül is nagyot alkotó már óvódás mondókával gyermekkorban belevési az emberekbe, hogy: "Kéményseprőt látok, szerencsét…..
Akkor holnap csapunk egy nagy bulit a Grundon. Remélem, hogy nem mondok már sok embernek újat, mert hetek óta a legfelső poszt a blog Facebook-oldalán, és itt is többször volt szó róla, de azért ideteszem a plakátját, ha már egyszer ilyen szépet alkottam. A részletek: 5-kor…..
Fácsén csak bő kétezer tagja van az IDDQD-csoportnak, ezért valószínűleg azért akad egy-két olvasó, akinek új lesz: idén ötéves a blog - hogy pontosan mikor, az a múlt homályába vész, de valamikor november elején -, és ennek örömére a retrokütyüs bulikban utazó Insert Coin…..
oplenti 2014.10.03 06:42:09
Régenmindenjobbvolt-rovatunk mai adásában elmesélem, hogy nagyjából másfél-kétévente rendszeresen előveszem a Starcraftet, és újra végigjátszom. Kívülről tudom már az összes pálya minden pixelét, hogy Kerrigan mikor mit mond, melyik átvezető animáció melyik pálya után…..
Oké, ez zseniális (több tumblr-oldalon is belefutottam, sajnos az eredeti forrást egyelőre nem tudtam kideríteni.). Adott egy pohár, ami félig tele. Vagy félig üres. Vagy egészen tele van, ha az Obsidian mondja. Vagy a vizet húsz dollárért lehet letölteni dlc-ként, ha a pohár az…..