Regisztráció Blogot indítok
Adatok
McKay

0 bejegyzést írt és 48 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Magyarország (MAFILM), 71 perc, színes, magyar Rendezők: Kardos Ferenc, Rózsa János Első ránézésre ifjúsági, vagy még inkább gyerekfilmnek tűnik, holott egyáltalán nem az. Még akkor sem, ha alapjában véve egy gyerek is megnézheti, nagy valószínűséggel élvezni is fogja, csak messze nem fogja…..
Vissza az előző részhez Utazzunk megint vissza az időben a FŐMTERV Fortepanra feltöltött képei, még pontosabban Domonkos Endre fotói segítségével! Ez a kellemes kisvárosi utca a templommal ma hat vagy hét sávon lát forgalmat: a Kerepesi úton járunk, hátunk mögött a Hungária körúttal. A dupla…..
A most következő cikkben egy olyan eseményt mutatunk be, amely nem volt más, mint értelmetlen vérengzés, amelyet nem tudni mi okból követtek el a magyar honvédek sérelmére...
Egy gangos házban nőttem fel az 50-es években - 8. rész                      Balatonboglári gyermeküdülő, 1949     Forrás: Fortepan Gyerekkoromban, az ötvenes években, családunk nem járt nyaralni. Egyszer voltunk csak együtt szüleimmel és nagymamámmal a Mecsekben, amikor családi szakszervezeti…..
A mai bejegyzés is egy régi villamosos fotóval kezdődik, de a téma mégsem az öreg tuja lesz, hanem mögötte az a két rácsos valami: A Gubacsi úton járunk, a rácsos valamik pedig teleszkópos gáztározók, melyeket néha gazométernek is hívnak. Közelről valahogy így néztek ki: Amennyire értem, a…..
Most egy kis "lila álmodozós" dolog következik! Azon gondolkodtam, hogy mennyivel másabb lenne a mai Budapest, ha annak idején a vasúttársaságok nem a lehető legolcsóbb módon, földszinten vagy földből emelt töltéseken vitték volna a vágányaikat, hanem viaduktokon, amik alatt át lehetett volna kelni,…..
Én kérek elnézést, hogy már megint arra kell felhívnom a figyelmet, hogy erősen félrecsúszott valami, azonban most legalább azzal vigasztalódhatunk, hogy nem leszek „villamosmániás”; egy olyan rossz beruházásról fogok írni, ami látszólag pont a villamosközlekedést javítja. Persze ez ne vigasztaljon…..
McKay 2021.01.25 00:26:06
@bozon: Mitől egyszerűbb? Csak azt tudom ismételgetni, hogy nézd meg Bécsben az U2 bővítést észak felé. Lábakon áll a gyakorlatilag zárt pálya. Esztétikailag nem egy csúcs, de ahol menne, a lakótelep és a vasút között, ott ettől nem lesz csúnyább a látvány.
Ha lábakon áll, akkor nincs mélyépítés, szinte alig van közműkiváltás. A közúti keresztezések is egyszerűbbek így.

A déli bővítésről nem szeretnék különösebb véleményt mondani, de én nem hiszek a hibrid megoldásokban. Szerintem a közös peronos átszállások sokkal olcsóbb és elfogadhatóbbak, mint különleges (és emiatt drágább) járművek farigcsálása.
McKay 2021.01.25 08:04:05
@bozon: Miért egyszerűbb?
Sokkal olcsóbb építeni (nincs mélyépítés, nem kell közműveket kiváltani, áthelyezni. A közúttal valú keresztezés megoldott. A zárt, elkülönített pálya megoldott. Zajvédelem megoldott.
Valamiért szeretjük magunkat rosszabbnak látni a valóságosnál. Például azt hisszük, hogy a budapesti négyes metró lassan épült meg, holott a hét és fél kilométeres vonal 2006 és 2014 közt, azaz nyolc év alatt megépült, úgy, hogy közben néha egy kicsit abba is hagyták. Ehhez képest Berlinben 2020.…..
A múltkor a nevadai nukleáris kísérleti telepet lestük meg a Google Maps műholdas nézetének segítségével, most kicsit békésebb helyeket néztem ki magamnak. De csak kicsit :) Biztos nem csak nekem vésődött be az agyamba a Top Gun c. filmhez íródott Giorgio Moroder sláger videóklipjében a hely,…..
A magyarországi távolsági hírszolgáltatás életre hívása és fejlődése jelentősen eltért a más országokban - körülbelül egységesen - történt kialakulásától. A mai bejegyzésben erről olvashattok, de az igazi apropó a rádióújságok címlapjai, amik híven mutatják be az évtizedek kulturális és persze…..
HamPLÓ Bardotkával a hegyekbe 2019.12.13 07:00:00
Tavaly még csak a peronról figyeltem, ahogy a csehszlovák ipar mellben erős mozdonyai útjukra indulnak a prágai főpályaudvarról, idén viszont már utazni is szerettem volna valamelyik általuk vontatott vonattal! 2018-ban állami Bardotkák is dübörögtek a főpályaudvar csarnokában, idén már csak a…..
FRISSÍTVE A NYERTESEKKEL A POSZT VÉGÉN! Több okból is rendhagyó a mai válogatás. Hogy korábban érkezett egy nappal, azt többen észrevettétek biztosan. De különleges, mert egyrészről kizárólag magyar képeket tartalmaz, másrészt teljesen szubjektíven válogattam, csak úgy ami megtetszett vagy amiről…..
McKay 2019.12.08 18:47:39
  Elérkezett a következő reggel is, vége felé közeledett kirándulásunk eme csodás vidéken. Persze, most sem egyenesen haza indultunk, ugyanis volt egy meghívásunk Mádra. De még mielőtt megismerkednénk a legendával, vegyük csak sorra az eseményeket. Reggeli közben arra jutottunk, hogy harmadszor is…..
Berlin szegény, de szexi, vagy gazdag, de sivár? Saját szemünkkel néztük meg, melyik igaz! Berlin szegény, de szexi – hangzott el Klaus Wowereit berlini polgármester szájából a híres mondat csaknem 16 évvel ezelőtt. Ma pedig már helyenként arról cikkeznek a német újságok, hogy Berlin gazdag, de…..
Akik első pillantásra azt hitték, lakberendezési tanácsokat fognak kapni, tévedtek. A blog címe a mérvadó, a cikkben pedig az Balaton északi partjának villamosításáról lesz szó. Kijött a várva várt (?) eredmény a tenderről, minden akadályt elhárult, kezdődhet végre a…..
McKay 2018.11.11 19:37:26
@mgpx: Nekem csak a Bz-vel van gondom, de azzal nagyon. Nem hiszem, hogy az a 10 utas kevesebbet fizetett, mintha Desiro lett volna. Nevetséges, hogy még mindig csak egy helyen lehet szervizelni ezeket. Gondolom, ezért kellett felküldeni azt a kettőt is.
Lehet, hogy a Bz mentett meg néhány mellékvonalat, de akkor is XX. század első fele.
Tudom, hogy szentségtörés, de lehetett volna ehelyett busz is.
McKay 2018.11.11 23:07:29
@mgpx: Engem nem ért meglepetés, tudtam, hogy Bz lesz, mert előtte megnéztem a vonatinfon. Alapból az a problémám, hogy egy FŐVONALon Bz-vel adnak ki személyvonatot.

Ez az eset a hosszú hétvége első napján, tehát nov. 1-én volt. Vagyis másnap nem munkanapi menetrend volt. Akkor miért is ment fel a két Desiro?
Sok évvel ezelőtt meséltem arról, hogy Berlinben kétfajta metróvonal van: a mi kisföldalattinkhoz hasonlóan szűk (2,4 méteres) keskenyprofilú, illetve a szélesebb kocsikhoz (2,65 m) épült szélesprofilú. Szintén sok éve írtam arról is, hogy amikor elkezdték a "széles" vonalakat…..
Ha magashegységekről van szó, akkor két dolgot érdemes tudni rólam: az egyik az, hogy tériszonyos vagyok, a másik pedig az, hogy imádom a drótkötélvasutakat, pontosabban a lanovkákat. Ami másnak a sielés okozta adrenalinlöket, az nekem a félelem legyőzése, hogy fel merjek szállni ezekre :) A…..
Szentpétervár, az európai hangulatú volt orosz főváros vasúti szempontból is érdekes, már csak azért is, mert egyedülálló módon két gyermekvasút is üzemel a területén. Most azonban a metrójáról szeretnék írni, amelyik természetesen a második legnagyobb az országban. Ott nem a második metrógyűrű első…..
  Ki tudja, meddig bírja még /2010 2010-ben tévedtem el ehhez a lenyűgözően szép kastélyhoz, épp egy jó kiránduló helyet kerestem, amikor a térkép jelzését követve lefordultam az útról. A bekötőúton lévő romos kapu mögött sejlett fel a kastély sziluettje, elbújva az erdőben. A főútról nem is igen…..
Legutóbbi tekergésünk során ismét betértünk a volt Sármelléki repülőtérre. Korábban, talán két éve már jártunk itt, s már akkor megfogott a hely hangulata. A volt  katonai repülőtér területén alakítottak ki egy nemzetközi repülőteret, főként az idegenforgalmi látogatók részére. A Balaton és a közeli…..
McKay 2017.04.12 06:24:00
@enpera: Lebontani! Semmi értékes nincs ott. A lakásokat is. Mindent.
Nem sokan járnak önként Dunaújváros, vörös csillaggal díszített vasútállomásán, ők néha megfigyelhetik az állomásról a Dunai Vasműbe tartó érc- vagy szénvonatokat, amint a kis, iparvasúti dízelmozdony lépésben behúzza őket, hogy rakományukat elnyeljék a kohók. Ennél többet viszont sajnos, a…..
HamPLÓ Berlin 1928-ban és most 2016.04.24 22:45:58
Akartam írni blogbejegyzést, aztán jött ez a link, és lőttek a dolognak :) Berlin fentről 1928-ban és (nagyjából) most. Aki nem tud németül: a Tour startennel emblematikus helyeket mutogat végig az oldal, például a Spree-kanyart, ahol ma a főpályaudvar uralja a képet, a tempelhofi repülőteret, a…..