Regisztráció Blogot indítok
Adatok
BeLa

0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Halloween is olyan a reklámszakmában, mint a karácsony vagy a Super Bowl: a napokban egymás után jöttek ki a vicces és/vagy ijesztő Halloween tematikájú szpotok és printek. Most, hogy lassan eltűnnek az utcákról a zombira festett és részegedett szórakozni vágyók, és az amerikai…..
addict Mocskos kezek mindenütt 2010.12.13 15:00:00
A gondos anyukák idejekorán a gyerekbe verik a kézmosás fontosságát. Van aki ezt túlzásba is viszi, egy volt kollégám például nem tudott anélkül kocsiba ülni, és kormányt ragadni, hogy előtte megmosta volna a kezét. Egy kilincs, egy nyilvános telefon vagy egy metró kapaszkodó…..
Mivel is kívánhatnék kellemes ünepeket mindenkinek, aki az ünnepek alatt is megtisztel azzal, hogy a blogra kattint, mint egy teljesen hülye évvégi reklámmal? A Stella Artois hirdetése épp megfelel a feladatnak, hiszen a Rudolfot egy sörre becserélő Télapó pont megfele a célnak,…..
Ezeket a képeket elnézve a válasz határozott igen. Az Antrepo csomagolástervező cég ötletes projektje legalábbis azt bizonyítja, hogy a kevesebb valóban több tud lenni. A cég tervezői próbaképpen megfogtak egy sereg ismert és jól bejáratott csomagolású terméket, majd a játék…..
BeLa 2011.01.07 20:49:48
A fenti képeket nézegetve csak az jut az eszembe, hogy minden terméknél, amely már eltöltött a piacon némi időt, rendelkezik egy-két olyan elemmel, amely alapján nagyon könnyen be lehet azonosítani, gyakorlatilag elegendő ennyi, hogy a fogyasztók tudatába bekerüljön. És íme néhány jó kép, amely bizonyítja ezt. A Red Bull, a Nutella és a Mr. Muscle úgy ahogy van lecsupaszítva bőven elegendő, a "nemes egyszerűségével" nagyobb hatást fejt ki, mint a csicsás változat. A többi esetben már elbizonytalanodok. Tudva azt, hogy a Nesquik gyerekeknek szól, a csavaros fülű nyulat nem venném le a csomagolásról. Úgy, ahogyan az első képen megmaradt a két bika, ide is kell a nyuszi. A többi apróság talán mehetne, de a nyúl marad. Egyébként megfigyelhető egy ilyen trend, hogy a kevésből kihozni a többet. A reklámokban egyre többször jelennek megy egészen egyszerű képek, akár csak vonalak, szemben az előző színes, csillogó-villogó, túlzsúfolt kavalkáddal. Ma néhány vonalból ki lehet hozni a kreativitást és az ötletet, úgy, hogy tartalmilag is ott legyen, ahol egy jó reklámnak lennie kell. A régi egyértelmű hirdetéseket is lassan felváltják az elvont, többértelműek, amelyek egy kissé elgondolkodtatják az embert. Ha már ennyire benne vagyunk, hogy mindent egyszerűsítünk, lecsupaszítunk, akkor miért maradna ki néhány régi csomagolás? Főleg ha még jobban is néz ki mint az eredeti?
Feltételezett ügyfél: Sopron Bank Feltételezett brief:Sziasztok,Köszönjük a tegnapi remek fejtágítót, azóta is a "Minden reklám hazudik" tagline-ról van szó a dohányzóban meg nálunk a marketingen. A fő kérdés, hogy tudjuk ezt az insightot valahogy hasznosítani a…..
Hogy kerül a parkettára kutyakaka? És mit keres egyáltalán a parketta az utcán? Hát persze, hogy egy reklámkampány részeként került oda, ugyanis a milánói Y&R ezzel a gusztusos kis installációval szerette volna felhívni a kutyatulajdonosok figyelmét arra, hogy nem kellene az…..
Egy reklám sikerét az is mutatja, hogy mennyire sikerül a fogyasztók fantáziáját megragadnia, hogy azok önként és dalolva vigyék tovább annak valamelyik elemét, vagy akár az egész koncepciót. Itthonról így hirtelen a büszkemagyaros-petőfis-énígyszeretlekmagyarországos reklám…..
Feltételezett ügyfél: Akadémiai KiadóFeltételezett brief:Sziasztok!Szeretnénk egy kicsit felpörgetni a nagyszótár eladásokat (tudom-tudom, ki vesz manapság nyomtatott szótárat, de ez van, ki vannak nyomtatva és foglalják a helyet a raktárban, szal lépni kell). Ezzel kapcsolatban…..
BeLa 2010.11.07 22:20:14
A fenti kép számomra minden, csak nem hatásos. Nekem úgy tűnik, mintha találtak volna néhány fotót és random összevágták volna, így ebben a formában ennek semmilyen mondanivalója nincs számomra. Szótárakról beszélünk, amelyekre bár ráírják, hogy új, valójában azonban ugyanazokat a szavakat tartalmazza mint a 10 évvel ezelőtt vett iskolai szótáram. Az összefüggéstelen kijelentések talán hatásosak, ha olyan terméket reklámozunk, amelyek teljesen újak, kíváncsivá lehet tenni a fogyasztókat. A kis videóban James eléggé furcsán néz egy-egy kreatív angol fordításra, majd eldönti, hogy nem mehet ez így tovább. A válaszlépések ezekkel a mondatokkal ugyanolyan hatással vannak ránk, mint rá a félrefordítások, így nemhogy segítene kijavítani a hibákat, hanem hasonlókkal rukkol elő, hogy talán megérezzük mekkorát csalódott. Ismereteim szerint egy egészen jól megszerkesztett, összeállított szótárról van szó, amely valóban segíthet az angol nyelv elsajátításában, a nyelvtani fogalmak, szabályok tisztázásával. Miért nem építettek arra, hogy mi az a plusz, amit a szótár ad? A mai világban pár dollárért native english-t lehet tanulni az ócen túloldalán levő lakostól. Szótárakat találhatunk, elég sok ingyenesen elérhető. Mégis miért kellene, nem tudom hány ezer forintot költenem erre? Mivel jobb mint a többi? Ezt kellene egy kicsit megvizsgálni és ennek megfelelően felépíteni egy kis reklámot. A félrefordítások valóban kellemetlenek, de a film hatására az emberek ráklikkelnek egy on-line szótárra, vagy fordítóprogramra és kijavítják, megy az élet tovább, James meg állhat tovább nyugodtan a szótárakkal a kezében.
Amikor az első plakátot megláttam, vegyes érzések kavaroogtak bennem. Egyrészt örültem annak, hogy a cég marketingesei hajlandóak voltak bevállalni valami szokatlan reklámmegoldást, amiért feltétlenül dicséret illeti őket. Másrészt azt éreztem, hogy a tűzzel játszik a cég,…..