Adatok
GMary
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ismét lép egyet a MÁV Start elektronikus jegyértékesítési rendszere. Éjféltől – bizonyos korlátozásokkal – az interneten hat külföldi ország vonatai között is kereshetünk, és ülőhelyre szóló jegyeket is vásárolhatunk a legfontosabb városokba. Az érintett…..
GMary
2010.11.04 15:28:36
@pbence: Valóban, ezek az automaták a jövőben nem lennének képesek pénzt elfogadni, minimum át kellene alakítani őket, de nyilván cserélnék őket egy közbeszerzési eljárásban... :D
Lehetett volna egy lépéssel előrébb is kezdeni, az osztrákoknál már rég lehet automatánál jegyet venni... és onnan már csak egy lépés, amit fentebb megálmodtunk. :D
Amúgy a gyakorlatban a PDA-s verziót szerintem kizárólag a biztos adatkapcsolat hiánya zárja ki jelenleg. Tudjuk, hogy még a mobilok is elvesztik a jelet sok-sok helyen a vasútvonalak mentén... Tehát LIVE központi kapcsolat jelenleg költséghatékonyan nehezen elképzelhető.
Lehetett volna egy lépéssel előrébb is kezdeni, az osztrákoknál már rég lehet automatánál jegyet venni... és onnan már csak egy lépés, amit fentebb megálmodtunk. :D
Amúgy a gyakorlatban a PDA-s verziót szerintem kizárólag a biztos adatkapcsolat hiánya zárja ki jelenleg. Tudjuk, hogy még a mobilok is elvesztik a jelet sok-sok helyen a vasútvonalak mentén... Tehát LIVE központi kapcsolat jelenleg költséghatékonyan nehezen elképzelhető.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Csak egy példa, amit kihagytál a gondolatmenetből: azt is meg kell oldalni, hogy ne lehessen két (vagy több) embernek egy vonaton egy kóddal (otthon nyomtatott papírral) utaznia, az egyik felszáll az első, a másik az utolsó vagonban és máris elbukta a MÁV egy jegy árát.
Ezért is jobb - ha messze nem is tökéletes - megoldás a mostani speciális pénzpapírnak minősülő hőpapírra való jegynyomtatás. Ráadásul minél több jegyautomatát vesz a MÁV úgy csökkenhet idővel az egységára (ehhez hozzáteszem, hogy nem egy, hanem kettő nyomtató van benne, tartalék... :), másrészt ha bevállik a rendszer, idővel minden állomáson lesz legalább egy automata, még az utolsó porfészekben is, sőt, automatánál lehet majd kiválasztani az úticélt (nemcsak neten), így már pénztárosra sem lesz szükség, míg a PDA-s verziónál továbbra is kell pénztáros az állomásra, hiszen nem mindenki netezik... És így költségszempontból is ideális megoldás lesz egyszer a mostani. Lásd a jövőt, közeledik! :D