Adatok
St.Peter
0 bejegyzést írt és 34 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

A számítógépes rétegvizsgálatot vagy CT-vizsgálatot ma már nem csak az orvostudomány hasznosítja. A készüléket különféle anyagvizsgálati eljárások során is alkalmazhatjuk egy adott tárgy szerkezetének vizsgálatához. Az adatgyűjtés során nyert információkat felhasználva,…..

Jogerőssé vált az az ítélet, mely szerint a Reebok megtévesztette a vásárlókat azzal, hogy azt állította az EasyTone elnevezésű, instabil talpszerkezetű lábbeli a lapos talpú cipőkhöz képest jobban megdolgoztatja a test bizonyos izmait. 25 millió dolláros…..

A HVG online és nyomtatott (2011. aug. 13.) változatában is olvasható az "MBT-zűr" című cikk, melyben az ismert gördülőcipő forgalmazó cég utolsó napjairól olvashatunk. Egy idézet a cikkből:
Végrehajtást kezdeményezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatal az MBT…..
St.Peter
2011.08.13 00:03:22

Már nagyon régen kerestem a boltokban a Fila új gördülő talpas cipőjét, de csak most sikerült rátalálnom. A régi alatt a FILA Enerfit-et értem, melyről egyszer már írtam. Egyrészt nagyon kíváncsi voltam, másrészt sokan kérdeztek erről a márkáról, és sajnos nem tudtam…..
St.Peter
2011.07.12 21:42:31
@sodi26: Egyetértek az előttem szólókkal :-)
A gagyik kivételével, volt szerencsém jó pár márkát kipróbálni és tartósan tesztelni. Nekem az MBT és az Enquist jött be legjobban. A Ryn bár tartós, de igen kemény és szerintem túl aktív az egész napos viseléshez, de van aki pont ezt szereti benne :-) ...én nem szerettem meg annyira :-)
A gagyik kivételével, volt szerencsém jó pár márkát kipróbálni és tartósan tesztelni. Nekem az MBT és az Enquist jött be legjobban. A Ryn bár tartós, de igen kemény és szerintem túl aktív az egész napos viseléshez, de van aki pont ezt szereti benne :-) ...én nem szerettem meg annyira :-)

Nagyjából ez a kérdés merült fel bennem, amikor két olyan weboldalt is találtam, ahol amerikai jogászok kérik azok jelentkezését, akik instabil talpú illetve Reebok Easytone terméket vásároltak, és feltételezhetően amiatt szenvedtek valamilyen sérülést. Íme a két oldal:…..

Egy amerikai internetes portálon jelent meg nem is olyan régen egy cikk ezzel a címmel, melyben arról olvashatunk, hogy egy társaság beperelte az amerikai Skechers-t azért, mert véleményük szerint a Shape Ups reklámban látottak és hallottak egyszerűen nem lehetnek igazak. A vádirat…..
St.Peter
2011.07.09 22:39:19

A következő kétségbeesett hangvételű levelet kaptam egy kedves olvasómtól, melyet megtalálhattok a "Hibás MBT Sepatu White" bejegyzések kommentjei között: Kérlek segíts! Nemrég olvastam Mónika esetét megdöbbenve és tessék a mai napot lett figyelmes a férjem,…..
St.Peter
2011.06.29 13:45:07
@marus:
Ez azért lehet Kedves Marus, mert gyakorlatilag már nincs MBT képviselet. Ha lenne, akkor garanciakezelés is lenne. :-)
Kiárusítás van. Legalábbis számomra annak tűnik.
Kár, mert jól használva hatékony lábbeli volt...
...itt most nem az utóbbi idők minőségi problémáira, hanem a szervezetre gyakorolt hatására gondoltam.
Ez azért lehet Kedves Marus, mert gyakorlatilag már nincs MBT képviselet. Ha lenne, akkor garanciakezelés is lenne. :-)
Kiárusítás van. Legalábbis számomra annak tűnik.
Kár, mert jól használva hatékony lábbeli volt...
...itt most nem az utóbbi idők minőségi problémáira, hanem a szervezetre gyakorolt hatására gondoltam.

Lassan egy éve, hogy először teszteltem a kínai gördülőcipőket, és azóta nagyon sok, talán túl sok helyen találkoztam velük. Az én véleményem azóta sem változott, aki erre kíváncsi olvassa el a széria első bejegyzését itt. Most ehhez a bejegyzéshez érkezett az alábbi…..

Sokan tették már fel nekem ezt a kérdést akár személyesen, akár emailben. Én személy szerint nem vagyok meggyőződve arról, hogy pusztán egy lábbelitől fogyhat az ember. Inkább a rendszeres mozgás a titok kulcsa. Nemrég kaptam egy emailt egy olvasótól, aki saját tudományos…..

A hazai Enquist egy speciális talpszerkezettel gyártja lábbelijeit. Ennek lényege, hogy a talpban működő "talpalattnyi gyógytornász" mindig résen van, és a helyes irányba terelgeti lábunkat járáskor. Most néhány fotón keresztül az Enquist Sandal White példáján…..
St.Peter
2011.02.28 00:00:22
@trollmano:
Elég kétségbeesett ez a hozzászólás, jól passzol a témához :-) ... de Te legalább bevallod, hogy troll vagy :-) A Filának meg nem az a baja, hogy nincs benne belső talprész kialakítva, hanem, hogy egyáltalán létezik...
Elég kétségbeesett ez a hozzászólás, jól passzol a témához :-) ... de Te legalább bevallod, hogy troll vagy :-) A Filának meg nem az a baja, hogy nincs benne belső talprész kialakítva, hanem, hogy egyáltalán létezik...

Ezidáig találkozhattunk már Remax-szal (kínai gördülő talpas), Walkmaxx-szal (TopShop-os gördülő talpas), most itt a legújabb max a LEMAX.
Mivel ezt is egy olvasóm küldte be, elsősorban szeretném neki mégegyszer megköszönni a kedvességét, másodsorban jelzem, hogy saját…..
St.Peter
2011.01.09 15:38:15

Megjelent az első gördülőcipős iPhone app. Természetesen a program nemcsak az iPhone-on, hanem több kompatibilis iPod-on és még az iPad-en is működik, de a legtöbbet akkor tudunk kihozni a programból, ha készülékünk GPS-szel is rendelkezik, és így az iPhone-ra szűkül a kör. A…..

Már kapható a Skechers gördülő talpú téli kollekciója, ami egy csizmát illetve egy cipőt takar. A Skechers ezzel vetélytársat állított a Joya Heidi PTX Black elé, mely az egyetlen téli gördülő talpú csizma volt.
További információ a Skechers Shape-Ups családdal…..
St.Peter
2010.12.09 10:02:49
@Malbeth: Egyetértek és fokoznám.
A jeges utakon a jeges utakra való cipőt hordjuk! Nem véletlenül van ilyen kevés téli modell a gyártók palettáján. Az a viszonylag rövid idő, amíg A-ból B-be télen eljutunk, nem indokolja, hogy ezt instabil cipőben tegyük, mint ahogy azt Malbeth is állítja. Ott van még az egész nap a munkahelyünkön, az otthonunkban, ahol valóban kényelmes, a lábnak teljes mozgászsabadságot megadó modellt viselhetünk. ...és ezek még olcsóbbak is a magasított verzióknál.
A jeges utakon a jeges utakra való cipőt hordjuk! Nem véletlenül van ilyen kevés téli modell a gyártók palettáján. Az a viszonylag rövid idő, amíg A-ból B-be télen eljutunk, nem indokolja, hogy ezt instabil cipőben tegyük, mint ahogy azt Malbeth is állítja. Ott van még az egész nap a munkahelyünkön, az otthonunkban, ahol valóban kényelmes, a lábnak teljes mozgászsabadságot megadó modellt viselhetünk. ...és ezek még olcsóbbak is a magasított verzióknál.

Kárpáti Zoltán meghívására legutóbb a Batz Hungary telephelyén jártam Pomázon, ahol megtekinthettem a RollSTEP raktárhelyiségét, illetve lehetőségem nyílott némi szakmai megbeszélésre a cég tulajdonosával. A telephelyet egy kissé nehezen találtam meg, mert még a GPS-em sem…..
St.Peter
2010.11.30 19:37:08
@marus: Persze, hogy van. Majd meglátja :-)
St.Peter
2010.12.01 15:02:07
@marus: Önnek lesz bizonyíték, amikor meglátja.
St.Peter
2010.12.01 17:43:22
@marus: Melyik részét kellene bizonyítanom és kinek...? Ha Ön megosztana velem egy bizalmas információt, akkor örülne, ha megosztanám a nevét a bloggerekkel? Az információt megosztottam, a nevet nem szeretném. A szakmai beszélgetésre én is kíváncsi vagyok :-)

Korábban már írtam hazánk egyik kevésbé ismert büszkeségéről, Bisztrai György Úrról, aki szinte már az emberi teljesítőképesség határait tolja maga előtt azáltal, hogy ultrahosszú (több, mint 100km hosszú) futóversenyeken vesz részt, illetve ő képviseli hazánkat a nordic…..
St.Peter
2010.11.25 23:39:27
@Malbeth: Tényleg nagyon jó meglátás :-)
Valóban a tartóssága jobb a Ryn cipőknek, mint az MBT-nek és egyes változatai jobban meg is dolgoztatják az izomzatot, mint az MBT. Szerintem ha az MBT-t jól használnák, vagyis tisztességesen megtanulnának benne járni, akkor a világ egyik legjobb cipője lehetne, persze ha nem kerülne kétszer annyiba, mint amennyit ér és nem rohadna ki belőle rövid idő alatt a szenzor. Ennek ellenére az MBT-t felhasználóbarátabbnak tartom, mert az MBT után a Ryn-t borzasztóan keménynek és természetellenesnek éreztem, ezért egésznapi használatra számomra elképzelhetetlen volt. Összesen 2 órát volt rajtam, azóta sem :-(
Ezért ezután az élmény után az sem érdekelt volna, ha 20 évig nem esik szét, mert a testem valahogy nem kívánta :-)
Ha valaki Rynt-t használt és belebújik egy MBT-be, vagy Enquist-be, akkor azok elsőre szinte nem is tűnnek instabil cipőknek, pedig, ahogy azt Ön is írta, igen hatékonyan működnek a nem csak gördülő/billenő, hanem a puhán instabil talpszerkezetek.
Igaza van. Szerintem sem egyenesen arányos a hatékonyság a tartóssággal. Sőt! Szerintem az sem igaz, hogy minél aktívabb, annál jobb.
Vannak orvosok, akik már az MBT-t is soknak tartják.
Szerintem egy normál embernek nincs is szüksége akkora instabilitásra, ami a Ryn-ben megvalósul. Ez már a ló másik oldala, hiszen nem az olimpiát kell megnyernünk, hanem csak a testünk természetes mozgásigényét kell kielégítenünk. Kivéve, ha olyan mozgásimádók vagyunk, mint Bisztrai György :-) Hajrá! :-)
Valóban a tartóssága jobb a Ryn cipőknek, mint az MBT-nek és egyes változatai jobban meg is dolgoztatják az izomzatot, mint az MBT. Szerintem ha az MBT-t jól használnák, vagyis tisztességesen megtanulnának benne járni, akkor a világ egyik legjobb cipője lehetne, persze ha nem kerülne kétszer annyiba, mint amennyit ér és nem rohadna ki belőle rövid idő alatt a szenzor. Ennek ellenére az MBT-t felhasználóbarátabbnak tartom, mert az MBT után a Ryn-t borzasztóan keménynek és természetellenesnek éreztem, ezért egésznapi használatra számomra elképzelhetetlen volt. Összesen 2 órát volt rajtam, azóta sem :-(
Ezért ezután az élmény után az sem érdekelt volna, ha 20 évig nem esik szét, mert a testem valahogy nem kívánta :-)
Ha valaki Rynt-t használt és belebújik egy MBT-be, vagy Enquist-be, akkor azok elsőre szinte nem is tűnnek instabil cipőknek, pedig, ahogy azt Ön is írta, igen hatékonyan működnek a nem csak gördülő/billenő, hanem a puhán instabil talpszerkezetek.
Igaza van. Szerintem sem egyenesen arányos a hatékonyság a tartóssággal. Sőt! Szerintem az sem igaz, hogy minél aktívabb, annál jobb.
Vannak orvosok, akik már az MBT-t is soknak tartják.
Szerintem egy normál embernek nincs is szüksége akkora instabilitásra, ami a Ryn-ben megvalósul. Ez már a ló másik oldala, hiszen nem az olimpiát kell megnyernünk, hanem csak a testünk természetes mozgásigényét kell kielégítenünk. Kivéve, ha olyan mozgásimádók vagyunk, mint Bisztrai György :-) Hajrá! :-)

A gördülő talpú cipők piaca hatalmas, ezért szeretném egy kicsit áttekinthetőbbé tenni a vásárlás előtt állók számára a helyzetet azáltal, hogy ár és egyéb szempontok szerint kategorizálom azokat a márkákat, amelyeket ezen a blogon bejegyzés formájában már…..
St.Peter
2010.11.17 18:52:41
@Malbeth:
Az, hogy Ön normálisnak tartja a bedőlő bokáját, magánügy. Az, hogy vannak bizonyos cipőknél járással kapcsolatos szabályok és esetleges ellenjavallatok, melyeket jóhiszeműen közlünk, közügy.
Az viszont nagyon szimpatikus és követendő, ahogy a sétálás öröméről beszél.
Biztosan a kutyus is örül a sok mozgásnak :-)
Az, hogy Ön normálisnak tartja a bedőlő bokáját, magánügy. Az, hogy vannak bizonyos cipőknél járással kapcsolatos szabályok és esetleges ellenjavallatok, melyeket jóhiszeműen közlünk, közügy.
Az viszont nagyon szimpatikus és követendő, ahogy a sétálás öröméről beszél.
Biztosan a kutyus is örül a sok mozgásnak :-)
St.Peter
2010.11.22 11:06:43
@julyanne:
Ön tette fel a szabadalmi bejegyzést erre az oldalra, melyből kiderül, hogy egy talpnyomásmérő műszer van levédve. Nem talpszerkezet, nem technológia, nem különleges anyag... Egy orvos tényleg a gyógyításra esküszik fel, mégis a honlap teljes mértékben a Doktor Úrra épül. A doktor Úr egy talpbetétgyártó volt, ezen vizsgálataira hivatkozik és ezt a tudását szeretné átmenteni a gördülőtalpas világba, mert köztudott, hogy a talpbetétek kora lejárt és azért valamiből csak meg kell élni. Ha már az MBT talpszerkezetét lenyúlták, tették volna valódi szakemberhez méltó odafigyeléssel! Ha nem emberi egészségről lenne szó, egyetlen kommentre sem szántam volna idöt! Végezetül Kedves Julyanne, semmit sem értettem félre és reménykedem, hogy meggyőződésből és nem más okból áll ki ennyire emellett a cipő mellett.
Ön folyamatosan megkérdőjelezi az állításaimat, ezért ismételten felajánlom a Doktor Úrral való beszélgetés lehetőségét, ahol mindenki kiállhat az igaza mellett.
Ön tette fel a szabadalmi bejegyzést erre az oldalra, melyből kiderül, hogy egy talpnyomásmérő műszer van levédve. Nem talpszerkezet, nem technológia, nem különleges anyag... Egy orvos tényleg a gyógyításra esküszik fel, mégis a honlap teljes mértékben a Doktor Úrra épül. A doktor Úr egy talpbetétgyártó volt, ezen vizsgálataira hivatkozik és ezt a tudását szeretné átmenteni a gördülőtalpas világba, mert köztudott, hogy a talpbetétek kora lejárt és azért valamiből csak meg kell élni. Ha már az MBT talpszerkezetét lenyúlták, tették volna valódi szakemberhez méltó odafigyeléssel! Ha nem emberi egészségről lenne szó, egyetlen kommentre sem szántam volna idöt! Végezetül Kedves Julyanne, semmit sem értettem félre és reménykedem, hogy meggyőződésből és nem más okból áll ki ennyire emellett a cipő mellett.
Ön folyamatosan megkérdőjelezi az állításaimat, ezért ismételten felajánlom a Doktor Úrral való beszélgetés lehetőségét, ahol mindenki kiállhat az igaza mellett.
St.Peter
2010.11.22 18:29:52
@julyanne: Egész idő alatt az volt az érzésem, hogy ön ismeri a Doktor Urat, ezért védi annyira. Azért gondoltam, hogy esetleg összehozhatna vele. Most, hogy szóba került, a rollstep marketingstratégiája pontosan megfelel Malbeth által leírtaknak...
Máshol nem tapasztaltam ilyesmit.
Alátámasztás nélküli állításokkal olyan márkák fölé helyezi magát, melyeknek a cipőjét sem vihetné :-)
Örülök, hogy önnek tetszik ez a márka, ezt már írtam, viszont azt nem írtam semelyik bejegyzésemben, hogy ne vegyenek rollstepet. Azt sem, hogy enquistet vegyenek...
Minden meglátásom valós tapasztalásokon alapszik, ez nem lejáratás, hanem a véleményem megosztása. Az Ön szubjektív megítélése szerint jó a cipő és én ezt el is hiszem, viszont még mindíg nem látom az objektív alátámasztását az állításoknak.
Máshol nem tapasztaltam ilyesmit.
Alátámasztás nélküli állításokkal olyan márkák fölé helyezi magát, melyeknek a cipőjét sem vihetné :-)
Örülök, hogy önnek tetszik ez a márka, ezt már írtam, viszont azt nem írtam semelyik bejegyzésemben, hogy ne vegyenek rollstepet. Azt sem, hogy enquistet vegyenek...
Minden meglátásom valós tapasztalásokon alapszik, ez nem lejáratás, hanem a véleményem megosztása. Az Ön szubjektív megítélése szerint jó a cipő és én ezt el is hiszem, viszont még mindíg nem látom az objektív alátámasztását az állításoknak.

Néhány évvel ezelőtt a Nike ijesztett ránk a Nike Shox TL elnevezésű űrtechnológiás lábbelijeivel, melyek akkoriban meglehetősen furcsának, csúnyának mégis vonzónak hatottak. Még emlékszem, hogy a reklámszöveg szerint a cipő talpát képző pilléreket az űrsikló…..
St.Peter
2010.11.20 19:59:48

Íme egy érdekes promó videó az ifjabbik Karl Müller által elindított, kifejezetten gyermekeknek szánt kényelmi cipőkról, a Joyssy-ról. A Joyssy még nem mutatkozott be ezen a blogon, de röviden a következőeket érdemes tudni róla: talpszerkezete három rétegű, melyben egy…..

A Müller család már csak ilyen, nagy márkákat hoznak létre és nagyon szeretik a cipőket. Az idősebb Karl Müller megalkotta az MBT-t, míg a Joya és Joyssy márkák mögött hasonnevű fiát találjuk.
A Joya szó jelentése boldogság!
Az ember kezdetektől fogva arról álmodott, hogy…..

Egy gördülő talpú cipő megvásárlása nem kis befektetés. Mindenki szeretné a legjobb döntést meghozni és a lehető leghosszabb ideig élvezni új lábbelijét, de a sok márka közül melyik válassza? Ez a blog nagyjából ebben próbál segíteni a laikus vásárlóknak. Bár…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Valószínűleg indokolt volt a CT vizsgálat, mert valami súlyos baja lehetett annak a szegény cipőnek :-)
Egészséges cipőnek nem kell CT-re járni... :-)))