Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Zolikám

0 bejegyzést írt és 19 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
December harmincadikán vesszük fel az Égéstér 100-ik adását. Ami lehet, hogy valójában nem is ennyi, hanem mondjuk 95, vagy akár 102. Mindegy, nekünk ez a százas és úgy is hívjuk, úgy is készülünk rá. És ez nem egy akármilyen adás lesz, hiszen a stúdiót ezúttal…..
Budapest 1994. Ennyi a címe annak a huszonöt és fél perces Youtube videónak, amit ma reggel egy falat meg nem rágott kajával a számban néztem végig. A sztori viszonylag egyszerű: az M3 bevezetőjétől elmegy valaki egy 123-as Mercivel Budaörsig a Hősök tere, Andrássy út, József…..
Nyolc éve vettem magamnak autót utoljára. Ezzel valószínűleg én vagyok a sereghajtó itt a szerkesztőségben. A többiek néha évente cserélik a gépeiket – Mercedesek, Audik, Mercuryk jöttek és mentek, míg én a jó öreg Volvo kormányába kapaszkodtam kitartóan. Néhányan meg is…..
Belsőség Heti merítés 2013.09.29 10:34:50
Magyar tervezésű , német cirkáló ,megállja a helyét A legjobb fogyasztási értékem Shell 100-as benga, plusz fél doboz oktánszám növelő a teli tankhoz és irány Croacia. ha jól emlékszem 4,5,5 literre jött ki, 120-130 normál autópályás tempónál, de az…..
Magyarország elbukta a tél ellen vívott harcot: a vidéki úthálózat állapota sok térségben siralmas. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Zolikám 2013.04.03 06:38:59
Örülök, hogy végre valaki foglalkozik ezzel a problémával! Nagyon jó a cikk, és egyben nagyon sajnálatos a kép ami az utakon fogad. Én magam is gyakran járom Borsod és Nógrád útjait, de egyszerűe kataszrtófa amiket ott tapasztalok hónapról hónapra. És ami a legrosszabb, hogy remény sincs a változásra... Ha bele gondolok, milyenek lesznek ezek az utak 4-5 év múlva.... Traktorral se lehet majd megkockáztatni őket. Ami még vicc hogy az M3-as autópályán is vannak már kátyúk!! Hát mi ez már? Borsodban a Halmaj Baktakék Krasznokvajda Perecse útvonal konkrétan életveszélyes olyan és akkora méretú kátyúk, hogy az autóval bele lehet parkolni némelyikbe. Felsőgagy utan konkrétan leszakadt az út egy része még 4 éve erre mi a megoldás? Lezárják az egész kb 10 km-eres útszakaszt és eltereilk az autósokat egy kerülőre. Persze az emberek ugyanúgy használja ezt az útszakaszt a rendőrök meg bírságolják az arra haladókat. Ez a megoldás. Nem az hogy helyrehozzák az utat, nem. Bírságolnak. És ezek az utak konkrétan 30 évvel ezelőtt se számítottak újnak. Amortizálódik a vidék, konkrétan balkán fílingje van az embernek ha az északi-keleti megyékben jár. A kátyúzás vagy amit ezen a címszóval művelnek meg szintén szégyen. Bedobnak vmi trutyit a gödörbe amit nem dolgoznak el az út síkjának megfelelően, hanem vagy púpot csinálnak, vagy csak a gödör méretét csökkentik vele azaz ha az ember ámegy az autóval akkor az ugyanúgy megdobja. Arról nem is beszélve hogy ezek a foltozások kb napokig élnek. Magyarország.... olyanok vagyunk mint az autópálya alagút. fúúúh van egy domb fúrjunk rá alagutat! Beomliiik, nem baj hordjunk rá földet... Áhhh
Mi sem mutatja jobban a másodlagos autópiacon vadászók bizalmatlanságát, mint a tény, hogy azért nem vitte el az autót, mert nem volt semmi baja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Zolikám 2012.05.03 10:32:55
Jó a cikk alapvetően tetszik is, néhány részen besírtam a nevetéstől (annyija van ami rajta van, mekkora igazság)! A nagy autós gumi téma pedig szintén telitalálat volt, hányszor van az hogy 7-es bmw, nagy audi, merci stb nyáron téli gumival, télen kopott nyárival látok. Arra van pénzük, hogy megvegyék a nagy autót mert az kell, nem baj ha panelban lakok albérletben, akkor is kell mert virítani kell.
A másik viszont ami nem tetszett, hogy már megint a vásárló van lehúzva azért mert tekergetik az órát a nepperek. Na álljunk már meg egy szóra! Mint már előttem sokan megírták, ez abszolút nem a vásárlók hibája, ők csak jót akarnak venni jó áron. Az ember már csak olyan típusú élőlény, hogy mind abban reménykedik használt autó vásárláskor, hogy pont neki lesz mázlija és megtalálja a 10 éves 50 ezret futott garazsírozott autót olcsón. Legalább is így indul neki! A Magyar nepper meg mit lát? Ha van nála egy autó amiben valós az óra állás (történetesen sok pl 200 körül) akkor a kutya nem fogja megvenni tőle, vagy csak sokkal lassabban fogja eladni, sokkal kisebb pénzért. Kell ez neki? Nem hát. Mi a legegyszerűbb? Tekerjük vissza az órát úgy majd megveszik és -ami a lényeg- drágábban is! És mivel az emberek nagyrésze nem profi autótechnikából, (ergó könnyű őket átbaszni) persze hogy azt fogják választani ami papíron jobban mutat, nagyobb a jövője az autónak. Persze nem kötelező tekergetni az órát megvennék úgy is a verdát csak sokkal OLCSÓBBAN. Nem azért az árért ami még tetszene a neppernek. Mert itt mindenki gazdag akar lenni és ha lehet okosan, gyorsan. Meg lehet nézni azokat az országokat ahol nem jellemző az óratekergetés! A valós 200-250 stb km-eres autókat sokkal olcsóbban árulják mert annyi az ára. Nálunk meg kimegy a nepper megveszi olcsón majd haza, óra vissza és máris drágább lett a verda. Ezzel ki jár jól? Hát persze hogy ő! És ezek után még ránk vásárlókra fogni, hogy ez miattunk van?? Kemény... Az ember meg igyekszik nem hülye lenni és próbál minél jobb állapotú autót venni, és mivel az állapot legjobb mérője sokak szemében pont a kilométer ezért persze hogy a kevesebbet futott autót fogja választani. Ennyire egyszerű az egész. Kérdés hogy ki a rossz? A vevő akinek van egy egészséges elvárása, hogy milyet szeretne venni és az általában a jó. Vagy a nepper aki meg hogy pénzhez jusson csalással igazodik hozzá. Ennyi.
A másik meg hogy lehet, hogy patent állapotú a diesel accord, de nekem valahogy már nincs nagy bizadalmam a mai modern használt űberdízelekhez, amik nagyjából pont 200-250-300 ezer környékére vannak hitelesítve hibamentesség szempontjából. Után meg lehet önteni beléjük a pénzt. vagy kidobni a kukába. Ezek már nem azok a sima egyszerű motorok mint a régi tdi-k, vagy szívódízelek, vagy az egyszerű benzinesek. Gondolj bele, ebben az autóban már van 200 párezer km-er az ember megveszi és egy két év múlva elkezdheti önteni bele a pénzt. Arról nem beszélve, hogy egy két év múlva már lesz benne annyi kilométer hogy a kutya se akarja megvenni, és akkor lesz egy szép de eladhatatlan autó. Hacsak majd egy nepper beszámítja bagóért egy visszatekert órájú autóba aztán ennek is visszatekerik az óráját majd mehet vissza a piacra drágán. Mert ki akarna a mai világban egy 250-270 ezret futott accordot venni? Most őszintén még te sem. :)
TComment Sosem lesz a barátod 2012.04.11 05:50:53
Az egyik népítélkező pontosan megállapította, hogy ha lámpától lámpáig csakis 6500-nál kapcsol fel, akkor a városi fogyasztás szigorúan 22 liter. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Zolikám 2012.04.11 08:20:21
@Littlerock:

Erről beszéltem én is! Elterjesztették erről a motorról az újságírók, hogy ilyen szar olyan sokat eszik stb... Azóta ez az első mondtad ami elhangzik ha szóba kerül ez a motor hogy sokat zabál. Aztán a tulajok meg néznek...
És persze tud 8-at enni ez is, ha céges használatban volt (mint ez a példány is) és ott aztán ütik vágják, mert nem számít. Bár halkan megsúgom a 8 liter még ílyen használat mellett sem sok. :)

Emlékszem egyszer Ommm hogy meglepődött amikor az 1.2 tsi golfot elkezdte normálisan használni aztán csak nézett az 5 egész valahányas átlagon. :)
Zolikám 2012.04.11 08:22:39
@1kutya:
Én a szíjról és a görgőkről beszéltem halló! :)
Zolikám 2012.04.11 19:02:12
@protézisesh: Errol csak annyit hogy ha egy kicsit is ertenek hozza akkor tudnad hogy Octaviaban (se az egyesben se a kettesben soha nem volt 16v-s motor csak FSI valtozatban de az is csak a kettesben! Azert kicsit fura hogy akinek nincs skodaja az lehuzza fikazza nem hiszi szarozza a tpiust es a fogyasztast akinek van az meg megirja a valos adatokat. Bar mint tudjuk a tulajok a hulyek, viszont azok mind mind sokkal okosabbak tapasztaltabbak a tipusbol mint azok akik olvastak rola vagy a szomszednak van vagy csak hallotta ettol meg attol es akkor az a tuti.. Szanalom
Nem kell félni minden franciától. Ez a Peugeot nem drágább, de fapados konkurenseinél többet tud. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Zolikám 2012.02.06 11:01:05
Sziasztok!
Tetszik a cikk, alapvetően egyet is értek vele, bár valahogy nekem is gyanús a 90 valahány ezer km-er. Weltatuónál már láttam olyan Skodát ami fél év alatt nem ment el, erre elkezdték visszatekerni a kilométereket. Előbb a 200valahány ezer km-erből lett 150, majd 90valamennyi. Érdekes volt...
Nálunk a családban van egy 2.0HDI Peugeot 90-le. Van benne 160 ezer km-er a motor még ebben a hidegben is pöccre indul, jól megy keveset fogyaszt, olajat nem eszi, nem kormol, egy gond van csak vele hogy folyamatos haladásnál kb 1400-1600-as fordulat között néha finoman rángat. Ha gyorsítok vagy ha elveszem a gáz abbahagyja. Már voltunk vele szervizben, tanácstalanok voltak, találgattak, hibakódot nem ír a számítógép ha rádugják, márkaszervizesek szintén találgatnak, és inkább nem mennék bele egy "cseréljük ki ezt is azt is hátha jó lesz" menetbe, mert annak több száz ezer ft is lehet a vége. És még mindig nem biztos hogy megcsinálták. Egr szelepet már kitakarítottuk, (mondjuk nem is volt piszkos) üzemanyag szűrőt olajcserénként cseréljük -biztos ami biztos- gázolajat soha nem tankoltunk pancsoltat. És ráadásul ez a rángatás nem is állandó, néha csinálja, néha nem. Más HDI tulajoktól is hallottam olvastam már ezt a hibát, de ők is tanácstalanok voltak. Kb olyan, ez van, éljünk együtt vele tanácstalanság.
Valakinek valami tippje esetleg? Tc-stáb tagjaitól is szívesen vennék építő jellegű ötleteket! :)
Tibby fejhangon vihogott, amikor összefoglaltam mondanivalóm lényegét: az 504-es mellett nem vezet el út. Csikós csak ingatta a fejét, szerinte az állólámpás mellé állítva Trabant. Pista nem értette, neki csak a kupé szép. Assur meg mindössze annyit kérdezett: mikor veszel már…..
Zolikám 2011.11.04 23:07:20
Bíró Tibi pár éve Kanadában él, egy Victoria nevű kisvárosban. Az élet igen furcsa arrafelé, saját blogján rendszeresen posztol a megfigyeléseiről. Furcsa? Nem, nem ez a helyes szó... Mondjuk inkább úgy - normális. Egy közlekedési posztot átveszünk tőle mi is, hadd érezzük,…..
 Kiállítunk a Baba-Mama expon2010 november 12-14 közöttMinden nap 10 - 18 óráig Budapest, Papp László Sportarénanagyításhoz klikk a képre: ..