Regisztráció Blogot indítok
Adatok
stone pit(er)

0 bejegyzést írt és 382 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ha valaki 40 éve él egy országban, akkor alighanem alaposan ki- és megismerte. Így aztán lát olyan folyamatokat is, melyek másoknak talán kevéssé szúrnak szemet. Dánia esetében például azt, hogy rengeteg (és túlsúlyban lévő) pozitív vonása mellett erősödik például a rasszizmus...
stone pit(er) 2020.09.18 11:15:33
Köszönöm a válaszokat.
A rasszizmussal kapcsolatban. Lehet az elméletén filozofálni, de sajnos a gyakorlatban kell megoldani. Nagy sokfajta kérdés és igény merül fel az alapjait érintően pró és kontra, amelyekben itt is ott is vannak jogos, valós észrevételek, de bármilyen változtatás meghozza a hatását, sokszor olyan összetetten, hogy több lesz a nem kívánt elem, mint a nyereség.
Csak egyetlen példa, Ellie Jokar dán stand-up humorista (már csak azért is, mert riportműsorokban is részt vesz ezzel a kérdéssel kapcsolatban. Ő egy "iráni" származású hölgy. Már Dániában született, a szülei menekültek el Iránból a hetvenes évek végén. Ez rögtön megelőlegezi, hogy nyugatias gondolkodásúak voltak már akkor is. Azok bizony. Ötven hatvan év közötti édesanyjai beleillik a jómódú dán közegbe. Esküvőszervező vállalkozása van és amikor megérkeztek Dániába még hihetetlen kedvességgel és befogadási készséggel találkoztak. Könnyű volt beilleszkedni. Ettől kezdve Ő dán akart lenni és bizony dánnak is érzi magát. Mára, mégis érzi a kirekesztődést. Azt nem érti miért. Gondoljunk bele, lánya mennyire dán lett. Humorista. A nyelv és a helyi humorérzék teljes birtokában van. Még is érzik. Ez már a hülyeség határát súrolja. Akiket sikeresen beillesztettünk, azokat is eltávolítjuk? Persze, Ők nem tudnak távolodni. Csak a fájdalmukat mondják el, Ők dánok. Így gondolkodnak magukról. Nem irániak. A gyökereik onnan valók, de Ők sem tudják mik azok? Sőt még azt sem, hogy mit várnak el tőlük, hogyan legyenek Ők dánabbak? Mi az? Még elmondani sem tudják nekik. Hosszabb riport angolul, más személyekkel is:
www.youtube.com/watch?v=9A1LtmxkAYk
Magyarországról nézve menőnek tűnnek a skandinávok, akik szép ruhában, sportosan, pirospozsgás arccal menő bringákon járják a tiszta, jó levegőjű nagyvárosaikat. Kicsit közelebbről nézve például Stockholmban azért jóval árnyaltabb a kép...
stone pit(er) 2020.02.03 11:29:45
@Herr Géza: Ez inkább Csepelre volt példa. Természetesen csatolhatom a Kamaraerdő-Kőbányát is.
„Az új híd akár 35-50 ezer autóval is csökkenthetné a belvárosi hidak, és napi 6 ezer autóval a belső Üllői út forgalmát” – ezzel az érvvel igyekszik indokolni a kormány a Galvani-híd megépítésének tervét. Az eddigi tapasztalatok viszont ezt egyáltalán nem támasztják alá. A Galvani híd és a…..
stone pit(er) 2020.01.23 11:23:18
@szubbulvar: Ezzel egyetértek. Simán a dugódíj bevezetése, csökkenést eredményezhet a belső hidak környéki forgalomban, de mindenképpen növelni fogja egy bizonyos szintig az övezeten kívüli hadak forgalmát. Legalábbis addig a szintig, amíg ezen kerülő okozta időveszteség pénzben kifejezett értéke az adott egyén számár már értelmetlené teszi a dugódíj elkerülését. Ez meg azt eredményezi, hogy mondjuk havi 5000 forintos dugódíj többletet az autósok 90-95 % be tud vállalni, így újra behajt a védeni szándékozott övezetbe. Tehát, némi forgalom csökkenésben látnánk előnyé a híd elmaradásán és szimplán a dugódíj bevezetésének. Nem 162 órát fognak állni a budapesti autósok a fogóban, hanem 152. persze minden függ attól, menyi más egyéb tényezőt dobnak a kalapba. Például, ha a dugódíj havi 10 000 forint feletti összeget jelent az már jelentősebb forgalom csökkenéshez is vezethet, ha közben a közösségi közlekedés teljesítményén (kapacitás, eljutás idők, stb.) is történik kedvező változás. Továbbá, növelt parkolóterületek kialakítása történne olyan pontokon, ahol a budai és pesti régióból autóval érkezők szívesen letennék az autójukat, még a Duna átlépése előtt. és még számos javítási lehetőség van, amely javíthatja a közlekedés színvonalát, pusztán abból a pénzből, amit a híd és felvezető útjaira szánnak. Ehhez persze e két fejlesztésért felelős fél komoly előrelátó együttműködésére van szükség. Amelyből az egyik fél "erősebb" (sokkal több törvényi és pénzügyi lehetősége van), ezért bármikor nagyban segítheti vagy akár tönkreteheti a másik fél bármilyen elképzelését.
Mára már az egész világon elterjedtek a nagysebességű vasutak, amelyeken a klasszikus 120-160 km/h sebességnél jóval gyorsabban, 200-300 km/h-val, vagy akár még annál is többel száguldanak a szerelvények. A nagysebességű termékek, mint a TGV, az ICE, a Thalys, vagy a Sinkanszen az illető…..
stone pit(er) 2019.04.29 11:04:34
Tetszik a felvázolt lehetőség. Mindezt úgy mondom, hogy nagy távolságra vonatot húsz évvel ezelőtt használtam. Jelenleg csak a Velencei tóhoz szoktunk évente egyszer-egyszer lemenni Kőbánya-Kispestről. Azt is csak azért, mert nem akarunk visszamenni az autóhoz (esetleg biciklivel vagyunk) vagy mert nagy forgalomra számítok. Reálisabban nézve, már az is hatalmas előrelépés lenne, ha több vonalon lenne képes tartani folyamatosan a 160 km/h-t az IC vagy más gyorsvonat. És itt rögtön odakanyarodnék az M6-osra. Igen, forgalom szempontjából nem egy sikertörténet. Viszonylag kisebb a forgalom Paks után. Én mondjuk pont ezt szeretem. :) Többször is előfordultam már Pécsen az M6-ost használva és korábban is. Az út Szekszárdig kifejezetten veszélyes tudott lenni, főleg a felelőtlen előzgetők miatt. Az autópálya nagyban növelte a biztonságot. De ha csak azt növelte volna. Szabályos 130-as és a a végén 110-es tempóval Kőbányáról hajszállal kevesebb, mint két óra alatt lent vagyok. Ajtótól ajtóig. Jó, általában korán indulok (hét előtt), hogy a dugót elkerüljem és visszafelé meg úgy hogy vagy a dugó előtt vagy a dugó után érjek haza. No, evvel kéne versenyre kelni a vonatnak. Mondjuk, három órás utat tudnék tolerálni ajtótól-ajtóig úgy, hogy az oda vissza út ne kerüljön 10 000 forintba. Maradjunk annyiban, hogy a vonatnak illene másfél óra alatt megtenni a Kelenföld-Pécs utat. Tehát 120 km/h átlag körüli sebességgel. Hiszen nekem még Kelenföldre vagy a Délibe vagy a Keletibe el kell érnem. És még a Pécsi pályaudvarról is van egy utam. Ez a 120-as átlag nem tűnik egy elérhetetlennek. Ehhez 150-160-as maximális sebesség kell (mondjuk a szakasz laposabb egyenesebb részein) és az, hogy az állomásokon és Budapesten is 80-100-120 km/h-val robogjon a vonat és ne cammogjon 40-60-nal 5-10 kilométert a városi környezetben.
sörfigyelő Innis & Gunn Lager 2018.05.25 09:46:58
Illat: lager Hab: sűrű, kemény Szín: arany   Illatra és ízre szinte ez az etalon lager. Van azért benne egy kis savanykásság, meg az Innis & Gunn sörök tipikus malátájának az egyedi édessége. De ezeket leszámítva egy tök sima, jó minőségű, de semmi extrát nem mutató lager. Mondjuk jó lenne,…..
HamPLÓ Sárga, fekete-fehérben 2019.01.05 07:00:00
Bár a külföldi fotósok képeit elsősorban azért szeretem, mert készítőik a hazai közlekedésbarátok többségével ellentétben jó minőségű géppel jó minőségű színes filmre dolgoztak, a múltkor megismert Balt Korthals Altes fekete-fehérben is igen hangulatos utcaképeket örökített meg. Hideg, nyirkos…..
Nemrég írtam arról, hogy felújítása végéhez közeledve éjszakai próbameneteket teljesített a BKV Debrecenből visszavásárolt kétirányú Bengálija. Nos, azóta befejezték a munkálatokat a kocsin, és olyan szépen néz ki, mint gyártása (1964) óta valószínűleg soha. De nem ez az egyetlen villamos, ami a…..
stone pit(er) 2018.11.21 11:50:11
@haromegesztizennegy: Szerintem is! Lehetett volna modernizálni a sávok kiosztását, de a három színnek és az alapvető egymáshoz viszonyított helyzetüknek maradni kellett volna. Egyébként eleve modernebb hatást keltene egy nagy ablaküveges villamoson, ha a sárga és a barna csík az ablak vonala alatt marad a kocsiszekrény nagy részén, majd esetleg valami "trükköt" bemutat a vezetőállásnál.
stone pit(er) 2018.11.21 11:57:26
@Hamster: Nem vagyok benne biztos, hogy egy ügyesebb ipari dizájner nem találta volna meg a szép megoldást a hagyományos sínek megtartására. Itt egy francia példa, ami ugyan nem használ barnát, de a két másik színt hasonlóan használja mint egy budapesti kocsi. www.railwaygazette.com/news/single-view/view/saint-etienne-unveils-new-tram-fleet.html
stone pit(er) 2018.11.21 13:30:07
@Hamster: OK! Lehet, hogy nem hasonlítana annyira a régi festésre, de a három hagyományos színt bele lehetett volna csempészni egy szép megoldásba.
Miután már három éve nem jártam kedvenc német fővárosomban (de komolyan, Berlin szerintem sokkal érdekesebb hely, mint Bonn volt), augusztusban viszonylag spontán módon vettem egy retúr repjegyet, és foglaltam magamnak szállást pár napra. A korábbi látogatásokkal ellentétben most…..
A világörökségi utazgatás általában elég politikamentes műfaj. Olyan dolgokat nézegetünk, amelyek évszázadokkal, ha nem évezredekkel ezelőtt épültek, vagy évmilliókkal ezelőtt keletkeztek. Az utóbbi pár évtized kérészéletű politikusai maximum romboltak rajtuk. De van, amikor úgy jön szembe a napi…..
Állunk a Lehel piacon a kedvenc savanyúsomnál. Savanyúkáposzta. - Megkóstolhatom? - Persze, de nagyon vigyázzon, nem jó így belenyúlkálni, még valami fertőzést is kaphat az ember ugye. A migráncsoktól – teszi hozzá magyarázólag. - A migráncsok hozzák ide a fertőzést meg a betegséget nekünk.  ..
  A Proxima b Centauri Földhöz hasonló tulajdonságai Nagy port kavart fel a tudományos felfedezés, hogy a hozzánk legközelebbi csillagrendszer egyik csillaga, a Proxima Centauri körül kering egy föld-típusú kőzetbolygó, ami a Proxima b elnevezést kapta. Az izgalomra az adott okot, hogy ez a bolygó…..
stone pit(er) 2018.05.29 14:09:29
@Rocky1938 (törölt): Rögtön előrebocsátom, hogy én nem vagyok a témában járatos, csak érdeklődés szintjén mozgok. Szóval, ha jól emlékszem egy emberek szállítására is megfelelő űreszköznek, akkora napvitorlát kéne építeni, ami Texas állam méretével vetekszik. Tételezzük fel, hogy egy pici, néhány százkilós drón ennél jóval kisebb, de még mindég egy budapesti kerület nagyságát meghaladó napvitorlát igényel. Ha ezt lézerrel, vagy más mikrohullámú sugárzással meghajtják, akkor azt nem kell nagymértékben fókuszálni, legalábbis az első időkben, amíg viszonylag "közel" tartózkodik. Ekkor is fellépne a nagymértékű melegedés problémája? Főleg a hideg világűrben. Egyébként a lassításra is vannak már elképzelések, bár azt nem tudom, milyen nehéz megoldani technikailag. Az emberes csillagközi utazásba belegondolva, 125 napig tartana a fénysebesség tíz százalékára felgyorsulni, ha az űrhajó tíz másodperc alatt gyorsulna 100 km/h sebsebéggel, mint egy jó átlagos autó. Persze, a világűrből indulva, hiszen csak ott értelmezhető a nulla sebesség, a Földhöz viszonyítva és egyfolytában így gyorsulva kellene a fent bő harmad év a 30 000 km/s sebesség eléréséhez. Ezt vajon bírná az ember? Üdv.
A cím meglehetősen provokatív, nézem is majd, hogy hányan fognak csak ezért rákattintani, meg hány gyűlölködő kommentet kapok olyanoktól akik csak a címet olvasták el. Egyébként valóban a boldogságról lesz szó. ..
Tudom én, hogy a szuperhajnal után a témát feszegetni szentségtörés. Az olimpikonoknak van elég baja, összenyomja őket az elvárás, kifakadnak - otthon semminemjó sehogyse!!!! - van aki feltétel nélkül védelmébe veszi őket, ennek ellenére szerintem mégis van, amiről beszélni kéne. Itt van például az…..
Amikor felmerült az ötlet, hogy kellene egyet hajózni a Volgán, pusztán a praktikum  volt a vezérelv. Ha már vadásszuk a világörökségi helyszíneket, milyen jó, hogy egy már meglévőt (Bolgar), és egy olyan várományosi listás helyszínt, amelynek egy-két éven belül esélye van bekerülni (Szvijazsszk)…..
A Severin híd után egy másik klasszikust szeretnék bemutatni, a kedvenc székesegyházam mögött álló Hohenzollerbrückét: "Hohenzollernbrücke Köln" by Thomas Wolf (Der Wolf im Wald) - Own work. Licensed under CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons A Hohenzollern-házról elnevezett átkelő…..
stone pit(er) 2016.06.24 21:04:21
Csak, most fedeztem fel ezt a cikket. Érdekes kitekintő. Épp két hete olvastam a másik kölni hídról, a Mulheim brücke-ről. Több dolog is megfogott benne. Az egyik, hogy az Erzsébet híd mása, azaz fordítva, hiszen a német testvér 1929-ben épült. A másik, hogy 1944 őszén, (érdekes módon) készülve a szövetségesek megerkezésére aláaknázták. Az október 14-15.-ei amerikai légitámadásban azonban berobbant az egyik töltet, ami a híd időelőtti leomlásához vezetett. Hitler tajtékzott és hadbíróság elé állíttatta a "felelősöket", bár úgy tűnik ez több híd eseteben is gyakorlat volt eddig az időpontig. Ekortól lepett életbe az a szabály, hogy a robbanótölteteket, csak a legutolsó pillanatban, a szövetségesek ár vonala előtt 5 kilométerrel szabad kihelyezni. Persze, az ardeneki offenzíva idényben a szövetséges bombázók támadtak a Rajna hídját, mint az utánpótlási vonalak célpontjait, de csak korlátozott sikerekkel jártak. Ekkor még hátrány volt a használható Rajna híd, persze abból a nézőpontból. Amikor március éljék elértek a Rajnát, Kölnt, Bonnt, akkor már fordult a kocka. Kölnnél nem csúszott semmi hiba a Wehermacht számításába, bezzeg Remagennel! A Ludendorff híd állva maradt, többekközt azért, mert Hitler utasítása elég sok zavart, ellentmondást, nehézséget jelentett a híd "védői nek". No, akkor meg azok közül a "felelősök" közül végeztek ki négyet, akik nem estek ott fogságba. Bezeg ezután a hátországban a parancsnokok rendre korán, a saját mozgást is zavaró módon elkezdték felrobbangatni a hidakat, bár azoknak már kicsi volt a jelentősége, a remageni csatához képest.
stone pit(er) 2016.06.24 21:50:35
@Hamster: Nem, engem sem érdekelnek a Nácik védelmi problémái, de azért néha megérint a történelm érdekes menete, és ez a remageni csata azért tényleg érdekes, ha nem gondolok bele a mérhetetlen emberi szenvedés be és fájdalomba, ami az életbe maradottakat is súlytotta.
Viszont, igazad van! Órák óta az oldaladon olvasgatok. Megtaláltam a Mulheim hidat is. Köszi! ;)
Közkeletű téveszme, hogy csak nálunk zárnak be vasútvonalakat. Aki eleget utazgat, az az ún. fejlett országokban is számos helyen találkozhat forgalom nélkül rozsdásodó sínekkel, kiszögelt sorompókkal, vágányok nélküli vasúti hidakkal, üres állomásépületekkel (bár ez persze minket nem feltétlenül…..
A visszavonulás útján elindult Schiffer még egyszer visszanézett, és ha már, akkor szólt is egyet kb az utolsó szó jogán: Schiffer azt mondta: egy zöld párt alapvetése, hogy mindenkinek joga lehessen az emberhez méltó élethez, lehetőleg a saját szülőföldjén. A másik alapvetés pedig szerinte az,…..
stone pit(er) 2016.06.09 09:55:56
"Schiffer azt mondta: egy zöld párt alapvetése, hogy mindenkinek joga lehessen az emberhez méltó élethez, lehetőleg a saját szülőföldjén."
Az emberhez méltó élet, az mi? Ha egy xybasi irányítja az országot, de egyébként nemlétezik mély-szegénység, olcsó az üzemanyag, az emberhez méltó? KIMerhetnénk jelenteni ha a főnök UN mindenkit akkor teljesen emberhez méltó egy táborban élni éhezve, vagy csak mély letargiában sétálni az utcákon és tapsolni mint az élőhalottak? Méltó-e az emberhez, hogy az Európa Bajnokság (az utcán is hallható) nézése esetén nagy a valószínűsége egy halálos kimenetelű sortűznek? No, Schiffer András, igen vagy nem? Remélem András tudja, hogy bármi is a válasza, mindegyikek tovább indul egy szerte-széjjel ágazó ösvényen?
Hiszen a mondatban benne van a következő feltétele is. "Lehetőleg a saját szülőföldjén". Ne, akkor ez mi?! Ha ott, akkor minek is jelentjük ki az emberhez méltó életet. Bocs, jogod van, de egyébként szarok rád! Én itt vagyok. Aki meg próbál tenni érted valamit (rosszul vagy jól) az meg ne exportálgasson. Nem ér a nevem! Én nem csinálok semmit, csak itt meditálok! Hátha nem vesznek észre a terroristák, vagy azok akik adják, illetve akik elvonják a pénzeket, támogatásokat, állásokat, nyugdíjt, stb. De ha csak lehetőleg. Akkor lehet, hogy mégsem ott? Juj, micsoda multikulturalizmus!
És ez csak az első mondat pici megkapirgálása volt.
Beszarás! Egy értelmiségi.
stone pit(er) 2016.06.09 09:57:11
@dr. jenőke (jenőke): Igen, ezt elfogadom. Csak úgy mondtam egy közös nevezőt. :)
Egy évtizeddel ezelőtt megindult a Critical Mass szegedi biciklis mozgalom, amely idő közben a város egyik legnagyobb civil megmozdulásává nőtte ki magát. Idő közben lassan a szegediek egyötöde kerékpárral közlekedik, a bringa a szegedi hétköznapok, a városkép része lett. A jubileumi felvonulás…..
A honvédség akut (könnyű)helikopterigényét bő öt évvel az előző, nem éppen jó szocialista megoldási kísérlet pótlás nélküli fideszes elkaszálása után sikerülhet betölteni - persze csak áthidaló jelleggel, hiszen a kormány továbbra is adós marad a beígért "nagy"…..
stone pit(er) 2016.01.20 21:42:29
@Batkaa: A baj csak az, hogy nem hihető az a +0,1% GDP arányosan. Ráadásul nagyértékü beszerzésére az nem is lenne elég, legalább is mostanában.
stone pit(er) 2016.01.20 22:23:28
@zord: Ez szép gondolat. Ehhez, ahhoz is pénz kell. Mondjuk azt nem tudom, hogy a minimálisan is 700 milliárd forintba kerülő Olimpia hol is van ezen a terítékén? Mindenesetre költségvetést nem kell írunk. Csak remélni tudjuk, hogy akik megteszik azok jól tudnak egyensúlyozni az értékek között. Hiszen nagyon sok elemből áll össze egy jó működő nemzet.
Összesen negyven, 25 szóló és 15 csuklós, gázüzemű MAN Lion’s City CNG-t vásárolt a somogyi megyeszékhely. Ma vette át Kaposvár az új dizájnú, bordó-szürke buszait. A bemutatón résztvevő autóbuszok az új festésen kívül a város híres szülötteinek képmását is…..