Adatok
kerbaim
0 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Hova megy ez a vonat?
Az EU vasútjának átjárhatósági akadályai, 2. rész - Személyzeti oldal
2014.09.25 07:30:00
Az európai nemzetek fölött immár 56 éve létezik egy eleinte 6, ma már 28 tagot számláló gazdasági szerveződés, amely a jobb, hatékonyabb gazdasági-társadalmi rendszer kialakulását célozza az öreg kontinensen. Bár a tagországok közös döntése, hogy mit tekintenek közös…..
kerbaim
2014.09.25 22:20:19
@NAR: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/45/DMI_160_4114.svg
Az országok közötti vasúti átjárhatóságra kitalált Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer (ERTMS) három alrendszerből: irányítási (ETML), kommunikációs (EIRENE) és biztonsági (ETCS) alrendszerekből áll.
A mozdonyvezető részére van egy ilyen csillivilli kijelző, amennyiben a mozdony az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) eszközével fel van szerelve. Amint látod alul vannak szöveges üzenetek megjelenítve, amelyek a pálya-> jármű kapcsolat alapján kerülnek kijelzésre.
A bal oldalon lévő sebesség információs területe mellett jobb oldalon van a D tervezési terület. A linkelt képen négy kilométerre előre tekintő beállítással szerepel, de ez állítható max. 32 kilométerre.
Látszik, hogy 3km múlvára sebességcsökkentés szükséges és 4 km múlva meg kell állni. A jelenlegi sebességgel 1300 méter múlva (sárga vonal) meg kell kezdeni a fékezést. 2 kilométerre le kell ereszteni az áramszedőt és csak 1 kilométer múlva (jelenlegi pozíciótól 3 kilométerre) lehet visszaengedni. Ide nyugodtan felfér a kidőlt fád is...
Az EIRENE (avagy GSM-R) vasúti célú GSM rendszer, a közcélú GSM specifikus továbbfejlesztése. Mivel sima telefonon tudsz SMS-t küldeni, a vasútcélú változatban is tudsz. Ha a menetirányító küld egy SMS-t a mozdonyvezető részére, akkor tudja értesíteni akár rendkívüli eseményről is. Ha ez az SMS szabványos szövegű, akkor a rendszerben tárolható a több nyelvű változata az üzenetnek. A rendszer nyelve beállítható, tehát ha angol a beállítás, akkor angolul, ha német németül, stb. jelenik meg az SMS. (A nyelvi beállítás működik, emlékezetem szerint az SMS-hez a többnyelvű tárolás csak lehetőség).
Az országok közötti vasúti átjárhatóságra kitalált Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer (ERTMS) három alrendszerből: irányítási (ETML), kommunikációs (EIRENE) és biztonsági (ETCS) alrendszerekből áll.
A mozdonyvezető részére van egy ilyen csillivilli kijelző, amennyiben a mozdony az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) eszközével fel van szerelve. Amint látod alul vannak szöveges üzenetek megjelenítve, amelyek a pálya-> jármű kapcsolat alapján kerülnek kijelzésre.
A bal oldalon lévő sebesség információs területe mellett jobb oldalon van a D tervezési terület. A linkelt képen négy kilométerre előre tekintő beállítással szerepel, de ez állítható max. 32 kilométerre.
Látszik, hogy 3km múlvára sebességcsökkentés szükséges és 4 km múlva meg kell állni. A jelenlegi sebességgel 1300 méter múlva (sárga vonal) meg kell kezdeni a fékezést. 2 kilométerre le kell ereszteni az áramszedőt és csak 1 kilométer múlva (jelenlegi pozíciótól 3 kilométerre) lehet visszaengedni. Ide nyugodtan felfér a kidőlt fád is...
Az EIRENE (avagy GSM-R) vasúti célú GSM rendszer, a közcélú GSM specifikus továbbfejlesztése. Mivel sima telefonon tudsz SMS-t küldeni, a vasútcélú változatban is tudsz. Ha a menetirányító küld egy SMS-t a mozdonyvezető részére, akkor tudja értesíteni akár rendkívüli eseményről is. Ha ez az SMS szabványos szövegű, akkor a rendszerben tárolható a több nyelvű változata az üzenetnek. A rendszer nyelve beállítható, tehát ha angol a beállítás, akkor angolul, ha német németül, stb. jelenik meg az SMS. (A nyelvi beállítás működik, emlékezetem szerint az SMS-hez a többnyelvű tárolás csak lehetőség).
kerbaim
2014.09.27 09:04:44
@NAR:
"Bár nincs specifikációs előírás nemzetközileg elfogadott, egységes, előre definiált szöveges üzenetek létrehozására, ám minden ország számára ajánlott a leggyakoribb üzenetek definiálása. Jó példa erre a mozdonyvezető és az irányító közötti üzenetforgalom. Ilyenkor az üzenetek szabványos tartalma miatt csak az ezeknek megfelelő rövid kódokat kell a rendszernek elküldenie, ami jelentős kapacitásigény-csökkenést jelenthet. Szükség van ugyanakkor a dekódolásra és a teljes szövegnek a megfelelő nyelven történő megjelenítésére."
www.eirene.hu/?id=adat
"nem megbízható, viszont potenciálisan nagy a késleltetése"
A késleltetés QoS paraméter, az önálló, sztenderd GSM-től elkülönített vasútcélú frekvenciatartomány miatt tudatos hálózattervezés mellett nagyon nem ugyanaz, mint a sztenderd GSM. Önmagában a vonatbefolyásolási funkció a sztenderd GSM-hez tartozó antennamennyiség kétszeresét igényli.
Ettől még az EIRENE alapvetően természetesen hanghívásra lett kitalálva és az SMS a kiegészítés, nyelvi problémák pedig hívásnál egyenlőre természetesen lesznek. Az SMS viszont egy rendszerbe épített lehetőség, amelyet azért lehetne használni...
"Bár nincs specifikációs előírás nemzetközileg elfogadott, egységes, előre definiált szöveges üzenetek létrehozására, ám minden ország számára ajánlott a leggyakoribb üzenetek definiálása. Jó példa erre a mozdonyvezető és az irányító közötti üzenetforgalom. Ilyenkor az üzenetek szabványos tartalma miatt csak az ezeknek megfelelő rövid kódokat kell a rendszernek elküldenie, ami jelentős kapacitásigény-csökkenést jelenthet. Szükség van ugyanakkor a dekódolásra és a teljes szövegnek a megfelelő nyelven történő megjelenítésére."
www.eirene.hu/?id=adat
"nem megbízható, viszont potenciálisan nagy a késleltetése"
A késleltetés QoS paraméter, az önálló, sztenderd GSM-től elkülönített vasútcélú frekvenciatartomány miatt tudatos hálózattervezés mellett nagyon nem ugyanaz, mint a sztenderd GSM. Önmagában a vonatbefolyásolási funkció a sztenderd GSM-hez tartozó antennamennyiség kétszeresét igényli.
Ettől még az EIRENE alapvetően természetesen hanghívásra lett kitalálva és az SMS a kiegészítés, nyelvi problémák pedig hívásnál egyenlőre természetesen lesznek. Az SMS viszont egy rendszerbe épített lehetőség, amelyet azért lehetne használni...
Emlékszünk még azokra a napokra, amikor egy magára valamit is adó Kossuth téri nemzetőr hangos á-vé-há, á-vé-há skandálásban tört ki egy rendőr láttán? (Hol volt akkor még a sünözés?) Vagy emlékszünk még arra a tüntetésre, amikor Bauer Tamás közgazdász és…..
Ma este, amikor Orbánék előállnak az új programmal, valami igazán nagy dobással kell előrukkolniuk. A hazánkat finanszírozó külföldi hitelezőknek elfogyott a türelme. (Fotó: Pelsőczy Csaba/fidesz.hu) Hűha. Ez a pár nap igazán ijesztő volt! Mi történt? Kósa Lajos és…..
kerbaim
2010.06.07 09:45:37
Nem ez az első alkalom, hogy a Széf kérdésszerkesztői marhaságot csinálnak, (és tartunk tőle, hogy nem is az utolsó) de eddig legalább olyan témákban tévedtek, mint mondjuk az első pezsgőt készítő szerzetes neve, vagy a bolygónkról látható legfényesebb csillag - ezek ugye…..
kerbaim
2010.05.13 12:00:11
Aki túl korán ellövöldözte a patronjait, az most sajnálkozhat, mert messze nem a választási este volt az Országos Választási Bizottság történetének legkínosabb szereplése. A pompás testület pár percel ezelőtt 5:2-es szavazataránnyal úgy döntött, hogy nem jogsértő az…..
kerbaim
2010.02.27 09:35:59
@sertésmájkrém: +1 Hát ez kurvára mellément fourbird. Hozzád képest kifejezetten szokatlanul...
Olyan, mintha mindig itt lett volna. A mai napig itt ugrál körülöttünk egy eszdéeszes dogma, bosszant, idegesít, ideje agyoncsapni. Magyarázatot igényel. Túlságosan kézenfekvőnek kezelték, sulykolták, ha kellett, egyszerre százan kiabálták: az állam rossz tulajdonos.…..
Egységes jegyrendszert tervez bevezetni a MÁV. Talán tényleg itt az ideje belépni a XXI. századba .... Mivel a MÁV-nak halvány fogalma sincs, az utasai mikor és milyen vonaton utaznak. A vonalbezárások előtt utasszámlálást kellett végezni, vagyis kézzel számolták össze, hányan…..
kerbaim
2010.01.13 11:29:25
@emzperx: Ne tessék kitenni az egyenlőségjelet!!! Nem egyenlőek, sőt. Jelen állapotból ne azt a téves következtetést tessék levonni, hogy a BKV elmávosodik. Ellenkezőleg, ha ez van a jobbnak tűnő BKV háza táján akkor mi lehet a MÁV esetében.... A dolog így reálisabb...
kerbaim
2010.01.13 11:45:17
@Tapmancs: 15.000.000.000 legfeljebb. Az optikai hálózat gyakorlatilag kész van, van olyan netszolgáltató aki azt használja gerincként.
www.sg.hu/cikkek/42888/sziv_a_vasut_var_a_mav_de_mire
www.sg.hu/cikkek/42888/sziv_a_vasut_var_a_mav_de_mire
Az alábbi poszthoz - melynek anyagára az [origo] archívumában bukkantunk -, eredetileg egy jó kis gecizős felvezetést szántunk. Aztán rájöttünk, hogy ennek semmi értelme nem lenne. Beszéljenek a képek. MSZP-kampány, 2005-2006. ..
kerbaim
2009.05.18 18:24:48
A héten megkaptam a kis borítékomat és a kopogtató cédulát. Közelegnek az EP választások. Kibontottam, kicsit informálódtam, majd széttéptem és kidobtam a kukába. Az első szavazásomon nem veszek részt, két okból:1,) Nem szavazok, mert nincs kire. Azért nem fogok az egyik szar…..
kerbaim
2009.04.13 22:50:52
@bluesilver: Én szimplán elvenném a választójogát, annak aki képtelen véleményt nyilvánítani. Valki ezt már eljátszotta a történelem folyamán, de nem emlékszem pontosan...
@poszt:
Ad 1. olvasd el az előző bekezdést.
Ad 2. olvasd el a választójogi törvényt az EP képviselők választásáról (legalább ha már nagyobb nyilvánosság előtt akarsz a témában megszólalni...). (www.valasztas.hu) Nem határoz meg érvényességi küszöböt (Parlamenti, önkormányzati választással és népszavazásokkal szemben, amit a törvény tartalmaz is.), csak annyit, hogy a pártlistákra érkezett érvényes szavazatok mennyisége legalább 5% kell legyen. Ergó részvételi aránytól függetlenül a szavazás nem lehet érvénytelen.
@poszt:
Ad 1. olvasd el az előző bekezdést.
Ad 2. olvasd el a választójogi törvényt az EP képviselők választásáról (legalább ha már nagyobb nyilvánosság előtt akarsz a témában megszólalni...). (www.valasztas.hu) Nem határoz meg érvényességi küszöböt (Parlamenti, önkormányzati választással és népszavazásokkal szemben, amit a törvény tartalmaz is.), csak annyit, hogy a pártlistákra érkezett érvényes szavazatok mennyisége legalább 5% kell legyen. Ergó részvételi aránytól függetlenül a szavazás nem lehet érvénytelen.
kerbaim
2009.04.13 22:59:58
@Big-B: Te írod alá a választói névjegyzéket... Másként hogyan követnék, hogy ki szavazott már?
Kötött pálya
A vonal, ahol direkt lekési magát a vonat - Visszásságok vasutunk világából 35.
2009.01.04 22:00:00
Mielőtt beér Hegyeshalom felől a Bz Csornára, pont elindul a másik Szombathelyre. A 16-osnak számozott Hegyeshalom-Csorna-Szombathely vonal Közepén Csorna kétségtelenül jelentősebb hely, sokak utazásának végpontja, vasúti csomópont, ám mivel az ott "keresztben"…..
kerbaim
2009.01.05 09:27:17
@nyomasek_bobo: Ha az IC után indulna, akkor az az IC leosztó személyvonata lehetne (Miskolcra is azért ért a pesti gyors az IC után, hogy Saújhely felé személyvonatként folytatva útját le tudjon osztani). S mint ilyen az ITF elemkészletéből előhúzott dolog, kisHazánkban káros és irtandó. Gondolj bele mi lenne, ha mindezt kétóránként ismételgetné...
A Tv2 szűkszavú közleményéből nem derülnek ki az okok. Úgy tudjuk, hogy az utolsó csepp Havas ma reggeli szereplése volt a Mokkában, amikor is a műsorvezető egy telefonos játék kapcsán gúnyosan csodálatos vezérigazgatómnak nevezte élő adásban Várdy Zoltánt. Információink…..
Nem vagyunk egy Ortográf Cirkusz, sőt nagy lendülettel, néha már-már ipari méretekben gyártjuk az elütéseket, például egyszer sikerült leytának írnunk a kutyát, és az Indexben én tartom a szó közepén elhelyezett vesszők örökös rekordját. Általános harmadikban pedig két…..
kerbaim
2007.08.16 14:01:07
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ebből a jelenleg rendelkezésre álló technika mellett az ETCS DMI D jelű tervezési területének opcionalitása (tehát nem kötelező, mondhatni megrendelési opció), valamint az egyelőre csak ajánlásként egyezményesíthető (de később akár szabványosítható) SMS-ek hiányoznak.
A sebességfelügyelet szempontjából telepített vonatbefolyásoló mellett most is az automatika vezet, a veszélyeztetési pont előtt megállítva a szerelvényt.