Adatok
Bobby Sands
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Fejlődés? Az előző részt valahol ott hagytam abba, hogy megkérdőjelezhető a világunkban mindaz, amit fejlődésként szoktak aposztrofálni. Az új évezredben leginkább jellemző folyamatok – az élővilág pusztulása, túlnépesedés, szélsőséges…..
Bobby Sands
2010.10.30 14:05:22
@stukker: nem, Levi vagyok
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"Ami itt most lényeges, hogy a fejlődés nem egy mennyiségi, hanem egy minőségi változás." ---) Amartya Sen: A fejlődés mint szabadság (ezért kapott Nobel-díjat 98-ban)
"Ez csak az utóbbi 200 évben van így az emberiség történetében, mert amit ma tudományosan tradicionális társadalomnak hívnak, az tudott gondoskodni saját élővilágának és természeti erőforrásainak gazdagságával és fenntartásával." Persze, ha belegondolunk egy ókori flottaépítésbe, ahol kiirtottak egy egész erdőt a hajóépítéshez. A kiváló tradícionális társadalomban pedig mindig az egyetértés és boldogság uralkodik ----) Lévi- Strauss: Szomorú trópusok
"Ez a fogalom a felvilágosodás központi fogalma volt, mára pedig eléggé aggályossá vált." Aggályos volt már a felvilágosodás alatt is (pl. Rousseau)
„homo oeconomicus” fogalma jellemzi, aki természetéből fakadóan kapzsi, versenyszellemű, racionális, számító, és állandóan materiális jólétének javításán fáradozik" ráadásul a klasszikus liberális elméletek szerint (pl. Adam Smith) kooperációra hajlamos, azaz egy ponton túl közösségelvű.
"Minden egyes lépésünket racionálisan hozzuk meg", de a racionalitás is történeti fogalom (XVII. századi filozófia), számos jelentése alakult ki mára----)Alasdair MacIntyre: Whose Justice? Which Rationality?
"gazdasági emberkép, amúgy is tiszta fikció", ahogy minden más emberkép absztrakció, akárcsak az alapvetően közösségi lény arisztotelészi felvetése is.
"Az individualizmusnak a legkárosabb következménye, így az lett, hogy erkölcsileg nem mondható meg, hogy ki mit csináljon és miért." De megmondható, a kanti categoricus imperativus egy korai példa rá.
"Nem egyének alkotnak társadalmat, hanem a társadalom alkotja az egyént." de az is lehet, hogy a lét határozza meg a tudatot.
"Így ha az életet helyezzük előtérbe és ezt határozzuk meg a legfontosabb alapértéknek, akkor az individualista álláspont elvei tarthatatlanok többé." Az öreg paraszt úgy dönt, hogy kiirtja a rekettyést és felszántja. Az életet helyezte előtérbe, ahogy azok is akik bekerítettek egy területet legelőnek, megnyitottak egy szénbányát, alapítottak egy fonodát, feltalálták a karburátort és a műanyagot, szilícium alapú chippet gyártottak stb. stb. stb.
Egyébként csak vicceltem, csakígy tovább Kölyök! Megihatnánk majd valamit az év végén.