Adatok
marek89
0 bejegyzést írt és 49 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni.
‹⊗›
Előző posztunkban egy szinte gyári állapotú Simson Schwalbét vettünk közelebbről szemügyre. A következő történetben tovább halmozzuk majd az élvezeteket, hiszen Bence és Marek…..
marek89
2015.08.27 16:58:59
Köszönjük az elismeréseket! Annyit érdemes még hozzátenni, hogy a túrán részvevő 10 Simson egyike sem csúcsra restaurált: van amelyik szépen megőrzött eredeti, van amelyik kevésbé szépen, és van amelyik átesett már kisebb-nagyobb felújításon (hangsúlyozom, nem restauráláson!). A szerelések száma sem volt idén vészes, főleg az előzőekben leírtak tükrében, illetve figyelembe kell venni, hogy a brigád 2 legidősebb Schwalbija 1968-as, de a legfiatalabb is több, mint 30, illetve nem 2-3 motorral indultunk neki, hanem 10-zel ami ugye exponenciálisan növeli a lerohadás veszélyét :) Jó buli volt az tuti, köszönjük, hogy elolvastátok!
marek89
2015.08.27 18:50:07
@ZYLO: A Zsiguli egy 1200s (21013) volt 1987-ből, ez biztos :)
marek89
2015.08.27 20:11:59
@Schütii: @GERI87: akkor leírom még egyszer: ezek nem fullra restaurált gépek, illetve nem 100%-osan hozzáértő emberek használják őket, és nem is nap mint nap. Ez a csapat azért lett ekkora, mert a baráti körünk fogékony volt erre a "hülyeségre", így akinek megtetszett vett egyet - jellemzően a kínálat árkategóriájának aljáról. Amennyire tudtuk/amit láttunk megcsináltuk, de mivel a 10 gép nagy részének ez a balatoni túra teszi ki az évi futásteljesítményének 40-50%-át - szerintem -érthető, hogy ki is jön egy-két hiba. Van olyan bringa a 10 közül amelyiknek már a harmadik, negyedik túrája volt ez hiba nélkül, de nagy a csapat, és Ti pontosan tudjátok 30-40 év nagy idő. Amúgy perverzül imádjuk őket, szerintem ez lejön a posztból is, meg abból is, hogy minden évben elmegyünk, és haza is jövünk. písz :)
Életem nagy projektje
Megálltunk a kereskedés előtt és én kissé gyámoltalanul várakoztam az udvar hidegében, amíg a haverom kigurult ezzel az orosz szerkezettel. A szívató magas alapjáratán forogva vidáman csilingelt a laza vezérműlánc és a mélyen barázdált kormorán téli…..
marek89
2015.04.07 11:49:57
@JohnyG:
Nagyon baba járgány volt, sikerült élőben is megcsodálnom talán 2008-ban, vagy 2009-ben a győri Széchenyi István Egyetem parkolójában. Akkor persze csak a nagy kerék, meg a lehúzott köténylemez tűnt fel, meg a nagyon tuti LCD kijelző is, hogy milyen igényesen be volt építve, mintha gyári lett volna! Sejtésem sem volt róla, hogy ilyen komoly műszaki tartalom is van benne... Gratulálok, utólag is!;)
Nagyon baba járgány volt, sikerült élőben is megcsodálnom talán 2008-ban, vagy 2009-ben a győri Széchenyi István Egyetem parkolójában. Akkor persze csak a nagy kerék, meg a lehúzott köténylemez tűnt fel, meg a nagyon tuti LCD kijelző is, hogy milyen igényesen be volt építve, mintha gyári lett volna! Sejtésem sem volt róla, hogy ilyen komoly műszaki tartalom is van benne... Gratulálok, utólag is!;)
Nem tudom, hányan emlékeznek még a régi 124-es Merci kombimra, amit jó hét éve adtam el. Született is belőle egy cikk anno, Intergalaktikus lúzerszopás fénysebességgel címen. Mert az volt. Az eladás is, az autó is.
Egy vagyont költöttem rá, hogy ilyen legyen
Hogy…..
marek89
2014.11.25 10:56:05
@Iron212: Az első években a W124-es 200-asokat szerelték karburátorral is. A '92 végétől készült benzineseken Bosch Motronic befecsirendszer van. Én nem értek annyira hozzá, viszont az ismerős szerelők és gépészfejű barátaim ezt javasolták, pontosan a KE-Jet kissé rapszódikus lelkülete miatt, így lett egy jóképű 220E-m, már két éve. (persze vannak vélemények, akik a 16 szelepes motort már nem tartják tartós konstrukciónak, valószínűleg igazuk is van, de nem sokat érek vele, ha a rendkívül tartós élettartam alatt a befecsirendszerre meg borogathatom a talicskányi tőkét...) 20.000 km-t csavartam bele eddig, az előző tulajok hányavetiségeit kijavítottuk (igen, kardán és segédfelszerelései: súlyok és hardyk...), kapott egy maxos üreg- és alvázvédelmet, hogy nyugodt legyen a lelkem. Szeretem, régi álmom volt a típus.
@Csikós Zsolt: Valamikor '84 november végén - hunyorogva 30 éve - mutatták be a típust a világsajtónak, Sevillában. Vagy ez csak valami jereváni rádiós értesülés lehet? :)
@Csikós Zsolt: Valamikor '84 november végén - hunyorogva 30 éve - mutatták be a típust a világsajtónak, Sevillában. Vagy ez csak valami jereváni rádiós értesülés lehet? :)
marek89
2014.11.25 12:45:18
@Erdei osonó: ez amúgy érdekes, a 124-esem elég szép állapotban van, de mégis a Ladámra (kocka kombi, itt az avatar képemben) érkezik megszámlálhatatlanul sok ajánlat a "felhasználói csoportból" :) Piros is, vonóhorgos is, készen vannak tőle...
Da-ler Mehn-di a legnagyobbkirály, a legnagyobbkirály, a LEGNAGYOBB KIRÁLY!
Javaslom mindenkinek tanulmányozásra ezen a szürke pénteki napon a Daler Mehndi-életművet.
Gondolok itt nem elsősorban és nem kizárólagosan a Tunak Tunak Tun című örökbecsű dalra. Bár annak official…..
marek89
2014.02.14 17:28:14
@toncsi64: teliodalas, avagy Sacco-deszkás '89 utáni faceliftre gondolt szerintem Prokee bácsi.
Novgorodi szállodánk, melynek pikantériája, hogy ha akarjuk, Lenin épp ezt ajánlja, bár a wifiért ő is hiába kezeskedett. Az igazi pikantéria persze, hogy ha akarjuk, Vlagyimir Iljics nem is a szállodára mutat, hanem az aljában található szupermarketre, melynek neve mi más lehetne,…..
marek89
2013.09.02 17:20:18
@Winkler Róbert: Nekem idén tavasszal a 3 havi (márc 1-máj 28) orosz ösztöndíjam alatt kb 5 kg ment le, az orosz kolesz nem nagyon volt felszerelve, csak pár szakadt rezsó jutott a közös konyhában. Április közepétől heti 2-3 db futást beiktattam a moszkvai külvárosban (8-10km-es távok), de eddig nem jelentkeztek a tüdőpanaszok, de mocskos rossz volt a levegő, ez tény. Kazanyban én is voltam(4napot), tényleg nagyon élhetőnek tűnő város, bár a metrója eléggé vicces, az összes cuccunkat átvilágították mielőtt felszálltunk volna... @volgapierre: bár nekem Nyizsnyij Novgorod kimaradt, de a legtöbb Volgát kisebb városokban láttam, pl.: Vlagyimirben. tényleg nagyon sok volt belőlük, de inkább az újabbakból: 3102, 3110(5), egy 3102es tulaja ki is szúrta, hogy fényképezem, így kicsit elbeszélgettem vele, 2007es évjáratú injektoros vas volt, csoda állapotban, ezüstmetál színben :) Amúgy Moszkvában is bőven látni (jó, inkább a külső kerületekben), sőt Péterváron egy 3110es feketetaxival sikerült utaznom is :)
Megvolt az első városnézés, plusz este elmentem futni egy órát Tyumenyben. Ezek alapján a következő dolgokat állapítottam meg.
Még választék is van!
Az orosz csajok, legalábbis ami Szibériát illeti, tényleg elképesztően jók. Főleg a jócsajság modelli értelmében.…..
Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira, most végre megvan.
Ma sem kell szégyenkezni a formája miatt
Megy az ember a forgalomban, vezeti az autóját, bambán néz ki a kormány mögül, szól a rádió, az unalom…..
Az Égéstér 51. adásának kommentposztja.Direktlinket itt talál a letöltéshez...
marek89
2013.01.10 17:39:48
Remélem, mindenki tudja folytatni a mondatot. Ezt a remek (és helyenként farpofa-összeszorulós) videót Karotta Facebook-oldaláról loptam. Köszi!
..
marek89
2012.10.20 15:24:54
@vancello: vajon nekik mi lehetett a céljuk? :D (cím: az AvtoVaz új autóinak bejáratása) szar minőség, ocsmány zene, de hatalmas :D rutube.ru/video/6e2b108c27bb3bbe60613318d4bbbbd2/#.UIKkgGfaRJE
Nem állítanám, hogy eseménytelenül telt ez az év. Rézmányival Kaliforniában jártunk, annyi dolgot láttunk, átéltünk, hogy azóta is folyamatosan jönnek belőlünk a sztorik. Voltunk garázsokban, műhelyekben, beszélgettünk Jay Lenoval. De mindezekkel együtt is az volt az év…..
Ha úgy vesszük, negyven éve ismerem ezt az autót. És most már az enyém. De ez még semmi, van egy ok, ami miatt végtelenül sokat jelent nekem.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Jajj,de csúnya!
Kihagyhatatlan ajánlat: lambó ajtó telkeszkopal, fordulatszámérö elváltáis lámával
2012.06.02 18:06:00
1PÁR LAMBÓAKTÓ EGYSZERÜ A FELSZERELÉS TELSZKOPOK FIKSZ FELFIGATÁSA ÁLITÁSI LEHETÖSEGEI VANAK NAGY FORDULATSZÁMÉRÖ ELVÁLTÁSI LÁMPÁVAL ÚJ NEM VOLT BESZERELVE KÁBELEKEL MINDEN MEGVAN HOZZÁ CSAK ÖSSZE KEL KÖTNI!!!
Ezek után lássuk a portékát:
Azért az alany sem semmi,…..
marek89
2012.06.02 20:47:44
marek89
2012.06.02 20:48:59
Még holtában is aranyos. Mi lesz, ha feltámad? Rájöttem, hiába fogadok meg bármit a Vespámmal kapcsolatban, csak magamat teszem nevetségessé. Két hónapja egy métert sem mentem a tavaly ősszel, hirtelen felindulásból vásárolt PK50-nel, a kollégáim röhögnek és mindenhol…..
marek89
2012.03.30 17:51:25
@ZáchDani: ez a példány külön olajzású? vagy keverék? mert mintha úgy rémlene a 90es évek környékén kapott ilyen fejlesztést, bár nem vagyok benne biztos. Én gyáva vagyok, csak újabbjaim voltak, 2darab ET2 összesen 40ezret mentem velük, csak a telók készültek ki a fincsi útjainkon, más hiba nem nagyon volt. a múlt héten nagyobbra váltottam ET4-150 (rendszámmal:))). Természetesen mindegyik használt, olasz importálás :D
Utálom a városi legendákat, amelyek szinte alap nélkül terjednek szájról szájra, apáról fiúra.
Amikor a Lada fűtése szóba került, heves vita robbant ki a szerkesztőségben. Szerintem a Lada jó fűtése csak egy sztereotípia, de most kiderül az igazság
Kapcsolódó cikkünk…..
marek89
2012.02.02 15:43:14
@hirtelendi: nem, tolatva :D
V.T.CS.-től kaptuk:lada kombi igényesen le vágva a hátulja jo motorikus álapotbanhivj megegyezünk Ha valakinek kéne, itt megveheti...
Rengetegen próbálnak úgy kitörni a hétköznapok szürkeségéből, hogy a 2Fast 2Furious című klasszikusban látott Skyline-ra hajazó autót építenek imádott vasukból. Ők jönnek most. (A képeket brit oldalról szedtem, a magyar gépek is köztük voltak - és a magyar Mazda…..
marek89
2011.12.07 20:41:40
@robian: az egy 2106-os Zsiguli, de egyetértek, jaaaajjj....
Így készíts videót egy teljesen hétköznapi autós találkozóról, nincs részegen összevissza üvöltő ember-hang, ide-oda rángatott kamera vagy trágár, poénosnak hitt beszólások. Ellenben vannak, akik tudják kezelni a technikát. Csak a hangulat, egy baráti társaság és Emil…..
A címválasztás néha annyiban nem konzekvens, hogy már nekem is feltűnt: látszólag minden második posztban csúnyáz valamit a robogóblog. Pedig nem is ez a szándék, korábban mindig ezt dobta a gép. Viszont a mai Vespát elég nehéz lesz leszólni, mert ez a robogó arra…..
Érdekes ez a magyar használtmotor-piac. Néha böngészem a hirdetéseket, és csodálkozok, mennyien meg vannak kettyósodva. Próbálj csak egy endurót venni: őskövületekért kérnek 3 kilót, és még mindig elvétve akad csak olyan, ami rendszámmal is rendelkezik. Ennyien laknak…..
marek89
2011.06.24 19:28:01
@kőbájker:
Speciel én buktam le 16 évesen, 2005-ben egy 125-ös Piaggio Zippel, amivel egy sétáló utcában verettem (fiatalság bolondság és balekság :)). Mivel fiatalkorú voltam, és önálló keresetem nem volt ezért pénzbírságot nem tudtak kiszabni (de egyes vélemények szerint 80-100 simán lett volna), így "csak" 3 hónap jogsi bevonás lett, ami a kinéző B-s jogsimat tolta el hosszú hónapokkal (komoly depresszióba taszítva).
Lényeg a lényeg: előtúrtam a határozatot: engedély nélküli vezetés, érvényes gépjármű-felelősségbiztosítás nélküli vezetés, érvénytelen hatósági engedéllyel vagy jelzéssel való közlekedés SZABÁLYSÉRTÉS elkövetése. A helyszínen mondjuk a rendőr (aki mellesleg elég nagy toplák volt) meglengette a biztosítási csalást is, szóval szerintem vékony jég. Meg persze értesítés a szülőknek, meg a giminek (bencés gimnázium, az ofőm hosszú ideig "eljárás alá vont személy"-nek hívott, vigyorogva :D). Ezek az én elég közvetlen tapasztalataim, utólag végiggondolva nem éri meg. Most van egy ET2-es 50-es Vespám, meg A-s jogsim és a nővérkém H-D Sporija, de a mostani 50-es Vespa helyett simán beneveznék egy 125-ös vagy 150-esre, de a brutál regadó és forgalomba helyezés miatt nem éri meg, ezzel kéne vmit kezdenie a T. Háznak...
Egyébként engem is érdekelne a folytatás, a hivatalos álláspont.
Üdv: Marek
Speciel én buktam le 16 évesen, 2005-ben egy 125-ös Piaggio Zippel, amivel egy sétáló utcában verettem (fiatalság bolondság és balekság :)). Mivel fiatalkorú voltam, és önálló keresetem nem volt ezért pénzbírságot nem tudtak kiszabni (de egyes vélemények szerint 80-100 simán lett volna), így "csak" 3 hónap jogsi bevonás lett, ami a kinéző B-s jogsimat tolta el hosszú hónapokkal (komoly depresszióba taszítva).
Lényeg a lényeg: előtúrtam a határozatot: engedély nélküli vezetés, érvényes gépjármű-felelősségbiztosítás nélküli vezetés, érvénytelen hatósági engedéllyel vagy jelzéssel való közlekedés SZABÁLYSÉRTÉS elkövetése. A helyszínen mondjuk a rendőr (aki mellesleg elég nagy toplák volt) meglengette a biztosítási csalást is, szóval szerintem vékony jég. Meg persze értesítés a szülőknek, meg a giminek (bencés gimnázium, az ofőm hosszú ideig "eljárás alá vont személy"-nek hívott, vigyorogva :D). Ezek az én elég közvetlen tapasztalataim, utólag végiggondolva nem éri meg. Most van egy ET2-es 50-es Vespám, meg A-s jogsim és a nővérkém H-D Sporija, de a mostani 50-es Vespa helyett simán beneveznék egy 125-ös vagy 150-esre, de a brutál regadó és forgalomba helyezés miatt nem éri meg, ezzel kéne vmit kezdenie a T. Háznak...
Egyébként engem is érdekelne a folytatás, a hivatalos álláspont.
Üdv: Marek
Valahol a neten találtam. Photosop, vagy valódi fotó?Szerintetek?..
Belsőség
...és eljött a te haragod, és a halottak ideje, hogy megítéltessenek...
2011.04.07 00:51:00
Bernáth Milán és a Turbometal srácok küldték el nekünk saját videójukat pár napja. Talán a véleményünkre voltak kíváncsiak vagy tanácsainkat kérték, nem emlékszem pontosan. Nekünk azonban támadt egy ötletünk, amit meg is osztottunk velük: mi lenne, ha saját kritikusainkat…..
marek89
2011.04.07 23:44:53
Cork77 találta a hahus hirdetést erről a tinédzser korú drága jószágról. Kapott egy szép, új csajozós ruhát...
Pidarnak köszönet a fotóért!..
marek89
2011.03.24 14:02:22
Egy rendesen működő vállalat életében eljő a pillanat, amikor elengedhetetlenné válik egy teherautó. Hozni-vinni a marketing anyagokat, a remittendát a Lapkertől, költöztetni a kollégákat, kiszállni rendezvényekre. A Totalcar most érte el a fejlettségnek azt a fokát, hogy…..
marek89
2011.03.10 11:18:31
Ken Roczen motorversenyző szemtelenül fiatal és kamaszosan őrült. Tehetségéről KTM-es szerződése, kattantságáról az alábbi videó tanúskodik: aki könnyen felháborodik, majd agresszíven kommentál, meg se nézze – ebben az anyagban minden benne van, ami alkalmas a…..
marek89
2011.03.07 17:55:14
@'saztán?: Bizony, kicsit beájul a magyar ember, amikor pl.: Berlinbe jár, és azt látja, hogy a ruhaboltokban is trabantos a dekoráció, minden 3. berlini falas csecsebecsén rajta van, sőt nem egy nosztalgia taxi is van belőle. Elgondolkodtató, hogy ha náluk nem tiltották be őket, nálunk miért kellett(tudom, vannak kiskapuk, de akkor is...)? Rendben van hogy a végletekig elavult, és büdös (bár nem feltétlenül a legszennyezőbb), de az átlagéletkoruk bőven nagykorú, a pótalkatrészek kétesek lassan maguktól is kikopnak/tak :(
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz