Regisztráció Blogot indítok
Adatok
apk

0 bejegyzést írt és 33 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
"A szabály az szabály" - nyilván ilyesmire hivatkozik az autópályakezelő, hiszen jól megnézve az adott időpontban valóban nem volt érvényes Korza matricája. Viszont tévedni emberi dolog, főleg, hogy elsősorban nem ő, hanem az eladó hibázott. Persze mindig meg kell nézni a…..
apk 2012.10.26 20:54:47
@lyken: Te nyilván valami nagyon okos ember vagy sikerekkel a versenyszférában. Csak biztos nem jutott időd arra, hogy elolvasd, hogy az ÁAK mi alapján, milyen jogkörökkel végzi a díjellenőrzést és hogy ezeket a szabályokat nem az ÁAK kreálta, csupán végrehajtja. Lehet, hogy szar a rendszer, de ettől még kellően értelmes emberek dolgoznak ÁAK-nál, akik napi szinten küzdenek az olyanok miatt, akik nem szimplán a kategóriát nem nézik, hanem az utat sem...
Most már lassan készen lesz a Margit híd, reméljük szép és jó is lesz sokáig. A korábbi ívet tudomásom szerint műemlékvédelmi okok miatt nem lehetett nagyon finomítani, így itt maradt a sebességkorlátozás. Viszont ilyesmiből többféle is él a hídon, ezért kérdezi Miki is,…..
apk 2011.08.02 12:46:45
@dzsaszper: Az Auchan szöveges kiegészítő táblája tényleg katasztrófa. Ilyen nincs, tehát nyugodtan mehetnénk 50-nel. Egyébként a parkolójuk "jobbkezes", hát megnézem hányan adják meg a 2 sávos átmenő úton. Egyébként jelezheted.
Főváros, tenyeres behajtani tilos táblák, helyenként csak bal oldalon,.... ezt sem találni a KRESZ-ben.
apk 2011.08.03 20:02:11
@D4D: Hát ha éppen el nem is terjedt nálunk, de megyünk e felé. A régi kapaszkodó sávok helyett ma már un, előzési sávok kerülnek kialakításra (lásd M0 keleti szektor, M31).
A "felhajtóből lesz a külső sáv"-val egy nagy baj van nálunk. A Minisztérium KRESZ-be foglalta az általános tgk előzési tilalmat, ami miatt a kamionok többsége húz is ki a szélsőbe, de sokszor jönnek ott (lásd M0 déli szektor M5 csomópont). Egyébként, ha 2 csp lassító/gyorsító sávja 2 km-nél közelebb lenne egymáshoz, az már nálunk is össze van kötve (pl.M0 kelet)
@droid_: Ne csak a tiszta nyári napokra gondoljatok, hanem arra, hogy van 1 cm hó és éppen nem látszik, hogy ott gyorsító sáv van (de egyébbként is tábla nélkül jobbkéz lenne). A felhajtón lévőt nem kell feloldani, mert a főpályához érve az útcsatlakozás oldja.
Előfordulhat valakivel, hogy menet közben romlik el az autója. De szerintem alapvető, hogy ilyenkor a lehető legrövidebb idő alatt eltávolítjuk az útból vagy legalább kitoljuk a lerobbant kocsit a szélső sávba/járdára. Egyrészt feltart másokat, másrészt balesetveszélyes is.…..
autózz! Mire valók a kijelzők? 2011.06.01 08:28:00
Mostanra viszonylag jól el lett látva kis hazánk autópályákkal. Az hogy mennyire (nem) nőttünk fel használatukhoz, már jó pár bejegyzés témája volt. SomiTomi levele ezúttal az egyre több helyre telepített kijelzőkkel foglalkozik. Nagyon hasznosak lehetnének elvileg, én már…..
autózz! Majd adunk betétlapot 2011.05.19 07:59:00
A posztban szereplő helyszín nincs messze tőlem, így én is gyakran megfordulok errefelé. Az egész bevásárlóközpont fokozott figyelmet igényel közlekedési szempontból. Már a Szentlőrinci úti becsatlakozás is el van szúrva, itt gyakran van baleset, az én autómat is törte már…..
Ment már 220-szal, de csak görgőkön, szabad ég alatt eddig „csak” 171 a rekordja. Nagy György újabb idényt kezdett, hogy egyszer az amerikai Nagy Sóstóban új kerékpáros sebesség-világrekordot állítson fel. Csütörtökön a szél nem kedvezett, de Vecsés és Üllő…..
apk 2011.04.08 12:53:02
Hello!

A 4-es Vecsés-Üllő elkerülő egy autóút, amire többek között kerékpárral behajtani tilos. Autóúton a megengedett sebesség 110, ráadásul a 4-es egy szakaszán 100. Hát ez szép kis önfeljelentés, brigával, rendszámmal, névvel, 120-al....
Gratulálok! Játszani a maga és mások életével, aztán meg csodálkozni, hogy dudálnak, meg beszolnak és bazdmegelnek...
Mindenki hülye, de az nem számít, hogy egy rakás szabály lett megszegve. Folyamatosan hallani olyan hülyékről, akik a behajtani tilos, meg a szemben álló nyilak ellenére szembe hajt fel az autópályákra, erre itt egy újabb öngyilkos jelölt, aki még sztárolja is magát, hogy egy gyorsforgalmi úton bringázik 20 centire egy tgk-tól több, mint 100-zal. Sajnos, hogy nem jött arra egy rendőr, aki látta volna és már írta volna is a 100 ezres csekket. Vagy mázli, hogy nem egy EU-s delegáció jött, 5 tonnás Audikkal.
Egyébként meg vannak reptereink, amiket lehet használni és nem kell egyből sajnálkozni, hogy nincs pénz Amerikára. Temetésre, meg rehabilitációra van?
Tartsunk már be alapvető szabályokat! Lehet, hogy egy honfitársunk rekordkísérletre készül, de készüljön úgy, hogy ne veszélyeztessen másokat és tartson be alapszabályokat.
Vagy módosítsunk KRESZ-t, hogy a bringások ne csak az egyirányú utcába hajthassanak be(megjegyzem kedves bringások, hogy csak a táblával kijelöltekbe), hanem az autópályákra is (és fontos, hogy ahhoz se kelljen KRESZ vizsga).
Meglepett a levél amit Gyula küldött nekünk. Még nem hallottam soha olyanról, hogy valakit feltereltek autópályára, majd be akarták rajta hajtani a büntetést, s még megtetézték egy fenyegetőzéssel is. Pedig Ő most hasonló cipőben jár. Segítségeteket kéri, hátha Ti tudtok egy…..
autózz! Traffipax minden áron? 2011.03.20 10:00:00
Ez a poszt olyan rendőröket helyez előtérbe, akik a szabályokat be nem tartva teremtettek veszélyes helyzetet. Én azért továbbra sem általánosítanék a rendőrökre, bár a posztban leírt szituációk valóban nem tesznek jót a testület megítélésének. Azt tudjuk, hogy a rendőrök…..
apk 2011.03.20 16:20:20
@Terry Wrist: A 20 perc az átlag. A leállón meghalltakról általában kiderül, hogy hol jöttek fel (pl gyalog), vagy mikor álltak meg... Ebből jön ki egy átlag. Szóval, lehet hogy valaki kihúzza 2 óráig is, de lehet, hogy kiszáll az autóból és megdöglik, mert jön a román-török-szlovák-ukrán kamionos.... Főleg, fa figyelembe vesszük a, hogy újabban a lassabb tgk-k kihúzódnak a leállóra és a többiek a szélső sávban maradva előzik meg.
Traffizás. A leghatékonyabb a felüljáróról a távolodókat mérni, vagy éppen a szakszsebesség mérés. Leállóról szemben állva balesetveszélyes...
Megint nem nagyon volt időm blogolni egész nap, de estére azért idekeveredtem a számítógép elé, hogy legalább egy kis szösszenetet közzé tegyek. Egy lelkes olvasó küldte be az alábbi rövid levelet és hozzá tartozó fényképet. Itt most két dologra tudok gondolni. Az egyik az,…..
A lenti levél elsődleges címzettje a Közút Zrt., de József a blognak is elküldte, lehet, hogy innen hamarabb kap választ a kérdéseire. Alaphelyzetben is valóban van olyan sebességkorlátozó tábla a vecsési elkerülőn, ami a párhuzamosan futó leágazásra vonatkozik, de az út bal…..
apk 2011.01.30 18:31:28
@peeetiiii: A 60-as tábla egyszer lett 80-ra cserélve. A kezelő időről-időre felülvizsgálja a szakaszait, ha szükséges beavatkozni a forgalmi rendbe, megteszi. Aki nem ezzel foglalkozik, annak fogalma sincs, hogy egy hatóságilag 60-nal forgalomba helyezett szakaszon mivel jár elrendelni a 80-t. Ráadásul míg csere előtt a felelőség megoszlik tervező-hatóság-kezelő között, csere után a felelőség is egy emberé, azé, aki elrendelte.
Ja és felejtsétek már végre el azt a berögzött magyar baromságot, hogy a közútkezelő a rendőrség keze alá játszik a sebességkorlátozókkal.
Üdv APK
apk 2011.03.02 19:56:30
@peeetiiii: Bármiben fogadnék, hogy a 4-es elkerülőt bármelyikőtöknél jobban ismerem.
Ki mondta, hogy Ferihegyről Budapestre mennek? Egyébként mennek és igenis az M0-on. Mert az biztosítható és sokkal különb, mint mondjuk a gyorsforgalmi, az Üllői, ...
Visszafelé is M0-on jönnek. És csak az M0-4 csp-ban, amit ti is kritizáltok van 80-60 ideiglenes jelleggel.
Nincs is annál jobb, mint amikor számítunk valamire, azt gondoljuk, hogy le van rendezve, meg van oldva, aztán jön a hidegzuhany. Tibornak volt szerencséje egy ilyen helyzetbe belecsöppenni és úgy néz ki, nem is nagyon tud sokat tenni ellene.Autópálya külső sávjában 120 km/h-val…..
Mindig megoszlanak a vélemények, amikor arról van szó, hogy az egyik autós rendre utasítja a másikat valamilyen módon. András is ekként cselekedett nem olyan régen, nem csodálkoznék rajta, ha gyorsan ki lenne kiáltva közellenségnek meg önkéntes rendőrnek.A szlovák autópályán a…..
Pár nappal ezelőtt már olvashattátok ZAti egy másik posztját, ezúttal egészen más megközelítésben dolgozta fel aktuális témáját, ad néhány jótanácsot az olvasóközönség arra fogékony részének. Az elmúlt napokban sokszor, sok helyen megénekeltük már a KRESZ…..