Adatok
prednisolon
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Elkezdtem a kis, drága Mancikámnak a holmijait összepakolni. Szomorú vagyok,mert nagyon-nagyon fog hiányozni, de tudom, hogy Lovaséknál jó helyen lesz és nagyon fogják szeretni.Ez vigasztal, na meg az, hogy ha hazajöttem Essenből megint találkozunk és talán lesz Mancikának…..

Milyen marketing megoldásokkal változtatható egy ország imázsa? Mi legyen a célja és kihez szóljon egy Magyarország imázsát formálni akaró országimázs film?http://www.gondola.hu/cikkek/68499http://www.origo.hu/utazas/20100604-egzotikus-utazas-izland-orszagimazs.htmlKedves…..
prednisolon
2010.10.26 22:50:13
Sziasztok!
Először is EsT1-hez csatlakoznék, hiszen amíg mi magyarok rossz véleménnyel vagyunk országunkról hogyan várhatjuk el, hogy a külföldiek máshogy vélekedjenek?
VikING véleményéhez hozzászólva ("le kellene rombolni azt a képet, amit mások gondolnak rólunk, magyarokról: hogy egy unalmas kelet-európai ország vagyunk, mogorvák, és nem vendégszeretőek, hogy mindig annyi katasztrófa történik velünk és emiatt pesszimisták vagyunk stb.") ezt a képet mi alakítottuk ki magunkról hiszen mi magunk is így gondolunk a magyar emberekre. Országimázst pedig a katasztrófákon keresztül is lehet javítani, hiszen "ingyen" sajtót kap világszerte. Például szerintem a chilei bányászok esete kifejezetten jót tett Chile országimázsának, pont a minap láttam a CNN-en nemzeti hős szerepben tetszelegni az elnöküket. Ezzel persze nem azt mondom, hogy minden katasztrófából lehet pozitív hírt kovácsolni, de példamutató összefogással és problémamegoldással is adhatunk egy kis pozitív színezetet a katasztrófákról szóló híreknek.
Visszatérve EsT1 hozzászólásához én is példamutatónak tartom azt a bizonyos sörreklámot ami bár önérdekből ébresztgette nemzeti öntudatunkat, mégis be kell vallanunk, hogy igen hatásos reklámot csináltak a terméknek és az országnak is. Bár mindezt nem alaptalanul tette, hiszen a reklám külföldi mintára készült.( www.youtube.com/watch?v=BRI-A3vakVg ) A kanadai sörreklám nagy sikert aratott mind a kanadaiak, mind a YouTube látogatók körében, és szerintem ez a kulcs manapság egy országimázs filmnél is: a költséges nemzetközi tv csatornákon leadott reklámok helyett a videómegosztó portálokra kell koncentrálni. Egy jól elkészült filmet nem kell terjeszteni, az emberek maguktól osztják meg barátaikkal. Így például a már többször említett izlandi film is így terjedt el a világhálón. Itt jegyezném meg, hogy ez a kisfilm sem eredeti ötleten alapul, már bevált "receptet" alkalmaztak. A "Where the hell is Matt?" című videót ( www.youtube.com/watch?v=zlfKdbWwruY ) 32 000 000 (!) ember nézte meg nem is beszélve a hozzá kapcsolódó tucatnyi videóról. Ebben a videóban Matt 42 ország különböző épületei, tájai előtt TÁNCOL. Történetesen Izland is a 42 ország egyike ahol épp egy gejzír előtt láthatjuk őt jellegzetes tánca közben.
Véleményem szerint ez hiányzik az eddigi magyar országimázsfilmekből, az élvezetesség. Direktben közli az információkat legyen szó szövegről vagy épp képi megjelenítésről, és ezen Tony Curtis sem segít. Nem tartom viszont rossz ötletnek azt a filmet mely mintegy történetet elmesélve világít rá, hogy mennyi mindennapos használati tárgy magyar találmány és ezzel "kicsit betekint az épületek mögé, és az ott jelenlévő szellemi tőkét, invenciózusságot mutatja meg” (Madarész István a film rendezője) ( www.youtube.com/watch?v=e0wkokaybWA&feature=player_embedded ) Ám még ez a videó sem ösztönzi az internetes felhasználókat megosztásra, hiszen ők az izlandi filmet sem mint országimázs film terjesztették, csupán mint egy olyan videó, ami elnyerte tetszésüket.
Végül de nem utolsó sorban (csak hogy az aktualitásoknál maradjuk) megemlíteném Katy Perry új klipjét ( www.youtube.com/watch?v=qBmClxHUaJE ), melynek még csak a trailerjét hozták nyilvánosságra, de már az alapján is beillene pár képkockája országimázs filmnek, hiszen Budapesten forgatták. Trendi is, zenés is, táncos is, az emberek érdeklődését is biztosan felkelti (főleg a fiatal korosztályét) így szerintem tartozni fogunk egy köszönömmel Katy Perrynek az ingyenreklámért.
Először is EsT1-hez csatlakoznék, hiszen amíg mi magyarok rossz véleménnyel vagyunk országunkról hogyan várhatjuk el, hogy a külföldiek máshogy vélekedjenek?
VikING véleményéhez hozzászólva ("le kellene rombolni azt a képet, amit mások gondolnak rólunk, magyarokról: hogy egy unalmas kelet-európai ország vagyunk, mogorvák, és nem vendégszeretőek, hogy mindig annyi katasztrófa történik velünk és emiatt pesszimisták vagyunk stb.") ezt a képet mi alakítottuk ki magunkról hiszen mi magunk is így gondolunk a magyar emberekre. Országimázst pedig a katasztrófákon keresztül is lehet javítani, hiszen "ingyen" sajtót kap világszerte. Például szerintem a chilei bányászok esete kifejezetten jót tett Chile országimázsának, pont a minap láttam a CNN-en nemzeti hős szerepben tetszelegni az elnöküket. Ezzel persze nem azt mondom, hogy minden katasztrófából lehet pozitív hírt kovácsolni, de példamutató összefogással és problémamegoldással is adhatunk egy kis pozitív színezetet a katasztrófákról szóló híreknek.
Visszatérve EsT1 hozzászólásához én is példamutatónak tartom azt a bizonyos sörreklámot ami bár önérdekből ébresztgette nemzeti öntudatunkat, mégis be kell vallanunk, hogy igen hatásos reklámot csináltak a terméknek és az országnak is. Bár mindezt nem alaptalanul tette, hiszen a reklám külföldi mintára készült.( www.youtube.com/watch?v=BRI-A3vakVg ) A kanadai sörreklám nagy sikert aratott mind a kanadaiak, mind a YouTube látogatók körében, és szerintem ez a kulcs manapság egy országimázs filmnél is: a költséges nemzetközi tv csatornákon leadott reklámok helyett a videómegosztó portálokra kell koncentrálni. Egy jól elkészült filmet nem kell terjeszteni, az emberek maguktól osztják meg barátaikkal. Így például a már többször említett izlandi film is így terjedt el a világhálón. Itt jegyezném meg, hogy ez a kisfilm sem eredeti ötleten alapul, már bevált "receptet" alkalmaztak. A "Where the hell is Matt?" című videót ( www.youtube.com/watch?v=zlfKdbWwruY ) 32 000 000 (!) ember nézte meg nem is beszélve a hozzá kapcsolódó tucatnyi videóról. Ebben a videóban Matt 42 ország különböző épületei, tájai előtt TÁNCOL. Történetesen Izland is a 42 ország egyike ahol épp egy gejzír előtt láthatjuk őt jellegzetes tánca közben.
Véleményem szerint ez hiányzik az eddigi magyar országimázsfilmekből, az élvezetesség. Direktben közli az információkat legyen szó szövegről vagy épp képi megjelenítésről, és ezen Tony Curtis sem segít. Nem tartom viszont rossz ötletnek azt a filmet mely mintegy történetet elmesélve világít rá, hogy mennyi mindennapos használati tárgy magyar találmány és ezzel "kicsit betekint az épületek mögé, és az ott jelenlévő szellemi tőkét, invenciózusságot mutatja meg” (Madarész István a film rendezője) ( www.youtube.com/watch?v=e0wkokaybWA&feature=player_embedded ) Ám még ez a videó sem ösztönzi az internetes felhasználókat megosztásra, hiszen ők az izlandi filmet sem mint országimázs film terjesztették, csupán mint egy olyan videó, ami elnyerte tetszésüket.
Végül de nem utolsó sorban (csak hogy az aktualitásoknál maradjuk) megemlíteném Katy Perry új klipjét ( www.youtube.com/watch?v=qBmClxHUaJE ), melynek még csak a trailerjét hozták nyilvánosságra, de már az alapján is beillene pár képkockája országimázs filmnek, hiszen Budapesten forgatták. Trendi is, zenés is, táncos is, az emberek érdeklődését is biztosan felkelti (főleg a fiatal korosztályét) így szerintem tartozni fogunk egy köszönömmel Katy Perrynek az ingyenreklámért.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Puszi
Ivett :)