Regisztráció Blogot indítok
Adatok
n.e.

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Milyen előnyei vannak a saját márkás terméknek a fogyasztó számára? Várható-e, hogy a saját márkás termékek kiszorítják a gyártók márkáit? Ön melyiket és miért részesíti…..
n.e. 2010.10.26 18:56:50
Sziasztok!

Az előttem szólók már nagyrészt elmondták azokat a dolgokat, amik nekem is eszembe jutottak a témával kapcsolatban, azonban hozzáfűzök azért néhány gondolatot.

Szerintem igenis szükség van ezekre a saját márkákra, azonban nem hinném, hogy ez igazi fenyegetést jelentene a "rendes" márkákra.

Kell, és jó dolog az, hogy léteznek ilyen termékek, hiszen nagyon sokan nem engedhetik meg maguknak azt, hogy minden téren a drágább, márkás dolgokat vegyék meg. Számomra ez leginkább olyanokat jelent, amit mások is említettek, nekem édesmindegy, hogy az a papírzsebkendő xy ultramárkás valami, hisz nincs arra szükségem, hogy 3x drágább terméket használjak arra a célra, amire bőven megfelel egy spar-os vagy valamilyen más sajátmárkás termék. Nem mondom, volt már olyan tapasztalatom pl. pont zsepi terén, hogy mondhatni annyitól szétszakadt a zsepi, hogy megfogtam és kivettem a zacskóból, innentől kezdve pedig nem nagyon tudta betölteni azt a szerepet, amire elvileg készült. Ezzel arra akarok utalni, hogy szerintem azért vannak az olcsóbb, sajátmárkás termékek között is olyanok, amiket inkább nem ajánlanék senkinek sem, mert egyszerűen a minőségét tényleg tükrözi az, hogy olyan nagyon olcsó.

Szóval szerintem az a megoldás, hogy aki nem szeretne 2-3x több pénzt költeni olyan holmikra, amiknek van egy olcsóbb alternatívája, az próbáljon ki egy-két ilyen terméket, tapasztalja meg, hogy melyiket érdemes később is megvenni, mert mind pozitív, mind negatív példát bőven lehet találni a tekintetben, hogy a minősége milyen is ennek az olcsó terméknek.

Ja igen, és valóban az is igaz, hogy az egyik legnagyobb taszító tulajdonsága ezeknek a sajátmárkás termékeknek, hogy nagyon gagyin is néznek ki. Persze érthető, hogy nem fognak egy olyan szintű image-et felépíteni az olcsó termékeknek, mint a márkás társaiknak, hiszen akkor több pénz lenne végső soron az előállítás, és ők sem lehetnének olcsóbbak, szóval valamit valamiért, de tényleg nem ártana, hogyha valamivel jobban ügyelnének Tesco és társai arra, hogy hogyan is néz ki az a termék. A vásárlást nagyban befolyásolja ugyanis, hogy a fogyasztónak szimpatikus-e az adott termék, hiszen ha nem veszi le a polcról, mert egyszerűen nem tetszik neki, akkor lehet akármilyen olcsó, nagyon kevesen fogják megvenni (valószínűleg tényleg csak azok, akik rá vannak kényszerülve, hogy mindenből a lehető legolcsóbbat vegyék).
n.e. 2010.10.26 23:52:08
cantera: "A Tesco véleményem szerint egy remek marketingkampányt hajtott végre, amikor minimális plusz termelési költség mellett kihozta a Tesco Színes termékeket. "

Jó, hogy említed, valóban utólag nekem is eszembe jutott, hogy a Tesco-nál már megtörtént egy ilyen változás, és ezek a Színes Termékek bár még mindig "teszkósak", mégiscsak kinézetben már nem hatnak gagyin, sőt. Ez valóban pozitív, nem csoda, hogy sikert értek el vele.

Nyilván én sem értettem úgy a dolgot, hogy ami olcsó az biztosan rossz minőségű is, szó sincs erről! De valószínűleg azért aki megteheti, mert nem gond az ár, az általában (nem mindig!) úgyis a drágább terméket fogja megvenni.

Személy szerint én szeretem a corás téliszalámit, de mivel néha Pick szalámi is található itthon, van összehasonlítási alapom. Nekem jobban ízlik a Pick szalámi, nem azért, mert az van ráírva a csomagolására, hogy Pick, egyszerűen számomra az a finomabb. De ettől még ugyanolyan jóízűen megeszem a corás szalámit is, mert az is finom, ráadásul kb. 200 Ft-tal olcsóbb, mint a Pick. De hogyha le van árazva a Pick szalámi ugyanennyire valami hatalmas akció keretében, én azt fogom megvenni. Viszont amikor az drága, tökéletesen megfelel a corás is. Nem tudom érthető-e, mire gondolok, kicsit késő van már, nem biztos, hogy világosan fogalmazok. :)

De ahogy te is leírtad, ezek már nagyon szubjektív dolgok, mert lehet, hogy más emberek pl. utálják a Pick szalámit, és sose vennének azt, ők meg a corásat veszik akkor is, hogyha akció van és más termék is annyiba kerül.