Adatok
nemeza
0 bejegyzést írt és 218 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az valószínűleg mindenkinek megvan, hogy a Városliget volt az 1896-os millenniumi ünnepségek részeként megrendezett Ezredéves Országos Kiállítás helyszíne. Ez azonban nem az első kiállítás volt itt; a korábbiak többek közt olyan tárgyi emlékeket hagytak ránk, mint az Olof Palme-ház vagy az…..
nemeza
2022.12.06 20:31:41
@Hamster: Vakok kertje ma is van (?) Az egykori Közlek múzeum szélességében, de beljebb, a Dózsa felé.
Mert én speciel nem annyira, múlt hétvégén mégis kibuszoztam az Ikarus-találkozóra a ferihegyi Aeroparkba. Már tavaly (vagy tavalyelőtt? összemosódott az elmúlt két év!) is ki akartam menni, de lusta voltam. Hát most nem!
Mondjuk elég kiakasztó, hogy 2021-ben ilyen járművel kellett kimennem a…..
nemeza
2021.10.06 22:51:23
@NAR: Beültek, ami nyitva volt
nemeza
2021.10.06 22:54:10
Több, mint 2500 új fotó került fel a Főfotó archívumából a Fortepan-ra. A legjobb képekből válogattam.
A kép azonosító számára kattintva a fotó nagyobb méretben is megtekinthető...
A kormány (pontosabban kirendeltsége kirendeltségének kirendeltsége, azaz a Miniszterelnökségen belüli Budapest-államtitkárság Budapesti Fejlesztési Központja) a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa októberi ülésén történt megállapodás szerint magához vonta a „budai fonódó II. ütemének” nevezett…..
nemeza
2021.01.07 20:46:34
A Piros vonallal annyi a gond, hogy ott a hídra felhajtó sáv sokszor bedugul.
A parkolókat beáldozva befér egyáltalán oda a két vágány külön vezetve? Vagy csak az egyik férne el külön, a másik az úttesttel közös lenne?
A másik gond, hogy ott az aluljáró feljárata mintha eléggé útban lenne egy ívnek.
Ha még ki is fér - egyszerre kell keresztezni mindkét híd felé tartó irányt. Mondjuk lehet, hogy megoldható lenne a Budafoki úti csomópont olyan átalakítása, hogy nem itt lehet felhajtani a hídra, hanem a jelenleg egyenesen délnek tartó irány belső sávjából lehessen nagy ívben balra kanyarodni. Így a jobbra kanyarodás megszűnne / csak a célforgalomnak maradna meg.
A Kék vonal mentén sok kertes lakóház is van, biztos szeretnének villamost az ablak alá?
De tekintsünk is el ettől.
Nem tudom mennyire férne ki zajban a keresztező vágányok beépítése - már a csikorgáson is sokan problémáznak.
De tekintsünk is el ettől is.
A töltés oldalában itt egy elég keskeny utca van (2x1 sáv, meg némi parkoló)
A parkolók beáldozásával elférne itt a 2 vágány? Vagy csak egy? Vagy a közúttal közös sávban?
Mert abban egyetértek, hogy fontos lenne valamit kezdeni a vonallal.
Akár a Budafoki úton végigvezetni hosszabb távon - egészen a Kondorosi útig.
Vagy a Szerémi útba bekötve a Szerémi úton a Savoya parkig. A Szerémin egyébként meg lehet találni hozzá a kellő szélességet, csupán az utat kell megfelelően kiszabályozni / korrigálni..
Az is elég, ha a szabályozási terveket ennek megfelelően alakítják ki, és több ütemben építik ki a vonalat.
A Szerémi úti önálló / akár Galvani hídi vonalba is beköthető szakasz már rövid távon is sokat jelentene a terület élhetőségén. (az irtózatos beépítési tervek ellenére - lásd telex.hu/belfold/2020/12/21/ujbuda-megtelt-lakoparkok-tiltakozas)
A parkolókat beáldozva befér egyáltalán oda a két vágány külön vezetve? Vagy csak az egyik férne el külön, a másik az úttesttel közös lenne?
A másik gond, hogy ott az aluljáró feljárata mintha eléggé útban lenne egy ívnek.
Ha még ki is fér - egyszerre kell keresztezni mindkét híd felé tartó irányt. Mondjuk lehet, hogy megoldható lenne a Budafoki úti csomópont olyan átalakítása, hogy nem itt lehet felhajtani a hídra, hanem a jelenleg egyenesen délnek tartó irány belső sávjából lehessen nagy ívben balra kanyarodni. Így a jobbra kanyarodás megszűnne / csak a célforgalomnak maradna meg.
A Kék vonal mentén sok kertes lakóház is van, biztos szeretnének villamost az ablak alá?
De tekintsünk is el ettől.
Nem tudom mennyire férne ki zajban a keresztező vágányok beépítése - már a csikorgáson is sokan problémáznak.
De tekintsünk is el ettől is.
A töltés oldalában itt egy elég keskeny utca van (2x1 sáv, meg némi parkoló)
A parkolók beáldozásával elférne itt a 2 vágány? Vagy csak egy? Vagy a közúttal közös sávban?
Mert abban egyetértek, hogy fontos lenne valamit kezdeni a vonallal.
Akár a Budafoki úton végigvezetni hosszabb távon - egészen a Kondorosi útig.
Vagy a Szerémi útba bekötve a Szerémi úton a Savoya parkig. A Szerémin egyébként meg lehet találni hozzá a kellő szélességet, csupán az utat kell megfelelően kiszabályozni / korrigálni..
Az is elég, ha a szabályozási terveket ennek megfelelően alakítják ki, és több ütemben építik ki a vonalat.
A Szerémi úti önálló / akár Galvani hídi vonalba is beköthető szakasz már rövid távon is sokat jelentene a terület élhetőségén. (az irtózatos beépítési tervek ellenére - lásd telex.hu/belfold/2020/12/21/ujbuda-megtelt-lakoparkok-tiltakozas)
nemeza
2021.01.07 23:28:56
@bozon: Szerintem az első felét meg lehetne csinálni valóban, a másodikra szerintem kevésbé lenne esély.
Továbbá nem értem, miért 56 Eteléig, ha egyébként az Etele-Fehérvárinál kanyarodhatna délnek is, bármelyik végállomás felé.
A 103 busz pedig pótlás nélkül nem megszüntethető, a meglévő buszhálózaton kéne faragni - tömegközlekedéssel ellátni az Andor utca-Szerémi út térségét (ahogy ez a korábbi BKK-s tervekben is szerepel(t) évek óta).
Egyébként a Szerémire, Budafokira azért is lenne jó mihamarabb villamost építeni, hogy lépéselőny alakulhasson ki a közösségi közlekedés javára. (#avillamoselőbbittvolt)
Továbbá nem értem, miért 56 Eteléig, ha egyébként az Etele-Fehérvárinál kanyarodhatna délnek is, bármelyik végállomás felé.
A 103 busz pedig pótlás nélkül nem megszüntethető, a meglévő buszhálózaton kéne faragni - tömegközlekedéssel ellátni az Andor utca-Szerémi út térségét (ahogy ez a korábbi BKK-s tervekben is szerepel(t) évek óta).
Egyébként a Szerémire, Budafokira azért is lenne jó mihamarabb villamost építeni, hogy lépéselőny alakulhasson ki a közösségi közlekedés javára. (#avillamoselőbbittvolt)
A csuklós busz régóta velünk van, . A tolócsuklós elrendezésre a padlószint csökkentése miatt volt szükség...
nemeza
2020.05.16 21:51:20
Az első generációs hibrid buszok kudarcos szereplését követően feltűnnek a színen az újabb hibrid megoldások. Mi változott? A kudarcok után megéri még ezeket megvenni?..
nemeza
2020.05.03 17:39:11
Szuper írás. Az elektromos és dízel-elektromos mellett a tüzelőanyagcella is újra a középpontba került. Ha úgy adódik, erről is érdekes lenne egy újabb írás - ha valóban fejlődött 10 év alatt annyit a technika.
omnibusz.blog.hu/2010/08/11/hidrogennel_hajtott_buszok
Részben ezt kiegészítendő:
sony872.blog.hu/2019/01/25/alternativak_az_alternativ_hajtasban_elektromos_buszozas
omnibusz.blog.hu/2010/08/11/hidrogennel_hajtott_buszok
Részben ezt kiegészítendő:
sony872.blog.hu/2019/01/25/alternativak_az_alternativ_hajtasban_elektromos_buszozas
Várkonyi Gábor Autóblog
A vírus bebizonyította, hogy értelmetlen a dízelek korlátozása
2020.04.11 10:52:21
Ma reggel jelent meg a Focus-ban egy igen hosszú tudományos cikk arról, hogy a koronavírus kapcsán bizonyítást nyert az a régi feltételezés, mely szerint az ideológia alapon üldözött Euro 5-ös dízeleknek nagyjából nulla hatása van a városok levegőjének nitrogén-oxid szintjére.Töredékére esett…..
nemeza
2020.04.13 22:41:15
@kesztió: Ha kinyírjuk tegnap azt, ami ma működik, és várunk még 100 évet a fúziós reaktorra, meg a Hold meghódítására, akkor végülis mivel járjunk addig? Lovaskocsival, bringával és gyalog?
Látszik, hogy egy vérbeli troll vagy foteltudós vagy, de emiatt részemről befejeztem.
Látszik, hogy egy vérbeli troll vagy foteltudós vagy, de emiatt részemről befejeztem.
Eredményes lett a BKK húsz szóló, plusz opciósan újabb húsz, autóbuszra kiírt szolgáltatói tendere. A végeredmény meglepetés, ugyanis kivételesen nem a Széles Gábor érdekeltségi körébe tartozó VT-Arriva húzta be a pályázatot, hanem a százhalombattai M6 L.O.G. Kft. egyik cége a B6 Euro Car Kft...
Salzburgban trolibuszok látják el a közösségi közlekedés oroszlánrészét. Ez nem túl gyakori a világban, megnéztük milyen járművek közlekednek ott...
nemeza
2018.10.20 22:31:50
A hatodik alkalommal megrendezett Busexpo és a 2018-as Országos Személyszállítási Konferencia összefoglalója...
Bemutatkozik az új MAN Lion's City, és a lelkét adó D15-ös motor...
nemeza
2018.03.20 20:25:24
A városi buszok piacát uraló két német óriás, a Mercedes és az MAN gőzerővel dolgozik a teljesen elektromos városi buszain. A részletesebb bemutatók ősszel várhatók..
Cikksorozatunkban bepillantunk a városi alacsonypadlós csuklós autóbuszok anatómiájába, körbejárjuk azokat a kihívásokat, amikkel a konstruktőröknek meg kell küzdeniük egy-egy új karosszéria kifejlesztésekor vagy átalakításakor...
nemeza
2018.03.13 13:57:06
A fővárosi közlekedési cég forgalomba állította a fura körülmények között Budapestre került, használt Volvo hibrideket. A környezetbarát járművek azonban nagyívben elkerülik a belvárost, inkább a külvárosban, amolyan falusias környezetben szennyezik kevésbé a levegőt. Így a belvárosban maradtak az…..
Az új buszokat hamarosan mindenki gyártja mindenkinek! Az összesen 180 csuklósból még a BKV is összerakhat negyvenet PKD konstrukcióban...
Az ökumenizmus egyik legjelentősebb szakértője újszerű szempontokat javasol a reformáció katolikus megközelítéséhez...
nemeza
2017.05.14 21:45:17
A@Jakab.gipsz: www.gotquestions.org/Magyar/hit-Isten-tudomany.html
A hit és a tudomány nem zárja ki egymást.
A hit és a tudomány nem zárja ki egymást.
„Mert a vihar nagyon erős tud lenni. Az árnak igen nagy a sodrása. Egyszer csak döbbenten érzed, hogy elszakadnak a kötelek. A legerősebbnek hitt drótkötelek is. Olyanok, mint egészség, munka, családi kapcsolatok. Biztosnak vélt kötelékek. Hullámok és jégtáblák közt sodródsz. Hangfoszlányokat…..
A boltokban annyi féle Túró Rudi hasonmás kapható, hogy kíváncsiak lettünk: tényleg a Pöttyös-e a legfinomabb és mennyire gagyik az olcsó Rudik. Érdemes-e a drágábbat venni? Ezért megvásároltuk a környéken kapható összes fajta túró készítményt és nekiláttunk kóstolni. Tesztalanyok: 2 felnőtt és 3…..
nemeza
2016.12.12 10:50:18
Hónapok óta folyik a hecc- kampány egy teljes szakma, jelesül a taxisok ellen, akik között természetesen van ilyen is, olyan is. A Városi Kurir szóra bírt egyet az érintettek közül, aki ugyan, csak inkognítója teljes megörzése mellett, de nyilatkozott, és nem az íróasztal mellől felállva, hanem…..
A Solaris nyerte az M3 metrópótlására beszerzendő 75+75 darab komplett csuklós busz szállítására kiírt BKV tendert...
nemeza
2016.01.18 20:38:41
nemeza
2016.01.20 21:47:56
@ikke i drift: A gázosokhoz külön infrastruktúra kell, ami lassan meglesz a BKV 1db telephelyén, Délpesten. A bécsiek E6-os dízeleket és hibrideket vettek, mert azt hirdetik, hogy az tisztább, mint a CNG.
Astoria anno
Sok bűne volt a megvalósult szocializmusnak, és az egyik legalattomosabb közülük a városok, a városi lét átszervezése volt − a gépjárművek előnyére, a gyalogosok, vagyis az ún. emberek kárára. Lehet, hogy nem hajtott minden várostervezőt és -szervezőt…..
nemeza
2015.12.03 11:39:57
@rajcsányi.gellért (ergé): Azért a ló túloldala, ha sehol nem lehet parkolni! A város pezsgéséhez hozzá tartozik, hogy szükség van parkolókra is: Valahol a turistáknak (legyenek külföldiek vagy belföldiek) ki kell tudni szállni a buszból, taxiból, a boltokat fel kell tudni tölteni lehetőleg minél közelebbi parkolóhelyről, a rendezvények szervezőinek, lebonyolítóinak is szüksége van valamilyen járműre a kitelepüléshez, stb.
A Ligettel kapcsolatban szerintem pozitív fejlemény, hogy csökkent az épületek száma az 1. tervhez képest.
Engem nem győztek meg a kiadványok (közelben lakóként kapok füzeteket) teljesen.
Felmerült, hogy a zöld tetők is növelik a zöldfelületet. Remélem ezt nem gondolják komolyan.
Szerintem a Ligetbe lehet építkezni olyan helyszínekre, ahol most is épületek vagy parkolók vannak (utóbbiakat jó lenne az új épületek alatti mélygarázsokkal pótolni).
Leginkább ahhoz tudom az egészet hasonlítani, mintha a Margitszigetre terveznének új épületeket. Itt is van kihasználatlan értékes terület (használaton kívüli teniszpályák) és a turistaforgalmat is meg lehetne lovagolni. Miért is nem jutott ez a helyszín az eszébe senkinek? Pedig teljesen ugyanolyan rekreációs terep sokak számára!
A Ligettel kapcsolatban szerintem pozitív fejlemény, hogy csökkent az épületek száma az 1. tervhez képest.
Engem nem győztek meg a kiadványok (közelben lakóként kapok füzeteket) teljesen.
Felmerült, hogy a zöld tetők is növelik a zöldfelületet. Remélem ezt nem gondolják komolyan.
Szerintem a Ligetbe lehet építkezni olyan helyszínekre, ahol most is épületek vagy parkolók vannak (utóbbiakat jó lenne az új épületek alatti mélygarázsokkal pótolni).
Leginkább ahhoz tudom az egészet hasonlítani, mintha a Margitszigetre terveznének új épületeket. Itt is van kihasználatlan értékes terület (használaton kívüli teniszpályák) és a turistaforgalmat is meg lehetne lovagolni. Miért is nem jutott ez a helyszín az eszébe senkinek? Pedig teljesen ugyanolyan rekreációs terep sokak számára!
Hova megy ez a vonat?
Sokasodó fények az éjszakában - 10 éve újult meg a budapesti éjszakai hálózat
2015.09.22 07:00:00
Ma, az európai autómentes napon egy olyan évfordulóról emlékezünk meg, melyet mostanában ünnepelhettünk: tíz évvel ezelőtt, 2005 szeptemberében teljesen új éjszakai közlekedési hálózat állt fel Budapesten, változó járatszámokkal, új menetrendekkel és útvonalakkal. Az éjszakai járatok…..
A kiképzés hátralévő négy hete a műszaki ismeretekről szólt lövészettel és robbantással fűszerezve, sok érdekesség nem volt. Az egyik vizsgán a kínait puskázáson kaptam, a tenyerére írta fel a lehetséges válaszokat. Addig kúsztattam és fekvőztettem, amíg le nem kopott róla, majd egész éjszaka írta a…..
Alig több mint egy éve írtam a Schneebergbahnról; azok a képek (és élmények) 2007-ből származnak, nemrég viszont megint ott jártam, és mivel megint jól éreztem magam, úgy döntöttem, megint itt az ideje egy kis szalamandrázásnak.
A "Szalamandra" ugyebár a vonalon a kilencvenes…..
nemeza
2015.05.29 00:07:08
Már megint? Vagy még mindig? Vagy mióta? Meddig még? A legnívósabb hazai buszos rendezvény harmadjára is óriási sikerrel zárt.Hatalmas sikerrel és látogatói rekorddal zárult Zsámbékon a harmadik BUSEXPO. A NiT Hungary által szervezett rangos rendezvényen a szektor legjelentősebb…..
nemeza
2015.04.26 23:20:34
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz