Regisztráció Blogot indítok
Adatok
VAlexa

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Facebook vagy a wikipedia által fémjelezhető Web 2.0 megoldások vállalati alkalmazásai miért és milyen területeken lehetnek előremutatóak a hazai vállalatok tudásmenedzsmentjében? Milyen hátrányai lehetnek e megoldásoknak az alkalmazottakra? Inspirációként:…..
VAlexa 2010.11.23 21:32:42
Az efféle oldalaknak vannak előnyei és hátrányai egyaránt. Előny lehet például a könnyebb kapcsolattartás, óriási hátrány viszont, hogy akár egy teljesen idegen ember számára is rengeteg információ áll rendelkezésre, ha meg szeretne tudni valamit egy adott illetőről. Ez magánéleti szempontból teljes kiszolgáltatottságot jelent azoknak a bűnözőknek, akik kifejezetten ezekre az adatokra kíváncsiak. Sokan kiírják a születési dátumukat, pontos címüket, telefonszámukat, családtagjaik nevét, az adatlapjukra vagy hogy például mikor mennek el nyaralni, és meddig maradnak. Az előbbiek akkor érdekesek egy bűnöző számára, ha például a személyi adatainkkal akar valamilyen formában visszaélni, de egy betörő számára is igen egyszerű a helyzet, ha tudja, hogy pontosan mettől meddig üres a házunk.
Ha nem magánéleti szempontból közelítjük meg a problémát, akkor ahogy az előttem szólók is írták, könnyen megtalálnak bennünket például a munkaadóink. Így oda kell figyelnünk arra, hogy soha semmilyen negatívumot velük kapcsolatban ne közöljünk az adatlapunkon, vagy ne tüntessük fel magunkat rossz fényben, esetleg (egy szélsőséges példa) ne írjunk megjegyzéseket azzal kapcsolatban, hogy milyen jó volt a hétvégi buli, ha aztán betegségre hivatkozva hétfőn otthon maradunk. Az előttem szólók is említették, hogy fontos, hogy milyen képet alakítunk ki magunkról. Egyes képek, hozzászólások rossz fényt vethetnek ránk. És ha például egy állásinterjú kapcsán köztünk és egy másik személy között választanak, ez is meghatározó lehet.
Az innovációt a fogyasztói igények magasabb szintű kielégítéseként határoztuk meg. Ez hogyan egyeztethető össze a tartós fogyasztási cikkek (pl. tv, mosogatógép, hifi-torony) körében néhány éve megfigyelt „beépített avulással”, miszerint a termékek rövidebb…..
VAlexa 2010.11.09 19:37:32
Sziasztok!

Szerintem sem véletlen az, hogy a tartós fogyasztási cikkek egyre rövidebb élettartammal rendelkeznek. a gyártók tudatosan úgy gyártják le az adott terméket, hogy minél hamarabb újat kelljen venni. ezzel jelentős bevételre tesznek szert.
ha pedig az adott cég saját szerelőjét hívjuk ki sokszor hallhatjuk azt, hogy sajnos nem tudnak már semmit tenni, ki kell cserélni a mosógépet, hűtőt, stb. és ezért az egy mondatért még jelentős pénzt is elkérnek. persze előfordul az is, nem is gyakran, hogy ha ezután kihívunk egy szerelőt, aki az adott cégtől függetlenül dolgozik, lehet hogy egy kisebb javítással helyrehozza az adott eszközt.
és ahogy az előttem szóló írta, nem véletlen hogy sokszor közvetlen a jótállás lejárta után máris elromlanak a dolgok.
erre egy saját példa, hogy a régi hajdu mosógép, ami még a nagymamámé volt, ma is működik ( ha ugye elromlik az új) miközben az elmúlt 10 évben már a 2. mosógépünk romlik el, és természetesen ezek elvileg jó minőségű márkás, drága mosógépek.
az egészen biztos, hogy egyre modernebb, bonyolultabb és elvileg jobb eszközöket használunk, de abból, hogy ezek a dolgok többet tudnak, még nem jelenti azt, hogy nem lehetnek tartósak.
egy biztos, a cégeknek érdekükben áll, hogy minél gyakrabban cseréljük a tartós fogyasztási cikkeinket. ezzel természetesen minden háztartásba egyre modernebb, jobb műszaki cikkek kerülnek, hiszen a cégek folyamatosan újítanak. de ha egy vásárló talál egy olyan céget, amelynek termékei még mindig időtállóak, akkor valószínűleg inkább annak a cégnek a termékeit fogja megvenni, mintsem hogy egy innovatív cég termékét, ami azonban (tapasztalatai alapján) hamar tönkremegy. véleményem szerint akár egy cég imaget is tönkreteheti, ha az általa gyártott termékek túl hamar tönkremennek, legyen akármilyen innovatív is az adott cég.
Milyen marketing megoldásokkal változtatható egy ország imázsa? Mi legyen a célja és kihez szóljon egy Magyarország imázsát formálni akaró országimázs film?http://www.gondola.hu/cikkek/68499http://www.origo.hu/utazas/20100604-egzotikus-utazas-izland-orszagimazs.htmlKedves…..
VAlexa 2010.10.25 23:27:47
Sziasztok!

Egy ország imázsa számtalan marketingmegoldással megváltoztatható. Természetesen erre az országimázs film az egyik legjobb megoldás, bár lehet más módon is népszerűsíteni országunkat, mint például tévés hirdetésekkel (mint ahogy ezt Prága esetében láthattuk). Mindenképpen érdemes minél magasabb szintű szolgáltatásokat nyújtani, hiszen az idelátogatók ha elégedetten távoznak, és pozitívan nyilatkoznak országunkról, esetleg ismerőseik/barátaik/stb. is idelátogatnak.

A cél elsősorban mindenképpen a turisták idevonzása(hiszen ebből jelentős bevételeink származhatnak), valamint az országról egy pozitív kép kialakítása. Érdemes bemutatni milyen színes is a mi kis országunk( mint ahogy ezt már előttem is említették), milyen szép épületek (pl. Halászbástya, Egri Bazilika), és milyen szép tájak (pl. Hortobágy) találhatóak itt. Igen messze nyúló és izgalmas az ország történelme is, így ez is felkeltheti a turisták érdeklődését. Itt megemlíthetjük híres várainkat is (pl. Egri és Visegrádi várak). Rendkívül érdekes múzeumaink is vannak (pl. a Herman Ottó múzeum Miskolcon, vagy a Mátra Múzeum Gyöngyösön, ahol az ország egyetlen teljes mamutcsontvázát őrzik)Itt található Európa egyetlen sódombja is (Egerszalók), ami köré egy termál- és élményfürdő is épült. Világhírű boraink vannak (pl. Villányi és Tokaji borok) és messze híresek vagyunk különleges, fűszeres ételeinkről, így a gulyásról vagy a paprikás csirkéről.

A célközönség tekintetében mindenképpen szegmentálnunk kell. Ha pl. a családosokra szeretnénk koncentrálni, akkor érdemes megemlíteni a természeti szépségeket, várakat, kulturális programokat, élményfürdőket, kifejezetten gyerekeknek szóló programokat. Ha a idősebb korosztálynak szeretnénk kedvezni, akkor a legfontosabbak természetesen a gyógyfürdők, így például Hévíz, ami a világ egyetlen természetes termáltava, és nem csak a vize gyógyító hatású, hanem az iszap is, ami a tó fenekén található. Itt is meg lehet említeni a természeti szépségeket, kulturális programokat, illetve hangsúlyt fektethetünk a történelemre, illetve történelmi városokra, mint például Esztergom, Debrecen vagy Eger. Ha kifejezetten a fiatalokra szeretnénk koncentrálni, akkor fontosabbak a nagyobb városok, fesztiválok(mint pl. a már említett Sziget fesztivál), bulizási és sportolási lehetőségek és emellett természetesen itt is fontos szerepet kap elsősorban a kultúra, de akár a természet, vagy bármilyen program, ami felkeltheti a fiatalabbak érdeklődését.
VAlexa 2010.10.25 23:34:50
@vikiNG: Egyetértek mindazzal, amit leírtál, bár egy rövidke megjegyzésem lenne:
Bár tény, hogy sokan úgy gondolják, hogy mi egy pesszimista nemzet vagyunk, kétlem, hogy mogorvának vagy nem túl vendégszeretőnek tartanának. Még sosem hallottam külföldit negatívan vélekedni a vendégszeretetünkről vagy az irántuk tanúsított kedvességünkről.
Hogyan határozná meg a BKV termékét? Mi jellemzi a BKV értékláncát? Fogyasztóként hol lát javítási lehetőséget az értéklánc tevékenységeiben? Inspirációként: http://www.bkv.hu/hu/tarsasag_tortenete/a_bkv_tortenete_1_resz;…..
VAlexa 2010.10.22 20:42:42
Sziasztok!

Az eddigi hozzászólásokban nagyon sok mindent leírtatok. Ezekhez fűznék hozzá egy-két gondolatot. Először is a jegyáremelés. A bérletért igen is fizethetnénk többet. Kifejezetten olcsó a vidéki buszbérletekhez képest. A jegyárak viszont hihetetlenül magasak. Ezeket nemhogy emelni inkább csökkenteni kéne.

Bár a botrányok miatt rossz vélemény alakult ki, mégsem emelné jelentős mértékben a BKV bevételeit a marketing fejlesztése, hiszen aki eddig is BKV-val járt, ezután is azzal fog, de nagyon kevés embert lehetne rávenni arra, hogy a kényelmét feladja, és pl. autó helyett villamossal közlekedjen. Esetleg mint már előttem is említették a környezettudatosság lehetne az egy jó motiváló erő, bár szerintem túl sok embert ez sem tántorítana el attól hogy inkább a metrót vagy a villamost használja, mint az autóját.

Az innováció ezzel szemben szerintem is tényleg fontos lenne. Egyes újdonságok még akár tényleg ösztönzőleg hathatnának azokra, akik eddig nem utaztak BKV-val. A jegy- és bérletellenörző kapuk tényleg nagyon hasznosak lennének, idővel meg is térülne a beruházás, kevesebb lenne a bliccelő, csak nincs meg a megfelelő tőke ehhez (és mivel eddig semmi sem történt gondolom a megfelelő támogatás sem), nem beszélve arról, hogy ezzel sok ember elvesztené a munkáját, gyarapítva ezzel a munkanélküliek amúgy sem alacsony számát.

Az igaz, hogy nagyon alacsony a nyugdíj, és még azt is viszonylag elfogadhatónak tartom, hogy a 65 éven felüliek ingyenesen utazhatnak, bár szerintem egy valóban alacsony árat még ők is fizethetnének az utazásért, de a külföldieknek miért is nem kell fizetni? Persze mint ahogy azt előttem is írták lehet, hogy ennek eltörlése az uniós érdekekbe ütközne. De szerintem tőlük egészen nyugodtan megvonhatnánk az ingyen utazás lehetőségét. Arról se feledkezzünk meg, hogy a turisták jelentős része nem éppen szegény, és sokuknak messze meghaladja a nyugdíja a magyar átlagot.
Azt, hogy feltétlenül várni kéne a változtatásokkal nem hiszem, hiszen mindegy hogy mikor vezetjük be a 65 év felettiek fizetéskötelezettségét, mindenképpen lesz belőle egy kisebb-nagyobb botrány.

Az újdonságok jelentős része idővel megtérülne, és tényleg vannak buszok, amik veszélyesek, vagy pl. olyan hangosak, hogy az ember a saját hangját sem hallja. Az állami beavatkozás tényleg megoldást jelentene, de tudjuk, hogy ez sosem fog bekövetkezni, tehát igazából nem megoldás. A parkolóházat viszont nagyon jó ötletnek tartom, és elég valószínű, hogy több ember utazna BKV-val minthogy a dugóban üljön órákat, ha lenne hol leparkolni, főleg hogy a belvárosban mindenhol fizetni kell a parkolásért, sok helyen nem is keveset.

Elhiszem, hogy nincs pénz semmire, de akkor most az a megoldás, hogy nem csinálunk semmit?