Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Hoild

0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Negyedszer jön a Checkpoint Now, kicsit megcsúszva, bocsi (majd próbálom korábban kilőni legközelebb). Tudjátok, ez az előző hónap legfontosabb híreit végigkommentáló adásunk, néhány egyéb aprósággal. Visszajelzések továbbra is jöhetnek bátran. Áprilisban még márciushoz képest is alig volt hír,…..
IDDQD Checkpoint Mini #151: Cadaver 2021.04.14 22:32:18
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
IDDQD Checkpoint Mini #54: Epic 2017.10.13 21:43:23
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Hoild 2017.10.16 20:49:49
@manson karcsi: Köszi! Ez csak "68020 DETECTED" volt, FastMem nélküli alap A1200-esen. Ricegett is a 3D csúnyán. Remélem enpera a turbókártyás (030+FastMem) gépén kipróbálva zúzósabb teljesítményről fog majd beszámolni.
Hoild 2017.10.16 20:54:03
@enpera: A te gépeden milyen konfigvisszajelzéssel indult el, és lényegesen jobban hasított+e, mint amit a YT-os videó mutat? Próbáld majd ki a gépet NTSC-ben elindítva is, mert úgy eséllyel még olajozottabb lesz.
Hoild 2017.10.20 18:21:37
@Cvd: Köszi az infót. Csak extra teljesítményt írtam, sajnos a kidolgozottság nem változott. Nuku extra fényforrás/árnyék-számolás, vagy egyéb csicsa. Olajozottabb megjelenítés volt, ami nagyobb poligonszám kirakásakor sem döccen le nagyon. Ennyiben tért el, de ebben jelentősen.
Arra sajnos nem emlékszem, hogy a (legalábbis az Amiga verzióban) erősen korlátozott megjelenítési távolság a bolygófelszíni küldetésekben változott-e 030+FastMem konfigon, mert a blitteres megjelenítésnél csak viszonylag közel érve a 3D tereptárgyakhoz kerülnek azok tényleges megjelenítésre, és mintha a DOS változat jobb lett volna ebben, ráadásul ott 486DX2-eseken asszem hasított SVGA felbontásban is.
Sok szempontból rendhagyó az eheti podcastadás, például azért, mert televágtam zenékkel, és azért is, mert két vendégünk közül az egyik csak az adás felénél kapcsolódik be a beszélgetésbe. Hogy egész pontosan idézzem őt: az a tetves, nyüves, nyálán nyafott, telibe rakott, félpályásan lezárt,…..
Hoild 2016.12.25 00:06:29
@Taurusz: Nem "tömegesen mp3-ban", hanem válogatott darabokat veszteségmentes formátumban (PCM WAV) a Waveophile-féle Project Hubbardról lehet letölteni:
soundcloud.com/zerozillion/sets/project-hubbard

Waveophile mindegyik itt megosztott zenét egy átépített kimenőáramkörös hangcsipjű valódi C64-ről rögzítette. Súlyosan otakuk felfigyelhetnek az egyes számok jobb/bal hangcsatornájának hangzása közötti eltérésre is.
IDDQD Elment Gyu 2015.01.02 13:14:15
Borzasztóan indul az év: máris egy halálhírről kell beszámolnom, ráadásul olyan emberéről, akit ismertem. Ma hajnalban betegségben váratlanul meghalt Dragon György, akit csak Gyu néven ismert a magyar gémertársadalom. 48 éves volt. Gyuri régi motoros volt a játékszakmában,…..
IDDQD A 100 legjobb videojáték 2012.11.19 12:28:18
Az amerikai Time magazin honlapján közölt egy százas listát a legjobb/legfontosabb videojátékokról. Érdemes megnézni (mondjuk ebben a felhasználóbarát nézetben), tanulságos abból a szempontból, hogy egy erős konzolos gyökerekkel, viszont kevésbé jelentős…..
IDDQD Mike Singleton (1951-2012) 2012.10.16 22:36:48
2009-ben felröppent a hír, hogy konzolra is fejleszt majd egy Lords of Midnightot, de ebből már nem lehet semmi. Mike Singleton múlt héten rákban elhunyt. 61 éves volt. Ha volt Spectrumod vagy C64-ed, bizonyára találkoztál a játékaival, mindenekelőtt a Lords of Midnighttal, ezzel a…..
Édes istenem, mit nem adtam volna 1991-ben a Prince of Persia C64-es változatáért! De akkor ez elérhetetlen álom volt, egy lehetetlen vágy, a 8-bites nyomorultak Carmen Electrája, hiszen az Amiga-verzió sem volt hajlandó megmozdulni plusz memória nélkül. De húsz év után úgy tűnik,…..
Hoild 2011.10.14 01:06:26
@stöki: Hadd egészítselek ki, ill. pontosítsam az általad leírtakat. Most beszéltem a C64 verzió projektvezető-programozójával. Az alábbiak az ő beleegyezésével közhírré tehetőek, ráadásul némelyik itt kerül közlésre elsőként. Először is a stáblista:

Projektvezetés, programozás, zene átírása, valamint a grafika egy része:
Mr. SID

Grafikusok:
STE'86 és Twoflower/Triad

Hangeffektek:
Conrad/Onslaught

A valódi C64-es játéknak semmi köze az 1994-es "preview" slideshow-hoz, melyet két honfitársunk készített. Magyar név viszont félig-meddig így is akad a készítők közt, ugyanis a projektvezető-programozót Andreas Varga néven anyakönyvezték Ausztriában. Varga úr nem csak jó játékokat kódol, de "tripla ásítós" produktumokon is gályázik.

A C64-es verzió jelenlegi pályái a péécéés PoP v1.4-ből kerültek át változtatás nélkül, ez azonban a játék kiadásáig változhat, mert megemlítettem Andreasnak, hogy két végigjátszás alapján szerintem az Amiga és a péécéé verziók pályái nem azonosak, és az előbbi verzióban kellemesebbek. Andreas kifejti a pályaadatokat az Amiga változatból, és ellenőrzi az állításomat.
-Még valami, az ő elmondása alapján a SNES változat bővített pályákkal és jelentősen tuningolt játékmenettel rendelkezik a más platformokon létező változatokhoz képest. Ez hasznos infó a töbi PoP rajongónak.

Az "UPDATE"-ben saját magadnak feltett kérdésedhez kapcsolódva: az alábbi két, jelenleg fejlesztés alatt álló Flash -> C64 játékátiratról tudtál-e?

VVVVVV C64:
noname.c64.org/csdb/release/?id=94672

C64anabalt: www.rgcd.co.uk/2011/09/c64anabalt-preview-c64.html

Üdv!
Hoild/Ultimate Newcomer Crew
IDDQD A PC Guru története 2011.07.14 11:00:00
Ahogy a minap jeleztük, itt az első visszaemlékezős-nosztalgiázós (és egy kicsit talán bálványdöntögetős) poszt a PC Gururól, amiben Sashegyi "Sasa" Zsolt mesél arról, hogy is volt ez az egész. Előreláthatólag két részletbern, mert nem lesz rövid. Egyben itt…..
Hoild 2011.07.16 18:28:06
@The Drunken Master (a.k.a. Eltiron): Ha készül cikk az eredeti GURU magazin (vagy lemezújság) történetéről, az egykori mágikus lapok rovatvezetőjeként örömmel hozzáteszem a magam részét.
IDDQD Bezár a PC Guru 2011.07.08 13:56:00
Úgy tűnik, most már hivatalos, amit a zuhanyhíradó suttog pár hete: a német Motor Presse kiadó megelégelte a veszteséges működést és kivonul Magyarországról, pár magazinját átveszi más cég, párat meg bezárnak. Utóbbi kategóriába esik a PC Guru, az egyik legrégebbi magyar…..
IDDQD Szerdai retro - Newcomer 2010.11.17 13:00:00
Ahogy ez már lenni szokott, ha nem Stöki jegyzi a heti retrót, akkor valami alibi jön - most például egy emailben készített interjú Hoilddal, alias Belánszky Istvánnal, aki az elmúlt másfél évtizedben a Newcomert fejlesztette. Bizony, azt a Newcomert, ami eredetileg 1994-ben jelent…..
Hoild 2010.11.17 23:33:14
@lokkoLori: Ezek valóban szomorú jellegzetességek voltak az ős-nyűkámőrben, de remélem a végső változat számodra is lehetővé teszi az okos és hatékony játékot.
Hoild 2010.11.24 15:10:44
@DocBulywood: SuperCPU-t annak az európai forgalmazójától vettem. Ugyanők forgalmazták a játékunk angol nyelvű, kibővített változatát is. Természetesen nem szeretném eladni, mert már akkor is csak pár darabjuk volt, azóta meg esemény, ha az ebay-re felkerül akár egyetlen is.

Ha ellátogatsz a www.newcomer.hu honlapunkra, a "Protovision - Newcomer termékoldal" linken tudod majd megrendelni a neked szimpi kiszerelést.

A CMD FD 2000 ill. 4000 flopimeghajtókkal "csak" annyi a gebasz, hogy ha nem sima DOS-/kernal-szintű bohóckodásra akarod használni őket, akkor sem a 1581-el, sem egymással nem kompatibilisek. Még az olyan alapvető dolgokat is eltérő módon kezelik, mint pl. a lemezcsere észlelése.

Ha a Newcomer végső változatát C128/128D/128DCr számítógépen használod, amennyiben bekapcsolásnál nem kényszeríted a gépet egyből C64 üzemmódba, a játék automatikusan bootolni kezd a nyolcas egységről. De ami sokkal táposabb, hogy a 128/64 üzemmódtól függetlenul a végső változathoz készített új játékmotorunk a boot folyamatnál ellenőrzni, adott-e SCPU vagy C128, és ennek megfelelően módosítja önmagát:
- SCPU esetén natív 16 bites 65816 utasításokkal illetve címzésmóddal (ezek a 65xx 'illegal' opkódok helyén találhatóak) optimalizált kódot használ az erőforrás igényes funkciókhoz, és persze a 20 MHz is megolajozza a fogaskerekeket. Ez látványos és üdvös a nagy pályaadatok betöltésekor (így IDE64 segítségével 260-360 KB/mp tud PIO-zni) és az adatcsomagok kitömörítésekor (gyakorlatilag azonnal kész).
- C128 esetén elméletileg bármikor rendelkezésre áll a processzor/busz/memória 2 MHz-es üzemmódja, azonban ha ez aktív, a VIC-II videócsip üres képet ad, és csak a másodlagos, nagy felbontású VDC videócsip üzemelhet, amely spéci, digitális RGBI monitort igényel. Ezt az új programozó, akivel a végső változatot csinálom, egy huszáros trükkel oldotta meg -- csak ott és akkor vált át 2 MHz-es módba, amikor a VDC-II amúgy is a hardveres keretet jelenítené meg. Amint a monitoron az elektronsugár "beérkezik" a 160*200-as aktív grafikus területre, az új játékmotorunk azonnal visszakapcsol 0,985 MHz-es üzemmódra. Így olajozottabb lesz minden, és mivel a játék sokezer adatcsomagja mind tömörített, ezek kitömörítése is kb. 40%-al gyorsabb.

Nem én vagyok a programozó, de remélem, megválaszoltam a kérdéseidet.
A Felicia Day-poszt sikerén felbuzdulva most sem olyan játékcsaj jön, aki virtuális melleivel került be a játékosok nedves álmaiba, hanem egy hús-vér nő. A múlt heti pornós körkép okozta sokkot enyhítendő ezúttal egy agyban erős hölgyet választottunk, Jeri Ellsworthöt. Aki egy…..
Ha valaki megkérne, hogy adjak neki pár játékot, ami leginkább megmutatja, mire képes a Commodore 64, a C.R.E.A.T.U.R.E.S-t egészen biztosan a kezébe nyomnám. A platform egyik legszebb, legjobban összerakott játéka volt ez, egyben a legviccesebb. A C.R.E.A.T.U.R.E.S. volt a nyolcvanas években az,…..
IDDQD Heti retro: Alone in the Dark 2010.10.21 17:27:00
Néha amikor a Heti retróra készülök, kipróbálom a játékot, amiről éppen írnom kell, hogy visszajöjjenek az emlékek. A két hete megszavazott Alone in the Dark esetében ez olyan jól sikerült, hogy hétvégén végig is toltam a játékot, és szinte mindenre emlékeztem: indián…..