Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Apenta007

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy ötezer forintos bírság benyelése után feltettük a kérdést a BKK-nak: van-e valami tervük a arra, hogy a Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút nyomvonala kikerülje a Tímár utcai, eredetileg a kerékpáros átkelésre tervezett felüljárót? A felüljárón ugyanis csak tolni lehet a…..
Teljes gőzzel folyt a szeptember 22-i Critical Mass szervezése, amikor a rendezvény két arca, Kürti Gábor és Sinka Károly egyik pillanatról a másikra lefújták az egészet. Sőt, bejelentették, hogy még egy bringás felvonulást szerveznek jövőre, és ezzel véget vetnek a nyolc éve…..
Apenta007 2012.09.10 14:37:29
@dr. Közbiztonság Szilárd:

Elöljáróban: igazad van.

2. A KRESZ engedi a járdán a biciklizést - ti. főútvonal mellett 12 éven aluli gyemek(ek) csak a járdán haladhatnak, mert nekik az úttest használata tilos.

A KRESZ sok helyen szar.

Ettől függetlenül - értem mit akarsz mondani, és ezért gondolom, hogy igazad van.
Néhány ponton tényleg enyhítettek, csökkentek a bírságok is, de az autósok mégsem lehetnek nyugodtak. Új veszély leselkedik rájuk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Apenta007 2012.09.07 12:33:55
Tisztelt Értő Közösség!

Idén nyáron több kerékpár, KÖHÉM rendeletnek NEM megfeleltethető sebességmérő illetve GPS segítségével teszteltem egy korábbi megfigyelésemet.

10 km/h (~2,77 m/s) sebességhatár
- felnőtt/hagyományos kerékpárral (un. 27-29-es kerékméret)
- megközelítően vízszintes átlagos városi burkolattal ellátott felületen
- 75 kg össztömeget meghaladó (pl. anyuka+gyermeke is) kerékpárossal
egyszerűen nem betartható!

Inkább hajlamos FELBORULNI, mint haladni!
Természetesen a kerékpáros megpróbál egyensúlyozni, illetve sebességet szerezni - ezzel a mechnikai rendszert stabilizálni - de ezzel gyakorlatilag a külső szemlélő számára kiszámíthatatlannak, bizonytalannak tűink, és egyben veszélyes is.

(Én is tudom, hogy a "biciklis futárok" gyakorlatilag állni is képesek, de FONTOS különbség, hogy többnyire SPECIÁLIS FIX hajtásláncuk, és óriási gyakorlatuk van.)

A 24-es kerépméret (pl.: régi Csepel Camping) tökéletesen alkalmas a 10 km/h alatti sebesség tertására.

Hagyományos kerékpár esetén a 10 km/h sebesség durva becsléssel 1,2 kerékfordulat/másodpercnek felel meg.

Az ideális legkisebb, még tartható sebesség, sík városi "terepen", felnőtt kerékpáron kb. 11-12 km/h között van.

u.i.: A csodálatos KÖHÉM rendelet szerint a hivatalosan is elfogadott sebességmérők 20 km/h sebességig nem kell hogy pontosan mérjenek ... ezen is el lehet gondolkodni.