Adatok
Giro
0 bejegyzést írt és 50 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian. Igen, tudom, mindenki baromi szabályszerűen közlekedik, soha senki nem hajt gyorsan, és csak azoknak a nénikéje térgyekalácsát, aki meg de. Csak én még nem találkoztam…..
A Jószág
Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.
A majdnem személyautó
Vállalkozáshoz kellett egy autó, ami jó az adók miatt, és lehet cuccolni is vele. Mivel Fordokat nyúzunk már vagy öt éve, és a közel 1,5…..
Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt egy nagyot, és néha ismét visszaszivárog a lakott területekre, hogy ne kelljen kizarándokolni az épített autodrómokhoz vagy a ralipályák szélére.
Hisz nincs annál…..
Giro
2015.07.16 19:36:36
A megoldás több, mint egyszerű.
Csak mert voltak ilyen kaukázusi juhászkutyáink, a csodálatos Buck és a gyönyörű Nina emléke örökké él bennem, a fickó pedig _nagyon_ szerencsés, hogy egyáltalán van még arca. (A tulaj pedig instant főnök, mert tudja, melyik ablakot kell…..
Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be.
Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
Giro
2014.09.10 20:45:10
@kultúrpesszimista: Ez csak idő kérdése:
20 év múlva ugyan úgy fognak gondolni a mai autókra, mint ma a régiekre.
20 év múlva ugyan úgy fognak gondolni a mai autókra, mint ma a régiekre.
Az úgy volt, kezdeném a Tanár úr kérem diákjának stílusában – és igazából így is érzem magam –, hogy most lebőgtem. De nemcsak én, hanem, ha lenne türelmem, illetve kedvem, hogy atomokra csesszem szét az idegeimet, akkor név szerint rá tudnék mutatni, hogy mások is, szép…..
Giro
2014.08.30 13:56:53
@Hurri Kán: hajszárítóval melegítve lejön... ezt mindenki tudja. Szabálytalankodunk, mert nagy a bürokrácia. Nagy a bürokrácia, mert szabálytalankodunk. Rendkívül kreatív nép a magyar, de sokszor ez üt vissza.
Ismerjék meg Chen urat, ő az. Chent az Apple News Hong Kong fedezte fel és a zerotohundred tette hírhedté, akik rátaláltak az Apple News HK hírére és lefordították. Chen úr vállalkozó, kisiparos. Nem csak műhellyel, hanem bemutatóteremmel és raktárral is rendelkezik és…..
Kivonat a szerkesztőség levelezési listájából:
Nino KarottaTestvérek! Holnap délelőtt elmennék egy 16. kerületi kereskedésbe, venni egy autót. Az a kérdés, hogy van-e valaki, aki elkísérne, hogy visszahozza az Alfát, hogy én már jöhessek az újjal? És nem, nem mondom meg, mi…..
A helyzet valós, nyilatkozni viszont mégsem szeret senki. Miért is?
Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
Giro
2014.07.31 14:10:53
@Shadowbull: Pedig az autóiparban ez a megszokott. Egy-egy komolyabb hibával rendelkező kocsival nem vacakolnak. Minőségi kockázatot jelentene, nem engedhetik meg maguknak a hibalehetőséget. Egy csavart sem szednek ki belőle: zúzda, vastelep, a maradék meg szemétégető!
Anyagilag sem éri meg alkatrészeket kiszedni-beszerelni.
Egyébként az autók listaára köszönő viszonyban sincs az előállítási árukkal. A szalonban látott árcédulából nyugodtan levehetsz (drágábbaknál akár) 50-60%-ot is és akkor jön ki az az ár, amikor a gyártósor végén állt a kocsi. A többi a kereskedő haszna, meg egy kis szállítási, raktározási költség.
Az alkatrészeken még keményebb árrések vannak: motorvezérlő 20.000Ft amikor a sor végében belepottyan a dobozába, de az unix pultjára kitéve már 200.000 Ft.
A műanyag fröccsöntő üzemben a hétköznapi dugvilla kb. 30Ft-ra jön ki, villanyászboltban már 700 ft-ba kerül. Ipari bojler 2,1 milla, a kijelző panel hozzá 170.000ft, de mikor szétszedtem a legszutykabb kínai 100ft-os nyákra voltak forrasztva (kézzel) az alkatrészek. A bonyolultsága vetekedett a 7. osztályos elektronika szakkör áramköreivel.
Mindig a kereskedők akasztják le komoly hasznokat.
Egy autó akármennyire tűnik bonyolult szerkezetnek, a tömeggyártás miatt egyáltalán nem olyan drága az előállításuk, de ugye tudjátok, hogy a kereslet határozza meg a kínálatot. Ha akad olyan, aki megveszi a dugvillát 500 ft-ért, akkor azért annyit fog kérni a kereskedő. Ez az autóknál sincs másképpen: ha van olyan ember, aki a négykerekű dobozért hajlandó 10-15-20 évre hitelt felvenni, akkor azt úgy fogják eladni. Erről szól a kereskedelem.
Anyagilag sem éri meg alkatrészeket kiszedni-beszerelni.
Egyébként az autók listaára köszönő viszonyban sincs az előállítási árukkal. A szalonban látott árcédulából nyugodtan levehetsz (drágábbaknál akár) 50-60%-ot is és akkor jön ki az az ár, amikor a gyártósor végén állt a kocsi. A többi a kereskedő haszna, meg egy kis szállítási, raktározási költség.
Az alkatrészeken még keményebb árrések vannak: motorvezérlő 20.000Ft amikor a sor végében belepottyan a dobozába, de az unix pultjára kitéve már 200.000 Ft.
A műanyag fröccsöntő üzemben a hétköznapi dugvilla kb. 30Ft-ra jön ki, villanyászboltban már 700 ft-ba kerül. Ipari bojler 2,1 milla, a kijelző panel hozzá 170.000ft, de mikor szétszedtem a legszutykabb kínai 100ft-os nyákra voltak forrasztva (kézzel) az alkatrészek. A bonyolultsága vetekedett a 7. osztályos elektronika szakkör áramköreivel.
Mindig a kereskedők akasztják le komoly hasznokat.
Egy autó akármennyire tűnik bonyolult szerkezetnek, a tömeggyártás miatt egyáltalán nem olyan drága az előállításuk, de ugye tudjátok, hogy a kereslet határozza meg a kínálatot. Ha akad olyan, aki megveszi a dugvillát 500 ft-ért, akkor azért annyit fog kérni a kereskedő. Ez az autóknál sincs másképpen: ha van olyan ember, aki a négykerekű dobozért hajlandó 10-15-20 évre hitelt felvenni, akkor azt úgy fogják eladni. Erről szól a kereskedelem.
Mire ezeket a sorokat olvassák, mi már feltehetőleg az M7-esen vánszorgunk olyan bő nyolcvanas tempóban Trieszt felé a 49 éves Autobianchival, hátunk mögött a tableten filmbe bambuló két gyerekkel, az ő hátuk mögött azzal a szerény cókmókkal, amit egyáltalán vihetünk…..
Giro
2014.07.20 11:38:47
Pere Laci újabb története az indiai hétköznapokról. A sorozat előző részeit ide kattintva olvashatja.
Imádom az indiai konyhát, de néha azért néha jól esnek a nyugati ízek. Feleségem már hazament, Ben ritkán főz és akkor is csak brit kaját. Tudjátok, mint amikor a…..
Amikor ott fekszel vérző fejjel a langyos aszfalton, és érted jön vijjogva a mentő, rohadtul mindegy, kinek volt igaza.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
...hangzik az örök baromságok közül az egyik. Tessék, mutassanak majmot, amelyik mindezt kezelni tudja mondjuk 300-as tempó fölött.
Ez a Sauber idei versenyautójának kormánya.
UPDATE: Huh, látom, hogy itt nem okozna gondot senkinek, talán ez jobban elmagyarázza. És ez tavaly volt,…..
Végül vettem egy Bogarat. Volkswagen. Folkszi. De hogy a harminc éves BMW 518i és a húszéves (tizennyolc) Fiat Ulysse mellé mi a francnak kellett egy negyvehárom éves Bogárhátú? Főleg, hogy a közlekedésre javarészt kerékpárt használok? Kellett és kész. Azóta vágytam rá, hogy…..
Giro
2014.04.13 18:32:28
A matrica 20 forintot dob mindegy autópálya-kilométerem költségén. Hol lehet ebből visszanyerni valamennyit? Hát a benzinen.
Azonos című írásunk kommentposztja...
Sportkormány, pótféklámpa, sportlégszűrő, xenon? Akár ezekért is ugorhat a műszakid. A rendőrök már akcióznak.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Giro
2014.03.21 13:47:08
@csedársajt: Teljesen igazad van. Aki igyekszik betartani a szabályokat, az kerül hátrányba az ügyeskedőkkel szemben.
Biztosan emlékeztek még Guerlain Chicherit legutóbbi mutatványára. A francia úriember tavaly év elején sikeresen hátraszaltózott egy Mini-vel.
Akkor sokan még abban is kételkedtetek, hogy valóban megtette-e, nem trükkfelvétel volt-e csupán az a bizonyos videó. Ezután a felvétel…..
Ismerjük a látványt: turistabusz hátsó ablakában jókedvű fiatalok kézzel-lábbal kalimpálnak a mögöttük jövőnek. Azt hittem, most is ezt látom, de gyanús volt, hogy lassan csettegő városi buszból nem szokás integetni. És hogy a srác félmeztelen, meg egy női(nek tűnő, sose…..
Bocs, mondja nekem. Nem tőlem kell bocsánatot kérni. A gyalogostól, akit majdnem elütött. A zebra közepén.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Giro
2014.02.12 13:12:16
Pere Laci - legújabb Totalcar-szerzeményünk - remek, plasztikus elbeszéléseiből már úgy-ahogy megismerhettük Indiát és aki nem rest, az a Karmageddon-blogon olvashat egyebet is tőle, de azért ilyen direktben szembesülni az ottani autós kultúrával azért elég meredek.
Öltettől a…..
Édes kis olasz
Az autót még 1999-ben kaptam kézhez...az akkori állapota igen siralmas volt...szerelések közben a karosszéria legkülönbözőbb zugaiból kerültek elő tyúktollak...meg egyebek.
Egy 20 éves álom
Megvolt az első próba terepen, nem minden tanulság nélkül. A…..
A Mulholland Drive hallatán legtöbben David Lynch zseniális thrillerére gondolnak – legalábbis Kalifornián kívül, mert az államban inkább a film címét adó út ismertebb. A Santa Monica-hegységben kanyargó Mulholland Drive-ot 1924-ben adták át, azóta gyűlnek az autóroncsok a…..
Pánikra semmi ok: a Qoros 3 olyan prémium, amennyire csak egy innen-onnan összeharácsolt Volkswagen lehet.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Giro
2013.12.04 17:59:52
@Béza Dániel: Kollégám alig 1-2 hete jött haza Kínából sok mindent mesélt, de alapvetően szerinte sem más az egész, mint egy modern kori rabszolgatartás. Jó persze, nagy az előrelépés a Mao alatti éhínségekhez képest...
A legendás járműgyár nemcsak a legnagyobb példányszámú sorozata (200-as széria) miatt kapott óriási figyelmet a világban, hanem az autóbuszok biztonságosabbá tételéért is. A magyar mérnökök fáradozásait a nyolcvanas évek derekán a szakma legnagyobb elismerése mellett…..
Az egy éve használtan vásárolt M6-os motorja három hónap után felrobbant. 8,5 millió a kár.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Főnököm rendszeresen 200 felett száguldozik (főút, pálya mindegy) és még fel is vág vele: Höhö, lenyomtam a reptértől Székesfehérvárig távot 20 perc alatt - mondta egyik reggel. Őt nem fogom sajnálni, de az anyukát a három gyerekkel, aki majd előzne egy teherautót 110-el (szabályosan) és ez a balf#sz meg épp az emailjeit nézegeti 230-nál és belecsattan 120-al. Ja és nem ő fogja a rövidebbet húzni az új autóban ülve, hanem a kis 15 éves papírjárgány.
Az autószerelők viszont dörzsölik a tenyerüket, ha látják a száguldozókat. Mindegy hogy benzines, vagy dízel. Aki rendszeresen 150 felett tapossa, garantáltan fele annyi futásra sem lesz képes, mint aki nyugisan a külsőben elkerreg.