Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Giro

0 bejegyzést írt és 50 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Heti merítés 2015.07.12 10:39:01
A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve. A majdnem személyautó Vállalkozáshoz kellett egy autó, ami jó az adók miatt, és lehet cuccolni is vele. Mivel Fordokat nyúzunk már vagy öt éve, és a közel 1,5…..
Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt egy nagyot, és néha ismét visszaszivárog a lakott területekre, hogy ne kelljen kizarándokolni az épített autodrómokhoz vagy a ralipályák szélére. Hisz nincs annál…..
Giro 2015.07.16 19:36:36
A megoldás több, mint egyszerű. Csak mert voltak ilyen kaukázusi juhászkutyáink, a csodálatos Buck és a gyönyörű Nina emléke örökké él bennem, a fickó pedig _nagyon_ szerencsés, hogy egyáltalán van még arca. (A tulaj pedig instant főnök, mert tudja, melyik ablakot kell…..
Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be. Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
Az úgy volt, kezdeném a Tanár úr kérem diákjának stílusában – és igazából így is érzem magam –, hogy most lebőgtem. De nemcsak én, hanem, ha lenne türelmem, illetve kedvem, hogy atomokra csesszem szét az idegeimet, akkor név szerint rá tudnék mutatni, hogy mások is, szép…..
Giro 2014.08.30 13:56:53
@Hurri Kán: hajszárítóval melegítve lejön... ezt mindenki tudja. Szabálytalankodunk, mert nagy a bürokrácia. Nagy a bürokrácia, mert szabálytalankodunk. Rendkívül kreatív nép a magyar, de sokszor ez üt vissza.
Kivonat a szerkesztőség levelezési listájából: Nino KarottaTestvérek! Holnap délelőtt elmennék egy 16. kerületi kereskedésbe, venni egy autót. Az a kérdés, hogy van-e valaki, aki elkísérne, hogy visszahozza az Alfát, hogy én már jöhessek az újjal? És nem, nem mondom meg, mi…..
A helyzet valós, nyilatkozni viszont mégsem szeret senki. Miért is? Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
Giro 2014.07.31 14:10:53
@Shadowbull: Pedig az autóiparban ez a megszokott. Egy-egy komolyabb hibával rendelkező kocsival nem vacakolnak. Minőségi kockázatot jelentene, nem engedhetik meg maguknak a hibalehetőséget. Egy csavart sem szednek ki belőle: zúzda, vastelep, a maradék meg szemétégető!
Anyagilag sem éri meg alkatrészeket kiszedni-beszerelni.
Egyébként az autók listaára köszönő viszonyban sincs az előállítási árukkal. A szalonban látott árcédulából nyugodtan levehetsz (drágábbaknál akár) 50-60%-ot is és akkor jön ki az az ár, amikor a gyártósor végén állt a kocsi. A többi a kereskedő haszna, meg egy kis szállítási, raktározási költség.
Az alkatrészeken még keményebb árrések vannak: motorvezérlő 20.000Ft amikor a sor végében belepottyan a dobozába, de az unix pultjára kitéve már 200.000 Ft.
A műanyag fröccsöntő üzemben a hétköznapi dugvilla kb. 30Ft-ra jön ki, villanyászboltban már 700 ft-ba kerül. Ipari bojler 2,1 milla, a kijelző panel hozzá 170.000ft, de mikor szétszedtem a legszutykabb kínai 100ft-os nyákra voltak forrasztva (kézzel) az alkatrészek. A bonyolultsága vetekedett a 7. osztályos elektronika szakkör áramköreivel.
Mindig a kereskedők akasztják le komoly hasznokat.
Egy autó akármennyire tűnik bonyolult szerkezetnek, a tömeggyártás miatt egyáltalán nem olyan drága az előállításuk, de ugye tudjátok, hogy a kereslet határozza meg a kínálatot. Ha akad olyan, aki megveszi a dugvillát 500 ft-ért, akkor azért annyit fog kérni a kereskedő. Ez az autóknál sincs másképpen: ha van olyan ember, aki a négykerekű dobozért hajlandó 10-15-20 évre hitelt felvenni, akkor azt úgy fogják eladni. Erről szól a kereskedelem.
Mire ezeket a sorokat olvassák, mi már feltehetőleg az M7-esen vánszorgunk olyan bő nyolcvanas tempóban Trieszt felé a 49 éves Autobianchival, hátunk mögött a tableten filmbe bambuló két gyerekkel, az ő hátuk mögött azzal a szerény cókmókkal, amit egyáltalán vihetünk…..
Pere Laci újabb története az indiai hétköznapokról. A sorozat előző részeit ide kattintva olvashatja. Imádom az indiai konyhát, de néha azért néha jól esnek a nyugati ízek. Feleségem már hazament, Ben ritkán főz és akkor is csak brit kaját. Tudjátok, mint amikor a…..
Belsőség Néniautó 2014.04.13 07:07:29
Végül vettem egy Bogarat. Volkswagen. Folkszi. De hogy a harminc éves BMW 518i és a húszéves (tizennyolc) Fiat Ulysse mellé mi a francnak kellett egy negyvehárom éves Bogárhátú? Főleg, hogy a közlekedésre javarészt kerékpárt használok? Kellett és kész. Azóta vágytam rá, hogy…..
Sportkormány, pótféklámpa, sportlégszűrő, xenon? Akár ezekért is ugorhat a műszakid. A rendőrök már akcióznak. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Giro 2014.03.21 13:47:08
@csedársajt: Teljesen igazad van. Aki igyekszik betartani a szabályokat, az kerül hátrányba az ügyeskedőkkel szemben.
Biztosan emlékeztek még Guerlain Chicherit legutóbbi mutatványára. A francia úriember tavaly év elején sikeresen hátraszaltózott egy Mini-vel.  Akkor sokan még abban is kételkedtetek, hogy valóban megtette-e, nem trükkfelvétel volt-e csupán az a bizonyos videó. Ezután a felvétel…..
Ismerjük a látványt: turistabusz hátsó ablakában jókedvű fiatalok kézzel-lábbal kalimpálnak a mögöttük jövőnek. Azt hittem, most is ezt látom, de gyanús volt, hogy lassan csettegő városi buszból nem szokás integetni. És hogy a srác félmeztelen, meg egy női(nek tűnő, sose…..
TComment Nem láttam, bocs 2014.02.12 06:15:00
Bocs, mondja nekem. Nem tőlem kell bocsánatot kérni. A gyalogostól, akit majdnem elütött. A zebra közepén. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Giro 2014.02.12 13:08:47
Amikor először jártam külföldön (Németo.) nagyon furcsa volt, hogy gyalogosként amint odaértem a zebrához minden autós megállt átengedni. Előtte Pestre jártam iskolába, eléggé hozzá voltam szokva, hogy a zebrán átkelés 2-3 perc várakozás, majd nagy sprint. Mellesleg több sávos úton senki nem előzött balról, szépen megvárta mindenki, amíg kitisztul előtte a belső sáv és akkor ment el, hozzáteszem az autópálya belső sávjába tényleg azok autóztak, akik nyomták neki, >200-al repesztő audik meg mercik teljesen hétköznapi látványnak számítottak ahol nincs kint a 120-as tábla (egyébként érdekes módon belassít mindenki)
Aztán jártam Ukrajnában, meg Moszkva környékén. Arrafelé lakott területen belül (ha nincs nagy forgalom) mindenki 80-90-el tolja. Normál országúton (ami egy hazai kátyús mellékút szintjén állt) is inkább 120 az átlagtempó, nem különösebben szívbajosok ha beláthatatlan kanyarban kell előzni a 24t kamiont… majd a szembejövő kicsit lehúzódik az útpadkára… Autópálya nuku.
Eléggé kell figyelni az útszélén váratlanul felbukkanó gyalogos/biciklis/szamaras szekér variációkra. Mindenki keresztül-kasul járkál, nem zavartatják magukat, zebra vidéken gyakorlatilag nincs, a városokban pedig ha nincs ott közlekedési lámpa, senki sem foglalkozik vele (gyalogosok sem).
Orosz kolléga ülése ott egy nagy kalapácsnyél – a kóbor kutyák miatt, meg kisebb útszéli konfliktusok rendezésére (többször megesett vele). Az autók siralmas műszaki állapotban. A porladó, popszegecselt aljú lada az alap, a berohadt fékekkel 50-ről talán 30-40 méter alatt meg tud állni, rendőrök mindenkit továbbengednek némi kp-ért cserébe. A levetett nyugati kocsik sem jobb állapotúak. Ha valami elromlik benne, kevesen engedhetik meg maguknak még az utángyártott nyugati alkatrészt is, inkább befaragnak valami keleti kocsiból származó alkatrészt.
Ezzel csak annyit akarok mondani, hogy közlekedési kultúrában még távol állunk a nyugati színvonaltól, de azért sokkal jobb a helyzet, mint tőlünk keletre.
Belsőség Pimp my ride: India 2014.01.25 18:14:14
Pere Laci - legújabb Totalcar-szerzeményünk - remek, plasztikus elbeszéléseiből már úgy-ahogy megismerhettük Indiát és aki nem rest, az a Karmageddon-blogon olvashat egyebet is tőle, de azért ilyen direktben szembesülni az ottani autós kultúrával azért elég meredek. Öltettől a…..
A Mulholland Drive hallatán legtöbben David Lynch zseniális thrillerére gondolnak – legalábbis Kalifornián kívül, mert az államban inkább a film címét adó út ismertebb. A Santa Monica-hegységben kanyargó Mulholland Drive-ot 1924-ben adták át, azóta gyűlnek az autóroncsok a…..
A legendás járműgyár nemcsak a legnagyobb példányszámú sorozata (200-as széria) miatt kapott óriási figyelmet a világban, hanem az autóbuszok biztonságosabbá tételéért is. A magyar mérnökök fáradozásait a nyolcvanas évek derekán a szakma legnagyobb elismerése mellett…..