Regisztráció Blogot indítok
Adatok
SzemSam

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A kamionok előzési tilalmát a legkorlátoltabb, legostobább döntésnek tartom. És ami még rosszabb: ezzel gyakorlatilag az országutak, lakott területek közlekedésbiztonságát rontják. Hogy miért? Kommentelje az azonos című írásunkat és ennek ellenvéleményét!..
SzemSam 2011.03.16 07:51:28
A helyzet megértéséhez néhány tévedés tisztázása (van némi rálátásom):

- a tilalom a 7.5 tonnánál nehezebb teherautókra vonatkozik
- a kamionok 89-nél vannak korlátozva (van egy-két elvetemült, aki ezt kiiktatta, de nagyon ritka az, hogy valaki 100-zal előz)
- nem minden kamion megy mindig padlógázon 89-cel, csak néhány példa: 1. nem siet, mert van ideje a lerakóig, 2. a cégénél üzemanyag norma van, a túlfogyasztást levonják tőle, ezért mondjuk 85-tel megy, 3. nem siet a napidíja miatt
- aki 89-cel előz egy olyat, aki 86-tel megy, az eddig sem azért tette, hogy kitoljon a személyautósokkal. Hanem azért, mert dolgozik! Ha 2-vel nagyobb az átlagsebessége óránként, napi 9 órás vezetéssel számolva 18 km plusz egy nap. Egyrészt mivel km pénzt kapnak, ennyivel többet keres naponta, másrészt könnyen előfordulhat, hogy egy szűkös határidejű lerakó és a továbbiakban egy 2 napos otthoni hétvégéje ezen a 18 km-en múlik. Ha nem ér oda időben, csak másnap rakják le, de akkor már nem tud hazamenni, hanem mehet a következő kanyarra
- a Zsuk szerintem nem konkrét példa volt, mindenki tudja, hogy ma már nem nagyon vannak Zsukok, és azok sem az autópálya felé veszik az irányt. Amit én látok a kamionsorok kialakulásának okáról: kb. 50%-ban egy 80-nal haladó kamion van a sor elején, a másik 50%-ban (és ez a rosszabb) öreg papa/mama, akik 70-nél már szédülnek vagy középkorú apuka, aki a Thaliával éppen most dönti meg a fogyasztási rekordot, és szent meggyőződése, hogy 72-nél eszik a legjobban a kocsija
- a legtöbb balesetet nem a nagy autók, hanem a személyautók okozzák (pontosabban a vezetőik)
- oké, legyen külön sáv a kamionoknak. Hidd el, ők is örülnének neki
Ezúttal nem valami kisregényt választottam nektek, hanem ga egészen rövid levelét, amolyan vitaindítónak. A kép viszont többet mond bármennyi szónál és egy ma is aktuális problémára hívja fel a figyelmet. Nagyon bosszantó tud ugyanis lenni, amikor egyik kamion percekig próbálja…..
SzemSam 2010.10.18 17:42:14
Tudom, nem leszek népszerű a véleményemmel itt, de azért a lassabban haladó autókat (kamion, busz) is meg lehet érteni.
Egyrészt dolgoznak (az más kérdés, hogy szükség van-e ilyen sok árumozgatásra az országok között, de ez más téma). Ha ez a helyzet, el kell fogadni.
Amiről itt a vita megy: előzés. Legyen vagy ne legyen? Ha az autópályák egész hosszában megtiltják, akkor meg az lesz a baj, hogy a külsőben a 70-nel emelkedőnek veselkedő IFA mögött kilométeres sor torlódik fel, és a belsőben 110-zel száguldozó Suzukis minden héten beír ide, hogy a mögötte villogó BMW elöl nem tudott kimenni a külsőbe és halálfélelme volt, mert azok a szemét kamionok nem hagytak neki helyet, és tiltsuk be a kamionokat (ami többek között az ő paradicsomát is viszi a boltjába).
A kép egyébként szerintem az új 0-áson készült, ahol tudomásom szerint 80 a max. A belsőben (egyébként szabálytalanul) haladó kamion is biztos, hogy 80-nal ment, tehát szabályosan nem is lehetett volna megelőzni, ergo nem okozott időhátrányt. Ismét zárójelben: a 80 is szabálytalan, mert autóúton 70 a megengedett nekik, de a gyakorlatban ott is 90-nel szoktak menni. Miért? Mert ebből élnek. A cégek döntő többsége kilométer pénzt fizet, kb. 21 Ft-ot. Egy nap kb. 9 órát vezet, ha csak 3-mal több az átlagsebessége, mint a másiknak, az naponta 27 km x 21 Ft = 567 Ft, havonta húsz nappal számolva 11.340 Ft. A fenti kommentelők közül ki adja neki oda ezt a 11 ezer forintot? Vagy a másik eset, hogy siet a lerakóra. Mert mondjuk ha nem ér oda időben, akkor csak másnap szedik le az árút, így könnyedén akár fél napot is el lehet csúszni. Ki fizeti ki neki ezt a fél napot?
Egyébként én is szoktam találkozni kamion-kamion előzéssel, ami a közhiedelemmel ellentétben nem szokott hosszú percekig tartani, ki lehet várni. Ilyenkor arra szoktam gondolni, hogy siet, mert oka van rá.
Kíváncsi vagyok, hogy az anyázók közül ki nem előzne, amikor szép lassan utolér egy lassabb autót, de le van korlátozva 90-re. Menne utána Debrecenig?
Ja, nem vagyok kamionos.
SzemSam 2010.10.19 11:17:02
@Perillustris: Egyetértek, de az itthoni infrastruktúrával ez a közeljövőben sajnos nem fog megoldódni.
Én is szeretném, ha jóval kevesebb kamion lenne az autópályákon, szinte felüdülés hétvégén autózni.