Adatok
BLGMarti
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
![](https://m.blog.hu/assets/core/img/apple-touch-icon.png)
A Facebook vagy a wikipedia által fémjelezhető Web 2.0 megoldások vállalati alkalmazásai miért és milyen területeken lehetnek előremutatóak a hazai vállalatok tudásmenedzsmentjében? Milyen hátrányai lehetnek e megoldásoknak az alkalmazottakra? Inspirációként:…..
![](https://m.blog.hu/assets/core/img/apple-touch-icon.png)
Mit gondol, hogyan lehet értékes és kapós munkavállalóvá válni az egyetemi évek során? A tanulmányokra vagy a vállatoknál megszerezhető gyakorlati tapasztalatok megszerzésére kell-e koncentrálni? Hazai vagy külföldi elhelyezkedési lehetőséget érdemes-e szem előtt…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A kérdés nem az alkalmazottak facebook oldalára vonatkozott, hogy milyen adatokat osztanak meg magukról, hanem hogy a web 2.0-es megoldások hol és miért tudnak újszerűen hatni a vállalatok tudásmenedzsmentjében.
Egy vállalat célja többek között az, hogy költségeit minimálisra redukálja. A web 2.0-es alkalmazások - gondolok itt a telekonferenciára - költségmegtakarítást jelentenek a pl. a világ több pontján működő multik számára. Nem csak anyagi megfontolásból hasznos a fent említett kommunikáció: közösségformáló szerepe is van egyben.
Érdemesnek tartom a továbbiakban két szempontból vizsgálni, bemutatni a webkettes megoldásokat: egyrészt a vállalaton belüli "tudásáramlásként" (1.) ill. az ügyféllel való kommunikációt elősegítő megoldásként (2.).
(1.) A "csoportmunka" szó immár egy új jelentést hordoz magában: egy, a helytől és időtől független kooperációt is érthetünk alatta, hiszen a web 2.0-es eszközökkel pl. egy-egy projektfeladatot bármikor megoszthat, javíthat egy, a projektért felelős érintett.
Fontosnak tartom megemlíteni a tartalommegosztás (a vállalaton belül) - ami jelenthet bármilyen dokumentumot, tudástárat, naptárat -, ami megkönnyíti a vállalat munkáját, hiszen egy-két kattintással fellelhetők a feltöltött állományok, a határidők, elérhetőségek, stb.
(2.) A potenciális fogyasztó sokkal inkább elhiszi, hogy az adott termék/szolgáltatás megéri az árát, ha egy, a vállalattól független személy ajánlja azt. Ezen eszmecserék, vélemények hangoztatásának helye a blog, a fórum. Az ilyen felületeket azonban folyamatosan ellenőrizni kell (kik és milyen véleménnyel vannak a termékről/szolgáltatásról). A fogyasztói visszajelzések nemcsak ösztönzőleg hathatnak, hanem akár új ötleteket is adhatnak a vállalatnak (pl. mit érdemes fejleszteni). Ha jól ki tudja használni egy vállalat a közösségi oldalak adta lehetőségeket, rengeteg új vevőt tud szerezni, hiszen óriási látogatottsága van ezen szociális hálóknak. Egy jól megszerkesztett oldal aktualitásokról értesíti az ügyfelet, megismerteti a cég tevékenységét a látogatóval.
A termékek/szolgáltatások értékesítésének fellendítését szolgálja a podcast, az RSS is.
A személyre szabott marketing a siker kulcsa, de ehhez azonban meg kell érteni a látogatót, hogy milyen igényei vannak, és hogy a vállalat ezt hogyan tudja kielégíteni egy egyedi ajánlattal.
Mire a dolgozók és a fogyasztók kiismernék a webkettőt, addigra egy modernebb, ismételten új tudást igénylő rendszert találnak ki. Tehát a web 2.0 csak a kezdet...