Regisztráció Blogot indítok
Adatok
new york, new york

0 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
           Ma a Kettősmércén, Tamás Gáspár Miklós alkotmányos puccsal vádolta meg Cavaco Silva portugál elnököt, aki Pedro Passos Coelho-t a jobboldali Szociáldemokrata Párt elnökét nevezte ki miniszterelnöknek, annak ellenére, hogy a baloldalnak elvi többsége van a…..
new york, new york 2015.10.29 22:06:55
@egysegelem: Ez így nem igaz. A Fidesz az MDF-fel közös listán indult (ami pár tízezerrel kevesebb szavazatot kapott az első fordulóban, mint a szocik), viszont külön frakcióba ültek, így lett egy 164 fős Fidesz-frakció és egy 24 fős MDF (összesen 188). Velük szemben a szociknak 178, az SZDSZ-nek 20 képviselője volt (összesen 198), vagyis az MSZP-é volt a legnagyobb frakció, és az ő listájuk kapta a legtöbb szavazatot is, és az SZDSZ-szel megvolt a kormánytöbbség. Teljesen tiszta eset volt – az más kérdés, hogy Orbánék a második forduló egyéni eredményei alapján próbálták habosítani a dolgot.
Gyerekkönyvek, gyerekmesék, gyerekversek, gyerekdalok - mi lehet a szerzők célcsoportja és célja? Természetesen gyermekek szórakoztatására szánják a gyermekek nyelvén, jó szándékkal. Legalábbis ezt feltételeznénk elsőre, de minél több emlék tör felszínre, annál több…..
Az elmúlt hetekben számos cikk és blogbejegyzés elemezte a kormányoldal országgyűlési választási reform-tervezetének nyilvánosságra hozott elemeit. A jelenleg hozzáférhető információk alkalmasak arra, hogy a magyar politikai rendszerre gyakorolt hatásokat megvizsgáljuk. A…..
new york, new york 2011.08.05 10:30:54
Véleményem szerint a Szigetvári-Vető tandem konklúziója indokolatlanul engedékeny. Az elmúlt időszak tapasztalatai számomra azt mutatják, hogy amennyiben több opció van az asztalon, úgy a Fidesz biztos kézzel választja ki közülük azt, amelyik a leginkább képes a párt érdekeinek kizárólagos szolgálatára.

Ha a kérdést abból a szempontból közelítjük meg, hogy mik a jó választási rendszer ismérvei, akkor alapvetően két fő kritériumot lehet említenünk:
1. azt, hogy a parlament összetétele tükrözze a választók akaratát (az országban lévő kormányváltó/kormányt nem váltó hangulat "átjöjjön", a leendő kormány mögött tényleg a társadalom többségének támogatása álljon, és emellett az ellenzéki alternatívák is erejüknek megfelelően, nagyjából támogatottságukkal arányosan képviseltetve legyenek) illetve
2. azt, hogy biztosítsa a minél korrektebb demokratikus politikai verseny feltételeit (ne látványosan egyetlen politikai erőnek kedvezzen, ne állítson szelektív/eleve betarthatatlan feltételeket a versengés elé).

Ha a javaslatról eddig napvilágot látott elemeket nézzük, azt láthatjuk, hogy az mind a két követelményt bukja.
1. A választói akarat megfelelő megjelenítését szerintem sérti az egyértelmű többségi rendszer irányába való elmozdulás (lévén Magyarország nem angolszász ország, itt nem két egymást kiegyensúlyozó politikai erő van, hanem több). A kompenzációs lista törlése, és így - a választás egyfordulóssá tétele miatti relatív többség alkalmazásával - az egyéniben leadott szavazatok akár több mint felének egyszerű negligálása (nem eredményeznek még kompenzációs listás mandátumot sem) számomra önmagában vörös posztó, ahogy a magyar politikában szerintem túldimenzionált egyéni körzetek túlsúlya is. (Részben off, de szerintem az egyéni képviselők semmivel sem jobbak/lelkiismeretesebbek, mint a listásak, sőt - választókerületük helyi érdekei miatt - horizontjuk általában kisebb terjedelmű, hajlamosabbak partikuláris érdekek mentén szétbombázni országos ügyeket, ráadásul hajlamosak kiskirályként vagy járási párttitkárként viselkedni, a la Gyöngyös...) Ráadásul a relatív többségi rendszer az egyéni körzetek túlsúlyával azt fogja eredményezni, hogy olyan politikai erő is kormánytöbbséghez juthat, amely mögött messze nem áll a társadalom többségének támogatása (gondoljunk csak egy olyan leosztásra, ahol mondjuk Fidesz 35%, MSZP 25%, Jobbik 18%, LMP 10% - a fidesz elviszi a 110 egyéni cca 70%-át plusz a listás szavazatok 35%-át - ez összesen kb. 105 mandátum a 200-ból, így kormányt alakíthat, noha az ellenzéki pártokra szavazott a választók több mint fele...), miközben az ellenzéki képviselet minimálisra redukálódik (a szavazatok cca 1/4-ének megszerzésével 20-25 listás mandátumhoz lehet majd jutni, mázli esetén 1-2 egyéni leeshet még mellé, de végül egy 25%-os támogatottságú párt a mandátumok alig több mint 1/8-át fogja kapni), így a választói akarat megengedhetetlenül torz módon transzformálódik mandátumokká. Összegezve, sem a kormányváltó/kormányt nem váltó hangulat érvényesülése, sem a kormány mögötti megfelelő társadalmi támogatás, sem az ellenzék támogatottságának megfelelő politikai képviselete nem teljesül.
2. Ami a demokratikus politikai versengés elősegítését illeti, a tervezet ott is megbukik. Azon túl, hogy a jelenlegi pártrendszerben a társadalmi támogatottság és a parlamenti mandátumarány közötti összefüggés durva torzulása önmagában is aggályos, a kopogtatócédula-rendszer fenntartása, a gyűjtendő mennyiség megnövelése és az erre rendelkezésre álló idő lerövidítése önmagában szelektálni fogja a mezőnyt és ezzel korlátozni fogja a politikai versenyt, részben vagy teljesen ellehetetlenítve a kisebb pártokat és még a rajt előtt diszkvalifikálva az esetleges új belépőket. A kisebb pártok esetében ráadásul még nagyobb teret nyerhet majd az az eddig sem ismeretlen gyakorlat, hogy a helybeli ellenfelet elindulásával gyengítő kisebb párt jelöltjének az utolsó pillanatban gyűlik össze a szükséges számú szelvénye, ami adott esetben felveti annak a gyanúját, hogy egy másik párt "kisegítette" szelvényekkel; ez a fajta "biznisz" pedig nem csak az érintett párt(ok) legitimitását gyengíti, de általánosságban a választások tisztaságába vetett bizalmat is. Összegezve, a javaslat a demokratikus politikai versengés szempontjából torzító és korlátozó hatású, ami hosszú távon az egész politikai rendszer legitimitását alááshatja.

A végére engedtessék meg még két személyes komment:
1. Ha olyan választási rendszert akarunk, amelyben az egyéni választókerületeket is meg szeretnénk tartani és a pártok arányos képviselete is teljesül, meg egyfordulós is, tessék megnézni a német választási rendszert. Nekem legalábbis már régóta személyes kedvencem.
2. Minden rosszban van valami jó; ha a fidesz átnyomja elképzelését a jelenlegi formában, azzal megkönnyíti egy későbbi ellenzéki összefogás számára azt, hogy 2/3-ot szerezzen, és alaptörvényestül, sarkalati törvényestül oda tegye őket, ahová valók: a történelem szemétdombjára.
new york, new york 2011.08.05 18:29:51
@unionist: Az ötleted, hogy a demokratikus ellenzék egyéniben független jelölteket állítson, a pártok meg listán fussanak, tetszetősnek tűnik, csak egyetlen "apró" probléma van vele: a tervezet szerint a listaállítás megfelelő számú egyéni jelölt állításához van kötve. Magyarul, ha az ötletedet követnék, akkor - az egyébkéntis lerövidített idő alatt - a pártoknak, illetve a civil jelölteknek külön-külön össze kellene gyűjteniük a (tervezet szerint megemelt számú) kopogtatócédulákat az egyéni körzetekben, hogy utána a pártok listát állíthassanak és visszaléptethessék az egyéni jelöltjeiket a civilek javára. Kérdés, működne-e ez; szerintem nem, mert a) a fidesz mindent megtenne, hogy az első napokban letarolva a terepet minél kevesebb kopogtatót hagyjon a többieknek, illetve b) egyéb jogi trükkökkel próbálná ellehetetleníteni a dolgot (kinek a kezében is van az OVB...?); c) a demokratikus ellenzék szoros szimpatizánsain kívül nagyon kevesen adnák a kopgtatót egy olyan jelöltnek, akiről eleve lehet tudni, hogy vissza fog lépni, ha pedig nem tud róla, és a visszaléptetés megtörténik, esetleg a választó átverve érzi magát és dafke nem szavaz oda.
Szóval alapjáraton szerintem sem lenne eleve elvetendő az ötleted, de a gyakorlatban az ismert feltételek mellett nem lenne megvalósítható.
new york, new york 2011.08.06 16:56:27
@unionist: Irigylem az optimizmusodat. Nekem sokkal inkább a szétforgácsolódás réme jelenik meg.
Tartok tőle, hogy az általam eddig leírtak mellett sok "eccerű" választópolgár nem igazán értené, mit miért hova, és kavarodás lenne belőle, abból meg ugye bukta...
Az első közös Music Television-Nemzetközi Valutaalap díjátadón taroltak az alpesi ország zenei előadói. A svájci funk mindenhol az élre tör. A Zürichben rendezett díjátadón a legjobb új zenekar díját, a Kühl und die Gruppe kapta, legjobb férfielőadó pedig James Braun lett, a…..
  „A hazai jobboldal – Európában egyedülálló módon – folyamatos kísérletet tesz a baloldalnak a nemzetből való szimbolikus kizárására, megsemmisítésére, stigmatizálására. Szemben a nyugati demokráciákkal, amelyekben – eltekintve a…..
new york, new york 2011.03.01 20:53:13
A poszt egy rövid, nyomokban önkritikusnak látszó elemeket tartalmazó bevezető után szépen megismétli az összes, a baloldalra vonatkozó negatív klisét (eképp felmondva a leckét).

Azt azért finoman szólva nem érzem korrektnek, hogy miközben a magukat jobboldalinak definiálók (vagy legalábbis elsöprő többségük) kikéri magának, hogy lenácizzák, a poszt vidáman összemossa a Rákosi-féle padlássöprő elnyomatást a rendszerváltás utáni baloldallal, miközben a magukat baloldaliként (horribile dictu baloldali liberálisként) definiálók túlnyomó többsége elutasítja a diktatórikus hatalomgyakorlást. Etatista és paternalista vonulata a bal- és a jobboldalnak is van (ld. Horthy- és kádár-nosztalgia) - sőt, ha jól látom, jelenleg, jobboldali kormányzás alatt, éppen reneszánszát tűnik élni. Paradox módon a jobboldalnak "szerencséje", hogy a Horthy-kurzus bukása után több mint fél évszázad eltelt, az időbeli távolság ugyanis egyrészt elfedi a nosztalgia anakronisztikus elemeit, másfelől mentesíti a személyi kontinuitásnak attól a tehertételétől, ami az 1990 utáni baloldal számára komoly le- és visszahúzó erőt jelent számos helyzetben. (Bár tudománytalan, mégis érdekes eljátszani a gondolattal, hogy ha mondjuk 1945 után nem következett volna be a magyar politikai rendszer szovjetizációja, vajon hány, a Horthy-korszak idején prominens tisztséget viselő politikus jelent volna meg az idők során, immár demokratikus(abb) jobboldali politikusként...)

Az alapvető problémám mégis azzal az alapvetéssel van, ami számos kommentet, illetve bizonyos mértékig a posztolót is jellemzi, hogy t.i. egy baloldali ab ovo nem tiszteli a nemzetet, nem ismeri el a fontosságát, stb, így önmagát rekeszti ki belőle. Ezt a gondolkodást nem tartom korrektnek, mert a sajátos jobboldali nemzetfelfogást kéri számon másokon, akikről a poszt is elismeri, hogy másképpen gondolkodnak. Kicsit olyannak tűnik itt a jobboldali érvelés és gondolatmenet, mint - már bocsánat a hasonlatért - a család prűd vénkisasszony nagynénijéé, vagy valamiféle Dolores Umbridge-é, aki el sem tudja képzelni, hogy aki mondjuk metált hallgat és bulizni jár, ne adj' isten élettársi kapcsolatban él, az egyébként a számára szokatlan/mérsékelten rokonszenves szokásai mellett is lehet becsületes és tisztességes ember. (Ez a mentalitás leginkább az állampolgárság- és szavazójog-vitában érződik, ami szvsz. mindkét oldalról túl van terhelve szimbolikus sérelmekkel, komplexusokkal és gyanakvásokkal, ám ez a viselkedés egyáltalán nem járul hozzá, hogy a két fél közeledjen egymáshoz - már ha ez egyáltalán a cél...) Magyarán el kellene fogadni, hogy van, aki nem a Szózattal kel és a székely himnusszal fekszik, esetleg a határon túli magyarok választójogáról is másként gondolkodik, ám ettől az illető még a maga módján haza- és nemzetszerető polgár, aki munkájával, esetleg szabadidejében végzett tevékenységével hozzájárul a haza és a nemzet felemelkedéséhez, netán csak becsülettel felnevel több gyereket, csak nem "pattan meg" külföldre, mert minden gond ellenére is itt, ebben az országban és kulturális közegben szeretne élni, stb.

Ne ítélj, hogy ne ítéltess.
    Most, hogy talán kezd elülni a médiatörvény okozta csatazaj, készülhetünk az újabb kulturkampfra. Jön ugyanis az alkotmányozás, és lesz abban minden szép és jó, amitől egy magára valamit is adó balos felhorgadhat. A Szent Korona említése, és az álegyházak…..
new york, new york 2011.02.09 22:11:03
Egyértelműen NE.

Ne olyanok döntsék el, hogy mit és mennyit adózzak, milyen szabályok szerint éljek, akik nem itt élnek.
Ezen kívül különösen zavaró, hogy sokan gyakorlatilag kívánatos és szent célnak tartják a magyar politikai rendszer nehezen jóvátehető szándékos és jelentős eltorzítását a határon túliak felhasználásával egy párt javára annak érdekében, hogy tartósítsák másként gondolkodó, de ugyanolyan magyar honfitársaik de facto kirekesztését a közös döntések meghozatalából. (Esetleg magából a közösségből is - ha van szégyen, akkor EZ biztos az...) Valóban van kettős állampolgárság és szavazás más országokban is, de könyörgök, az arányok nálunk teljesen mások; a meglévő cca 8-hoz még cca 3 millió választópolgárt hozzáadni azért elég durva.
Élethelyzetüknél fogva a határon túli magyarok nagy része sokkal fogékonyabb a nemzeti retorikára, mint az itthoniak, így nagy valószínűséggel támogatnak jobboldali pártokat, azok közül is főként azokat, akitől a szavazati jogukat kapták. (Azért mondjuk megnézném a fideszesek arcát, amikor kiderül számukra, hogy önnön bebetonozásuk mellett mellesleg kreáltak a jobbiknak is egy-két százezer szavazót...)
Gondoljatok bele abba is, ha mondjuk az itthoni közvéleménykutatások egyértelműen valamely jelenlegi vagy jövőbeli ellenzéki (horribile dictu baloldali/liberális) párt egyértelmű győzelmét jósolják, aztán "meglepetésként" mégis a fidesz marad hatalmon a határon túli szavazatoknak köszönhetően. Milyen folyamatokat indíthat ez be itthon? Milyen törésvonalakat keletkeztethet ez az itthoni és a határon túli magyarok között? Szerintem ha van olyan veszély, ami a magyar nemzetet fenyegeti, akkor az éppen az ilyenfajta testvérgyilkos indulatok kiváltása és felkorbácsolása, az itthoniak és a határon túliak egymással való szembefordítása. (És igen, még mielőtt valaki idevágja, ezért volt csúfos dolog 2004 is, de a vendetta nem vezet sehova...)
16 évig volt Bécs és Budapest gyarmata Tiencsin belvárosának 108 hektáros területe. Bár a koncessziós zóna gazdaságilag semmit sem lendített a Monarchia gazdaságán, tény: osztrák állampolgár volt az itt élő első kínai köztársasági elnök, majd császárrá koronázott Jüan Si-kaj. Az egykori…..
  Ma lehet utoljára jelezni a magánnyugdíj-pénztárakban, ha valaki nem kíván visszalépni az állami rendszerbe és apanázsát továbbra is magánkezekben akarja fialtatni. Számos elemzés látott napvilágot az elmúlt hetekben arról, hogy kinek, milyen körülmények között…..
new york, new york 2011.01.31 21:23:19
Gratulálok a posztolónak, szépen teljesítette a feladatát, felmondta a leckét.
Igazából csak arra lennék kíváncsi, hogy a mai demográfiai trendek mellett mégis mire alapozzák, hogy rendes állami nyugdíjam lesz a felosztó-kirovó rendszerben? Az én korosztályom (egy adott évtized szülöttei) létszáma tudomásom szerint cca 1 600 000 fő; a két évtizeddel utánunk következőké 960 000. Hogy fogja 960 000 ember - saját megélhetése mellett - kitermelni 1 600 000 nyugdíját - mert az Orbán-babyboom szerintem kb. sci-fi kategória. (Ha meg, bár kétlem, mégis összehoznak 1 M gyereket, a jelenlegi oktatás és gazdasági szerkezet mellett hol lesz olyan munkájuk, ami után érdemi adó- és járulékbevételeket keletkeztetnek az államnak?)

Fentiek miatt szívem szerint maradtam volna a magánnyugdíj-rendszerben, de mivel minisztériumban dolgozom és meg lett találva a módja, hogy tudtunkra adják, hogy a maradás "erősen ellenjavallt", és mivel szeretem a munkámat, végül be kényszerültem áldozni a manyup megtakarításomat. (Kollégák között volt még jópár ilyen.)
Senkinek nem kívánom ezt az érzést. Nem a vagyonvesztés érzését (bár az sem fényes dolog), hanem a tehetetlenség, a szégyen és a megalázottság érzését. Hogy nem tudsz elszámolni magaddal. Hogy bár független, értelmes, önálló, gondolkodó lénynek tartottad magadat, behódoltál és végül feladtad az elveidet a prózai megélhetésért (ami ráadásul szintén nem túl fényes, de ezt most ne nyissuk fel). Hogy engedtél a zsarolásnak. Hogy végül nálad is csak célt értek, bár nem akartad. Frusztráció, önutálat, önvád. Ma délután többször néztem az órámat, hogy "még éppen odaérnék a Fiumei útra". Végül nem mentem, és szégyelltem magam, utáltam magam érte. Na EZ az az érzés, amit soha nem fogok a kedves vezérnek és pereputtyának elfelejteni, semmilyen körülmények között.
new york, new york 2011.01.31 21:48:53
@Atomot az indexre!: Csak nem Csányi mester cége volt?
ProgBlog Ice-T(ilos!) 2010.12.30 11:30:00
 Figyelem: felnőtt tartalom! 18 éven aluliaknak és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál dolgozó mimózáknak nem ajánlott!  Elkezdődött…A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság egy szeptember 3-án, a Tilos Rádióban sugárzott Ice-T-szám kapcsán…..
A médiahatósághoz panasz érkezett, valakinek nem tetszett, hogy a Tilos Rádió szeptember 2-án délután előzetes figyelmeztetés nélkül leadott "egy kiskorúak erkölcsi, szellemi és pszichikai fejlődésére hátrányos hatású" Ice-T számot. Az NMHH ezért most vizsgálatot…..
Kormánykrónika 200 nap után... 2010.11.20 10:39:00
Kettes összefoglalója az első 200 napról:Kormányrendeletben kötelezték a közintézményeket, hogy függesszék ki a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozatát, amiben gyakorlatilag a Fidesz kétharmados győzelmét kiáltották ki.A társadalmi egyeztetés minden intézményes formája…..
A zombit a régi vudu-tanokból az evolúciós folyamat és a  horrorfilmek közösen emelték át a mindennapjainkba. Még 10-20 éve is a zombi közönséges élőhalottat jelentett, olyan tulajdonságokkal, mint a minimális agy, a nulla belátási képesség, a brutális erő,…..
w Békekölcsön 2010.11.02 11:30:00
Súlyos milliókat váltanának üres ígéretre. Pedig a magánnyugdíj az enyém. Megtartom...
new york, new york 2010.11.02 13:58:11
Nincs az az isten, hogy magamtól visszalépjek az állami rendszerbe, de ez nyilván az egyéni szoc. problémám. A leginkább az int óvatosságra, hogy semmilyen részlet nem ismert a magánszámlán lévő saját megtakarításaim további sorsáról és hasznosulásáról. Ha a fiúk annyira korrektül akarnák csinálni, esetleg ezt a részt is megvilágíthatnák. valószínű azért nem teszik, mert vagy fogalmuk sincs róla, vagy nagyonis van, de az van olyan kedvezőtlen, hogy megérje homályban hagyni. (Egyébként nem hiszem, hogy a jelenlegi rendszert néhány hónap alatt át tudnák/akarnák alakítani egyéni számlássá.)

Várúr, a kormány 14 hónapra felfüggesztette a befizetéseket, de emellett a Kedves Vezér már arról értekezik a sajtóban, hogy az egész második (magánnyugdíjpénztári) pillér meg fog szűnni, szóval szerintem ez egy fals érv, tekintve, hogy minden valószínűség szerint mi következik a későbbiekben.
Joooe, a demográfiai problémát valóban orvosolni kell, de kezdj el számolni egy kicsit. Állítólag 1 millió gyerek hiányzik a rendszerből, és nyilván a dolgozó-adófizető családokból. Ha mondjuk minden e rétegbe tartozó az elkövetkező 10 évben nekiáll gyereket csinálni és 2020-ra megvan az 1 milló plusz gyerek, azok cca 25 éves korukban fognak valamennyien adót/járulékot fizetni, tehát a teljes létszám olyan 2045-ben. Számolja ki mindenki, hány éves lesz akkor. (Ráadásul ennyi gyerek rengeteg állami költséggel is jár, hiszen gyakorlatilag duplázni kéne a bölcsődei-óvodai-iskolai férőhelyek számát, meg aztán később munkát is kellene nekik adni, lehetőleg nem minimálbérest, hogy legyen miből járulékot fizetni, mert 1 millió újabb munkanélküli nem igazán segít a rendszeren, és a jelenlegi gazdaságpolitika mellett én legalábbis erre nem látok garanciát...) Szóval szerintem a demográfiai fellendülésre várni nyugdíjügyben egyenlő a csodavárással.

Egyébként fideszes ismerőseimet szoktam azzal a kérdéssel sokkolni, hogy hogy reagáltak volna erre a lépésre, ha azt Gyurcsány csinálta volna? (Szerintem már égne Budapest...)
Az elmúlt hónapok gazdaságpolitikai rákenrollját követően mostanra nagyjából kikristályosodni látszanak a kormány közeli jövőre vonatkozó gazdaságpolitikai elképzelései. Így, hogy végre van mit, itt az ideje egy gyorsértékelésnek. „Útonállás” és…..