Regisztráció Blogot indítok
Adatok
TELajos

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A tanyák és kisebb-nagyobb települések közt zakatoló fülöpszállási vonatokon ha nem is utaztak tömegek, de a vicinális betöltötte szerepét a helyközi és elővárosi forgalomban, mély beágyazottsággal rendelkezik a helyi társadalomban. Nem is búcsúzott némán, nagyon sokan…..
TELajos 2010.10.15 15:36:55
Kedves Vonatbarátok és érintett utasok!
Őszintén remélem, és reméljük sokan, hogy hamarosan újra jön a mi vonatunk is. Hogy mennyire álságos volt a vonalak bezárására felhozott kormányzati indok, mely szerint nincs rájuk pénz, arra válaszként álljon itt egy tavaly októberben írt cikkem és a benne lévő sokatmondó számítások: Kisvonatunk egy Kecskemét-Fülöpszállási oda-vissza menetet 20 liter gázolajjal tett meg. A gázolaj ára e jegyzet írásakor a benzinkutakon 270 Ft/liter. Húsz liter ára tehát, 20x270=5400 Ft. Napi három járatot véve alapul, ez 16.200 Ft-ot jelent. (Itt azért érdemes megjegyezni, hogy a MÁV, mint nagyfogyasztó vélhetőleg a benzinkútinál alacsonyabb áron kapja az üzemanyagot, ahogy Gyurcsány cégei kapták az áramot.) A többi költséget nem kell számolnunk, mert állítólag el senkit nem bocsátottak, az innét elvont vonatok is tovább közlekednek más vonalakon, s állítás szerint a pályát is rendben tartják. Éves viszonylatban, napi három járattal számolva tehát, durván hatmillió forintba kerülne vonatunk (365x16.200=5.913.000 Ft.), ha semmi jegybevétellel nem számolunk. Ez egy átlagkeresetű ember számára valóban nagy pénz. De mekkora lehet a MÁV-nak? Vállalati honlapjuk szerint Heinczinger István vezérigazgató fizetése havi 3,42 millió forint. András Miklós elnök-vezérigazgató, és Mosóczi László üzletági általános vezérigazgató-helyettes 2,5 millió forintot kap havonta. Sipos Sándor portfolió-kezelési általános vezérigazgató-helyettes fizetése 2,7 millió forint. Ezekhez a fizetésekhez mindannyian 80 százaléknyi prémiumot, is kaphatnak. Számoljunk hát újra. Ha ezen urak egyhavi járandóságát összeadjuk, az havi 11 millió 200 ezer forint, s akkor még a 80 százalékos prémiummal nem is számoltunk. E négy ember EGYHAVI béréből két évig járhatna vonatunk. Egyéviből 23 évig. De van ennél jobb is! Lapinformációk szerint nemrégiben távozott három MÁV felsővezetőnek összesen 340 millió forint végkielégítést fizettek ki az adófizetők pénzéből fenntartott, állítólag ráfizetéses állami cégnél. (A nagyságrend érzékeltetésére egy összevetés: fejenkénti összegük több mint egy átlagfizetést kapó ember 100 évi jövedelme.) Érdemes ezzel az összeggel is némi számadást végezni. 340.000.000:5.913.000=57,5, vagyis ötvenhét és fél évig lenne finanszírozható hármuk fizetésen felüli egyszeri juttatásukból vonatunk üzemeltetése.