Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mrc6

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A diákhitelt néhány éve azért vezették be, hogy a hallgatók e kedvezményes konstrukcióval támogatni tudják felsőfokú tanulmányaik végzését.Mi a véleménye a diákhitel intézményéről?Inspirációként: http://www.diakhitel.hu/ ;…..
Az internet terjedésével lehetővé válik az otthonról végezhető távmunka, ami nem követeli meg egy adott feladaton dolgozó érintettek személyes együttműködését ill. ismeretségét. Milyen előnyei és hátrányai lehetnek az internetre alapozott otthoni távmunkának? Szívesen…..
mrc6 2010.11.22 22:36:02
Sziasztok!

Az eddigi hozzászólásokat böngészve úgy vettem észre, hogy a munkáltatói oldalról kevesebb szó esett (andorspam tett róla említést), a vállalat szemszögéből nem lettek kifejtve a távmunka előnyei és hátrányai.
A vállalati oldalról nézve a távmunkának óriási előnye van abban, hogy a költségek radikális csökkentését teszi lehetővé. Ezt mindenképpen ki kell emelni, hiszen az ezzel elérhető megtakarítások összege megközelíti azt a szintet nagyságrendileg, mintha a munkát egy kevésbé fejlett országba szerveznénk ki. Nem kell irodát biztosítani, utazási költséget téríteni. Elég egy kisebb épület a vállalatnak, nem kell akkora infrastruktúra, mintha nem alkalmaznának távmunkásokat. Kommunikáció interneten keresztül folytatható, ezzel az alkalmazott telefonszámláján is lehet spórolni.
Úgy vélem, hogy az alkalmazott ,,termelékenységében", hatékony munkavégzésében nem okoz akkora a csökkenést a távmunka, mint amekkora megtakarítást jelent az a vállalatnak. A csapatmunka megvalósítható egy konferenciabeszélgetésen is, ha mindenki online a munkaidejében, gyorsan lehet haladni a közös feladatokkal.

Áttérve a munkavállaló szemszögére: ami a annak kapcsolati tőkéjét illeti, szerintem az távmunka esetén is gazdagodik, bővül. Hiszen a kapcsolattartás elsődleges eszköze ma már a telefon és az e-mail. Ritkábbá vált a személyes kontaktus - leszámítva pl. üzleti kapcsolattartók, üzletkötők stb. esetében.
A mindennapi ingázás kiiktatásának még van egy rendkívül fontos hozadéka: a környezet mentesül attól a szennyezéstől, melyet a munkába jutás során igénybe vett közlekedési eszköz bocsátana ki. (Ezt a környezeti terhelést persze gyaloglással vagy kerékpározással is ki lehet váltani.) Ha autót használ az illető, az ingázás feleslegessé válása igen jelentős pozitív hozadékot jelent a természet számára (költségben is jobb, mint említettem).

Összességében szerintem többségben vannak a távmunka pozitív hatásai, a többiek által már felsorolt tényezőket nem említem meg még egyszer. Ha úgy adódna, szívesen dolgoznék távmunkásként akár hosszabb ideig, persze kérdés, milyen munkakörben és milyen beosztásban...
mrc6 2010.11.25 20:41:52
@vikiNG:
Ez jó felvetés, szerintem is rendkívül nagy szerepet játszik a munkavállaló személyisége, van, akinek tényleg nem ajánlott a távmunka. Magamról is tudom, hogy sokszor könyvtárban könnyebben haladok a tanulással, mint olyan környezetben, ahol több dolog elvonhatja a figyelmemet. Rendkívüli akaraterő kell ahhoz, hogy valaki a környezeti és lelkiállapoti tényezőktől függetlenül hatékonyan tudjon haladni a munkájával.
De azért az irodai munka ösztönző hatását sem szabad túlbecsülni. A felsőbb vezetők felügyelete, az ellenőrzés javíthat a munkatempónkon, segíthet a haladásban, de semmi sem képes tevékeny munkára fogni az embert, ha az nem akarja. A tipikus eset: ha a főnök elfordul, már nyithatom is meg a Facebookot vagy szervezhetem a család nyári utazását, stb...
A tanulás, a szocializáció során kell elsajátítanunk egy megfelelő, hatékony munkamorált. Nem érdemes megvárni, hogy munkavállalóként ennek hiánya miatt váljunk céltáblává.
Alkalmazottként vagy vállalkozóként vonzóbb-e a munka világa? Milyen érvek szólnak az alkalmazottként és milyenek a vállalkozóként való pályakezdés mellett?Inspirációként: http://www.felvi.hu/diploman_tul/tervezz_karriert/hirek/fiatalvallalkozok_m…..
mrc6 2010.11.18 23:04:46
Sziasztok!

Azért úgy látom, hogy a különböző nézőpontok ellenére is kialakult egy kisebb konszenzus, miszerint érdemesebb alkalmazottként indítani. Ez valószínűleg a legtöbb esetben tényleg helytálló, csak akkor érdemes mégis vállalkozást indítani fiatalon, ha nagyon jó a kapcsolati és pénztőkénk, van egy forradalmi ötletünk és egy vagy több (akár tapasztalt) kiváló társunk. Ez így együtt elég idillinek hangzik, ritkán áll össze...
Azonban az alkalmazotti létbe semmiképpen sem szabad belekényelmesedni. A különböző juttatások, trainingek, netán céges autó vonzóak lehetnek, de mint azt a legtöbb felmérés is bizonyította, a pénz mindig jobb. A stressz az alkalmazottaknál is probléma, és ott is felelősséggel tartozol a munkádért. Persze ezt a fajta ,,rizikót" nem lehet egy vállalkozóéhoz hasonlítani, de arról sem érdemes álmodozni, hogy beosztottként 9-től 5-ig nyugodtan dolgozol és mosolyogva mész haza...
A cégalapítást jól fel kell építeni, készülni kell rá - de ha helyzet adódik, nem szabad megrettenni. Az alkalmas pillanat kihasználása rendkívül fontos. Mások tapasztalatából sejthetjük, hogy az első évtized nem lesz álomba illő, de meg kell dolgozni a sikerért, és így talán elérhető, hogy a nyugdíj előtt is legyen egy pár nyugodtabb éve az embernek. Szerintem ez a legjobb alternatíva, a legfontosabb az, hogy merjünk lépni, váltani, bármiről is legyen szó.
Hogyan határozná meg a BKV termékét? Mi jellemzi a BKV értékláncát? Fogyasztóként hol lát javítási lehetőséget az értéklánc tevékenységeiben? Inspirációként: http://www.bkv.hu/hu/tarsasag_tortenete/a_bkv_tortenete_1_resz;…..
mrc6 2010.10.19 20:04:23
@Utazz: A 65 év felettiek ingyenes utazása jó felvetés. Bár az én véleményem az, hogy bármennyire is ennek eltörlését diktálná minden gazdasági-stratégiai szempont, etikailag nem lenne helyes. S a BKV-nak, mint állami vállalatnak, etikai szempontokat is figyelembe kell vennie. Azonban az EU, EGT és Svájc 65 éven felüli polgáraitól szerintem ez megvonható, már ez is lényeges megtakarítás lehetne, hiszen számottevő a turisták között a nyugdíjas korosztályú. Kérdés, hogy felmerül-e ezzel szemben valamilyen EU-s aggály...

@EsT1: A jegyautomaták elhelyezését mint új ötletet hoztad fel és cáfoltad meg? Mert, ha jól tudom, eddig erről még konkrétan nem volt szó. A többi lehetséges innovációról nem mondtál véleményt. Amúgy a marketinggel kapcsolatban egyetértek veled, érdemes lenne a BKV autózáshoz képesti olcsóságát hirdetni - ebbe még bele lehetne szőni környezettudatos elveket is.
mrc6 2010.10.19 13:29:03
Sziasztok!
@Kalvaria: Szerintem a BKV esetében a marketingen és az innováción van a hangsúly - az értéklánc e két tevékenységén lehetne nagymértékben javítani, s ezeken keresztül lehetne a BKV pénzügyi helyzetét is normalizálni. Az innováció magába kellene, hogy foglalja a jegyellenőrzés reformját - a metró hálózaton belül ideje lenne már az automatizált, kapus jegyellenőrző rendszer bevezetésének. Ez Londonban, Párizsban s más európai nagyvárosokban már jól működik. A jegyellenőrök munkája kevéssé hatékony és drága egy ilyen automatizált rendszerhez képest. Az infrastruktúra kiépítése ugyan egyszeri, jelentős tőkeberuházást igényel, de ez hosszútávon minden bizonnyal megtérül. A kiépítéshez talán igénybe lehet venni valamilyen Európai Uniós támogatást. Így a BKV hosszútávon jelentős összeget takaríthatna meg.
Másrészt a marketingtevékenységre is ideje lenne nagyobb figyelmet fordítani - a BKV-ról kialakult negatív képet le kell rombolni a budapestiekben. Reklámkampányokkal (melyek a BKV használatát népszerűsítené), különböző rendezvényekkel (akár BKV szervezéssel, akár BKV-s helyszíneken külső "fellépő" ), figyelemfelkeltő akciókkal lehetne az emberek benyomásán javítani.
A viteldíjak általános emelése véleményem szerint nem alternatíva: a nyugat-európai ár-érték arányhoz képest a magyar díjak már most is igen magasak, hiszen a BKV nem nyújt nyugat-európai szintű szolgáltatásokat.
Milyen információkat tartana fontosnak megismerni állásra pályázóként a munkaadó vállalat küldetéséből és stratégiájából? Miért lenne célszerű ezekről tájékozódnia? Inspirációként: http://www.google.com/corporate/index.html;…..