Adatok
Terdan
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Milyen információkat tartana fontosnak megismerni állásra pályázóként a munkaadó vállalat küldetéséből és stratégiájából? Miért lenne célszerű ezekről tájékozódnia? Inspirációként: http://www.google.com/corporate/index.html;…..
Mondjon maximum három olyan területet, ahol az adófizetői pénzekért cserébe az állami szerepvállalást elengedhetetlennek tartja! Indokolja választását! Inspirációként: http://www.youtube.com/user/Ertekter#p/u/0/E01M-YDG-6Q;…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ha már sikerül elsőként kommentelnem, néhány dolog, amit fontosnak tartanék megismerni egy vállalatról:
1.
Földrajzi értelemben a működési területe, illetve az erre vonatkozó jövőbeli tervei, -ezt főleg az esetleges külföldi munkavégzés miatt. Emellett akár hosszú akár rövid távú tervek közt szerepelhet valami újítás, terjeszkedés, mely az érdeklődési körünkbe tartozik, illetve lehetőséget látunk benne.
2.
Ehhez kapcsolódóan a vállalatban általánosan használt nyelv, illetve esetlegesen elvárt egyéb képességek, képzettségek megismerése is elengedhetetlen. (Például a MOL-nál a kommunikáció angolul zajlik.) Emellett bizonyos informatikai, vagy egyéb szaktudás is szükséges lehet.
Ide lehet sorolni, bár külön is megemlíthető a munkavégzés menete; csoportos, vagy egyéni munkát végeznek-e döntően. Ez fontos a képességeink szempontjából, illetve jelentős lehet a munkahely kiválasztásánál, hiszen mindenki más módon tud jól teljesíteni.
Amit igazából érdemes megismerni, az a humán oldala a vállalat stratégiájának, ez szól leginkább a munkavállalókhoz. A többi a befektetőknek és a fogyasztóknak készült.
Emellett a megújulás, vagy stabilitás közül történő választás is sokat elmondhat a vállalatról, ebből levonhatunk bizonyos következtetéseket, hogy a későbbiekben milyen rendszeresen kell továbbképezni magunkat, erre vonatkozóan milyenek az elvárások (Egy innovatív cégnél ez jelentős feladat, míg egy tradíciókra, stabil üzleti kapcsolatokra építő vállalat esetén kevésbé elvárt).
Természetesen az információgyűjtést döntően a megpályázni kívánt pozíció határozza meg, senki sem várja el, hogy egy „tisztaságügyi szak-menedzser” /takarítónő/ a MOL-nál ismerje a cég stratégáját. Neki a cég „szlogenjét”, is bőven elég ismernie.
A küldetés és a stratégia első sorban a vállalat tulajdonosainak és a fogyasztóknak szól, mint említettem, így a pozitív dolgokkal foglalkozik, egy kis reklám a cégnek. Ezért fontos kiszűrni a túlzottan „szépítő” elemeket belőle. Például a MOL környezetvédelmi, egészségügyi elkötelezettsége, -mely kiemeli a munkavállalókat- nem biztos, hogy egy természetvédőnek felkeltené az érdeklődését a cég iránt, nehéz elképzelni egy valóban „zöld” olajtársaságot.
Természetesen nem hanyagolható el az érzelmi háttere a munkaválasztásnak, hogy viszonyulunk egy vállalathoz, illetve annak a tevékenységéhez. Például a partnereivel való kapcsolattartás leírásakor felmerülhet egy olyan cég, mellyel nem szeretnénk még csak távoli viszonyban sem lenni (akár korábbi rossz tapasztalat miatt), ám a munkakörünk ezt előreláthatóan megkívánja, illetve egy dohányipari cég marketingjét sem valószínű, hogy szívesen vállalná valaki, akinek közeli ismerőse, hozzátartozója dohányzás következtében szenvedett „egészségkárosodást”.
Emiatt is jó megtudni (de reális, pénzügyi kérdések miatt is) a cég felépítését, mennyire demokratikus a működése, illetve milyen hierarchia áll fenn. A díjazás és előmeneteli rendszer megismerése is hasznos
Összegezve:
Érdemes elolvasni, megtudhatunk belőle új információt is, azonban kezeljük fenntartással a leírtakat.