Adatok
EsT1
0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A diákhitelt néhány éve azért vezették be, hogy a hallgatók e kedvezményes konstrukcióval támogatni tudják felsőfokú tanulmányaik végzését.Mi a véleménye a diákhitel intézményéről?Inspirációként: http://www.diakhitel.hu/ ;…..
Néhány évtized múlva az Európai Unió országai a világ „múzeumává” válnak, és a világgazdaság turisztikai központjaként keresik boldogulásukat, a feltörekvő országok, pl. India és Kína pedig a világ termelési centrumaiként – van-e alapja ennek a víziónak?…..
Milyen előnyei vannak a saját márkás terméknek a fogyasztó számára? Várható-e, hogy a saját márkás termékek kiszorítják a gyártók márkáit? Ön melyiket és miért részesíti…..
Milyen marketing megoldásokkal változtatható egy ország imázsa? Mi legyen a célja és kihez szóljon egy Magyarország imázsát formálni akaró országimázs film?http://www.gondola.hu/cikkek/68499http://www.origo.hu/utazas/20100604-egzotikus-utazas-izland-orszagimazs.htmlKedves…..
EsT1
2010.10.26 18:39:36
Sziasztok!
Az előbbi hozzászólásokban nagyon sok jó ötlettel és észrevétellel találkoztam, amelyek valóban hasznosak lehetnek egy külföldiek számára készített országimázsfilm készítéséhez.
Én azonban szeretném egy kissé más megvilágításból szemlélni ezt a kérdést. Szerencsére sokszor adódott már alkalmam külföldiekkel beszélni, akik jártak Magyarországon, és általában pozitív élményekkel tértek haza és ezért azt gondolom, hogy ők szívesen ajánlják országunk meglátogatását másoknak is. Egy másik dolog viszont, amit tapasztaltam, hogy a magyar emberek viszont nem teszik ugyanezt. Ez pedig, szerintem, legalább olyan fontos reklám, mint egy videóportálokon terjedő film. Ha az ember mosóport akar venni, akkor nem feltétlenül csak a reklám alapján dönt, hanem azt is figyelembe veszi, hogy a szomszéd, aki már kipróbálta, vagy évek óta használja az adott mosóport, mit mond róla.
Amit ezzel mondani akarok, az az, hogy nem csak a külföldieket kell meggyőzni arról, hogy Magyarország egy jó hely, hanem magukat a magyarokat is. Ezzel több fontos célt is elérnénk:
1. növekedne a belföldi turizmusból származó bevétel
2. a magyar emberek többsége is szívesen tudná ajánlani az országot a külföldieknek.
3. javulna az emberek Magyarországról alkotott képe, visszaszorulna a pesszimizmus, erősödne az emberek közti összetartás
Én erre egy nagyon jó példának tartom a nem is olyan régen még sokat vetített sör reklámot , amelyen nemzetünk büszkeségei kerültek említésre. Egy ilyen reklám megtekintése után nem hiszem hogy sokan mondják, hogy én nem szeretem Magyarországot, meg ez egy rossz hely, én külföldön akarok élni stb. (sajnos én azt tapasztalom, hogy nagyon sok az ilyen hozzáállású ember, a középiskolások körében igazolja ezt ez a cikk www.gyermekevek.hu/cikk/kulfoldre_mennenek_a_kozepiskolasok)
Arról, hogy egy magyar embereknek szóló országimázs programnak (nem feltétlenül csak film) miről és kinek kellene, hogy szóljon, szintén sok eltérő vélemény lehet, ha egyetértetek velem abban, hogy ennek van létjogosultsága, kíváncsi lennék arra, hogy ti milyennek gondolnátok ezt.
Az előbbi hozzászólásokban nagyon sok jó ötlettel és észrevétellel találkoztam, amelyek valóban hasznosak lehetnek egy külföldiek számára készített országimázsfilm készítéséhez.
Én azonban szeretném egy kissé más megvilágításból szemlélni ezt a kérdést. Szerencsére sokszor adódott már alkalmam külföldiekkel beszélni, akik jártak Magyarországon, és általában pozitív élményekkel tértek haza és ezért azt gondolom, hogy ők szívesen ajánlják országunk meglátogatását másoknak is. Egy másik dolog viszont, amit tapasztaltam, hogy a magyar emberek viszont nem teszik ugyanezt. Ez pedig, szerintem, legalább olyan fontos reklám, mint egy videóportálokon terjedő film. Ha az ember mosóport akar venni, akkor nem feltétlenül csak a reklám alapján dönt, hanem azt is figyelembe veszi, hogy a szomszéd, aki már kipróbálta, vagy évek óta használja az adott mosóport, mit mond róla.
Amit ezzel mondani akarok, az az, hogy nem csak a külföldieket kell meggyőzni arról, hogy Magyarország egy jó hely, hanem magukat a magyarokat is. Ezzel több fontos célt is elérnénk:
1. növekedne a belföldi turizmusból származó bevétel
2. a magyar emberek többsége is szívesen tudná ajánlani az országot a külföldieknek.
3. javulna az emberek Magyarországról alkotott képe, visszaszorulna a pesszimizmus, erősödne az emberek közti összetartás
Én erre egy nagyon jó példának tartom a nem is olyan régen még sokat vetített sör reklámot , amelyen nemzetünk büszkeségei kerültek említésre. Egy ilyen reklám megtekintése után nem hiszem hogy sokan mondják, hogy én nem szeretem Magyarországot, meg ez egy rossz hely, én külföldön akarok élni stb. (sajnos én azt tapasztalom, hogy nagyon sok az ilyen hozzáállású ember, a középiskolások körében igazolja ezt ez a cikk www.gyermekevek.hu/cikk/kulfoldre_mennenek_a_kozepiskolasok)
Arról, hogy egy magyar embereknek szóló országimázs programnak (nem feltétlenül csak film) miről és kinek kellene, hogy szóljon, szintén sok eltérő vélemény lehet, ha egyetértetek velem abban, hogy ennek van létjogosultsága, kíváncsi lennék arra, hogy ti milyennek gondolnátok ezt.
EsT1
2010.10.26 18:42:49
@EsT1:
A link amit betettem, valamiért nem működik, ezért elnézést kérek, a cikk azon a portálon található, amit kidob a link, de egy másik cikk az, és arról szól hogy a magyar középiskolások egyharmada külföldön szeretne élni.
A link amit betettem, valamiért nem működik, ezért elnézést kérek, a cikk azon a portálon található, amit kidob a link, de egy másik cikk az, és arról szól hogy a magyar középiskolások egyharmada külföldön szeretne élni.
Hogyan határozná meg a BKV termékét? Mi jellemzi a BKV értékláncát? Fogyasztóként hol lát javítási lehetőséget az értéklánc tevékenységeiben? Inspirációként: http://www.bkv.hu/hu/tarsasag_tortenete/a_bkv_tortenete_1_resz;…..
Mondjon maximum három olyan területet, ahol az adófizetői pénzekért cserébe az állami szerepvállalást elengedhetetlennek tartja! Indokolja választását! Inspirációként: http://www.youtube.com/user/Ertekter#p/u/0/E01M-YDG-6Q;…..
EsT1
2010.10.14 23:47:25
@Dany.:
Szeretnék még visszatérni az oktatásra, és kifejteni egy kicsit bővebben, hogy miért is gondolom, hogy hosszú távon nyereséget hozna az ország számára. Abban nyilván van igazság, hogy a pedagógusok alacsony fizetése és esetleges hiányos eszköztára egy komoly akadály, de szerintem nem ez a kizárólagos probéma.
Tekintsük a magyar oktatási rendszert egy vállalatnak csak egy rövid példa kedvéért. Alapvető célja: fogyasztó igények kielégítése nyereség elérése mellet. A fogyasztói igény: oktatás szükséglete. A nyereség: nem pénzben vett nyereség, hanem a jól képzett, stabil értékrenddel rendelkező munkaerőpiacra kerülő
fiatalok, akik hasznot termelnek a magyar állam számára, aki ebből ismét tud visszajuttatni az oktatásba. A vállalatnak be kell fektetnie, kockáztatnia kell . Megvan itt is a kockázat: lehet hogy minden magyar ember eleve elrendeltetés szerint tolvajnak és adócsalónak születik, és akármit pumpálnak is beléjük az iskolában, olyanok is maradnak. Nekem azonban szilárd meggyőződésem, hogy ez nem így van, és hogy ha ez a vállalat( a magyar oktatás) megfelelő stratégiát dolgoz ki, akkor nyereségesen képes működni. Ehhez viszont szükséges a befektetett tőke, és a jól kidolgozott stratégia.
Szeretném még azt is kifejteni, hogy miért gondolom azt, hogy az oktatásnak kiemelt figyelmet kell szentelni, ezzel esetlegesen más területeket hátrányba szorítva is. Én úgy gondolom, hogy az oktatás képes kiindulópont lenni. Ha csak az itt említett veszteségeket tekintjük, amelyek adócsalásból származnak, azoknak a redukálásával is már tekintélyes fejlődést érhetnénk el, de az értékrend, a munkához vagy vagy a becsületességhez való hozzáállás változását ha számszerűsíteni tudnánk, meggyőződésem, hogy igen komoly arányban mozdulhatnának előre a jóléti mutatóink. A gazdaságfejlesztés vagy az egyéb területek kevésbé képesek kiindulópontok lenni, mert ha a állami pénzt gazdaságfejlesztésbe, vagy infrastruktúrafejlesztésbe fektetjük túlnyomó részben, akkor, amint azt már előttem szólok is említették, ennek jelentős része nem térül meg a korrupció és egyéb értékrendbeli hiányosságokkal magyarázható negatív hatások miatt.
Az eddigi gondolataim eléggé elméleti jellegűek voltak, ezért szeretnék most egy konkrétabb javaslattal is élni. A fiatalok értékrendjének változását olyan irányba kellene terelni, hogy tudják mérlegelni annak az egyensúlyát, hogy milyen mértékű önérdekkövetés az, amely nincsen káros hatással a társadalom egészére, főképp mivel ennek ő maga is tagja, tehát rá is rossz hatással van. Erre például szerintem mindenki számára könnyen megérthető szemléltető példa a közlegelők tragédiája (Garett Hardin, 1968, Science, 'The tragedy of the Commons'), amellyel én 19 évesen találkoztam először, gimnáziumban.
Persze távol álljon tőlem, hogy azt állítsam, hogy nem kell önérdekkövetőnek lenni, csupán tudni kell ezt is bizonyos keretek között tartani.
Végezetül szeretném elmondani, hogy én a bejegyzéseim írásakor hosszútávon gondolkodtam, mert úgy gondolom, hogy a jövőben elérhető jóval magasabb szintű jól-lét, ha a problémáinkra nem tüneti kezelést keresünk, hanem megpróbáljuk valóban "meggyógyítani a betegséget".
Szeretnék még visszatérni az oktatásra, és kifejteni egy kicsit bővebben, hogy miért is gondolom, hogy hosszú távon nyereséget hozna az ország számára. Abban nyilván van igazság, hogy a pedagógusok alacsony fizetése és esetleges hiányos eszköztára egy komoly akadály, de szerintem nem ez a kizárólagos probéma.
Tekintsük a magyar oktatási rendszert egy vállalatnak csak egy rövid példa kedvéért. Alapvető célja: fogyasztó igények kielégítése nyereség elérése mellet. A fogyasztói igény: oktatás szükséglete. A nyereség: nem pénzben vett nyereség, hanem a jól képzett, stabil értékrenddel rendelkező munkaerőpiacra kerülő
fiatalok, akik hasznot termelnek a magyar állam számára, aki ebből ismét tud visszajuttatni az oktatásba. A vállalatnak be kell fektetnie, kockáztatnia kell . Megvan itt is a kockázat: lehet hogy minden magyar ember eleve elrendeltetés szerint tolvajnak és adócsalónak születik, és akármit pumpálnak is beléjük az iskolában, olyanok is maradnak. Nekem azonban szilárd meggyőződésem, hogy ez nem így van, és hogy ha ez a vállalat( a magyar oktatás) megfelelő stratégiát dolgoz ki, akkor nyereségesen képes működni. Ehhez viszont szükséges a befektetett tőke, és a jól kidolgozott stratégia.
Szeretném még azt is kifejteni, hogy miért gondolom azt, hogy az oktatásnak kiemelt figyelmet kell szentelni, ezzel esetlegesen más területeket hátrányba szorítva is. Én úgy gondolom, hogy az oktatás képes kiindulópont lenni. Ha csak az itt említett veszteségeket tekintjük, amelyek adócsalásból származnak, azoknak a redukálásával is már tekintélyes fejlődést érhetnénk el, de az értékrend, a munkához vagy vagy a becsületességhez való hozzáállás változását ha számszerűsíteni tudnánk, meggyőződésem, hogy igen komoly arányban mozdulhatnának előre a jóléti mutatóink. A gazdaságfejlesztés vagy az egyéb területek kevésbé képesek kiindulópontok lenni, mert ha a állami pénzt gazdaságfejlesztésbe, vagy infrastruktúrafejlesztésbe fektetjük túlnyomó részben, akkor, amint azt már előttem szólok is említették, ennek jelentős része nem térül meg a korrupció és egyéb értékrendbeli hiányosságokkal magyarázható negatív hatások miatt.
Az eddigi gondolataim eléggé elméleti jellegűek voltak, ezért szeretnék most egy konkrétabb javaslattal is élni. A fiatalok értékrendjének változását olyan irányba kellene terelni, hogy tudják mérlegelni annak az egyensúlyát, hogy milyen mértékű önérdekkövetés az, amely nincsen káros hatással a társadalom egészére, főképp mivel ennek ő maga is tagja, tehát rá is rossz hatással van. Erre például szerintem mindenki számára könnyen megérthető szemléltető példa a közlegelők tragédiája (Garett Hardin, 1968, Science, 'The tragedy of the Commons'), amellyel én 19 évesen találkoztam először, gimnáziumban.
Persze távol álljon tőlem, hogy azt állítsam, hogy nem kell önérdekkövetőnek lenni, csupán tudni kell ezt is bizonyos keretek között tartani.
Végezetül szeretném elmondani, hogy én a bejegyzéseim írásakor hosszútávon gondolkodtam, mert úgy gondolom, hogy a jövőben elérhető jóval magasabb szintű jól-lét, ha a problémáinkra nem tüneti kezelést keresünk, hanem megpróbáljuk valóban "meggyógyítani a betegséget".
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Én is ahhoz az oldalhoz csatlakoznék, akik szerint a diákhitel intézménye igen hasznos. Bár én magam nem éltem eddig vele, de nem tartom kizártnak hogy a későbbiekben fogok. Ennek az az oka, hogy szükségesnek tartok egy bizonyos pénzösszeget ahhoz, hogy az egyetemet el tudjam végezni, és ha lehet, ezt minél jobb eredménnyel és úgy, hogy közben jól is érezzem magam. Ehhez szükséges a tanulással eltöltött megfelelő idő és szerintem fontos a kapcsolatok kialakítása is. Emellett ott vannak még az olyan mindennapi költségek mint például az étel,ital vásárlás. Mindezek egyenként nem járnak nagy költségekkel, de összeadva már tekintélyes összegű ráfordítást igényelnek, amit finanszírozni kell valamiből.
Erre valóban van lehetőség ösztöndíjból, ezt viszont nem kaphat mindenki.
Másik lehetőség az egyetem melletti munka. Andorspamnek szeretném mondani, hogy olyan munka, hogy az ember csak péntekenként dolgozik 10-12 órát vagy nem létezik, vagy rettentő nagy szerencse kell, hogy ilyet találjon az ember. Ennél mindenképpen többet kell dolgozni, ha valaki dolgozik, és csak azt tudom mondani mindenkinek, hogy próbálja ki, hogy ez mivel jár, és aztán döntse el, hogy ez valóban járható út-e. Az én tapasztalataim szerint nem.
Ezért egy jó finanszírozási alternatívaként marad tehát a diákhitel. Ez valóban egy kölcsön, tehát meglepő módon vissza kell fizetni, kamattal együtt. A kamat, a feltételek feketén-fehéren le vannak írva egy papíron, mindenki el tudja dönteni, hogy ez számára megéri-e, teljesíthető-e. Innentől kezdve mindenki el tudja dönteni, hogy felveszi-e vagy sem.
A diákhitel lehetőség, nem kényszer. Ha valaki úgy veszi föl a hitelt, hogy nincs rá szüksége, és/vagy nem tudja később törleszteni, az nem hitelező hibája, hanem azé, aki a hitelt fölvette.