Adatok
Gergokee
0 bejegyzést írt és 24 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Noha az online marketing kevésbé költséges és pontosabb fogyasztói elérést biztosíthat a vállalatok számára, mégis napjainkban is kiugróan magas a televíziós és a sajtóban megjelenő reklámok száma. Ön szerint elképzelhető, hogy néhány éven belül a webes marketing…..
Manapság a fogyasztói hatalomátvétel időszakát éljük, ahol a vevő „on-demand” fogyaszthatja a reklámokat, hatással bírhat a legnagyobb cégek marketingjére is. Ugyanakkor a web 2.0 vívmányai egyszersmind a reklámszakembereknek is lehetőséget adnak arra, hogy a…..
A diákhitelt néhány éve azért vezették be, hogy a hallgatók e kedvezményes konstrukcióval támogatni tudják felsőfokú tanulmányaik végzését.Mi a véleménye a diákhitel intézményéről?Inspirációként: http://www.diakhitel.hu/ ;…..
Néhány évtized múlva az Európai Unió országai a világ „múzeumává” válnak, és a világgazdaság turisztikai központjaként keresik boldogulásukat, a feltörekvő országok, pl. India és Kína pedig a világ termelési centrumaiként – van-e alapja ennek a víziónak?…..
A Facebook vagy a wikipedia által fémjelezhető Web 2.0 megoldások vállalati alkalmazásai miért és milyen területeken lehetnek előremutatóak a hazai vállalatok tudásmenedzsmentjében? Milyen hátrányai lehetnek e megoldásoknak az alkalmazottakra? Inspirációként:…..
Alkalmazottként vagy vállalkozóként vonzóbb-e a munka világa? Milyen érvek szólnak az alkalmazottként és milyenek a vállalkozóként való pályakezdés mellett?Inspirációként: http://www.felvi.hu/diploman_tul/tervezz_karriert/hirek/fiatalvallalkozok_m…..
Gergokee
2010.11.16 09:55:29
@tkazmer:
"a munkahely tényleg stabil olyan értelemben, hogy senki nem mond fel, de egy vállalkozás indítása jóval kockázatosabb, mint egy munkahely betöltése, ilyen értelemben tehát jóval kevésbé stabil is. "
Kockázatosabb, ez igaz, viszont mint írtam, így magunk felelünk a saját hibáinkért, és nem különböző külső hatások határozzák meg azt, hogy meddig dolgozhat az ember az adott cégnél.
"egészen addig kifizetődő, ameddig nem jön az APEH és csúnyán el nem fenekeli a kedves vállalkozót:) az adócsalás pedig nem szép dolog, ha valaki ezért alapít céget inkább ne tegye..."
igen, tény hogy az adócsalás csúnya dolog, de ha reálisan tekintünk a dologra látható, hogy elég gyakori a pont emiatt alapított vállalkozás...
"ez viszont tipikusan az a helyzet, amikor az embernek sosincs ideje semmire, arra se, hogy nyugodtan elfogyassza a vasárnapi ebédjét. család, barátok, hobby, sport, nyaralás( != tengerpartról emailezek a kollégával!) - ilyesmiről meg jobb, ha nem is álmodik. "
igen, tényleg nincs sok ideje az embernek, viszont a vállalkozás miatt lehetséges, hogy egy olyan állandó jövedelemre tegyen szert az illető, aminek segítségével úgymond függetlenedni tud a főnökeitől, tehát különösképpen nem érintené meg az, ha kirúgnék a munkahelyéről. tény hogy fárasztó egyszerre a kettő, de hosszú távon jövedelmező :)
"a munkahely tényleg stabil olyan értelemben, hogy senki nem mond fel, de egy vállalkozás indítása jóval kockázatosabb, mint egy munkahely betöltése, ilyen értelemben tehát jóval kevésbé stabil is. "
Kockázatosabb, ez igaz, viszont mint írtam, így magunk felelünk a saját hibáinkért, és nem különböző külső hatások határozzák meg azt, hogy meddig dolgozhat az ember az adott cégnél.
"egészen addig kifizetődő, ameddig nem jön az APEH és csúnyán el nem fenekeli a kedves vállalkozót:) az adócsalás pedig nem szép dolog, ha valaki ezért alapít céget inkább ne tegye..."
igen, tény hogy az adócsalás csúnya dolog, de ha reálisan tekintünk a dologra látható, hogy elég gyakori a pont emiatt alapított vállalkozás...
"ez viszont tipikusan az a helyzet, amikor az embernek sosincs ideje semmire, arra se, hogy nyugodtan elfogyassza a vasárnapi ebédjét. család, barátok, hobby, sport, nyaralás( != tengerpartról emailezek a kollégával!) - ilyesmiről meg jobb, ha nem is álmodik. "
igen, tényleg nincs sok ideje az embernek, viszont a vállalkozás miatt lehetséges, hogy egy olyan állandó jövedelemre tegyen szert az illető, aminek segítségével úgymond függetlenedni tud a főnökeitől, tehát különösképpen nem érintené meg az, ha kirúgnék a munkahelyéről. tény hogy fárasztó egyszerre a kettő, de hosszú távon jövedelmező :)
Mit gondol, hogyan lehet értékes és kapós munkavállalóvá válni az egyetemi évek során? A tanulmányokra vagy a vállatoknál megszerezhető gyakorlati tapasztalatok megszerzésére kell-e koncentrálni? Hazai vagy külföldi elhelyezkedési lehetőséget érdemes-e szem előtt…..
Az innovációt a fogyasztói igények magasabb szintű kielégítéseként határoztuk meg. Ez hogyan egyeztethető össze a tartós fogyasztási cikkek (pl. tv, mosogatógép, hifi-torony) körében néhány éve megfigyelt „beépített avulással”, miszerint a termékek rövidebb…..
Mondjon maximum három olyan területet, ahol az adófizetői pénzekért cserébe az állami szerepvállalást elengedhetetlennek tartja! Indokolja választását! Inspirációként: http://www.youtube.com/user/Ertekter#p/u/0/E01M-YDG-6Q;…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Mint tudjuk a marketing 4 fő részből áll (vállalati szempontból): árképzés, termékpolitika, kereskedelmi csatornák politikája és a promóciók. Ebből a 4 pontból az árképzés és az árazás sosem lesz egy online tevékenység, attól függetlenül, hogy az árak online is megjelennek a webshopokban. A termékpolitikához hozzátartozik ma már az online leírás és mintaképek, de ettől függetlenül sosem kerülhet háttérbe a termékek fizikai mivolta, a külső design, megvalósítás. A kereskedelmi csatornák között valószínűen egyre népszerűbb lesz az online vásárterek használata, de ha az FMCG szektort vesszük alapul, akkor elképzelhetetlen, hogy kiszoruljanak a versenyből a hagyományos boltok.
És végül meg kell említeni a promóciókat, amit leginkább a promóciós mix jellemez: a reklám, személyes eladás, eladás ösztönzés, PR és direkt marketing. Reklám területén nő a web szerepe, de az országúti hirdetőtáblákra valószínű később is ugyanúgy szüksége lesz és a plakátok is valószínűleg népszerűek maradnak. A TV-s reklámok sem fognak eltűnni, hiszen újabbnál újabb technológiával készült televíziók látnak napvilágot nap mint nap (bár azt elképzelhetőnek tartom, hogy a TV-adások egy idő után már csak online lesznek elérhetőek). Összegzésként megállapítható, hogy az online reklámcsatornák száma egyre nő, de azt állítani, hogy ez valaha is teljesen kiszorítaná a klasszikus reklámfelületeket elég felelőtlen állítás, hiszen mindaddig, amíg az ember a való világban is mozog és nem csak egy számítógép előtt éli az életét, rengeteg olyan nem-virtuális felületet lehet találni, amiken keresztül reklámozhatunk.
A személyes eladást vizsgálva megállapítható, hogy ez sosem válhat teljesen webessé. Elképzelhetőek olyan trendek a jövőben, hogy az eladók webcamerán keresztül győzik meg a potenciális fogyasztót, de a személyes találkozás varázsát ez sosem pótolhatja, és ezt a vállalatok is jól tudják.
Az eladásösztönzésre szerintem egyfajta kettősség jellemző. Rengeteg nyereményjáték és akció fellelhető az interneten, de az FMCG szektor termékei is ugyanúgy szereplői az eladásösztönzésnek, és itt ugyancsak elképzelhetetlen a teljes áttérés a webes módszerekre.
A PR tény hogy egyre inkább egybe olvad az internetes világgal, és ez az egyetlen terület, ahol elképzelhetőnek tartom a teljes mértékben webes megoldásokat. Az újságok, sajtóhírek egyre nagyobb százaléka jelenik meg online, és a nyomtatott sajtó háttérbe szorulása miatt ténylegesen van rá esély, hogy a közönségkapcsolatok nagyon nagy százalékban online rendeződnek.
A direkt marketingben megint csak van egy erős hajlam a webes áttérésre, hiszen így a legegyszerűbb direktben elérni a fogyasztót, de azt sosem szabad elfelejteni, hogy az sosem lesz olyan személyes, mint ha valóságosan céloznánk meg (pl. telefon, posta).
A fentebb felsoroltak tükrében bátran merem állítani, hogy felelőtlen kijelentés az, hogy a webes marketing kiszoríthatja a hagyományost, hiszen csak az mond ilyet, aki nincs tisztában a marketing részeivel, és kapásból azonosítja a reklámmal. Remélem meggyőző voltam.
Üdvözlettel,
Gergőkee