Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kozmopolita

0 bejegyzést írt és 122 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mit tegyen az, akinek nem tud Magyarországon elhelyezkedni a szakmájában, pár tízezer forintból tengődik, de dolgozni akar? Vágjon bele a határátkelésbe, kezdőtőke nélkül, csak úgy toronyiránt, bele egyik bizonytalanságból a másikba? Ezek Opcsi kérdései, aki ahhoz a…..
kozmopolita 2014.10.24 12:00:06
@Sütemény1975: Persze, a 700 nem olyan sok pénz (bár van, akinek igen). De amit egyszer sikerült bevezetni, azt utána már lehet emelgetni.
Svájcról elég sok sztereotípia él az emberekben, és mint az már csak lenni szokott, ezek egy része butaság, más része viszont közelít a valósághoz. Mert miközben a pontosságuk és a becsületességük irigylendő, azon azért inkább mosolyogni lehet, amikor a mélygarázsban…..
kozmopolita 2014.09.17 12:56:12
@házelőtthinta:
Mindig mosolygok, amikor valaki azzal jön, hogy Svájc sikerének titka, hogy itt x éve nem volt háború, mert ilyen meg olyan szerencsés volt. Meg hogy a németek sem rohanták le, mert kollaboráltak velük, pedig milyen könnyen lerohanhatták volna, hoszen milyen kicsi.

Szerintem viszont ez egyáltalán nem szerencse kérdése volt, hanem a svájciak éppen eleget tettek azért, hogy ne legyen érdemes öket lerohanni, és elkerülje öket a háború. Ha kíváncsi vagy, miket, akkor javaslom elolvasni ezt a szösszenetet: tiboru.blogrepublik.eu/2011/03/21/kantonok-karakan-katonai/

Maradjunk abban, hogy a semlegességet választották, de semmit nem bíztak a véletlenre. Ezt bármelyik más nép is megtehette volna.
Ma tovább boncolgatjuk a nyelv és határátkelés kérdéskörét (a sorozatot Max kezdte a minap, posztját itt olvashatjátok el), ezúttal Tilmir svájci tapasztalatait olvashatjátok. Ami nekem külön tetszett, hogy sok saját példát hozott, folytassuk tehát innen a…..
kozmopolita 2013.10.08 10:46:50
@Bebbi: Hát, azért mi se csak irodalmi magyart beszélünk a gyerekkel :) A "tök jó" és társai benne vannak a napi szókincsünkben.

De 14 éve nem élünk Magyarországon, egyszerüen nem vagyunk tisztában a 10 évesek szlengjével.
kozmopolita 2013.10.08 14:21:04
@Eleon: Nem Magyarországon születtek, soha nem is éltek ott, de gyakran megyünk haza, iskolába is járnak magántanulóként, magyar könyveket is olvasnak, filmeket is néznek magyarul. Igen, bizonyára jó a nyelvérzékük, de ez meg amolyan tyúk vagy tojás kérdés. Sokféle nyelvnek voltak-vannak kitéve, tehát lehet, hogy attól alakult ki.
kozmopolita 2013.10.08 14:51:45
@Mr. Long [wannabe Briton]: a magántanuló az egy jogviszony az iskolával, ami ahhoz kell, hogy legyen tanára, osztálya, hozzáférhessünk a tananyaghoz, stb. Egyfajta keretet ad az egésznek, és az évvégi vizsgák révén "rákényszerít", hogy ne lazsáld el a dolgot. Persze ha hirtelen olyan gondolatunk támadna, hogy hazaköltözünk, akkor a beilleszkedés, a ritmus felvétele is sokkal könnyebb lenne.

Még mielött valaki megvádolna azzal, hogy feleslegesen terheljük a lányomat, közlöm, hogy imádja, és csak addig folytatjuk, amíg nem ütközik a részéröl nagy ellenállásba a dolog. A fiammal negyedikes kora után abbahagytuk, igaz, addigra "önfenntartó" lett, mert elkezdte élvezni a magyarul olvasást (nem gyözzük etetni könyvekkel).
Egészen újszerű sorozat első részét olvashatjátok ma. Voltaképpen egy svájci határátkelés naplójáról van szó, Ildikó és családja történetéről. A formátumnak köszönhetően a sztori és a tudnivalók a szokásosnál lassabban bontakoznak majd ki, ugyanakkor sokkal több…..
kozmopolita 2013.09.19 17:09:44
@ilkafirka: Az otthoni sulit folytathatja magántanulóként, és bejárhat, amikor otthon vagytok, így nem szakad meg a kapcsolat, plusz a magyar anyaggal is halad. A lányom is így csinálja, imádja az itteni osztályát is meg a magyarországit is.
kozmopolita 2013.09.20 15:23:50
@ilkafirka: Nálunk a tanár nagyon kedves, teljesen képben van, szól nekünk, mikor mire figyeljünk, tanácsot ad, melyik könyvre van egyáltalán szükségünk (pl. matekra nem, mert itt úgyis elörébb járnak, és jobban tanítják). Szerintem ez csak úgy müködhet, ha az osztályfönök partner.
kozmopolita 2013.09.20 15:33:15
@Facer: Egyénfüggö. Abban mindenképpen egyetértek, hogy ezzel a gyereket plusz terhet róni nem érdemes, ha úgyis kint akar maradni az ember.
De az én lányomnak pl. egyrészt az itteni anyag nem köti le az értelmi kapacitását, és kimondottan igényli a magyar anyagot is, amit viszont könnyítetten kap, mert elismerik az itteni teljesítményét is. Másrészt pedig olyan kis közösségfüggö, hogy mindig alig várja, hogy bemehessen az osztályba, amikor otthon vagyunk (azon túl, hogy az itteni iskolát is nagyon szereti). Persze délután meg megy haza a nagyszülökhöz, hogy azért a hazalátogatásunk lényege is megmaradjon.
A fiamnál viszont csak negyedikes koráig müködött, ö nem igényelte se a második közösséget, se a plusz tudást (értlemileg ugyanott van, csak fiúként más dolgok érdekelték).

A lényeg: érdemes megpróbálni, mert csak nyerni lehet vele, veszíteni nem, ugyanis bármikor abba lehet hagyni.
A miniszterelnök szerint az elmúlt tíz évben 350 ezer magyar vállalt munkát külföldön. Ők jellemzően vendégmunkások, akik azért távoznak, mert máshol könnyebben tudnak boldogulni és ez a szám a népességhez viszonyítva még csak nem is magas. Szemöldökfelvonás…..
kozmopolita 2013.09.18 13:18:07
@cristallo: Megelöztél.
@pamut: Vigyáznék ezzel a hasonlattal, még úgy is, hogy írtad, hogy sarkítás. Egyrészt degradálsz sokakat, akik nem is tudnának már útra kelni. Másrészt nagyon sok tanult, képzett ember van még ott azért, akik állják a sarat.
Mindig különös izgalommal fogadom az olyan történeteket, melyeket a határátkelést éppen frissen megtapasztaló emberek írnak, hiszen izgalmas látni, miként csapódnak le az első tapasztalatok, milyen az első rácsodálkozás, melyek az első élmények – legyen az a nyelv, egy…..
kozmopolita 2013.09.05 12:03:06
@zopilote: Milyen ellenségkép jelent itt meg? :0
Még írta is, hogy nem rosszindulatból mondja, csak feltünt neki, hogy mennyi muszlimot látott mindenütt. Ha ezt leírja, az már gyülölködés vagy írigység? Nem értem...

A posztoló(k)nak: érdemes egyszer, csak legalább egyszer átolvasni, amit írtunk, mielött elküldjük HÁ-nak, akkor nem lesz belöle ekkora keszekuszaság.
kozmopolita 2013.09.05 13:42:17
@Len.Mag: @zopilote: Akkor most vagy ti vagytok paranoiasak, vagy én vagyok naív :)
Ma ismét egy olyan történet következik, melynek szerzője, András, nem anyagi gondok elől ment el Magyarországról, hanem azért, hogy tanuljon. Méghozzá Milánóban, mert hova is mehetne egy designernek készülő fiatal, ha nem az észak-olasz városba? Ráadásul azok is örülhetnek,…..
kozmopolita 2013.08.26 14:45:47
@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Azért ennek manapság (legalább is itt) praktikus okai vannak: egyszerüen nyitvatartási idöben is lehet így vásárolni.
kozmopolita 2013.08.26 14:52:25
@Sexual Harassment Panda: Itt elég nagy tételekröl beszélünk, onnan, ahová mi járunk, meg lehetne tölteni egy pickupot a kint hagyott cuccokból.

De még csak a farmerekhez sem kell kimenni, hogy kint hagyott árut lássunk, a falu közepén lévö Coop elött éjszakára mindig kint hagyják zsákszámra a faszenet, mütrágyát, cserepes virágokat, öntözökannákat, dinnyét, stb. De vásárolni olyankor nem lehet :)
kozmopolita 2013.08.26 16:07:46
@Chang Yai: Már ha egyáltalán hazajut. Könnyen lehet, hogy még kint levadásszák egy állással, vagy csak símán nem akar már hazamenni, ha túl sokáig lesz kint.
Napra pontosan két évvel ezelőtt indult útjára a Határátkelő. Azóta rengeteg minden történt (erről majd kicsit később) a bloggal és körülöttünk az országgal, Európával is. Születésnapi poszt, némi feltárulkozással. Szavazz a Határátkelőre a Goldenblogon - egy…..
kozmopolita 2013.08.16 10:11:56
@diggerdriver: Semmit, A magyarországi helyzet egyedi.
Egyébként vannak a Balkánról jött kollégáim, és az ö elmondásaik és mentalitásuk alapján tanúsíthatom, hogy a Balkán most már inkább célként kellene, hogy lebegjen a szemünk elött :)

Amúgy boldog születésnapot! Ja, nem dicsekvésként, de annak idején én írtam az elsö kommentet (na jó, mi más ez, ha nem dicsekvés? :)
Egyre több a magyar kisdiák Ausztriában, olyannyira, hogy egyes osztályokban (és nem csak a határmenti településeken, vagy éppen Bécsben, hanem Salzburgban vagy Grazban is) már a gyerekek egyharmada magyar. A következmények beláthatatlanok. Egy igencsak érdekes cikket találtam…..
kozmopolita 2013.08.07 12:37:24
Hosszú leszek, bocs, de ez a kedvenc témám. Rádadásul az idövel változik a véleményem is, ahogy a gyerekeim nönek.

Svájcban élünk 4 éve, elötte Finnországban 10 évet, a fiam (13 éves) és a lányom (9 éves) ott születtek, sosem éltek Magyarországon. Ennek ellenére gyönyörüen, akcentus nélkül beszélik a magyar nyelvet (a némettel egyetemben, az angoljuk kicsivel gyengébb, a finn anyanyelvi szinten volt, mára sajnos elveszett).

Ez a 14 év imígyen telt el:
Otthon mindig magyarul beszélünk (kivéve, ha nem magyar vendégeink vannak), ha csak németül vagy angolul jut eszükbe valami, máris mondjuk nekik a magyar megfelelöt, ha rosszul mondanak valamit, következetesen, de NEM elbátortalanító módon mindig kijavítjuk. Sokat járunk Magyarországra, részben a kötödés kialakulása/megmaradása céljából, részben praktikus okokból. Most is otthon nyaraltak egy teljes hónapot. Mindketten írnak-olvasnak magyarul (föleg a könyvolvasás az adott nyelven szerintem nagyon fontos!), és mindketten magántanulóként be vannak íratva magyar iskolába is, követjük az anyagot, a lányom egyenesen imádja.

Mindezt fontosnak tartottuk, és a gyerekeket is meggyöztük a fontosságáról (ahány nyelvet beszélsz, annyi ember vagy, meg majd egyszer élhetsz Magyarországon, meg magyar vagy, tudnod kell magyarul, stb, stb).

Mostanra annyiban változott a véleményem, hogy már nem tartom fontosnak, hogy egyszer visszatérjünk Magyarországra (nem kizárt, csak nem fontos annyira). Helyileg tényleg lehet, hogy elveszített bennünket az ország.

Csak kérdem én: tényleg ennyire fontos ez, hogy hol vannak a magyarok, az országon belül-e vagy kívül?

Egyrészt már sokszor hangsúlyoztam itt a blogon is, hogy milyen sokat lehet tenni külföldröl is az országért (országimázs, töke odavitele vagy -csábítása, külföldön keresett pénz otthoni elköltése úgy, hogy közben a társadalomnak nem is kerülünk semmibe.

Másrészt pedig mint az egységes Európa híve szilárdan remélem, hogy néhány évtized múlva egy ilyen vitának már nem is lesz értelme, és az országoknak majd kb olyan lesz a jelentösége, mint ma az USA államainak vagy Kína kantonjainak. Lesznek nemzetiségek, de sokkal közelebb kerülnek egymáshoz.

Idealizmus? Utópia? Lehet, de nagyon sok minden, amin ma rugózunk, megoldódna.
Talán még emlékeztek rá, a nyár elején arra kértem az országfelelősöket, írják meg, miként nyaralnak az őslakosok. A pár napos szünet után tehát most jöjjön Cooper thaiföldi írása, amely azonban nem Thaiföldről szól (mindjárt ki is derül, miért), hanem arról, hogyan is…..
kozmopolita 2013.08.05 15:46:24
@Kovermadar: A sorbanállásról: szerintem tudtunk mi olyat régebben. De mostanában azt látom, hogy ha naívan beállok, bízva abban, hogy a mögöttem állók "emlékeznek", hogy ott voltam, akkor bizony a sor mozgásával elém ügyeskednek. Persze lehet, hogy én lettem túl naív 15 év alatt.

Egyébként a pult másik oldalán sem tesznek sokat az ügyért. Pl. nem tudom, hogy amikor több kiszolgáló is van, akkor miért nem lehet egy "közös sor", ahová minden újonnan érkezö beáll, és az annak az elején álló kerülne sorra, amikor egy kiszolgáló felszabadul. Olyan egyszerü, és akkor nem menne az ügyeskedés mindig...

A másik ilyen heppem a mozgólépcsön a jobb oldalra állás, ezt viszont pont a pesti metrón látom müködni, és a világ repülöterein meg nem :)
Augusztus közepén lesz két éves a Határátkelő, nemrégiben volt egy éve, hogy itt vagyunk az Indexen, és e két dolog egyenként is számvetésre késztetett a blog jelenével és jövőjével kapcsolatban. A számvetés eredménye egyfelől az, hogy örvendetesen nagy a közösség, sok a…..
kozmopolita 2013.07.31 14:42:48
Reményeim szerint új sorozat indul mától, ugyanis arra kértem az országfelelősöket, hogy írjanak arról, milyenek a családi, baráti kapcsolatok az adott országban, hogyan viszonyulnak egymáshoz az emberek – egyszóval próbálják meg ezúttal az emberi viszonyokat kidomborítani. Az…..
kozmopolita 2013.05.17 11:32:58
@Balu kapitany: jójó, csak úgy feszített belülröl... :)
kozmopolita 2013.05.17 12:27:38
@szerengeti: Ejha! Szóval ha hallgattam volna, bölcs maradtam volna :)
Na, de ezért is megéri ide járni ;)
A blog indulása óta már sokszor elmondtam, hogy szeretnék mindenféle véleménynek helyet adni, így azoknak is, akik a maradás, vagy (mint ebben az esetben) a hazaköltözés mellett érvelnek. Finoman szólva is túlzás lenne azt állítani, hogy Nyba írásának minden részével…..
kozmopolita 2013.04.15 11:45:45
@bpetya75: Igen, alattomosan kihasználtam, hogy hagymáéknál még nem kelt fel a Nap, és így talán ö se :)
kozmopolita 2013.04.15 12:51:07
@gazell16: Én nem ekézni akarlak, csak kérdezném jóindulattal, hogy a nemzetért nem lehet-e külfödröl is tenni?

Én az elmúlt 14 évben külfödön éltem, dolgoztam, és úgy érzem, annyit tettem eközben az országért (az otthon elköltött jövedelmem, az otthonmaradottak segítése, az országmarketing és ezáltal a turizmus generálása), hogy bátran kiállom az összehasonlítást bármely otthonmaradottal.

Azt, hogy a posztoló hazaköltözik, nem kellene automatikusan úgy beállítani, hogy megtért a nemzetéhez.
kozmopolita 2013.04.15 14:23:20
@gazell16: "Lehet ! De nem jellemzo. Van aki elmegy es egesz eletben kompenzal hazafele, es szivfajdalommal hal meg idegenben idegenkent."
Kompenzál az öreganyám! :)

"Kerdes: Miert elt: Segitsege elporlad, elfelejtodik es boldogtalan egesz eleteben."
Igen nagy tettet kell ahhoz véghezvinni, hogy az ember neve ne felejtödjön el, ez akkor sem adatik meg a többségnek, ha otthon él. Boldogtalan meg csak az lesz egész életében a külföldi léttöl valaki, akinek fontos lenne, hogy Magyarországon éljen, de nem teheti ilyen-olyan okok miatt.

Azért nehéz nekem veled szót érteni, mert nem tudsz elszabadulni attól a személyes axiómádtól, hogy a nemzetet igazán segíteni, hazafinak lenni csak otthon lehet. Összességében például én, mindannak ellenére, amit külföldön eddig tettem Magyarországért, nemzetszempontból lehúzhatom magam, hacsak haza nem költözöm izibe'.
Ha jól számolom, a mai a 600. (huhhh...) poszt a blog történetében, ami elképesztő szám, és őszintén szólva nem gondoltam volna, hogy idáig elérünk veletek együtt valaha. De hát itt vagyunk, és nem is akármilyen írással. Piefke posztja Szlovéniáról szól, annak is egy…..
Az idei évet a legelejétől végigkísérték egy 100 napos kalandról szóló posztok. Szerzőjük, Lantos Gábor, a Magyar Rádió sportriportere lassan útja végére ér (ilyen gyorsan eltelik száz nap...), a mai itt az utolsó posztja. (Korábbi írásait itt olvashatjátok el.)…..
kozmopolita 2013.04.05 11:49:02
@kozmopolita: Talán az kavar be sokaknak, hogy Gábor télre idözítette az északi útját, és ezért téli képeket posztolt, ahol a fák csupaszok, és még mindenütt hó van.

De ha itt kinézek az ablakon (Zürich mellett), itt se nagyon rügyeznek még a fák, és egy hete még hó is esett :)
Lássuk csak, hogy értékelné a hóhelyzetet a Fidesz ellenzékben: "A kormány nem gondoskodott a magyar emberek biztonságáról, holott a meteorológia napok óta jelezte a betörő sarkvidéki hideg, nagy mennyiségű hó és viharos szél együttes hatásaként előálló…..
kozmopolita 2013.03.15 13:50:48
@xvxvxv: Bocsánat, hogy belecsacsogok, meg nem állok egyik oldalon se, de franciaországi történések idején pont arrafelé kóricáltam (Párizs, Strasbourg), autó, repülö. Magyarországról csak a képeket látom, de állíthatom, hogy amit a franciák kaptak (szél, hómennyiség), az meg sem közelíti a magyarországit. És még így is több kollégám nem ért be a párizsi meeting-re, mert elakadtak itt-ott :)
kozmopolita 2013.03.15 14:18:53
@barli: Hummer lesz az :)
Hammerrel legfeljebb a jeget törheted...
Svájc és Magyarország sok szempontból összehasonlíthatatlan, mégis érdekes kérdés, vajon mi hiányozna annak, aki ott él, ha vissza kellene költöznie. A kérdést feltettem az összes országfelelősnek, lássuk, milyen válaszokat ad rá a Svájcban élő Tilmir! "Mi hiányozna…..
kozmopolita 2013.03.13 11:46:22
@KaMon: Abszolút így van, most, hogy a fiam elindult ezen az úton, már sokkal jobban látom az elönyét. Nem az a lényeg sem az államnak, sem a szülöknek, sem maguknak a gyerekeknek, hogy minél magasabb képzést kapjanak, hanem hogy megéljenek a tudásukból, bármilyen szintü is az.

A fiam nemrég ment ötödikböl hatodikba, ahol már háromfelé lehetett továbbmenni (kicsit olyan, mint otthon a szakmunkás, szakközép, gimi). Ö a gimibe került, az egyik legjobb haverjának "csak" a szakmunkás sikerült, de sem lenézés, sem szégyenérzet nem volt egyik oldalon sem, és továbbra is haverok.

De remekül meg is élnek a szakmunkások is.
kozmopolita 2013.03.13 12:18:18
@Sanyi9: Vitathatatlan, hogy a pénznek és az általános jólétnek köze van a boldogsághoz meg ahhoz, hogy az emberek kedvesek tudnak maradni. Az is tény, hogy Svájcba nagyon sok külföldi pénz áramlott, erkölcsileg és jogilag néha nehezen védhetö formában.

De! Az is tény, hogy ehhez megbízható, nyugodt légkör és kiszámítható környezet és politikai berendezkedés kellett. Ezt pedig a svájci emberek (beleértve a politikusokat) alakították ki évtizedek alatt a mentalitásukkal (megbízhatóság, precizitás, biztonságra való törekvés) és a közvetlen demokráciájukkal. Csupa olyan dolog, ami történetesen a pénzt is vonzza. Ezt bármelyik nép megtehetné, mégsem teszi. Ha holnap Magyarország átalakítaná a banktörvényét svájci mintára, akkor szerinted oda elkezdenének ömleni a betétek a Közel-Keletröl, Ázsiából meg Németországból? Kétlem.

Szóval nekem ez a "könnyü úgy, hogy van pénz" megközelítés egy kissé szüklátókörü.
Ma Izlandra látogatunk, kalauzunk ismét a Magyar Rádió északon kalandozó munkatársa, Lantos Gábor, aki megint egy egészen különleges történetet küldött. (Eddigi írásait ide kattintva olvashatjátok el.) Mai főszereplője Pál, aki birkavágóhídon is dolgozott, most pedig egy…..
kozmopolita 2013.02.21 12:29:51
@andaluzkutya: Egyetértek az eszmefuttatásoddal, szerintem se lesz azzal senki visszább, ha a melegek házasodhatnak. Ebböl a szempontból liberális vagyok.

Amin viszont elgondolkodtat, az a gyermekek meleg párok általi örökbefogadása. Úgy értem, milyen lesz ezeknek a gyerekeknek az identitása? És ha ez elterjed, az nem fog-e visszaütni a társadalomra?

Tévedés joga fenntartva.
Ma visszatérünk Finnországba, talán emlékeztek még Zsizsi előző posztjára (nem volt olyan régen...). Ma kicsit bepillantunk a mindennapokba, a közlekedésbe, a papírok beszerzésébe és kiderül, hogy északon mindenki sokkal egyenlőbb (vagy annak akar látszani), mint…..
kozmopolita 2012.12.14 13:31:09
@pamut: Finnországban azért müködik a jövedelemarányos bírság (és Magyarhonban azért nem müködne), mert tökéletes adózási fegyelem van, ami magas szintü technikai felszereltséggel és jó nyilvántartási rendszerrel párosul. Az én esetemben ez a következöképpen materializálódott, amikor még Finnben róttam az utakat:

Városban 70-nél 87-tel mentem (valamikor 2006-ban), amikor az egyébként nagyon udvarias, de határozott fellépésü (és felépítésü), több nyelven beszélö motoros rendör megállított. Közölte a tényállást, majd elövett egy kütyüt, amivel helyben lekérdezte az adóhivatal nyilvántartásából az elözö évben befizetett adómat, aztán megkérdezte, házas vagyok-e, hány gyereket nevelek, stb, mindezt bevitte valami rendszerbe, ami ezek alapján kidobott egy összeget (€ 400).

De ehhez az kell, hogy tényleg senki nem trükközik az adóval, a nagyok sem, és hogy a rendszer átlátható legyen. Így fizethetett egyszer egy Nokia top menedzser 120 000 eurot (részvényopciók, stb).
kozmopolita 2012.12.14 13:36:51
@kozmopolita: Persze egyrészt vannak annyira magasak a fizuk, hogy ne kelljen elsumákolni az adót, másrészt meg valahogy megvan a látszata, mire költik el...
Határátkelő Svájci horrorsztori 2012.11.30 06:58:00
Mint a címből is kiderül, nem lesz egy vidám poszt a mai, de nem árt, ha a külföldi munkavállalás árnyoldalait is látja, akit ez érdekel. Szerzője, Nyauka Vauka egy svájci au pair munkát vállalt be, és (talán nem meglepő a felvezetés után) ma már nagyon bánja. Hogy miért, az…..
A tegnapi (többféle értelemben is) forró poszt után ma hűvösebbre vesszük az irányt és egészen Svédországig szaladunk. Kiderül, tényleg olyan magasak-e a svéd adók; hogyan jöhet össze egy évben 61 nap szabadság (háromszor adtam össze és annyi...); és az is, mi a…..
kozmopolita 2012.11.23 09:52:02
@venator: Miért, Dánia ennyire más? :)
Érdekes, hogy amikor külföldi munkavállalásról van szó, általában a fiatalokról beszélnek, holott egyre többen keresik a megélhetést 50 felett is a határokon túl. Ilyen mai szerzőnk, Öregszárcsa is, aki megtapasztalt már egyet s mást, több országban is dolgozott, nem egyszer…..
Egy nyughatatlan, állandóan kereső ember írta a mai posztot, aki élt már Londonban, Madridban, aztán hazahúzta a szíve Magyarországra, de kis idő múltán megint felkerekedett. P.A. történetét igazán jól talán a következő mondata foglalja össze: „próbálok a jelenben élni,…..
kozmopolita 2012.11.19 11:45:40
@Neon Fu: De kocka vagy. Szerinted tényleg csak úgy jöhet mindez össze egy lánynak?
kozmopolita 2012.11.19 12:22:20
@pappito: Ezt honnan idézted? Dobsz egy linket? Köszi.
A mai írás számomra a beilleszkedés néha rendkívül nehéz és bonyolult folyamatáról szólt, éppen ezért egy tulajdonképpen egy nagyszerű küzdelem krónikája. Zs. írásának helyszíne Németország, de valami azt súgja, sok más hely is lehetne. „Ha nagyon az elején akarom…..
kozmopolita 2012.11.12 10:59:00
@céerem: Ha jól értelmezem, nem annyira Németország volt a senkiföldje, mint inkább az az állapot, amiben a posztoló leledzett.

Tkp. önkritikaként fogalmazta meg, hogyan találta magát két szék között a földön, amikor a magyarországi kapcsolatai leépültek, Németországban viszont még nem fogadták be. Ezután kezdett kinyílni, a dolgai pedig rendezödni.

Na, remélem ezzel sikeresen vettem a mai "mire gondolt a költö" gyakorlatot. :)
kozmopolita 2012.11.12 12:04:34
@Neon Fu: Beelöztél.

Bár nagyjából egyetértek, de azért ne essünk át a ló másik oldalára :)