Adatok
b_istván
0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A tanárértékeléseket már értékeltem itt is és itt is. Most jön a matematikai elemezgetés.Az eredeti képlet torzított pár századot (a régi és az új eredmények közti különbséget ld. a kommentben), a helyesebb verzióért köszönet Baranyai Istvánnak - (jegy-1)/1,5+1 A dolog…..
Elnézést kérek mindenkitől, aki már unja. Én nem unom, mert érdekes újdonságokba botlottam. A szerdai csibén – többek között – a kapu is előkerült témaként, mert ugye a kilépőkártya miatt kellett róla beszélnünk. Természetesen egyből vita alakult ki. Nem is a…..
b_istván
2010.10.23 14:02:09
@TooNormal: Olyan jogszabály tudtommal nincs, ami bent tartaná a diákokat, a felügyeletre viszont kötelezi az iskolát. Ha úgy dönt az iskola, hogy a szünetben kijáró diákokat még felügyelet alatt tudhatja (én is jobban szerettem, amikor így működött az iskola), lelke rajta, viszont ha a körülmények úgy hozzák, dönthet úgy (ez történt), hogy ezt nem tudja vállalni. Ha a jogszabályokat nem is tartjuk fontosnak mindig (szerintem azok), a következmények, a felelősség meghatározása elkerülhetetlen.
Egészen egyszerűen: ha a csibémet elüti az autó iskolaidőben, én megyek börtönbe, ezt a kockázatot mégis vállaltam azzal, hogy az iskola kiengedte szünetben a (nem reklámozom!!!) boltba vásárolni (az évfolyamunkon egyébként szabály volt, hogy csak úgy mehet, ha tudok róla, hol jár). Most viszont olyannak ítélte meg a helyzetet a büntetőjogi felelősséget vállaló tanárok többsége, hogy ezt a kockázatot a gyerekek (és igen, gondolom ezzel együtt saját érdekében) nem vállalja.
Szubjektív megjegyzés: elképzelhető, és remélem is, hogy a szituáció ideiglenes, a témáról a vita értelmes vita lehetne, nem tesz jót neki a gyerekes spekuláció (emberrablás, fontos ember balesete... stb).
Másik szubjektív megjegyzés: az, hogy a kijárási tiltás azzal jár, hogy a dohányzók "jogai" csorbulnak, az nekem nem okoz lelkiismereti problémát.
Egészen egyszerűen: ha a csibémet elüti az autó iskolaidőben, én megyek börtönbe, ezt a kockázatot mégis vállaltam azzal, hogy az iskola kiengedte szünetben a (nem reklámozom!!!) boltba vásárolni (az évfolyamunkon egyébként szabály volt, hogy csak úgy mehet, ha tudok róla, hol jár). Most viszont olyannak ítélte meg a helyzetet a büntetőjogi felelősséget vállaló tanárok többsége, hogy ezt a kockázatot a gyerekek (és igen, gondolom ezzel együtt saját érdekében) nem vállalja.
Szubjektív megjegyzés: elképzelhető, és remélem is, hogy a szituáció ideiglenes, a témáról a vita értelmes vita lehetne, nem tesz jót neki a gyerekes spekuláció (emberrablás, fontos ember balesete... stb).
Másik szubjektív megjegyzés: az, hogy a kijárási tiltás azzal jár, hogy a dohányzók "jogai" csorbulnak, az nekem nem okoz lelkiismereti problémát.
Emlékeztek még az iskola ajtajára, ahol a kijárás mára már nehezebb, mint volt, köszönhetően egy rendőrségi vizsgálat állandósult fejleményeinek? A dolog fokozódik, forrnak az indulatok – avagy hogy határoz a tantestület, ha túl sok listát kap a portás? Mint itt már…..
Vélemény: "Az írás egész jó, csak nem igazán az AKG hibáiról szól. Az biztos, hogy a hatékonyságot nem viszik túlzásba" - kéretik ennek fényében olvasni. A poszt lényege az, hogy hogyan kezelik a tanárok, amikor sok egyénnek van baja eggyel - a) azért, mert…..
Mi lenne az a kihágás, amiért felállítanál egy iskolabíróságot? Szigorú ember vagy, és már a cigaretta is elég? Vagy csalás a vizsgán? Lopás? Drog? Egy feltört e-mail? Nos, az AKG liberális, pardon, személyiségközpontú robotvilágában a fentiek nem számítanak. De ha szétvered a tornatermet, példát…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Pont arra való, amit teszel vele: elemezni. Ahhoz képest, hogy korábban értelmetlen dolognak nevezted, elég sokat foglalkoztál az értelmezésével.
Persze azokat az adatokat lehet csak elemezni, amik publikusak. Vitánk van abban (neked és a tanárértékelés létrehozóinak), hogy publikus legyen-e a konkrét tanárok, tantárgyak értékelése. Ez a vita persze folytatható, de ettől még a 9 éve zajló tanárértékelés eredménye feldolgozható, komoly megbeszélések tárgya, és következményei, eredményei is vannak. És hát igen, az is igaz, hogy (szerintem) elsődlegesen a tanárnak szól, majd a tantestületnek, munkaközösségnek, kisiskolának, és fontossági sorrendben csak utána a nagyközönségnek - a diákok ezen belül többet tudhatnak meg, hiszen a saját értékelésük mellett megismerhetik a tanulócsoportjaik együttes értékelését is adott tanár órájáról, ahogy azt te is írtad (és igen, ezt meg is beszélik a csoportok a tanárral).
Könnyű belátni, hogy egy publikus, személyes tanári értékelésnek komoly következménye lehet, hiszen nálunk létezik tantárgyválasztás, egyes kollégák eredményei alapján fel, mások leértékelődnének, munkájuk értékelésének ez lenne az egyetlen megjelenő eleme (pedig azt mégse mondhatjuk, hogy a tanár munkájának megítélésében egyetlen fokmérő a diák elégedettsége - bár ez elég fontos része annak, de mégis... - egy szigorú tanár máris kereshetne másik állást). Mivel ez egzisztenciális kérdés, hamarosan nem vállalná senki a nehezebben működő, problémásabb csoportokat, törekedne a szabadon választott tárgyak oktatására, így jóval magasabb értékeléseket szerezhetne. Én biztos átváltanék kizárólagos alkotóköri tanárrá, láthatod, a matek soha nem lesz olyan népszerű.
Tantárgyak megjelenítése pedig azért nem lehetséges, mert kifejezetten sok esetben ez egyben a tanár értékelését is jelentené.
A hétfokú skála értelmezése nem feltétlenül nehéz annak, aki évről-évre ebben értékeli tanárjait, meglehet, hogy mégiscsak kevesen vannak, akiknek ez gondot okoz. Az okáról pedig már biztos hallottál, a cél az volt, hogy ne az osztályzás automatizmusa működjön, az eltérő skála használatakor rá legyen kényszerítve az értékelő, hogy jobban végiggondolja értékelését. Ez egy bevett gyakorlat ilyesmiben. Valamennyire szerepzavart jelenthet, ha valaki mindenképpen a saját osztályzataihoz akar hasonlítani egy értékelést, ha azt gondolja, hogy "én kapok jegyet a tanártól, akkor én is adok neki". Nem, ez nem a visszaosztályzás, ezt az attitűdöt is kerülni akarta az értékelés.
Sajnos nem pontosan értelek - szemantika ida vagy oda -, én nem írtam, hogy kötelező megírni, hanem csak azt, hogy iskolaidőben ott kell lenni - persze ha már ott van valaki, miért is ne írná meg, de ha nem akarja, ki tiltja meg, hogy ne töltse ki? (és hogy mi köze ennek a nyitáshoz?)
Kérlek segíts abban, hogy a közzétett adatok hol "átláthatatlanok", mitől "problémásak", mert ha tényleg azok, jó lenne javítani.
És végül a konklúziód, ami egy igazán jól sikerült érvelési fordulat: amit nem vitatok, azzal az írásműveddel egyetértek. (szép)