Adatok
Garde
0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Noha az online marketing kevésbé költséges és pontosabb fogyasztói elérést biztosíthat a vállalatok számára, mégis napjainkban is kiugróan magas a televíziós és a sajtóban megjelenő reklámok száma. Ön szerint elképzelhető, hogy néhány éven belül a webes marketing…..
Az előadáson elhangzott, hogy a Varga Pincészet értékesítésének nagy része belföldön folyik, az export nagysága csekély mértékű. Milyen web 2.0-es eszközökkel lehetne a magyar borok külföldi ismertségét és a külföldi eladási mutatókat növelni?A magyar boroknak…..
Az internet terjedésével lehetővé válik az otthonról végezhető távmunka, ami nem követeli meg egy adott feladaton dolgozó érintettek személyes együttműködését ill. ismeretségét. Milyen előnyei és hátrányai lehetnek az internetre alapozott otthoni távmunkának? Szívesen…..
Alkalmazottként vagy vállalkozóként vonzóbb-e a munka világa? Milyen érvek szólnak az alkalmazottként és milyenek a vállalkozóként való pályakezdés mellett?Inspirációként: http://www.felvi.hu/diploman_tul/tervezz_karriert/hirek/fiatalvallalkozok_m…..
Az innovációt a fogyasztói igények magasabb szintű kielégítéseként határoztuk meg. Ez hogyan egyeztethető össze a tartós fogyasztási cikkek (pl. tv, mosogatógép, hifi-torony) körében néhány éve megfigyelt „beépített avulással”, miszerint a termékek rövidebb…..
Garde
2010.11.13 02:18:40
@vgdv: Abszolúte egyetértek, és tényleg, az új termékek bevezetésének sebessége sok esetben csökkenti a piacra dobott árúk hosszú távú profit-potenciálját... Túl gyorsan "elavulnak", persze relatív értelemben.
A szervizeléssel viszont szerintem nem a szakemberhiány, illetve a költségesség a probléma, szimplán az, hogy javíthatatlanok, totálisan tropára mennek. Az utcánkban lakik egy szaki, aki az ilyen tartós cikkek javítására specializálódott; ő azt mondta, hogy eléggé kifizetődő biznisz a szakma, azonban az egyre modernebb termékek javítására egyszerűen képtelen. XY vesz egy DVD lejátszót, és 4 éven belül putty, meghalt. Ergó szerintem a javítás lehetetlensége a gyártásból fakadó probléma, nem pedig a bonyolultságból/szakihiányból.
A szervizeléssel viszont szerintem nem a szakemberhiány, illetve a költségesség a probléma, szimplán az, hogy javíthatatlanok, totálisan tropára mennek. Az utcánkban lakik egy szaki, aki az ilyen tartós cikkek javítására specializálódott; ő azt mondta, hogy eléggé kifizetődő biznisz a szakma, azonban az egyre modernebb termékek javítására egyszerűen képtelen. XY vesz egy DVD lejátszót, és 4 éven belül putty, meghalt. Ergó szerintem a javítás lehetetlensége a gyártásból fakadó probléma, nem pedig a bonyolultságból/szakihiányból.
Milyen marketing megoldásokkal változtatható egy ország imázsa? Mi legyen a célja és kihez szóljon egy Magyarország imázsát formálni akaró országimázs film?http://www.gondola.hu/cikkek/68499http://www.origo.hu/utazas/20100604-egzotikus-utazas-izland-orszagimazs.htmlKedves…..
Anand hibásan értékelte a végjáték esélyeit - olvasom az egyik hírportál hírei között. Utólag könnyen okos az ember, főleg, hogy utólag nem esélyekről, hanem a játék konkrét lefolyásáról van szó. A sakkhoz nem értek különösebben, de ha egy igen kis valószínűségű…..
Garde
2010.10.29 04:26:01
Milyen érvek szólnak a külföldön folytatott egyetemi tanulmányok mellett, és milyenek ellene? Gondolkodik-e abban, hogy külföldön folytat tanulmányokat? Inspirációként: http://atv.hu/kulfold/20100622_erasmus_osztondij_ketmillio_europai_fiatal_tanult_kulfoldon;…..
Véleménye szerint mi a közös a sportversenyekben és a gazdasági versenyben? Miben térnek el egymástól? Inspirálásként: http://www2.szie.hu/ujsag/v_13/23.html ; http://www.gvh.hu/gvh/alpha?do=2&st=1&pg=54&m5_doc=2349&m17_act=1 ;…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Rengeteg jogos pontot olvastam a fenti véleményeitekben, azonban személy szerint arra tenném le voksomat, hogy az internetes marketing szinte (ha nem) teljesen ki fogja szorítani a televíziót. Álláspontomat a következőkben magyaráznám meg.
1.) Mobilitás - Az elektronikus eszközök fejlődésével már régóta megjelentek olyan innovációk, melyek az internetelérést lehetővé teszik számunkra. Természetesen meg lehetne ezt valósítani a televíziók tekintetében is, azonban az amúgyis csökkenő nézőszám-mutatókra nem gondolom, hogy ilyen befektetéssel reagálnának a tévétársaságok. A marketing ennek köszönhetően véleményem szerint internetközpontúvá fog válni, amine lezajlott a generációs váltás: mint feljebb leírtátok, a jelenlegi idősebb korosztályok minden bizonnyal a TV-het fognak ragaszkodni.
A marketingkampányt folytató vállalatoknak evidensen előnyösebb lenne így az interneten reklámozni, mivel a célcsoportok a világhálós kapcsolatot mindenhova magukkal fogják vinni, legyen itt szó kisebb kiruccanásról, vagy akár külföldi utazásokról.
2.) Célcsoport-elérés - Véleményem szerint kimagaslik az internet előnyei közül. Az interneten való regisztrálásokkor (legyen itt szó közösségi oldalakról vagy éppen ingyenes e-mail postafiókokról) rengetegszer megkérdezik tőlünk érdeklődési területeinket, vagy éppen a megadott adataink alapján következtetik ki ezeket. Ennek előnye véleményem szerint evidens: Olyan reklámokat és hirdetéseket fognak tudni eljuttatni a regisztrálóhoz, melyek témája/terméke megegyezik annak igényeivel. A TV nem rendelkezik ezzel az előnnyel, így egy pillérrel kevesebbel rendelkezik a jövőbeli fennmaradáshoz.
A fenti procedúra gazdaságosabbá és efficiensebbé teszi a reklámozást - egy kampányoló vállalat biztosabb lehet benne, hogy olyan személyek előtt jelenik meg a hirdetése, akik arra fogékonyabbak lehetnek. Megjegyezném: a vállalat számára e metódus hatékonysága természetesen függ az árarányoktól is.
3.) Időbeli kötetlenség - Konzekvensen előnynek tartom azt, hogy az interneten a kapcsolódás idejétől függetlenül el tudják érni a potenciális fogyasztót a fenti technikával kiválasztott hirdetések. Ismert emberi erőforrás-menedzsmenttel is kapcsolatos tendencia, hogy növekszik a rugalmas munkaidőben dolgozók aránya. A TV-s hirdetések tekintetében ez káoszt szülhet: míg eddig biztosak lehettünk abban, hogy a dolgozó korosztályok nagy része este 7-8 fele fogják bekapcsolni a TV-t, ezután már jóval elszórtabban fognak a magasabb nézettségű időszakok elhelyezkedni.
Az interneten marketingelők ezzel ellentétben biztosak lehetnek abban, hogyha jó weblapon hirdetnek, akkor az ott megtalálható célcsoportok tagjaihoz időben rugalmas módon el fognak jutni hirdetéseik.
4.) Öngerjesztés - A szociális web-közösségek robbanásával és a web 2.0-es eszközöket alkalmazó webshopping megjelenésével megjelenő tendenciára szerintem ez a szó illik a legjobban (kreatív, nemde? -_-"). Egyes reklámkampányokat a közösségek ötletesnek, illetve általános értelemben jónak tarthatnak, és kommunikálják ezt egymás között. Egy kisebb csoport reklámokkal való megérintése, megfogása eredményezhet egy jóval nagyobb vásárló-növekedést ezen az úton. A másik oldal, avagy a negatívan értékelt reklámok megosztása jóval gyengébb; véleményem szerint mindenképpen meg fogja érni a vállalatoknak, hogy éljenek az internet által nyújtott interaktív reklámeszközökkel. Ilyenek például a flash-alapú interaktív reklámok, melyek könnyebben megfogják a fiatalabb korcsoportokat.
A TV-nek ezzel szemben fix reklámformája van, amely semmi különösebben "érdekeset" nem tartalmazhat az internetes reklámtechnikával szemben. Az egyoldalúság megmarad: úgy érzi a potenciális fogyasztó, hogy egy olyasvalamit néz meg, aminek a célközönségében ő csak egy csepp. Az interneten szintén ez lehet a helyzet, viszont a különböző technikákkal el lehet ezt feledtetni a böngészővel. Ergo: túlságosan kőbevésett a TV-s reklámok stílusa, és ettől nem szabadulhatnak.
Dióhéjban szerintem ezek azok a pontok, amelyek a TV-s marketing bukását fogják eredményezni a következő évtizedekben. Köszönöm, hogy végigolvastátok!
Kellemes hétvégét Kollégák :)