Adatok
lollapauza
0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A diákhitelt néhány éve azért vezették be, hogy a hallgatók e kedvezményes konstrukcióval támogatni tudják felsőfokú tanulmányaik végzését.Mi a véleménye a diákhitel intézményéről?Inspirációként: http://www.diakhitel.hu/ ;…..
Egy új zenei CD megjelenése együtt jár népszerűsítő (világkörüli) koncertturnéval. Az egyes helyszíneken, pl. a Papp László Budapest Sportarénában, a produkció sikere megkövetel-e standardizálható esemény-logisztikai tevékenységeket (event-logistics)? Avagy ahány művész…..
Az internet terjedésével lehetővé válik az otthonról végezhető távmunka, ami nem követeli meg egy adott feladaton dolgozó érintettek személyes együttműködését ill. ismeretségét. Milyen előnyei és hátrányai lehetnek az internetre alapozott otthoni távmunkának? Szívesen…..
Mit gondol, hogyan lehet értékes és kapós munkavállalóvá válni az egyetemi évek során? A tanulmányokra vagy a vállatoknál megszerezhető gyakorlati tapasztalatok megszerzésére kell-e koncentrálni? Hazai vagy külföldi elhelyezkedési lehetőséget érdemes-e szem előtt…..
Milyen marketing megoldásokkal változtatható egy ország imázsa? Mi legyen a célja és kihez szóljon egy Magyarország imázsát formálni akaró országimázs film?http://www.gondola.hu/cikkek/68499http://www.origo.hu/utazas/20100604-egzotikus-utazas-izland-orszagimazs.htmlKedves…..
Milyen érvek szólnak a külföldön folytatott egyetemi tanulmányok mellett, és milyenek ellene? Gondolkodik-e abban, hogy külföldön folytat tanulmányokat? Inspirációként: http://atv.hu/kulfold/20100622_erasmus_osztondij_ketmillio_europai_fiatal_tanult_kulfoldon;…..
Véleménye szerint mi a közös a sportversenyekben és a gazdasági versenyben? Miben térnek el egymástól? Inspirálásként: http://www2.szie.hu/ujsag/v_13/23.html ; http://www.gvh.hu/gvh/alpha?do=2&st=1&pg=54&m5_doc=2349&m17_act=1 ;…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A magyar felsőoktatás nemzetközi viszonylatban az egyik legtámogatottabb. Míg számos országban, például az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában vagy mondjuk Spanyolországban az államilag támogatott képzés nem is létezik, addig kis országunkban az állam jelentős összeget öl bele az oktatásba. Hogy ezek mellett még az egyik legkedvezőbb feltételű diákhitel-konstrukciót is kapjuk, az csak hab a tortán. Ám itt felmerül a kérdés: valóban szükséges-e nekünk ennyi felsőfokú tanulmányait végző hallgató támogatása? Hiszen a diplomás munkanélküliség aránya egyre inkább növekedik, megfelelően képzett szakmunkásból pedig hiány van ... Véleményem szerint a diákhitel felvételi követelményeinek szigorításával (mint pl.:államilag finanszírozott képzés esetén maradna a kedvezményes kamat, szociális szempontok előtérbe helyezése, csak bizonyos szakok esetén lehetne igényelni) egyrészt csökkenthetnénk a nem megfelelő célra igénybe vevők számát, másrészt részben megoldaná a túlképzési problémát, hiszem ha csak egyes szakokra és meghatározott rétegnek lehetne kedvezményesen igénybe venni, akkor a kimaradt szakok esetén várható lenne a jelentkezés csökkenése, és biztosak lehetnénk abban, hogy a hiteleket megerőltetés nélkül vissza tudnák fizetni.
Emellett célszerűnek tartanám az igénylés menetének leegyszerűsítését, hogy ne a hitelfelvételhez szükséges bürokrácia nehezítse meg az igénybevétel folyamatát. És ne felejtsük el megjegyezni, hogy még így is vezető helyet foglalna el a magyar felsőoktatás támogatottsága!