Adatok
Hofi12
0 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
kezdeném úgy, mint tegnap... ISZONYAT KÖSZI! ott volt zsuzsi, viktor, brízi, dávid, vica, szabópeti, bia, matyi, nona, anna, andi, bubszi, simi, roli és vityaka. fú... háromnegyed hétkor taliztunk brízivel. kaptam tőle egy szilvapáleszt. úgy érzem finom lesz. sétálgattunk kicsit meg…..
Hofi12
2011.04.30 13:59:08
imádom a kecskepörköltet.
Nemzetközi cégek és ismert üzletemberek, politikusok és cégek off-shore pénzügyeit hozza nyilvánosságra egy svájci bankártól kapott információk révén a WikiLeaks. Ön szerint mennyire szabad/kell tisztelni a banktitkot? Van-e joga egy országnak, szervezetnek ilyen információkat…..
Hofi12
2011.04.13 19:09:03
@tkazmer: Jogos, köszi:)
A nagy többség egyértelműen támogatja a dohányzás betiltását a vendéglátóhelyeken. Heti szavazás-összesítőnk. (Karikatúra: J.D. Crowe) Hétvégi rovatunkban most azt nézzük meg, mit gondolnak olvasóink a dohányzástilalom kérdéséről, pontosabban arról, hogy még a zárt…..
Van az a gigantikus acélbálna (ezt a kifejezést egy sajtóközleményből vettem, nem én találtam ki sajnos) a pesti Duna-parton, ami majd egy kulturális- és bevásárlóközpont lesz, ha elkészül, és amiről rengeteg pletykát és találgatást lehet olvasni a sajtóban,…..
Hofi12
2011.01.29 11:20:48
Mik a sikeres innováció feltételei Magyarországon? Mondjon egy példát! Inspirációként: http://index.hu/tudomany/2010/08/12/rubik/; http://www.youtube.com/watch?v=pjzGumEP0EQ; http://www.vg.hu/vallalatok/vg_online/vallalatok_-_belfold/071009_kurt_191415;…..
Hofi12
2010.11.10 00:48:25
@cantera: Elég átfogó képet alkottál, amihez nehéz sok mindent hozzá tenni. Dobálózhatunk ugyanakkor számokkal. Vitatkozhatunk, hogy a magyar költségvetés elégséges részét fordítják-e innovációra (nyilvánvalóan nem), de ez világszinten eléggé lényegtelen kérdés. Anyagi téren semmiképpen nem kelhetünk versenyre az USA-val, Németországgal stb. Ha kutatóink itt maradnak, az nagyrészt emocionális döntés. Az anyagi források elosztásának módját lehetne esetleg megvizsgálni. Nem lehet-e hatékonyabbá tenni? Mi a cél? A területek azonos szinten tartása? Véleményem szerint a kiemelkedő magyarországi iparágakhoz tartozó kutatások pl gyógyszeripar magasabbszintű támogatására van szükség. Keressük meg ezen iparágakat, kapjanak kiemelt mennyiségű pénzt, de hogy a másik legfontosabb dolgot, a szellemi tőkét is mellétehessük, ahhoz szükség lenne oktatási reformra is. Meg kell próbálni vonzóbbá tenni az adott képzéseket nyújtó iskolákat, karokat.
Másfelől nézve pedig mivel Európa is lemaradóban van ilyen téren, nem várhatunk csodákat. És amíg gazdasági téren a tabella hátsó régióiban cammogunk, addig főleg nem. Persze, valamilyen szinten ez a tyúk-tojás kérdésre hasonlít. Az innováció-fejlesztéshez van szükség a stabil gazdaságra, vagy pedig fordítva? Mi a véleményetek erről a kérdésről?
Másfelől nézve pedig mivel Európa is lemaradóban van ilyen téren, nem várhatunk csodákat. És amíg gazdasági téren a tabella hátsó régióiban cammogunk, addig főleg nem. Persze, valamilyen szinten ez a tyúk-tojás kérdésre hasonlít. Az innováció-fejlesztéshez van szükség a stabil gazdaságra, vagy pedig fordítva? Mi a véleményetek erről a kérdésről?
Hofi12
2010.11.10 16:48:46
@cantera:
Az alapkutatások kérdésében teljesen egyetértek, de itt is kérdés, hogy valamilyen szintű megléte nélkül van-e esélyünk megfelelő minőségű továbblépésre. Mintahogy nagy kérdés az is, hogy a források pár területre való koncentrálása milyen akadályokba ütközne. Kicsit hasonlít a kérdés nekem a magyar sporttámogatásra. Állandóan folyik a vita, hogy mi alapján érdemes elosztani a forrásokat. Nyilvánvalóan ezeknek a forrásáthelyezéseknek mindig vannak győztesei és vesztesei.
Amit még említettem, az oktatás kérdése. Én megértem, hogy valaki miért nem akar kémia szakra járni (de igazán megértem:)), ám pontos számadatok és statisztikák ismerete nélkül is úgy gondolom, hogy szükség lenne a magyar diákok kutatásorientáltságát fokozni. Természetesen ez n csak a kémia és természettudományok terén észlelhető, de mégis úgy gondolom, hogy ez az egyik legjobb elmaradott terület.
Az alapkutatások kérdésében teljesen egyetértek, de itt is kérdés, hogy valamilyen szintű megléte nélkül van-e esélyünk megfelelő minőségű továbblépésre. Mintahogy nagy kérdés az is, hogy a források pár területre való koncentrálása milyen akadályokba ütközne. Kicsit hasonlít a kérdés nekem a magyar sporttámogatásra. Állandóan folyik a vita, hogy mi alapján érdemes elosztani a forrásokat. Nyilvánvalóan ezeknek a forrásáthelyezéseknek mindig vannak győztesei és vesztesei.
Amit még említettem, az oktatás kérdése. Én megértem, hogy valaki miért nem akar kémia szakra járni (de igazán megértem:)), ám pontos számadatok és statisztikák ismerete nélkül is úgy gondolom, hogy szükség lenne a magyar diákok kutatásorientáltságát fokozni. Természetesen ez n csak a kémia és természettudományok terén észlelhető, de mégis úgy gondolom, hogy ez az egyik legjobb elmaradott terület.
Az innovációt a fogyasztói igények magasabb szintű kielégítéseként határoztuk meg. Ez hogyan egyeztethető össze a tartós fogyasztási cikkek (pl. tv, mosogatógép, hifi-torony) körében néhány éve megfigyelt „beépített avulással”, miszerint a termékek rövidebb…..
Hofi12
2010.11.10 17:05:48
@tkazmer: Nézzük először is a számítógépes állításod, teljesen igaz, hogy olcsóbbak mint 10 éve, persze. A vattacukor is olcsóbb lett, miután elvesztette az újdonság értékét, meg miután 3 helyett 8 helyen lehetett vattacukrot kapni ráadásul legalább 13 féle ízben az addigi 2 helyett. Ráadásul hasonlítsd össze az akkori és mostani csúcsmodellek árát, (persze ahogy írtad inflációt és minden egyebet figyelembe véve) nem biztos, hogy ennyire egyértelmű a változás.
A másik részre, hogy a Boschtól vesz, igaz, aztán legközelebb meg a Siemenstől. És nem kell ehhez az általad emlegetett iparági kartell. Mert akinek meg a Siemense romlott el, az majd megveszi a Boscht. Jó, persze ezt csak egy bizonyos szintig lehet csinálni, dehát tudják ezt a gyártók is. Szerintem az egész mint leírtam az első hsz-omban, a folyamatos piacteremtésre megy ki, amire pedig a technológiai fejlődés hihetetlen sebességére van szükség. Ezt pedig te is alátámasztottad: "persze, hogy a drágább újat, hiszen az olcsó régi már nem kapható"
Vegyük, hogy az árak alakulásában igazad van, de árréscsökkenésről biztosan nem beszélhetünk, hiszen nyilván a termék előállítási költségei is változnak, az ott lezajló innováció miatt.
A másik részre, hogy a Boschtól vesz, igaz, aztán legközelebb meg a Siemenstől. És nem kell ehhez az általad emlegetett iparági kartell. Mert akinek meg a Siemense romlott el, az majd megveszi a Boscht. Jó, persze ezt csak egy bizonyos szintig lehet csinálni, dehát tudják ezt a gyártók is. Szerintem az egész mint leírtam az első hsz-omban, a folyamatos piacteremtésre megy ki, amire pedig a technológiai fejlődés hihetetlen sebességére van szükség. Ezt pedig te is alátámasztottad: "persze, hogy a drágább újat, hiszen az olcsó régi már nem kapható"
Vegyük, hogy az árak alakulásában igazad van, de árréscsökkenésről biztosan nem beszélhetünk, hiszen nyilván a termék előállítási költségei is változnak, az ott lezajló innováció miatt.
Hofi12
2010.11.10 19:25:39
@tkazmer:
Nem teljesen "dehogynem", hiszen a Bosch strapabíró vasalója feltehetőleg nem lesz közvetlen versenytársa a Siemens vasalójának. Egyáltalán nem biztos, hogy ugyanaz az árkategória, és még a megcélzott fogyasztói réteg sem feltétlenül. Előfordulhat, sőt gyanítom elő is fordul, hogy a Bosch gyárt a Siemensével versengő olcsóbb-gyengébb vasalót is. Ha pedig mégis közvetlen versenytárs, akkor ez pompás példája a versenyelőnynek
Nem teljesen "dehogynem", hiszen a Bosch strapabíró vasalója feltehetőleg nem lesz közvetlen versenytársa a Siemens vasalójának. Egyáltalán nem biztos, hogy ugyanaz az árkategória, és még a megcélzott fogyasztói réteg sem feltétlenül. Előfordulhat, sőt gyanítom elő is fordul, hogy a Bosch gyárt a Siemensével versengő olcsóbb-gyengébb vasalót is. Ha pedig mégis közvetlen versenytárs, akkor ez pompás példája a versenyelőnynek
Hofi12
2010.11.10 01:05:31
Hogyan határozná meg a BKV termékét? Mi jellemzi a BKV értékláncát? Fogyasztóként hol lát javítási lehetőséget az értéklánc tevékenységeiben? Inspirációként: http://www.bkv.hu/hu/tarsasag_tortenete/a_bkv_tortenete_1_resz;…..
Hofi12
2010.10.21 17:01:29
@mrc6: Neked reagálok, mert te vetetted fel először, de igazából mindenkinek szól. Lehet szidni a BKV-t és a budapesti tömegközlekedés színvonalát illetve árait. Én Békéscsabától 20 km-re lakom és Bcs-ra jártam középiskolába így a helyközi és a vidéki helyi közlekedési viszonyokkal igen közelről találkoztam. Nézzük csak azt az árérték arányt... Egy budapesti havi felnőtt bérlet ára megközelítőleg 10000 Ft, ez ránézésre soknak látszik, de képzeljétek a Körös Volánnál a 20-25km-es felnőtt buszbérlet ára kb. havi 16.000 Ft. Ezzel a bérlettel egy vonalon közlekedhetsz oda-vissza. A BKV bérlet pedig nyilván összvonalas. Békéscsaba (nem egy világváros...) egyik végéről a másikra tömegközlekedéssel eljutni kizárólag legalább egy átszállással lehet, egy jegy ára 280 Ft, amely idén májustól egy órányi utazásra jogosít - a vonaljegy azt hiszem megszűnt. Ennek segítségével a város egyik végéről a másikra való jutáshoz legalább 50 perc szükséges. Ennyi idő alatt Bp-en is átjuthat az ember a városon. Ez azért elgondolkodtató szerintem. Mint ahogy az is, hogy a helyi járatok óránként maximum 3 alkalommal közlekednek, bár ez nyilván pontos számítások után van az igényekhez igazítva. Csakhogy ennek tükrében az 1475 Ft-os diákbérlet ár (Bp, mint tudjátok gondolom 3850) nem mondható alacsonynak.
Az eredeti kérdésre válaszolva: A BKV-nak monopol-helyzet ide vagy oda szüksége lenne valamiféle marketingre. Az emberek ugyanis nem könnyen felejtik el a botrányokat. (Hagyó-ügy, metrókocsik visszaküldése, 4-es metró). Igaz ezek szerintem összefüggenek. Politikai beállítottságtól teljesen függetlenül a városvezetésben végbemenő vérfrissités akár segíthet is a dolgon. Szóval szükség lenne marketingre, bár naivan mondhatnám, hogy elég lenne csak elkerülni a botrányokat. A szolgáltatások ár-érték arányát pedig igencsak elkerülhetőnek tartom.
Az eredeti kérdésre válaszolva: A BKV-nak monopol-helyzet ide vagy oda szüksége lenne valamiféle marketingre. Az emberek ugyanis nem könnyen felejtik el a botrányokat. (Hagyó-ügy, metrókocsik visszaküldése, 4-es metró). Igaz ezek szerintem összefüggenek. Politikai beállítottságtól teljesen függetlenül a városvezetésben végbemenő vérfrissités akár segíthet is a dolgon. Szóval szükség lenne marketingre, bár naivan mondhatnám, hogy elég lenne csak elkerülni a botrányokat. A szolgáltatások ár-érték arányát pedig igencsak elkerülhetőnek tartom.
Hofi12
2010.10.21 17:02:02
Hofi12
2010.10.21 17:03:26
Mondjon maximum három olyan területet, ahol az adófizetői pénzekért cserébe az állami szerepvállalást elengedhetetlennek tartja! Indokolja választását! Inspirációként: http://www.youtube.com/user/Ertekter#p/u/0/E01M-YDG-6Q;…..
Milyen kiváló magyar termékeket ismer? Hogyan segítené elő, hogy ezek a magyar termékek nagyobb súlyt kapjanak a hazai piacon? Inspirálásként: http://www.youtube.com/watch?v=ZvIbhbE2CTo és http://tudatosvasarlo.hu/cikk/%E2%80%9Emagyar-termek%E2%80%9D-cimkek Kedves Hallgatók!Nagyon…..
Hofi12
2010.10.05 23:02:41
@kittiha: Tetszik nekem ez a vélemény. Az információáramlás meggyorsítása/ minőségének javítása valóban segítséget nyújtana, ami csökkenthetné a magyar vállalatok költségét, amivel versenyképesebb árakat szabhatnának meg termékeiknek. Jó kérdés persze, hogy ez mennyire megvalósítható, és az is, hogy ezt az állam feladatai közé sorolhatjuk-e. Véleményem szerint civil kezdeményezésre elindított (tovább)képzésekkel is megoldható lenne a dolog. Persze fel kell mérni az alternatív költségeket, megéri-e elkezdeni. A képzettebb munkaerő nem visz-e el további súlyos forintokat. Sok a kérdés, de az alapötlet nekem tetszik, ha ez számít valamit :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz