Adatok
lapátkaszát
0 bejegyzést írt és 60 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Azért az nonszensz, hogy az év első rendelésén máris az év első bunkóságával kellett szembesülnöm. Talán egy vaskos borítékkal kellett volna kezdenem, akkor más bánásban részesülök?
Tisztelt Praxis!
Az év első rendelése a háziorvosomnál emlékezetesre sikerült,…..
lapátkaszát
2014.01.03 19:24:29
@tanamiram: ""Tényleg, hol lehet bepanaszolni? Megérdemelné."" Megérdemelné, de tök felesleges!Senki nem ellenőrzi őket, majd elküldenek a búsba, mint engem. Én ugyanis leírtam a főigazgatónak, hogy a vérnyomásmérőt befőző gumival kívánták a karomhoz rögzíteni 24 órára, amiért is visszautasítottam. Kaptam a pofámra! Írásban.
lapátkaszát
2014.01.03 19:28:43
@Foltos Gatya: "Kussolós,jobbágy nemzet" Ha nem kussolsz akkor sincs semmi. Panaszkodás, beírás, levelezgetés nem számít. Megoldás lehet, hogy este megvárod és megrángatod a grabancát, node megéri?
Naugye:))
Naugye:))
Gazdaságpolitika - Dörnyei József
Politikai alapismeretek - Kapitalizmus és Szocializmus
2012.05.24 16:05:00
A Kapitalizmus és a Szocializmus is a piacgazdaságra épül. A különbség a kettő rendszer között annyi, hogy a kapitalizmusban a javak elsősorban azt illetik, aki megtermelte, a szocializmusban pedig a javakból az, aki megtermelte a lehető legkevesebbet kapja meg.
Alapvetően másképpen…..
Eléggé elterjedt nézet a kapitalizmusnak felróni a társadalomban jelenlévő problémák jelentős részét. Kétségtelen, hogy ennek a rendszernek is vannak hátulütői, de korántsem ez az oka sok rossznak, hanem ellenkezőleg, ezen problémák túlnyomó részben pont a kapitalizmus…..
Gazdaságpolitika - Dörnyei József
Gazdaság - Megvesz az állam egy közműcéget - hatások
2013.10.25 10:35:35
Németh Lászlóné - Nemzeti fejlesztési miniszter nyilatkozta, hogy év végéig megvásárol az állam minimum egy közműcéget.
Az még nem publikus vagy nem eldöntött, hogy pontosan melyiket, de igazából nem is lényeges.
Az első hatás az, hogy az államadósság nőni fog. Az…..
Több mint egy másfél héttel a döntés után - amit a Fidesz-frakció látatlanban is támogatott - még mindig nem tudjuk hogy akarja a kormány újra megmenteni a devizahiteleseket.
A lendület azonban mintha megtört volna. Majd ősszel lesz valami.
A Magyar Nemzet szerint csak a…..
FAM írása
"Támogasd a fennálló rendszert minden nap! Mocskold a gyengét, az elesettet! Okold a melóst, a környezetvédőt, fikázd a hajléktalant! Szólj be a nyugdíjasnak és a munkanélkülinek! Vedd bátran védelmedbe a menedzsert, a bankárt, a befektetőt! Emelj szót az erdők és…..
lapátkaszát
2013.06.17 00:26:19
@desw: ""Ez most egy nagyon hülye vicc, ugye?
Elméleted értelmében ugyanis csak EMELNI kellene a nyugdíjakat, és az majd felpörgeti a gazdaságot. Jajjj!!"" Te azzal számolsz, hogy az elvett nyugdíjakat valahogy visszaosztanák az aktívaknak. Én meg azzal, hogy nem. Mint már írtam, max.átneveznék a járuléknak nevezett részt valami másnak. Mint ahogy ezt már meg is tették a munkáltatói járulékkal.
Ha a nyugdíjcsökkentés ilyen jól jönne az aktívaknak, miért nem éreztünk semmit a közel 1 évi nyugdíjkifizetéseknek megfelelő nagyságú manyup pénz einstandolásakor?
Elméleted értelmében ugyanis csak EMELNI kellene a nyugdíjakat, és az majd felpörgeti a gazdaságot. Jajjj!!"" Te azzal számolsz, hogy az elvett nyugdíjakat valahogy visszaosztanák az aktívaknak. Én meg azzal, hogy nem. Mint már írtam, max.átneveznék a járuléknak nevezett részt valami másnak. Mint ahogy ezt már meg is tették a munkáltatói járulékkal.
Ha a nyugdíjcsökkentés ilyen jól jönne az aktívaknak, miért nem éreztünk semmit a közel 1 évi nyugdíjkifizetéseknek megfelelő nagyságú manyup pénz einstandolásakor?
lapátkaszát
2013.06.17 00:34:12
@desw: "" Az akkor 50 éves emberek most kb 75 évesek lehetnek, és jelenleg is a nyugdíjasok közel fele korhatár alatti, azaz 62 évesnél fiatalabb. "" Szerinted a korhatár alattiak jogellenesen veszik igénybe a nyugdíjat, vagy a politikusok azóta is ilyen törvényeket hoztak? Mert nekem meggyőződésem, hogy nem azon kéne elverni a port, akinek adott helyzetben nem volt más választása, hanem azon, aki nem talált ki ennél lényegesen jobb és olcsóbb megoldást. Ma MO-on mindenki súlyosan megfizet azért, ha valamit elqr. Ideje lenne ezt a politikusokra is kiterjeszteni.
lapátkaszát
2013.06.17 00:37:36
@desw: ""Mert ezt eltapsolta ez a barom banda MOL részvényre meg leírt egy csomó államkötvényt. "" Ugyanez a barom banda a TB kassza államosításakor 1998-ban a Posta bankot tőkésítette fel a nyugdíjpénzből. Reménykedsz, hogy harmadszori kassza ürítésből már adnának az aktívaknak is? Én nem.
A szörnyállam felfalja gyermekeit. Ákos, nemzedékének legjelesebbje, aki a Kossuth-díj és néhány zsíros állami megrendelés viszonzása gyanánt bármikor készséggel visszaveri a fényt a miniszterelnök környezetében - ha nem is személyes élmény alapján, de láthatóan -,…..
lapátkaszát
2013.05.31 00:34:54
@flugi_: Nehogy a Fidesz 2/3-ért a nyugdíjasokra kenjük a kakát!
Az elmúlt hetekben blogunkon több írást is közöltünk, amelyek részben vagy egészben a nyugdíjrendszerről, annak fenntarthatóságáról szóltak. A cikkek kapcsán a kommentekben kialakult vitát látván érdemes néhány dolgot közösen végiggondolni. Elöljáróban annyit: nem…..
lapátkaszát
2013.02.05 13:51:36
@kadarnepe: "A jelenlegi nyugdíjasok nyugdíja nem a semmiből teremtődik, nem egy angyalka hozza ide egy szép batyúban minden hónapban. Ehhez az aktívaktól kell elvonni, még pedig annyit, hogy az aktívak belerokkannak, és a gazdaság is a földbe áll. Ennek hatására nem költünk pl. oktatásra (mi lesz a gyerekeinkkel?), döglődik a gazdaság, nő az elvándorlás. A most aktívaknak pedig nem egyszerűen kevesebb lesz a nyugdíja, hanem könnyen lehet, hogy a jelenlegi átlag felét vagy harmadát fogjuk majd csak kapni. Ez igazságos? A jelenlegi elvonási szint és leépülő szolgáltatások mellett miként öngondoskodj? "
A magas adókról annyit, hogy magam is csodálkoztam amikor a 90-es évek adótáblázatára kerestem. Akkor ugyanis a legalacsonyabb adókulcs ( szja) is magasabb volt a mainál, a felső szint pedig 50%. Nem volt kevesebb az egyéb elvonás sem, egy munkáltató, ha mindent kifizetett az alkalmazottja után akkor a bttó bér 43%-a ment a közösbe.
És akkor ezt még ki tudta fizetni az aki dolgozott. Tehát máshol kell keresni a mai gazdasági állapotok okát és nem az elosztásban.
Gondolkodjunk már!
Ha egy családban kevés a jövedelem és ezt úgy akarom megoldani, hogy a nagyitól elveszem az ebédet és azt odaadom Pistikének valójában nem oldottam meg semmit. Azért nem, mert jövőre Pistikétől is el kell vennem az ebédje felét.
Persze fordítva sem a megoldás felé haladok!
A valódi okokat kellene feltárni!
Ha ugyanis igaz lenne, hogy a nyugdíjak csökkentésével be lehet indítani a gazdaságot azt éppen a manyup pénzzel lehetett volna, hiszen az 13 éves megtakarítás eredménye. 13 évig a befizetendő járulék 25%-át tettük a manyupba.
Kérdezem, mi lett jobb attól, hogy a pénzt elvették? Beindult a gazdaság?
Akkor?
Az sem megoldás, ha a felsőoktatásból pláne a gyerekektől vonjuk el a pénzt!
A magas adókról annyit, hogy magam is csodálkoztam amikor a 90-es évek adótáblázatára kerestem. Akkor ugyanis a legalacsonyabb adókulcs ( szja) is magasabb volt a mainál, a felső szint pedig 50%. Nem volt kevesebb az egyéb elvonás sem, egy munkáltató, ha mindent kifizetett az alkalmazottja után akkor a bttó bér 43%-a ment a közösbe.
És akkor ezt még ki tudta fizetni az aki dolgozott. Tehát máshol kell keresni a mai gazdasági állapotok okát és nem az elosztásban.
Gondolkodjunk már!
Ha egy családban kevés a jövedelem és ezt úgy akarom megoldani, hogy a nagyitól elveszem az ebédet és azt odaadom Pistikének valójában nem oldottam meg semmit. Azért nem, mert jövőre Pistikétől is el kell vennem az ebédje felét.
Persze fordítva sem a megoldás felé haladok!
A valódi okokat kellene feltárni!
Ha ugyanis igaz lenne, hogy a nyugdíjak csökkentésével be lehet indítani a gazdaságot azt éppen a manyup pénzzel lehetett volna, hiszen az 13 éves megtakarítás eredménye. 13 évig a befizetendő járulék 25%-át tettük a manyupba.
Kérdezem, mi lett jobb attól, hogy a pénzt elvették? Beindult a gazdaság?
Akkor?
Az sem megoldás, ha a felsőoktatásból pláne a gyerekektől vonjuk el a pénzt!
lapátkaszát
2013.02.05 16:20:53
@KovA: "Hamiskártyabarlang kapitalizmus zajlik pénzzel játszadoznak de az emberek élete a tét.
Botrányos az egész. "
Pont erről beszéltem!
A lustaságot meg lehetne oldani pl. kötelező munkával. De a tőkések érdekei sérülnének, mert 3%-os munkanélküliség esetén nem lehetne 4 órára bejelenteni az alkalmazottat és 10 órát lehúzatni vele.
A kérdés az, meg tudja-e a társadalom oldani ezt a problémát vagy nem. Mert a politikusok valamiért nem érdekeltek ebben!
Még, ha anyagi érdekük is fűződik hozzá, neked nem furcsa, hogy 23 év alatt egyetlen politikus sem volt amelyik ezt felismerve lépéseket tett volna a megoldás érdekében?
Botrányos az egész. "
Pont erről beszéltem!
A lustaságot meg lehetne oldani pl. kötelező munkával. De a tőkések érdekei sérülnének, mert 3%-os munkanélküliség esetén nem lehetne 4 órára bejelenteni az alkalmazottat és 10 órát lehúzatni vele.
A kérdés az, meg tudja-e a társadalom oldani ezt a problémát vagy nem. Mert a politikusok valamiért nem érdekeltek ebben!
Még, ha anyagi érdekük is fűződik hozzá, neked nem furcsa, hogy 23 év alatt egyetlen politikus sem volt amelyik ezt felismerve lépéseket tett volna a megoldás érdekében?
Van valami diszkrét bája Gyurcsány Ferenc helyszínválasztásainak. Ott van Bukovics kolléga örök kedvence, az Avas; nap mint nap tekinthetjük meg a különböző értelmetlen és lehangoló helyszíneket, ahol a szebb napokat is megélt volt miniszterelnök megfordul. Győr Avasa a Marcal…..
Drága Miniszterelnök úr, kedves Viktor, nem is tudom, hogyan fogjak bele. Fájó szívvel, így a nyilvánosság előtt kell bejelentenem, hogy szakítok veled, hogy kilépek ebből a kapcsolatból, amiről eddig senkinek nem beszéltem, amiről eddig magam sem tudtam. Hála Istennek! OVI, ha…..
lapátkaszát
2012.11.10 22:47:04
@G.I.J.:
"Azért ennek a transzcendenciának volt ám valamicske előélete is!
2006 március 27-én Pitti Katalinnal készült egy riport a Ceglédi Kék Újságban. Íme egy kicsiny részlete:"
Kb ugyanebben az időben Császár Angéla egy rádió által is közvetített Fidesz gyűlésen feltette a kérdést: Jézust vagy Barabást? Majd megkérte a hallgatóságot: Ne Barabást válasszátok.
Számomra utóbb derült ki, ez egy választási naggyűlés volt.
A jelenség tehát majd 6 éve ismert, az okot kéne vizsgálni.
Az ok pedig: egy Istenkirályt soha nem lehet leváltani.
"Azért ennek a transzcendenciának volt ám valamicske előélete is!
2006 március 27-én Pitti Katalinnal készült egy riport a Ceglédi Kék Újságban. Íme egy kicsiny részlete:"
Kb ugyanebben az időben Császár Angéla egy rádió által is közvetített Fidesz gyűlésen feltette a kérdést: Jézust vagy Barabást? Majd megkérte a hallgatóságot: Ne Barabást válasszátok.
Számomra utóbb derült ki, ez egy választási naggyűlés volt.
A jelenség tehát majd 6 éve ismert, az okot kéne vizsgálni.
Az ok pedig: egy Istenkirályt soha nem lehet leváltani.
A Fidesz és az MSZP társadalmi újraelosztást érintő elképzelései ismeretében, nehezítve mindezt az utóbbi párt minap nyilvánosságra került szavazatmaximáló stratégiájával is, súlyosan felmerül a kérdés: mik közül is lehet választani? A kérdésfeltevést itt egy kicsit…..
lapátkaszát
2012.09.20 02:49:52
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
"mondom, idiota az a huszszoros szam, valojaban otszoros sincsen, csak inflacio nelkul
de meg egyszer akkor 3.60 volt a kenyer ma meg 180, akkor miert nem kenyeregyenertekben szamolunk? akkor csokkent :)))"
Nézd meg inbkább a rezsiköltség emelkedését vagy a benzint.
De az államadósság ötszörös emelkedése sem lenne elfogadható, hiszen eladtuk a közösségi vagyont,a reálbér a 70-es évek szintjén,beruházás egyenlő a nullával, miközben az államadósság jelentősen növekedett.
Ha se nem fejlesztésre, se nem életszinvonal növelésre költöttük a pénzt akkor hol van?
"mondom, idiota az a huszszoros szam, valojaban otszoros sincsen, csak inflacio nelkul
de meg egyszer akkor 3.60 volt a kenyer ma meg 180, akkor miert nem kenyeregyenertekben szamolunk? akkor csokkent :)))"
Nézd meg inbkább a rezsiköltség emelkedését vagy a benzint.
De az államadósság ötszörös emelkedése sem lenne elfogadható, hiszen eladtuk a közösségi vagyont,a reálbér a 70-es évek szintjén,beruházás egyenlő a nullával, miközben az államadósság jelentősen növekedett.
Ha se nem fejlesztésre, se nem életszinvonal növelésre költöttük a pénzt akkor hol van?
lapátkaszát
2012.09.20 03:16:26
@GabikA: "a nyuggerkassza jelenleg 450MRD-os minuszban van, az allam az adonkbol potol be."
Mit jelent ez?
2500 MRD-ot a munkaképesek FELE fizeti, mert a másik fele vagy nem dolgozik, vagy feketén,szürkén dolgozik.
Azt is jelenti, hogy ha mindenki dolgozna vagy jogszerűen dolgozna, akkor ugyanilyen elvonás mellett 5.000 MRD lenne a nyugdíjkassza bevétele.
De a nyugdíjkaszába elég csak 3000 milliárd!
Azaz akkor elég lenne, ha a mai járuléknak csak a 60%-át fizetnénk.
Ja, hogy a vállalkozók szeretik a szürke, fekete foglalkoztatást?
Munkahely meg nincs, így még, ha akarna sem tudna dolgozni akinek most nincs semmilyen munkája?
Okos következtetés ebből azt levonni, hogy akkor csökkentsük a nyugdíjakat? Logikus következtetés?
És ha csökkentenék a nyugdíjakat mondjuk 20%-kal, akkor vajon kevesebb járulékot kéne fizetni?
Most, hogy a manyupot lenyulták ( durván 1 éves nyugdíjkifizetésnek megfelelő összeg!!!) csökkent a járulékfizetés?
Az enyém nem.
A tiéd?
Mit jelent ez?
2500 MRD-ot a munkaképesek FELE fizeti, mert a másik fele vagy nem dolgozik, vagy feketén,szürkén dolgozik.
Azt is jelenti, hogy ha mindenki dolgozna vagy jogszerűen dolgozna, akkor ugyanilyen elvonás mellett 5.000 MRD lenne a nyugdíjkassza bevétele.
De a nyugdíjkaszába elég csak 3000 milliárd!
Azaz akkor elég lenne, ha a mai járuléknak csak a 60%-át fizetnénk.
Ja, hogy a vállalkozók szeretik a szürke, fekete foglalkoztatást?
Munkahely meg nincs, így még, ha akarna sem tudna dolgozni akinek most nincs semmilyen munkája?
Okos következtetés ebből azt levonni, hogy akkor csökkentsük a nyugdíjakat? Logikus következtetés?
És ha csökkentenék a nyugdíjakat mondjuk 20%-kal, akkor vajon kevesebb járulékot kéne fizetni?
Most, hogy a manyupot lenyulták ( durván 1 éves nyugdíjkifizetésnek megfelelő összeg!!!) csökkent a járulékfizetés?
Az enyém nem.
A tiéd?
lapátkaszát
2012.09.20 19:59:02
@timargabor:
"minden megoldás érdekel :-) Hangulatot nem szívesen keltek, ha ez jön le belőle, akkor elnézést; egyszerűen ezen a ponton lehetett a legjobban megfogni a fideszmszp újraelosztási nézetei mögötti - pillanatnyi politikai érdekek által motivált - azonosságot és a lényegi választási lehetőség hiányát.""
Bocs, de ha a politikai alternatíva miatt hoztad példaként a nyugdíjasokat akkor nagyon mellé nyúltál.
Ugyanis egyy olyan számú csoportról van szó amellyel mindenképpen számolni kell minden pártnak.
Ráadásul bármekkora nyugdíjellenes hanbulat kelt itt, ha végiggondolod be kell látnod, hogy még mindíg ez a jelenlegi megoldás a legjobb, ugyanis:
- a nyugdíjasok lelövésével csak addig lehet számolni, míg saját szüleink nem következnének. Tehát a számukon változtatni nem lehet.
- az átlagnyugdíj 100 ezer körüli összeg. Ez olyan kevés, hogy csökkentés esetén már ma is a családnak kell a zsebébe nyúlnia, mondjuk, ha drágább gyógyszer kell. Ha ezt lecsökkented 70 ezerre, akkor minden családnak ki kell egészíteni a nyugdíjakat saját nyugdíjasai tekintetében hiszen csak a rezsi 50 ezer körül jár már.
Tehát az aktívakat terheled vele.
- mondhatnánk, ha a rezsi ilyen sok, akkor költözzön össze a család a nyugdíjasaival. Csak átlagcsalád 2 szobás lakásban él 2 gyerekkel, nem lenne olyan jó még 2 öreget betenni a gyerekekhez vgy a szülőkhöz.
De ezzel is az aktívakat terhelnénk, az megállapítható.És most még nem is cizellálom olyannal, hogy anyunak az apukája, apunak az anyukája él egyedül, tehát őket összezárni is necces. De ha már elkezdtem a cizellálást, akkor a nagyi vidéki házát sem lehet most eladni még olcsón sem.
- és jöjjenek a kivételek, mert ez a legérdekesebb! A gyerekek maguk is munkanélküliek, vagy egyik munkanélküli csak a házaspárok közül. Eddig őket segítette a nagyi, most nekik kéne, csak ugye a saját gyerekeik rovására. Van olyan idős ember akinek nincs gyereke. Velük mi legyen?
A lényeg azonban: ez a társadalmi réteg mindenképpen komoly befolyásoló tényező, akkor is, ha nem választhatnának. Hiába mondaná bármely párt, hogy őket nem érdekli a nyugdíjasok sorsa, mert a saját gyerekeit érdekli, és ha érdekli akkor a saját konfortját, bevételét, plussz munkáját, törődését, kell odaadnia némi járulékcsökkentés fejében.
De ha már a nyugdíjasokat hoztad példaként, engem érdekelne, hogyan oldaná, oldhatná ezt meg egy olyan párt, amely alternatívát mutat.
Te hogy gondolod ezt?
"minden megoldás érdekel :-) Hangulatot nem szívesen keltek, ha ez jön le belőle, akkor elnézést; egyszerűen ezen a ponton lehetett a legjobban megfogni a fideszmszp újraelosztási nézetei mögötti - pillanatnyi politikai érdekek által motivált - azonosságot és a lényegi választási lehetőség hiányát.""
Bocs, de ha a politikai alternatíva miatt hoztad példaként a nyugdíjasokat akkor nagyon mellé nyúltál.
Ugyanis egyy olyan számú csoportról van szó amellyel mindenképpen számolni kell minden pártnak.
Ráadásul bármekkora nyugdíjellenes hanbulat kelt itt, ha végiggondolod be kell látnod, hogy még mindíg ez a jelenlegi megoldás a legjobb, ugyanis:
- a nyugdíjasok lelövésével csak addig lehet számolni, míg saját szüleink nem következnének. Tehát a számukon változtatni nem lehet.
- az átlagnyugdíj 100 ezer körüli összeg. Ez olyan kevés, hogy csökkentés esetén már ma is a családnak kell a zsebébe nyúlnia, mondjuk, ha drágább gyógyszer kell. Ha ezt lecsökkented 70 ezerre, akkor minden családnak ki kell egészíteni a nyugdíjakat saját nyugdíjasai tekintetében hiszen csak a rezsi 50 ezer körül jár már.
Tehát az aktívakat terheled vele.
- mondhatnánk, ha a rezsi ilyen sok, akkor költözzön össze a család a nyugdíjasaival. Csak átlagcsalád 2 szobás lakásban él 2 gyerekkel, nem lenne olyan jó még 2 öreget betenni a gyerekekhez vgy a szülőkhöz.
De ezzel is az aktívakat terhelnénk, az megállapítható.És most még nem is cizellálom olyannal, hogy anyunak az apukája, apunak az anyukája él egyedül, tehát őket összezárni is necces. De ha már elkezdtem a cizellálást, akkor a nagyi vidéki házát sem lehet most eladni még olcsón sem.
- és jöjjenek a kivételek, mert ez a legérdekesebb! A gyerekek maguk is munkanélküliek, vagy egyik munkanélküli csak a házaspárok közül. Eddig őket segítette a nagyi, most nekik kéne, csak ugye a saját gyerekeik rovására. Van olyan idős ember akinek nincs gyereke. Velük mi legyen?
A lényeg azonban: ez a társadalmi réteg mindenképpen komoly befolyásoló tényező, akkor is, ha nem választhatnának. Hiába mondaná bármely párt, hogy őket nem érdekli a nyugdíjasok sorsa, mert a saját gyerekeit érdekli, és ha érdekli akkor a saját konfortját, bevételét, plussz munkáját, törődését, kell odaadnia némi járulékcsökkentés fejében.
De ha már a nyugdíjasokat hoztad példaként, engem érdekelne, hogyan oldaná, oldhatná ezt meg egy olyan párt, amely alternatívát mutat.
Te hogy gondolod ezt?
A sólyom nem kapkod legyek után, de ha mégis, akkor azt Aszófőn teszi. Nem, nem az öreg ördög valaga mögött ezer kilométerrel van ez a település, hanem a Tihanyi félsziget gyökerénél, átmegy rajta egy kétszámjegyű út, valamit a Royal Balaton Golf & Yacht Club is ott van…..
lapátkaszát
2012.08.05 15:31:08
@parandroid:
Igen, ő sem érti! Pedig mennyi minden benne van abban a szakadt székben. Nekem pl. Lajos bácsi jutott eszembe aki amolyan mindenes volt az intézménynél, ha kellett fűtött, ha kellett udvart takarított, zárat cserélt, bőrözte a csöpögő csapokat, de ami a lényeg: SAJÁTJAKÉNT ügyelt minden apróságra.
Nem tudom, hogy Lajos bácsi vajon képes lett volna megjavítani azt a széket, de hogy nem lett volna ott az biztos. Levitte volna a raktárba aztán ha 5 szék összegyűlt volna akkor egy mesterrel fillérekért megjavíttatja.
Régen, még az átkosban minden intézményben voltak Lajos bácsik, az iskolákban, óvodákban konyhás nénik, akik nem csak mindent tudtak, mindent megcsináltak, hanem még a saját termésű gyümölcsből is vittek a gyerkőcöknek ebéd utánra ingyen, mert nem hagyták a fán elrohadni, lepotyogni a gyümölcsöt.
Aztán ők már nem kellettek, a falusi intézményekben a takarítást x kft végzi, a konyhát y kft vette át, a széket meg nem csinálja meg pusziért egyik sem.
A kft-nél dolgozó Lajos bácsik, Juli nénik nem az iskola, óvoda, hivatal alkalmazottai, nekik a kft tulajdonosának, vezetőinek elvárásait lkell teljesíteni és kapnának is a fejükre, ha az ominózus széket csak úgy ingyen lependerítenék a raktárba.
A cserével rosszul járt az intézmény, a gyerekek, dolgozók, az intézmény vezetője, az önkormányzat, Lajos bácsi, Juli néni és mi mindannyian. Csak a kft tulajdonosa járt jól.
Nekem ezt jelenti az a szék.
Igen, ő sem érti! Pedig mennyi minden benne van abban a szakadt székben. Nekem pl. Lajos bácsi jutott eszembe aki amolyan mindenes volt az intézménynél, ha kellett fűtött, ha kellett udvart takarított, zárat cserélt, bőrözte a csöpögő csapokat, de ami a lényeg: SAJÁTJAKÉNT ügyelt minden apróságra.
Nem tudom, hogy Lajos bácsi vajon képes lett volna megjavítani azt a széket, de hogy nem lett volna ott az biztos. Levitte volna a raktárba aztán ha 5 szék összegyűlt volna akkor egy mesterrel fillérekért megjavíttatja.
Régen, még az átkosban minden intézményben voltak Lajos bácsik, az iskolákban, óvodákban konyhás nénik, akik nem csak mindent tudtak, mindent megcsináltak, hanem még a saját termésű gyümölcsből is vittek a gyerkőcöknek ebéd utánra ingyen, mert nem hagyták a fán elrohadni, lepotyogni a gyümölcsöt.
Aztán ők már nem kellettek, a falusi intézményekben a takarítást x kft végzi, a konyhát y kft vette át, a széket meg nem csinálja meg pusziért egyik sem.
A kft-nél dolgozó Lajos bácsik, Juli nénik nem az iskola, óvoda, hivatal alkalmazottai, nekik a kft tulajdonosának, vezetőinek elvárásait lkell teljesíteni és kapnának is a fejükre, ha az ominózus széket csak úgy ingyen lependerítenék a raktárba.
A cserével rosszul járt az intézmény, a gyerekek, dolgozók, az intézmény vezetője, az önkormányzat, Lajos bácsi, Juli néni és mi mindannyian. Csak a kft tulajdonosa járt jól.
Nekem ezt jelenti az a szék.
lapátkaszát
2012.08.05 16:02:21
@török gábor: ""oké. akkor most képzeljük el, hogy a Te feladatod az, hogy a falunap megnyitója előtt a kultúrházból kividd a székeket. nem kapsz érte semmit, de csinálod, mert fontosnak tartod. a 40 fokban kicipelsz ugyanennyi széket, majd örülsz, mert jól sikerül a rendezvény. aztán elolvasod másnap egy blogon, hogy "baszunk megcsinálni" volt ez. biztos, hogy buta és primitív embernek kell ahhoz lenni, hogy bántson a dolog? ""
Az a szék normál esetben nem lehetett volna a kultúrházba sem! A blog nem azt ekézi aki feláldozva erejét és idejét kivitte onnan, hanem azt, azokat, akik olyan rendszert építettek ki, hogy egy ilyen szék ( mint szimbólum) azonnali eltávolítása nem feladata senkinek.
A kft aki a kultúrházat takarítja plussz pénz nélkül miért figyelne erre?
Pénz beszél, kutya ugat, ilyen rendszert csináltunk magunknak.
Nagyban, országos szinten nincs mit tenni ellene, de ott helyben tán vissza lehetne hívni a Lajos bácsikat.
Feltételezve persze, hogy a kft tulaja nem csókos, mert akkor már megette a fene.
Az a szék normál esetben nem lehetett volna a kultúrházba sem! A blog nem azt ekézi aki feláldozva erejét és idejét kivitte onnan, hanem azt, azokat, akik olyan rendszert építettek ki, hogy egy ilyen szék ( mint szimbólum) azonnali eltávolítása nem feladata senkinek.
A kft aki a kultúrházat takarítja plussz pénz nélkül miért figyelne erre?
Pénz beszél, kutya ugat, ilyen rendszert csináltunk magunknak.
Nagyban, országos szinten nincs mit tenni ellene, de ott helyben tán vissza lehetne hívni a Lajos bácsikat.
Feltételezve persze, hogy a kft tulaja nem csókos, mert akkor már megette a fene.
Nívós szerzőtársam alaposan belemarkolt a darázsfészekbe minapi nyugdíjakkal foglalkozó cikkével. Mivel nekem is van mondanivalóm a témában, ezt most én is örömest megteszem. Egyszersmind reflektálni is szeretnék a sok száz hozzászólás között vissza-visszatérő…..
Aki még nem olvasta a jövő évi költségvetés tervezetét vagy összefoglalóját, annak annyit mondanék, hogy az irány ugyanaz: meglehetősen ortodox megszorítás és befagyasztanak mindent a dicséretesen kicsi hiánycél érdekében. Azaz csak majdnem mindent...
Igen, mert míg a…..
lapátkaszát
2012.06.16 20:24:18
@kolbászoszsömle:
Szerintem is el kell venni a nyugdíjat azoktól akik ilyen pofátlanokat szültek mint te vagy!
Hogy beszélhetsz így egy idősebb hölggyel?
Szerintem is el kell venni a nyugdíjat azoktól akik ilyen pofátlanokat szültek mint te vagy!
Hogy beszélhetsz így egy idősebb hölggyel?
lapátkaszát
2012.06.17 03:12:14
@Aliem:
""Nagyon nagy kérés lenne ha egy évben havi pár ezer forintról lemondanának, az unokáik, gyerekeik javára?
A hozzászólásokból pontosan látható hogy ez túl nagy kérés, és ez igazolja egyben azt is amiről írok.""
Nem nagy kérés!
Az unokáik és a gyerekeik javára lemondanak!
Kérdés, hogy ki tudja garantálni, hogy az valóban az unokák és gyerekek ( értsd gyereket nevelő családok)javára fordítódik?
Mert ne feledd, a manyup lenyúlás sem arra ment!
A 13. havi sem arra ment!
Sőt még a nyugdíjas anyám által a vörösiszap károsultak javára befizetett összegből sem gyerkeket lakattak jól karácsonykor, hanem emlékművet építenek belőle!
Nézd, a mai nyuggerekkel már 1998-ban megcsinálta Orbán amit most velünk, államostotta a tB. kasszát. Felhasználta a benne lévő többletet, a vagyontárgyakat pedig szarér-hugyér értékesítették.
Fentiekből következik, hogy a mai nyuggerek átlátnak a szitán és TUDJÁK, hogy abból amit nekik nem adnak oda nem a mai fitaloknak és gyerekeknek lenne jobb, hanem szépen elnyelné a költségvetés büdös szája, lenne belőle MOL részvény, vagy Simicskának dagadna a zsebe. Esetleg Pali bá kapna mégegy lakást, vagy felemelnék a jótékonykodásra szétosztható pénzét 71 millióról 171 millióra.
Ehhez meg MÁR nem akarnak hozzájárulni , úgy gondolják eleget vettek el tőlük ilyen célra.
Ja, hogy ti, akik itt a nyugdíjasokban ellenséget láttok még mindíg hisztek a mesékben...
A kérdés tehát az, hogy ki garantálja, hogy ha lemondanak évi pár ezer Ft.-ról, vagy a nyugdíjuk 10%-áról akkor azt a családok kapják meg?
Erre kéne tiszta és egyenes válasz.
""Nagyon nagy kérés lenne ha egy évben havi pár ezer forintról lemondanának, az unokáik, gyerekeik javára?
A hozzászólásokból pontosan látható hogy ez túl nagy kérés, és ez igazolja egyben azt is amiről írok.""
Nem nagy kérés!
Az unokáik és a gyerekeik javára lemondanak!
Kérdés, hogy ki tudja garantálni, hogy az valóban az unokák és gyerekek ( értsd gyereket nevelő családok)javára fordítódik?
Mert ne feledd, a manyup lenyúlás sem arra ment!
A 13. havi sem arra ment!
Sőt még a nyugdíjas anyám által a vörösiszap károsultak javára befizetett összegből sem gyerkeket lakattak jól karácsonykor, hanem emlékművet építenek belőle!
Nézd, a mai nyuggerekkel már 1998-ban megcsinálta Orbán amit most velünk, államostotta a tB. kasszát. Felhasználta a benne lévő többletet, a vagyontárgyakat pedig szarér-hugyér értékesítették.
Fentiekből következik, hogy a mai nyuggerek átlátnak a szitán és TUDJÁK, hogy abból amit nekik nem adnak oda nem a mai fitaloknak és gyerekeknek lenne jobb, hanem szépen elnyelné a költségvetés büdös szája, lenne belőle MOL részvény, vagy Simicskának dagadna a zsebe. Esetleg Pali bá kapna mégegy lakást, vagy felemelnék a jótékonykodásra szétosztható pénzét 71 millióról 171 millióra.
Ehhez meg MÁR nem akarnak hozzájárulni , úgy gondolják eleget vettek el tőlük ilyen célra.
Ja, hogy ti, akik itt a nyugdíjasokban ellenséget láttok még mindíg hisztek a mesékben...
A kérdés tehát az, hogy ki garantálja, hogy ha lemondanak évi pár ezer Ft.-ról, vagy a nyugdíjuk 10%-áról akkor azt a családok kapják meg?
Erre kéne tiszta és egyenes válasz.
lapátkaszát
2012.06.17 03:26:54
@ccactus:
""Aktív korúak esetében normális esetben min 2 gyerekkel is számolni kellene. Ennyi kell ahhoz ugyanis, hogy ne haljon ki az ország, és legyen aki eltartson minket öregkorunkban..""
A gyereknevelés költsége, a lakhatás költsége, a munkaerő ujraternmelésének értéke ( tanulás, önképzés, egészség, művelődés, sport, pihenés) benne van a mindenkori átlagbérben?
Mert ha nincs benne, vajon miből kéne felnevelni azt 2 gyereket?
Amúgy a felsoroltak közül SEMMI nincs benne!
""Aktív korúak esetében normális esetben min 2 gyerekkel is számolni kellene. Ennyi kell ahhoz ugyanis, hogy ne haljon ki az ország, és legyen aki eltartson minket öregkorunkban..""
A gyereknevelés költsége, a lakhatás költsége, a munkaerő ujraternmelésének értéke ( tanulás, önképzés, egészség, művelődés, sport, pihenés) benne van a mindenkori átlagbérben?
Mert ha nincs benne, vajon miből kéne felnevelni azt 2 gyereket?
Amúgy a felsoroltak közül SEMMI nincs benne!
Hogy a jelenlegi és a volt kormánypártok még a Harmadik Köztársaság lebontásának hisztérikus hónapjai során is képesek fenntartani évtizedes együttműködésüket – mi bizonyíthatná ennél jobban e pártok kétségbeejtően eltorzult viszonyulását hatalomhoz és demokráciához?…..
lapátkaszát
2012.03.01 16:30:51
@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
""es igy lettunk europa szegyene....""
Mára.
Előtte mi voltunk a legvidámabb barak!
De nem ez a lényeg.
Szeretném tudni, hogy gondolod, hiszen egyértelmű, hogy az az út amelyre 1990-ben léptünk ide vezet.
Persze az okosabb kapjon többet, aztán legyen "hatékony" úgy, hogy elküldi a buták felét, a buták úgysem tudják képviselni az érdekeiket.
Így az okosnak mégtöbb jut a buták segélyét meg kifizeti a többi buta.
Aztán ha a buták fele már nem dolgozik,( mert az okosok kirúgták őket hatékonységnövelés miatt) akkor majd kérünk az IMF-től segítséget.
Te nem látod mi folyik itt?
A nyereséget elteszik az okosok, adót optimalizálnak ( hiszen okosok) az összes költség pedig az államot terheli.
Egy ilyen rendszerben mindegy, hogy milyen a politikai elit, a hiba a renszerben van és nem a lopásokban, ha bár a lopás csúnya dolog.
""es igy lettunk europa szegyene....""
Mára.
Előtte mi voltunk a legvidámabb barak!
De nem ez a lényeg.
Szeretném tudni, hogy gondolod, hiszen egyértelmű, hogy az az út amelyre 1990-ben léptünk ide vezet.
Persze az okosabb kapjon többet, aztán legyen "hatékony" úgy, hogy elküldi a buták felét, a buták úgysem tudják képviselni az érdekeiket.
Így az okosnak mégtöbb jut a buták segélyét meg kifizeti a többi buta.
Aztán ha a buták fele már nem dolgozik,( mert az okosok kirúgták őket hatékonységnövelés miatt) akkor majd kérünk az IMF-től segítséget.
Te nem látod mi folyik itt?
A nyereséget elteszik az okosok, adót optimalizálnak ( hiszen okosok) az összes költség pedig az államot terheli.
Egy ilyen rendszerben mindegy, hogy milyen a politikai elit, a hiba a renszerben van és nem a lopásokban, ha bár a lopás csúnya dolog.
A Hírtelevízió által élőben közvetített csütörtök délutáni brüsszeli meghallgatás "magyar hőse" egyenes derékkal, mosolyogva állta a hozzászólások rohamát - más kérdés, hogy a felvetésekre érdemben nem válaszolt. A végén aztán kard ki kard! Ha valaki arról…..
Pár éve elhunyt apámnak születésnapja volt a minap, ilyenkor mindig jobban hiányoznak a vele folytatott beszélgetések, viszont nagyjából ezzel egyidőben a vonaton egy hasonló korú, de még mindig nagyon aktív úrral beszélgethettem. Mi több, ismerték egymást apámmal, egy helyen is…..
lapátkaszát
2011.07.29 19:50:28
@ideologia:
Azt se hallgassuk el, hogy kapitalizmusról szó sem volt!
index.hu/belfold/1989/2009/04/01/nem_akartak_kapitalizmust_a_magyarok_/
Azt se hallgassuk el, hogy kapitalizmusról szó sem volt!
index.hu/belfold/1989/2009/04/01/nem_akartak_kapitalizmust_a_magyarok_/
lapátkaszát
2011.07.29 20:12:39
@ideologia: Igen!:))
Nem tudom más kapitalista országokban hogyan okítják a kultúra ismeretére a gyerekeket, tény, hogy minket az átkosban okították rá.
Utána pedig megteremtették a kutúrálódás feltételeit is.
Ezek közül is kiemelném az olvasottságot, mely nem csak ismereteket, katharzist nyújt, hanem fejleszti a képzelőtehetséget és pallérozza a lelket.
Most demagóg leszek:)))
Horn is bejelentett egy húsba vágó megszorítást és Gyurcsány is.
Gyurcsány a róla szóló könyvben magáról azt nyilatkozta, hogy 17 éves koráig egyetlen könyvet nem olvasott el.
Horn beült a TV-be és elnézést kért a megszorításokért.
Gyurcsány visszamutogatott: sokat járunk orvoshoz, az orvosok korruptak a tanárok nem dolgoznak a vállakozók adót csalnak. Orbán ugyanezt teszi.
Kultúrálatlanok.
Ez visszahat a politikájukra, ami szerintem jó, csak nem tudják miért. Ha tudnák sem lennének képesek már ez ellen tenni.
Nem tudom más kapitalista országokban hogyan okítják a kultúra ismeretére a gyerekeket, tény, hogy minket az átkosban okították rá.
Utána pedig megteremtették a kutúrálódás feltételeit is.
Ezek közül is kiemelném az olvasottságot, mely nem csak ismereteket, katharzist nyújt, hanem fejleszti a képzelőtehetséget és pallérozza a lelket.
Most demagóg leszek:)))
Horn is bejelentett egy húsba vágó megszorítást és Gyurcsány is.
Gyurcsány a róla szóló könyvben magáról azt nyilatkozta, hogy 17 éves koráig egyetlen könyvet nem olvasott el.
Horn beült a TV-be és elnézést kért a megszorításokért.
Gyurcsány visszamutogatott: sokat járunk orvoshoz, az orvosok korruptak a tanárok nem dolgoznak a vállakozók adót csalnak. Orbán ugyanezt teszi.
Kultúrálatlanok.
Ez visszahat a politikájukra, ami szerintem jó, csak nem tudják miért. Ha tudnák sem lennének képesek már ez ellen tenni.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Karácsonyi bódottá" elmaradásától azé" nem lesz 39 fokos láza az embernek. Már a normálisabbjának.