Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Carlos>

0 bejegyzést írt és 189 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A szamuráj útja magányos és szigorú erkölcsi törvények által meghatározott. Az ura tulajdona a teste és a lelke, nem fordulhat ellene, akkor sem, ha ez az életébe kerül. Az ősi Japán hallgatag, legendás harcosa volt, olyan értékrenddel, ami ma már nem létezik. Vagy mégis? Jim…..
Magyaridióta Egyikre sem 2014.02.11 18:56:19
A fanyalgó és elégedetlenkedő magyar honpolgárok régóta sérelmezik, hogy a hazai választási jogban nem létezik az "Egyikre sem" opció, amelyet azok a választópolgárok ikszelhetnének be, akik a felkínált politikai alakulatok illetve politikusok egyikére sem kívánnak…..
Carlos> 2013.06.25 13:18:53
@pelikán*:
"...az eseményről tájékoztatom (és kifejezetten meg is hívom) az MTI-t, és az MTI fotót, valamint a három nekem nem tetsző lap kivételével a teljes magyar sajtót, az esemény második napján pedig kibaszom az egyik szemtelenkedő tudósítót. Ne tudd meg, hogy mi kapnék a Millától. "

Gyakorlatilag az összes kormány-eseményen éppen ez történik.
Carlos> 2013.06.25 14:33:17
@pelikán*:
valamit összekeversz, pofikám, ez itten magán parti, még akkor is, ha közügyekkel foglalatoskodik.
Carlos> 2013.06.25 15:33:01
@pelikán*:
ha képes vagy ezt az eseményt megkülönböztetni egy legénybúcsútól/születésnaptól, akkor gondolom ugyanígy képesnek kell lenned megkülönböztetni egy a kormány által az adófizető polgárok számára, az adófizető polgárok pénzéből tartott sajtótájékoztatótól.
Tudom, hogy képes vagy rá, pofikám.
Jockey Ewing. Al Bundy. Fox Mulder. Tony Soprano. Dexter Morgan. Walter White... és a sort még tucatnyi névvel lehetne folytatni. Ők azok, akiket a manapság egyre népszerűbbé és minőségibbé váló tévésorozatok tettek naggyá és emlékezetessé - vagy jelenleg is ezen fáradoznak. A…..
Carlos> 2013.04.15 19:10:02
@Gevin: ok. A másodiknál egyébként még én sem voltam biztos benne, de aztán egyre inkább.
Magukra maradtak az igazi liberálisok. Politikai árvák lettek, mivel nincs ma Magyarországon igazi liberális párt. Csak a szocializmus ölelésében vergődő. Vagy az sem. Súlyos továbbá a magyar liberalizmus múltja is. SZDSZ, ugye. Az egykori árvák Bajnai körül gyülekeznek. Hogy…..
Úgy tűnik, nem volt elég a Jobbiknak a hétfői, zsidók listázását követelő provokáció, még napokkal az eset után is nekik áll feljebb. A Jobbik szerint szánalmas, ahogyan a kormánypártok és az „egyesült baloldal a megfelelési kényszer hatására nagykoalícióba…..
A folyamatos pénzmegvonásokkal megrogyasztott, mindkét oldalról végletekig hiszterizált magyar kultúrpolitika harcmezőin újra rohamra indultak a szemben álló felek: az egykor egyesületként indult, majd köztestületté avanzsált Magyar Művészeti Akadémiát különösebb finomkodás…..
Carlos> 2012.11.28 12:09:10
@rajcsányi.gellért (ergé):

művészek és kulturális munkások nem politikai-ideológia, pláne nem politikai párt melletti elkötelezettség alapon művelik szakmájukat. Természetesen politizálhat egy művész, nem csak mint magánember, hanem akár a művein keresztül is (politikus művészet), de a szakmai súlyát még ez esetben sem a konkrét politikai mondandó, hanem kizárólag annak művészi színvonala fogja eldönteni. Ami lényeges egy mű, művész esetében, az mind a politika fölött kezdődik, a napi politikai-ideológiai csatározás számára láthatatlan területen.

Gondolnám, hogy evidenciák ezek, de úgy látszik mégsem.

Az MMA egy politikai-világnézeti alapú csoportosulás, ezért művészeti értéket nem fejez ki. Van közöttük néhány (kifejezetten kevés) igazán jó művész, Bukta, Jankovics, stb., akik az előbb leírtak alapján szereztek szakmai megbecsülést, és van a döntő többséget kitevő, művészeti értelemben jelentéktelen hányad, nem kevés dilettantizmus és giccs régióit képviselő potyautas.

Azzal, hogy itt van ez a jobboldali vagy fidesz párti csoportosulás, még nem nevezheted azokat, akik ebben nem vesznek részt, sem másik oldalnak, sem balliberális csoportosulásnak. Ők ugyanis nem csoportosulnak politikai-ideológiai azonosság mentén. Ezt csak ti (értsd: jobboldal) akasztjátok a nyakukba, hogy egy szintre hozzátok, ami nincs egy szinten.

(Csak érdekességképp megjegyzem, hogy akiket te ballibnek nevezel, azok közt 20 év alatt egyszer sem hallottam pl. olyat, hogy egy művész vagy kurátor mszp, vagy szdsz szimpátiájáról beszélt volna, az ellenkezőjét, negatív véleményt viszont annál inkább.)

Jelen helyzetben ha két csoportról beszélünk, akkor az
1. a politika farvizén evező, ez által érvényesülni kívánó jobboldali "művészek" csoportja (MMA), szemben a
2. szakmai munkájuk alapján érvényesülő, nem politikai-világnézeti alapú művészek és művészeti dolgozók csoportjával. Tehát magával a SZAKMÁVAL.

Ami itt, most folyik az egy szakma módszeres szétverése, lezüllesztése, politikai pórázra fogása.
A Jobbiknál szezonja van most a zsidóknak. Egyik nap Vona Gábor vezetésével demonstrálnak Izrael budapesti követsége előtt a gázai hadműveletek ellen. Másik nap a Jobbikból kizárt Lenhardt Balázs és kis csapata tüntet a pártból szintén kizárt, váratlanul…..
Carlos> 2012.11.27 11:05:21
@TuRuL_2k2:

...hát mit mondjak...gyönyörű.
Ahogy a "A többes identitás nem csak a szélsőjobbot állítja megoldhatatlan feladat elé." kezdetű bekezdésben kiterjeszted az ostobaságot a liberális demokrácia képviselőire is, egy nem túl okos cseh lány által képviseltetve. Mintegy önkielégítő mellékszálként elverve a port rajtuk is.

Ugyanezzel a módszerrel hány nem jobbikos jobboldali kommentjét/véleményét kapjam elő, hogy reprezentáljam vele, hogy a jobboldalt megoldhatatlan feladat elé állítja a többes identitás?

Te is tudod, hogy minden egyes liberális demokrata (vagy inkább magát annak valló) példára több tucatnyi jobboldali ellenpélda jutna. Hiszen ezzel a kérdéskörrel alapvetően (világnézetileg) egyedül a jobboldalnak van problémája.
Carlos> 2012.11.27 12:25:21
@TuRuL_2k2:
gondolom ezt a kommentem végére szántad válasznak (Hiszen ezzel a kérdéskörrel alapvetően (világnézetileg) egyedül a jobboldalnak van problémája.)

1. az szdsz-nek nem világnézeti problémája volt 2004-ben a kérdéssel. A látványos, nemzeti érzelmeket mozgató műsor mögötti belpolitikai célzatú manipulációval volt problémája. Amit fémjelez a későbbi Mikola elszólás.

2. ha az szdsz ténylegesen a liberális demokrácia képviselője lett volna, akkor nem zavarta volna el őket a választásokkor a magyarországi liberális demokrata értékrendű választóréteg.

Kb. hasonló, ahogy a baloldali szavazók 2014-ben elzavarták az mszp-t. (bár belőlük maradt mutatóba)

Ezek után valahogy fel kellett volna dolgoznotok (jobboldal), hogy az általatok ballibnek nevezett vegyes halmaz, nagy részben nem mszp és szdsz pártiak csoportja - ez a művelet egyáltalán nem sikerült, ahogy az érvelésekből azóta is nap mint nap kiderül.

(Pedig nemsokára létrejön majd egy új kategória a jelen magyar társadalomban, a fideszt a választásokon elutasító jobboldaliak csoportja, gondolom ők sem akarják életük végéig azt hallgatni majd, hogy ők orbánisták.)

3. A kettős identitással nyilvánvalóan csak annak a világnézetnek lehet problémája, amelyik azonos identitásra építi bázisát. Ez a jobb és a széljobb.
A keddi megemlékezős-tüntetős nap után – ha megkésve is – megint lehet egy kicsit matekozni. Mind a NER barátai (a köztársaság nembarátai), mind a NER nembarátai (a köztársaság barátai) szép számban ünnepeltek/tüntettek '56 56. évfordulóján. Hogy mennyien? A…..
Mandiner blog Földvár, félúton 2012.10.04 15:15:00
Vasárnap vesztett a Fidesz – ilyet sem hallottunk túl gyakran 2006 forró ősze óta. A dunaföldvári polgármester-választás egyrészt csak egy időközi választás egy kisvárosban, amit nem kell túldimenzionálni; másrészt viszont nyugodtan vegyék intő jelnek a kormányoldalon azok,…..
Carlos> 2012.10.04 17:30:29
@tevevanegypupu:
"...egy mszp-s jelolt ugy nyert, hogy fuggetlennek hazudta magat... ez igy elfogadhato?"

De hát te szeretni szoktad, amikor hazudik a fidesz. Tapsolni is szoktál hozzá, mint egy betanított majom.
Most akkor miért teszel úgy, mintha lenne erkölcsi normád?
Az év vicckiállítása nyílt a Szépművészetiben címmel jelent meg az Indexen Földes András kritikája a még néhány napig látható kínai kiállításról, amely szándéka szerint a kínai képzőművészet 1978 utáni fejlődésébe ad betekintést. Mivel a szerző már cikke elején…..
Carlos> 2012.09.07 16:16:20
@tauglich:
1. nem olvastad el a belinkelt "Mi a magyar" kritikát. Szerintem ne is írj róla, ha csak ennyire jutottál vele!

2. A magyar fél, politikai vezényszóra letérdelt a kínai nadrágjához. Semmit nem cáfolsz azzal, hogy egy másik helyen van egy korai Aj Vej-vej fotókat bemutató kiállítás.
Ez kb. olyan, mint amikor a magyar jogállam szétverését azzal próbálja cáfolni valaki, hogy de hiszen Észak-koreában sokkal durvább. Na ez a fekete-fehér.

3. Vannak konkrét infóim, igen. Amit írtam az is konkrét, nem találgatás.

4. azért írtam a "ti" szót zárójelbe és kérdőjellel a "te" után, mert nem ismerlek, nem tudom rád vonatkozik-e - ha nem ne vedd figyelembe. Ha egy másik olvasóra meg vonatkozik, az meg vegye figyelembe (pl. itt van Lavrentyij Pavlovics Berija, akit szintén nem ismerek, de mivel piros bögrézik, rá biztosan vonatkozik.)

5. Nem értem, mit nem értesz az Észek-koreai kiállítással kapcsolatban.
Amikor azt írom, hogy az egy "szakmailag vállalható és érdekes kultúrtörténeti program" volt, az az én véleményem. Nem véletlenül írtam a "kultúrtörténeti program" kifejezést, ugyanis ez a lényeg. Az nem kortárs képzőművészeti, de még csak nem is képzőművészeti élmény volt. Viszont dermesztően erős hatása volt.
De nagyon helyesen, erről megoszlanak a vélemények és vitáznak róla.
Észak-koreában ez a "képzőművészet", a múzeum nem lőtt mellé azzal, hogy nem pozicionálta jobban. Nem hiszem, hogy volt néző, akit megtévesztett volna, amit lát, maximum nem volt rá hatással.

Ezzel szemben a kínai kiállítás a megtévesztésről szól. A Kínai Kommunista Párt megtévesztéséhez asszisztál a magyar múzeumi-képzőművészeti szakma, a politika kényszernyomására.

6. ...hát ez a beszélgetés a résztvevők alapján elég light-osnak ígérkezik, de lehet, hogy megnézem, jó, hogy szóltál.
Carlos> 2012.09.08 11:37:46
@salát gergely:
miért kell még további öngólokat lőni a képzőművészeti térfélen? Azt hiszed ez ennyi, ad-hoc bemondásra megy? Radnóti benézte, mi? - ezt gyorsan elintézted.

Ha Liu Kongxi-t egy cseppet is érdekelné az ilyen fajta szimbolika, ha része lenne ez az ő művészeti gondolkodásának, azt onnan tudnánk, hogy más képein is megjelenne valamilyen formában nyoma lenne, legalább időnként.

Művészünket ezzel szemben a klisé-szerűen romantikus realista emberábrázolás érdekli, az amatőrök lelkesedésével, különösen a fotó-realisztikus részletek irányába.

Klasszikus ábrázolási bakija ez, az amatőr, részletekben elvesző rajzolónak, festőnek, amikor nem tud mit kezdeni a nagyobb tömegekkel, a nem felszíni jelenségekkel.

Ha megnézzünk Liu Kongxi további munkáit, láthatjuk, hogy ha művészeti kvalitása nem is, ábrázolási ügyessége idővel azért fejlődött.

Épp annyit ér a képzőművészeti kommentárod, mint Földes sinológiai szakértelme.

Ja, és elő ne keresd nekem, hogy valahol egy galéria mennyiért adott el tőle képet - ha kérhetlek!
Carlos> 2012.09.08 15:06:40
@salát gergely:
1. bármilyen furcsa, de ahhoz hogy pl. ezt a képet képzőművészetileg megítéljük (vagy több másikat, amiket még a cikkben említettél), nem feltétlenül fontos tudni, hogy a szovjet-kínai határra száműzött kényszermunkásról van szó (vagy a többi képnél arról, amiről).
Jó, ha tudjuk, mindenképpen (és annak örülök is, hogy ezeket leírtad a cikkedben), de anélkül is a saját fajsúlya szerint értékelhető. Attól még, hogy valaki többet szenvedett, vagy másképp szenvedett, vagy kritikai szemléletet is ötvözött a munkájába, még választhatja az alkotás során ugyanazokat a banális kliséket, dilettáns és közhelyes képzőművészeti megoldásokat, rendszer-konform vizuális sablonokat.
Természetesen van olyan típusú képzőművészet is, ahol az ilyen háttér-információ nélkülözhetetlen, de ezek a zsánerképek pont nem olyanok.

2. "Ha ez megvan (mármint a történeti háttér), lehet értékelni. Én ebbe nem szállok bele...) írod most.

Az előző kommentedben pedig:
"Az, hogy nem ügyetlenségről van szó, teljesen egyértelmű, nem is értem, Radnóti hogy nézhette be. "

Érted ugye, mi a probléma?
  A szerkesztőségünk birtokába jutott  (hozta a postás) kereset alapján kimutatjuk, mitől durrant be annyira az úgynevezett közszolgálat, hogy tízmilliós kártérítésre pereljen egy újságírót. Részletek a műből. „Az MTI Nonprofit Zrt. egy 130 éves hírügynökségi…..
Szombaton este a jamaicai 4x100-as férfi váltó óriási világcsúcsot futva lett olimpiai aranyérmes Londonban. Usain Bolt, a világ leggyorsabb embere ezzel már hatszoros olimpiai bajnok, napjaink egyik legnagyobb aktív sportolója. Néhány órával korábban jelent meg Gerlóczy Márton…..
  Idén először arra is rákérdeztünk, hogy a legutóbbi választáson melyik pártra szavaztak olvasóink. Ebben a posztban azt nézzük meg, hogy mennyit és milyen irányban változtak 2010 óta válaszadóink pártpreferenciái.   2010-ben olvasóink körében a parlamenti pártok…..
Carlos> 2012.05.19 14:37:49
@TuRuL_2k2:
x% "...ex-LMP-s mutatja, hogy nagy a verseny, nem könnyű megfelelni a politikaellenes közönség politikai igényeinek."

Az LMP nem politikaellenes. Ezzel a csúsztatással a populista kategóriába toltad az lmp-t. Persze ezt épp jobboldali pozícióból teszed, aminek a pártképviseletei jelentik ma a populizmus csúcsát Magyarországon.
Kompenzálni szeretnél?
Carlos> 2012.05.19 17:55:46
@TuRuL_2k2:
nem.
Carlos> 2012.05.21 14:27:33
@TuRuL_2k2:
Figyelj már ide TuRuL_2k2!

A populizmust fogyasztó egyszeri célközönség, akinek kondicionálására a futballszurkolói típusú kétpólusú, fekete-fehér, érzelmi (főként gyűlölet) alapú manipuláció az egyetlen hatékony módszer,
megengedheti magának (lévén nincs választási lehetősége), hogy saját fogyatékait kérje számon mindenki máson.

Na most - ha te ennél több vagy, azaz értelmi alapon is képes vagy közelíteni a témához (amit bizonyítani látszik, hogy gyakran kritikát fogalmazol meg a kormánnyal szemben), akkor neked ez az út már nem járható.

A fidesz (orbán) mást sem tesz, mint az "oszd meg és uralkodj" elvét hasznosítva két csoportra próbálja osztani az univerzumot - JÓRA (ami ő és hívei) illetve ROSSZRA (mindenki más), akiknek lefedésére kitalálta a balliberális műszót, gazdagítva a szó jelentési körét "komcsi"-val, "nemzetáruló"-val, stb.

Ha te a "tisztaságot" a "mocsokkal" szembeállító populista politikai demagógiát keresed, akkor ne engedd már meg magadnak azt a luxust, hogy nem saját választottad (illetve a jobbik), mint a technika legmagasabb szintű kiaknázóit tanulmányozod!

Az LMP nem a "civil tisztaságot a politika mocskával szembeállító" ideológiai populizmusban érdekelt, ahogy azt értelmezni szeretnéd, mint ahogy nem is tekintett el soha AZ EMBERI GYARLÓSÁG LÉTÉTŐL.
Amit képvisel, az a politika demokratikus társadalmi kontrolljának nem egyszerűen visszaállítása (hiszen az mszp alatt sem volt ez kielégítő), hanem MEGHONOSÍTÁSA (aminek oka épp a hatalomba kerülő ember gyarlóságának kiküszöbölhetetlensége, a realitással tudomásul vétele).
Mintája nem idealisztikus, hanem konkrét, gyakorlatban létező, a legfejlettebb demokráciákban működő szisztémák megértésén, elsajátításán alapul. Persze nem tökéletes, mint ahogy semmi sem az, csupán a létező legjobb társadalmi modell.
Ennyit jelent a "lehet más".

Ezzel szemben, aminek semmilyen, zavaros ideákon túlmutató, valóságban létező, mintaként felmutatható, bármilyen realitással bíró momentuma sincs, az az Orbán által hajszolt, a nemzetgazdaságot felemésztő, a szakmai hozzáértést elsöprő, hosszútávra kiható, tehát a gyerekeink jövőjét is tönkre tevő ámokfutás, mellyel kapcsolatban te is gyakran fogalmazol meg kritikát.

Mutass egy mai társadalmat, aminek jót tett, hogy felszámolta a demokratikus kereteit, ami attól, hogy egyetlen ember dönthet bármiről, boldogabb, gazdagabb, élhetőbb országgá vált! Ahol a nacionalizmus egészségesebb társadalmi közeget teremtett, a populizmus megoldást hozott problémákra. Merthogy az LMP társadalmi üzeneteinek konkretizálására én fel tudok neked sorolni néhány fejlett demokráciát.

Értem én, hogy egy gondolkodó embernek ma nehéz szembe néznie azzal, hogy csupán két éve egy olyan folyamathoz adta a nevét (sőt még lelkesedett is érte), ami ma már itt tart. Pláne, hogy a folyamat akkori állapotába pontosan bele volt kódolva ez a pálya. Akkor egyszerűbb volt lekomcsizni azokat, akik ezt tudták, látták, ma már kreatívabbnak kell lenni az önfelmentési kényszer-játékban. De tisztességesebb lenne, ha fájdalmasabb is, végre bevállalni.
 „Sweden, a land where saying just about anything will get you into trouble” (via)   Valami fura drogot szedhetnek ott fenn, a skandináv északon a Svéd Királyságban: hiába a középjobb kormány, a több évtizedes szocdem rezsimnek köszönhetően még mindig fura…..
  Kedves Fiatal Baloldali és/vagy Liberális Barátaink!   Először is, csak a jegyzőkönyv kedvéért, hadd említsük meg, hogy mind a baloldaliság, mind a liberalizmus (nevezzétek akár millásságnak, akár elempésségnek, 4k!-sságnak, akárminek – minket  nem vertek…..
Carlos> 2012.03.23 12:00:23
Szép hosszan, leereszkedő, kioktató, ugyanakkor mindvégig indulatokat mellőző (és ezáltal józannak mutatkozó) összefoglalását adtátok annak a gondolat és előítélet gyűjteménynek, amivel a jobboldal általában él a nem jobboldallal szemben.

Túl sok idő és terjedelem lenne mindegyiket egyenként értelmezni, rámutatni az azokban elhelyezett tendenciózus torzításokra, a koncepcióba illő egyedi jelenségek általánossá emelésére, stb. ezért most írásban ezt nem veszem végig.

Csupán az alapfelvetésnek, a leírtak alappillérének tekinthető nyitó gondolathoz tennék megjegyzést:

A demokrácia ellen azzal érvelni, hogy ez egy idea, és mint minden idea soha el nem érhető az emberi gyarlóság miatt, ezért eleve bukott - máris egy méretes melléfogás.

Ugyanis a demokrácia társadalmi modellje (tanulva a 20. szd. katasztrófákba torkolló ideológiai tendenciáiból és túllépve azokon) éppen nem az elérhetetlen hajszolásában merül ki, hanem egy bármilyen szinten működőképes, és minél magasabb szintű, annál jobban működő modell.
Tehát amíg egy demokratának az a célja, hogy társadalma minél magasabb szinten építse be működésébe a demokratikus elveket, addig pontosan tudja azt is, hogy az idea tökéletes elméleti végpontja idea marad örökre.

Akik nem tanultak a 20. szd. ideológiai katasztrófáiból az éppen a jobboldal, gyakorlatilag ugyanazt készül előröl kezdeni.

Azt, hogy ez "HIT VILÁG" és hogy "felőlünk nyugodtan hihettek, amiben akartok – ebben például alapvetően különbözünk tőletek." az konkrétan megfordítása a társadalmi realitásnak:

A demokratikus társadalmak léteznek és a legsikeresebbek a világ tökéletlen társadalmai között. Léteznek és lemásolhatóak. Érdemes a legjobbaktól, a legmagasabb szintre jutóktól tanulni, onnan átvenni a módszereket, pl. a skandináv államoktól.

Ezzel szemben a jobboldal által vágyott társadalmi modellről semmi tudásunk nincs. Gyakorlatilag a demokrácia lerombolásáig jut el, és utána nincs semmi, csak vágyak.
Na ezt nevezzük HIT VILÁGNAK.

Soha nem hallottam még, hogy bárki jobboldalról megnevezne egy létező társadalmat, amit a demokráciával szemben mintának tekint. Egy országot, ahol "túlléptek" a demokrácián és ezáltal jobban és boldogabban élnének. GYERÜNK, ÍRJATOK ILYET!

Ha viszont nincs, akkor (azután, hogy tisztáztuk, hogy a demokrácia egy gyakorlatban létező, sőt a legsikeresebb modell) tisztázhatjuk azt is, hogy a jobboldal vágyott társadalma sehol nincs, az csak egy IDEA, egy HIT VILÁG.

De valójában még addig sem jutunk el, hogy valaki leírja ezt a vágyott társadalmi modellt. Még elméletben sem született meg. Ott tartunk, hogy romboljuk le a demokratikus modellt, és aztán vannak még vágyak a légüres térben.

Írjatok akkor erről: hogyan képzelitek el az emberek alá fölé rendelésének szisztémáját (mert ugye ha nem demokratikus, akkor diktatórikus a rendszer).
Születési alapon? Faji, nemzetiségi? Vagy az ideológiai engedelmesség foka döntse el ki kap több jogot és ki kevesebbet? Kik az alattvalók, kik az új arisztokrácia.
Az orbán rendszer valami ilyesmi irányba próbál menni (pl. az új választási rendszerben majd egy fidesz-párti szavazó szavazata mondjuk 1,1-1,8-szoros szorzóval fog többet érni, mint a nem fideszre szavazóé.)

ÍRJATOK VÉGRE ERRŐL,ISMERTESSÉTEK AZ ÚJ, VÁGYOTT TÁRSADALMI MODELLT! Ne az politikai ellenfeleitek kicsinyes lehülyézéséről!
Carlos> 2012.03.23 13:42:21
@Lábszár Ervin:

Erről szól az egész magyarországi jobb - nem jobb diskurzus. Legfeljebb te még nem értetted meg.

Az európai értelemben vett demokratikus, konzervatív jobbközépnek Magyarországon nincs pártképviselete.

Orbán rendszere leépítette a demokratikus kereteket, megszüntette vagy kiüresítette a társadalmi kontroll intézményeket.

A szerző pedig ott csatlakozik ehhez, hogy szerinte "ab ovo hülyeség" az egyenlőség és szabadság ideájára épülő társadalmi modell (ez maga a demokrácia), "mivel az ember gyarló és tökéletlen, mondhatni egy tetű, ezért tökéletes világot nem tud létrehozni."
„It’s the oldest question of all, George. Who can spy on the spies?”  (John le Carré)  Miután a hírszerzés főnöke, Kontrol csúnyán belebukott egy nagyszabású akcióba, nincs tovább maradása a Köröndnél. Kontrol azért küldte Budapestre egy emberét, hogy…..
Carlos> 2012.02.08 13:22:16
Carlos> 2012.02.08 14:03:32
@tesz-vesz: ok, köszi, nagy nehezen megtaláltam.
 A 2011 Magyarország 11 rendező személyes vallomása hazájáról 11 stílusban. 11 világ, 11 antológia egy évről, melyet nulla forintból készítettek barátok, kollégák – konferálta fel a szárnyai alatt leforgatott filmet Tarr Béla. A pályája csúcsán…..
Jelen cikkünket vitaindítónak szánjuk. Az elkövetkező napokban közölni fogjuk a válaszcikkeket, és mindenkit arra bíztatunk, hogy vegyen részt az új szerződés tartalmáról szóló vitában. Aki cikket írna, várjuk a nemzetiminimum@gmail.com címre. Aki a videó formátumot szereti…..
Carlos> 2012.01.09 11:36:01
@Arbet: persze, de itt épp az a lényeg, hogy az ígérgetés nem játszik.

Tehát az mszp (és a dk) nyilvánosságra hozza a saját tagjaira vonatkozó ügynöklistákat, átláthatóvá és ellenőrizhetővé teszi a pártfinanszírozását, stb. Ha ezt nem teszi meg, akkor nincs helye a demokratikus ellenzék soraiban.

Nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy ezt megtegye, de ha nem teszi meg, akkor valószínűleg kihullik a politikai versenyből. Úgyhogy kénytelen megfontolni, mit tesz, és immár nem azt, hogy mit ígérget.
Carlos> 2012.01.09 11:56:18
@Arbet: az, hogy "mindenki megy" sajnos nem megvalósítható idea. Egy eleve bukásra ítélt ötlet. Azaz a jelenlegi rendszer fennmaradásához járultál hozzá vele.
A reális opciókat kell keresni, az egy másik kérdés, ki miről álmodik.
Mandiner blog Változás 2012 2011.12.29 15:51:00
  Az ünnepek közötti, hétvégeszerű munkanapokat kihasználva új arculatot és elrendezést kapott a Mandiner. Az átállást ma kezdtük, néhány napig mindenképpen eltart majd, az ezzel járó kuplerájjal együtt. A törvényszerűen előforduló bénázásokért elnézést kérünk,…..
Mandiner blog Kedves Dorottya! 2011.10.20 12:01:00
  Egészen helyes vagy. Kár, hogy mellette ennyire nagyon modoros és elviselhetetlenül irritáló is, és még inkább nagyon-nagyon kár, hogy ennyire csúnyán affektálsz szükségtelen.   Szerintem, mielőtt ezt az egészet túl komolyan vennéd, nem árt szólni a disszidáló…..