Regisztráció Blogot indítok
Adatok
MANN (törölt)

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Az alábbi biztosítói hozzáállás azért is bosszantja duplán a Zugügyvédet, mert gyakorló vitorlázópilóta, és részben egy öreg vitorlázógép tulajdonosa is. Különösen az tetszik, hogy biztosító egyszerűen azt nyilatkozta,ilyen kárügy nem volt a 30-as évek óta, ezért…..
MANN (törölt) 2011.02.08 19:11:13
@interpreter: Első fokon nyertünk.
Az Allianz el sem jött az itélet kihirdetésére.
Valószinűleg,már ők is elhiszik a 4 tanúnak,hogy valóban bezártam rendesen a gépet.(ha egy tanú sem lett vólna,akkór is nekik kellett vólna a nemlegességet bizonyitani!)
Viszont feltételezhetően még mindig hisznek abban,hogy ők bizony a biztonsági zárral bezárt hangárban vállaltak kockázatot havi 70e forintért. Valószinűleg a hangár legmélyén a gépekre a legnagyobb veszélyt a madárszar,és a pitotcsőbe beköltöző bogarak jelentik. Ezekre a veszélyekre viszont sokallom az éves majd 1 milliót..
Egy újabb történet  arról, miként tud a rendőrség kicseszni egy autólopás sértettjével. A gépjárművet körözik, de a határozat szerint bűncselekmény nem történt. A biztosító röhög a markába. Kedves Zugügyvéd! Régóta olvassuk blogodat,sőt hasonló…..
MANN (törölt) 2010.10.08 23:07:37
@anyadmajma: Na,a szemle,egy érdekes történet!
Dehogy mi kértük,ők kérték!Leirom részletesen,nevekkel,mit érdekel,hogy mit szólnak hozzá..
Nos,a casco biztositásoknál mindig a szerződő tesz ajánlatot.legalább is papiron.
A légijárműveknél annyiban speciális a helyzet,hogy a kötvényen két érték szerepel!
1,a biztositott által kért/ajánlott érték
2,a biztositó által elfogadott/megállapitott érték.

Ha a két összeg megeggyezik,akkor kár esetén nincs varia,hiszen a felek előre megeggyeznek a gép értékében,és persze ennek alapján kalkulálja ki a társaság a havi dijakat!!
Megtörtént a szerződéskötés,és mivelhogy a géphez esetlegesen szükséges alkatrészek csak valutáért beszerezhetőek,igy ajánlották,kössük meg idegen pénznemben,hiszen igy a gép tartja a reál értékét,nem függ a forint árfolyamától!
Ez azonban azzal is párosul-teljesen azonosan a devizában felvett banki hitelekhez-hogy ha a forint romlik,akkor a havi dijak is emelkednek!!!
Rövid idő múlva kijön a kötvény,és olvasom az apróbetűs részt:"ha a repülőgépeknél használatos ár katalógusban kisebb gépérték szerepel mint a szerződő érték,akkor azt kell kár esetén figyelembe venni.."
Ho-ho,mondom,akkor most mennyi a gépérték?Teszem fel a kérdést Valkó Juditnak,a biztositásom kezelő brókernek.
Judit mondja,semmi gond,igazam van,megkérdezi az Allianzot!
Jön a válasz,minden rendben,ellenőrizték,rendben van a biztositásom!!!
Erre,kb két hét múlva,Fock Ildikótól-az Allianz munkatársától-jön egy bocsánatkérő email,amiben sűrű bocsánatkérés mellet közlik,sajnos hibáztak,nem ellenőrizték a gépértéket,mert az amerikai-német stb katalógus teljesen más árat ir,stb,stb

Na,akkor most mi legyen??Mi után fizetem az dijat??
Teljes egyetértés,bocsánatkérés az Allianztól,és közlik:a repülőgépeknél nagyban függ az érték a műszerezetségtől,motor/légcsavar időtől(ami igaz is),ezért kérnek,had szemlézze le a gépet szakértőjük,Tóth Andór szakértő úr!
Persze,miért ne,temészetesen nézzék meg!

(megjegyzem,kb 15 évvel ezelött apám ladájáról halom képet csináltak casco elött,festékvastagság,kisrutin,nagyrutin,vérkép..a repülők meg bemondás)

A szemle után szakértőjük megállapitott egy értéket,ami valamivel kevesebb volt az eredeti összegnél!Ha nem szólok,levelezgetek,akkor most az emelt összeget követelném,aminek persze nincs jelentősége,ha igyse-ugyse akarnak fizetni!:(
MANN (törölt) 2010.10.09 16:22:38
@anyadmajma: Megtettük,amit meglehetett..az egyik kutya nem harapja meg a másikat!
Felhivtam Csanádiné dr. Pestality Ibolya címzetes főügyészségi ügyész, bajai városi vezető ügyészét,vajon miért küldte az Allianznak a rendőrség ezeket a "baráti"sorokat?!
Az ügyészasszony NEM emlékezett semmire,és tájékoztatott,nem az ő hatásköre,keressem a rendőrséget!(persze elöttem volt a levél másolata,amin ott volt az ő aláirása,pecsétje!!!)
Megkerestem Dávid Károly Megyei Kapitányt.
Egy főtiszt visszahivott,és elmondtam neki a levél tartalmát.Sajnálkozását fejezte ki,és közölte:ha valóban ez áll a levélben,hibáztak a bajai kollegák!

A vizsgálat elindult,és pár héttel késöbb kaptam egy levelet,amiben megállapitották,hogy nem történ büncselekmény a bajai kapitányság részéről(mondjuk,ezt sosem állitotta senki),és különben sem köti a biztositót a rendőrség megállapitása!!!!..azaz,bármit is irhat a rendőrség,azt vesz figyelembe a biztositó,amit akar!
Tehát ha "jót"ir az ügyfélnek a rendőrség,akkor azt nem kötelező a biztositónak elfogadni,de ha esetlegesen "rosszat"akkor erre hivatkozik a társaság,mikor a fizetési kötelezetséget megtagadja!!!
MANN (törölt) 2010.10.08 12:56:49
@Almaspite: Szia,semmi gond,szivesen válaszolok neked!

Alapvető különbség van a kisgépes,és a nagygépes(Közforgalmi)repülés között.
A magyar légierő műszakilag képtelen érzékelni az alacsonyan repülő(néhol 100m,néhol 300m!)szerkezetet,mert nincs un 3D radar.Ezt a Tubesre tervezték,de nem valósult meg.
A kisgépeken nem kötelező,de többnyire van egy un transponder.Ez,másodlagos jeladónak hivjuk,és a radarhullámoknak "válaszol" vissza, egy 4 jegyű kód alapján azonosit be minket,amit a tájékoztató/irányitó szolgálattól kapunk,ha van repülési tervünk!
Sok esetben,a "G"osztályú légtérben nem kötelező a repülési terv,csak akkor,ha katonai/polgári reptereket,zónákat,határátlépőket érintünk utunk során.
A transponder csak akkor működik,ha bekapcsoljuk.Ha nincs bekapcsolva,akkor csak elsődleges(primer)radarjelünk van,azt meg nem mindig látják a fenti indokok miatt,söt fa,műanyag gépeknek,sárkánynak egyáltalán nincs,hiszen nincs fém amiről visszamegy a hullám!
A "beacon"az szalonna:)AZ a gép farkán lévő piros szinű,villogó fény!
Vészjeladó volt a gépemen,ez a vészfrekvencián ad jeleket ha x-erősségű g terhelést kap(impact,becsapódás)vagy ha kivülről működtetem.

2,A kisgépes repülésben ritkán használunk repülőtereket!(magas illetékek,nagygépes forgalom,távolság,stb okok miatt)
Többnyire,un "ideglenes-le felszállókat"használunk,amikre engedélyt a NKH ad ki.Ez a köznyelvben ugyanolyan repülőtér.
Sok a megkülönböztető tényező!Itt nincs "torony",nincs aki irányit,utasit,itt legtöbbszőr tájékoztatás van!Ez azt jelenti,hogy a közelben repülő gépek pilótái a különböző nyomtatványokban megjelent,közhiteles frekvencián beszélik meg egymással,a repülés szempontjából fontos adatokat!(szélirány,aktuális pályahasználat,forgalom,forgalmi kör,stb)
Tehát ezeken a "repterekem"nincs irányitás,csak tájékoztatás,amit vagy megfogatsz,vagy nem!
Ezeken a le-felszállókon nincs irányitás,igy nem kell bemutatni semmilyen okmányt,repülési tervet,nem kell felszállási engedély.Ebből következik,hogy nincs rögzitett rádiózás sem!!
3,az un le-felszálló területek üzemeltetését,és ezek engedélyeinek kiadását pontosan felügyeli a NKH Légiforgalmi Főosztálya!A követelmények a neten megtalálhatóak!
Csak zárójelben jegyzem meg,hogy vészhelyzet,kényszerleszállás esetén("A kenyszerleszállás annak az eljárásnak az elnevezése, amikor egy repulo szerkezettel valamilyen oknál fogva nem folytathato tovább a biztonságos repulés és egy kozeli repulotéren, – illetve ha az nem elérheto – terepen probál meg a pilota leszállni."copy rightby Zugügyvéd)bárhová le lehet/kell szállni!
A büncseleményben szereplő Cessna 177 ajtó és gyújtskapcsoló zárját egy 60-évekbeli amerikai autóhoz hasonlitanám,egy műszaki affinitással rendelkező személy percek alatt oldja!

Ne feledjük,itt nincs inditásgátló,kormányzár,imo,ezeket a gyártó kifejezetten tiltja!
Üzemanyag többnyire nincs a kis reptereken,igy azt induláskór kell a biztonságos tartalékkal kiszámólt mennyiséget tankolni,ami 100 oktános AVGAS,azaz repbenzin!!Természetesen,az üza mennyiség kiszámolásánál számitásba kell venni az esetleges tartalék reptér távolságát,a navigációs tartalékot,természetesen itt nem lehet félreállni egy parkolóban,ha elfogy a benya..
Én akkoriban,a Jakab-Kalocsa-Mohács útvonalra kb 100litert tankoltam+volt a szárnyakban még kb 60L,ez kb 4,5 repült órára elég!
A téli időt figyelembe véve,a gép kb 15 perc melegités után repülő képes!

3,Igen,általában kell-lehet szerződést kötni a reptér üzemeltetőjével,illetve irásba foglalni hogy a tulaj miért,mennyit fizet!
A világon lévő kisgépek kb 80% nem hangárban,hanem szabad ég alatt parkól,a fedett tárolás luxus!
Az én induló reptérem Jakabszállás volt,igy értelem szerűen nem kell szerződést kötnöm egy destinációval!
Pár helyen azonban fizetni kell-pl Tököl-a leszállásért,illetve a navigációs műszerek(pl Pécs)használatáért is!
Kényszerleszállás esetén kizárt!
A gépek örzéséért senki nem vállal felelősséget,legalább is én nem ismerek ilyen helyeket itthon!

4,a közúti szállitás nem bonyolultegy 100e platós Ivecó elég.Szárnyak fesztávja kb 11 méter,ebből lejön a fülke kb 1,5m.A szárnyakat 2csap,és egy csavar tartja,a csűrő mechanikákat menetes hüvely.Természetesen a szárnyakat hosszába,nem keresztbe kell elhelyezni.
A földhöz rögzités két spannifer,és a földbe ütött kampó,ezek oldása kb 3 perc.

A bajai reptéren volt kamera,de utólag derült ki hogy prevenciós célokat szolgál.Azóta úgy tudom,fejlesztettek.
Éjjeliőr nem tartózkodott akkor a reptérrel egybe lévő vizsgabázis területen.A repteret üzemeltető klub tagjai közűl-a káreseményig-senkit sem ismertem személyesen,csak telefonon kértem engedélyt tőlük,mikor korábban leszálltam ott.
A gép szárnyai leszereléséhez minimális műszaki tudás szükséges,ha nem szakszerű a szerelés,akkor szinte semmi.Azt azért ne felejtsük,hogy szétszedni valamit sokkal egyszerübb mint összerakni!!

Ha bármi kérdésed van,ne hezitálj,nyugodtan firkantsd le!
Egy korábbi poszthoz fűzte hozzá a megjegyzését egy kisvárosi rendőrkapitányság bűnüldözési gyakorlatához egy korábban ott dolgozó rendőr. Tanulságos önmagában is végigolvasni.Kikérem magamnak,a ….i volt rendőr kollegáim nevében ezt a sok sületlenséget,amiket itt…..
MANN (törölt) 2010.10.08 13:04:15
@EMBEREK!: Szivesen elhiszem,de csak akkór,ha tényszerű hivatkozást bemásólsz ide.
Mondjuk a Mabisz-tól,az ORFK-tól,vagy akárkitől.(magadtól nem ér)