Regisztráció Blogot indítok
Adatok
vsz

0 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
PTinfo A PESA és a villamosai 2011.10.01 13:27:00
Most, hogy Szegedre is befutott az első PESA villamos, érdemes egy rövid áttekintést adni, vajon mely városok azok, ahol hasonló villamosok futnak már? Az első magyar PESAA PESA nem valami ismert név idehaza, bár a cég meglehetősen nagy múltra tekint vissza, még 1851-ben…..
  A lassan elkészülő Margit híd szerintem nagyon jól néz ki, rengeteg elemében állították vissza eredeti szépségét. Más kérdés, hogy mennyire jó, ha egy XXI. századi híd épp olyan mint egy XIX. századi, hisz azóta történ egy és más mondjuk a közlekedésben. László…..
vsz 2011.08.14 17:57:32
@sronti:
Eszed valahol elhagytad ember!!!!
Van egy északi oldali járda, meg egy déli.
Aki gurul, vagy úgy sétál, hogy nem akar lépcsőzni, az sétálhat az északin. A többinek ott adéli. Egyébként a Himalájában (vagy bármely erdei sétaúton) is lenne igény az akadálymentes közlekedésre, dehát...
Szóval a "tömjük be az aluljárókat" egy igen demagóg (ostoba) hozzáállás. Pont egy ilyen mellett van szerencsém lakni. Érdekes módon többször látok helyszínelő rendőrautót és egyebet mint előtte évtizedeke át.
vsz 2011.08.14 18:55:14
@algi: Segítek a Magit hídon 1*3 (2 közúti forgalmi, és egy villamos) vagy 2*3 sáv (az előző kétszerese)attól függően, hogy honnan hová igyekezett az ember.

A lépcső és kiemelt szegély fóbiához meg csak annyit, ugye akinek ez probléma (és látjuk sokaknak) azok mind olyan házban laknak (a földszinten) ahol a lépcsőházba, kapualjba lépéshez sem kell a lábat 15cm-el megemelni!!
Nem csattogott a szalagvágó olló, fű alatt megnyílt a Margit híd budai hídfőjébe fúrt kerékpáros alagút. (Tenczer Gábor kolléga átbiciklizett rajta, és írt egy posztot.) Kedden a legforgalmasabb fővárosi kerékpárúton közlekedők egyszer csak azt vehették észre, hogy nem…..
vsz 2011.08.10 12:39:27
@Inner Circle:
Jól látod, ez is az egyik forgalomtechnikai esztelenség amit az elején jeleztem.
Egyébként azon a szakaszon hiányzik három tábla. Az egyik a Margit híd felől szabályozná, hogy hol válik el a kerékpárút és a gyalogút (ott elvileg a gyalogos a rakpart mellé van levezetve egy lépcsőn), itt jelenik meg egy közrezárt széles növénysáv. A másik tábla értelem szerűen a lépcsőre terelt gyalogos utat jelölné. A harmadik a közrezárt növényzet Árpád híd felőli végéről hiányzik, ahol szintén a gyalogosokra vonatkozna, valamint hiányzik még kettő, amik a közös gyalogos- és kerékpárutat jeleznék. Így lenne korrekt.
vsz 2011.08.10 12:46:43
@Inner Circle: Igen ez is egy olyan hely, ahol nincs kellően rendezve a helyzet. Ahol jártál, ott egy zöldterület két oldalára van elosztva a két közlekedő típus, csak a táblázása hiányos. A korrekt jelöléshez még 5 táblára lenne szükség (gyalogút, kerékpárút és gyalogos-kerékpár út közös táblákra). Az Üstökös utcai felhajtó mellett számomra is érthetetlenül keskeny a járdafelület (vagy ha nem járda, akkor előtte miért olyan széles??). Itt van az a rész is, ahol a HÉV kihúzó vágányvégnél beszűkül a közös út, ez is megérne egy misét..
vsz 2011.08.10 15:42:59
@GG81: Igazad van. Talán egy kis rendőri intézkedés hatásos lehetne (na akkor ismét elindulna a szülőzés) mint amikor a felső rakparton tették a dolgukat a gyalogos- kerékpár úton (tavaly vagy az előtt).
Egyébként az egésszel semmi gond nem lenne, ha mindenki tisztelné egy cseppet a másikat és nem csak a hatalmas egoját nyomná előre.
Ha mindenki csak minden másnap enne húst, sokkal beljebb lennénk kibocsátásban, mintha az egész Földön havonta egy hétre leállna a közlekedés. Mai cikkünk blogposztja...
vsz 2011.06.22 12:36:44
@Bogyi:
"honnan kerül az autóba a szénszármazék? A földből. Visszakerül-e földbe ez a szénszármazék? Nem. Ez nem körfolyamat, a levegőt tekintve többlet CD2-t eredményez."

honnan került a FŐDBE??? A vegetáció általi megkötés ...stb útján, ami szintén része a körfolyamatnak, csak nem egy éves a ciklusa...
Sajtóhírek szerint majd fél éve folyik a bénázás az ITDH átalakítása miatt. A szervezeti átalakítások mindig együtt járnak némi fennakadással, éppen ezért kell óvatosan bánni ezekkel még a közigazgatásban is. Az viszont minden józan ésszel felfogható határon túl van,…..
Két durva baleset is történt az idei Freeride World Tour versenyen, amelyek csodával határos módon szerencsésen végződtek. természetesen mindkettőről készültek videofelvételek. Mint a SíTV írja:Az első videón az új-zélandi síelőnő, Maria Kuzma látható, akit egy lavina…..
 Lehetne hőzöngeni, hogy nem elég a gyalogos lobbinak a Kós Károly sétánytól a Clark Ádám térig tartó hétvégi lezárás terve, aknamunkájukat a Vár alatt is folytatják. De a helyzet itt tényleg más. Lezárásról szó nincs, a terv lényege pusztán annyi, hogy át lehessen…..
Nagy a csend a tervezett, majd többször, többek által megfúrt úgynevezett budai fonódó villamoshálózat körül. Gyanúsan nagy... Egyébként már eleve elég blaszfémikusra sikeredett a hivatalos elnevezés "budai fonódó villamoshálózat-fejlesztés". Hiszen mindössze…..
vsz 2010.12.02 13:14:47
@Grgabácsi:
1) Izgalmas a kiviteli terv, miközben kerületi tájékoztatás szerint nem kapott engedélyt a II. kerülettől az engedélyezési terv sem...
(remélem ettől még kifizetik :) )
2) Ha hagyjuk, mert vérzik, akkor a 4, pont esetén is hagyjuk
3) mint írtam CSÚCSIDŐBEN (amikor a másik vonalnak szintén üzemelnie kell) egy jelzőlámpa perióduson [90sec] belül két villamost bezavarni a Moszkva térig tartó szakaszra felettébb érdekes (mintha kicsit szorosan lennének), persze amikor van hely (napközben meg éjjel) akkor befér, de a külső szakaszról érkezők furcsa módon szintén a csúcsidőben jönnek... Szóval ennyit a kérdésről.
4) akkor ugathatok, mert nekem fáj. A kitérő pontszerű zajtöbblete +3dB(A), a szelőé min +5 dB(A) (rezgés mérésről még nem tudok). Mint írtam ha emellett az érintettek passzív zajvédelme megvalósul nem sok terünk marad ugrálni ellene, de erről (mint környezetvédelmi tervi munkarészről) nem találtam semmit.
5) tehát az összes meglévő (több irányból érkező) buszjáratot megszünteted, és rápakolod egy villamosra, ami ebben az esetben jelentős kapacitást igényel, tehát nő a villamos forgalom nagysága, amelyik egy részét az első pontban írt körútiba kell beékelni. A Margit híd - Batthyány tér közötti szakaszon utazók jelentős része a 2-es metróra száll át, de hogy kerül ide a 61-es viszonylat?
Hacsaknem arról szólsz, hogy aki ma bemegy a Batthyány térre az metróval elmegy a Moszkváig, vagy a Déliig és ott száll át a 61-esre. Érdekes útvonalválasztás!!!
A Margit hídi átszállók irány szerinti megoszlásáról azért még semmit nem mutatott.
vsz 2010.12.02 13:27:34
@gyvy:
Mint látod amennyi befér, azután meg sírnak, hogy "élhetetlen" a város, majd mindent eldózerolunk és akkor meg arról lehet sírni, hogy elnéptelenedett a város nincs bent semmi (éhen haltak a kereskedők, éttermesek, kávéházak) tenni kéne valamit, majd újból építési lázzal ismét beépítünk mindent.
A ló két oldala.
vsz 2010.12.02 13:54:33
@gyvy:
Lásd Normális 2010:12:02. 13:36:35-ős írását (tiéd után)

Egyébként (most többen megkövezhetnek) a "plázák" pont olyan szolgáltató egységek, amelyek az igények kielégítésére vannak. A betelepülő szolgáltatásokat nem az építő, üzemeltető határozza meg, hanem a "profitéhes" szolgáltatási vállalkozó akik felméri, hogy van igény arra amit el akar adni.
A kőbaltás mondattal 100%-ig egyetértek.
A megnézni máshol hogyan van az a hazai gyakorlat is (az építtető megnézi, hova érdemes és addig csűri-csavarja, míg valami olyan lesz ami neki jó. Ebbe hogyan szól bele az ÖK. na az az igazi "gazda(g)sági" kérdés.
Egyébként az átvétel helyett a józan gondolkodás talán sikeresebb lenne.
Október 24-én a villamos-vágány építése az utolsó fázisának munkálatai kezdődtek el. Miután elkészült az új északi és déli pályalemez, amiket az elmúlt hétvégéken összehegesztették, a hídfők térségében láttak hozzá az új és a meglévő pálya közötti szakaszok…..
vsz 2010.11.13 16:55:01
Vegyes érzelmekkel várom a munkák végét, mert ebben az esetben ahogy elnézem a "káposzta elfogyott és a kecske is éhes maradt".
Maga a híd külsőre majdnem rendben.

Részleteiben viszont:
- a hidat ugyan szélesítették, de mégis keskeny maradt (gyalogos-kerékpáros egymás mellett)
- a felszínen lehet a szigetre jutni (csak a hídon hosszában közlekedők, azt céljának megfelelően használók akadályozottak), az aluljáró betömésével a lehetősége is elveszett annak, hogy ne az autók között lehessen a villamoshoz jutni (aluljáróban kevesebb a baleset).
- a hídfők rendezése készül, a budai oldali HÉV aluljáró egy sötét lyuk lett, a régiben nem érezte magát bezárva a gyalogos, kilátott a két parkra.
- A Frankel L. úti aluljáró járdaszigeti feljáróinak betömése szintén orbitális hiba, főleg a ma elkészült felszíni átvezetést látva.
A gyalogátkelőhelyet a járdasziget legtávolabbi és legkeskenyebb részére építették úgy, hogy az utcának sem egyenes folytatása, a közepén két hirdetőtábla zavarja a beláthatóságát, és a széle nekivezet a meglévő aluljárónak...
Akár csak 5méterrel visszahúzva már egy szélesebb szigetrészen (ugye itt várják a gyalogosok a zöld jelzést) és az aluljárói lejáró megtartásával (betömés költsége "-") a beláthatóság is megmarad volna (aki siet és nem vár a zöldre mehet lent). A villamos megálló burkolatával nincs összhangban a lerakott térkő, a Margit körúton aszfalt a járda, a folytatásban a Frankel L. utca megint térkő... Kicsit toldozott foldozott hatást mutat.
- Ami a villamost illeti: a budai hídfőtől a Török utcáig (kb. 300m) a körúti villamos átépítésekor ideiglenesen kijavított (azóta a régi állapotát közelítő) nagy paneles felépítmény maradt.
Az körút burkolata ezen a szakaszon szintén kb 32 éves kátyús és repedezett (erre már nem futotta)...
(remélem nem a fonódó villamosok agyrémének beruházásaként akarják csak megcsinálni)

- A miért ilyen drága csontot többen lerágták, aki így sem érti azt sajnálom (forgalom alatti bontás építés stb...).
Viszont arra kíváncsi leszek (és ki is mérem), hogy az acél pályalemezen mennyit nőt a villamos elhaladási zaja (szerintem itt is kimaradt valami fontos).
vsz 2010.11.15 15:01:58
@Fricy:
A fonódó villamos jelenleg a főváros egyik terve, melyre a II. ker. ÖK. még nem adta áldását (tanulmány szinten áll -remélem ott is marad, hiszen a körúti villamos igen szoros menetrendjében kellene helyet szorítani a fonódó járat számára, ami kapacitáscsökkenést jelent a meglévőhöz képest. De ha az a célunk, hogy ez se működjön akkor nosza-).
Amióta lezárták a hidat tényleg nem használták az aluljárót, mert nem volt közúti forgalom....
Egyébként arról írtam, hogy a kettő egymás mellett megtartható lett volna (pl Blaha L- téri megoldás).
A probléma alapvetően az, hogy a megálló olyan részére került az átkelő, ahol a leszállók számára nincs elegendő hely az átkelőhelynél a szabad jelzésre várakozáshoz.
Egyébként annak ferde elhelyezése, a közlekedéstervezésben kerülendő kialakítás, hiszen a szükségesnél hosszabb, a gyalogosok áthaladási ideje fölöslegesen csökkenti a kapacitást.
w Híd a semmi ágán 2007.05.24 04:00:00
Alkalmam nyílott a múlt héten megtekinteni a Köröshegyi Völgyhidat, nemzetünk büszkeségét. Ez Közép-Európa legnagyobb műtárgya, 1,7 kilométeres hosszával bőven elérne Szántódtól Tihanyig, át a Balaton felett. Misztikus, gondolkodtató hangulat fogja el a magyart, ahogy…..
vsz 2007.08.08 22:57:07
Tisztelt KOmmentelők!

Ahhoz hogy a völgyhíd ügyében tisztán lássanak minden vádaskodás és korrupciós elmélet helyett nézzenek körül az építést megelőző (tervezési) huzavonákon.
Létezett még a '90-es évek elején egy optimálisabb (olcsóbb és nyomvonalilag is jobb) megoldás, de az érintet önkormányzatok közül pont Kőröshegy állt körömszakadtáig ellen. Az M7 akkor a telpülés és a Balaton között "elvágta volna a falut mindentől". Ademokrácia zsenge korában ez elegebdő volt arra, hogy időt és energiát nem kímélve ujra és újra terveket készíttessenek cca 80 változatban a falutól délr, éstzakra stb ..(az önrományzat kegyeinek elnyerésére). Lássunk csodát végülis a legdrágább már megtetszett az ott élőknek így arra, ha nehezen is de áldásukat adták (övék a föld amire épült így hiába görcsöl az egész ország amíg ők enm akarják addig nem épülhet náluk biza semmi).
Nem vagyok egy emdergyűlölő, de a település lakosszámára (esetleg lakásszámára) leoszva a bekerülés összegét, felmerül bennem a kérdés nem lett volna olcsóbb felvásárolni az egész falut??? [de igen].
Szóval enyit arról miért is lett ez a mű ilyen. A kivitelező meg azt építi amire a megbízást kapja, hogy mennyiért az meg a megbízó válogatja ki (ha van pénze rá).

Szóval lehet mindenhol keresgélni a hibásokat, de úgy is csak magunkat találjuk (mi vagyunk a hülyék). Az, hogy a többség hagyja rángatni magát a kisebbség minden ökörségén még nem a demokrácia, bár ezt is meg kéne már tanulnunk, hogyan kezeljük az ilyen és ehhez hasonló eseteket.