Adatok
=xapa=
10 bejegyzést írt és 576 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Gyűjteményem azon szekciója amelybe ez a kis Kacsa is tartozik kissé tudathasadásos jelenségnek nyilvánítható. Ismerőseim jól tudják rólam, hogy a franciahonból származó járműveket –pár kivételtől eltekintve- senkinek sem szoktam jó szívvel vételre javasolni. A francia…..
=xapa=
2013.02.21 14:18:38
@MT21013: :) :)
Egyszer írhatnál egy offtopic posztot egy ilyen párizsit meg virslit gyártó ipari üzemről, de fényképekkel gazdagon illusztrálva! :) Annyi sztorit hallottam már erről, hogy ha látnám, hogyan készül például a Zala felvágott, soha többé nem venném a számba :) Engem csakazértis érdekel! :)
Egyszer írhatnál egy offtopic posztot egy ilyen párizsit meg virslit gyártó ipari üzemről, de fényképekkel gazdagon illusztrálva! :) Annyi sztorit hallottam már erről, hogy ha látnám, hogyan készül például a Zala felvágott, soha többé nem venném a számba :) Engem csakazértis érdekel! :)
..
Az élet úgy hozta, hogy két gyönyörű leányzóval ajándékozott meg a sors (és persze a párom), így a kisautók és az autóversenypályák helyett bizony be kell állnom a sorba a Barbie babák közé, főzőcskéznem kell, meg pisiltetni a sírós babát ha a gyermekeimmel játszani…..
A korábban bemutatott Urracohoz hasonlóan az Espada is sokáig ismeretlen volt előttem. A 80-as években a Ferrari Testarossa és F40, vagy a Lamborghini Countach mellett ezek a típusok már nem kaptak túl nagy publicitást. Internet akkor még nem állt az autóbolondok rendelkezésére, így…..
=xapa=
2013.02.11 22:07:14
@Missa: Egyetértek. A 458 Italia kivételével a közelmúlt Ferrarijai valahogy felvették az udvari modellgyártó gépeinek jellegtelenségét. Szomorú tendencia. De az is lehet hogy csak mi öregszünk, és a múlt felé kacsingatunk :)
Név:
Opel Olympia
Gyártási idő:
1967-1970
Prospektus évjárat:
1968
Azonosító:
OB O 12-968/100 I
Nyelv:
német
Oldalszám:
12+2
Méret (mm):
299 x 239
Mikor a blogot elindítottam feltett szándékom volt modellek mellett prospektus bemutatókat…..
Cápa. A legszebb cápa. A legkívánatosabb cápa. A nagybetűs CÁPA. Nekem legalábbis biztosan. Egy unokatestvéremnél láttam először fotót róla és a mai napig megvan az az érzés. Hosszú egyenes motorház, a cápa profil, a B oszlop mögötti rövid szakasz és a kecses, enyhén lejtő…..
Mai bemutatóm alanyával szemezgetek már vagy 2 éve, de csak nemrég alakultak úgy a dolgok, hogy végre beparkolhatott hozzám. Párom mindig legyint amikor egy-egy új modell érkezésekor az unalomig koptatott "gyerekkorom egyik ikonja" kifejezést használom. Tény, szinte mindig ezt mondom,…..
adott egy modell, amiről már a sarki fűszeres is mindent tud, aminek a megérkezését már több, mint egy éve várjuk, amit kiemelkedő figyelemmel kísért a szakma, ezerszer beszéltünk már róla mindenféle fórumokon. mi a fenét lehetne róla írni?
az az igazság, hogy rengeteget. a…..
=xapa=
2013.01.03 19:24:29
@Missa: "Karórából is ha tehetném, csak is felhúzósat vennék! Nem quartzot, nem automatát! (...) Órások szerint az ilyen típusú órák, már csak kis szériában, manufakturálisan, gyűjtőknek készülnek."
Egy kicsi off következik, de ezzel azért vitatkoznék. Egy felhúzós szerkezet majdnem megegyezik egy automata szerkezettel, csak az automata rész ( a rotor) nélkül. Nyilván automatából is készülnek manufakturális keretek között, sorszámozott, kis szériás példányok olyan összegekért, hogy az árukat az Atlantis legénysége látta utoljára az űrben, a csillagok felé tartva.
Kvarcok terén pedig egy atomóra szinkronjeladó által vezérelt kvarc szerkezet szintén felveszi a kesztyűt egy mechanikussal műszaki téren, és persze árban is :)
Szóval szerintem az óráknál is a gyártó szerint, és nem az óra jellege szerint érdemes meghúzni a high-end és a gagyi közti határt :)
De amúgy természetesen értem amit ezzel az órás hasonlattal mondani akartál, és a lényegével egyet is értek :)
Egy kicsi off következik, de ezzel azért vitatkoznék. Egy felhúzós szerkezet majdnem megegyezik egy automata szerkezettel, csak az automata rész ( a rotor) nélkül. Nyilván automatából is készülnek manufakturális keretek között, sorszámozott, kis szériás példányok olyan összegekért, hogy az árukat az Atlantis legénysége látta utoljára az űrben, a csillagok felé tartva.
Kvarcok terén pedig egy atomóra szinkronjeladó által vezérelt kvarc szerkezet szintén felveszi a kesztyűt egy mechanikussal műszaki téren, és persze árban is :)
Szóval szerintem az óráknál is a gyártó szerint, és nem az óra jellege szerint érdemes meghúzni a high-end és a gagyi közti határt :)
De amúgy természetesen értem amit ezzel az órás hasonlattal mondani akartál, és a lényegével egyet is értek :)
a tegnap estém nem volt egyszerű. elfáradtunk már délután. úgy gondoltuk, hogy úgysem maradunk ébren éjfélig, ezért előrehoztuk a pezsgőzést fél tízre. ezzel csak egy gond volt; Ágó egy fél pohárral ivott csak, én meg nem tudtam visszadugni a dugót a pezsgősüvegbe, ezért csak azt tudtam kitalálni…..
=xapa=
2013.01.02 22:16:07
@Labdacs: Sajnos így van. Volt egy időszak amikor annyira engedtem a hangoknak, hogy annyi eszem maradt, mint egy marék lepkének. Azok az üzletek amiket ekkor kötöttem, az önsorsrontás nagykönyvébe valók.
=xapa=
2013.01.03 18:36:53
@Labdacs: Ahogy te írtad valamikor: nem nyomott senki pisztolycsövet a homlokomhoz azért, hogy eladjam őket, szóval csak magamat okolhatom. Két igazán komoly öngólom volt, a piros Kyosho Testarossa, és a fekete Kyosho 365 GT4BB eladása. Azt, hogy mennyit változik a világ pár év alatt, jól bizonyítja, hogy a Testarossa a kutyának nem kellett a Vaterán, 24ezerért sem, pedig sokáig hirdettem. Ma szerintem szétkapnának érte :)
Nade legalább a 365 GT4BB visszakerült a gyűjteménybe, neked köszönhetően! :)
Nade legalább a 365 GT4BB visszakerült a gyűjteménybe, neked köszönhetően! :)
minden egyes olvasómnak modellekben- és minden egyéb más javakban gazdag új évet kívánok!
itt köszönném meg az egész éves figyelmet, külön kiemelve az aktív tagok hozzászólásait, építő jellegű kritikáit. jövőre veletek ugyanitt, ugyanígy!..
=xapa=
2013.01.02 21:52:50
@Labdacs: Nem akarom túlkombinálni ezt a kérdést, de ha lenne sok időm, kimásolhatnám akár Dinoenzo, Missa, Ati (csak hogy a véleményemmel egyetértő gyűjtőtársakat hozzam fel példának) vagy akár a saját régi kommentjeimet, néhány évvel korábbról. Micsoda sutaságokra kérdeztem vagy csodálkoztam rá régebben...és milyen okos vagyok most! :))))))) A gyűjteményem minőségbeli fejlődéséről nem is beszélve.
A világítótorony metaforám tehát nem túlzás, hanem a rideg,leplezetlen valóság! ;) :)
A világítótorony metaforám tehát nem túlzás, hanem a rideg,leplezetlen valóság! ;) :)
=xapa=
2013.01.02 22:01:34
@Missa: A te blogod tényleg teljesen más. Azt is szoktam olvasgatni, amikor tehetem.
"Mivel nálam nem csak a modell a főtéma, hanem maga az autó, a korszak, amiben "született","
Így van, és pontosan ez adja az írásaid egyediségét. Nem is az adott korszak történéseinek taglalása, mert azok az infók hozzáférhetők a neten máshol is, hanem inkább a személyes utalások, hogy például épp melyik kikötőben voltál akkor, amikor ez és ez történt a nagyvilágban, vagy amikor megjelent 1-1 új Ferrari típus :) Illetve a műszaki részletekben való elmélyüléseidet is élvezet olvasni :) De mire a végére érek egy posztodnak, olyan érzés, mint elkölteni egy kiadós vacsorát, az ember utána csak jóízűen csettint, és lefekszik aludni :P Szóval a te posztjaid inkább olvasmányosak, novellaszerűek, az olvasásuk a lényeg, nem a kommentelésük :)
"Mivel nálam nem csak a modell a főtéma, hanem maga az autó, a korszak, amiben "született","
Így van, és pontosan ez adja az írásaid egyediségét. Nem is az adott korszak történéseinek taglalása, mert azok az infók hozzáférhetők a neten máshol is, hanem inkább a személyes utalások, hogy például épp melyik kikötőben voltál akkor, amikor ez és ez történt a nagyvilágban, vagy amikor megjelent 1-1 új Ferrari típus :) Illetve a műszaki részletekben való elmélyüléseidet is élvezet olvasni :) De mire a végére érek egy posztodnak, olyan érzés, mint elkölteni egy kiadós vacsorát, az ember utána csak jóízűen csettint, és lefekszik aludni :P Szóval a te posztjaid inkább olvasmányosak, novellaszerűek, az olvasásuk a lényeg, nem a kommentelésük :)
=xapa=
2013.01.03 18:30:31
@kantorati: Dinoenzo képeiből kiindulva a Bartoletti akkor mutat igazán jól, ha van mit szállítania ;) Természetesen csak korhű, CMC gépeket :P
1988-89 környéke és egy barátomtól kapott Cserkúti Öcsi M3-as BMW poszter. Gyakran eszembe jutnak ezek az idők, amikor elmélázok azon mikortól is érzem szívemhez közelinek a BMW-ket.
Aztán még eszembe jut a 635 CSI, az E30 M3, vagy a kevésbé sikeres, de számomra máig szívet…..
úgy látszik, az utóbbi napok-hetek a 458-as jegyében telnek. a fekete után most itt a fehér Spider is. (forrás: ebay.com)
..
=xapa=
2012.12.01 11:57:37
@Missa: Nekem meg egy marcipán figura jutott róla az eszembe, amit a torták tetejére szoktak tenni.
=xapa=
2012.12.01 16:47:02
@Missa: A Tisza cipő nekem is megvolt anno :) és szerettem én is nagyon! :)
Fura amúgy, mert Alonso Italiájának szerintem is jól áll a fehér (persze azt sem venném meg soha, de elismerem hogy szép.)
Ennél a Spidernél talán nem is önmagában a fehér fényezés, hanem ez a túl harsány, és szinte az ember szemébe könyöklően, mindenhonnan kivillanó, rikító piros szín, ami túl cicababássá, vagy ahogy LeoNardo mester írta, "stricissé" :)))) teszi az autót.
Fura amúgy, mert Alonso Italiájának szerintem is jól áll a fehér (persze azt sem venném meg soha, de elismerem hogy szép.)
Ennél a Spidernél talán nem is önmagában a fehér fényezés, hanem ez a túl harsány, és szinte az ember szemébe könyöklően, mindenhonnan kivillanó, rikító piros szín, ami túl cicababássá, vagy ahogy LeoNardo mester írta, "stricissé" :)))) teszi az autót.
=xapa=
2012.12.03 20:44:13
@Dinoenzo: Ezt nem is vitatom, gondolom, többek között egy ilyen gépre utaltál:
www.escala-18.com/fr/ficha-fr.asp?id=306&CMC-Ferrari-250-Testa-Rossa-White-Nr.-22
Na ez szép is!
Ha megfelelő arányban adagolják ezeket a színeket egymáshoz, születhet belőle szépség.
De ha mindez átmegy magamutogató feltűnősködésbe, az már maximum egy barbigyár számára lehet vonzó :)
www.escala-18.com/fr/ficha-fr.asp?id=306&CMC-Ferrari-250-Testa-Rossa-White-Nr.-22
Na ez szép is!
Ha megfelelő arányban adagolják ezeket a színeket egymáshoz, születhet belőle szépség.
De ha mindez átmegy magamutogató feltűnősködésbe, az már maximum egy barbigyár számára lehet vonzó :)
ha valaki nem szereti a végtelen ömlengést, a szuperlatívuszok halmozását, a csapongó rajongást, az elfogult éljenzést, az ne is olvasson tovább. nyomja meg a back gombot, vagy simán csukja be a lapot. de a legjobb, ha kikapcsolja a számítógépet, tabletet, ájfónt.
mert itt most…..
=xapa=
2012.12.01 16:39:42
@Labdacs: Ez lehet a megoldás akkor.Egyre jobban tetszik a Le Mans-i verseny, mindig csak bele-belenéztem a közvetítésekbe az utóbbi években, de mostanában egyre jobban érdekel a dolog. Ezzel kapcsolatban volt egy nagy hiányosságom, valahogy kimaradt nekem a Steve McQueen-féle klasszikus mozifilm - eddig.Pár napja egy barátomnál volt szerencsém blue rayen, kisebb focipályányi méretű TV-n megnézni a filmet, és még jobban elkapott ez az LM hangulat :)
Na ezt a hangulatot adja vissza nagyon jól az Elite GT2-ese, ez talán a legnagyobb érdeme.
Na ezt a hangulatot adja vissza nagyon jól az Elite GT2-ese, ez talán a legnagyobb érdeme.
=xapa=
2012.12.02 11:12:40
@Dinoenzo: Oké, köszi, átjött (mármint a fíling) :)
Mennyivel szélesebb a 458 GT2 az 512 BB LM-hez képest! Nem gondoltam volna.
Mennyivel szélesebb a 458 GT2 az 512 BB LM-hez képest! Nem gondoltam volna.
=xapa=
2012.12.02 11:15:48
@hornando: Köszi az LM gyorstalpaló tanfolyamot! :)
Zöld lámpa, piros lámpa, sárga lámpa...azt hiszem tényleg maradok a régi idők sima fém krumplilámpáinál ;)
Zöld lámpa, piros lámpa, sárga lámpa...azt hiszem tényleg maradok a régi idők sima fém krumplilámpáinál ;)
pár hónapja szerepelt a blogon egy F355 Spider umbau. az "elkövetője" nem tétlenkedett, azóta egy másik autót is kezelésbe vett. erről mutatnék pár képet.
..
=xapa=
2012.09.11 16:22:40
@Labdacs: Valaki valamikor úgy érvelt itt a blogon a kárpitozás ellen, hogy kicsit parasztvakítás az egész, meg hogy a gyűjtők többsége úgysem fogja simogatni azt a kárpitot, akkor meg miért ne lehetne kárpit hatású műanyag a helyén, stb. Emlékszem olyan ellenérvre is, hogy a kevesebb néha több, például a CMC 250 SWB bőr szíjai is kicsit visszafelé sültek el az 1:1es bőrredők miatt.
Lehet az ilyen hangok sarkallják ezeket a gyártókat az amúgyis költséghatékonyabb kárpittalanságra?
Én mindenesetre nagyon nem örülök ennek a tendenciának, habár simogatni én sem szoktam a modelleim belsejét (alapból csak kesztyűben nyúlok hozzájuk), de azért jó érzés a tudat, ha egy modellen minél több alkatrész készült olyan anyagból, amilyennek látszik. :)
Lehet az ilyen hangok sarkallják ezeket a gyártókat az amúgyis költséghatékonyabb kárpittalanságra?
Én mindenesetre nagyon nem örülök ennek a tendenciának, habár simogatni én sem szoktam a modelleim belsejét (alapból csak kesztyűben nyúlok hozzájuk), de azért jó érzés a tudat, ha egy modellen minél több alkatrész készült olyan anyagból, amilyennek látszik. :)
=xapa=
2012.09.11 16:30:41
@Z Diecast: Egyetértek, annál is inkább, mivel nem kevés összeget kérnek el manapság a prémium gépekért a gyártók, így kicsit furcsa, amikor TESCO gazdaságos rácsok, és kárpitutánzatú műanyagok fogadnak egy borsos árú modellen.
Persze lehet visszavenni a minőségből, de akkor az árakból is vegyenek vissza, ezzel arányosan..aztakutyamindenit neki! :)
Persze mi hiába brummogunk ezen, ezért jó tudni, hogy van profi umbaus megoldás az ilyen jellegű problémákra :)
Persze lehet visszavenni a minőségből, de akkor az árakból is vegyenek vissza, ezzel arányosan..aztakutyamindenit neki! :)
Persze mi hiába brummogunk ezen, ezért jó tudni, hogy van profi umbaus megoldás az ilyen jellegű problémákra :)
=xapa=
2012.09.11 16:36:22
@Labdacs: Én tudok lelkesedni egy olyan umbauért, amit hozzáértő, gyakorlott kezek hajtottak végre (Dofekné, Missa, Z Diecast), de a sufnituning jellegű, vérgáz, amatőr barkácsolásoktól (körömlakkal lefestett felnik, csúnyán kipingált motorok, ízléstelen dekorációk,) a falra tudok mászni :) Igazából a saját, régi HW 250 California umbaum miatt is szégyellem magam :P :P
..
=xapa=
2012.08.27 10:34:15
@Dinoenzo: "Démoni a Ferrari feketében. "
Ezt inkább úgy mondanám (hangsúlyosan szubjektív vélemény következik): vannak démoni Ferrarik, amiknél a fekete szín még jobban kihangsúlyozza ezt a tulajdonságot. Például FXX, Enzo, F-40, vagy régebbiek közül 312 PB.
A régi, klasszikus, elegáns luxus GT gépeknek is jól áll ez a szín.
Az F355 számomra sem egy harapós bestia, sem egy kékvérű arisztokrata (Ferraris mércével mérve persze!), inkább egy bohókás aranyifjú, egy életvidám izompacsirta. Ennélfogva csak piros vagy sárga színekben tudom elképzelni.
Ezt inkább úgy mondanám (hangsúlyosan szubjektív vélemény következik): vannak démoni Ferrarik, amiknél a fekete szín még jobban kihangsúlyozza ezt a tulajdonságot. Például FXX, Enzo, F-40, vagy régebbiek közül 312 PB.
A régi, klasszikus, elegáns luxus GT gépeknek is jól áll ez a szín.
Az F355 számomra sem egy harapós bestia, sem egy kékvérű arisztokrata (Ferraris mércével mérve persze!), inkább egy bohókás aranyifjú, egy életvidám izompacsirta. Ennélfogva csak piros vagy sárga színekben tudom elképzelni.
=xapa=
2012.08.27 11:07:03
@Labdacs: Jó hogy szóba került az UT. Így képek alapján nálam még messze az UT a kívánatosabb modell az F355-ből, hiába tizensokévvel idősebb műszer, mint az Elite.
felkerült róla egy review a diecast.org-ra. a képeket lopom:
..
=xapa=
2012.08.22 00:39:52
@Dinoenzo: Egy egyébként tényleg gyönyörű 156 F1 várja, hogy megörvendeztesse új gazdáját :)
=xapa=
2012.08.22 00:51:19
@Missa: A HDF-et egyáltalán nem követem figyelemmel, de azért örülök ha a gondolataim oda is beszivárognak :) :)
Hamisítatlan "Missás" hasonlat amit írtál, és habár ettől még nem leszek újra CMC párti, de egyetértek: valóban igazi ünneplő modell a német műszer.
Magamra vetítve az ünnepi ebédes példádat: az én problémám az, hogy annyira becsülöm a libamájat, hogy sajnálom megenni...de ha nem eszem meg, akkor meg sajnálom, hogy kárba vész a finom falat...na kb így értsd, hogy "nem tudom befogadni" :) (Megoldás: eladom a libamájat, és veszek az árából sok-sok rántott húst! ;) :)
Hamisítatlan "Missás" hasonlat amit írtál, és habár ettől még nem leszek újra CMC párti, de egyetértek: valóban igazi ünneplő modell a német műszer.
Magamra vetítve az ünnepi ebédes példádat: az én problémám az, hogy annyira becsülöm a libamájat, hogy sajnálom megenni...de ha nem eszem meg, akkor meg sajnálom, hogy kárba vész a finom falat...na kb így értsd, hogy "nem tudom befogadni" :) (Megoldás: eladom a libamájat, és veszek az árából sok-sok rántott húst! ;) :)
=xapa=
2012.08.23 08:48:52
@hamhusz85: Köszi az érdeklődést, ahogy Labdacs is írta, ő a CMC eladásáért felelős államtitkár :)
ígéretet tettem nem is olyan régen, hogy picit javítok a blog képeinek minőségén. pénteken este Gyula, a szembeszomszéd kopogtatott. már majdnem aludtam, boxeralsóban nyitottam ajtót. ennyire régen örültem éjszakai látogatónak. talán csak... nna, de az tényleg nagyon régen volt. szóval Gyula kezében…..
szombat lehetett. lehet, hogy vasárnap. nem is emlékszem már. a lényeg, hogy egyedül voltam itthon. a kivételes pillanatok egyike. csend van a házban. ami nem jó, mert egyedül lenni mégiscsak rossz, de mégis, van benne egyfajta "használd ki!" érzés. tettem-vettem, fent a szobában.…..
..
az előző válságos poszt megjelenése óta elég sokat gondolkodtam, hogy mi legyen. merre tovább? első, legdrasztikusabb ötlet a teljes gyűjteményfelszámolás lett volna. ha teljesen bolond lennék, akkor el is játszottam volna a gondolattal. de ez fel sem merült. természetesen. hiszen tényleg nem…..
akkor elérkezett az idő; itt a blog első teljesen offtopik bemutatója. mert ugye volt az a kis félrelépés azzal a nagy teherautóval, de azt senki sem gondolta komolyan témán kívülinek. nna, de most, ahogy korábban már szó volt róla, kitörök a ketrecből, szippantok egy nagy levegőt, és kezdem…..
=xapa=
2012.07.26 12:38:58
@Labdacs: Féltem a Ferrari-szellemek bosszújától a kommentem miatt, azért írtam ezt a valóban túlzó szívcserés hasonlatot :)
Visszatérve az RR-hez: "lehet tologatni az üléseket, nyitogatni a könyöklőket, a napfénytetőt, a napellenzőket, behajthatók a tükrök"
Ebben az üléstologatásban nagy perspektívát látok, már ami a jövőbeni újabb 1:18-as technikákat illeti: spéci fogóval forgatható gomb az üléstámla döntéséhez, kis pöcökkel állítható magasságú fejtámla, gombostűheggyel nyomkodható ülésfűtés gomb :)
Visszatérve az RR-hez: "lehet tologatni az üléseket, nyitogatni a könyöklőket, a napfénytetőt, a napellenzőket, behajthatók a tükrök"
Ebben az üléstologatásban nagy perspektívát látok, már ami a jövőbeni újabb 1:18-as technikákat illeti: spéci fogóval forgatható gomb az üléstámla döntéséhez, kis pöcökkel állítható magasságú fejtámla, gombostűheggyel nyomkodható ülésfűtés gomb :)
wop-bop-a-loom-a-boom-bam-boom
megjött. végre valami kis friss hús egyetlen gyártónktól. ráadásul egy olyan gép, ami a kívánságlistám elég előkelő helyén szerepelt, folyamatosan benne volt az első háromban. nna, örülünk? még nem tudom. azért, mert az első nagy Dino az pont…..
=xapa=
2012.05.17 12:44:03
@Camaro96: Köszönöm szépen! :) Tegnap büfizés közben a Ferrarikat nézegettük, érdeklődő szemekkel figyelte őket! :)
=xapa=
2012.05.17 12:40:19
@Labdacs: Én is gratulálok, és egyetértek LeoNardoval, akármerre is van a fent és lent, de a csoportképet kéri a Nép!
Az utcaiak levadászása szép feladat lesz, azért a piros bukólámpásért mai napig irigyellek :P
De ha összeáll a teljes Daytona kommandó, az az egyik legkülönlegesebb szeletkéje lesz a gyűjteményednek, és úgy általában is, piros betűs fejezet lesz a Nagy Ferrari Gyűjtemények Lexikonában.
Az utcaiak levadászása szép feladat lesz, azért a piros bukólámpásért mai napig irigyellek :P
De ha összeáll a teljes Daytona kommandó, az az egyik legkülönlegesebb szeletkéje lesz a gyűjteményednek, és úgy általában is, piros betűs fejezet lesz a Nagy Ferrari Gyűjtemények Lexikonában.
=xapa=
2012.05.24 14:58:46
@hornando: Tudom hogy ezt a témát már kiveséztük korábban, de nem emlékszem melyik posztnál, ezért légyszi' porold már le nekem ezt a részt, és okosíts ki újra: miért is nem hiteles a #64-es Newman Daytona matricázása? (Nem vitatom magát a tényt, csak a részletekre vagyok kíváncsi.)
=xapa=
2012.05.24 19:58:56
@hornando: Köszönöm Bélám :) Egy matricagyártó umbau mesternek szép kis szombat délutáni elfoglaltság lenne a hibák kijavítása, de azért a gyári állapotában is szerethető marad annyira a modell, hogy nálam is a 64-es legyen a némbör van Competizione.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Aztán ahogy olvasni kezdtem, egyre jobban magával ragadott az iromány, a végére meg úgy csettintettem, mint egy finom és kiadós ebéd után.
Ha már az evést szóba hoztam: Tomi, ha esetleg szoktál főzni, és ugyanolyan szellemben teszed, mint a blogírást, akkor jó szakács lehetsz :) Az tetszik ugyanis az írásaidban, hogy nagyon jól eltalálod az eredeti autót bemutatós, a magánjellegű sztorizgatós, és a konkrét modellt kivesézős részeket. Mindezt könnyedén, erőlködés nélkül. Úgy válogatod össze ezeket az elemeket, mint egy jó szakács is a hozzávalókat egy finom kajához :)
Most jól szembedícsértelek, de ezzel csak bátorítani akarlak az "így tovább!"-ra :)
A poszttal kapcsolatban: a francia autókat én is a világ végére száműzném, de azt tényleg el kell ismerni, hogy kényelemben és stílusban tudnak valami egészen egyedülállóan magas szintet. A "stílust" természetesen a Kacsához hasonló francia klasszikusokra értettem :) Nagyon tetszett a Louis de Funes filmrészlet, eddig bele sem gondoltam, hogy tényleg miért táncolhat ennyire ez a kis autó abban a jelenetben. ( Az egyik kedvenc filmem ez a francia komikustól.)
A modellel kapcsolatban sok hozzáfűznivalóm nincs, itt-ott tényleg kicsit sematikus, de az eredeti autó hangulatát sikerült 1:18-ban is elkapni.