Regisztráció Blogot indítok
Adatok
=xapa=

10 bejegyzést írt és 576 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Gyűjteményem azon szekciója amelybe ez a kis Kacsa is tartozik kissé tudathasadásos jelenségnek nyilvánítható. Ismerőseim jól tudják rólam, hogy a franciahonból származó járműveket –pár kivételtől eltekintve- senkinek sem szoktam jó szívvel vételre javasolni. A francia…..
=xapa= 2013.02.19 21:43:49
Amikor megláttam a bejegyzés címét, arra gondoltam: "na, Tomi most lehet melléfogott ezzel a modell-és poszttémaválasztással."

Aztán ahogy olvasni kezdtem, egyre jobban magával ragadott az iromány, a végére meg úgy csettintettem, mint egy finom és kiadós ebéd után.

Ha már az evést szóba hoztam: Tomi, ha esetleg szoktál főzni, és ugyanolyan szellemben teszed, mint a blogírást, akkor jó szakács lehetsz :) Az tetszik ugyanis az írásaidban, hogy nagyon jól eltalálod az eredeti autót bemutatós, a magánjellegű sztorizgatós, és a konkrét modellt kivesézős részeket. Mindezt könnyedén, erőlködés nélkül. Úgy válogatod össze ezeket az elemeket, mint egy jó szakács is a hozzávalókat egy finom kajához :)

Most jól szembedícsértelek, de ezzel csak bátorítani akarlak az "így tovább!"-ra :)

A poszttal kapcsolatban: a francia autókat én is a világ végére száműzném, de azt tényleg el kell ismerni, hogy kényelemben és stílusban tudnak valami egészen egyedülállóan magas szintet. A "stílust" természetesen a Kacsához hasonló francia klasszikusokra értettem :) Nagyon tetszett a Louis de Funes filmrészlet, eddig bele sem gondoltam, hogy tényleg miért táncolhat ennyire ez a kis autó abban a jelenetben. ( Az egyik kedvenc filmem ez a francia komikustól.)

A modellel kapcsolatban sok hozzáfűznivalóm nincs, itt-ott tényleg kicsit sematikus, de az eredeti autó hangulatát sikerült 1:18-ban is elkapni.
=xapa= 2013.02.21 14:18:38
@MT21013: :) :)

Egyszer írhatnál egy offtopic posztot egy ilyen párizsit meg virslit gyártó ipari üzemről, de fényképekkel gazdagon illusztrálva! :) Annyi sztorit hallottam már erről, hogy ha látnám, hogyan készül például a Zala felvágott, soha többé nem venném a számba :) Engem csakazértis érdekel! :)
Az élet úgy hozta, hogy két gyönyörű leányzóval ajándékozott meg a sors (és persze a párom), így a kisautók és az autóversenypályák helyett bizony be kell állnom a sorba a Barbie babák közé, főzőcskéznem kell, meg pisiltetni a sírós babát ha a gyermekeimmel játszani…..
A korábban bemutatott Urracohoz hasonlóan az Espada is sokáig ismeretlen volt előttem. A 80-as években a Ferrari Testarossa és F40, vagy a Lamborghini Countach mellett ezek a típusok már nem kaptak túl nagy publicitást. Internet akkor még nem állt az autóbolondok rendelkezésére, így…..
=xapa= 2013.02.11 22:07:14
@Missa: Egyetértek. A 458 Italia kivételével a közelmúlt Ferrarijai valahogy felvették az udvari modellgyártó gépeinek jellegtelenségét. Szomorú tendencia. De az is lehet hogy csak mi öregszünk, és a múlt felé kacsingatunk :)
Név: Opel Olympia Gyártási idő: 1967-1970 Prospektus évjárat: 1968 Azonosító: OB O 12-968/100 I Nyelv: német Oldalszám: 12+2 Méret (mm): 299 x 239 Mikor a blogot elindítottam feltett szándékom volt modellek mellett prospektus bemutatókat…..
Mai bemutatóm alanyával szemezgetek már vagy 2 éve, de csak nemrég alakultak úgy a dolgok, hogy végre beparkolhatott hozzám. Párom mindig legyint amikor egy-egy új modell érkezésekor az unalomig koptatott "gyerekkorom egyik ikonja" kifejezést használom. Tény, szinte mindig ezt mondom,…..
=xapa= 2013.02.11 21:39:32
Tomikám, kiváló poszt vót' ez má' megin'!
Kicsit lemaradtam az utóbbi pár hétben a Tomi Garázs legújabb történéseiről, de ma este pótoltam a hiányosságokat, és nagy pislogások közepette nyugtáztam, hogy itt bizony poszt tűzijáték volt az utóbbi időben! :)

"tegye fel a kezét, aki a 70-es évek végén született és nem ezzel a 2 autóval volt kitapétázva a szobája."

:) :) Ez annyira találó a mi generációnkra, hogy jogvédelem alá kellene helyezni! :)

Jelentem, nekem is Velük ( + Countach, Testarossa és korabeli F1-esek) volt kitapétázva a szobám, és autós matricáknak köszönhetően az általános iskolás könyveim borítói is :) Ez a magyarázata annak, hogy nem alakul ki bennem tartós vonzódás 1-1 újabb csoda iránt, és lehet ezért fogom eladni a nemrég beszerzett AUTOart Murcimat is: elmúlt a szerelem, mert nincs gyerekkori kötődés.

Nade nem picsogok, hanem írok kicsit erről a fehérgőte német paripáról: fehérség ide vagy oda ( ez a szín nekem csak kamionoknál elfogadható) az autó és a modell igazi műremek, öröm nézegetni a fényképeket!Az utastér talán nem a legsikerültebb megoldása az AUTOartnak, de minden más részlet nyálcsorgató, a képmontázsért pedig külön gratulálok, nagyon jól visszaadja az apró részleteket! Mondanám, hogy "kedvencem a...", de nehéz kedvenc területet kijelölni ezen a zseniális autón és modellen.

Ezért inkább a poszt képanyagából választok kedvencet, ez pedig vitathatatlanul az F-40 vs Porsche kép! :)
adott egy modell, amiről már a sarki fűszeres is mindent tud, aminek a megérkezését már több, mint egy éve várjuk, amit kiemelkedő figyelemmel kísért a szakma, ezerszer beszéltünk már róla mindenféle fórumokon. mi a fenét lehetne róla írni? az az igazság, hogy rengeteget. a…..
=xapa= 2013.01.01 16:40:33
Kicsit offolok, mert már mindent leírtatok erről a gépről, de mégsem hagyhatom szó nélkül a 2012-es Év Modelljét :)

Igazat kell adnom LeoNardonak és Dinoenzonak abban, hogy nem a mindent elsöprő birtoklási vágy az első reakció, amit kivált ez a gép. Legalábbis nálam nem.

A finom műszaki és technológiai megoldásokért lelkesedő énem teljes és határtalan elismerése az, amivel adózni tudok a CMC ezen remekműve előtt. (De ez általánosságban a CMC minden műszerére igaz.)

Labdacstól hallottam először szinonímaként a "műszer" szót a "modellre", és azóta előszeretettel használom én is. De igazából a high-end gépek, és különösen a CMC érdemelné meg ezt a kifejezést.

Nekem egy szem CMC modellem volt, a 156 F1, de Labdacs segítségével túladtam rajta. Ennek több oka volt, amivel most nem untatok senkit, csak egyet emelik ki közülük. Korábban is írtam talán erről, de nekem már "túl sok" a CMC, nem tudom befogadni ezt a végtelen részletességet akkor, amikor kézben tartom a gépet.

Röviden a lényeg szerintem is az, amit LeoNardo is írt: jobb tisztes távolságból, tökéletes makrókon keresztül gyönyörködni egy ilyen gépben (és persze olcsóbb is :)

Ettől függetlenül ez a CMC 250 SWB California maga a csúcsra járatott finomság és precizitás, tényleg minden tiszteletem az övé, és mindenki érezze elismerően hátbaveregetve magát általam, aki birtokol egy ilyet :)
=xapa= 2013.01.03 19:24:29
@Missa: "Karórából is ha tehetném, csak is felhúzósat vennék! Nem quartzot, nem automatát! (...) Órások szerint az ilyen típusú órák, már csak kis szériában, manufakturálisan, gyűjtőknek készülnek."

Egy kicsi off következik, de ezzel azért vitatkoznék. Egy felhúzós szerkezet majdnem megegyezik egy automata szerkezettel, csak az automata rész ( a rotor) nélkül. Nyilván automatából is készülnek manufakturális keretek között, sorszámozott, kis szériás példányok olyan összegekért, hogy az árukat az Atlantis legénysége látta utoljára az űrben, a csillagok felé tartva.

Kvarcok terén pedig egy atomóra szinkronjeladó által vezérelt kvarc szerkezet szintén felveszi a kesztyűt egy mechanikussal műszaki téren, és persze árban is :)

Szóval szerintem az óráknál is a gyártó szerint, és nem az óra jellege szerint érdemes meghúzni a high-end és a gagyi közti határt :)

De amúgy természetesen értem amit ezzel az órás hasonlattal mondani akartál, és a lényegével egyet is értek :)
a tegnap estém nem volt egyszerű. elfáradtunk már délután. úgy gondoltuk, hogy úgysem maradunk ébren éjfélig, ezért előrehoztuk a pezsgőzést fél tízre. ezzel csak egy gond volt; Ágó egy fél pohárral ivott csak, én meg nem tudtam visszadugni a dugót a pezsgősüvegbe, ezért csak azt tudtam kitalálni…..
=xapa= 2013.01.02 22:16:07
@Labdacs: Sajnos így van. Volt egy időszak amikor annyira engedtem a hangoknak, hogy annyi eszem maradt, mint egy marék lepkének. Azok az üzletek amiket ekkor kötöttem, az önsorsrontás nagykönyvébe valók.
=xapa= 2013.01.03 18:36:53
@Labdacs: Ahogy te írtad valamikor: nem nyomott senki pisztolycsövet a homlokomhoz azért, hogy eladjam őket, szóval csak magamat okolhatom. Két igazán komoly öngólom volt, a piros Kyosho Testarossa, és a fekete Kyosho 365 GT4BB eladása. Azt, hogy mennyit változik a világ pár év alatt, jól bizonyítja, hogy a Testarossa a kutyának nem kellett a Vaterán, 24ezerért sem, pedig sokáig hirdettem. Ma szerintem szétkapnának érte :)

Nade legalább a 365 GT4BB visszakerült a gyűjteménybe, neked köszönhetően! :)
Ferrari 1:18 BÚÉK 2012.12.31 00:00:15
minden egyes olvasómnak modellekben- és minden egyéb más javakban gazdag új évet kívánok! itt köszönném meg az egész éves figyelmet, külön kiemelve az aktív tagok hozzászólásait, építő jellegű kritikáit. jövőre veletek ugyanitt, ugyanígy!..
=xapa= 2013.01.02 21:52:50
@Labdacs: Nem akarom túlkombinálni ezt a kérdést, de ha lenne sok időm, kimásolhatnám akár Dinoenzo, Missa, Ati (csak hogy a véleményemmel egyetértő gyűjtőtársakat hozzam fel példának) vagy akár a saját régi kommentjeimet, néhány évvel korábbról. Micsoda sutaságokra kérdeztem vagy csodálkoztam rá régebben...és milyen okos vagyok most! :))))))) A gyűjteményem minőségbeli fejlődéséről nem is beszélve.

A világítótorony metaforám tehát nem túlzás, hanem a rideg,leplezetlen valóság! ;) :)
=xapa= 2013.01.02 22:01:34
@Missa: A te blogod tényleg teljesen más. Azt is szoktam olvasgatni, amikor tehetem.
"Mivel nálam nem csak a modell a főtéma, hanem maga az autó, a korszak, amiben "született","

Így van, és pontosan ez adja az írásaid egyediségét. Nem is az adott korszak történéseinek taglalása, mert azok az infók hozzáférhetők a neten máshol is, hanem inkább a személyes utalások, hogy például épp melyik kikötőben voltál akkor, amikor ez és ez történt a nagyvilágban, vagy amikor megjelent 1-1 új Ferrari típus :) Illetve a műszaki részletekben való elmélyüléseidet is élvezet olvasni :) De mire a végére érek egy posztodnak, olyan érzés, mint elkölteni egy kiadós vacsorát, az ember utána csak jóízűen csettint, és lefekszik aludni :P Szóval a te posztjaid inkább olvasmányosak, novellaszerűek, az olvasásuk a lényeg, nem a kommentelésük :)
=xapa= 2013.01.03 18:30:31
@kantorati: Dinoenzo képeiből kiindulva a Bartoletti akkor mutat igazán jól, ha van mit szállítania ;) Természetesen csak korhű, CMC gépeket :P
úgy látszik, az utóbbi napok-hetek a 458-as jegyében telnek. a fekete után most itt a fehér Spider is. (forrás: ebay.com) ..
=xapa= 2012.12.01 11:57:37
@Missa: Nekem meg egy marcipán figura jutott róla az eszembe, amit a torták tetejére szoktak tenni.
=xapa= 2012.12.01 16:47:02
@Missa: A Tisza cipő nekem is megvolt anno :) és szerettem én is nagyon! :)

Fura amúgy, mert Alonso Italiájának szerintem is jól áll a fehér (persze azt sem venném meg soha, de elismerem hogy szép.)

Ennél a Spidernél talán nem is önmagában a fehér fényezés, hanem ez a túl harsány, és szinte az ember szemébe könyöklően, mindenhonnan kivillanó, rikító piros szín, ami túl cicababássá, vagy ahogy LeoNardo mester írta, "stricissé" :)))) teszi az autót.
=xapa= 2012.12.03 20:44:13
@Dinoenzo: Ezt nem is vitatom, gondolom, többek között egy ilyen gépre utaltál:
www.escala-18.com/fr/ficha-fr.asp?id=306&CMC-Ferrari-250-Testa-Rossa-White-Nr.-22
Na ez szép is!

Ha megfelelő arányban adagolják ezeket a színeket egymáshoz, születhet belőle szépség.
De ha mindez átmegy magamutogató feltűnősködésbe, az már maximum egy barbigyár számára lehet vonzó :)
ha valaki nem szereti a végtelen ömlengést, a szuperlatívuszok halmozását, a csapongó rajongást, az elfogult éljenzést, az ne is olvasson tovább. nyomja meg a back gombot, vagy simán csukja be a lapot. de a legjobb, ha kikapcsolja a számítógépet, tabletet, ájfónt. mert itt most…..
=xapa= 2012.12.01 16:39:42
@Labdacs: Ez lehet a megoldás akkor.Egyre jobban tetszik a Le Mans-i verseny, mindig csak bele-belenéztem a közvetítésekbe az utóbbi években, de mostanában egyre jobban érdekel a dolog. Ezzel kapcsolatban volt egy nagy hiányosságom, valahogy kimaradt nekem a Steve McQueen-féle klasszikus mozifilm - eddig.Pár napja egy barátomnál volt szerencsém blue rayen, kisebb focipályányi méretű TV-n megnézni a filmet, és még jobban elkapott ez az LM hangulat :)

Na ezt a hangulatot adja vissza nagyon jól az Elite GT2-ese, ez talán a legnagyobb érdeme.
=xapa= 2012.12.02 11:12:40
@Dinoenzo: Oké, köszi, átjött (mármint a fíling) :)

Mennyivel szélesebb a 458 GT2 az 512 BB LM-hez képest! Nem gondoltam volna.
=xapa= 2012.12.02 11:15:48
@hornando: Köszi az LM gyorstalpaló tanfolyamot! :)
Zöld lámpa, piros lámpa, sárga lámpa...azt hiszem tényleg maradok a régi idők sima fém krumplilámpáinál ;)
pár hónapja szerepelt a blogon egy F355 Spider umbau. az "elkövetője" nem tétlenkedett, azóta egy másik autót is kezelésbe vett. erről mutatnék pár képet. ..
=xapa= 2012.09.11 16:22:40
@Labdacs: Valaki valamikor úgy érvelt itt a blogon a kárpitozás ellen, hogy kicsit parasztvakítás az egész, meg hogy a gyűjtők többsége úgysem fogja simogatni azt a kárpitot, akkor meg miért ne lehetne kárpit hatású műanyag a helyén, stb. Emlékszem olyan ellenérvre is, hogy a kevesebb néha több, például a CMC 250 SWB bőr szíjai is kicsit visszafelé sültek el az 1:1es bőrredők miatt.
Lehet az ilyen hangok sarkallják ezeket a gyártókat az amúgyis költséghatékonyabb kárpittalanságra?

Én mindenesetre nagyon nem örülök ennek a tendenciának, habár simogatni én sem szoktam a modelleim belsejét (alapból csak kesztyűben nyúlok hozzájuk), de azért jó érzés a tudat, ha egy modellen minél több alkatrész készült olyan anyagból, amilyennek látszik. :)
=xapa= 2012.09.11 16:30:41
@Z Diecast: Egyetértek, annál is inkább, mivel nem kevés összeget kérnek el manapság a prémium gépekért a gyártók, így kicsit furcsa, amikor TESCO gazdaságos rácsok, és kárpitutánzatú műanyagok fogadnak egy borsos árú modellen.

Persze lehet visszavenni a minőségből, de akkor az árakból is vegyenek vissza, ezzel arányosan..aztakutyamindenit neki! :)

Persze mi hiába brummogunk ezen, ezért jó tudni, hogy van profi umbaus megoldás az ilyen jellegű problémákra :)
=xapa= 2012.09.11 16:36:22
@Labdacs: Én tudok lelkesedni egy olyan umbauért, amit hozzáértő, gyakorlott kezek hajtottak végre (Dofekné, Missa, Z Diecast), de a sufnituning jellegű, vérgáz, amatőr barkácsolásoktól (körömlakkal lefestett felnik, csúnyán kipingált motorok, ízléstelen dekorációk,) a falra tudok mászni :) Igazából a saját, régi HW 250 California umbaum miatt is szégyellem magam :P :P
..
=xapa= 2012.08.27 10:34:15
@Dinoenzo: "Démoni a Ferrari feketében. "
Ezt inkább úgy mondanám (hangsúlyosan szubjektív vélemény következik): vannak démoni Ferrarik, amiknél a fekete szín még jobban kihangsúlyozza ezt a tulajdonságot. Például FXX, Enzo, F-40, vagy régebbiek közül 312 PB.

A régi, klasszikus, elegáns luxus GT gépeknek is jól áll ez a szín.

Az F355 számomra sem egy harapós bestia, sem egy kékvérű arisztokrata (Ferraris mércével mérve persze!), inkább egy bohókás aranyifjú, egy életvidám izompacsirta. Ennélfogva csak piros vagy sárga színekben tudom elképzelni.
=xapa= 2012.08.27 11:07:03
@Labdacs: Jó hogy szóba került az UT. Így képek alapján nálam még messze az UT a kívánatosabb modell az F355-ből, hiába tizensokévvel idősebb műszer, mint az Elite.
felkerült róla egy review a diecast.org-ra. a képeket lopom: ..
=xapa= 2012.08.22 00:39:52
@Dinoenzo: Egy egyébként tényleg gyönyörű 156 F1 várja, hogy megörvendeztesse új gazdáját :)
=xapa= 2012.08.22 00:51:19
@Missa: A HDF-et egyáltalán nem követem figyelemmel, de azért örülök ha a gondolataim oda is beszivárognak :) :)

Hamisítatlan "Missás" hasonlat amit írtál, és habár ettől még nem leszek újra CMC párti, de egyetértek: valóban igazi ünneplő modell a német műszer.

Magamra vetítve az ünnepi ebédes példádat: az én problémám az, hogy annyira becsülöm a libamájat, hogy sajnálom megenni...de ha nem eszem meg, akkor meg sajnálom, hogy kárba vész a finom falat...na kb így értsd, hogy "nem tudom befogadni" :) (Megoldás: eladom a libamájat, és veszek az árából sok-sok rántott húst! ;) :)
=xapa= 2012.08.23 08:48:52
@hamhusz85: Köszi az érdeklődést, ahogy Labdacs is írta, ő a CMC eladásáért felelős államtitkár :)
Ferrari 1:18 Helyzetjelentés 2012.08.20 23:11:50
ígéretet tettem nem is olyan régen, hogy picit javítok a blog képeinek minőségén. pénteken este Gyula, a szembeszomszéd kopogtatott. már majdnem aludtam, boxeralsóban nyitottam ajtót. ennyire régen örültem éjszakai látogatónak. talán csak... nna, de az tényleg nagyon régen volt. szóval Gyula kezében…..
Ferrari 1:18 Kyosho Ferrari F40 2012.08.14 00:00:51
szombat lehetett. lehet, hogy vasárnap. nem is emlékszem már. a lényeg, hogy egyedül voltam itthon. a kivételes pillanatok egyike. csend van a házban. ami nem jó, mert egyedül lenni mégiscsak rossz, de mégis, van benne egyfajta "használd ki!" érzés. tettem-vettem, fent a szobában.…..
=xapa= 2012.08.15 10:09:28
Üdítőként hatott ez a poszt, ismét bizonyíték arra, hogy mindig lehet újabb ötletet belevinni egy-egy bemutatóba :)

Annyira sodró lendületű volt ez a Labdacs-féle családi kör, hogy azon vettem észre magam, a képeken csak átscrollozok. Minél hamarabb tudni akartam, vajon mi fog kisülni ebből az egész sztoriból :P

Tetszett nagyon, több résznél széles vigyor terült el az arcomon :)

Például telitalálat volt a Karinthy-féle "Így írtok ti" utalás, tényleg 2 hetes reakcióidő az átlagom? :P Mindenesetre megihletett a dolog, és néhány blogos kollegával, akik véletlenül kimaradtak a posztból, kiegészítem ezt a bekezdést:

Hornando: "Béláim, ez bizony nagyon szép műszer, de tudtátok, hogy létezett egy nagyon ritka, citromsárga színű VERSENYVÁLTOZAT is ebből a típusból? Az 1988-as monteprandone-i tókerülő versenyen álltak vele rajthoz, #40-es rajtszámmal, és 4. helyen ért célba az autó!Na annak a modelljét is megnézném..."

Missa: "Amikor 1990 márciusában Regensburgnál kikötöttünk, a városban sétálva láttam meg az egyik kereszteződésben életemben először az F-40est. Már akkor lenyűgözött az egész autó! Egyébként érdekességként elmondom, hogy az F-40es motorjának hajtókarmozgató billenpátya ugyanolyan rugóelőfeszítéses multioptipupiloptómiás keresztlengőkaros megoldással van ellátva, mint amit az FNM hajómotorokban használnak."

Camaro96: "Nagyon bella Cavallino, szerepel is a jövőbeni beszerzési listámon. Láttam a múltkor e-bayen 1 EUR-ós liciten, de elhappolták az orrom elől. De nem baj, előbb-utóbb sorra kerül úgyis! :D :D "
=xapa= 2012.08.17 21:37:39
@LeoNardo: @Missa: @Camaro96: Örülök, ha "talált" amit írtam, a labdát persze Labdacs dobta fel, én csak megjátszottam ;)
..
=xapa= 2012.08.10 11:29:07
Oké, várjuk meg az élő képeket, de ami már előzetesen ennyire rossznak tűnik, abból szerintem sem lesz később diadalmenet. Ha visszagondolok,a 348-asnál is csóváltuk a fejünket az autó orrán levő rácsok miatt, ami a végleges verzión is olyan maradt, és a 250 SWB nürnbergi prototípusán látható csúnya felnik sem szépültek meg a kész modellre :(

Persze élőben egyiket sem (348, 250 SWB) láttam, de a fotóik alapján olyan nagyon kíváncsi sem vagyok rájuk. Azért rugózom ezen ennyit, mert ugyanezt érzem most az F355-el kapcsolatban. A csalódás itt azért sokszoros, amire LeoNardo mester is utalt: egy ennyire közkedvelt (számomra, és tudom hogy sok gyűjtőtársam számára is különösen kedvenc) típus esetén ilyen ásítóan semmilyen modellt alkotni... Jobban jártak volna, ha a HW verziót wannabi-eliteosítják. Nekem a modell feneke borzalmasan csúnyának tűnik, ezek a furcsán-bambán bámuló kerek hátsó lámpák már a 308-asnál is szemet szúrtak, ennél a 355-ösnél sem jobb a helyzet. Maradva a fenékmutogatós képnél: remélem csak az Art Deco képek csalnak, és nem ilyen malomkerekek lesznek hátul a modellen.

Ami jó hír, hogy gyaníthatóan ennél a gépnél is működni fog a bukólámpa, viszont az utastérben nem számítok kárpitozásra.

Egyenlőre nálam is a "Válság van" poszt újabb bizonyítéka ez a gépezet. De azért titkon mégis remélem hogy rám fog cáfolni a kész modell.
akkor elérkezett az idő; itt a blog első teljesen offtopik bemutatója. mert ugye volt az a kis félrelépés azzal a nagy teherautóval, de azt senki sem gondolta komolyan témán kívülinek. nna, de most, ahogy korábban már szó volt róla, kitörök a ketrecből, szippantok egy nagy levegőt, és kezdem…..
=xapa= 2012.07.24 23:00:39
A "Válság van" posztnál Labdacs tökéletesen leírta, amit bevezetőként én is pötyöghetnék, így röviden csak annyit jegyzek meg: nagy kár, hogy Ferrari gyűjtőknek kell más típusok 1:18-as megfelelőivel vígasztalódniuk, ha igazán szép modelleket akarnak látni. (És nem mondjuk RR gyűjtők kezdenek az újabbnál-újabb Elite Ferrarik felé kacsingatni, látva a fantasztikus minőséget amire az Elite képes.)

Az utóbbi időben én is érzek magamban egy kis távolodást az ágaskodó paripa modellváltozataitól (hangsúlyozottan csak az Elite-októl, habár a napokban olvastam egy bemutatót a Kyosho HE Testarossáról, és nem voltam elájulva tőle.)

Viszont nemrég sikerült szert tennem egy Kyosho Lamborghini Countach-ra, és nekem ez nyitotta fel a szemem a "ketrecen túli világ" felé. Kb ugyanazt éreztem, mint Labdacs ezzel a Kyosho RR-el kapcsolatban, persze utóbbi azért fényévekkel komolyabb modell.

A lényeg, hogy igazi felüdülés volt ezt a bemutatót olvasva átélni azt, milyen egy rossz szájíz, és "de jó lett volna ha" gondolat nélküli modellben gyönyörködni. Különösen az utastér káprázatos, de a csomagtér kidolgozottsága is lehetne iránymutató azoknak, ahonnan én is "modelleket szoktam válogatni magamnak".

Persze szívet cserél az, ki hazát cserél, és hasonló a helyzet nálam a Ferrarikkal is. Nem tudok ugyanúgy lelkesedni egy típusidegen modellért, mint bármelyik Ferrariért, de a szép 1:18-as megoldásokra specializálódott belső hangoknak azért igazi kényeztetés egy ilyen poszt, szóval sok ilyet kívánok még! :)
=xapa= 2012.07.26 12:38:58
@Labdacs: Féltem a Ferrari-szellemek bosszújától a kommentem miatt, azért írtam ezt a valóban túlzó szívcserés hasonlatot :)

Visszatérve az RR-hez: "lehet tologatni az üléseket, nyitogatni a könyöklőket, a napfénytetőt, a napellenzőket, behajthatók a tükrök"

Ebben az üléstologatásban nagy perspektívát látok, már ami a jövőbeni újabb 1:18-as technikákat illeti: spéci fogóval forgatható gomb az üléstámla döntéséhez, kis pöcökkel állítható magasságú fejtámla, gombostűheggyel nyomkodható ülésfűtés gomb :)
Ferrari 1:18 Labdacs pakkot kapott 2012.05.16 19:03:00
=xapa= 2012.05.17 12:40:19
@Labdacs: Én is gratulálok, és egyetértek LeoNardoval, akármerre is van a fent és lent, de a csoportképet kéri a Nép!

Az utcaiak levadászása szép feladat lesz, azért a piros bukólámpásért mai napig irigyellek :P

De ha összeáll a teljes Daytona kommandó, az az egyik legkülönlegesebb szeletkéje lesz a gyűjteményednek, és úgy általában is, piros betűs fejezet lesz a Nagy Ferrari Gyűjtemények Lexikonában.
=xapa= 2012.05.24 14:58:46
@hornando: Tudom hogy ezt a témát már kiveséztük korábban, de nem emlékszem melyik posztnál, ezért légyszi' porold már le nekem ezt a részt, és okosíts ki újra: miért is nem hiteles a #64-es Newman Daytona matricázása? (Nem vitatom magát a tényt, csak a részletekre vagyok kíváncsi.)
=xapa= 2012.05.24 19:58:56
@hornando: Köszönöm Bélám :) Egy matricagyártó umbau mesternek szép kis szombat délutáni elfoglaltság lenne a hibák kijavítása, de azért a gyári állapotában is szerethető marad annyira a modell, hogy nálam is a 64-es legyen a némbör van Competizione.