Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Pipas

0 bejegyzést írt és 8229 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Bizánci pénzek nyomait találták a Torinói Leplen a padovai egyetem és amerikai kutatók közös munkája során. Munkájukat publikálta a Journal of Cultural Heritage és foglalkozott vele egy Kanadában tartott konferencia is. A kutatók elképzelhetőnek tartják, hogy még az 1000. év előtt hozzádörzsöltek…..
Pipas 2019.09.20 23:51:44
@Veszéjben a lyogállamiság !: "a mostanra felhalmozódott rengeteg tudás mellett sem tudják megmondani, hogy hogyan készülhetett a lepel emberi kéz, emberi manipuláció által."

Hazudsz, tudják. Már elmondtam többször is, csak trollkodsz.

"Ugyanúgy hiszel valamiben, mint a másik oldal,"

Amit én gondolok, arra racionális észérveim vannak, számtalan példa van rá. A másik oldal olyan dolgokban hisz, amik csak a mesékben vannak. Ez a különbség, ne próbáld meg úgy beállítani, mintha a a két dolog egynértékű lenne.

"Nem erről van szó. A Pray kódex ábrázolója két egyértelmű jellegzetességét rajzolta meg : az L alakba rendezett 4 lyukat, illetve a halszálkás szövést"

Nincs rajta "halszálkás szövés". Lépcsőzetes mintha van rajta. Nincs rajta négy luk, négy bogyó van rajta. Ezer ilyen rajzot csináltak, ezerféle díszítéssel, törvényszerű, hogy az egyiken lesz pár bogyó, ami kés képzelőerővel ráillik a rengetek sérülésből néhányra.

"A radiokarbonos kormeghatározás ettől függetlenül sem megbízható egy templomokban gyakran tartott szövet esetén, hisz az igen gyakori korabeli templomtüzek igencsak bezavarhatnak."

Butaságokat beszélsz. A tűz kémiai folyamat, az atommagot nem befolyásolja. Nyilvánvaló őrültség a rádiokarbonos kormeghatározást elvetni, miközben a négy bogyó elméletet vadul védelmezed. És nyilvánvaló butaság azt hinni, hogy te jobban tudod mennyire megbízható volt a vizsgálat mint három kutatólaboratórium, miközben nyilvánvalóan nem vagy képzett, sőt a laikusoktól elvárható tudásszintet sem ütöd meg.

"Ez tűnhetett fel annak, aki a Pray kódexben ábrázolta a leplet"

Annak, aki azt a rajzot rajzolta az sem tűnt fel, hogy milyen egy emberi arc. Szögletes leplet rajzolt, nevetséges hitelesnek tekinteni csak azért, mert bele tudsz magyarázni dolgokat.
Pipas 2019.09.21 00:02:56
@Veszéjben a lyogállamiság !: "aki a Pray kódexben ábrázolta a leplet, és ezt hangsúlyozta az ábrázoláson."

Ráadásul nézd már meg azt a tetves képet:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d7/Hungarianpraymanuscript1192-1195.jpg/800px-Hungarianpraymanuscript1192-1195.jpg

Ha halszálkás szövés meg a leplen lévő lukak lennének a képen, akkor a művész A LEPELRE RAJZOLTA VOLNA ŐKET! A leplen vannak? Nem, valami négyszögletes valamin vannak, nem a leplen.

Mi tartotta vissza, hogy a lepelre rajzolja azokat a lukakat, ha egyszer azt akarta jelezni, hogy a leplen vannak? Az, hogy csak belemagyarázod. Mert hiszel.

Mint ahogyan nagyvonalúan eltekintesz Jézus negyven centis ujjaitól meg az abnormálisanhosszú kezeitől. Meg a rádiokarbonos vizsgálattól meg mindentől, ami nem egyezik a hiteddel. Magadat hülyíted, én nem veszem be.
Pipas 2019.09.21 08:36:46
@Veszéjben a lyogállamiság !: "Egy ilyen tárgy esetében a radiokarbonos kormeghatározás egyébként sem sokat jelent."

Fogalmad sincs, hogy miket beszélsz.

Pár perc keresgélés alatt találni olyan forrásokat, amik szerint ez a szövet olyan szövési módot használ, ami nem volt ismert Jézus korában:

Indeed, I made this very point in my book (1998, p. 35): “The weave of the cloth of Turin is a three-to-one-twill, striped in the herringbone pattern. This is suspect in itself, since most linens of Jesus’ time—whether Roman, Egyptian, or Palestinian—were plain weave.” I quoted the Rev. David Sox (who turned from Shroud believer to skeptic when the evidence warranted it): “ All of the ancient Egyptian linens extant are different. All of the extant Palestinian linen, including the wrappings from the Dead Sea Scrolls, is of a regular weave—quite different from the shroud.”

Szóval ez az érved is igencsak hadilábon áll. Vallásos, hívő emberek elkeseredett próbálkozásai alapján ítélsz, akik megálltak ott, hogy "halszálkás szövés", mert az,hogy "milyen halszálkás szövés" sajnos már nem igazolta volna a hiedelmeiket.
A poklot sokan sokféleképpen képzelik, a zsidóság szerint azonban az jelentős mértékben eltér attól a típusú pokoltól amire a legtöbben asszociálnak. Miről is van szó? Ahhoz, hogy a pokol koncepcióját megértsük néhány alapvető dolgot szükséges tisztázni. Korábbi írásaimban kifejtettem (ITT és ITT),…..
Pipas 2019.09.19 10:17:02
@Kispangit: "Nem rossz, de az Atyához magán az Atyán keresztül vezet az út."

A bibliában Jézus kimondottan mondja, hogy csakis rajta keresztül vezet az út istenhez.

Ezzel persze megsérti az első parancsolatot, de aki a bibliai Jézus alakját megálmodta, az nem volt túl jártas a zsidó mitológiában meg írásokban, ezért aztán jónéhány ilyen súlyos tévedést elkövetett. Vagyis valószínűbb, hogy egyáltalán nem érdekelte a dolog...
Pipas 2019.09.19 10:19:40
@Kispangit: "Jézushoz is, csak épp az Atyához nem, akinek hatalma végtelen. "

Több mint ezer éve eretnekség ilyet mondani. A keresztények akkor döntötték el, hogy az Atya meg a Fiú ugyanaz. Ha az Atya hatalma végtelen, akkor a Fiú hatalma is végtelen.
Pipas 2019.09.19 10:40:35
@Zabalint: Pontosan! Két megbocsájthatatlan bűn van a keresztények szerint:

1) A szentlélek káromlása. Persze nem mondják meg mit is jelent az, hogy "káromlás", de ezt a bűnt nem lehet megbocsájtani.

2) A hiszékenység hiánya. Ha valaki nem hiszékeny, az megint csak a pokolra jut.

Minden más bűn, a gyilkosság, a nemi erőszak, a fajirtás, gyermekek megbecstelenítése... minden más igazából bocsánatos bűn. Ha megbánta az illető mehet a menyországba.

Ezért szoktam mondani, amikor megkérdezik, hogy "Hiszel istenben?", "Jézusom, dehogy!" :D
Semmit, amennyiben azt feltételezzük, hogy ez nem volt az élet része a kezdetektől. Az állatvilágban és az írott történelem kapcsán azonban bármerre is tekintünk, homoszexualitást találunk, tehát úgy tűnik, ez mégis velünk volt a kezdetektől. Hogy ezt a tényt miért nem tekinti a legtöbb társadalom…..
Pipas 2019.09.14 06:56:04
@0.5 bit: "Pedig épp attól lesz biszexuális, hogy nem csak saját nemével kerül kapcsolatba."

Pedig nem. Valaki a vágyaitól lesz biszekszuális vagy hetero- vagy homo. Az, hogy valamilyen együttlétre rákényszerül valaki nem teszi heterová vagy homová.
Pipas 2019.09.14 09:02:07
@MAXVAL bircaman közíró: Kár, hogy a természetnek nincs sem rendje, sem pedig állapota. :( De persze el lehet filozofálgatni rajta évezredeken keresztül, hiszen nem létező dolgokat mindenféle szép és érdekes tulajdonságokkal lehet felruházni... csak meglehetősen hiábavaló.

Birka, neked fogalmad sincs a természetről, téged nem is érdekel. Te a természetfeletti, kitalált, képzeletbeli dolgokkal foglalkozol, nem a természettel, arról annyit sem tudsz, ami egy tíz éves gyerektől elvárt. Mi a csodának beszélsz róla?!

Van az életnek egyetlen egy átkozott területe, amiről te azt vagy képes mondani, hogy "nem tudom, nem értek hozzá"? :D
Pipas 2019.09.14 09:08:33
@Igazamvanvagyigazamvan?: "a természetes renddel semmi nem ellenkezik"

Vallásos embereknél a "természes rend" elég különös dolgot jelent. Azt kell behejettesíteni, hogy "amit én elfogadhatónak tartok". De persze működik a sokkal általánosabb "az én kitalált világomban".

Próbáld ki ez utóbbit! :)

"Isten hat nap alatt teremtette a mindenséget... az én elképzelt világomban."
"Isten szeret engem... az én elképzelt világomban."

Értelmesebb vallásos emberek tudják is, ha felhívod a figyelmüket arra, hogy amit mondanak az nem úgy van/volt, akkor ilyeneket mondanak, hogy "hadd higgyem már, amit hinni akarok", azaz "nem érted, ez az én elképzelt világom, neked ehhez semmi közöd".

Na az ilyeneket csak azért nem lehet elmegyogyóba zárni, mert nincs annyi hely... :(
Egy olvasóm kérte, hogy írjak ebben a témában, hiszen nem csak a zsidó kultúrában van jelen az a szokás, hogy a házas asszonyok hajukat el kell takarják. Ennek számos oka van és számos oka lehet, a judaizmusban ez a szokás a bibliai időkre vezethető vissza. A Tóra (Mózes öt könyve) úgy rendelkezik,…..
Pipas 2019.09.11 20:04:44
@Serény Vélemény: "Ha ugyanis a Tóra, önmagában büntetni ítéli azt a cselekményt, ami a magzat koraszülését és egészségkárosodását, vagy rosszabb esetben a halálát okozza, akkor TE nem magyarázhatsz úgy egy igét, hogy ezzel szembefordítod, mintha nem lenne az abortusz súlyos, halálos bűn."

Valamit félreértettél. Én nem "magyarázom az igét", egyszerűen leírtam, hogy bizonyos fordítások szerint amiket nem én készítettem a bibliában abortuszról van szó. Jópár magyar fordítást olvastam és néhány angolt, ezek egyikét sem lehet úgy érteni, hogy az asszony meghal, némelyikét csak abortuszként lehet érteni és a többi pedig zavaros. A zavarosság sokszor abból ered, hogy a magzatot a nő egy végtagjának tekintették, a női test részének (pl. "thy thigh to fall away").

Mindegy, a lényeg:
1) Nincs olyan szabály, hogy így vagy úgy magyarázhatom a szöveget, úgy magyarázom, ahogy akarom. Ha hibásan magyarázom, akkor lehet érvelni.

2) Nem, nem én találtam ki ezt. Ha utánaolvasol, akkor láthatod, hogy sokan abortuszként magyarázzák és gyakorlatilag nincs is más, komoly értelmezése.

3) Az, hogy a mai keresztények abortuszellenesek nyilván komoly késztetést jelent arra, hogy addig csűrjük-csavarjuk a szöveget, amíg valami más lesz belőle. Próbáljunk meg racionálisan gondolkodni!
Glasgowtól Londonig tüntetések vannak országszerte Boris Johnson és vitatott lépése ellen. A héten a miniszterelnök azt kérte a királynőtől, hogy öt hétre függesszék fel a parlament munkáját, II. Erzsébet pedig jóváhagyta a kérést. Az ellenzék ugyan megpróbálta törvényi úton megállítani a…..
Pipas 2019.09.02 10:20:12
@blah: "egy populista faszfej kénye kedvére"

Nem értem, akkor már a baloldali liberális politikusok is lehetnek populisták? :D

Te, megbeszélted ezt a tartótiszteddel? Nem hiszem, szerintem addig járj utána, amíg el nem vonják a fizudat! :D
Ajánlom Sz.D.-nek A Frigyládáról, talán köszönhetően Spielberg Indiana Jones sorozatának, még azok is hallottak, akik nem forgatják naponta a Bibliát. A Szövetség Ládája az a doboz volt, melyet Mózes Isten parancsára készített a két kőtábla tárolására és ami előbb a sivatagi, szintén Mózes által…..
Pipas 2019.08.29 12:55:18
@MAXVAL bircaman közíró: "Amit erőként érzel a dolgokban az csak halvány visszaverődés. Az igazi erő ugyanis anyagtalan, téren és időn kívüli."

Te is olyan vagy mint az isten, aki mindent meg tudott csinálni amit az emberek nem tudtak, de semmit sem tudott megcsinálni, amit az emberek meg tudtak csinálni.

Te mindent tudsz, amit nem lehet tudni, tudod mi van az időn meg a téren kívül, mert ezeket nem lehet tudni. A középiskolai tananyagot meg az általános iskolai fizikát, amit lehet tudni, azt nem tudod.

Máskülönben nem írnál ilyet, hogy az "igazi erő" az anyagtalan.
Pipas 2019.08.29 14:47:03
@MAXVAL bircaman közíró: "Hol az ellentmondás a középiskolai fizika és a leírtak közt?"

Ha igazán hinnél, akkor nem kérdeznél ilyeneket. :D
Lekvár és JAM Mi volt a manna? 2019.08.25 21:18:29
A manna kifejezést sokan ismerik és legtöbben azt is tudják, hogy az az égi étel volt a manna, mely az égből esett minden nap, amikor a zsidó nép az Egyiptomból történt csodálatos kivonulás után a sivatagban vándorolt 40 évig, míg el nem foglalta a Szentföldet. A Tóra elbeszélése szerint az…..
Pipas 2019.08.26 13:43:51
@MAXVAL bircaman közíró: "A manna étellé agyagiasult isteni ige."

Vagy a csillaghajtómű és a pajzsgenerátor üzemanyagából képződő ízletes melléktermék, amit Kirk kóstolt meg először.

Mindkettőre pont ugyanannyi ésszerű érvet lehet felsorolni... :D
Az öregedés megléte olyan biztos, minthogy adózni kell. Ez a törvény senkit nem kerül el, és rosszul járunk vele. Az elkövetkezendő minisorozatban egy korábban írt rövid beadandóm szeretném közölni, melyet három részre osztok fel. Az elsőben arról írok, hogy mi is pontosan ez a törvény, és hogyan is…..
Pipas 2019.08.20 10:51:22
@Komposzt Ella: "A gúnyolódás meg gyakran a lelki szegénység jele."

Mire alapozod ezt? Merthogy a világ története során rengeteg okos ember írt rengeteg szatírát...
Pipas 2019.08.20 11:03:45
@Komposzt Ella: "Az öregedés és a halál a bűn következménye."

Akkor hogyan lehetséges, hogy a bűnösek és a kevésbő bűnösek is ugyanolyan sebességgel öregednek?

Semmi nem támasztja alá azt, amit mondasz, egyetlen érv sincs mellette... azon kívül, hogy cirka háromezer évvel ezelőtt egy nomád törzs így gondolta. De persze ők azt is gondolták, hogy a föld lapos, hogy négy oszlopon nyugszik és a fejünk felett egy hatalmas búra van, ami megakadályozza, hogy lefollyanak az "égi vizek"... ;)
Pipas 2019.08.20 11:08:23
@midnight coder: "Másrészt viszont, az az egér aki évszázadokon át életben maradt, az jó eséllyel ügyesebb a dolgok átvészelésében "

Csakhogy az egér nem élhet évszázadokon át, mert elviszi a cica. :) De most komolyan: az, ha megjelent volna egy evolúciós megoldás arra, hogy megszüntesse az öregedést valószínűleg nem sok hatása lett volna, merthogy az egyedek nagy része úgysem éri meg az öregkort.
2019. augusztus 10-én rendeztek először a lengyelországi Plock városában "LMBT Pride" felvonulást. A rendezvény különös végeredménnyel zárult: a róla szóló tudósítások ahelyett, hogy melegjogokkal vagy a résztvevőkkel foglalkoztak volna, egy 15 éves lengyel fiúra irányították rá a figyelmet, aki a…..
Ez a poszt egy olyan „hajóról” szól, mely a vízen nem lenne úszóképes, mert vizet csak felülről láthatott.. Noé bárkája a Biblia leírása szerint egy nagy méretű hajó volt, melyet Noé Isten parancsára épített, hogy megmentse családját és a Föld állatvilágát az özönvíztől. A történet a Bibliában,…..
Pipas 2019.08.17 11:24:33
@Flynn: "A tudomány eredményeit megtagadni nyilván marhaság, de azt ne felejtsük el, hogy egy tudományos elméletet akkor lehet igaznak/hitelesnek elfogadni, ha az mások által kísérletileg megismételve konzekvensen ugyanazt az eredményt adja."

Ostobaság, nincs ilyen szabály. Ha lenne az egész kvantummechanikát ki lehetne hajítani, márpedig ilyet nem tervez senki. MIndenki akkor fogad el egy elméletet, amikor akar.

"Ez sem az ősrobbanásra, sem az evolúció elméletére nem igaz"

De igen, igaz. Akárhányszor méred meg a kozmikus háttérsugárzás értékét például, az minden egyes alkalommal konzekvensen ugyanúgy néz ki.

Akárhányszor hasonlítod össze a csimpánz és az ember DNS-ét, az konzekvensen mindig ugyanazt az eredményt adja.

A tudomány nem úgy működik, hogy amit nem tudsz megismételni, azt szemérmesen a papokra hagyjuk, ha így lenne, akkor a bűnűgyi helyszínelők dingókutyaveséből jósolnának meg a világegyetem teremtőjéhez könyörögnének válaszért.
- már csak a méreteiket, időtartamukat tekintve sem lehet az -, illetve mindkettő cáfolatára is elég sok tudományos eredmény létezik.
Pipas 2019.08.17 11:27:55
@Flynn: ", illetve mindkettő cáfolatára is elég sok tudományos eredmény létezik."

Ha egyetlen tudományos cáfolat is lenne, akkor nem lenne "elmélet" a nevük. A tudomány nem úgy működik, hogy megcáfolunk valamit, de azért tovább erőltetjük. Szóval nem, ez nagy butaság, sem az ősrobbanás elméletre, sem az evolúciós elméletre sem született egyetlen egy tudományos cáfolat sem.

Az, hogy a vallási vezetőnek nem tetszik valami vagy az, hogy a bibliába más van írva, az nem cáfolat.
Pipas 2019.08.17 11:34:11
@Flynn: "már csak a méreteiket, időtartamukat tekintve sem lehet az "

Az evolúciós elméletnek vannak kísérleti eredményei, azaz konkrétan kísérlet közben meg lehet figyelni az evolúciót. Persze nyilván nem elefánttal vagy sas madárral kell próbálkozni, mert azok elég lassan nőnek fel, de az ecetmuslinca vagy a különféle baktériumok kitűnően használhatók a kísérletekhez.

en.wikipedia.org/wiki/Experimental_evolution
Elárulok egy titkot: miközben Dmitry Glukhovsky Metró-trilógiáját olvastam, szabálytalan időközönként, ütemesen vertem a fejem a falba. No, nem azért, mert valamiféle Aha-élményt nyújtott volna a történet, hanem mert a kötet olvasása közben jöttem rá: saját előítéletem foglya voltam akkor, amikor…..
"A tudomány arról szól, hogy milyen a világ, a vallás pedig arról, hogy milyennek kellene lennie a világnak." - René Descartes 400 évvel ezelőtt, Descartes korában a tudomány valamivel tisztább formában lehetett jelen és kevésbé szennyezték be olyan fogalmak, mint korunkban a fogyasztói társadalom,…..
Pipas 2019.08.13 12:00:01
@MAXVAL bircaman közíró: "Mindezt a tudomány egyszerűen elfogadja bizonytíhatatlan alapként, más szóval axiómaként."

Ja, csak az axióma nem azt jelenti, hogy "elfogadjuk bizonyíthatatlan alapként" vagy "elfogadjuk bizonyítékként". Ilyen az általános iskolába mondanak a gyerekeknek. Megvan a félreértés oka: te az általános iskolai tanyagból rád ragadt magyarázatok alapján próbálod osztani az észt.

És nem, a tudomány nem "fogadja el" ezeket bizonyíthatatlan alapként. Amit te itt hadoválsz arról, hogy "nem bizonyíthatod, hogy bármi is van rajtad kívül" az az ún. Boltzman brain elmélet. Ha a tudomány elfogadná azt amiről te mint axióma beszélsz, akkor képtelen lenne a Boltzman brain elméletet vizsgálni.

Nem, nem fogadják el. Tessék, nyugodtan olvasgasd: en.wikipedia.org/wiki/Boltzmann_brain
Pipas 2019.08.13 12:01:55
@Eugene Horse: "Tényleg feje tetejére állt náluk a világ"

Pontosan! Elvetik a valóságot, elfogadják a képelet világát. Súlyos elmezavar, valóban.
Pipas 2019.08.13 12:08:04
@MAXVAL bircaman közíró: "a tudomány ugyanúgy hiten alapszik alapelvei szintjén"

Honnan a francból veszed ezt? Soha nem tanultál tudományt, szerintem soha egyetlen tudományos könyvet nem olvastál és soha egyetlen természettudóssal nemtalálkoztál.

Ez amúgy a tudomány vallás "false equivalence fallacy", egy szándékos érvelési hiba, az ateisták szerint az egyik legidegesítőbb butaság, amit vallásos emberek ismételgetnek. Ezerszer meg lett cáfolva, elég beszűkültnek kell lennie valakinek, ahhoz, hogy ezt előrángassa.
Az általunk termelt hulladék mennyisége és a műanyagszennyezés valóban ijesztő. A Föld állapota tragikus. A klímaváltozás nem FOG MAJD elkezdődni, hanem már tart, ez már az. A környezeti katasztrófákba belepusztulunk. A fajok kihalása borzalmas. És az ezek ellensúlyozására tett lépések, a mozgalmak,…..
Pipas 2019.08.09 14:12:13
@Emmett Brown: "pár nagyságrenddel elszámoltad az emberek össztömegét."

Tényleg. Hol követtem el a hibát, mi a helyes számítás?
Pipas 2019.08.09 14:14:37
@Emmett Brown: "a táplálkozás az valószínűleg egészségesebb volt a kevesebb feldolgozott cukor meg vegyszer miatt."

És kevésbé volt egészséges a hiányos táplálkozás meg a modern tartósítás hiánya miatt. Kérdés például, hogy hány ételmérgezés fordult elő, nyilván sokkal több mint most, amikor minden háztartásban van hűtőszekrény meg az élelmiszerben nitrites pácsó meg ilyenek.
Pipas 2019.08.09 15:13:24
@erkölcsi hulla: "7 milliárd* 60 kg= 420.000.000 tonna, azaz 420 millió tonna."

Aha. Merthogy nem szoroztam 100 kilóval, hanem osztottam. :D De mindegy, akkor sem vagyunk olyan sokan. :D
Tegnap a zsidós családnevekről írtam, de a neveknek a zsidóságban igen nagy jelentősége van, ahogy egy korábbi másik írásomban erre utaltam. Közismert, hogy a rabbinkius hagyományban egy embert, nőt és férfit egyaránt a neve után apjának vagy anyjának nevével illetünk. Például Mose ben Ámrám, Dávid…..
Ahogy az előző posztunkban ígértük, ezen posztunk témája a hanyatló, ateista, nihilista Nyugat-Európa - ahol a templomok üresen állnak; ellentétben Közép- és Kelet-Európával, ahol még a régivágású kereszténység dívik. Itt, mifelénk, az emberek ismerik a valódi értéket (értsd: utálják a melegeket,…..
Pipas 2019.08.07 16:17:20
@midnight coder: "Az ateista konkrétan tagadja Isten létét."

A legtöbb ateiste nem tagadja isten létét. Nézz utána, híres ateista szószólókat rendszeresen megkérdeznek erről.

"Az agnosztikus pedig azt mondja, nem tudom."
Az ateista-teista megkülönböztetés a hitbéli álláspontra, a agnosztikus-gnosztikus megkülönböztetés pedig a tudásra vonatkozik. Ne keverd őket!

"Van olyan, hogy agnosztikus-ateista, de az inkább agnosztikus mint ateista"
Nem. Az agnosztikus azt mondja, hogy nem tudja van -e isten, ebből következik, hogy nem hiszi, hogy van isten. Nehéz lenne hinni valamiben miközben elismered, hogy fogalmad sincs, hogy úgy van -e. Ergo az agnosztikusok egyben ateisták is.

Közismert csúsztatás, hogy aki azt mondja, hogy "nem tudhatom biztosan, hogy létezik -e isten" az nem ateista. Sok embert félrevezettek ezzel, miközben megpróbálták kiközösíteni az ateistákat.

A kedvencem Carl Sagan, aki azt mondta, hogy ő ugyan nem ateista, de semmi okát nem látja, hogy elhiggye isten létezését. Azaz pont, hogy ateista volt.

"ők azt mondják hogy ha van akkor sem érdekel."
Butaság, az, hogy mi érdekel nem szempont a hit és a tudás vizsgálatánál.
Pipas 2019.08.07 16:17:29
@igazi hős: "Nem. Azt mondom, hogy az az ateista, aki "hisz abban, hogy nincs Isten", az nem ateista, hanem simán ostoba."

A statisztikák azt mutatják, hogy az istenhívők átlagban sokkal tanulatlanok, mint azok, akik úgy gondolják, hogy nincs isten. Minél fejlettebb egy ország, minél iskolázottabb egy ember, annál valószínűbben mondja, hogy szerinte nincs isten.

Elég erős, szignifikáns a kapcsolat, szóval amit mondasz, annak pont az ellenkezője az igaz.

És igen, aki "hisz abban, hogy nincs isten" az ateista, persze az is, aki nem hisz benne miközben abban sem, hogy van isten.
Pipas 2019.08.07 20:57:55
@Veszéjben a lyogállamiság !: "mondjuk Bagdadban egy Mohamedet gyalázóval"

Egyáltalán nem szükséges, hogy gyalázd Mohamedet. Elég, ha lerajzolod. Csak rajzolsz egy pálcikaembert, aláírod, hogy ez bizony Mohamed próféta, kimégy az utcára és perceken belül halott vagy... ha szerencséd van. :(
Lekvár és JAM Zsidók és a sport 2019.07.30 20:56:33
A kedden kezdődő Maccabi játékok ismét ráirányítják a figyelmet a sport és a zsidóság kapcsolatára. Jómagam napi szinten sportolok, a sport, a mozgás a mindennapjaim szerves része, fontosnak tartom a lélek és a test egyensúlyát. Valamiért azonban az elmúlt évezredekben a zsidóságot nem a sporttal…..
Pipas 2019.08.02 16:57:50
@MAXVAL bircaman közíró: "Éppen az az axióma, hogy van világ és megfigyelhető, de ezt már megbeszéltük."

Öreg, megint kevered a feltételezés és az axióma fogalmát. De megint csak irreleváns. Az, hogy megfigyeléseket lehet tenni és azok állandóak egy tény, maga is egy megfigyelés.

Te komolyan azt akarod bemesélni, hogy "megfigyeléseket lehet tenni" az csak egy axióma és ezért a fizika éppen úgy légből kapott, alaptalan butaság mint a vallásod.

Hát igen, igaz, ahhoz, hogy el tudjátok fogadni a vallásotokat az egész rohadt világot tagadnotok kell. A vallás csak akkor igaz, ha az egész világ nem igaz, de ez titeket nem riaszt vissza, vallásos embereknek semmi sem számít.

Szerintem mi nem tartozunk egy fajba, szerintem az én idegrendszerem ilyenre képtelen lenne.

"Az eredeti szövegben γενεὰ - jelentése "nemzetség, nemzedék"."

"γενεᾱ́ • (geneā́) f (genitive γενεᾶς); first declension

birth
race, descent
generation
offspring"

Mi a fene értelme lenne annak, hogy egyetlen nemzetség sem múlik el? A fenének nem azt mondta akkor, hogy "ja, majd jövök, pár ezer év múlva". Nem, a szó az adott környezetben azt jelenti, hogy "nemzedék, generáció". Csakhát akkor be kellene ismerni, hogy ez a jövendölés sem jött be.

Milyen elkeseredett, milyen gáz, milyen szánalmas már ezzel a "mert azt jelenti, hogy nemzetség hanem azt, hogy nemzedék" dumával jönni! A világegyetem teremtőjének fia megígéri, hogy visszajön, de valójában azzal a trükkel veri át a híveit, hogy "nem is nemzedék, hanem nemzettség". Tényleg?!

Ha nekem valami haverom vagy rokonom ilyet csinálna, azt nyakonvágnám, de, hogy az istened ilyet nyomjon az igen-igen gáz ám!

Komolyan?! És amikor majd a menyországba jutsz mi lesz? Ott lesz a menyed és kiröhögnek? Vagy egy nagy fazék paradicsom lesz és azzal vigyorognak rád az isteneid, hogy "ja, hát mondtam, hogy paradicsom, te biztosan csak félreértetted"?
Pipas 2019.08.02 19:39:15
@MAXVAL bircaman közíró: "Nem tudod bizonyítani a fizikai alapaxiómáit."

Értsd már meg, a fizikában nincsenen axiómák, olyan, hogy alapaxióma sehol nincs és a fizikában semmit sem lehet bebizonyítani, ráadásul a racionalizmusnak semmi köze ahhoz, hogy mit lehet bizonyítani és mit nem lehet.

Amitt írsz abban minden szó üti a másikat.
Magyarországon, mint ahogy az egész világon, egyre elterjedtebb az állati eredetű élelmiszerektől való távolságtartás. A gondolat nem kifejezetten újkeletű, még a zsidóság szemszögéből sem, a kérdéssel az évszázadok alatt számos törvénymagyarázó foglalkozott. De mi is lehet a probléma a…..
Pipas 2019.07.30 17:18:22
Tessék egy másik, az halal:
www.youtube.com/watch?v=hXmB9zsAQ_E

A helyzet az, hogy ma a fejlett nyugat az állatkínzás és az állatokkal szembeni kegyetlenség egyetlen formáját sem tartja elfogadhatónak. Kivéve a vallási okokat, a kosher és a halal vágást. Kizárólag a vallásos emberek engedhetik meg maguknak, hogy ilyen brutálisan is kegyetlenül viselkedjenek az állatokkal.

A magyarázatuk: isten mondta, hogy így kell. Ennyi. Isten mondta.
Pipas 2019.07.31 06:51:59
@mortullus: "Isten? Egy sivatagi démon mondta nekik, hogy így vágjanak"

Nem állítottam, hogy isten mondta nekik, azt állítottam, hogy ezzel védekeznek. Már csak azért, hogy világos legyen az álláspontom. :D
Drága lesz menyem! Tudnod kell, mire számíthatsz, ha a jövőben az én fiamhoz akarsz hozzámenni. Ő pont olyan, mint a leendő magasan funkcionáló autista apósod. Vagyis ő már jobb lesz...
Pipas 2019.07.30 16:51:34
@Hortenz: "Ha lesz barátnőjelölt, lehetőleg írjál bédekkert a fiadhoz. Örülni fog neki. Vagy menekülni. Nem a srác miatt, miattad."

És ha lehet, akkor legyen iszonyat modoros. Szerintem menni fog. :D
Pipas 2019.07.30 20:11:47
@Almandin: "Azt mondják, Einstein autista volt."

Ki mondja? Komolyan vehető szakemberek vagy csak pletyka. Mert ha pletyka, akkor szerintem hagyjuk is.
Pipas 2019.07.31 07:03:15
@Almandin: Ja, hogy
1) az index írta
2) asperger szindrómáról írnak
3) kérdőjellel
4) és megállapítják, hogy "lehetséges".

Az komoly. :D

@Bodli: "Posztumusz nem lehet diagnosztizálni."

Hát ha ennek a kijelentésnek egy csepp igazságértéke lenne, akkor elég kevés boncolóorvosra lenne szükség az egyszer biztos. :D
„Véletlenek márpedig nincsenek!”, tartja a régi mondás. Épp akkor került kezeim ügyébe José Rodrigues dos Santos (lásd alább, jobb oldalt) legújabb könyve, az Életjel, miközben a Live Science honlapján szokatlan kérdőívet tettek közzé: ebben afelől érdeklődnek, hogy a kitöltők mitévők lennének, ha…..
Pipas 2019.07.30 11:22:52
@midnight coder: "Az első asszír uralkodó akinek a nevét és a születését (kb) tudjuk olyan 4000"

Valamit nagyon benéztem.
  Sajnálatos módon még ma is sokan vannak, akik gyakorlatilag örömtelenül élik le egész életüket. Súlyos betegségek, rossz természet, mérgező környezet - a háttér számtalanféle lehet. Legkésőbb a halálos ágyán persze mindenki elgondolkodik azon, hogy volt-e bármi értelme a mögötte hagyott…..
Pipas 2019.07.22 11:09:51
@nárcisz kutyus: "Átélhetett halálközeli élményt, amely halálközeli élmények ma is vizsgálódás tárgyai és nagyon is valós tudáshoz jutnak általa az azt átélők."

A tudomány álláspontja alapján ezek a "halálközeli élmények" nem juttatnak valós tudáshoz. Az elképzelés egy legenda, a tények mást mutatnak.
Pipas 2019.07.22 11:12:53
@nárcisz kutyus: "Senki sem mondotta, hogy bármit is el kell(!) fogadnod, még a kereszténység sem kényszerít erre. "

Megint szalmabáb érvelés. Nem mondtam, hogy bárki állította volna, hogy el kell fogadnom. Azt mondtam, hogy "miért fogadnám el" és nem azt, hogy "miért mondod, hogy el kell fogadnom".

Hozol egy érvet, megkérdezem, hogy miért fogadnám el, erre az a kifogás, hogy "de nem kötelező elfogadni". Az érvelés nem így működik, a racionalitás nem így működik, a racionális gondolkodás nem így működik.
Pipas 2019.07.22 11:21:41
@nárcisz kutyus: "Melyik vallásnak és miben nincs egységes álláspontja?"

Egyiknek sincs és szinte semmiben.

"Én nem azért hivatkoztam"
A szándékaid mellékesek. Ha elfogadsz egy forrást ahhoz, hogy az érveidet alátámaszd, akkor az ellenérveknél is el kell fogadnod. Képzeld el, hogy egy bíróságon azzal érvelnél, hogy "az a gyilkos ujjlenyomata" és amikor kiderül, hogy nem is az övé, hanem a tied, akkor azzal jönnél, hogy "az ujjlenyomatokra tilos hivatkozni, én nem azért hivatkoztam rá, hogy a végén én kerüljek börtönbe". Ugye milyen visszás lenne.

"a bibliai Jézus cselekedeteire, hogy azzal gyere ,hogy íme csak a Bibliában leírt dolgokra hivatkozván lehet jézusi módon gondolkodni: "
Én nem mondta, hogy csak a bibliában leírt dolgokra lehet "jézusi" módon gondolkodni. Én azt állítottam, hogy nincsen semmi írásos történelmi forrás, amire hivatkozhatnál azzal kapcsolatban, hogy Jézus miket mondott vagy miket tett.

Igazából a biblia is elfogadhatatlan, mert nem Jézus idejében írták, de ez most mellékes. Ha írt anyagra mint forrásrahivatkozol, akkor nem sok választásod van.
Lekvár és JAM Aludni zsidósan 2019.07.16 23:19:15
Akik egy kicsit is ismerik a zsidó vallásjogot bizonyára megtapasztalták, hogy a háláchá az élet minden területére kiterjed. Márpedig életünk jelentős részét alvó állapotban töltjük, nem meglepő tehát, hogy a Tóra-irodalomnak jónéhány alvásra vonatkozó iránymutatása van. Mose ben Maimon rabbi, akit…..
Még. Pedig már minden voltam ebben az országban a szépkislányon kívül… Pufajkás, komcsi, áruló, és mert nem a propagandából szedem a gondolataim: a nácit is vágták már a fejemhez, ha épp a másik oldalt dicsőítettem érdemei szerint! Most azonban majdnem megdicsértek! Jó, csak közvetve, de azért…..
Pipas 2019.07.17 12:32:57
@Terézágyú: "Igen, ez a tipikus fityeszes, orbánviktoros hozzáállás."

Ja, mer' igen, mer' a szerző bizos fideszes. Háppersze, csak edd meg szépen a pudingodat! :D
Pipas 2019.07.17 14:13:57
@felucca02: "A poszt lényegére - úgy látom - nem sikerült reagálni."

Az, hogy te mit tartasz lényegesnek szerintem teljesen irreleváns. :D

"Mondjuk eleve reménytelen lenne bevédeni ezt a pokróc Takarót, erre még Te sem vetemednél..."

Tehát nem az a lényeges, hogy vége a demokráciának, hogy nincs jogállam, hogy tönkrement az egészségügy, hogy tönkrement az oktatás, hogy menekül ki merre lát?

Okés, akkor látom te is komolytalannak gondolod ezeket az állításokat, jó. :D