Adatok
Pipas
0 bejegyzést írt és 9229 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ez a poszt hirtelen felindulásból íródik. Egy olyan jelenségről beszélek most ami anyagi haszonszerzésből elkövetett felelőtlen játék emberéletekkel.
Messziről indulok. Az én szakmám növénytermesztő gépész. Magyarul traktoros. Az ántivilágban 1978-81-ig szakmunkásképző iskolában három év képzés…..
Bár ezen a blogon nem szoktam eladó ingatlanokat mutogatni (arra ott az Ingatlansaláta), de most kivételt teszek. Ez az eladó lakás ugyanis nem csak szuper különleges, de pont a napokban emlegettük a tetőt, amelyre nyílik.
A dolog ott kezdődött, hogy a Jótető blog megkérdezte, melyik a kedvenc…..
Pipas
2020.06.27 08:50:41
@AlexAston: Pontosan! Akkor sem laknék ott, ha fizetnének érte. :(
Az elmúlt időszakban a streaming-szolgáltatások népszerűbbek voltak, mint valaha - köszönhetően a több otthon töltött időnek. De miket is néztünk vagy nézhetünk, ha előfizetünk egyre? Az alábbiakban vagy már befejezett, vagy még futó sorozatokat ajánlanék a különféle streaming platformok…..
Meglepő élettörténetét könyvben írta meg, Memoirs and Misinformation címmel...
Pipas
2020.06.23 18:57:31
@Before: Ugye? ;)
Már rég zsebrevágta a Fidesz az RMDSZ-t is, és egyre mocskosabb dolgokra használja...
Pipas
2020.06.23 09:24:46
Az idei év több szempontból is emlékezetesre sikerült, és hol van még a vége? A mozik vírus miatti ideiglenes bezárása ellenére azonban korántsem maradtunk filmek nélkül ebben a pár hónapban sem. Már a január is biztató volt, ugyanis az Oscar-szezon mellett filmtemetőként is funkcionáló hónap egyik…..
Pipas
2020.06.23 07:12:22
@bontottcsirke: Ezeknél a filmeknél az is jobb lenne, ha a kocsid venne egy garázst és lealvázvédőzne téged.
Egy új tanulmány szerint kétoldalú napelemekkel és a nap pályájának egytengelyes követésével lehet a legnagyobb hatásfok növekedést lehet elérni a költségtakarékosság szempontjából, írja a Anthropocene Magazine.
Forrás: Google
A most alkalmazott átlagos napelemek rendszerint egy oldalon…..
Pipas
2020.06.22 22:13:41
@apro_marosan_petergabor: "S ez így van az akkukkal is (illetve az energiatárolással általában). simán eljöhet az az idő, mikor egy 8 lakásos társasház versenyképesen állít magának elő(tárol) áramot."
Mi az amit egy 8 lakásos társaság versenyképesen előállít ma magának? Vizet? Kenyeret? Szőnyeget? Gyümölcsöt?
Semmit. Az a helyzet, hogy egy társasház semmit sem állít elő magának versenyképesen, még az ivóvizet sem, pedig ahhoz a legtöbb esetben csak egy kút kellene. Miért éppen az elektromos energia lenne az első?
Mi az amit egy 8 lakásos társaság versenyképesen előállít ma magának? Vizet? Kenyeret? Szőnyeget? Gyümölcsöt?
Semmit. Az a helyzet, hogy egy társasház semmit sem állít elő magának versenyképesen, még az ivóvizet sem, pedig ahhoz a legtöbb esetben csak egy kút kellene. Miért éppen az elektromos energia lenne az első?
Pipas
2020.06.22 22:17:20
@apro_marosan_petergabor: "de eszembe sincsen azt állítani, hogy ez 20 év múlva nem lesz másképp"
Csakhogy úgy látod, hogy van racionális okod azt állítani, hogy nagyon másképpen lesz. Valójában nincs. Olyan mintha azt mondták volna száz évvel ezelőtt, hogy száz év múlva olyan olcsó lesz a zab, hogy mindenki hat lovas hintóval fog járni. ;)
Csakhogy úgy látod, hogy van racionális okod azt állítani, hogy nagyon másképpen lesz. Valójában nincs. Olyan mintha azt mondták volna száz évvel ezelőtt, hogy száz év múlva olyan olcsó lesz a zab, hogy mindenki hat lovas hintóval fog járni. ;)
Pipas
2020.06.22 22:22:56
@Wildhunt: "Azt nem érti a kolléga, hogy a fizikát megszexualizálni nem lehet. "
Igen. Én behelyettesítettem azzal, hogy felfedeznek valami széles spektrumú akármit, ami majd a hőt is meg mindent képes lesz valami furmányos módon elektromossággá alakítani. Ki tudja... kicsi az esély rá, de tegyük fel, hogy sikerül.
És akkor mi van? Minden más technológia megtorpan és megvárja, hogy a napelemek lekörözzék? Mellékesen megoldódik a tárolás is? Ráadásul még tök olcsó is lesz?
Sokkal valószínűbb, hogy fúziós erőművek lesznek, igen olcsó, igen megbízható, igen környezetkímélő, tiszta, bőséges energiával. Nem fogjuk a wattokat számolgatni mint most.
Igen. Én behelyettesítettem azzal, hogy felfedeznek valami széles spektrumú akármit, ami majd a hőt is meg mindent képes lesz valami furmányos módon elektromossággá alakítani. Ki tudja... kicsi az esély rá, de tegyük fel, hogy sikerül.
És akkor mi van? Minden más technológia megtorpan és megvárja, hogy a napelemek lekörözzék? Mellékesen megoldódik a tárolás is? Ráadásul még tök olcsó is lesz?
Sokkal valószínűbb, hogy fúziós erőművek lesznek, igen olcsó, igen megbízható, igen környezetkímélő, tiszta, bőséges energiával. Nem fogjuk a wattokat számolgatni mint most.
A tudomány mai állása szerint, a világegyetem létének volt kezdete. Az univerzumot kb. 13,8, a Földet kb. 4,5 milliárd évesre becsülik a tudósok, plusz-mínusz néhány százmillió vagy milliárd év. Ám nem volt ebben konszenzus. A tudósok, csillagászok és filozófusok legtöbbje sokáig úgy hitte, hogy ha…..
Pipas
2020.06.20 12:39:38
@eßemfaßom meg áll: "Az idő a jobb helyen Jeremy Bearimy-ben telik"
Yess! Erre gondoltam közben, de nem akartam felhozni, gondoltam úgysem érti senki. :D Aztán mégis!
Yess! Erre gondoltam közben, de nem akartam felhozni, gondoltam úgysem érti senki. :D Aztán mégis!
Pipas
2020.06.20 15:25:53
@MAXVAL bircaman közíró: "Axiómák nélkül a tudomány tehetetlen."
Ezerszer elmondtam már neked, hogy a tudományban nincsenek axiómák, a matematikában vannak. A tudomány nem axiómákra épül, hanem megfigyelésekre.
Körülbelül tíz percedbe kerülni utánanézni a neten, ehelyett hónapokon keresztül ismételgeted ugyanazt a baromságot. Baromságot, amit rajtad kívül gyakorlatilag mindenki tud, amit középiskolában tanítanak. El tudod képzelni, hogy mennyire idiótának, mennyire elmebetegnek tűnsz azzal, hogy ugyanazt a baromságot ismételgeted hónapokon keresztül?
Figyelj: a matemtika nem foglalkozik a valósággal, a természettel, nem természettudomány, azt vizsgálja, hogy mi következik az axiómákból, a posztulátumokból. Elfogad dolgokat igaznak és megviszgálja mi következik ezekből.
A természettudományok a természetet, a valóságot vizsgálják ezért nem lehetnek axiómái, nem mondhatja, hogy "tegyük fel ez vagy az igaz", mert nem elképzelt dolgok következményeit vizsgálja, hanem a valóságot. A tényekből kell kiindulnia. Nem axiomatikus a rendszere. Megfigyelésekre és nem axiómákra épül.
És mielőtt megint előjössz azzal a baromsággal, hogy "előbb el kell fogadnia, hogy a valóság megismerhető" elmondom megint, hogy nem, a tudomány nem fogadta el, hogy a valóság megismerhető. Ez egy nyitott kérdés, de biztos, már, hogy a magismerésnek vannak korlátai, tehát nem, a valóság nem "megismerhető", legalábbis nem teljes egészében, ezt már tudjuk.
Öreg, elvárnám egy nyolc éves gyerektől, hogy ezt megértse. Mi a franc bajod van? Ha képes voltál megtanulni írni meg olvasni, akkor ezt hogy a francba nem vagy képes megérteni? Read-only üzemmódba van az agyad, vagy mi?!
Ezerszer elmondtam már neked, hogy a tudományban nincsenek axiómák, a matematikában vannak. A tudomány nem axiómákra épül, hanem megfigyelésekre.
Körülbelül tíz percedbe kerülni utánanézni a neten, ehelyett hónapokon keresztül ismételgeted ugyanazt a baromságot. Baromságot, amit rajtad kívül gyakorlatilag mindenki tud, amit középiskolában tanítanak. El tudod képzelni, hogy mennyire idiótának, mennyire elmebetegnek tűnsz azzal, hogy ugyanazt a baromságot ismételgeted hónapokon keresztül?
Figyelj: a matemtika nem foglalkozik a valósággal, a természettel, nem természettudomány, azt vizsgálja, hogy mi következik az axiómákból, a posztulátumokból. Elfogad dolgokat igaznak és megviszgálja mi következik ezekből.
A természettudományok a természetet, a valóságot vizsgálják ezért nem lehetnek axiómái, nem mondhatja, hogy "tegyük fel ez vagy az igaz", mert nem elképzelt dolgok következményeit vizsgálja, hanem a valóságot. A tényekből kell kiindulnia. Nem axiomatikus a rendszere. Megfigyelésekre és nem axiómákra épül.
És mielőtt megint előjössz azzal a baromsággal, hogy "előbb el kell fogadnia, hogy a valóság megismerhető" elmondom megint, hogy nem, a tudomány nem fogadta el, hogy a valóság megismerhető. Ez egy nyitott kérdés, de biztos, már, hogy a magismerésnek vannak korlátai, tehát nem, a valóság nem "megismerhető", legalábbis nem teljes egészében, ezt már tudjuk.
Öreg, elvárnám egy nyolc éves gyerektől, hogy ezt megértse. Mi a franc bajod van? Ha képes voltál megtanulni írni meg olvasni, akkor ezt hogy a francba nem vagy képes megérteni? Read-only üzemmódba van az agyad, vagy mi?!
Pipas
2020.06.20 15:30:55
@6.Lenin: "A tudomány tulajdonképpen a Teremtő néhány trükkjére próbál magyarázatot adni"
Ja, az aerodinamika arra akar választ adni, hogy hogyan működik a repülő szán, amin a télapó közlekedik, a biológia azt próbálja kitalálni, hogy hogyan kapott jónás levegőt a cet hasában, a villamosságtan azt akarja kideríteni, hogy hogyan nem égeti meg a villám zeusz kezét, a hidrodinamika arra próbál választ adni, hogy hogyan választotta el mózes a vörös tengert a planetológia meg azt akarja megtudni, hogy hogyan lehetett régen lapos a föld...
Ja, nem. Csak marhaságokat beszélsz.
Ja, az aerodinamika arra akar választ adni, hogy hogyan működik a repülő szán, amin a télapó közlekedik, a biológia azt próbálja kitalálni, hogy hogyan kapott jónás levegőt a cet hasában, a villamosságtan azt akarja kideríteni, hogy hogyan nem égeti meg a villám zeusz kezét, a hidrodinamika arra próbál választ adni, hogy hogyan választotta el mózes a vörös tengert a planetológia meg azt akarja megtudni, hogy hogyan lehetett régen lapos a föld...
Ja, nem. Csak marhaságokat beszélsz.
2018-ban kezdtünk el dolgozni egy olyan applikáción, amelynek segítségével utána lehet járni a politikailag exponált szereplők és a velük közeli kapcsolatban állók által birtokolt szállodák, vendéglátóhelyek tulajdonosi hátterének. Néhány éve, amikor a politika-közeli vállalkozói réteg elkezdett…..
Pipas
2020.06.19 06:49:16
A halottak feltámadása egyike a messiási időszak emblematikus eseményeinek. A megváltás egyik kezdeti lépése ugyanis, hogy a halottak lelkei visszatérnek korábbi testükbe, hogy közösen részesüljenek a jutalomban, melyet a tórai parancsolatok megtartásáért kaptak. Mivel test és lélek együtt tettek…..
Az igaz, hogy az ember az egyetlen olyan teremtmény, mely rendelkezik tudattal és lelkiismerettel, azonban az korántsem biztos, hogy nincsen élet más bolygón az univerzumban.
A Tóra ugyan nem beszél róla egyértelműen, azonban nem is zárja ki ennek lehetőségét. Legalábbis így gondolja1 a…..
Pipas
2020.06.17 13:20:23
@Kovacs Nocraft Jozsefne: "egyes részei külön-külön tényleg elbomlanának"
Hát szerintem elég stabilak lennének egyes részei külön-külön is, szerintem az az elbomlás valójában a legtöbb esetben apoptózis lehet.
Hát szerintem elég stabilak lennének egyes részei külön-külön is, szerintem az az elbomlás valójában a legtöbb esetben apoptózis lehet.
Pipas
2020.06.18 04:57:54
@Kovacs Nocraft Jozsefne: Én sem értek igazából hozzá, az ismereteim a dokumentumfilmek megnézésének szintjén merülnek ki. :)
Sok megjegyzést kaptam olvasóimtól, hogy miért nem tudom elfogadni a helyemet, hiszen nőként nyilván kevesebb tehetségem, tudásom van, s természetesen ennek arányában értékelnek, jutalmaznak. Miért kell nekem matekversenyekre járni, s adott esetben megnyerni őket? Mit akarok ezzel bizonyítani?…..
Pipas
2020.06.17 19:49:35
@Kikívánkozott belőlem: "A gond: először csak férfiakon tesztelték (s ebben a Viagra esete nem kirívó, ez igencsak gyakori hozzáállás) pár évtizeddel ezelőtt."
Hú, öregem, a prosztataműtétet nem akarod nőkön is kipróbálni? Ne őrüljünk már meg, komolyan mondom! Figyu! Melyik fogamzásgátló tablettát próbálták ki férfiakon mondván, hogy "hádikkmá, nézzük má' meg, lehet, hogy gyúgyítja a kopaszodást is".
Hú, öregem, a prosztataműtétet nem akarod nőkön is kipróbálni? Ne őrüljünk már meg, komolyan mondom! Figyu! Melyik fogamzásgátló tablettát próbálták ki férfiakon mondván, hogy "hádikkmá, nézzük má' meg, lehet, hogy gyúgyítja a kopaszodást is".
Még a koronavírus-járvány kezdetén jártunk, amikor a híradások beszámoltak a jópofa makói tornatanár akciójáról, aki - a karanténoktatás jegyében - a nappalijában felállított vasalódeszkán mutatta be az úszás helyes mozdulatait. Nem állítom, hogy egy Karinthy-gyűrűt érő produkció, így az sem…..
Pipas
2020.06.16 12:16:53
@G. Nagy László: "A törvény előtti egyenlőség azt indukálja, hogy mindenkinek JOGA van a tanuláshoz. Azt nem, hogy ez kötelező, s azt sem, hogy mindenkinek JÁR ugyanaz a minőség."
Ez azért elég furcsa érv. Akkor csinálok egy alagsori varrodát, ahol a gyerekeid tudnak hálóköntöst varrni és elnevezem oktatásnak. Aztán ha reklamálsz, akkor azt mondom, hogy jogod van a gyerekeidet oktatni, csak nem pont ugyanazt tanulják mint az enyémek. Az enyémek angolul tanulnak, a tieid meg azt, hogy hogyan fogják be a lepénylesőjüket és varrjanak nekem pizsamákat.
Ez azért elég furcsa érv. Akkor csinálok egy alagsori varrodát, ahol a gyerekeid tudnak hálóköntöst varrni és elnevezem oktatásnak. Aztán ha reklamálsz, akkor azt mondom, hogy jogod van a gyerekeidet oktatni, csak nem pont ugyanazt tanulják mint az enyémek. Az enyémek angolul tanulnak, a tieid meg azt, hogy hogyan fogják be a lepénylesőjüket és varrjanak nekem pizsamákat.
Pipas
2020.06.16 15:43:01
@axolotl77: "Na ugye, hogy politikát viszel bele te is."
Azt állítani, hogy politikát visznek bele az emberek nem ugyanaz, mint politikát vinni bele. Remélem ezt érted...
Azt állítani, hogy politikát visznek bele az emberek nem ugyanaz, mint politikát vinni bele. Remélem ezt érted...
Pipas
2020.06.16 15:45:54
@G. Nagy László: "Félő, hogy Európában ez nem volna sikerágazat."
Nem, mert európában van mindenki számára elérhető egységes állami oktatás minden országban. Ha nem lenne, akkor az embereknek nem lenne választási lehetősége és nem lenne esélyegyenlőség sem.
Igen, könnyű azt mondani, hogy "hisz van választási lehetőség", de közben azzal érvelni, hogy ezt a választási lehetőséget meg kell szüntetni, elég fura.
Nem, mert európában van mindenki számára elérhető egységes állami oktatás minden országban. Ha nem lenne, akkor az embereknek nem lenne választási lehetősége és nem lenne esélyegyenlőség sem.
Igen, könnyű azt mondani, hogy "hisz van választási lehetőség", de közben azzal érvelni, hogy ezt a választási lehetőséget meg kell szüntetni, elég fura.
Szegedi Kattintós
Orbán Viktor addig sztyeppézik, amíg hívei tényleg elhiszik, hogy semmi közük sincs Európához
2020.06.14 10:38:17
A magyar miniszterelnök ismét megvillantotta legendás lavírozó képességét, amikor Igor Matovič szlovák miniszterelnökkel tartott közös sajtótájékoztatót. Egyrészt nem feszegette a szlovák-magyar viszony problémás fejezeteit, ugyanakkor ismét emlékeztetett arra, hogy a sztyeppék népe vagyunk…..
Pipas
2020.06.15 18:24:25
@birkamenet: 'orbánod seggét jól elverte az EU a tranzitzónákkal. Meg a járványügyi diktatúra hatalmával.'
És a lakosság vagy fele kapásból orbánra fog szavazni, ha időben eszébe juttatják ezeket. És az eszükbe fogják juttatni, hidd el.
Szóval az a hatalmas nagy győzelem, amit az EU aratott szerintem elég sok fideszes csúcsvezetp szájára mosolyt csalt. :D
És a lakosság vagy fele kapásból orbánra fog szavazni, ha időben eszébe juttatják ezeket. És az eszükbe fogják juttatni, hidd el.
Szóval az a hatalmas nagy győzelem, amit az EU aratott szerintem elég sok fideszes csúcsvezetp szájára mosolyt csalt. :D
A szobordöntések ellen tiltakozó szélsőjobboldali tüntetők összecsaptak a rendőrökkel és rasszizmusellenes tüntetőkkel...
Pipas
2020.06.15 08:24:25
@wmiki: "Persze ilyen a tudomány:"
Ennek az egésznek már megint mi a fene köze van a tudományhoz?
"Amiről nem beszélünk, az nem létezik..."
Pontosabban: attól, hogy beszélünk valamiről még nem fog létezni. :D
A tudomány soha nem mondta, hogy amiről nem beszélünk az nem létezik. Ez már mekkora marhaság!
Ennek az egésznek már megint mi a fene köze van a tudományhoz?
"Amiről nem beszélünk, az nem létezik..."
Pontosabban: attól, hogy beszélünk valamiről még nem fog létezni. :D
A tudomány soha nem mondta, hogy amiről nem beszélünk az nem létezik. Ez már mekkora marhaság!
Pipas
2020.06.15 10:03:43
@wmiki: "A tudomány alapvetése, hogy amit nem látunk, az nem létezik."
A tudománynak ilyen alapvetése soha nem létezett. Vicces is lenne, ha a tudomány azt állítani, hogy az elektronok vagy a röntgensugárzás nem létezne, vagy mondjuk a perdület vagy a forgatónyomaték nem létezne, mert nem látjuk. :D
Hihetetlen miket vagy képes összehordani a tudományról, hihetetlen, hogy ezeket éveken keresztül ismételgeted annak ellenére, hogy már ezerszer elmondták neked, hogy butaság.
A tudománynak ilyen alapvetése soha nem létezett. Vicces is lenne, ha a tudomány azt állítani, hogy az elektronok vagy a röntgensugárzás nem létezne, vagy mondjuk a perdület vagy a forgatónyomaték nem létezne, mert nem látjuk. :D
Hihetetlen miket vagy képes összehordani a tudományról, hihetetlen, hogy ezeket éveken keresztül ismételgeted annak ellenére, hogy már ezerszer elmondták neked, hogy butaság.
A listát egy lekoptatás ihlette, ami elég kellemetlenül érintett és ennek örömére összeraktam egy szubjektív listát, a végére pedig betettem egy randimat is. A listát a legenyhébbtől a legmegalázóbbig olvashatjátok...
Pipas
2020.06.14 09:33:48
@szánmonoxid: "Egyébként saját tapasztalatom szerint a nők leginkább 2 dologra hivatkoznak:
- nincs meg a szikra (vegyél öngyújtót, baszd meg, abban van)
- nem működik a kémia (a faszom se akar vegyész lenni, elég, ha dugunk)"
Segítek, ezek azt jelentik, hogy rájöttek mekkora bunkó vagy. ;)
- nincs meg a szikra (vegyél öngyújtót, baszd meg, abban van)
- nem működik a kémia (a faszom se akar vegyész lenni, elég, ha dugunk)"
Segítek, ezek azt jelentik, hogy rájöttek mekkora bunkó vagy. ;)
Pipas
2020.06.14 10:47:45
@Dan da Man: "hogy mi derült ki éjfél és 3 között, ami miatt ezt tartotta jónak mondani - nem tudom"
Meg kellett várni a számlát... :D
Meg kellett várni a számlát... :D
Egyre több ország vagy régió tervez és hirdet meg egyre komolyabb szén-dioxid kibocsátás csökkentést. Az Európai Unió legújabb tervei szerint a gazdasági közösség szén-dioxid kibocsátás semleges lesz 2050-re. De a jelenlegi tervek fatális hibát hordoznak magukban, leginkább az apránként történő…..
Pipas
2020.06.13 21:16:37
@midnightcoder2: "Ez nem reális. De az simán lehetne, hogy Európában városon belül a max. sebesség 30 kilométer / óra, városon kívül 60 kilométer / óra, autópályán 90 kilométer / óra."
Meg a hűtőszekrényeket is betilthatnánk, meg a gyógyszereket, meg a villamosságot és csillió forintokkal támogathatnánk a kőbaltakészítőket és egyséegesen csak azt az állatot lenne szabad megenned, amit kihegyezett bottal leöltél.
Csakhát az a helyzet, hogy ahányszor megpróbáltak az emeberek visszafelé haladni az időben mindig kiderült, hogy a másik embereket ez nem érdekli és szépen elmentek mellettük.
Meg a hűtőszekrényeket is betilthatnánk, meg a gyógyszereket, meg a villamosságot és csillió forintokkal támogathatnánk a kőbaltakészítőket és egyséegesen csak azt az állatot lenne szabad megenned, amit kihegyezett bottal leöltél.
Csakhát az a helyzet, hogy ahányszor megpróbáltak az emeberek visszafelé haladni az időben mindig kiderült, hogy a másik embereket ez nem érdekli és szépen elmentek mellettük.
Pipas
2020.06.13 21:20:43
@Moin Moin: Továbbá, ha csak 30-al szabad menni, akkor a reülők és hajók is legyenek korlátozva, a légkondik betiltva, a tévék bezúzva és így tovább. Merthogy az egyik csávónak nincs jogosítványa az jogos, de én meg nem akarok tévét nézni és miért csak én szopjak ugye...
Persze az ilyen 30-al lehessen menni csávók arra nem gondolnak, hogy amit megesznek az mind 90-el ment a házukhoz... :D
Persze az ilyen 30-al lehessen menni csávók arra nem gondolnak, hogy amit megesznek az mind 90-el ment a házukhoz... :D
Már egy két hónapja írom a válaszokat arra a bejegyzésemre érkezett kommentekre, ami bár nem ebből a célból íródott, de végül a feltétel nélküli alapjövedelem mellett tette le a voksát. Az érvelésem a következő volt: felesleges a fizetést munkához kötni, mivel a munkáért kapott fizetésnek nincs sok…..
Pipas
2020.06.12 09:25:24
@Jimmy: "A gyereknevelés dettó, csak hosszútávon teremtesz értéket (jobb esetben.)"
A gyereknemzés és gyereknevelés egy késztetés, azért csinálják az emberek, mert genetikailag beléjük van égve. Azok a génkombinációk, amik miatt nem neveltek gyereket az emberek hátrányba szorultak és ezért ritkák.
Persze a körülmények változnak és most bizonyos géneknek más a hatása, azért a gyermeknemzési kedv csökkent.
Mindenesetre a gyereknevelésért fizetni olyan, mintha az evésért, a wc használatért vagy az ivásért is fizetnének, azt is azért csinálják az emberek, mert beléjük van építve.
A gyereknemzés és gyereknevelés egy késztetés, azért csinálják az emberek, mert genetikailag beléjük van égve. Azok a génkombinációk, amik miatt nem neveltek gyereket az emberek hátrányba szorultak és ezért ritkák.
Persze a körülmények változnak és most bizonyos géneknek más a hatása, azért a gyermeknemzési kedv csökkent.
Mindenesetre a gyereknevelésért fizetni olyan, mintha az evésért, a wc használatért vagy az ivásért is fizetnének, azt is azért csinálják az emberek, mert beléjük van építve.
Pipas
2020.06.12 09:26:47
@Nagykörúton túli magyar: "Ha minden ember egyenlő, akkor mindenkinek egyenlő részt kellene vállalni az adófizetésből is."
Pontosan!
Pontosan!
Pipas
2020.06.12 11:16:41
@konrada: A rabbi megkérdezte, hogy neki jár -e valami kedvezmény... :D
A héber Biblia szerkesztését a legtöbb forrás szerint Ezra (Ezsdrás) próféta idejében a Nagy Gyülekezet férfijai végezték, azaz ekkor derült ki mely könyvek kerülhetnek be a Biblia kánonjába. A végleges lista 24 könyvből áll, melyek szentségbéli különbségéről ITT írtam. Számos érdekes könyv…..
Pipas
2020.06.11 07:21:48
@midnightcoder2: "Fordítások vannak. "
Aham. És akkor tutira "tudjuk". Ennél már talán az lenne a komolyabb érv, hogy "tudom, mert az interneten olvastam". :D
Aham. És akkor tutira "tudjuk". Ennél már talán az lenne a komolyabb érv, hogy "tudom, mert az interneten olvastam". :D
Pipas
2020.06.11 11:29:59
@gigabursch: Yes, yes, yes! A legjobb film! A mai napig tudok rajta nevetni. Amikor a feka csávó lehullik az égből az hatalmas!
Fura dolog az előítélet; ha valahol cigányozni kezdenek, nekem rögtön az érsebészet jut az eszembe.
Ahogy a szám elé kaptam a kezem, mindenem csuromvér lett. A többiek sóbálvánnyá merevedve figyelték a horrorfilm-jelenetet. Imént még az asztalnál ültem az adyligeti határőrlaktanya…..
Pipas
2020.06.10 12:51:09
@Pipas: Ó, persze, hogy 15. század... :D
Pipas
2020.06.10 12:55:59
@ostvan2:
"Ha újdonság lenne, B.A.Z. megyében sok olyan falu-kisváros található, ahol a cigányok aránya 80%, vagy feletti. SOHA nem volt problémám (sem a kollégáimnak) velük. "
Ó, hát ez nagyon hihető történet ám! A mentősök meg a rendőrök, meg a szociális munkások meg a postások meg a mindenki aki kapcsolatba kerül velük mindrasszista, mer' te elmondod, hogy sok ezer házban voltál és SOHA nem volt velük problémád. Meg a kollégáidnak sem.
Hú, és az hogy is volt, amikor tüzet kértél a sárkánytól? :D
"Ha újdonság lenne, B.A.Z. megyében sok olyan falu-kisváros található, ahol a cigányok aránya 80%, vagy feletti. SOHA nem volt problémám (sem a kollégáimnak) velük. "
Ó, hát ez nagyon hihető történet ám! A mentősök meg a rendőrök, meg a szociális munkások meg a postások meg a mindenki aki kapcsolatba kerül velük mindrasszista, mer' te elmondod, hogy sok ezer házban voltál és SOHA nem volt velük problémád. Meg a kollégáidnak sem.
Hú, és az hogy is volt, amikor tüzet kértél a sárkánytól? :D
Pipas
2020.06.10 20:38:02
@ostvan2: "hogy a falvak jelentős többsége tiltotta nekik a letelepedés"
Okés, értem a félreértést. A falvaknak természesen nem volt törvényalkotási joga, nem tilthatták meg a letelepedést.
Amit mondasz, az nem "nekik tilos volt földet vásárolni", hanem "utálták őket mindenütt".
De mondjuk több száz éven keresztül, vagy négy-öt évszázadon keresztül arra hivatkozni, hogy "minket ott nem szeretnek" elég gáz. Nem telepedtek le földet túrni, mert nem akartak. Megértem, jogos, de ne mondjuk már, hogy "mert nekik tilos volt".
Ez pont olyan mint a másik legenda, hogy a zsidók azért kényszerültek bankolni, mert nem engedték meg nekik, hogy földet műveljenek. :D
Okés, értem a félreértést. A falvaknak természesen nem volt törvényalkotási joga, nem tilthatták meg a letelepedést.
Amit mondasz, az nem "nekik tilos volt földet vásárolni", hanem "utálták őket mindenütt".
De mondjuk több száz éven keresztül, vagy négy-öt évszázadon keresztül arra hivatkozni, hogy "minket ott nem szeretnek" elég gáz. Nem telepedtek le földet túrni, mert nem akartak. Megértem, jogos, de ne mondjuk már, hogy "mert nekik tilos volt".
Ez pont olyan mint a másik legenda, hogy a zsidók azért kényszerültek bankolni, mert nem engedték meg nekik, hogy földet műveljenek. :D
A Levegő Munkacsoport blogja
Biztatóan indult, de csalódás a kormány válságkezelése
2020.06.08 09:00:01
A koronavírus járvány sok rossz hatása között az egyik kivétel talán az volt, hogy járvány és a karantén sokakat ráébresztett arra, hogy az elmúlt évtizedekben kiépült világgazdasági rendszer, az áruk korlátlan globális kereskedelme, a felesleges fogyasztás és a távoli utazások megállíthatatlan…..
Pipas
2020.06.09 11:59:38
@vackor1: "a legoptimistább számítások szerint 130+ év a megtérülése"
Egészen biztos vagy ebben? Merthogy tutira nem igaz, tuti, hogy vannak olyan becslések, amik szerint ennél sokkal hamarabb megtérült. Legfeljebb arról lehet szó, hogy te egy bizonyos politikai oldal népszerű kritikáit olvasod és azokban mindenki azt mondja, hogy nem fog megtérülni. A paksi bővítésre is ezt mondják. Persze amikor a baloldal akarta, akkor iszonyat jó ötlet volt a paksi bővítés.
"harmadsorban ha több lenne , akkor a vám miatt - mivel arra sincs kapacitás- állna a cuccos"
Ha meglesz a tó majd béka is lesz, ne aggódj.
"FELESLEGES , pénzkidobás nekünk , akik fizetni fogjuk , hogy lölöék "
Okés. Lehet, hogy neked van igazad. Lehet, hogy te szakértő vagy a témában, ismered, komoly szakvéleményt tudsz megfogalmazni.
Annyit nem olvastál, hogy megtanuld az írásjelek elé nem teszünk szóközt, de annyit azért tudsz, hogy egy ilyen nagyberuházás fontosságát, hasznát, jövőjét meg tudd becsülni. Lehet. Csak nem valószínű.
Egészen biztos vagy ebben? Merthogy tutira nem igaz, tuti, hogy vannak olyan becslések, amik szerint ennél sokkal hamarabb megtérült. Legfeljebb arról lehet szó, hogy te egy bizonyos politikai oldal népszerű kritikáit olvasod és azokban mindenki azt mondja, hogy nem fog megtérülni. A paksi bővítésre is ezt mondják. Persze amikor a baloldal akarta, akkor iszonyat jó ötlet volt a paksi bővítés.
"harmadsorban ha több lenne , akkor a vám miatt - mivel arra sincs kapacitás- állna a cuccos"
Ha meglesz a tó majd béka is lesz, ne aggódj.
"FELESLEGES , pénzkidobás nekünk , akik fizetni fogjuk , hogy lölöék "
Okés. Lehet, hogy neked van igazad. Lehet, hogy te szakértő vagy a témában, ismered, komoly szakvéleményt tudsz megfogalmazni.
Annyit nem olvastál, hogy megtanuld az írásjelek elé nem teszünk szóközt, de annyit azért tudsz, hogy egy ilyen nagyberuházás fontosságát, hasznát, jövőjét meg tudd becsülni. Lehet. Csak nem valószínű.
Pipas
2020.06.09 12:14:17
@midnightcoder2: Mondjuk ja, meg sok más is. Őszintén szólva fogalmam sincs a vasút jövőjéről, pláne nem ennek a vonalnak a jövőjéről.
Csak az zavar, ahogyan egyesek politikai meggyőződésük diktálta módon nyomják az okosságokat mindenféle bonyolult szakkérdésekben.
Azt mondja, hogy nincs olyan becslés, ami 130 évnél kisebbre tenné a megtérülést. Mi van? Egy ilyen becslést három nap alatt lehet csinálni, azt hozzák ki belőle amit csak akarnak. Miért ne csináltatott volna magának a kormány kedvező becsléseket tartalmazó tanulmányokat?! Miért?!
Mint a paksi bővítésnél, hogy "nincs hatástanulmány"... dehogy nincs, sok száz oldal, évek alatt csinálták, csomó szakma, csomó szempont. Csak valaki elkezdte mondogatni, mert a politikai felebarátai bólogattak neki.
Csak az zavar, ahogyan egyesek politikai meggyőződésük diktálta módon nyomják az okosságokat mindenféle bonyolult szakkérdésekben.
Azt mondja, hogy nincs olyan becslés, ami 130 évnél kisebbre tenné a megtérülést. Mi van? Egy ilyen becslést három nap alatt lehet csinálni, azt hozzák ki belőle amit csak akarnak. Miért ne csináltatott volna magának a kormány kedvező becsléseket tartalmazó tanulmányokat?! Miért?!
Mint a paksi bővítésnél, hogy "nincs hatástanulmány"... dehogy nincs, sok száz oldal, évek alatt csinálták, csomó szakma, csomó szempont. Csak valaki elkezdte mondogatni, mert a politikai felebarátai bólogattak neki.
Pipas
2020.06.09 20:10:14
Még a Bibliát kevéssé ismerők is hallottak már a Tóra második könyvének híres kijelentéséről: „szemet szemért, fogat fogért.”
De vajon mit jelent ez a kifejezés? Vajon jogom van-e a bíráskodást saját kezembe venni és hasonló módon megtorolni az ellenem elkövetett bűnt?
A híres kifejezés…..
Pipas
2020.06.05 13:14:22
@Serény Vélemény: "És pont érvényes a teljes mai nyugati jogban"
Hát mondjuk azért jogi tanácsot ne adj, mert akkor meg téged terhel a felelősség.
Nem, nem így van. A háznak van tulajdonosa, üzembentartója, tervezője, kivitelezője és bizony van ellenőre is. Lehet bérlője is. Te kijelented, hogy kizárólag a tulajdonos a felelős. Hát persze, hogy nem, a tulajdonos nem tudhatja, hogy milyen szabványok érvényesek, milyen rendelkezéseket kell betartani, hogyan kell ezeket a védműveket elkészíteni. Sőt, igazából a tulajdonos tud a legkevesebbet ezekről, ezért van szükség szakemberekre, ellenőrökre, kivitelezőkre.
És igen, a ház tetejére nem kell okvetlenül korlát, az enyémen sincs. :)
Hát mondjuk azért jogi tanácsot ne adj, mert akkor meg téged terhel a felelősség.
Nem, nem így van. A háznak van tulajdonosa, üzembentartója, tervezője, kivitelezője és bizony van ellenőre is. Lehet bérlője is. Te kijelented, hogy kizárólag a tulajdonos a felelős. Hát persze, hogy nem, a tulajdonos nem tudhatja, hogy milyen szabványok érvényesek, milyen rendelkezéseket kell betartani, hogyan kell ezeket a védműveket elkészíteni. Sőt, igazából a tulajdonos tud a legkevesebbet ezekről, ezért van szükség szakemberekre, ellenőrökre, kivitelezőkre.
És igen, a ház tetejére nem kell okvetlenül korlát, az enyémen sincs. :)
Pipas
2020.06.05 13:18:36
@Serény Vélemény: "Viszont az élet, és az emberi egészség védelme nyilvánvalóan nagyon fontos az Örökkévaló szemeiben, "
Ó, nyilvánvalóan! Azért van az, hogy évszázodokon keresztül tétlenül nézi, hogy hullanak az emberek mint a legyek. Az egészségvédelem nagyon fontos, azért teremtette a vírusokat, baktériumokat és ezért nem mondta el az embereknek, hogy a vizet fel kell forralni és, hogy hogyan lehet házi módszerekkel penicilint előállítani. Ha jól emlékszem ez még a wikipédián is fenn van amúgy...
Ó, nyilvánvalóan! Azért van az, hogy évszázodokon keresztül tétlenül nézi, hogy hullanak az emberek mint a legyek. Az egészségvédelem nagyon fontos, azért teremtette a vírusokat, baktériumokat és ezért nem mondta el az embereknek, hogy a vizet fel kell forralni és, hogy hogyan lehet házi módszerekkel penicilint előállítani. Ha jól emlékszem ez még a wikipédián is fenn van amúgy...
Pipas
2020.06.05 13:21:49
@midnightcoder2: "Ami mondjuk szerintem egy elég nagy elõrelépés ahhoz képest, mint ha mondjuk egy ellopott birkáért cserébe levágták az ipse kezét. "
Az nem úgy volt, hogy voltak a primitív fejletlen törvények és aztán a zsidók felfedezték az arányos büntetést, mert fejlettek voltak. Az úgy volt, hogy a világ egy jelentős része már jóval előbb kitalált dolgokat, amiket aztán a zsidók is átvettek. Részben...
Az nem úgy volt, hogy voltak a primitív fejletlen törvények és aztán a zsidók felfedezték az arányos büntetést, mert fejlettek voltak. Az úgy volt, hogy a világ egy jelentős része már jóval előbb kitalált dolgokat, amiket aztán a zsidók is átvettek. Részben...
A két német nehézipari óriás, az Uniper és a Siemens, közös program keretében dolgozik azon, hogy az úgynevezett zöld hidrogén nagyipari felhasználását kiterjesszék és a jelenlegi, földgáz-alapú, hidrogéngyárakat kiváltsák ezzel, írta a PV Magazine. Az Uniper, amelyet a energetikai cég E.on…..
Pipas
2020.06.05 04:47:23
@a szürkebarát ötven árnyalata: "figyelmen kívül hagytad azt a körülményt, hogy a nagy zöldkapacitásokkal rendelkező piacokon bizonyos időszakokban nulla a (zöld)áram ára. "
Azért van valami csodálatos abban, ahogy a zöldpolitika az "eladhatatlan" kifejezést szépítette "nulla az ára" módon. :D
Azért van valami csodálatos abban, ahogy a zöldpolitika az "eladhatatlan" kifejezést szépítette "nulla az ára" módon. :D
Pipas
2020.06.05 10:39:26
@a szürkebarát ötven árnyalata: "szépen kérlek, maradj távol. Nem ütöd meg a mércét."
Huhh, frappáns érv ám ez.
"A kérdésem az, hogy vitatod-e azt a tudományos megállapítást, miszerint a túlzott széndioxidkibocsátás káros?"
A túlzott akármi káros. A túlzott vízivás, a túlzott levegővétel, minden ami túlzott egyben káros is.
Huhh, frappáns érv ám ez.
"A kérdésem az, hogy vitatod-e azt a tudományos megállapítást, miszerint a túlzott széndioxidkibocsátás káros?"
A túlzott akármi káros. A túlzott vízivás, a túlzott levegővétel, minden ami túlzott egyben káros is.
Pipas
2020.06.05 10:44:19
@a szürkebarát ötven árnyalata: "Ami a fogyasztói árat illeti, az átlegnémet fogyasztói kosarából ez 1%-t sem teszi ki, tehát vagy magasról tesz az árra"
Aha. Mert a németek olyanok, hogy magasan tesznek az árra. Hát persze. Ezért is mondják, hogy "nagyvonalú mint egy német". :D
Én is ismertem ilyen nagyvonalú németeket, az egyiknek segítettem annó kicserélni a bérelt lakásában a hatvanas izzókat negyvenesekre. Elment a fél nap azzal, hogy huszonötös izzót keresgéltünk az áruházban, még az eladókat is maga köré gyűjtötte...
Persze ez már nagyon régen volt, azóta szerintem még nagyvonalúbbak. :D
Aha. Mert a németek olyanok, hogy magasan tesznek az árra. Hát persze. Ezért is mondják, hogy "nagyvonalú mint egy német". :D
Én is ismertem ilyen nagyvonalú németeket, az egyiknek segítettem annó kicserélni a bérelt lakásában a hatvanas izzókat negyvenesekre. Elment a fél nap azzal, hogy huszonötös izzót keresgéltünk az áruházban, még az eladókat is maga köré gyűjtötte...
Persze ez már nagyon régen volt, azóta szerintem még nagyvonalúbbak. :D
Az előző poszt kapcsán, amit ITT találsz, szeretném megköszönni az intelligens, értelmes hozzászólásokat azoknak, akiktől ilyen érkezett! Ezeket olvasva látom, hogy talán még nincs veszve minden.
Viszont amiről most írni szeretnék, az a maradékról szól. Első körben – bár számítottam rá –…..
Pipas
2020.06.05 08:23:53
@Lorrh: "Nem elég nekik, hogy kényelmes életet élhetnek, nincs pelenkázás, mindenféle nyűg, még a társadalmi megbecsültséget is elirigylik. Na itt kezdődik a probléma."
Szerinted mindenkit, aki szaporodik meg kell becsülni?
Szerinted mindenkit, aki szaporodik meg kell becsülni?
Pipas
2020.06.05 08:26:03
@Lorrh: "ez egy ostoba gyökér komment volt, szégyelld magad érte."
Megpróbáltam érvelni, megpróbáltam logikus állításokat megfogalmazni és azokat ésszerű gondolatokkal alátámasztani. Te ebben a hozzászólásban egyszerűen csak leírtál egy sértést.
Megpróbáltam érvelni, megpróbáltam logikus állításokat megfogalmazni és azokat ésszerű gondolatokkal alátámasztani. Te ebben a hozzászólásban egyszerűen csak leírtál egy sértést.
Pipas
2020.06.05 08:48:58
@fáskerti elvtárs: "azóta tartom nagyon sokra a nyugodt reggeli kávézgatást, amióta vannak."
:D Ez jó vót! :D
:D Ez jó vót! :D
Lehet, hogy a belső égésű motorok mostanra a kihalással néznek farkasszemet, de az tagadhatatlan, hogy ennek a meghajtási formának az egyik meghatározó nagy előnye még mindig a gyors "utántöltés" és a nagy hatótávolság. Ami egyelőre még nem igaz az új elektromos meghajtást használó autókra, írja az…..
Pipas
2020.06.04 10:33:30
@Kovacs Nocraft Jozsefne: Csinálnak egy sok kilowattos adót csak azért, hogy ne kelljen bedugni a dugót? Hát ez tragikus... :(
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Miért kellene már tisztában lenni a karbantartással például? Vagy a működésével? Az, aki tisztában van a traktor karbantartásával, az nem fog egész nap szántani, miért is tenné?
"a hozzá tartozó munkagép csatolmányok beállításaival és a velük való munkavégzéssel."
A traktorhoz sok dolgot lehet csatolni, például markológépet meg árokásó gépet meg a fene tudja mit nem. Miért kellene tisztában lenned az X gép kezelésével, ha egyszer soha nem is fogsz olyan gépet használni?